PDA

Volledige versie bekijken : Airsoft Gun Shops ?

Rbn001
17 augustus 2007, 23:39
Hii ,

Ik ben op zoek naar airsoft gun shops in West-Vlaanderen. Dicht bij Kortrijk . Iemand die zo'n winkel weet zijn ? Met eventueel een site ?

Alvast Bedankt !

Grtz

switchblade
18 augustus 2007, 13:22
Hii ,

Ik ben op zoek naar airsoft gun shops in West-Vlaanderen. Dicht bij Kortrijk . Iemand die zo'n winkel weet zijn ? Met eventueel een site ?

Alvast Bedankt !

Grtz

als je de leeftijd daartoe hebt (18jr) zal je zelf wel ontdekken waar je deze dingen moet halen.
als er 1 ding is waar de airsoftcommunity van walgt zijn het wel minderjarigen zonder geschreven toestemming van ouders/voogd die met airsoftreplica's (spreek aub nooit van wapens/guns, maar van replica's als het over airsoft gaat) spelen.
dus AUB, als je airsoft legaal wilt houden en je bent nog geen 18, wacht dan tot de dag dat je 18 bent. ik deed net hetzelfde, 3 jaar gewacht, en het is het waard.

bludgeoned
18 augustus 2007, 14:02
Hoe zal hij dat nu zelf ontdekken?
Je weet zijn leeftijd niet eens.
En hij kiest nu toch zelf hoe hij dit noemt en daar heeft de "community" weinig aan te zeggen.
Dus als je hem niet wil helpen, laat deze thread dan gewoon links liggen.

Kijk anders eens op airsoftfora en zoek je een 2ehands GUN :D
bv hier: http://www.airsoftgent.be/forum/index.php?sid=51721bb47a8a109a342215f3ef910c5f

switchblade
18 augustus 2007, 14:42
Nee, ik weet niet hoe oud hij is, net daarmee dat ik hem (nog) geen info geef :hug:
en de "community" heeft al genoeg er op gehamerd (ook bij mij) om over replica's te spreken.

waarom ik die thread niet links laat liggen is omdat ik wil vermijden dat minderjarigen op dit forum niet die info gebruiken om aan replica's te geraken. wie weet welke zottigheden er dan niet gebeuren (kijk maar op je plaatselijke kermis, hoeveel lopen er dan niet rond met een illegale halfbakken replica?).
airsoft is nu nog legaal, waarom doen we geen inspanning om dit zo te houden? ;)

SweetEmmaRose
18 augustus 2007, 14:45
http://www.ultimate-gear.be/shop/ ?

bludgeoned
18 augustus 2007, 14:47
Ik heb hier ook een goedkope "replica" liggen (ben wel 19), maar zit niet in een club en schiet daar wel eens thuis mee.
Tuurlijk dat mensen hun hobby legaal willen houden (alle respect voor), maar ze mogen toch wel zelf kiezen hoe ze het noemen en om er in de tuin eens mee te spelen he.

switchblade
18 augustus 2007, 14:55
idd, je kiest er zelf voor hoe je het noemt, maar op publieke plaatsen is het beter dat je het bij replica houdt, stel je voor dat je een agent in burger ofzo passeert over straat terwijl je het over "geweer/gun/wapen" hebt. nuja, eindeloze discussie enzo ;)
niets persoonlijks he :D

Sick`
18 augustus 2007, 15:30
Een loodjesGEWEER aka pellet GUN is toch ook legaal? :p

Toen ik 12 jaar was noemde ze het 'softgun' in mijn kringen :p .. Dus ik ga er vanuit dat er nog mensen zijn met hetzelfde verantwoordelijkheidgevoel als ik op die leeftijd; al je keuzes in het leven moet je zelf maken.

In de meeste wapenwinkels hebben ze luchtdruk pistolen/geweren. Indien je <18 bent moet meestal je ouders bijhebben, hangt een beetje af van het type dat je wil kopen.

Je mag het mij part een replica noemen, maar voor de wet is dit een niet-vuurwapen, hoe jij het noemt of aanwend ga ik mij niet druk in maken; let op dat in sommige gemeenten/steden het verboden is om met die dingen in je tuin te schieten.

