PDA

Volledige versie bekijken : Heb jij wel eens last van een kater?

Darks
18 augustus 2007, 21:26
Ge kent het wel, fijn feestje, paar pintjes om lekker los te komen, oh iemand geeft er ene, laat maar komen, dikke fun en veel lachen tot vroeg in de ochtend.

En dan wakker worden tegen de middag met een ferme kater. Of toch niet? Ik heb persoonlijk iets raars aan de hand. De ene keer heb ik totaal geen kater, de andere keer dan weer wel. Dat terwijl ik eigenlijk iedere keer zowat hetzelfde drink... Hoe komt dit? En als ik dan al eens een kater heb, heb ik nooit hoofdpijn. Maar ik voel me meestal wel heel suf en misselijk en mottig. Soms is het zo erg dat ik geen 2 minuten rond kan lopen...

En ik heb een paar vrienden die dus nooit een kater hebben. Awel ik snap het niet meer hoe het komt. Omdat ik soms een kater heb let ik nogal op hoeveel ik er drink. Wel, zij dus niet. En ik ken iemand die heeft nog nooit een kater gehad.

Hoe zit dat nu eigenlijk? Waarom heb ik soms wel, en soms geen last van een kater? En waarom sommige mensen helemaal niet? Doen die iets speciaals, of is het te vermijden?

Laat maar eens horen :)

icerulez
18 augustus 2007, 21:32
Kater heeft met uitdroging te maken (alcohol werkt dehydraterend), dus als je zorgt dat je naast je bier/wodka/jenever/... ook genoeg water binnenkapt zou je geen kater mogen hebben. Het kan in ieder geval geen kwaad om net voordat je gaat gaan slapen een groot glas water te drinken.

En ik heb er zelden of nooit last van, soms voel ik mij wel nog zat de volgende dag :unsure:

GroovyBeatsss
18 augustus 2007, 21:43
Als ik op stap ga, en ik heb goed wat alcohol gedronken, drink ik altijd een halve liter water voor het slapen gaan. Help zeer goed. Een keer wask te zat, en daar dus ni aan gedacht, ja menneke! Da hebk me de volgende morgen beklaagd:/

Verbechio
18 augustus 2007, 22:08
Ik heb vandaag al liters water gedronken, khad namelijk weer serieus prijs :D van mij mag het al morgen zijn :p

Sick`
18 augustus 2007, 22:23
Erger dan ne kater be mij .. migraine :s (als het in het weekend is toch)

cura
18 augustus 2007, 22:29
En ik ken iemand die heeft nog nooit een kater gehad.

heb ook nog nooit gehad, ookal was ek de avond ervoor totaal weg ofzo.. wat ek wel heb is dat ik om de 20 minuten moet gaan pissen soms, en dan moet ik die hele nachts na te gaan slapen zeker 3x opstaan om nog meer te gaan pissen, ook geen lachertje ze :P
misschien zijn die 2 aan elkaar gelinked? (hydratatiegedoe) fk knows :|

DesorteD
18 augustus 2007, 22:32
En als ik dan al eens een kater heb, heb ik nooit hoofdpijn. Maar ik voel me meestal wel heel suf en misselijk en mottig. Soms is het zo erg dat ik geen 2 minuten rond kan lopen...

Heb ik ook.
Helemaal geen hoofdpijn, maar wel men maag die volledig overhoop ligt met misselijk gevoel als extraatje enzo :).
Krijg die dag dan helemaal niets binnen.

Kid_C
18 augustus 2007, 22:39
Nooit ! :cool:

dendaak
18 augustus 2007, 22:42
Beetje zachte hoofdpijn, maar das ook alles... eigenlijk bijna nooit...

Memphis
18 augustus 2007, 22:43
Ik ben een van de gelukkigen, heb der nooit last van. :)

Blood_Raven
18 augustus 2007, 23:12
Enkel een maag waardat al het eten zwaar op ligt de eerste uurtjes van de dag en nen stinkende asem.

Da's al wat ik heb.

Ik zet wel altijd een fles water naast mijn bed, ik wordt na drinken meestal een paar keer wakker tijdens de nacht.

Meestal denk ik dan: What the fuck sta ik hier in mijne pyama op 'locatie x' te doen?

Stancke
18 augustus 2007, 23:13
Toen ik nog dronk vroeger had ik nooit last van een kater, lucky me!

ComputerVISTA
18 augustus 2007, 23:13
Neen, nooit ziek na een zuipsessie.

Blackouts wel maar das niet ziek zijn, alhoewel ge wel ziek wordt als ge de verhalen nadien hoort :unsure:

spray-bunny
18 augustus 2007, 23:23
Ofwel voel ik niks de volgende dag, ofwel kom ik de volgende dag m'n bed niet uit en kots ik een vuilbak vol. Ik maak enkel de extremen mee.:p
Ondertss kan'k al goed inschatten waar m'n grens ligt, en heb'k dus zelden een kater. Ik drink per 2 pintjes ook een cola'tje, dat doet u maag ook al veel goed.

Ik heb gelukkig wel nooit black-outs en weet de volgende dag altijd wat ik gedaan/gezegd heb.

Fighting Hobbit
18 augustus 2007, 23:32
Ik heb vrij rap hoofdpijn van wat te drinken, heb ook nogal een kleine blaas, dus ik ga veel naar de wc, dus dat stimuleert uitdroging wel wat vermoed ik. Er is natuurlijk wel de grote truc, genoeg water drinken tussendoor, of eventueel achteraf, helpt bij mij toch wel redelijk meestal. Ik heb trouwens bijna nooit last van misselijkheid.
Nu ik die Roaccutane pillen moet nemen zou ik normaal gezien wel sneller last moeten hebben van een kater, maar het is nog nooit echt erg geweest eigenlijk.

Hellrabbit
18 augustus 2007, 23:39
Heb ik ook.
Helemaal geen hoofdpijn, maar wel men maag die volledig overhoop ligt met misselijk gevoel als extraatje enzo :).
Krijg die dag dan helemaal niets binnen.

³
kheb nooit hoofdpijn, enkel last van men maag de dag erop

maar ik heb dan ook Überhaupt -nooit- hoofdpijn

Dreetn
18 augustus 2007, 23:40
Zoals hierboven vermeld staat, als je thuiskomt moet je water drinken. Ik drink ongeveer 0,5l.
Voor ik vertrek heb ik meestal ook al wat water binnen.

Gisteren avond voor ik vertrok heb ik 0,5l water gedronken, als ik thuis kwam ook weer 0,5l. En als ik 's nachts wakker wordt om naar het toilet te gaan drink ik ook nog 0,25l. En als ik opsta ook nog een groot glas water.

Het hangt eigenlijk ook af hoeveel ik gedronken heb, en wat.

NinjaTune
19 augustus 2007, 00:00
Zoals meeste zeggen, idd deftige hoeveelheid water boozen voor ge gaat slapen, helpt ferm tegen een kater. Maar ik durf dat wegens scheefheid ook wel eens over het hoofd zien

Darks
19 augustus 2007, 00:06
Mja water drinken doe ik ook altijd. Maar zoals ik al zei soms heb ik veel last van een kater, en soms ook weer niet. Terwijl ik altijd hetzelfde drink.

Een cola na iedere 2 pinten kan ik wel eens proberen.

