PDA

Volledige versie bekijken : Gent

nTFs
12 augustus 2007, 18:06
Vrijdag gaan we een dagje shoppen in Gent.
Welk station is het korste bij de winkelstraten ? Dampoort of St.-pieters ?
Is dit te doen qua wandelafstand : station --> centrum ?
Tips ivm winkelstraten/bezienswaardigheden zijn ook alrijd welkom.

Alvast bedankt.

bigpimpin
12 augustus 2007, 18:16
Sint Pieters is het dichtste bij de Veldstraat en de andere winkelstraten, me dunkt. Gewoon de tram naar de Korenmarkt nemen aan het station, ben je er zo!

Kid_C
12 augustus 2007, 18:19
St Pieters.
Tram 1 pakken en afstappen aan korenmarkt. Die trams stoppen om de 10 mins aan het station ofzo.

Tah_b00nz0r
12 augustus 2007, 18:19
met de tram is st pieters het beste ja want daar pakt ge idd den 1

te voet aan de dampoort afstappen :) en dan gewoon steendam-st jacobs-belfortstraat en ge komt dan aan st baafs en ook bijna aan de veldstraat dan :)

te voet vanaf st pieters is stukske verder maar met de tram ist wel handiger + zowieso minder stappen :p

Kid_C
12 augustus 2007, 18:20
Als ge trouwens wilt wandelen, het is een klein kwartiertje stappen naar de veldstraat, je volgt gewoon de tramsporen van de 1. :p

Gentille
12 augustus 2007, 18:21
ja hebt om de 5 à 7 minuten een tram van Sint-Pieters naar de Korenmarkt dus je bent er in no time.

nTFs
12 augustus 2007, 18:23
Okay..tram 1 nemen dus richting korenmarkt.

puni
12 augustus 2007, 18:27
Of ge pakt tram 21/22, die stopt aan de andere kant van de veldstraat, komt uiteindelijk op hetzelfde neer :p

bigpimpin
12 augustus 2007, 18:31
Of ge pakt tram 21/22, die stopt aan de andere kant van de veldstraat, komt uiteindelijk op hetzelfde neer :p

jups, stopt daar aan tommy hilfiger winkel, zult wel zien.

NoblesseOblige
12 augustus 2007, 18:43
Bezienswaardigheden:de Graslei, vrijdagmarkt, korenmarkt, en alles errond eigenlijk (de gebouwen), het bevindt zich allemaal in het centrum.

En van winkelstraten, niet bang zijn keer in de zijstraatjes van de veldstraat te stappen, zijn daar ook nog toffe winkeltjes.

nTFs
12 augustus 2007, 18:49
Is de veldstraat en het Woodrow Wilsonplein in de buurt van de Korenmarkt ?

PapaGanz
12 augustus 2007, 18:54
Veldstraat loopt uit op de korenmarkt.
Dat plein ken ik niet :p

nTFs
12 augustus 2007, 18:57
Woodrow Wilsonplein zou ergens in Gent-Zuid moeten liggen dus niet echt centrum veronderstel ik..

P|tt@
12 augustus 2007, 18:58
Veldstraat loopt uit op de korenmarkt.
Dat plein ken ik niet :p

Da's 't zuidplein kieken. :))))

Woodrow Wilsonplein zou ergens in Gent-Zuid moeten liggen dus niet echt centrum veronderstel ik..

Ba jawel, t is niet dat da echt compleet in't zuiden van Gent ligt. Da's zo'n goeie 5 minuten stappen van de korenmarkt. En 1 minuut van de vooruit.

nTFs
12 augustus 2007, 19:02
Goed om weten.
Woodrow Wilson dus ook meepikken.

P|tt@
12 augustus 2007, 19:08
Eigenlijk, zegt gewoon maar de Zuid. Niemand gaat da kennen in Gent, het Woodrow Wilsonplein, en daar is een winkelcentrum met een verdieping of 3 schat'k en dat heet, jawel 't zuid(denkek).

T ligt vlak naast de sexshops en de hoeren.

iceman1604
12 augustus 2007, 19:11
Gent-centrum is infeite erg klein in vergelijking met bijvoorbeeld Brussel en Antwerpen, en er zijn veel tramlijnen, dus in feite kan je snel van de ene kant naar de andere als je dat wil. Afstanden zijn nooit een probleem in gent...

[TFT]Poky
13 augustus 2007, 10:20
ben nog ni veel in gent geweest maar met de gentse feesten vonden we onzen auto niet terug :). en hebben we de stad al wandelend doorkruist en viel eigelijk heel goed mee. We hadden het niet eens door, dus echt lang gaat ge nooit moeten wandelen

skelly_king
13 augustus 2007, 11:03
Ik ga meestal te voet van sint pieters nr de veldstraat ofzo, ik vind het niet ver :D 'k vind het maar vree druk in die tram altijd ..

MetalG
13 augustus 2007, 11:47
het is maandag vandaag

nTFs
13 augustus 2007, 12:15
Ik ga meestal te voet van sint pieters nr de veldstraat ofzo, ik vind het niet ver :D 'k vind het maar vree druk in die tram altijd ..

Zoals ik het hier zie is dat nog altijd een 2 km wandelen.

Kid_C
13 augustus 2007, 12:22
Zoals ik het hier zie is dat nog altijd een 2 km wandelen.

Gaat best vlot, ik wandel ook liever dan de tram te nemen.

S.conceiçao7
18 augustus 2007, 11:35
T ligt vlak naast de sexshops en de hoeren.

hoe geraak ik daar het vlugst/best :woohoo: