PDA

Volledige versie bekijken : Barcelona tips?

Bigone
26 augustus 2007, 16:11
In september vertrekken we met een bende richting het (hopelijk) prachtige Barcelona, nu vroeg 'k me af of sommigen van jullie geen tips hadden van bezienswaardigheden/uitgaansbuurten/lekkere restaurants/noem maar op :)

merci op voorhand :)

bludgeoned
26 augustus 2007, 16:16
Er staat al een thread over barcelona waar ik een een hele lijst heb gegeven.
http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=8996396&postcount=44

Bigone
26 augustus 2007, 16:24
Er staat al een thread over barcelona waar ik een een hele lijst heb gegeven.
http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=8996396&postcount=44

thx ^^, had daarnet es vlug gezocht maar nie meteen iets gevonden, zal nog wat verder zoeken dan ^^'

Jazzmata
27 augustus 2007, 17:25
ga nie in september, wij hebben daar vorig jaar een heel week in de regen gezete :p

bludgeoned
27 augustus 2007, 18:08
Wij hebben in september goed weer gehad enkel de laatste twee dagen waren het daar die fameuze onweders.
Je kunt overal op elk moment slecht weer hebben, dus niet van aantrekken.
Bij natuurlijk moessonregens, maar in BCN zal je daar wel geen last van hebben ;)

=Slim=Shady=
27 augustus 2007, 18:19
Barcelona is prachtig! Deze vakantie hebben wij daar een dag geweest (wij zaten niet in Barcelona zelf, maar in L'Escala vandaar) en er zijn toch wel enkele bezienswaardigheden.

Het eerste wat ik je aanraadt is Camp Nou (het voetbalstadion van Barcelona). Het is toch wel impressionant ook al ben je geen voetbalfanaat.

Ten tweede raad ik je aan niet te betalen voor zo'n Guided tour (met een autobus alles bezoeken) want je ziet maar weinig dan. Wij deden zo'n tour en dit vond ik zeker niet zo interessant!

Als laatste zou ik ook wel La Sagrada Familia (of hoe je het ook mag schrijven) aanbevelen. Daar hebben wij jammergenoeg niet ingeweest, wel aan gepasseert en het leek best interessant en een bezoekje waard. Dit zal voor de volgende keer zijn (en die komt er zeker).

bludgeoned
27 augustus 2007, 18:25
Barcelona is prachtig! Deze vakantie hebben wij daar een dag geweest (wij zaten niet in Barcelona zelf, maar in L'Escala vandaar) en er zijn toch wel enkele bezienswaardigheden.

Het eerste wat ik je aanraadt (????) is Camp Nou (het voetbalstadion van Barcelona). Het is toch wel impressionant ook al ben je geen voetbalfanaat.

Ten tweede raad ik je aan niet te betalen voor zo'n Guided tour (met een autobus alles bezoeken) want je ziet maar weinig dan. Wij deden zo'n tour en dit vond ik zeker niet zo interessant!

Als laatste zou ik ook wel La Sagrada Familia (of hoe je het ook mag schrijven) aanbevelen. Daar hebben wij jammergenoeg niet ingeweest, wel aan gepasseert en het leek best interessant en een bezoekje waard. Dit zal voor de volgende keer zijn (en die komt er zeker).
Lees eens mijn post.

Als je in BCN als eerste Nou Camp aanraadt, vraag ik mij af welk BCN jij geweest bent.

La Sagrade Familia is enkel de moeite om van buiten te bekijken en van op een plaats waar je een mooi overzicht hebt op de stad (Montjuic en Parc Guel).
En zon guided tour doe je gewoon in geen enkele stad, zeker niet in een relatief kleine stad als BCN waar alles mooi te voet te doen is.

omaha
29 augustus 2007, 17:50
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?p=8767834#post8767834

Zo hebben wij het destijds gedaan.