PDA

Volledige versie bekijken : makro - valse - merkkledij ?

MetalG
27 augustus 2007, 16:17
hallo

ik heb een vraagje omtrent de tommy hilfiger polo's en hemden dat je kan verkrijgen in de makro. heel het jaar hebben ze natuurlijk die hemden in promotie staan voor 59euro en dergelijke.

Nu was ik in de makro, en ik zag dat ze dezelfde etiketten gebruiken als die van in turkijke, tegenover als ik een tommy hemd koop in de gazoil in dendermonde, die labels zijn allemaal anders en daar betaal je 69 of soms 79€ voor een hemd

dat ze fake zijn betwijfel ik, maar waarom hebben die andere labels?

normaal is dat zo met large, of medium voluit geschreven in siertaal, alleja je begrijpt het wel wat ik bedoel !

(makro foto) (http://ec1.images-amazon.com/images/I/31hxWsaqumL.jpg)
groeten

BlaDe
27 augustus 2007, 17:25
dat je 50 euro betaalt voor iets wat van mindere kwaliteit zou kunnen zijn?

Feignasse
27 augustus 2007, 17:30
Op hemden van Ralph Lauren uit de Makro staat niet zo'n polospeler, maar een etiketje met de letters RL. Geen idee of dat namaak is (zou mij verbazen in zo'n winkelketen :unsure: ), maar de kwaliteit lijkt me in elk geval goed...

Arifiene
27 augustus 2007, 17:56
Verschillende collecties.
Bvb bij ralph lauren heb je : Blue, Ralph Lauren, Polo Ralph lauren, Polo Sport, etc.

zdaan
27 augustus 2007, 17:58
misschien zijn ze van een oude collectie? : O

Dj Aero
27 augustus 2007, 17:59
volgens mij is da echt,

die kopen gewoon zo een heel lot van die "goedkopere" tommy hilfiger of weet ik veel. Je hebt tommy hilfiger en tommy hilfiger e. Das me alles zo, die puma schoenen enzo die ze daar verkopen, zijn gewoon veel goedkoper maar dan heb je maar keuze tussen 2 kleuren ofzo.

Da is wel echt, alleen meestal ni hetzelfde dat je koopt in de tommy hilfiger store

Rimpel
27 augustus 2007, 18:13
Anyway...Makro zal in elk geval geen fake verkopen, maar zal inderdaad zoals al eerder gezegd geweest is een aparte 'reeks' aankopen. Zo kun je in Brussel in de welgekende DOD winkels ook terecht voor goedkope merkkledij maar ook dit is een volledig andere collectie dan die die je kunt terugvinden in de betere boetiek.

In die reeksen vindt je meestal ook doodgewone T-shirts waar eigenlijk niets speciaals aan is...gewoon het opschrift van het merk. Terwijl die T-shirts er bij de betere kledingzaak meestal niet doorkomen.

Hoe het juist helemaal in elkaar zit weet ik niet, maar ik heb het ook al vaker opgemerkt. Misschien kun je eens kijken op de websites van de merken zelf.

NinjaTune
27 augustus 2007, 18:25
Doet me eraan denken dat ik dat dit jaar in marketing heb gezien. dat is een beetje hetzelfde principe van de merk-parfums die ze aanbieden in het kruidvat volgens mij. en inderdaad ook puma kwam daar aan bod. puma-schoenen kun je bv ook carrefour kopen, en meestal ietwat goedkoper. Dat zijn loten dat ze goedkoper kunnen inkopen en zodus ook in bepaalde winkels goedkoper aanbieden. Daarom is het inderdaad nog geen fake. ik weet wel niet meer precies welke loten dat waren, maar dat komt soms neer op grote overstocks en dus bv oudere modellen, maar dat is niet per sé het geval. volgens mij is het met deze tommy spullen net hetzelfde.

