PDA

Volledige versie bekijken : Gamen

_DKsissor_
27 augustus 2007, 05:55
Vroeger was ik echt zot van gamen. Ik speelde na school constant op de playstation en nintendo. En ik genoot er echt van. Ik kon soms een spelletje drie keer na elkaar uitspelen en ik bleef het interesant vinden( oa Oot). Maar tegenwoordig moet ik tot een enge vaststelling komen. Ik heb nog altijd veel intresse in games , kan nog altijd uitkijken naar releases van grote namen maar het gamen zelf zegt me niet zoveel meer. Vroeger was ik altijd degene die aan het spelen was en zat mijn broer te kijken en het verhaal te volgen(soms zelfs de walkthrough voor te lezen) maar tegenwoordig is het andersom. Hij speelt en ik kijk of soms zelfs dat niet. En als ik dan eens zo een topnaam krijg waar ik echt naar uitkeek dan speel ik het game rap rap uit en ben ik meestal achteraf teleurgesteld. Tlijkt wel alsof ik door het ouder worden het gamen beu aan het worden ben en dat wil ik kost wat kost voorkomen. Ik weet dat ik nog graag game maar het lijkt wel alsof er altijd dingen zijn die me op het moment zelf leuker lijken.
Zijn er nog mensen met een dergelijke evolutie. Kvind het best eng en kben best bang om nooit nog graag te gamen :sad:
KLein voorbeeldje: c&C 3 : keek er superhard naar uit ; dan heb ik het en speel ik paar missies en denk ik van boring juist als vorige keer en dan laat ik het links liggen of Oblivion , telkens als ik het spel start amuseer ik mij voor een paar uur maar iets in mij zegt altijd maar om het spel nie te starten:p
Kvind het echt gek , zullen wel de hormonen zijn zeker :wtf:
(als het hier niet thuishoort mag het verplaatst worden :p )
en tis idd een bizar topic :p

hybrid
27 augustus 2007, 05:59
Zijn er nog mensen met een dergelijke evolutie. Kvind het best eng en kben best bang om nooit nog graag te gamen :sad:
p

:wtf: gij hebt echt hulp nodig jonge sorry dak et zeg

migelle
27 augustus 2007, 07:10
de noeme ze opgroeien en zoals hybrid zei hebt ge toch beetje hulp nodig, game doet ge juist beetje om u te ontspanne, het is normaal da as ge een game uren aan een stuk gaat spelen dat da na ne tijd saai wordt

en besides, 't is normaal da ge andere interesses krijgt he, vroeger kon k ook uren spelen ma das er gwoon uitgegaan, is by de meeste mensen zo omda ga naarmate ge ouder wordt andere interesses & verplichtinge krijgt

-Helld0g-
27 augustus 2007, 07:10
int voorjaar BF2142 booster pack gekocht, al 2x gespeeld ofzo
C&C3 ook 2 missies uitgespeeld.

kdenk datk sinds mei al geen spelleke meer heb opgestart, luister wel nog veel muziek achter de pc en af en toe een filmpje (mr doe toch veel cinema)

Kid_C
27 augustus 2007, 09:00
Doodnormaal !
Als ge door deze fase bent, ben je altijd hier (http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=421555&page=1510) welkom... :]

Hellrabbit
27 augustus 2007, 10:05
Dat groeit er bij meeste mensen wel uit hoor :)

Ik game ook niet meer echt sinds het 5e middelbaar, terwijl ik er daarvoor toch ook een hoop geld aan heb uitgegeven. Als ik tegenwoordig een spelleke wil opstarten krijg ik ongelooflijk hard het gevoel dat ik mijn tijd ga verspillen en beter iets anders zou doen.

Enkel af en toe voor de lol nog is een oldskool spelleke tijdens mijn pauzes in de examens (NU DUS >_<) omda ge dan toch nergens anders tijd voor hebt^^

skelly_king
27 augustus 2007, 10:22
Ik game ook niemeer ze :) Alé tenzij soms ke op xbox 360 , maar vroeger gamede ik altijd op pc en nu niemeer :) Mede doordat m'n grafische kaart kapot is maar toch :D

EternalSilence
27 augustus 2007, 10:27
int voorjaar BF2142 booster pack gekocht, al 2x gespeeld ofzo
C&C3 ook 2 missies uitgespeeld.

kdenk datk sinds mei al geen spelleke meer heb opgestart, luister wel nog veel muziek achter de pc en af en toe een filmpje (mr doe toch veel cinema)

hier net hetzelfde.
had ik vorige week nog supreme commander gekocht, ik vol verwachting dat spel installeren, en na een paar missies van de SP had ik zoiets van :: weeral zo een kut missie. :doh:

het hoort inderdaad bij het opgroeien, bij mij is het allemaal begonnen 2jaar geleden toen ik na 3 maanden wow stopte.

nu kan geen enkel game me meer dan 3uur boeien.

en nu enige wat ik nog doe is een filmpke/serie bekijken of naar muziek luisteren op de pc.

Timmos
27 augustus 2007, 10:38
Ik game ook veel minder, wat ik wel doe is oudere games spelen, en ook retro games. Onlangs het id super pack gekocht op Steam en Ultimate Doom uitgespeeld :D

Ik ben herbegonnen aan Half-Life. Ook GTAIII nog eens bovengehaald. UT2004 durf ik nog eens af en toe spelen.

Ik ga de Orange Box kopen omdat de games daarin me allemaal zeer hard aanspreken (HL2: EP2, TF2, Portal). Voor de rest zal ik misschien UT3 kopen, Crysis koop ik in alle waarschijnlijkheid.

Maar ik kijk bijvoorbeeld nooit naar games die ik niet ken van een voorganger; Bioshock schijnt zeer goed te zijn; maar ik heb gewoon geen zin om het te proberen.

Vroeger (3de - 4de middelbaar) had ik een kleine verslaving, dat is nu volledig weg. Als ik aan de pc zit dan is dat weinig of niet om te gamen.

Waar ik dan WEL altijd zin heb om te gamen is op een lanparty onder vrienden (stuk of 8 man)!!! Altijd ongelooflijk tof om te doen!

EternalSilence
27 augustus 2007, 10:52
ik heb zo altijd wel zin om te gamen, en als ik dan uiteindelijk achter de pc zit..

dan heb ik zoiets van: njah ...
en dan zit ik meestal muziek te beluisteren of naar een serie te kijken ipv te gamen.

Tah_b00nz0r
27 augustus 2007, 10:52
hier ook ontgroeid zenne ;)

vroeger ZWAAR addicted geweest aan medal of honor AA. ik wil ni weten hoeveel uur/dagen ik daar aangesleten heb, tot ergernis toe van men ouders :D

nu speel ik het spel gewoon ni meer. speel nu zelden nog eens iets op de pc. gewoon wat op den psp nu en binnekort playstation 3 fzo maar ik zal nooit meer echt verslaafd worden aan een game :)

VinceFeet
27 augustus 2007, 10:54
Je verliest gewoon dat 'kinderlijk enthousiasme'. Ik had dat vroeger ook hoor, niet alleen met games maar ook met films. Ik kon me echt inleven in een game/film en dagen over niets anders praten. Wat games betreft is dat voor mij wel een goede evolutie geweest (ik was echt verslaafd) maar ik vind het wel spijtig dat m'n enthousiasme voor films getemperd is. Ik word nog maar zelden 'omver geblazen' door een film.

Ben er ondertussen 19 en sinds een jaar of drie game ik nog maar héél weinig. En als ik game zijn het oude spellen of ik speel online met mensen die ik in het dagelijkse leven ook ken (toch een serieuze meerwaarde voor de sfeer). Maar in m'n eentje een public joinen zonder dat ik daar iemand persoonlijk ken, dat doe ik echt nog maar zelden.

Net zoals jij vond ik dat doen ook héél spijtig, dat ik niet meer zo hard kon genieten van games maar nu ben ik er toch blij om hoor. Ben toen (intensief) begonnen met sport, m'n eerste lief opgeschaard etc. en ben ook m'n aandacht gaan verleggen naar muziek. En dat enthousiasme dat ik vroeger kende voor games, ken ik nu voor muziek. Ik kan me nog goed herinneren dat ik vier jaar geleden zei 'Ik word later een kei coole papa die samen met zijn kinderen gamed'. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik binnen dit en vijf jaar volledig gestopt zal zijn met gamen (allé, wie weet ga ik juist terug meer gamen).

Pitter
27 augustus 2007, 11:12
ja, heb ik ook, vroeger wast allemaal veel leuker. Als ik mij verveel durf ik weleens san andreas op te zette, ma ben ik an een uur beu. en ne shooter ben ik na een uur ook al beu.

het enigste wa mij nog kan boeien is WOW, ma ik heb al 3 maande geen prepaidcard gekocht, dus speel ik ook nemeer, ma das omda het zomer is en ik ofwel altijd weg ben ofwel zit te leren voor men herexames. alst schooltijd terug begint koop mij opnieuw zo n kaart en dan kan ik als ik vrij ben toch wel een aantal uur aan een stuk zitte gamen.

Ook heb ik hier footballmanager op mn pc staan, wa ik na een uur ook altijd beu ben, maar wa ik na een uur rusten altijd opnieuw wil opstarten, heel raar :d

Mss moet ge gewoon een online game zoals WOW zoeken, wa u echt aanspreekt en waar gij kunt van blijve game als ge toch zo graag wilt gamen. Als ge echt andere dingen fijner dan gamen moet ge die andere dingen ma gaan doen :)

Hannibal
27 augustus 2007, 12:01
ja, heb ik ook, vroeger wast allemaal veel leuker. Als ik mij verveel durf ik weleens san andreas op te zette, ma ben ik an een uur beu. en ne shooter ben ik na een uur ook al beu.

het enigste wa mij nog kan boeien is WOW, ma ik heb al 3 maande geen prepaidcard gekocht, dus speel ik ook nemeer, ma das omda het zomer is en ik ofwel altijd weg ben ofwel zit te leren voor men herexames. alst schooltijd terug begint koop mij opnieuw zo n kaart en dan kan ik als ik vrij ben toch wel een aantal uur aan een stuk zitte gamen.

Ook heb ik hier footballmanager op mn pc staan, wa ik na een uur ook altijd beu ben, maar wa ik na een uur rusten altijd opnieuw wil opstarten, heel raar :d

Mss moet ge gewoon een online game zoals WOW zoeken, wa u echt aanspreekt en waar gij kunt van blijve game als ge toch zo graag wilt gamen. Als ge echt andere dingen fijner dan gamen moet ge die andere dingen ma gaan doen :)
Juist niet, als hij zijn "verslaving" bijna de baas is zou ik nooooooit met een mmorpg beginnen.

Anyway, ik game ook veel minder heel af en toe nog es een spelletje van vroeger. Ik wacht nu al wel een hele tijd op Fortress Forever omdat ik de voorganger altijd in competitief clan verband speelde.

Ik zou zeggen: zie het eerder positief als negatief.

EagleEye
27 augustus 2007, 12:24
Waar ik dan WEL altijd zin heb om te gamen is op een lanparty onder vrienden (stuk of 8 man)!!! Altijd ongelooflijk tof om te doen!Inderdaad, da is altijd plezant :) Allemaal gamers die een paar jaar geleden voor het grootste deel gestopt zijn, dan zijde allemaal even slecht :)

Mini
27 augustus 2007, 12:55
ach, als ge gaat werken en int weekend de sociale moet uithangen met lief/vrienden, dan apprecieert ge die zeldzame momenten dat ge nog esk unt gamen ook meer, en wordt het ook terug wat plezanter ;)

Cind3r^
27 augustus 2007, 12:56
ik ben banned op men favoriete game (zucht:$ )
Hierdoor ga ik nog veel meer als tevoren op café met kameraden.
* goed voor sociale contacten
* slecht voor portefeuille

Door niet te gamen heb je veel nuttige tijd over, dus zo'n ramp is het niet..

Xoliul
27 augustus 2007, 13:03
:wtf: gij hebt echt hulp nodig jonge sorry dak et zeg

Wat voor nonsens is dat nu ? Hij vindt het gewoon jammer dat hij dat plezier van vroeger nooit meer opnieuw zou kunnen beleven.
Zo'n dingen heb ik ook hoor, ik denk aan Pokemon voor GB bvb, ik ging echt zooo op in dat spel, heel dat gedoe met verzamelen, en trainen vond ik fantastisch toen ik 11 jaar was, dat gevoel ga ik gewoon nooit meer opnieuw hebben nu ik ouder geworden ben. Met andere games is dat ook zo, ik ga daar gewoon nooit meer hetzelfde niveau van plezier aan hebben, op zich wel jammer.
Nu in de vakantie speel ik nog redelijk wat games, ook omdat ik mezelf tijdens het jaar ondersteboven heb gewerkt voor school wat geleid heeft tot geen enkel herexamens, maar die speel ik allemaal relatief kort. Wel speel ik tijdens het schooljaar bijna elke vrijdag Worms op de N64 met vrienden, en één keer in de maand doen we es LAN met FlatOut2.

Pitter
27 augustus 2007, 13:16
Juist niet, als hij zijn "verslaving" bijna de baas is zou ik nooooooit met een mmorpg beginnen.

Anyway, ik game ook veel minder heel af en toe nog es een spelletje van vroeger. Ik wacht nu al wel een hele tijd op Fortress Forever omdat ik de voorganger altijd in competitief clan verband speelde.

Ik zou zeggen: zie het eerder positief als negatief.

jama hij wil graag gamen :d

smg_phoenix
27 augustus 2007, 13:19
wees blij
kwas vroeger ook nen gamer , maar heb al sinds een jaar geen spel meer opgestart en ik mis het ook niet . :)

SilentSpring
27 augustus 2007, 13:25
is normaal.
Vroeger kon ik echt uren achtereen Enemy Territory spelen ofzo, een ganse mapcycle van 9 maps @ 20min elk na elkaar.
Nu speel ik dat nooit meer.
Unreal Tournament vroeger ook veel gespeeld, nu af en toe nog eens een map, maar voor max. 30min-1u.

Vroeger kon ik echt uren na elkaar een FPS zitten spelen, tegenwoordig krijg ik al last van m'n arm na een half uurke.

Graw hebbek ook, in't begin da'k het had veel gespeeld.
Nu ligt het hier ook al enkele maanden.
D'er is gewoon iets dat me tegenhoud om die cd te pakken en in de pc te steken...

Enigste games da'k nog regelmatig speel zijn FS 2004, Silent Hunter 3, en heb enkele dagen terug Silent Hunter 4 gekocht. Verder speel ik iedere dag een uurke Mta: San Andreas, that's it.

Soms start ik Battlefield Vietnam of 1942 wel nog eens, maar nooit voor lang, 't is precies saai geworden, en vroeger kon ik daar echt in opgaan enzo.

Maar da's dus normaal denkek dat ge zo rond het eind van't 5de middelbaar dat gamen beetje beu wordt.
Online gaming doe'k ook niet veel meer, enkel nog mta.
FPS'en online zoals Battlefield speel ik enkel nog in single play.
Online is't tegenwoordig meer ne scheldpartij dan iets anders vindek.

Laatste keer da'k Enemy Territory speelde zaten ze allemaal op elkaar te knallen ipv de objectives te halen.
Ik speel engineer en besluit een hekken te maken, ineens een kickvote tegen mij.
Ik vraag om uitleg en krijg naar m'n hoofd geslingerd da'k een noob ben, en dat door ne manneke van nog geen 16.
Allezja, de fun gaat er gewoon af als ge ze in de chat cvonstant over en weer ziet typen van 'noob, fucker,...'