SIO
19 augustus 2007, 02:07
caffeïne is niet goed dacht ik, beter waterke drinken dan of fanta ofzo

Razzia
19 augustus 2007, 02:45
Soms heb ik het, soms niet. 2 katers steken wel bovenuit. Ik was ne vrijdagavond op stap gegaan, de volgende morgen BARSTENDE koppijn. Had er maandag op school nog last van. De andere keer (en dit was enorm erg) was toen ik naar Groovy Tunes was gegaan en mijn pint liet staan op tafel omdat ik moest gaan pissen. Blijkbaar had er ne grapjas vloeibare xtc ingekapt, vuile rommel. Heb 5 dagen last gehad, 5 hele dagen. Opstaan om kapot te gaan van de koppijn, sufheid alom. Ik kon nauwelijks ne minuut rechtblijven, pijnstiller nemen en terug gaan slapen. Dit ongeveer 5 dagen aan een stuk. Bah.

Soms kan ik me dan te pletter zuipen en de volgende morgen niks voelen, en idd een glas water drinken helpt veel.

kil911ler
19 augustus 2007, 04:42
Als ik aan den kortn drank gezeten heb, kan het wel gebeuren dat ik de volgende dag last heb van m'n gal: dan spuug ik gewoon galsap uit en das echt nie aangenaam ;_;

Anders als ik merk dat ik redelijk goe gedronken heb (bier) dan drink ik altijd een paar glazen water voor het slapengaan en ik ben de volgende dag weer goed (met een kop koffie natuurlijk ^^ )

skelly_king
19 augustus 2007, 08:52
Bij mij ist meestal m'n maag da kapot is na zwaar drinken... Dan doet het echt enorm veel zeer en hebbek totaal geen goesting om iets te eten :D maar hoofdpijn hebbek nog niet gehad, alhoewel, al 1x, direct nen dafalgan gepakt dan:D

Arifiene
19 augustus 2007, 09:12
Valt wel mee, van gewoon kriek hebbek dat niet. Na serieus mengen dan weer wel. Wodka+champagne+ kriek = no go.

ComputerVISTA
19 augustus 2007, 09:37
kriek? IUUUUUW :puke:

dunno
19 augustus 2007, 10:18
caffeïne is niet goed dacht ik, beter waterke drinken dan of fanta ofzo

Caffeïne en alcohol maken het u lever extra lastig om af te breken. Totaal niet gezond.

Sportdranken (AA Drink, Aquarius,...) zijn ook uitstekend om na/tijdens drinken u beetje vochtig te houden.

MaDDie
19 augustus 2007, 10:52
Wat ben ik blij dat ik geen katers heb. Zelfs nadatk me marginaal zat gezopen heb, een gigantisch zwart gat heb, nadat ze mij naar huis moeten dragen hebben en mij in mijn nest leggen, wordt ik enkele uurtjes fris wakker.

SilentSpring
19 augustus 2007, 10:53
nooit een kater gehad.

Allez 1x eigenlijk, kwam door te mengen met champagne, witte wijn, bier en cola.
De dag erna moesten we dan nog op restaurant gaan eten.

Vreed plezant als ge al zo mottig bent.

Voor de rest nog nooit last gehad 's anderendaags.

Kaa07
19 augustus 2007, 11:13
Hoofdpijn heb ik ooit nooit. Volgende dag voel ik me meestal wel suf e.d, maar nooit hoofdpijn.

D3C0Y
19 augustus 2007, 11:15
Valt wel mee, van gewoon kriek hebbek dat niet. Na serieus mengen dan weer wel. Wodka+champagne+ kriek = no go.

volgens mij kunde van kriek gene kater ebben :p

ontopic: voor de mensen die vaak harde katers hebben smorgens :
eergisteren ofzo was het op brainiac de zoektocht naar hoe je best een kater aanpakt/voorkomt, ge moet voor ge gaat slapen een ne pijnstiller met wat water nemen, dat leverde de zwakste kater op

EternalSilence
19 augustus 2007, 11:16
Nog NOOIT last gehad van een kater :D :D

god weet waarom dit bij mij niet gebeurd.
miss dat ik toch wel voldoende water drink voor ik ga slapen, of toch probeer, want als je zo zat bent dat je door je benen zakt om de zoveel meter kan dat wel eens moeilijk zijn.

wat ik wel al een paar keertjes heb gehad, was korte misselijkheid de dag erna, een beetje een kleine maag infectie, dat je dan 2 dagen op yoghurt en beschuiten moogt overleven omdat je je voelt dat je alles zal uitkotsen.

wat ik ook nog nooit heb gehad, kotsen door teveel drinken.
laatste keer dateert al van vorig jaar, en da was door voedselverandering in engeland, dat u maag da nie gewoon is.

een kater bekom je door uitdroging, dus de beste manier is, s'avonds voor je gaat slapen nog eens goe een halve liter ofzo water drinkt.
om al het vocht dat je verliest door al die alcohol in je lijf te compenseren

Genius
19 augustus 2007, 12:06
Ik heb enkel kater als ik begin te mengen. vorige week, familiefeest bij mijn vriendin haar thuis. 2 flessen wijn en 9 pintjes, volgende morgend niks gevoeld. Enkel grote nadorst.

Een maand ervoor, kampioenenfeest omdat we kampioen waren gespeeld me de voetbal. Op heel den avond max 10 pintjes. Waarvan 2 voor den helft gevuld met graanjenever...snachts heel kamer onder liggen kotsen en nadien nog 9 keer naar't wc zitten lopen.

Dus, mengen = slecht idee.

Starrk
19 augustus 2007, 12:12
1 keer, maar dat is meestal gewoon slecht aan mn maag en enorm mottig gevoel de dag erna, toen we jenever-spelleke speelden en achteraf gingen pintelieren.

Jenever mengen met bier is gewoon afgrijselijk :p

Godlessarto
19 augustus 2007, 12:13
gistere rond de 9-10 pintjes en ik sta fris op.

[LRRP]
19 augustus 2007, 12:24
Kheb nooit last van een kater, maar men maag is wel fucked up den dag erna.
Majah ge moet er maar mee leren leven :p

zjatkop
19 augustus 2007, 12:30
nog nooit een kater gehad, kbegrijp het zelf soms nie goed :p

-Helld0g-
19 augustus 2007, 12:55
pff heb nog es ne ferme kater.

maja 55euro aan zuipkaarten op ne "boerefuif"
tja das wel redelijk wat alcohol dak binnenheb ;)

kmoe zeggen dat meer draaide vanochtend dan toendak in mn bed kroop!
heb ook mr 4u geslapen dus denk ni dat al allemaal de kans heeft gekregen om verwerkt te worden :D

Babs
19 augustus 2007, 13:17
Jenever mengen met bier is gewoon afgrijselijk :p

In Gent hadden ze zo op ne boot ne "duikboot" als drank. Da was ne liter hoegaarden en dan dropte ze daar een glaaske jenever in :p
Kheb da 2 of 3 keer volledig opgedronken, ma amai ze :p

OT: nog nooit ne kater gehad. Wel al keer afgevoerd naart ziekenhuis ma da was door andere omstandigheden :tongue: . Toen had ik wel enorm last van blackouts :s

