PDA

Volledige versie bekijken : Star Wars: Legacy of the Force

Krayt
17 augustus 2007, 22:33
Wie heeft er deze boeken reeds gelezen?
Het zijn in mijn ogen de beste boeken van Star Wars tot nu toe en het verhaal is zoveel beter dan de films.
Het verhaal gaat concreet over Jacen Solo(zoon van Han Solo en Leia Skywalker), die de volgende Sith word. Maar in tegenstelling tot zijn grootvader Darth Vader heeft hij een hele andere visie over de Sith-leer.
Het is echt een aanrader voor diegenen die van STar Wars houden!

BongZrGooD
17 augustus 2007, 22:40
Sheeesh... Da's geleden van eind jaren 70 dat ik nog eens een Star Wars boek gelezen heb... Allee, een "apart" boek...
Zo had je "Gevangenen van de oerwoudplaneet - avonturen van Luke Skywalker en prinses Leia, en natuurlijk de Han Solo avonturen : "Han Solo in Star's End" en "De wraak van Han Solo"...

Misschien eens een oude gewoonte terug opnemen en op zoek gaan naar dit boek(en).
Weet je toevallig of je de originele Engelstalige versie ook in een winkel kan kopen, of moet dit online besteld worden?

Groetjes,
BongZ

Gentille
17 augustus 2007, 22:43
Lol, ik wist zelf niet dat er daar boeken over bestonden :p

Krayt
17 augustus 2007, 22:56
Ik koop ze in Mekanikstrip in Antwerpen.
Deze boekjes zijn echt de moeite waard, vooral de andere visie op de kwaadaardige Sith.
En de boeken zijn volgens de New York Times echt best sellers.
En slecht is het inderdaad niet!
Check starwars.wikia.com voor meer info

BongZrGooD
21 augustus 2007, 15:35
Hahaaaa... te gekke site...
http://starwars.wikia.com/wiki/Image:SplinteroftheMindsEye_Dutch.jpg
1978... Damn, ik word oud...
Maar mijn interesse is zeker gewekt, nu ne keer via mijn tantetje proberen te bestellen... In de omgeving van Turnhout niet te vinden, en al zeker niet in het originele Engels...
Djeezz... Standaard Boekhandel bediende bekeek mij als een stuk vuil toen ik er achter vroeg... "nee meneer, wij verkopen geen "anderstalige" boeken"...
Zelfs geen Grisham, alleen vertalingen... Bestellen wou ze zelfs niet... WTF???

Groetjes,
BongZ

Krayt
21 augustus 2007, 16:23
Mekanik heeft ze allemaal, en de Nederlandstalige versie vond ik storend om zoveel onvertaalbare Engelse woorden te vinden. 5 maal laser en Star Destroyer op een pagina wordt enerverend op den duur^^

Conradus
21 augustus 2007, 18:06
Djeezz... Standaard Boekhandel bediende bekeek mij als een stuk vuil toen ik er achter vroeg... "nee meneer, wij verkopen geen "anderstalige" boeken"...

Ge had even naar het winkelraam moeten verwijzen waarachter Harry Potter and the deathly hallows ligt ;)
Ik heb in m'n Standaard wel al Engelse kopiën van Rad des Tijds kunnen bestellen, maar zoiets als SW zal er wrsch niet zijn.

Vantham
6 april 2009, 14:21
welke andere star wars boeken zijn eigenlijk nog aan te raden. ik ben nu het 2e darth bane boek aan het lezen en beide vind ik zeer goed.
Outbound flight van T Zahn is enorm saai en veel te lang.

op Star Wars book list (http://www.yodasdatapad.com/booklist.html) vind je een mooi overzicht van alle officiële boeken in volgorde. altijd handig, maar iets teveel om allemaal te lezen, dus een selectie is handig en als er mensen hier zijn die bepaalde boeken af- of aanraden, laat het maar weten !!!

shiftyke
6 april 2009, 14:37
ik lees enkel de darkhorse strips :)

Durin
6 april 2009, 15:04
Grote aanraders:

- Han Solo Trilogy (Ann C Crispin)
- Thrawn Trilogy ( Timothy Zahn)
- Republic commando quadrology (voorlopig :p ) (Karen Traviss)

Aanraders:

-X wing boeken (Aaron Allston en Michael Stackpole)
- Shadows of the Empire (Steve Perry)

Ik heb zowat alles gelezen en dit zijn die die eruit springen (vooral de grote aanraders zijn echt de moeite).
In de Waterstone's in Brussel (Adolphe Max laan, naast de Nieuwstraat) zijn er trouwens veel van deze te vinden. Allemaal in het engels ofc

Vantham
6 april 2009, 15:20
is outbound flight van de thrawn trilogy, want als dat zo is vind ik dat verre van een aanrader. veel te weinig actie en té veel beschrijvingen. een boek mag illustratief geschreven zijn, maar erover is erover

Durin
6 april 2009, 18:32
Neen outbound flight is van (veel) later, en inderdaad veel minder

Thrawn trilogy is Heir to the empire, dark force rising en last command

Starrk
6 april 2009, 20:15
Ik heb deze boeken als pockets vanop play.com

Vantham
7 april 2009, 09:23
ik bestel ze meestal bij proxis.be of bol.com
in't engels en full size. pockets haat ik als de pest. ik laat liever een boek liggen dan het in pocket te lezen.

thx voor de info durin

Starrk
7 april 2009, 11:44
Van die logge hardbacks? Bah, een pocket kan lekker in mijn rugzak naast mijn handboeken.