De nieuwe games staan me niet meer aan ook, ik volg dat al lang niet meer.
Silent Hunter 4 en Graw zijn dus de enigste recente games da'k nog gekocht heb.

Zoals het er nu naar uitziet zal Gta 4 het laatste spel worden da'k koop, de gta reeks blijft nog altijd dikke fun.

edit: mta speel ik wel nog altijd graag, ik keer altijd naar dezelfde Duitse server terug, op de duur kom je daar altijd dezelfde mensen tegen en wordt het nog plezanter enz. Een LAN onder de maten is ook wel eens fun voor een dag.
Vooral CS met funmaps is dan vreed plezant, hoewel ik dat spel niet eens heb, en er niet van moet weten:p

PinkyNTheBrain
27 augustus 2007, 13:35
hmm ik had vroeger een Warcraft III verslaving met als hoogtepunt: 2 jaar gelede :p toen had ik in de zomervakantie een goei 1000+ games gedaan o/ (nja...) nu speel ik het nog zelden, af en toe is spelleke, het is al weer meer als een maand gelede dak et heb gespeeld... Kvond ook gek dat het mij minder begon te interessere ma klees dus da iedereen da wel heeft :)

Kid_C
27 augustus 2007, 13:35
GTA speel ik inderdaad ook nog steeds, blijft een leuke reeks. Ben ook stilgevallen vlak voor het 5e middelbaar trouwens, doodnormaal denk ik.

VinceFeet
27 augustus 2007, 13:56
Wat je ook kan doen is je zelf verdiepen in gamedesign. Gamedesign bestaat uit verschillende aspecten: Modellen, skinnen, coden, mappen etc. en ze hebben allemaal 1 ding gemeen: Moeilijk maar niet onmogelijk. Ik ben mezelf nu ook wat aan 't verdiepen in 3D design, heb een paar maanden geleden de nieuwe 3D max 'gekocht' en met behulp van wat tutorials kan ik toch al een paar simpele modellen maken hoor. Natuurlijk nog niets in vergelijking met wat die échte MOD-makers modellen maar een mens moet ergens beginnen hé. Ik heb totaal geen ambitie om 'ik-weet-niet-wat' te gaan doen. Maar met de tijd zoek ik toch wel is een model te maken voor een bepaalde engine, misschien wat leren skinnen,...

Ik game al vanaf m'n 5 jaar en heb nog nét de start van pc-gaming meegemaakt. Ik heb in al die jaren serieus wat games zien passeren en durf in alle bescheidenheid gerust zeggen van mezelf dat ik toch wel wat game-kennis heb. Ik ben nooit een erg goede gamer geweest (daarvoor speelde ik vaak te veel verschillende games) maar ik weet na 15 jaar wel wat een game leuk maakt. En als ik nu game denk ik van 'Dit en dit zou ik toch anders gedaan hebben'. 'Anders gedaan hebben' binnen de grenzen van het mogelijke hé, elke engine kent zijn grenzen.

Ik vraag me af of andere ervaren gamers dat gevoel ook hebben als ze (nog) gamen?!

ShPonGle
27 augustus 2007, 14:00
ja das volstrekt normaal. je hebt daar ups en downs in, zeker als ge relatie begint, als ge veel uitgaat met maten, veel werk voor school/begint te werken of met andere grote projecten bezig zijt verschuift dat meestal wel wat op achtergrond, twil daarvoor niet zeggen dat het helemaal afgelopen is

ik heb verschillende periodes gehad van een jaar of meer waarin ik praktisch niet gamede.ben nu wel weer wat herbegonnen met Halo2 , Stalker en als laatste spel speel ik volgend jaar Heavy Rain. dan gaan de boeken ook vr mij definitief toe, tbelangrijkste is dat ge niet gamet vr te gamen uit gewoonte van vroeger, mr dat get gewoon ziet als uw nodige ontspanning en het ook nog zo ervaart

The Black Mamba
27 augustus 2007, 14:04
ik heb zelfde probleem , al een jaar ni veel meer gespeeld en op de goeie momenten mis ik het niet maar als ge zo de zondag om 1 uur wakker wordt en om 8 uur gaat ge naar de cinema en de 7 uur der tussen hebt ge nix te doen dan vind ik het jammer dat er geen game meer is waar ik 5 uur op rij kan op spelen

Kid_C
27 augustus 2007, 14:08
Waarom zien jullie dat als een probleem ? :unsure:

bLz
27 augustus 2007, 14:19
Minstens een paar uur per dag. :D

Gentille
27 augustus 2007, 14:46
Dat is normaal, iedereen maakt die periode wel mee.

