PDA

Volledige versie bekijken : Bieden is bindend, wat als hoogstbiedende afhaakt ?

didi
14 augustus 2007, 23:45
Aangezien de buy&sell regels zeggen dat een bod bindend is, welke sancties zijn er als de hoogstbiedende van een artikel niet meer reageert en daarmee aangeeft niet meer geïnteresseerd te zijn ?
Mag ik dan een negatieve iTrader feedback geven aan die koper ?

brechtvm
14 augustus 2007, 23:47
idd
(blablabla bericht dat je invoerde is te kort blablabla)

gerco
14 augustus 2007, 23:48
Jep, dan mag je negatieve iTrader geven. En spijtig genoeg doen 'r te weining mensen dit, er worden zoveel boden ingetrokken!

swuis
15 augustus 2007, 00:01
stel nu dat je op een artikel bied, en de verkoper laat een week niets meer van zich afweten en komt dan terug met dat je moet kopen. maar je hebt al iets anders gevonden...
war dan?

longpatje
15 augustus 2007, 06:51
stel nu dat je op een artikel bied, en de verkoper laat een week niets meer van zich afweten en komt dan terug met dat je moet kopen. maar je hebt al iets anders gevonden...
war dan?

dan heb je imo een goed excuus, iemand die wil verkopen moet zijn thread maar opvolgen, maar hier zijn er veel die bieden en enkele uren later het bod al terug intrekken :doh:

dr.salt
15 augustus 2007, 10:11
dan heb je imo een goed excuus, iemand die wil verkopen moet zijn thread maar opvolgen, maar hier zijn er veel die bieden en enkele uren later het bod al terug intrekken :doh:

das anders dan wa de threadstarter bedoeld denk ik he, hij heeft het over mensen met een winnend bod die gewoon niks van zich laten weten

ge staat nog altijd vrij te bieden en binnen een normale tijd terug af te zien van u bod imo

longpatje
15 augustus 2007, 10:13
gewoon blacklisten, mensen moeten maar ff nadenken voordat ze bieden

NecroNeo
15 augustus 2007, 11:57
Hier zou ik ook blacklist achterlaten. Lastige met blacklists/negatieve feedback is dat die koper uit wraak jou dan terug kan pesten met negatieve feedback. Kinderachtig maar het gebeurt.

Ik heb het zelf meegemaakt op yez: verkoper neemt geen contact op en ik kreeg ook geen reactie op mails dus na een MAAND laat ik negatieve feedback achter.
Dan krijg ik ineens wel 'n reactie, stel nog een oplossing voor zelfs ! Laat dat vetzakske nog negatieve feedback achter met als melding dat ik te SNEL handel en geen moeite doe.

didi
15 augustus 2007, 12:06
Ik denk niet dat je hier zomaar een negatieve beoordeling achterlaat zonder geldige reden, op dat vlak heb ik vertrouwen in het gezond verstand van de moderators ;)

Ik zou graag ook nog even een reactie ontvangen van één van de moderators over dit onderwerp...

Hier zou ik ook blacklist achterlaten. Lastige met blacklists/negatieve feedback is dat die koper uit wraak jou dan terug kan pesten met negatieve feedback. Kinderachtig maar het gebeurt.

Ik heb het zelf meegemaakt op yez: verkoper neemt geen contact op en ik kreeg ook geen reactie op mails dus na een MAAND laat ik negatieve feedback achter.
Dan krijg ik ineens wel 'n reactie, stel nog een oplossing voor zelfs ! Laat dat vetzakske nog negatieve feedback achter met als melding dat ik te SNEL handel en geen moeite doe.

tarske
15 augustus 2007, 12:31
Ik denk niet dat je hier zomaar een negatieve beoordeling achterlaat zonder geldige reden, op dat vlak heb ik vertrouwen in het gezond verstand van de moderators ;)

Ik zou graag ook nog even een reactie ontvangen van één van de moderators over dit onderwerp...
Bij deze een reactie,het is idd zoals het in de regels beschreven staat,bieden= kopen dus indien koper afhaakt kan je een terechte negatieve itrader geven !

ge staat nog altijd vrij te bieden en binnen een normale tijd terug af te zien van u bod imo
Op dit forum is de regel duidelijk,bieden=kopen !
Indien je niet zeker bent om iets te kopen dan doe je geen bod,eenvoudiger kan het niet hè !

tarske
15 augustus 2007, 12:33
Lastige met blacklists/negatieve feedback is dat die koper uit wraak jou dan terug kan pesten met negatieve feedback. Kinderachtig maar het gebeurt.
Die persoon kan jou uit wraak hier ook een negatieve feedback geven maar als je die dan report aan ons zal die ongedaan gemaakt worden + dat de misbruiker dan van ons een infractions voor misbruik itrader krijgt !