MorGo7h
19 augustus 2007, 13:19
Is nen lichte kater gehad nadak meer dan 12u zat rondgelope heb :p Gwn lichte hoofdpijn en mottig zijn. Sindsdien drink ik altijdl veel water voordak ga slapen.

metaphore
19 augustus 2007, 13:31
;9026521']Kheb nooit last van een kater, maar men maag is wel fucked up den dag erna.
Majah ge moet er maar mee leren leven :p

das wel evengoed ne kater hé :)
Zo heb ik er da nog al horen zeggen. Kheb nog nooit ne kater gehad, maar kben de volgende dag wel dikwijls moe en slap en een beetje misselijk... :wtf:

Imo zijn er een 3 tal katers die ook tesamen kunnen optreden :)
-Hoofdpijn kater
-Moeheid, futloos, slappe benen, gewoon tot nix in staat
-Misselijkheidskater
(en ik heb persoonlijk bijkomend soms nog de last van maagzuur (bij wijn/schuimwijn) of platte kak (bij tripels) )

Af en toe heb ik amper last, af en toe heb ik ne fameuze ondraaglijke kater (dan blijf ik in men bed tot savonds, en meestal heb ik gewoon een gemiddelde kater :)

Water drinken helpt nie tegen die misselijkheid en vermoeidheid, tegen koppijn wel, maar da heb ik nie dikwijls.

En als ge nog nooit ne kater hebt gehad moet ge meer drinken :)
Drink uzelf een fles gin of tequila leeg en ik garandeer u da ge ne kater hebt. Of ge moest een echt uitstekend getraind drinker zijn.

Netrem
19 augustus 2007, 13:39
meestal misselijk, zeer zelden hoofdpijn

en altijd super stinkende en ongelooflijk dunne kak!

Darks
19 augustus 2007, 13:44
Der zitten hier toch wel wat straffe verhalen tussen. Zijn er eigenlijk blijvende gevolgen van zo'n kater? Gezond kan het toch niet zijn

Wat wel grappig is, iedere keer als ik een kater heb moet ik denken aan de film Eurotrip. "Gah... I'm never drinking again!" En dan de volgende avond staat ge daar weer te zuipe :D

-Helld0g-
19 augustus 2007, 13:47

kriek is goe voor op een terrasje :)
maar tis niet iets gelijk een pint waar ge er 5 (of zeg maar 10 :d) van kunt binnenkrijgen :crazy:

metaphore
19 augustus 2007, 13:50
Der zitten hier toch wel wat straffe verhalen tussen. Zijn er eigenlijk blijvende gevolgen van zo'n kater? Gezond kan het toch niet zijn

Van de kater zelf zijn der geen gevolgen.
Van het alcoholverbruik
=> afsterven neuronen (in extreem: korsakov)
=> levercirrose

exploder
19 augustus 2007, 14:07
Vroeger had ik nooit last van katers. En 'k moest ook nooit kotsen.
Dan heb ik 1 keer buiten op een fuif moeten kotsen en sindsdien extreem veel katers.

Ma de laatste tijd is da ook wel omda'k nog wa last heb van nasleep van klierkoorts.
Water drinken heb ik niet echt.
Maar waar da'k het meest last van heb is nadorst, vrijdagnacht heb'k 1,5 liter water gedronken inm'n bed (dan wel geen last van kater gelukkig:p) en 's morgens bij ontbijt 1,5 liter fruitsap. Ne half uur later heb je dan weer dorst :sop:

Jaws
19 augustus 2007, 14:37
kben meestal wel wa tam na ne avond doorzakken en soms als ik echt veel op heb (meestal is da met sterke dan) dan heb ik wel is ne serieuze kater. Kotsen normaal ni, ma wel koppijn en misselijk. Ne zeldzame keer ben ik wel is een heel weekend slecht geweest. Water drinken voor ge ga slapen helpt, ma da vergeet ik natuurlijk op de avonden da het echt nodig is. Lang slapen helpt bij mij ook wel een beetje, echt u roes uitslapen zoals ze zeggen ;).

taLa.
19 augustus 2007, 14:49
Geen last van :)

Wel is het zo dat ik absoluut niet tegen water kan nadat ik heb gedronken. Da's dan precies vergif voor mij. Zorgt gegarandeerd voor een kotsbeurt. Tot nog toe maar 2 keer gedaan, 2 keer serieus prijs gehad.

EagleEye
19 augustus 2007, 15:50
Pff, ik drink nooit zoveel dat ik black-out ofzo, lijkt mij ook niet gezond, zoveel drinken :p Alcohol kan plezant zijn, maar het moet plezant blijven he ;)

En ik drink altijd 'savonds veel water ;) Nog geen katers gehad dus, en ook niet echt van plan :p

Dieterg
19 augustus 2007, 16:22
kheb nooit last van ne kater, tenzij ze mij kome wakker make om 10u. 's morges we vertrekken naar daar. Das goed voor zot van te worde :x

Gentille
19 augustus 2007, 16:30
Ik ben niet echt een veel-drinker of iemand die echt drinkt om zat te zijn. Als ik veel gedronken heb en ik voel me zat, drink ik voor het slapengaan zeer veel water. Voel ik mij de volgende morgen niet echt tiptop, niet eten s'morgens en weer veel water drinken en dan is dat tegen de middag meestal over.

BeeLz
19 augustus 2007, 17:15
Zelden last van kater om eerlijk te zijn. Meestal wel een enorm onfris gevoel maar na een douchke, tanden poetsen en iets eten is dit normaal gezien wel over. Enkel als ik 's nachts met mijn zatte kloten nog ne pita met veeeeeeeeeeeeeeeel looksaus heb gegeten :p

Inv
19 augustus 2007, 17:17
Ik heb nooit katers, enkel blackouts :(

Ook geen misselijkheid ofzo, enkel ferme nadorst...

Wat ik wel heb na die blackouts is een soort van hallucinaties...

Als ik dan de avond daarop in mijn bed lag en mijn ogen een beetje toedeed, zag ik de mensen waarmee ik de dag daarvoor ben uitgeweest. Heel freaky! Als ik me hard genoeg concentreerde kon ik ze zelfs manipuleren, zorgde wel voor leuke toestanden ;p

Dat heb ik toch al 2x gehad na een blackout...

vloet
19 augustus 2007, 18:38
Soms last van, soms niet.
Als ik er dan wel 1 heb is het vrij hevig ^^
Dan zal je mij die dag echt niet veel zien doen.

Arifiene
19 augustus 2007, 18:43
kriek is goe voor op een terrasje :)
maar tis niet iets gelijk een pint waar ge er 5 (of zeg maar 10 :d) van kunt binnenkrijgen :crazy:

Tuurlijk wel :sop:

Godlessarto
19 augustus 2007, 18:44
fok juist trug vant stad, duveltje en mohito daar gedronken. Niet aan te raden na een avondje drinken...

Dreetn
19 augustus 2007, 19:07
², ik moet dat ook niet hebben.

Veel mensen die ik ken drinken dat wel, en dan trakteren ze me... :puke:

En anders nog nooit een kater gehad.
Wel 1 keer lichtjes mottig/duizelig gevoeld na de examensfuif, maar dat was dan maar 15min ofzo en het was over.