ShPonGle
27 augustus 2007, 14:57
tnadeel is dat ik niet kan zeggen: ik ga een uurtje gamen. ofwel ist zeker 2-3 uur, oftewel niet. en hoe ouder je wordt, hoe minder je 3 uur na elkaar kan vrijmaken zonder dat andere activiteiten eronder gaan lijden - verslaving heten ze dat dan :unsure:

CtrlAshDel
27 augustus 2007, 15:12
ik denk gewoon dat het ook ligt aan het feit dat de spellen gewoon niet meer orgineel zijn, en veel te snel vervelen, ik heb hetzelfde gevoel als threadstarter (buiten het bang zijn van nooit meer te gamen of zo)

-real time strategie games: altijd hetzelfde niet echt iets vernieuwends (poen scheppen, bouwen, army maken, heersen,..)
-fps of in dien aard: afknallen afknallen afknallen soms wa magie of physics crap er tussen smijten om het 'vernieuwend' te maken maar het blijft hetzelfde

enkel games zoals grim fandango (adventures) kunnen me nog boeien: leuk verhaal, leuke karakters, zalige sfeer,... jammer genoeg komen er maar weinig van die soort nog uit (sam and max sucks veel te kinderachtig imo)

i guess we're gonna have to face it, de gameplay (en daarmee bedoelk niet hoe ze physics en zo beginnen te implementeren) gaat er ni meer op vooruit en graphics gaan gewoon te vlug

en games die me dan eventueel wel zouden nog een paar uur kunnen boeien komen meestal niet uit op de pc omdat ze console only zijn of zo

er is een grote ommekeer nodig in de gamesindustrie...

nigel555
27 augustus 2007, 15:28
meh, ik game alsk mij verveel en meestal speelt mijne muziek er loeihard door :D
Enja tijdes het jaar zelden, en kga meer voort dan normaal de laatste tijd lol.
Denk dat ik bij de normale zit :p

MaDDie
27 augustus 2007, 15:31
Ik heb van het eerste tot vijfde middelbaar die hard zitten gamen. Nu speel ik al 3 jaar amper. Andere dingen te doen. Uitgaan, vrindin, muziek. Soms mis ik het gamen wel een beetje. soms he :p

Dreetn
27 augustus 2007, 15:32
Ik speel nu ook nog amper games, ongeveer een jaar geleden kon ik gewoon 4 uur aan een stuk blijven bf2 spelen ofzo. Maar nu na 30min begin ik veel te zenuwachtig te worden, en wordt ik zoals fps doug in dit (http://video.google.com/videoplay?docid=833299423124223847) filmpje. :unsure:

Jonathan
27 augustus 2007, 17:35
Voor mij is het ook zo , voornamelijk omdat ik op de moment niks van competitie heb op die spellekes online , als ge matchen enzo speelt kunt ge u daarmee bezig houden , maar dat public gedoe lukt me ook niet meer . Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat games nu vol zitten me klein mannen die whinen en hacken ...

Juul Cézaar
27 augustus 2007, 17:47
Kheb da ook. Deels omdat er minder goeie games zijn, en deels uit tijdgebrek gewoon. Als ge beter dingen te doen hebt (ene gaan drinken, real life activiteiten,...) dan mist ge da echt totaal ni.
Vroeger game'de ik ook een paar uur per dag, nu nog enkel op ne LAN me vrienden ofzo...

Kid_C
27 augustus 2007, 17:48
Voor mij is het ook zo , voornamelijk omdat ik op de moment niks van competitie heb op die spellekes online , als ge matchen enzo speelt kunt ge u daarmee bezig houden , maar dat public gedoe lukt me ook niet meer . Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat games nu vol zitten me klein mannen die whinen en hacken ...

Games in het algemaan =/= sof2 ;)

_DKsissor_
27 augustus 2007, 21:03
mja kzalt deels wel ontgroeid zijn. Inlevingsfactor is zeer vaak afwezig waardoor het spel zowieso mij al minder aantrekt. Dan is er ook nog een soort van routine die vaak in games zit die ik nu nemeer als uitdaging maar als verveling zie. MJa zoals sommige misschien dachten heb ik niet een ziekelijk neiging naar gamen :p. Ik mis gewoon het feit dat ik er niet meer zo van kan genieten als vroeger omdat ik altijd zei ; later ga ik eens fun hebben met m'n kinderen , samen gamen etc. Maar het ziet er meer en meer naar uit dat ik een saaie pa ga worden.
En idd ook hier is muziek meer een grotere bezigheid aan het worden of posten op dit forum:p.

Waar is den tijd dat ik mario 64 instak in mijne console en drie weken muisstil achter den tv zat na school. (klinkt wel freaky maar was wel tof :p)
Het enigste game dat ik nog regelmatig opstart voor af en toe eens uurtje is football manager maar dat is dan ook met muziek erdoor en meestal nog msn ofzo ertussendoor.

k heb zelfde probleem , al een jaar ni veel meer gespeeld en op de goeie momenten mis ik het niet maar als ge zo de zondag om 1 uur wakker wordt en om 8 uur gaat ge naar de cinema en de 7 uur der tussen hebt ge nix te doen dan vind ik het jammer dat er geen game meer is waar ik 5 uur op rij kan op spelen
totally right ^^

Gentei
28 augustus 2007, 01:49
is normaal helemaal hetzelfde hier games zijn gewoon saai geworden voor mij....

squan
28 augustus 2007, 01:58
Enkel de Wii staat af en toe nog eens aan, en 2x per jaar een pc-game, voor de rest ...