RaZoR be
15 augustus 2007, 12:38
Bij deze een reactie,het is idd zoals het in de regels beschreven staat,bieden= kopen dus indien koper afhaakt kan je een terechte negatieve itrader geven !

Indien je niet zeker bent om iets te kopen dan doe je geen bod,eenvoudiger kan het niet hè !

en hoe zit het dan met dit?

war dan?

elmo1
15 augustus 2007, 12:51
ja vraag ik me eigenlijk ook wel af
heb hier over een paar weken terug geboden op een dvd van de verkoper ceedee hij ging mij pm sturen met de gegevens maar ehb die nooit gehad
heb wel verschillende malen de thread omhog gedaan met de vroeg hoe het nu zat maar nooit geen reactie meer ontvangen
nu heb ik de dvd maar bij iemand anders gekocht dus

tarske
15 augustus 2007, 12:53
war dan?

Als je een bod doet hoop ik wel dat je ook een beetje rekening houd met het feit dat niet iedereen continue achter zijn pc zit hè !
Indien je na 3 à 4 dagen nog geen reactie hebt gehad op een bod kan je altijd een pm naar naar ons sturen om de zaak mee op te volgen zodat onterechte itraders zoveel mogelijk uitgesloten worden !
Ook belangrijk om weten is wanneer je nu een negatieve itrader ontvangen hebt je deze steeds kan aanvechten door die itrader te reporten,hoe je dat moet doen kan je in de regels terug vinden !
Greetz

brechtvm
15 augustus 2007, 13:14

hier wil ik toch even op reageren.
Je plaatst een bod op ObjectX.
Na een week heb je nog steeds geen reactie, en bied iemand anders jou een identiek object aan.
Je zou dus je bod moeten annuleren, en gezien de tegenpartij nog niets heeft laten weten lijkt me dit dus ook niet echt strafbaar. Het moet tenslotte van 2 kanten komen..
Ik bied regelmatig, en even regelmatig merk ik dat mijn thread waarin ik een bod plaatste na 2~3 weken ineens weer naar boven schiet..
Een mens moet toch niet eeuwig wachten op een object ????

terzijde :
Ik verkoop object X.
Daar plaatst "joske de forumgebruiker" een bod.
Ik wacht 3 maand, en reageer dan met de melding dat het verkocht is.
Tenslotte kan niemand mij verplichten wanneer ik in een thread moet reageren, gezien dit NERGENS vermeld staat. Ik reageer als mij dat past, is dat na 1 dag, oké, na 2 weken, ook oké, na 3 maand, nog steeds oké...

got my point ?

De regel is in mijn ogen dus niet 'solid'

"bod intrekken" kan op 2 manieren geinterpreteerd worden :
- 1. Iemand die gewoon zomaar bied, for fun, en na x-aantal tijd zijn bod(en) annuleert.
- 2. Iemand die wel degelijk de intentie heeft om het object te kopen, maar na x-aantal tijd het wachten beu is, ofwel een identiek object ergens gevonden heeft

Imo is de regel die momenteel van kracht is ENKEL goed voor punt 1, en nadelig voor punt 2 !

RaZoR be
15 augustus 2007, 13:16
daarom ook die bovenstaande verduidelijking brechtvm :p

NecroNeo
15 augustus 2007, 13:19
Die persoon kan jou uit wraak hier ook een negatieve feedback geven maar als je die dan report aan ons zal die ongedaan gemaakt worden + dat de misbruiker dan van ons een infractions voor misbruik itrader krijgt !

En terecht ! Jammer genoeg heb je op yez/ebay dan geen verhaal meer :sop:

brechtvm
15 augustus 2007, 13:19
daarom ook die bovenstaande verduidelijking brechtvm :p

no offence @ mods, maar als iedereen een pm moet sturen, of bad post, voor een topic met vertraging, wel dan gaan ze dringend extra personeel mogen zoeken. Ik besef dat het nu soms al een 'drukke boel' is, gezien de populariteit van het forum.
Dus deze regel is niet alleen in het nadeel van de users, maar ook van de mods

Verder kunnen mods imo ook niet meer doen dan persoonX er op wijzen dat hij moet reageren in ThreadY..Indien deze 2 maand niet online komt, en daarna reageert..So be it ?!

tot zover

RSSD
15 augustus 2007, 15:11
Ik heb deze week ook een PM gekregen van iemand die dezelfde vraag had.
Mijn visie is als ge op iets bied dan kun jet tenminsten in de gaten houden.Omgekeerd natuurlijk ook.
Ik heb de persoon dan ook gezegd dat als em binnen een paar dagen geen reactie heeft gekregen dat hij mocht doorverkopen...
Volgt er een blacklist uit dan gaan we die natuurlijk verwijderen.
We moeten redelijk blijven natuurlijk...