*edit*

Zeg, ik zie dat je van Izegem bent, ga bij Gors langst (http://www.gors.be/) :-)

VinceFeet
18 augustus 2007, 16:28
Ik word ook een beetje moe van dat krenterig gedoe omtrent het woord 'Airsoft GUN'. Ik begrijp heel goed dat de betrokkenen hun sport legaal willen houden (want bijvoorbeeld in Nederland is het dat niet) maar als er staat AIRSOFT gun gaat het dus om een airsoft gun (wow, die logica! :eek:) en een airsoft gun is per definitie een replica. Je spreekt toch ook over een 'Kit Car' en niet over een 'replica'.

Ik heb zelf onlangs een démil AK47 aangeschaft. Was ook eerst van plan een airsoft gun aan te schaffen maar toen ik daar achter ging vragen op een forum (ik denk dat van airsoft Brugge) kreeg ik ook meteen een hoop gezeik op m'n nek omdat ik het woord GUN gebruikte. Zolang het woord 'airsoft' samen gebruikt wordt met dat woord 'gun' is er naar mijn mening echt niets mis mee hoor...

N/O switchblade want ik begrijp zéér goed dat jullie er alles aan doen om jullie sport legaal te houden, maar in mijn opzicht gaat het te ver als ze je al niet meer willen helpen omdat je het woord 'airsoft gun' gebruikte op een internetforum.

switchblade
18 augustus 2007, 17:12
N/O switchblade want ik begrijp zéér goed dat jullie er alles aan doen om jullie sport legaal te houden, maar in mijn opzicht gaat het te ver als ze je al niet meer willen helpen omdat je het woord 'airsoft gun' gebruikte op een internetforum.

zo formuleerde ik het niet :p
het heeft een reden waarom je als minderjarige niet aan zo'n materiaal mag komen he, ook al is het volgens het boekske een niet-vuurwapen, het lijkt er verdomd goed op. iemand die geen kennis heeft van wapens zal het verschil niet onderscheiden, vandaar ==> 18 jaar.
als deze persoon meerderjarig is zal ik hem zelfs met alle plezier helpen, of hij nu replica zegt of niet ;)
nuja, links genoeg ondertussen en google weet ook alles :p

de reden -voor zover ik weet- waarom er zo gezeikt wordt over dat woordje replica is omdat er iemand een domme fout maakte in de media en het over wapens had. gevolg was dat airsoft een slecht imago kreeg van de mensen die het niet kennen en dus ook de regering. indertijd was er geen wet omtrent airsoft, vandaar dat de community geen fouten wil maken.

het was eigenlijk ook niet de bedoeling om er een hele discussie rond te bouwen, wou gewoon de persoon in kwestie er ff op wijzen dat het beter is om replica te gebruiken op publieke plaatsen.
nuja, nutteloze discussie :p

MorGo7h
19 augustus 2007, 15:37
Mss dat Tipo (http://www.rc-modelshop-tipo.be) die nog verkoopt. Ik de mijne daar een aantal jaar geleden gekocht. Dat was vroeger een winkel voor Rc auto's en airsoftreplica's. Deze zijn een aantal jaar geleden verhuisd naar Knokke atm, je eens moeten bellen om het zeker te weten.

Rbn001
19 augustus 2007, 20:46
Thx voor antwoorden . Ben vandaag eens gaan zien naar Timmsshop in Oostende . Uitgebreide keuze maar een vééél te kleine winkel . Het is deze (http://www.arobron.pl/images/Colt%20XM%20177%20E2%20Hop%20UP.jpg) geworden .

Grtz !

VinceFeet
19 augustus 2007, 20:52
Thx voor antwoorden . Ben vandaag eens gaan zien naar Timmsshop in Oostende . Uitgebreide keuze maar een vééél te kleine winkel . Het is deze (http://www.arobron.pl/images/Colt%20XM%20177%20E2%20Hop%20UP.jpg) geworden .

Grtz !

Is dat een M4A1? Hoeveel heb je die betaald als ik dat mag vragen? En in welke mate is die te onderscheiden van een echte M4A1? Want ik ben zelf op zoek naar een aantal demil wapens (waaronder de M4) maar in demil is die nauwelijks te vinden (of lekker duur). Dus een airsoft zou een goed alternatief zijn, op voorwaarde dat het echt wel een waarheidsgetrouwe replica is.

Ik weet dat je wss nog nooit een M4 in 't echt hebt vastgehad, maar schrijf uw bevindingen is neer. ;)

Rbn001
19 augustus 2007, 21:16
Is dat een M4A1? Hoeveel heb je die betaald als ik dat mag vragen? En in welke mate is die te onderscheiden van een echte M4A1? Want ik ben zelf op zoek naar een aantal demil wapens (waaronder de M4) maar in demil is die nauwelijks te vinden (of lekker duur). Dus een airsoft zou een goed alternatief zijn, op voorwaarde dat het echt wel een waarheidsgetrouwe replica is.

Ik weet dat je wss nog nooit een M4 in 't echt hebt vastgehad, maar schrijf uw bevindingen is neer. ;)

'k Denk het niet . Op de doos staat : XM-177 E2 . Het heeft mij 75 € euro gekost . Ik ken dus echt nx van echte wapens dus ik kan op de overige vragen geen antwoord geven . :p

BerT
20 augustus 2007, 08:46
Schiet da lekker of heb je zo plastiek geweer gevoel ?

bludgeoned
20 augustus 2007, 09:05
Is het deze?
http://www.swords-and-more.com/shop2/catalog/product_info.php/products_id/1466

deathsythe
20 augustus 2007, 12:24
ligt het aan mij of is 75 eur, spot spot goedkoop? dus ik twijfel aan de kwaliteit? neh?
kheb zelf een walther p990 replica, da koste al een dikke 150-180 EUR...

MorGo7h
20 augustus 2007, 12:35
ligt het aan mij of is 75 eur, spot spot goedkoop? dus ik twijfel aan de kwaliteit? neh?
kheb zelf een walther p990 replica, da koste al een dikke 150-180 EUR...

Kheb ook zo ene. Nen Walter P99 uit metaal. Precies nen echte.

Rbn001
20 augustus 2007, 13:20
Is het deze?
http://www.swords-and-more.com/shop2/catalog/product_info.php/products_id/1466

Jep het is die .
Schiet zeer goed maar de 'mikker' is niet echt goed afgesteld .
'k Ben er tevreden over . ;)

bombermonk
21 augustus 2007, 02:32

Als ge zo'n M4 of AR15 wilt die er zo goed als echt aanvoelen raad ik Classic Army aan die zijn volledig metaal waar ze metaal meoten zijn. Gewicht zal ook dicht tegen het echte gewicht liggen. Zal u wel rond de 300 euries kosten. Betwijfel ten zeerste dat zo'n 75 euo kostend ding echt gaat aanvoelen.

BerT
21 augustus 2007, 09:35
Kzoek mij zo een deftig sniper rifle waarmee ik toch 15M accuraat kan schieten.

VinceFeet
21 augustus 2007, 09:53
Kzoek mij zo een deftig sniper rifle waarmee ik toch 15M accuraat kan schieten.

Is 15 meter niet een beetje lullig voor een sniper rifle? Ik denk dat er airsoft pistolen zijn die verder schieten dan dat. :p

Sick`
21 augustus 2007, 11:06
15 meter accuraat en 15 meter range is een heel groot verschil :)

Ik heb geen ervaring met rifles, maar ik verwacht van een BB gun nu niet direct dat die echt accuraat schiet. Zeker op variabele afstanden moet je met je hop-up etc liggen knoeien. Nuja, ik ben geen airsofter, maar geef mij toch maar pellet guns als het dient om op kaartjes/objecten te schieten.

BerT
21 augustus 2007, 13:32
Ja ik wil gewoon iets om in de tuin en in het bos te kunnen schieten. Graag 15m accuraat omdat ik niet een doelwit wil raken door willekeurige schoten.

airsoftfreak
6 oktober 2007, 11:52
zijn er nog airsoft shops in oostende of rond west-Vlaanderen?

scipicore
6 oktober 2007, 12:27
kheb nog maar me 2 replica's geschoten (1 M14 en ne glock) van chinese makelij (bucht dus) en die schieten tog accuraat tot op 20m ze

airsoftfreak
15 oktober 2007, 17:12
Rbn001 ik heb juist dezelfde gezien in de winkel en ik zou hem ook willen kopen maar gaat hij niet rap kapot?

razor niels
17 juli 2008, 16:19
wtf? 18 jaar ik k woon in oost-vlaanderen in gent aant sint beveren plein zwaar kunde alle bb guns kopen ze vragen u pasport nie eens ik heb siper van 60 euro met verrekijker enal derop dus i doesnt sense!