DieselPower
28 augustus 2007, 02:34
Ik (en mijn maten) gamen net meer met ouder worden, vooral endurance races in GT3 & GT4 en andere race games, maar ook first person shooters and what not. We spreken daar soms echt voor af zelfs...
Of bv 's nachts na een feesje met nog wa pintjes en muug veel eten voor de tv gaan liggen.
Kmoet wel zeggen dat er zich tegenwoordig ook spellekes pentanque aanbieden tegen dat het licht begint te worden.

GenesisX
28 augustus 2007, 03:07
Single player wordt steeds saaier en saaier voor mij, omdat het toch steeds hetzelfde is, level na level, en door de jaren heen is er imo niet echt iets origineels bijgekomen in m'n favoriete genres. Je ontgroeit dat idd wel een beetje, maar het blijft zalig om met een paar man (niet massaal) een LAN-party te houden en er ook andere activiteiten bij te betrekken (pokeren, film, wii, etc.). Blijft leuk om te doen :).

taLa.
28 augustus 2007, 03:34
Ben het ook ontgroeid. Heb 3 jaar lang ET gespeeld en op een deftig niveau geëindigd in april. 'k Wou nu al da'k die tijd beter had besteed :sad:

Starrk
28 augustus 2007, 09:46
Dat is bij iedereen wel zo zeker? Ik heb ettelijke jaren na elkaar respectievelijk DiabloII, WC3 en WoW de klok rond gespeeld en nu game ik gewoon niet meer: Ik vind er het plezier dat ik vroeger had niet meer in terug en heb gewoon andere verplichtingen en wensen...

Ze noemen dat inderdaad simpelweg opgroeien.

Snap
28 augustus 2007, 10:02
Inderdaad, gewoon normaal opgroeien, heb ik nu ook al enkele jaren.
Vroeger in de tijd van Halflife kwam ik thuis van school en speelde ik tot minstens tot 1u snachts, nu is het enige dat ik nog speel is af en toe es op de DS in een vrij moment of eens een potje bowlen op de Wii voor 10 minuten ofzo.
Vind ik eigenlijk maar goed ook, vroeger was ik soms zo obsessief met gamen bezig dat het dikwijls niet eens fun meer was, terwijl nu wel.

Jonathan
28 augustus 2007, 14:58
Games in het algemaan =/= sof2 ;)

Kheb al genoeg games gespeeld om te weten waarover ek praat znne .
En eerlijk -> Tis begonnen in SOF2 en MOHAA , en van daar uit zijn alle community's stilletjes aan naar de knoppen geholpen . Sommige vallen nog mee ( bvb ut ) , maar de meeste community's vind ik echt afstotelijk :s

shiftyke
28 augustus 2007, 15:03
Idem hier hoor, na vrij serieus cod1 & cod2 op deftig niveau gespeeld te hebben en dan tijdje niet meer doen heb ik er gwn zin meer in en ook niet de behoefte tot. Doch af en toe een xboxje leggen kan geen kwaad ;)

th43ns
28 augustus 2007, 16:04
tzou maar erg zijn als iedereen zoals in zen jeugdige jaren bleef gamen

Godlessarto
28 augustus 2007, 17:02
Ook volledig uitgegroeid. Vroeger zat ik constant achter de pc. Counter strike , world of warcraft. Echt teveel gespeeld ( 2 jaar achter de pc). Tis een verslaving gelak een ander zou ik zegge. Blij dat ik er vanaf ben.

ShadowJoker
28 augustus 2007, 18:11
Daar kan ik dus iets van krijgen. Mensen die zeggen dat gamen iets voor kinderen is en dat, naarmate je volwassener wordt, je het zelf wel beu zal geraken.
Zolang ik handen heb zal ik blijven gamen.

Daedie
28 augustus 2007, 18:28
kheb dat ook wel, ma vooral omdat games erg onorigineel zijn tegenwoordig. Een echte topper (die zelden nog uitkomen), kan ik dan wel weer uren spelen.

Timmos
28 augustus 2007, 18:29
ik denk gewoon dat het ook ligt aan het feit dat de spellen gewoon niet meer orgineel zijn, en veel te snel vervelenDaar geef ik u volledig gelijk in!

Ik kijk bvb uit naar Team Fortress 2, door de vernieuwende cartoonstijl + elk character heeft zijn speciale eigenschappen.

Ik heb GTA San Andreas eens geprobeerd maar ik heb het maar één keer opgestart. Iedereen vindt het een goed spel, maar ik vind de omgeving te groot om het leuk te vinden :s GTAIII blijft in mijn ogen nog steeds de beste.

Hekje#
28 augustus 2007, 23:05
Ik heb niet alles gelezen maar @ TS:

Volgens mij is het toch volkomen normaal dat narmate je ouder wordt je de interesse in het gamen zal verliezen en je meer zal toeleggen op andere aspecten van het leven?
Het is toch ook helemaal niet erg dat gamen je minder en minder interessert?

Ikzelfs speelde van mijn 12e tot mijn 16e ook UT online in clans enal..Dagelijks zat ik mins 4 uur achter de pc (schooldagen)..Een echte verslaving was dat, ik vond dat echt super..
Maar nu ben ik 18 heb een lief, heb veel vrienden, ga graag uit, toch logisch dat je dat minder interesse hebt in gamen..
Op de pc of online game ik totaal niet meer..
Heb me wel pas een PS2 gekocht omdat mijn xbox het begeven had en om me gewoon eens af en toe als ontspanning bezig te houden..