Vantham
7 april 2009, 12:31
mja, wij lezen bijna enkel thuis of op reis en dan gaan ze mooi in onze boekenkast. pockets staan daar niet mooi in.
hardbacks zijn trouwens zalig om vast te houden vind ik

Dr. Muerte
7 april 2009, 12:44
ik bestel ze meestal bij proxis.be of bol.com
in't engels en full size. pockets haat ik als de pest. ik laat liever een boek liggen dan het in pocket te lezen.

thx voor de info durin

Same here! Heb onlangs Dune Messiah en Children of Dune in pocketformaat uitgelezen, en da's echt ni aangenaam!

Vantham
7 april 2009, 13:14
Hoe kan je zien of het een pocket of gewone versie is? Want dat staat er toch niet echt bij. Géén fan van pockets
hardcovers zijn NOOIT pocket, dus dan ben je al zeker. wil je geen hardback, maar ook geen pocket, dan moet je naar de afmetingen kijken.

pocket is 21 * 15 of zoiets, non-pocket is groter... juist weet ik het niet, maar zoek even de afmetingen van een hardback op en die zoek je dan in de non-hardback versie :)

Dr. Muerte
7 april 2009, 14:44
Da's wel kut, op Play zijn het allemaal paperbacks maar er staan geen afmetingen bij. :(

Vantham
7 april 2009, 15:22
heb je al eens gekeken op proxis.be of bol.com ?? of amazon

pocket is 17*10 cm ongeveer

andere zijn +/- 25cm en meer op +/- 21cm en meer

embraced_one
7 april 2009, 16:02
Mekanik heeft ze allemaal, en de Nederlandstalige versie vond ik storend om zoveel onvertaalbare Engelse woorden te vinden. 5 maal laser en Star Destroyer op een pagina wordt enerverend op den duur^^

mja hoorde je dan liever constant Sterren Vernietiger ipv een Star Destroyer? :p

Durin
7 april 2009, 16:16
Ik bestel alles op amazon.com en daar kan je meestal kiezen hardcover of paperback.

Ik bestel ze meestal beide, een exemplaar voor onderweg (naar school, op reis, ...) dat mag vuil worden en een schoon voor mijn boekenkasten.

Durin
7 april 2009, 19:36
Damn play.com is duur tov amazon.com

Daar hebt ge de Thrawn Trilogy voor 20$; op Play.com kost één boek 16 euro :s
En shipping op Amazon is iets van een 15 euro, dus bij grotere bestellingen, niet twijfelen

Dr. Muerte
7 april 2009, 19:44
Nah, que prijs is Play toch nog altijd het goedkoopste hoor. Heb hier en daar al wa vergeleken, en Play valt bijna altijd goedkoper uit. Het risico is dan wel dat je ongewenst een pocket in je brievenbus krijgt gestoken. Shit hé, zo zouden echt die afmetingen erbij moeten zetten!

Durin
7 april 2009, 19:56
Ja sorry heb mij vergist :)

tom1
7 april 2009, 20:15
Zijn die boeken puur tekst of ook nog tekeningen bij?
Star Wars zonder de coole effects lijkt mij zo raar :(.

Durin
7 april 2009, 20:26
Het zijn novels dus puur tekst ja.

Maar fantasie > tekeningen toch?

Vantham
9 april 2009, 10:55
tekeningen heb je niet nodig, de beschrijvingen zijn meestal goed genoeg om er u perfect een beeld van te vormen.

Vantham
14 april 2009, 10:15
voila, net Darth Bane : Rule of Two uitgelezen. net zoals het eerste boek over darth bane vond ik het schitterend en hoop ik dat er nog enkele boeken over dit personage en z'n apprentice komen.

Ik denk dat ik me nu eens labyrinth of evil ga kopen, schijnt ook enorm goed te zijn. de republic commando trilogie, daar twijfel ik nog over. ik denk dat ik eerst wat over han solo ga lezen.

I FiGhTeR I
14 april 2009, 11:15
Ik zoek het boek Dark Lord: Rise of Darth Vader , enig idee waar ik die kan vinden?

Vantham
14 april 2009, 11:22
www.proxis.be al geprobeerd ?? en bol.com, de grootste mediawinkel van Nederland | Welkom (http://www.bol.com) ??
amazon anders ?

csimiamifreak
14 april 2009, 11:37
Hahaaaa... te gekke site...
Image:SplinteroftheMindsEye Dutch.jpg - Wookieepedia, the Star Wars Wiki (http://starwars.wikia.com/wiki/Image:SplinteroftheMindsEye_Dutch.jpg)
1978... Damn, ik word oud...
Maar mijn interesse is zeker gewekt, nu ne keer via mijn tantetje proberen te bestellen... In de omgeving van Turnhout niet te vinden, en al zeker niet in het originele Engels...
Zelfs geen Grisham, alleen vertalingen... Bestellen wou ze zelfs niet... WTF???

Groetjes,
BongZ

kijk is bij www.proxis.be ????

Vantham
16 april 2009, 11:10
voila, Labyrinth of Evil is besteld bij bol.com (proxis had geen hardcover beschikbaar).
een goeie week wachten se :)