-Helld0g-
19 augustus 2007, 19:29
fok juist trug vant stad, duveltje en mohito daar gedronken. Niet aan te raden na een avondje drinken...

instantly dizzy again :drool:

deyoeri
19 augustus 2007, 21:20
Goh, veel al gewoon last van stijve ledematen (vooral de nek) en een veel zwaardere stem dan anders. Ook een kleiner hongergevoel meestal.
Echt hoofdpijn heb'k nog maar een drietal keren meegemaakt en dan nog heb ik al hardere hoofdpijn gekend en dat zonder de avond ervoor gedronken te hebben.
Nu ja, ik drink altijd water voordat'k ga slapen, hoe zat ik ook mag zijn. :)

antHraxx
19 augustus 2007, 21:23
ik kan me telkens alles herinnere, maar wel vaak last van fameuze katers waardoor ge u echt ELLENDIG voelt

HighWire
19 augustus 2007, 21:29
Zelden last van kater om eerlijk te zijn. Meestal wel een enorm onfris gevoel maar na een douchke, tanden poetsen en iets eten is dit normaal gezien wel over. Enkel als ik 's nachts met mijn zatte kloten nog ne pita met veeeeeeeeeeeeeeeel looksaus heb gegeten :p

Haha! Zo moet da, een goei pint en dan ne stevige pita! Niks beters als da :p

Van katers hebbek meestal ni veel last, soms beetje droge mond of beetje last van men maag maar thats it :) Tenzij ik echt hard onderuit ga maar da komt bijna nooit voor :)

epsilon
19 augustus 2007, 22:27
Nu ik die Roaccutane pillen moet nemen zou ik normaal gezien wel sneller last moeten hebben van een kater, maar het is nog nooit echt erg geweest eigenlijk.
Ik zou toch nie teveel drinken op die pillen, heb zo ook gepakt. Het zijn vooze dingen.

sneax
20 augustus 2007, 00:42
Als ge veel ne kater hebt wordt ge gewoon aan dat gevoel. Vroeger als ik jonger was, dan was ik veel ne gansen dag misselijk, koppijn, ni uit mijn bedde geraken etc... sinds een paar jaar ben ik eigenlijk nooit meer echt misselijk of koppijn ofzo. Gewoon percies nog zat en dan tegen de avond moe worden.

Ideaal om weer een duvelke op te drinken en direct weer tipsy te zijn!

toru
20 augustus 2007, 01:01
ooit al is gehad, totaal weg zijn, nr huis, spaghetti overgeven, wakkerworden volgende morgend, niemand iets gemerkt, kei harde kater en da proberen te verbergen

en dan komt mama met het avond eten, spaghetti...

Ain't good

Pred
20 augustus 2007, 01:01
Imo zijn er een 3 tal katers die ook tesamen kunnen optreden :)
-Hoofdpijn kater
-Moeheid, futloos, slappe benen, gewoon tot nix in staat
-Misselijkheidskater
(en ik heb persoonlijk bijkomend soms nog de last van maagzuur (bij wijn/schuimwijn) of platte kak (bij tripels) )

vanaf dat ik meer dan pakweg een pint of 7 heb gedronken heb ik meestal de Hoofdpijn Kater, best wel irritant
als ik er daar dan nog nen hoop bijdrink dan ben ik ook nog eens moe, futloos enz.
misselijk ben ik eigenlijk nooit
en platte kak heb ik ook wel eens, en stinken !
Ik ben echt jaloers op mensen die bijna nooit ne kater hebben :sad:
Het komt heel zelden voor dat ik echt veel gedronken heb en toch geen kater heb, dan juig ik :D

xDama
20 augustus 2007, 01:03
Bij mij is het ook wisselvallig. De ene keer heb ik een kater terwijl ik naar mijn normen geen zak gedronken heb, en soms kan ik de avond ervoor 7 Duvels ophebben en de dag erna fris opstaan.

De laatste tijd drink ik vlak voor ik zat ga slapen een half litertje melk uit en de ochtend erna niks van last.

Maar als je je eigen grens overschrijdt ga je zowieso de dag erna een kater hebben.

Damn ik mis die tijden... Kut herexamens :(

Genius
20 augustus 2007, 09:09
Melk? :o

Da moet toch klotsen in uw maag? :)

nTFs
20 augustus 2007, 19:13
Raar om hier te lezen dat er véél zijn die geen kater hebben na een avondje zuipen. Imo heb je dan niet echt veel pinten of alcoholisch spul gedronken.
Zelf heb ik al veel katergangen doorlopen. Van het gewone slappe drinkgevoel the day after tot het ubermottig zijn met bijbehorende lichaamsrillingen en gal/kotstoestanden.
Water drinken voor het maffen werkt maar soms.

Dreetn
20 augustus 2007, 19:56
Raar om hier te lezen dat er véél zijn die geen kater hebben na een avondje zuipen. Imo heb je dan niet echt veel pinten of alcoholisch spul gedronken.
Zelf heb ik al veel katergangen doorlopen. Van het gewone slappe drinkgevoel the day after tot het ubermottig zijn met bijbehorende lichaamsrillingen en gal/kotstoestanden.
Van hoeveel pinten van 33cl heb jij dan ongeveer een kater?

nTFs
20 augustus 2007, 20:13
Van hoeveel pinten van 33cl heb jij dan ongeveer een kater?

Ligt eraan in welke tijdsspanne maar als ik er zo 20 drink op nen avond dan ben ik de volgende dag ni veel waard.

h0pje
20 augustus 2007, 21:36
Op pukkelpop voor het eerst echt ZAT geweest en nie gewoon aangeschoten.
In bedje gekropen om 6u en opgestaan om 8u om dan een hele dag fris te zijn.
Blijkbaar ben ik daar dus nie gevoelig voor :love:
Alleen hadk den dag derna wel een giant slaaptekort en toenk thuiskwam hebk 16u aan een stuk geslapen :x

ng
20 augustus 2007, 21:50
Meestal geen koppijn, enkel mijn maag die de meest rare geluiden maakt en in allerlei bochten wringt.

Zolang ik niet teveel meng kan het geen kwaad. En vooral sessies als in Parijs en drie maand geleden vermijdt.

Fles jenever, 2 duvels, fles jenever en dan nog iets dat naar kokosnoten smaakte op ergens 2 - 3 uur is niet al te goed.

Neen, nooit ziek na een zuipsessie.

Blackouts wel maar das niet ziek zijn, alhoewel ge wel ziek wordt als ge de verhalen nadien hoort :unsure:

Please, vertel er eentje.

Ik heb enkel kater als ik begin te mengen. vorige week, familiefeest bij mijn vriendin haar thuis. 2 flessen wijn en 9 pintjes, volgende morgend niks gevoeld. Enkel grote nadorst.

Een maand ervoor, kampioenenfeest omdat we kampioen waren gespeeld me de voetbal. Op heel den avond max 10 pintjes. Waarvan 2 voor den helft gevuld met graanjenever...snachts heel kamer onder liggen kotsen en nadien nog 9 keer naar't wc zitten lopen.