Karre
28 augustus 2007, 23:13
Het ontgroeit mij zeker en vast niet, het verergerd zelfs qua aankopen :p.
Soms heb ik niet echt zin en anderzijds wel en dan steek ik die cd er toch maar in en begin wat te gamen, dan speel ik wat "geforceerd" maar na een halfuur geniet ik er dan vollop al terug van. Het vermindert wel zoals vroeger, wellicht zoals eerder vermeld omdat vele games een beetje: been there, done that is.
Ik ben er wel bang voor dat gamen gaat tegensteken net zoals de topicstarter.

Gromme
28 augustus 2007, 23:17
Vroeger speelde ik ook wel veel spelletjes tussen het tijdperk van Doom tot en met Age of Empires. Erna is het zo stillekes aan gaan liggen. En ik lees nu nog altijd alles van het frontnieuws over games. Ik volg hypes redelijk en etc en speel wel eens een demo nu en dan maar een game echt kopen. Nee toch niet. Niet meer. Het moet me echt kunnen overtuigen om nog een spel aan te kopen. Een nieuwe Diablo bvb zou dat kunnen. En het moet iets met verhaal zijn dan en goede gameplay.

t0tec
28 augustus 2007, 23:19
'k game al van vorige zomer nie veel meer, was verslaafd aan Guild Wars, 'k speelde redelijk op top-niveau (:p), nu boeit het me niet meer, nu is't alleen veel muziek luisteren op de pc.

Karre
28 augustus 2007, 23:30
Na het lezen van bepaalde posts vraag ik mij toch echt af wat bepaalde mensen hier komen doen op een forum van een gamessite aangezien hier sommige het zelfstoe positief vinden en al en negatief over gamen wat zitten doen.

Hekje#
28 augustus 2007, 23:31
Dit is al lang geen game forum meer..

Timmos
28 augustus 2007, 23:34
Euh dit gedeelte niet nee :) De rest wel.

amdr
28 augustus 2007, 23:40
Ik vind het nog altijd spijtig dat gamen, en ik kan fout zijn maar ik spreek uit wat ik hier zie enzu, nog altijd wordt bekeken als iets dat enkel nerds doen.
Maar dat is normaal, ge krijgt nu eenmaal andere intresses wanneer ge ouder wordt ;)

Karre
29 augustus 2007, 06:47
Dit is al lang geen game forum meer..

Meeste van de subfora wel en daarom moeten we gamen wat beginnen afkraken? :ironic:. Komaan, hoe kunnen bepaalde mensen het positief zien dat je stopt met gamen. Als je echt puur verslaafd was dan wel maar voor de rest doet gamen toch niets kwaad.

Ik vind het nog altijd spijtig dat gamen, en ik kan fout zijn maar ik spreek uit wat ik hier zie enzu, nog altijd wordt bekeken als iets dat enkel nerds doen.
Maar dat is normaal, ge krijgt nu eenmaal andere intresses wanneer ge ouder wordt ;)

Inderdaad, zo zie ik het hier ook terwijl gamen naar mijn mening zelfs socialer is dan een film bekijken. Je nodigt wat vrienden uit en voila je hebt wat fun, veel meer fun dan gewoon naar de cinema te gaan en daar een film bekijken ze.

tynoesj
29 augustus 2007, 08:51
Zolang ge nog andere dingen doet dan hele dagen te gamen is er nx verkeerd ... Tijd maken voor u vrienden enzo :)

Deguchi
29 augustus 2007, 11:25

Met de Wii en spelen zoals Singstar en Guitar Hero komt daar toch wel wat verandering in hoor ;)
Maar dat zijn dan ook party spelen.

ShPonGle
29 augustus 2007, 11:44
gamen heb ik nu vastgezet op bepaalde momenten. in het weekend heb ik daarvoor alvast geen tijd, das uitgaan, samen met mn vriendin de huiselijke beslommeringen afwerken, ... en de zondagavond in de canapee een filmpje kijken

gamen is voor mij enkel nog mogelijk op een avond wanneer ik eens gans de avond alleen thuis ben en der is geen werk meer of voor de vrijdagnacht wanneer we eens niet afspreken met maten/uitgaan en mn vriendin in slaap ligt in de zetel na filmpje kijken. dan is het getolereerd, ik val er niemand lastig mee en word zelf ook niet gestoord :D

op die momenten hebt ge tenminste tijd om je te verdiepen en echt te ontspannen, en daardoor kan ik er nog altijd van blijven genieten ;)

Darks
29 augustus 2007, 17:19
Ik heb een tijd geleden (aantal maanden) ook zo'n topic neergepoot. Ongeveer tzelfde, gamen was een beetje mijn passie, met WoW zowat het toppunt bereikt en daarna eigenlijk helemaal bergaf gegaan. Eenmaal WoW een lange grind werd dacht ik van 'jama ey, waar ben ik mee bezig'. Want fun was het niet echt meer. Heb dan nog een aantal games op PC/360 gekocht, maar die was ik allemaal beu na 2-3 dagen, en sommige speelde ik niet eens uit. Om maar te zwijgen van multiplayer, dat was meer stress dan iets anders.