Arifiene
27 augustus 2007, 19:04
Anyway...Makro zal in elk geval geen fake verkopen, maar zal inderdaad zoals al eerder gezegd geweest is een aparte 'reeks' aankopen. Zo kun je in Brussel in de welgekende DOD winkels ook terecht voor goedkope merkkledij maar ook dit is een volledig andere collectie dan die die je kunt terugvinden in de betere boetiek.

In die reeksen vindt je meestal ook doodgewone T-shirts waar eigenlijk niets speciaals aan is...gewoon het opschrift van het merk. Terwijl die T-shirts er bij de betere kledingzaak meestal niet doorkomen.

Hoe het juist helemaal in elkaar zit weet ik niet, maar ik heb het ook al vaker opgemerkt. Misschien kun je eens kijken op de websites van de merken zelf.

DOD is gewoon overstock die de voorbije jaren te koop was in de kledingwinkel zelf :). Ze kopen die in per stuk en soms zelfs gewoon per kilogram :).

NinjaTune
27 augustus 2007, 19:09
Voor mij een kwartje kilo overstock aub. :unsure:

MetalG
27 augustus 2007, 19:12
hazooo =D

maar dan nog waarom andere labels =(

snake880
27 augustus 2007, 19:15
Voor mij een kwartje kilo overstock aub. :unsure:
Mag dat iets meer zijn?

DieselPower
27 augustus 2007, 20:11
normaal is dat zo met large, of medium voluit geschreven in siertaal, alleja je begrijpt het wel wat ik bedoel !
http://en.wikipedia.org/wiki/Script_%28typefaces%29 ;)

Arifiene
28 augustus 2007, 08:39
hazooo =D

maar dan nog waarom andere labels =(

Mss andere collecties die hier niet te koop zijn (bvb voor de aziatische markt bestemd).

Overigens verliezen ze er enorm aan als ze per kilo moeten verkopen ;)

Emerxill
28 augustus 2007, 08:46
Da kan van een andere, goedkopere/oudere collectie zijn of dat die niet door bepaalde selectie is geraakt.
Merkkledij gaan meestal door vele selecties waar de kwaliteit van de stof wordt gecontroleerd, of het kledingsstuk geen afwerkingsfouten heeft, ...

Bij factory outlets hebt ge dat meestal ook, ik heb al een paar x een trui van RL gekocht dat in de winkel +100eur kost maar daar in de factory outlet kost dat 60 eur ofzo.
Na een paar keer wassen weet ge waarom :p

N`Kr1pt
28 augustus 2007, 09:36
niet wassen is de boodschap

Bot
29 augustus 2007, 18:42
Op hemden van Ralph Lauren uit de Makro staat niet zo'n polospeler, maar een etiketje met de letters RL. Geen idee of dat namaak is (zou mij verbazen in zo'n winkelketen :unsure: ), maar de kwaliteit lijkt me in elk geval goed...

komaan gasten.. Das gwn da design. en turkije tsja.. labels zijn nog het makkelijkste van te vervalse

GroovyBeatsss
30 augustus 2007, 09:18
Nja kijk, ik werk in de Metro. En makro is ons "zusje" gelijk ze het zeggen. Die dingen worden gewoon in zeer grote hoeveelheden aangekocht, en daarom hebt ge zowiezo goedkopere prijzen. Om maar een stom voorbeeld te geven. De maandag was het bij ons traderdag (dag waar extra kortingen op drank en snoep enzo worden gegeven) In totaal een omzet gedraaid van 330.000€ op 1dag. 800pasta borden op 1dag verkocht, en da was slechts in 1 vestiging van ons. Die promotie loopt in iedere Metro en makro vestiging. Dus kunt ge ongeveer een idee krijgen in wa aantallen die dingen altijd worden aangekocht.

Anywayz, is het fake of niet? Don't know. Maar ik denk dat emerxill gelijk gaat hebben. Ergens ene reeks dat de kwaliteit niet 100% is ofzo.

Achja doet men collega's de groeten :D