PDA

Volledige versie bekijken : Jongleren

nixie
30 augustus 2007, 17:15
Wie van jullie kan dit allemaal?
Ikzelf heb het afgelopen schooljaar "geleerd" op school zelf.

Ik gebruik ballekes die ik voor kerstmis heb gekregen, botsende ballekes, is handig voor als i kwa wil experimenteren tegen de muur :).
Wat ik zoal ken is eigelijk net de basic, jongleren met 3 ballen, ook kann i kal jongleren met 1 hand en 2 ballen.

Welke ballen gebruiken jullie? waarom
en heb je enkele tips? :)

greetz

InSaNe_CLowN
30 augustus 2007, 17:41
Probeer eens zo te jongleren (met 3 ballen):
1. Gooi met 2 balletjes te samen kruislings
2. Gooi het 3de balletje naar u ander hand
3. Ontvang de 2 balletjes
4. Gooi de 2 balletjes terug kruislings voor je het 3de balletje ontvang
en ga zo verder ...

Ik doe dit ook eens af en toe voor de lol maar dit is echt wel moeilijk :crazy:

nixie
1 september 2007, 10:39
ok das ni simpel ^^

heben de buren weer is kunnen lachen, die kijken altyd als ik in de tuin aant oefenen ben,int begin lachte die met mij :(
nu nimeer ;)

sneax
1 september 2007, 15:47
Ge vangt nen bal gewoon op en als ge hem in de lucht smijt doede da achter uw rug of onder uw been of tegen de muur of ge botst hem op de grond ... eindeloos.

Met 3 ballen kunt ge ook proberen om héél laag te blijven en zo snel mogelijk te jongleren waarna ge de ballen héél hoog gooit en zo een 'traag' mogelijke indruk geef( (leuk contrast om te zien). Ook de ballen héél hoog en héél laag gooien met 2 in 1 hand is een tof gezicht.

Met 2 in 1 hand den ene keer den bal achter de rug gooien den ander keer gewoon, achter de rug, gewoon etc...

Ge kunt blijven combineren.

Maar dit alles is écht wel héél simpel voor iemand met een klein beetje balvaardigheid/oog hand coordinatie. Ik kan al deze dingen en heb daar echt nooit op geoefend ofzo.

Het wordt pas écht leuk en ge kunt pas écht iets als ge met 4 ballen gooit. DAT is leuk om te leren en impressionant, da is mij nog nooit gelukt!

Nog iets leuk om te imponeren: met vannales beginnen jongleren, basketballen, (lichte) stoelen, klakskes, bakstenen :D hoe absurder hoe leuker voor de bijstaander (en uzelf).

Nog iets: met ballen jongleren is relatief gemakkelijk omdat ge ze gewoon de lucht ingooit en weer opvangt. Probeer is te jongleren met zo van die knuppeldinges (van plastiek, gelijk int circus), dat is een PAK moeilijker omdat ge die telkens ge ze in de lucht smijt een mooie deftige draaiing van 360° in het verticale vlak moet laten doen. Voor ééne is da geen probleem maar als ge zo met 3 bezig zijt is da ni evident (in den beginne toch). Eenmaal ge het kunt, is het leuk voor bijstaanders want het ziet er allemaal nog wat ingewikkelder en moeilijker uit.

Voila, hier veel tips en sommige van mijn ervaringen met jongleren :) Tis echt iets leuk om te doen, vooral met 'absurde dingen'. Als ge dan om de één of andere reden nekeer 3 grote lege kartonnen dozen in uw handen hebt van elk ne m³ of meer en ge begint daar mee te jongleren dan is da echt fantastisch!

Aurora-pilot
4 september 2007, 08:53
aha, ik ben ook een jongleur :cool:

Wie van jullie kan dit allemaal?

ikke :music:

welke ballen gebruiken jullie? waarom

jongleerballen uit happyland, 2euro voor de drie stuks 4-coloured-rice-filled-juggling ball (rijst achtig vulling dus, wat de schokken goed absorbeert, waardoor de ballen niet van je handen terugkaatsen, cfr. sponzen balletjes)

en heb je enkele tips?

ja !

1. wat is je motivatie om te leren jongleren ?

2. indien" hersenenen trainen" je ultieme motivatie is, kan ik je zeggen dat volgens Margriet Sitskoorn, neuroloog en auteur van "Het maakbare brein", je visueel deel met 10 % kan toenemen als je kan jongleren. Je visueel deel is voor de meeste studenten het belangrijkst gebied en nuttigst deel bij het studeren . Jongleren neemt (examen!)stress weg, jongleren is tamelijk effectief op dat vlak. Geen anti-depresiva ofzo, gewoon een middeltje dat je zelfbeeld kan opkrikken, je zelfvertrouwen kan doen stijgen.

3.indien indruk maken op vrienden je ultieme motivatie is , zou ik zeggen: ga voor de kettingzagen, fakkels, messen :D :D (ik heb geen verantwoordelijkheid)

ik kan met 6 ballen jongleren, en 1 balletje meer vraagt telkens veel meer inspanning. en je voelt de pijn in je spieren, zij maar zeker.

Als ik jongleer denk ik aan niets anders dan de balletjes. Je vergeet bijna alles, al kan dat wel zelfbedrog lijken, maar als je pas hebt leren jongleren zit je constant te denken, na een tijdje, wanneer het soepeltjes verloopt, begint het saai te worden, en stap je over op een volgende bal