Ik heb deze vakantie nog GTA SA en Fable TLC uitgespeeld, maar dat was enkel omdat in die games nog min of meer een stevig verhaal zit dat ik wil volgen. Maar ik denk dat ik nu stilaan helemaal geen games meer ga kopen, ik ben me gewoon vaak aan het opjagen, en dat is niet echt de bedoeling van ontspanning. Als ik ooit nog iets koop is het wsl een Wii, maar enkel als ik regelmatig volk over de vloer krijg, alleen is er ook niet veel aan.

Voor de rest, ik verveel mij nu helemaal niet. Ik heb genoeg te doen (school, werk, sport, hond..) en ik verzamel films nu, da's altijd lekker relax 1 avond per week met een zak chips. Uitgaan is er natuurlijk ook bij, en als ik binnekort 18 ben wil ik wekelijks gaan. En als ik eens écht niks te doen heb (wat zelden is), leg ik mij gewoon languit neer op mijn bed met wat muziek op, lekker chill.

Dusja bekijk het u eens of gamen u nog blijft boeien. Maar als ge merkt van niet, geef er dan geen geld aan uit. Zoek een ander hobby, focus meer op de belangrijkere zaken van het leven. Succes.

metaphore
29 augustus 2007, 17:30
Uit gamen groeit ge nu eenmaal vroeg of laat uit.
Ik kon mij vroeger ook uren aan een stuk amuseren met sof of cs te spelen.
Tegenwoordig (de laatste 4 jaar) speel ik bijna nix meer van games. Enkel af en toe eens een toerke racen ofzo...
Ge hebt als ge ouder wordt gewoon veel betere dingen te doen dan achter dieje pc spellekes te zitten spelen :)

Karre
29 augustus 2007, 17:39
Uit gamen groeit ge nu eenmaal vroeg of laat uit.
Ik kon mij vroeger ook uren aan een stuk amuseren met sof of cs te spelen.
Tegenwoordig (de laatste 4 jaar) speel ik bijna nix meer van games. Enkel af en toe eens een toerke racen ofzo...
Ge hebt als ge ouder wordt gewoon veel betere dingen te doen dan achter dieje pc spellekes te zitten spelen :)

Ja, constant op Netlog zitten en al je geld er door jagen met je gsm :sop: :ironic:.
Ik ga dit topic echt niet meer lezen want van zulke zever zoals ik in het vet heb gedrukt krijg ik het gewoon, eerst zelf gamen en dan gaan ze zitten zeggen dat er betere dingen te doen zijn na een bepaalde leeftijd. Dat je niet meer zo actief kunt gamen als vroeger dat weet ik nu ook wel wegens school en nog wat dingen maar om dan dat gewoon te zeggen. Wat is het volgende gamen is voor nerds? Wat gamen of een film bekijken is imo hetzelfde ze. En toch heerst er zo'n taboe over gamen.

Bot
29 augustus 2007, 18:31
Proficiat! Ge zit nu in een speciaal onderdeel van de pubertijd, nu is het tijd om naar de meisjes te gaan kijke

Gentei
29 augustus 2007, 19:11
man, man, man gamen hangt mij nu al de strot uit.

Ik ben afgestudeerd in Juni, in Juli vertrok ik op vijf weken op vakantie ik ben nu anderhalf week terug in België en zoek werk, door al die vrije tijd begint gamen mij dus echt de strot uit te hangen, ik heb echt geen zin in gamen en al.
Maar ja ik vind het niet erg ervoor begon da ook al uit te hangen, gamen wordt idd saaier naarmate je ouder wordt.

Zeker nog als je verliefd wordt op een zekere iemand, dan kunnen games haar niet uit het hoofd zetten:D

boogje
29 augustus 2007, 19:14
Toch grappig dat sommigen gamen zien als iets voor "kindjes" :'-)
Het is niet omdat jullie niet meer gamen dat jullie plots de volwassenheid zelf zijn hoor ;)

Gamen en ouder worden gaan perfect samen, zolang je beseft dat gaming niet betekent 12 uur per dag WoW'en en sociaal onderontwikkeld wilt zeggen. Sommige mensen kijken graag een film, andere mensen gamen dan weer soms. Natuurlijk geraak je uw kinderlijk enthousiasme kwijt vanaf een bepaalt moment, maar dat heeft echt niets met "ouder worden" te maken. Als ze mij morgen een PS5 geven en een HDTV met 50 games is dat kinderlijk overenthousiasme terug opgewekt, om daarna weer uit te doven binnen x aantal tijd. Je bent gewoon dat enthousiasme kwijt dat je vroeger had waardoor je anders zal denken. Je moet gewoon weten dan dat verwachtingen van games hoger moeten liggen als dat volledig verdwenen is. Is dat niet net hetzelfde wat er met films gebeurt? (indien je intensief films begint te kijken.). Je gaat denken " Damn, die film die ik vroeger zo goed vond slaagt eigenlijk op niets. Ik ga mij toespitsen op de betere films..." Uiteraard zal je minder gamen omdat er dan minder toppers uitkomen. Ik speel welgeteld 2 games nu : Far cry en Half-life 2. Vroeger speelde ik alles wat ik kon vast krijgen, maar dat is dus voorbij. Kijk gewoon uit naar supertoppers zoals Bioshock en Crysis en ik durf wedden dat dat enthousiasme van vroeger weer zal openbloeien.