razor niels
17 juli 2008, 16:22
wa accuraat steek er gewoon veel ballekes in en schiet u kleine broer kapot f zo

razor niels
17 juli 2008, 16:25
ik noem et een bb-gun of ne blaffer of een gewoon een geweer/pistool mmm lekker als of doen da da echte wapens zijn

taLa.
17 juli 2008, 16:30
wtf? 18 jaar ik k woon in oost-vlaanderen in gent aant sint beveren plein zwaar kunde alle bb guns kopen ze vragen u pasport nie eens ik heb siper van 60 euro met verrekijker enal derop dus i doesnt sense!

wa accuraat steek er gewoon veel ballekes in en schiet u kleine broer kapot f zo

ik noem et een bb-gun of ne blaffer of een gewoon een geweer/pistool mmm lekker als of doen da da echte wapens zijn

1) Neem uw computer vast
2) Werp hem terstond uit het raam
3) Herhaal voor elke computer in huis

Sommige mensen moesten ze verbieden van op't internet te gaan :sop:

TooChé
17 juli 2008, 16:34
er is ne thread over airsoft in sport sectie

dees gaat ier wa de verkeerde kant op naar mn goesting :/

koebeest
17 juli 2008, 22:27
1) Neem uw computer vast
2) Werp hem terstond uit het raam
3) Herhaal voor elke computer in huis

Sommige mensen moesten ze verbieden van op't internet te gaan :sop:

haha, zijn I doesn't sense cracked me up :')

razor niels
18 juli 2008, 12:36
it doesnt sense was de bedoeling eh

razor niels
18 juli 2008, 12:39
mijn neef heeft een pistool en da schiet 40 meer

razor niels
18 juli 2008, 12:40
meter bedoel ik eh

Furyan187
18 juli 2008, 19:27
Ok...

Weird ventje :s

Anyway: je kunt ook naar Van Niewenhuyze gaan in Wetteren. Of naar Gunshop Lille (ja, ik weet van de benaming GUNshop, maar kan ook niet helpen dat die winkel zo heet en ja, ik airsoft ook :p)

De SkeEvN
18 juli 2008, 19:31
meter bedoel ik ehedit knop ....

masterpoppe
19 december 2008, 15:25
hey weet iemand een goede site waar je airsoft guns kan kopen (m14 spring sniper rifle 30->40€)
want ik vind aleen engelse sites en dat zijn dollars:s

masterpoppe
19 december 2008, 15:27
het mag ook een winkel zijn in oost-vlaanderen

kynrav
26 februari 2011, 15:11
hey weet iemand een goede site waar je airsoft guns kan kopen (m14 spring sniper rifle 30->40€)
want ik vind aleen engelse sites en dat zijn dollars:s

30 tot 40 euro is wel heel erg weinig voor een airsoft replica
(ik houd die menjes vrolijk door geen wapen te zeggen)
als je een goede zoekt die werkt moet je al uitgaan van zo 100 euro.
airsoft-one.be (zit in walonie)

of als je een replica wilt voor 20 euro die zo 1 jaar heel blijft maar ook leuk zijn, probeer oost Europa.

maar om terug te komen op de eerste vraag: weet iemand een winkel waar ze replica's verkopen dicht bij de nederlandse grens.
het wordt binnekort ook legaal in nederland.

Bram
26 februari 2011, 16:39
Er is een airsoft thread nu, geen nood om dit op te graven.

hurryscurry2
11 april 2011, 12:31
ik weet een bb gun en airsoft gun winkel zijn in oostende, is dat dicht genoeg bij de grens met nederland?

Delirium
11 april 2011, 12:32
Er is een airsoft thread nu, geen nood om dit op te graven.

Idd, hier moet je zijn:

http://www.9lives.be/forum/sport/640335-airsoft-no-balls-no-glory-deel-2-a-159.html

bloodoo
11 april 2011, 18:04
slotje plx.

Lospeed
11 april 2011, 19:36
Ja ik wil gewoon iets om in de tuin en in het bos te kunnen schieten. Graag 15m accuraat omdat ik niet een doelwit wil raken door willekeurige schoten.

:naughty:

ForzaJuventus91
11 april 2011, 21:09

wrm koop je dan geen luchtkarabijn?
daar heb je volgens mij meer aan dan een airsoft replica...