PDA

Volledige versie bekijken : PC wil soms niet in slaapstand

fty
21 augustus 2007, 13:03
Hallo iedereen,

Mijn pc wil soms niet in slaapstand gaan. Normaal als ik op slaapstand druk wordt het scherm direct zwart, daarna gaat het "power lichtje" uit en daarna het lichtje van de HDD.
Maar als het niet werkt, wordt het scherm zwart, gaat eerst het lichtje van de HDD uit(dus HDD stopt) en dan gebeurd er niks. De fans blijven draaien, power lichtje blijft aan. Dan moet ik pc afzetten door 5 seconden op de power knop te drukken.
Wanneer ik die dan terug opzet krijg ik een kaderke van windows Vista dat zegt dat windows niet goed is afgesloten en vraagt hoe ik wil opstarten(veilige modus enzo)
Nu in het logboek krijg ik deze zin: De laatste overgang naar de slaapstand is mislukt. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat de computer is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen tijdens de overgang. de bron is kernel-power.

Wat is het probleem? Wat kan ik doen om het te laten werken? Dit gebeurd 1 op 4 keer ongeveer.

fty
21 augustus 2007, 21:34
Ik zal morgen een *bump* moeten doen denk ik voor mijn niet al te dringend of erg probleem. Alleen een tijdverlies van 20 seconden.

jeroenvde
22 augustus 2007, 04:40
hmmh

1. is je windows up to date?
2. kuis eens je register op met bvb regsupreme
3. gebruik hitman pro mss ook eens

fty
22 augustus 2007, 10:41
1. Windiws Vista updates eergisteren gedaan.
2. Was al van na een fresh install (ervoor trouwens ook)
3. Ik heb al spyware/adware scanner die niets aangeeft(buiten een onschadelijke tracking cookie)

BIOS is juist geflashed en ik ben nu aan het testen dat het probleem zich nog voordoet.