Ik vind graanjenever veel erger dan pakweg appel, peer, citroen.
Beetje vorte droge smaak.

metaphore
20 augustus 2007, 21:50
Alleen hadk den dag derna wel een giant slaaptekort en toenk thuiskwam hebk 16u aan een stuk geslapen :x

Logisch da ge als ge om 6u in u bed kruipt en om 8u opstaat, da ge dan gene kater hebt hé :) ge staat op als ge nog zat zijt, dan zijde altijd nog heel fit en actief, en als ge dan rustig tussen wa maten kunt zijn en u gangeske kunt gaan dan werkt ge dieje kater gewoon weg voor hij komt :)
Aléja moeilijk uit te leggen, maar als ge wa meer ervaring op doet zult ge wel merken wat ik bedoel :)

xDama
20 augustus 2007, 22:48
Ligt eraan in welke tijdsspanne maar als ik er zo 20 drink op nen avond dan ben ik de volgende dag ni veel waard.

Ja, lol da's strontbezopen zijn hé. Als ik 20 pinten drink op een avond zal ik de dag erna idd wel liggen bibberen en kotsen, maar da's teken dat je over je grens gaat en dan is het imo ook niet meer leuk.

Of jij moet elke vrijdag en zaterdag willen kotsen natuurlijk :)

bLz
21 augustus 2007, 10:03
Een 30 minute hete douche werkt goed voor mij de dag erna. :)
En dan spaghetti of pasta eten. :)

omfg
21 augustus 2007, 10:33
nog nooit een kater gehad, wel al een paar keer een blackout, maar de volgende dag gelukkig niets meer van gemarkt :).
Ik heb wel meestal een ferme nadorst, en die blijft meestal nog een uur of 10 hangen nadat ik opgestaan ben :(

BeeLz
21 augustus 2007, 11:18

Ik kan perfect gaan cantussen 15+ pinten ophebben en de volgende dag niets last hebben, zolang ik mijn 8u slaap :p

Hail Priest!
21 augustus 2007, 15:01
En als ge nog nooit ne kater hebt gehad moet ge meer drinken :)
Drink uzelf een fles gin of tequila leeg en ik garandeer u da ge ne kater hebt. Of ge moest een echt uitstekend getraind drinker zijn.

So true :)

Ik heb regelmatig wel last van katers, ik houd mij meestal niet echt in met het drinken :) Maar echt superlang duurt da nie. Ik slaap dan wel sowieso tot 13h ofzo. Als ik dan wakker wordt, kap ik zo snel mogelijk (kwartiertje) een fles iced tea van 1.5l binnen, dan is het ergste al voorbij :p Na het warm eten (18-19h) ben ik dan terug helemaal 100% 'fit' :)

cura
21 augustus 2007, 15:06
zever, alsek een fles tequilla leeg drink ga ek kotsen, nieksmendalle kater

Cind3r^
21 augustus 2007, 15:55
Ik heb alleen een kater als ik echt per-total gegaan ben den avond ervoor. (koppijn, moe,..)

Ik heb het geluk dat ik redelijk wat kan verdragen (en het meestal alleen bij bier hou), waardoor ik niet zoveel katers heb.

aXl_
21 augustus 2007, 18:03
zever, alsek een fles tequilla leeg drink ga ek kotsen, nieksmendalle kater

als ge kotst hebt ge ook logischerwijs niet alle alcohol opgenomen in uw lichaam. (en het er te snel ingegoten)

2 voor de helft gevuld met graanjenever...1 pint graanjenever...25cl graanjenever.
inhoud van een standaard shooter-glas: 2cl dus omgekerend heb je dan 9 pintjes en 12.5 shootertjes jenever binnen. Ik zou het eerder raar gevonden hebben moest je daar achteraf geen last van hebben ;).

edit: of een shooterglas is 3.5 cl, in dat geval heb je "maar" het equivalent binnen van 7 shootertjes

En tenzij iemand mij een wetenschappelijke verklaring kan geven voor het mengen-probleem geloof ik er geen bal van. Het effect en de last lijken mij nog steeds veroorzaakt te worden door de hoeveelheid geabsorbeerde alcohol en niet door het feit dat je eerst een pintje en daarna jenevertjes of weet ik veel wat anders drinkt.

^^pathfinder^^
21 augustus 2007, 18:45
Na een kater een goeie tas hete soep, groenten + vocht dat ge binnen krijgt en hij is nog lekker ook.

Dreetn
21 augustus 2007, 18:48
Ja, lol da's strontbezopen zijn hé. Als ik 20 pinten drink op een avond zal ik de dag erna idd wel liggen bibberen en kotsen, maar da's teken dat je over je grens gaat en dan is het imo ook niet meer leuk.

Of jij moet elke vrijdag en zaterdag willen kotsen natuurlijk :)
², als ik 20 pinten op 1 avond zou drinken dan heb ik zeker een alcoholintoxicatie ofzo...

Als ik uitga drink ik maximum iets van 10 pinten, das dan ongeveer in 3uur.

Lar0sse
21 augustus 2007, 18:55

van de eerste keer zat hbde gene kater:s das pas vanaf da ge liter na liter na liter na liter kunt heffen

Marly
22 augustus 2007, 02:56
Een paar maanden geleden iets heel raar meegemaakt en ik heb al veel katertjes doorzwommen. Gewoonlijk als ik uitga drink ik altijd pintjes. Nu soms drink ik er teveel (13 + ) en dan moet ik soms toch kotsen.

Nu diene bepaalde avond had ik al een stuk of 12 pintjes gedronken en opeens kwam ne kameraad van mij af met 3 tequila's. Ge kent dat wel, eerst zout, dan opdrinken en dan in de citroen bijten. Nu ik voelde me heel goed in mijn vel buiten het feit dat ik enorm zat was. 15 min nadat ik die tequila's ophad besloten we om naar huis te gaan en eens ik buitenkwam viel ik als een blok neer op't straat. Ik kon niet meer op mijn benen staan en als mijne kameraad me recht hielp viel ik 2 seconden later terug neer :D

Sindsdien heb ik mij al dikwijls afgevraagd hoe dit kwam want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. In't cafe kon ik perfect rondlopen enz en eenmaal in die frisse lucht, bang de grond op. Iemand dit al meegemaakt of een verklaring hiervoor ?

P.S. : Pure tequila smaakt echt degoutant, drink dat nooit meer puur :)

Tapijt
22 augustus 2007, 03:01
black out ies 1ne keer gehad
ma da ging er echt zwaaar over toen qua zuipe

ne kater wel nognooit

SweetEmmaRose
22 augustus 2007, 04:47
Gewoon veel water drinke voorda ge ga slape of tijdens het zuipe en ik heb daar nooit gene last van.

^^pathfinder^^
22 augustus 2007, 07:26
Een paar maanden geleden iets heel raar meegemaakt en ik heb al veel katertjes doorzwommen. Gewoonlijk als ik uitga drink ik altijd pintjes. Nu soms drink ik er teveel (13 + ) en dan moet ik soms toch kotsen.

Nu diene bepaalde avond had ik al een stuk of 12 pintjes gedronken en opeens kwam ne kameraad van mij af met 3 tequila's. Ge kent dat wel, eerst zout, dan opdrinken en dan in de citroen bijten. Nu ik voelde me heel goed in mijn vel buiten het feit dat ik enorm zat was. 15 min nadat ik die tequila's ophad besloten we om naar huis te gaan en eens ik buitenkwam viel ik als een blok neer op't straat. Ik kon niet meer op mijn benen staan en als mijne kameraad me recht hielp viel ik 2 seconden later terug neer :D

Sindsdien heb ik mij al dikwijls afgevraagd hoe dit kwam want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. In't cafe kon ik perfect rondlopen enz en eenmaal in die frisse lucht, bang de grond op. Iemand dit al meegemaakt of een verklaring hiervoor ?

