PDA

Volledige versie bekijken : behoorlijk vervelend "oneindige lus" probleemke

gamer1
23 augustus 2007, 19:24
Heb op de laptop (met windows vista home premium) wat youtube filmkes gedownload, allemaal zonder problemen.
Nu enkelele weken later wil ik opnieuw deze filmkes bekijken. Ga dus naar de downloads map. Gevolg: windows verkenner werkt niet meer -> windows verkenner wordt opnieuw opgestart.
Geen probleem denk ik zo, heb met win xp al iets soortgelijks aan de hand gehad (nl. dat verkenner afgesloten wordt als ik een bepaald bestand slecteer) dus verplaats ik de bestanden van die map naar het bureaublad (deed ik met win xp ook met het probleemgevende bestand, op t bureaublad gaf dat geen probleem).
Wat merk ik nu: die zo geweldige windows vista blijft de hele tijd zeggen: windows verkenner werkt niet meer -> windows verkenner wordt opnieuw opgestart.
Gevolg, een oneindige lus waardoor ik zo goed als niks kan doen (dus ook niet de bestanden verwijderen). Windows taakbeheer openen lukt ook, maar als ik de processen stop heropenen die zich toch gewoon vanzelf.
heb ook al geprobeerd in veilige modus, maar daar blijft die ook onnozel doen.
Iemand een oplossing hiervoor?

ShPonGle
23 augustus 2007, 19:25
boot met een bootable cd (bart PE of zo) en verplaatst die bestanden naar een stick
kijk daarna terug in vista of je terug in die (lege) downloadsmap kan

ntLdr
23 augustus 2007, 19:37
volgens mij is dat probleem wel normaal. Aangezien de icoontjes op je desktop worden getoond door het explorer process. Vandaar de loop.

Wat voor bestanden zijn het ?
Anders moet je is kijken naar een aantal draadjes hieronder ivm met thumbnails en codecs.

trouwens probeer eens vanuit taskmanager command prompt te starten.
Move dan je file naar een andere plaats als je desktop.
Start explorer.exe weer en hoppa.

gamer1
23 augustus 2007, 20:26
Hoe kunt ge die bestanden moven mbv een bootable cd of command prompt?
Het zijn vooral videobestandjes, maar ook een 2 of 3 tal .exe bestandjes.
Ivm codecs, ik heb van een kameraad een deel filmkes overgenomen en die had er de k-lite codec ofzoiets bijgegeven voor als ze niet werkten.

EDIT:
als ik in taakbeheer bij nieuwe taak uitvoeren: "command prompt" intyp, opent er een zwart dos venster met als tekst in:

Specified COMMAND search directory bad
Microsofr(R) Windows Dos
(c) copyright Microsoft Corp 1990-2001
c>

gamer1
23 augustus 2007, 20:41
update:
Ik ben na veel sukkelen in het configuratiescherm geraakt en heb die K-lite codec verwijderd. daarna opnieuw opgestart en nu blijkt t te werken!
Merci e mannen!

Kan er iemand mss wel nog even zeggen hoe dat kan gebeuren door zo n codec?

Zelete
23 augustus 2007, 21:04
Mja, iedereen zwiert die codec packs er maar gewoon op, ik ben daar persoonlijk fel tegen, ik download elke codec gewoon appart (en veel zijn dat er niet, Xvid, DivX, en nog een paar) :)

ntLdr
23 augustus 2007, 21:20
update:
Ik ben na veel sukkelen in het configuratiescherm geraakt en heb die K-lite codec verwijderd. daarna opnieuw opgestart en nu blijkt t te werken!
Merci e mannen!

Kan er iemand mss wel nog even zeggen hoe dat kan gebeuren door zo n codec?

bv door een fout in een codec waardoor explorer de thumbnails niet kan weergeven
....

Exit
23 augustus 2007, 21:35
anders met taakbeheer cmd starten en dan via cmd files verplaatsen/wissen

Memphis
23 augustus 2007, 22:53
Mja, iedereen zwiert die codec packs er maar gewoon op, ik ben daar persoonlijk fel tegen, ik download elke codec gewoon appart (en veel zijn dat er niet, Xvid, DivX, en nog een paar) :)

Ik moet ook niks hebben van die codec packs. Ik gebruik trouwens VLC, dan moet je ze niet apart downloaden, zitten in de speler verwerkt. :)

ntLdr
24 augustus 2007, 07:52
Ik moet ook niks hebben van die codec packs. Ik gebruik trouwens VLC, dan moet je ze niet apart downloaden, zitten in de speler verwerkt. :)

:bow: voila.

En dan nog maar zwijgen van al die codec packs waar nen HOOP rommel bij zit. lees spyware etc