We gaan het hierover nog hebben in de crew....
We houden jullie op de hoogte.

Mvg,

RSSD

didi
15 augustus 2007, 19:31
Bedankt voor de vele reacties, ook van de crew.
Ik denk dat ik in mijn geval redelijk genoeg geweest ben, 2 keer in thread gevraagd + 1 pm. De persoon in kwestie is intussen ook op forum geweest, volgens "laatst online op" in profiel.
Hij mag zich dus aan een negatieve beoordeling verwachten.

brechtvm
15 augustus 2007, 23:27
eventjes naast de zaak mss :
wat doe je met een negatieve iTrader voor iemand die banned is ?
imo haalt die iTrader dus niets meer uit (op zijn oude account althans niet)
Is het mogelijk om via mods de iTrader op zijn nieuwe account te laten zetten ?

(deze info is louter informatief)

Trench
16 augustus 2007, 09:30
Het is volgens mij niet simpel om dit te doen, aangezien je niet helemaal kan bewijzen dat het dezelfde persoon is die een nieuwe account aanmaakt. En als iemand banned is die terugkomt, en het is zeker dat het die persoon is, wordt die persoon toch weer gebanned? of zijn het geen permanente banns hier? (als dat zo is, zou die persoon met zn oude account "moeten" terugekomen nadat de bann is afgelopen en blijft die itrader bestaan)

_mocking][bird_
16 augustus 2007, 10:34
eventjes naast de zaak mss :
wat doe je met een negatieve iTrader voor iemand die banned is ?
imo haalt die iTrader dus niets meer uit (op zijn oude account althans niet)
Is het mogelijk om via mods de iTrader op zijn nieuwe account te laten zetten ?

(deze info is louter informatief)

Dit vraag ik mij ook af. Ik heb een deal met iemand die gebanned is (perm ban), en daar ik het gekochte bij hem thuis ga ophalen, heb ik er alle vertrouwen in dat de deal goed zal aflopen. Ik vroeg mij ook echter af of ik nog aan mijn iTrader kan raken hiervoor?

Art
16 augustus 2007, 14:10
Neen, aangezien die persoon niet meer op dit forum kan en hij dit punt moet geven.

gerco
16 augustus 2007, 14:15
Vind 'k eigenlijk niet juist. Kan er dan niet voor gezorgd worden dat de permanente gebannde persoon toch nog een iTrader kan geven? Want het kan zijn dat die deal besproken is voordat hij gebanned is en het afgerond is nadat hij gebanned is.

Hier zou dan misschien iets moeten veranderen?

Art
16 augustus 2007, 15:48
Een ban is in 99% van de gevallen een tijdelijke ban en kan de persoon na 4dagen maximum zen itrader geven. Het aantal dagen hangt af van het totaal aantal infractie punten.
Dus in dat geval een paar dagen wachten gerdcornelis

In die 1% dat het een perm ban is, die persoon zal je al geen punt geven.Je kan die wel punt geven dan.

Kwertie
16 augustus 2007, 23:01
Veel hangt dus idd af van de situatie he, het nadelige is dat we de waarheid zelden volledig zeker kunnen kennen :).

Jammer dat'k deze thread nu pas zie (m'n excuses :$), want 'k zie door de bomen het bos hier haast niet meer :p. Moeilijke gevallen zijn er om te bespreken, wat ook vaak gebeurt ahv reports e.d.

i.v.m. het bovenstaande, in zo'n gevallen vergelijk ik graag zoveel mogelijk met andere grote handelsruimtes op het internet. Daar zien we dat er ook niet veel aan kan gedaan worden om zo'n mensen alsnog goeie punten te geven, de persoon zou al mogen 'blij' zijn dat hij met een propere lei kan beginnen, helaas heeft de ban idd soms niets te maken met de manier van handelen ofzo (da's dan het nadeel van een "multifunctioneel" forum).