Das gewoon uwen "klop" die ge krijgt van sterke drank. Bij pinten gaat uw zattigheid geleidelijk aan,en weet ge waar uwe grens te trekken. Maar als ge sterken drank zit te heffen komt da ineens, en als het er is is het al telaat :)

Genius
22 augustus 2007, 09:43
2 voor de helft gevuld met graanjenever...1 pint graanjenever...25cl graanjenever.
inhoud van een standaard shooter-glas: 2cl dus omgekerend heb je dan 9 pintjes en 12.5 shootertjes jenever binnen. Ik zou het eerder raar gevonden hebben moest je daar achteraf geen last van hebben ;).

edit: of een shooterglas is 3.5 cl, in dat geval heb je "maar" het equivalent binnen van 7 shootertjes

En tenzij iemand mij een wetenschappelijke verklaring kan geven voor het mengen-probleem geloof ik er geen bal van. Het effect en de last lijken mij nog steeds veroorzaakt te worden door de hoeveelheid geabsorbeerde alcohol en niet door het feit dat je eerst een pintje en daarna jenevertjes of weet ik veel wat anders drinkt.

Mja ok, als ge het zo beziet :D Nog ni echt aan gedacht.

Ze zeggen idd dat mixen niks uitmaakt, maar volgens mij ligt da nog altijd aan de persoon zelf. En met mixen bedoel ik geen wodka redbull toestanden. Maar "onnatuurlijke ingrediënten" samen. Al drink 1 pint met den helft jenever, gegarandeerd da ik mij ziek voel erna.

BlaDe
22 augustus 2007, 10:26
ik heb vrij regelmatig een kater, maar ik vergeet dan ook altijd water te drinken... ik ben meestal al tevreden als ik terug in mijn bed raak :)

UnD3RD0G
22 augustus 2007, 10:27
Ik heb zelden tot nooit een kater,
wat ik wel heb is dat ik gewoon nog zat opsta terug :)

nTFs
22 augustus 2007, 16:48

Ook al meegemaakt.
Veel pinten gezopen en daarachter nog een aantal glaasjes sambuca.
Toen ik buitenkwam stond daar de figuurlijke man met de hamer. Het enigste nadeel was dat ik niet meer in staat was om te fietsen.

hazerd
22 augustus 2007, 19:55
Hoofdpijn heb ik zo goe als nooit
Mottigheid & kotsen spijtig genoeg wel :(

Dreetn
22 augustus 2007, 21:04
Hoofdpijn heb ik zo goe als nooit
Mottigheid & kotsen spijtig genoeg wel :(
Da ochtend erna dan? Ook van dat kotsen e

Sk8erMatty
22 augustus 2007, 21:07

uhu, keb da ook al gehad. binnen in 't café, alles onder controle, eenmaal buiten, BAF! 'k lag der ver, 't eeft mij enen geholpen me naar huis te gaan toen

Marly
22 augustus 2007, 22:30
Allé, dan ben ik toch niet de enige dat zoiets heeft meegemaakt :D

J-man
23 augustus 2007, 00:42
Ik heb dus zoveel last van katers, de volgende DAG is dan helemaal naar de kloten. Koppijn maagpijn, alles :)

Maarja het bier blijft smaken :)

Tapijt
23 augustus 2007, 01:36
Gewoon veel water drinke voorda ge ga slape of tijdens het zuipe en ik heb daar nooit gene last van.

da doek ook wel altijd (alleja alsk eraan denk :))

nadeel is wel da ge dan veel moet opstaan voor te pisse :applause:

tynoesj
23 augustus 2007, 15:35
Hebben jullie dat ook dat, als je je bijvoorbeeld op een avond ziek drinkt in witte wijn, dat je voor de komende weken geen witte wijn meer wil ruiken?

Ik kan bijvoorbeeld nog steeds geen witte wijn / vanillejenever drinken, heb er 1x veel te veel van gehad, en ik krijg het nu niet meer binnen.

cura
23 augustus 2007, 15:38
kheb da met appeljenever en tequila, kheb zelf een tijd geen appelsap meer kunnen drinken :P

Fighting Hobbit
23 augustus 2007, 16:04

enige spijtige is dat als je water drinkt tussendoor je vrij vaak naar de wc moet. Enfin, ik heb sowieso al een alcoholgevoelige blaas, water maakt dat erger :p.
(nuja, kleine prijs om de dag erna niet ziek te zijn)

Kid_C
23 augustus 2007, 16:53
Weegt het nooit door dat je voor die paar uurtjes dat je dronken bent de dag erna compleet miserabel bent ?

nonkel wulle
23 augustus 2007, 17:12
kheb da met appeljenever en tequila, kheb zelf een tijd geen appelsap meer kunnen drinken :P

Appeljenever.:rofl:
Het aantal negatieve ervaringen met appeljenever die ik al ben tegengekomen is nietmeer te tellen...:p

MonkeyPenis
23 augustus 2007, 17:29
Tvalt me op dat er hier veel mensen zijn die weinig tot geen katers hebben, wa drinke jullie dan?

En van da buitekome vant cafe ofzo in de buitelucht, das echt waar. Heb da ook al vaak gehad, nog redelijk nuchter om dan te wandele na huis en door die frisse lucht opeens strontzat zijn... Raar, snap het nog altijd ni...

Ik heb enorm veel last van katers, is al vaak gebeurd dak dag erna zeg van kdrink nooit nemeer en op da moment is da zon belofte door da ge u zoooo slecht voelt. Ma toch is het vaak de avond zelf weer van da :-)

Ik heb nog een vraagske, als ge tussendoor water drinkt wanneer ge nog ni helemaal zat zijt om ne kater te voorkome, blijft ge dan ook langer nuchter? (ja ik drink me soms graag zat en voel me geweldig daarbij)

In de videotheek benk al is iet tegegekomen: Closecall http://www.dmdclosecall.com/works.html
Ge moet het dus voor da ge gaat slape opdrinke en dan zou uwe kater veel minder tot weg zijn de dag erop, heb het nog ni getest omwille van het prijske: 5€, da zijn vijf pinte :p

Godlessarto
23 augustus 2007, 18:34
Hangt van persoon tot persoon af.
Ik heb nooit een kater. Ni van sterke en ni van bier. Wel moe zijn, maar da kunde geen kater noeme.
Maar als ge water drinkt terwijl ge ont zuipe ze dan hebde veel minder kans op een kater. Of uw kater is veel lichter.
En van da na buite gaan da snap ik ni, ik krijg menne klop alsik ergens binnega niet andersom.

PoMpElSiEn
23 augustus 2007, 19:14
Wat ben ik blij dat ik geen katers heb. Zelfs nadatk me marginaal zat gezopen heb, een gigantisch zwart gat heb, nadat ze mij naar huis moeten dragen hebben en mij in mijn nest leggen, wordt ik enkele uurtjes fris wakker.

DA WIL IK OOK !

maggek nu 5 of 5000pinte gezopen hebbe slecht zallek zijn
hangt ook wel af van tijd tot tijd ma 9/10 hebbek kater :)

metaphore
23 augustus 2007, 19:19

Kheb het ook ooit al meegemaakt. (meermaals feitelijk)
Nekeer te veel tripels gedronken (terwijl de rest leffe dronk wa toch wa minder straf is) en daarna nog wa pinten, en dan nog ricard en andere sterke drank.

