PDA

Volledige versie bekijken : Alcholische dranken in vliegtuig

/\quila
26 augustus 2007, 23:59
Hoi,

Ik heb daarnet opgezocht op de site van Brussels Airlines of het toegestaan is om alcoholische dranken mee te nemen als ruimbagage, nu lees ik op de site:

Alcoholische dranken
in kleinhandelsverpakking, met een alcoholgehalte van meer dan 24% maar van niet meer dan 70%, in recipiënten van niet meer dan 5 l, met een totale nettohoeveelheid van 5 l per persoon.
Dit wil dus zeggen dat enkel sterke dranken zijn toegelaten? Een fles wijn of een fles champagne dus niet?
Weet er trouwens iemand hoe het zit met het drukverschil en een fles champagne? Op het vliegtuig zelf wordt dit geschonken, maar zijn dit dan aangepaste flessen?

Groeten,
Aquila

PineMangoes
27 augustus 2007, 00:04
Hoi,

Ik heb daarnet opgezocht op de site van Brussels Airlines of het toegestaan is om alcoholische dranken mee te nemen als ruimbagage, nu lees ik op de site:

Dit wil dus zeggen dat enkel sterke dranken zijn toegelaten? Een fles wijn of een fles champagne dus niet?
Weet er trouwens iemand hoe het zit met het drukverschil en een fles champagne? Op het vliegtuig zelf wordt dit geschonken, maar zijn dit dan aangepaste flessen?

Groeten,
Aquila

De luchtdruk in 'n vliegtuig wordt kunstmatig zoveel mogelijk gelijkgesteld aan deze van de grond hoor ;)

maxdevis
27 augustus 2007, 00:18
champagne zelf meenemen zal moeilijk gaan.
glas mag niet.

viewer
27 augustus 2007, 00:26
+ vloeistoffen moeten in uw bagage, handbagage mag niet (je moest je er maar eens in ontploffen)

marcel
27 augustus 2007, 00:32
+ vloeistoffen moeten in uw bagage, handbagage mag niet (je moest je er maar eens in ontploffen)

fyi: nitro-glycerine is ook een vloeistof ;)

voor de rest hebt ge wel gelijk, vloeistoffen steek je best in de ruimbagage, anders moet ik uwe rugzak opendoen, en doorzoeken :evil:

atmoS.
27 augustus 2007, 00:51
100ml MAX in handbagage !

bludgeoned
27 augustus 2007, 09:44
in gesloten verpakking en doorzichtige afgesloten tas.

marcel
27 augustus 2007, 13:32
in gesloten verpakking en doorzichtige afgesloten tas.

neenee, als da één of 2 fleskes zijn, hoeft dat helemaal niet

dat zakske is ook een beperking op de 100 ml max dinges:
het moet een zakske van maximum 1L zijn, en het is per passagier 1 zo'n zakske (die liggen ook ter beschikking op de veiligheidscontrole, dus als ge der toekomt, moet ge er maar eentje vragen)

t is zo: alle fleskes (van max 100ml dus) die er in kunnen, mogen mee, de rest wordt alsnog geweigerd, onafhankelijk van de grootte (dus ook als het bvb 1 ml is). en het zakje moet nog wél afgesloten kunnen worden

vidiot
27 augustus 2007, 13:36
Waarom zou je moeite doen, koop het op je bestemming.
Probeer zo aangenaam mogelijk door de controle te geraken (watch that toiletzakske ;) )

bludgeoned
27 augustus 2007, 14:04
neenee, als da één of 2 fleskes zijn, hoeft dat helemaal niet

dat zakske is ook een beperking op de 100 ml max dinges:
het moet een zakske van maximum 1L zijn, en het is per passagier 1 zo'n zakske (die liggen ook ter beschikking op de veiligheidscontrole, dus als ge der toekomt, moet ge er maar eentje vragen)

t is zo: alle fleskes (van max 100ml dus) die er in kunnen, mogen mee, de rest wordt alsnog geweigerd, onafhankelijk van de grootte (dus ook als het bvb 1 ml is). en het zakje moet nog wél afgesloten kunnen worden
Vergeet het maar dat het overal ligt aan de controle (dacht het ook).
Heb ze dan maar op mijn lichaam "verstopt" in de hoop dat ze het niet zouden vinden.
En wat bedoel je met dat hoeft niet.
Elke vloeistof (tot 100ml) moet in die plastiek zak die kan afgesloten worden.

/\quila
27 augustus 2007, 14:13
Waarom ik het zou meenemen was omdat het voor mij hier veel goedkoper uitkomt, zelfs al zijn der op de luchthavens taxs-free shop.
Ach ja, zien of er nog bubbeltjes van het budget af kunnen :)
Merci voor de antwoorden!

spigger
27 augustus 2007, 19:01
Ik heb al meerdere keren champagne (als cadeau) meegenomen in de valies. Goed inpakken / in een handdoek draaien en dan gewoon met de bagage in het ruim.

marcel
27 augustus 2007, 23:43
Vergeet het maar dat het overal ligt aan de controle (dacht het ook).
Heb ze dan maar op mijn lichaam "verstopt" in de hoop dat ze het niet zouden vinden.
En wat bedoel je met dat hoeft niet.
Elke vloeistof (tot 100ml) moet in die plastiek zak die kan afgesloten worden.

ik "denk" het niet, ik weet het. het is namelijk mijn job ;)
en je ziet die fleskes heel weinig in plastieken zakskes zitten, en die mogen altijd mee. we halen die zakskes alleen boven als er een redelijk aantal (meer dan 5) bij zitten, maar dat komt heel weinig voor

bludgeoned
28 augustus 2007, 08:13
Toch raar dat ik in Atlanta geen zakje kreeg he omdat ze er geen hadden.
Niet omdat het in Brussel zo is dat het bij de andere 1000 luchthavens zo is.

marcel
28 augustus 2007, 12:24
ok, en waar staat dat hij vanuit Atlanta zal vliegen? kans is groter dat hij uit Brussel vertrekt he

a242050
28 augustus 2007, 17:04
Je kan na de veiligheidscontrole toch nog in die winkels daar vloeistoffen kopen en die mee aan boord nemen...