Ik weet nix meer van het einde op café, maar tschijnt ging ik met ne maat naar buiten, en vanaf ik buiten kwam zakte ik ook gelijk ne patattenzak ineen. Die heeft mij dan op zijne schouder gepakt en wou mij naar huis dragen, maar ik werd zwaarder en zwaarder dus heeft hij mij ergens in een café gelegd om mij ff te laten bekomen.
In de tocht van het éne café naar het andere nog politie tegengekomen en toen vielen wij juist op de grond, politie stopt en heeft mij op menne maat zenne schouder geholpen en ons rustig laten doorgaan.

Dan smiddags om 14u wakkergeworden op dieje zijn kot met de rottigste kater ooit en terwijl een verplicht practicum aant missen :)

was me wel een leuk nachtje.

Sindsdien drink ik wel geen ricard meer, twas omdat we da daar gratis kregen dat ik da dronk, want ik lust da op zich al nie. En nu moet ik er bijna spontaan van overgeven als ik het nog maar riek :)

Dirty_Col
23 augustus 2007, 19:22
Hebben jullie dat ook dat, als je je bijvoorbeeld op een avond ziek drinkt in witte wijn, dat je voor de komende weken geen witte wijn meer wil ruiken?

Ik kan bijvoorbeeld nog steeds geen witte wijn / vanillejenever drinken, heb er 1x veel te veel van gehad, en ik krijg het nu niet meer binnen.

Ik heb dat met sterke drank int algemeen :p

deyoeri
23 augustus 2007, 20:19
Ik ken het goed genoeg...Nacht ervoor halfdood gedronken, dag erop het idee van "ik drink nooit zoveel meer".
De ironie van de zaak is dat ik diezelfde avond zeer waarschijnlijk weer met een stuk in mijn kloten rondloop ^^

Vordesh
23 augustus 2007, 20:36
Nooit gene last van, mengen of ni.
Behalve ene keer omda we een sterke drank kaart aant afgaan waren op kosten van een ander, toen was ik den avond zelf ni al te goe ma dag nadien hadk er alweer geen last meer van :/

Darks
24 augustus 2007, 01:22
Weegt het nooit door dat je voor die paar uurtjes dat je dronken bent de dag erna compleet miserabel bent ?

Welja, de dag van de kater zeg ik altijd tegen mezelf dat ik nooit meer alcohol drink. :D

Maar dat heb ik intussen al heel vaak gezegd.

Vordesh
24 augustus 2007, 01:58

bwa kweet zo nie ze, ik heb daar dus totaal geen last af, ik zit in de carnaval enz en het enigste dak daar dan last van heb na de 3e dag al ofzo is vooral vermoeidheid waardoor da ge zowiezo ga afzwakke me drinken (alhoewel tis ni al te veel :p)
en op gewoon fuifen als ik echt zat zat wil zijn dan magk al gauw een zuipkaart of twee binnespelen gemixed me iet van straffern alcohol en eens die opzijn blijve doorgaan.. (en neh dees doe ik dus ni altij ofzo eh .. )

kzou het veel liever ni willen, kwil al in de wind zijn na een pint of twee, is veel goekoper (en gezonder i know) :(

@darks: da zegt iedereen ma tzijn er maar weinig die het werkelijk kunnen :)

Jaws
24 augustus 2007, 02:06
Naar buiten gaan kan soms wel ne klop geven ja of als ge nen hele tijd zit te drinken in ne zetel en dan als ge al wa op hebt recht sta en ineens u evenwicht moet zoeken en dan pas voelt da ge al best wa op hebt.

Als ik is ziek ben geweest van nen bepaalde drank kan ik daar soms ook wel ff vies van zijn, ma kzet mij daar meestal snel over en eens da ge da terug hebt gedronken gaat da wel weg :p.

pvt. stengo
24 augustus 2007, 10:43
Slechte ervaringen me kriek zuipen hier, nu drink ik dat amper nog.
Ge moet daar veel te dikwijls door naarde wc.

twoen
24 augustus 2007, 10:50
Ik drink ook veel water voor ik ga slapen en een fles naast men bed.
Als ik de volgende dag echt iets te doen heb (studeren,..) dan pak ik een dafalgan voor ik ga slapen. Dan heb ik de volgende morgen niks van last.

N`Kr1pt
24 augustus 2007, 11:11
gisteren enkel een broodje gegeten om 11u.
kwam thuis om 19u, dadelijk naar de kartbaan vertrokken.
daarna rechstreeks naar cafe zonder te eten.
daar duvels, delirium, pintjes liggen zuipen tot 1u30.
dan naar huis want vandaag moet ik werken...

NOOIT DOEN!

Snap
26 augustus 2007, 21:16
Veel te veel naar mijn goesting vroeger
Maar nu, voor ik ga slapen een sedergine oplossen in een liter water en alles binnenkappen, sindsdien nooit meer een kater gehad smorgens

MonkeyPenis
26 augustus 2007, 21:40
helpt da echt? is wel veel moeite denkik om nen hele liter binnen te krijgen, ik zou da wel wille ma na het zuipe zit uw maag toch al wel vol en daar ne liter bij kan er snel terug uitkome denkik

Snap
26 augustus 2007, 22:01
Bij mij helpt da ja
Nu, ik heb er wel niet echt moeite mee om een liter water uit te drinken, ik drink overdag bijna altijd evian en ik drink er eigenlijk meer van dan gezond is, dus een literke water heb ik persoonlijk rap binnen

_DKsissor_
27 augustus 2007, 03:30

Nu diene bepaalde avond had ik al een stuk of 12 pintjes gedronken en opeens kwam ne kameraad van mij af met 3 tequila's. Ge kent dat wel, eerst zout, dan opdrinken en dan in de citroen bijten. Nu ik voelde me heel goed in mijn vel buiten het feit dat ik enorm zat was. 15 min nadat ik die tequila's ophad besloten we om naar huis te gaan en eens ik buitenkwam viel ik als een blok neer op't straat. Ik kon niet meer op mijn benen staan en als mijne kameraad me recht hielp viel ik 2 seconden later terug neer

P.S. : Pure tequila smaakt echt degoutant, drink dat nooit meer puur
Zoiets had ik ook aan de hand. We hadden eerst wa op café gezeten allemaal wa average bierkes drinke zoals westmalle's en kwakskes enzo. en kdenk dak er een 5tal ophad toen we vertrokken naar een ander café. Daar wast toen just tequilabar, khad da nog nooit gedronken en ik begon ma shotjes te zetten:p. Kvoelde daar zo echt niks van en iedereen trakteerde me maar (kdenk dak er een 7tal op heb gehad). Plots zegt ne maat van mij dat ne andere maat aant kotsten was buiten :p . Wij allemaal naar buiten en kwas daar een minuut en kval slap neer op en bank en begin mijne heel maag leeg te kotsen:p. Ze hebben me toen blijkbaar naar mijne auto gesleepd ( blackout) waar mijne pa furieus lastig wasen diee heeft mijne kop in ne zak geduwd voor de rest van den avond:p. om 9 uur konk er dan uit met de meest erge kater diek ooit gehad heb( Dat was om het kwartier echt kotsen) om naar de strafstudie te gaan. We hadden dat zo gekregen de dag nadat de examens gedaan waren dus dat was vrij rot en toen tijdens die studie nog 3 keer naar de schoolwc's moeten gaan zijn en als ge daar nog maar binnen zijt begint uwe maag automatisch om te slaan van den geur alleen al. Tgrappige van dat verhaal is dat dit zowel mijn eerste en enigste echte katerervaring met enigste strafstudieervaring combineert :p.

Hollow
27 augustus 2007, 20:16
Hangt er vanaf wat ik drink, van bier heb ik bijna nooit een kater (tenzij dak echt strontzat ben). En dan nog, is dat meestal maar een lamlendig,moe gevoel. Gewoon voor ge ga slapen een literke water en uitslape. :)

Snap
27 augustus 2007, 22:24
Hmmm zo zat da ik niet meer op mijn benen kon staan heb ik nog nooit gehad

Van bier kan ik best wel veel hebben, ik zal wel zat en leutig zijn maar ik weet altijd nog perfect wa ik doe en zal nooit stomiteiten uithalen, en de dag erna zal ik dan misschien wel een kater hebben (wel sinds ik sedergine + liter water drink nimeer gehad) met hoofdpijn soms wat misselijk maar van gewoon bier alleen heb ik nog nooit gekotst.
Wel es van Duvel, heb eens van 9u s'avonds tot 4u 14 Duvels gedronken, op de moment zelf niet zat, 's morgens opgestaan zonder kater, zonder hoofdpijn, tgeluk kon niet op. Na een 10tal minuutjes es naar het toilet om pipi te doen en zonder het te voelen aankomen heel het wc kamertje ondergekotst. Plots barstende koppijn, misselijk, ben doodziek in mijn bed gekropen en er voor de rest van de dag nimeer uit geweest. En sindsdien nooit geen Duvel meer aangeraakt en het zal nog lang duren voor ik mijn volgende Duvel drink.

En sterke drank vermijd ik ook liefst, daar kan ik echt niet tegen. 2 glaasjes vodka en mijne licht gaat uit. Dan ben ik de dag erna echt ziek en weet ik meer dan de helft niet meer van wat er gebeurd is.

^^pathfinder^^
27 augustus 2007, 23:11
2 duvels elk uur en nog nie zat, kei geloofwaardig :)

nTFs
27 augustus 2007, 23:29

Van bier kan ik best wel veel hebben, ik zal wel zat en leutig zijn maar ik weet altijd nog perfect wa ik doe en zal nooit stomiteiten uithalen, en de dag erna zal ik dan misschien wel een kater hebben (wel sinds ik sedergine + liter water drink nimeer gehad) met hoofdpijn soms wat misselijk maar van gewoon bier alleen heb ik nog nooit gekotst.
Wel es van Duvel, heb eens van 9u s'avonds tot 4u 14 Duvels gedronken, op de moment zelf niet zat, 's morgens opgestaan zonder kater, zonder hoofdpijn, tgeluk kon niet op. Na een 10tal minuutjes es naar het toilet om pipi te doen en zonder het te voelen aankomen heel het wc kamertje ondergekotst. Plots barstende koppijn, misselijk, ben doodziek in mijn bed gekropen en er voor de rest van de dag nimeer uit geweest. En sindsdien nooit geen Duvel meer aangeraakt en het zal nog lang duren voor ik mijn volgende Duvel drink.

En sterke drank vermijd ik ook liefst, daar kan ik echt niet tegen. 2 glaasjes vodka en mijne licht gaat uit. Dan ben ik de dag erna echt ziek en weet ik meer dan de helft niet meer van wat er gebeurd is.

Mocht het waar zijn dan ben je een beroepsdrinker wat ik betwijfel.
Ik ken bitter weinig personen die van 14 Duvels niet wasted zijn.

Jaws
28 augustus 2007, 01:15

tegenstrijdige post, van 2 glazen vodka gaat u licht uit, ma na 14 duvels loopt ge nog nuchter rond...

Snap
28 augustus 2007, 09:58
Nuchter, dat nu ook belange ni, maar bedoel gewoon nog goed voelen, geen zatte praat, geen onozelheden, gewoon normaal gedrag. Maja twas dan ook over een redelijk lange periode en met 2x eten erbij en met familie erbij, da zal ook wel meegespeeld hebben :). Juist daarom dat ik zo superduper happy was toen ik opstond en niks voelde, toen had ik ne grote mond "pffff duvel zo'n flutbierke haha", tot 10 minuten later, dan lag ik te sterven met een heel klein mondje "doe die licht uit en die gordijnen toe aubaubaub" :puke:

Hmgrwngd
28 augustus 2007, 11:02
Vroeger wel, nu niet meer.
(om de simpele reden dat ik nooit nog genoeg drink om heel zat te worden- don't like it anymore.)

bludgeoned
28 augustus 2007, 11:12
Nuchter, dat nu ook belange ni, maar bedoel gewoon nog goed voelen, geen zatte praat, geen onozelheden, gewoon normaal gedrag. Maja twas dan ook over een redelijk lange periode en met 2x eten erbij en met familie erbij, da zal ook wel meegespeeld hebben :). Juist daarom dat ik zo superduper happy was toen ik opstond en niks voelde, toen had ik ne grote mond "pffff duvel zo'n flutbierke haha", tot 10 minuten later, dan lag ik te sterven met een heel klein mondje "doe die licht uit en die gordijnen toe aubaubaub" :puke:
Zeker dat het geen 14 glazen Jupiler Blue waren?

Dayofdead
28 augustus 2007, 13:03
Ik ken iemand die 12 duvels kan verdragen. Groot & dik persoon. Maar zelfs die kan niemeer op zijn benen staan daarna :p.
Volgens mij durven sommigen nogal snel overdrijven hoeveel ze gedronken hebben, het is namelijk cool!
Ge moet u grens van het drinken weten, maar ze dan ook respecteren :)

bludgeoned
28 augustus 2007, 13:20
HEt kan natuurlijk altijd he, maar bij sommige aantallen hier moet ik toch serieuze ogen trekken hoor.
Ik wil zelfs niet uitrekenen wat het equivalant van 14 duvels in pils is.

Hmgrwngd
28 augustus 2007, 16:38
Ik ken iemand die 12 duvels kan verdragen. Groot & dik persoon. Maar zelfs die kan niemeer op zijn benen staan daarna :p.
Volgens mij durven sommigen nogal snel overdrijven hoeveel ze gedronken hebben, het is namelijk cool!
Ge moet u grens van het drinken weten, maar ze dan ook respecteren :)

- "Ik drink 2 bakken bier op 5-6 uur tijd !"
- "Ik drink een fles wodka EN jenever uit in 1 avond !"

-> moeje dan een staande ovatie geven omdat ze zich bijna doodgezopen hebben ofzo? :)

De grens van het drinken ligt bij mij trouwens altijd vanaf het punt dat ik het gewoon niemeer leuk vind qua effect. (en dit is bij mij na +/- 5 pinten in 2 uur)
Vroeger vond ik het leuk zo te wankelen en te brabbelen; nu is het gewoon afgezaagd. (nie da ik een complete zuippartij zou afslaan hoor :p)