PDA

Volledige versie bekijken : Tips om er minder moe uit te zien :(

S.conceiçao7
12 augustus 2007, 17:23
*zucht* morgen terug werken, verlof is voorbij.

welnu, ik werk in ploegen, en de omd e 2 weken moet ik om 04.00 opstaan, om om 05.00 te beginnen.

ik ga s'avonds om 10.00 uur gaan slapen (vroeger is echt nie moigelijk wegens gezinsomstandigheden hier ook, nog kleinere zus enzo), ma ik slaap dus elke nacht dan 5 uur ongeveer. (de week erop, in de late, slaap ik dan wel 8 of 9 uur mja :p ) .

ik heb ook al van paar mensen gehoord, dat ik er in het verlof er beter uitzie, allé ja, meer uitstraling heb :hug: . Kan het wel best geloven , want als ik opsta zie ik idd da mijn ogen echt diep zitten , en da blijft dan meestal heel de dag zo, en beetje wallen onder mn ogen enzo.
Als remedie slaap ik smiddags telkens 3 tal uurtjes, maar toch zie ik er nog nie zo super uit hoor.

Helpt het , door s(ochtends actimel of koffie te drinken, denk je?
volgens mij zal het enkel innerlijk werken, maar of je erdaardoor beter uit ziet, is de vraag natuurlijk :wtf:

mss weten jullie meer?

Stancke
12 augustus 2007, 17:32
vroeger in je bed kruipen is een optie. Ik moet om 3u30 opstaan en werken tot 15u30 (om de dag) en ik ga meestal laat gaan slapen maar ik ben dan wel wakker.

sick minds
12 augustus 2007, 17:41
om uw wallen weg te werken, ijsblokjes, of tenminste iets kouds, op uw wallen leggen. Door de koude ontstaat er vasoconstrictie van de kleine bloedbaantjes en op die manier zouden uw wallen wegtrekken.

nickcollyns
12 augustus 2007, 17:43
om uw wallen weg te werken, ijsblokjes, of tenminste iets kouds, op uw wallen leggen. Door de koude ontstaat er vasoconstrictie van de kleine bloedbaantjes en op die manier zouden uw wallen wegtrekken.

zeker vna dat dit werkt? zou een oplossing zijn voor mijn wallen danook :p

S.conceiçao7
12 augustus 2007, 17:44

is da wel gezond om da vanaf nu elke dag van mn leven te doen ? allé ja, stel dak dan gelijk van die ouwe opa's rode bloedvaat plekken krijg op mn lijf ( = ziet er uit gelijk bloed uitstortingen )

S.conceiçao7
12 augustus 2007, 17:48
zeker vna dat dit werkt? zou een oplossing zijn voor mijn wallen danook :p

lol, checkt dien ier

www.wegmetwallen.nl

blacky
12 augustus 2007, 17:53
mss wat gezonder gaan leven?

S.conceiçao7
12 augustus 2007, 17:56
mss wat gezonder gaan leven?

wtf, hoe weet jij nu of ik ongezond leef?
kan er toch ook nie aan doen, dak lastige uren heb?

en ik doe geen hard drugs, overmatig alcohol is ook ferm beperkt, en heb geen soa's, moestjet willen weten :eek:

Suphafly
12 augustus 2007, 18:04
wtf, hoe weet jij nu of ik ongezond leef?
kan er toch ook nie aan doen, dak lastige uren heb?

en ik doe geen hard drugs, overmatig alcohol is ook ferm beperkt, en heb geen soa's, moestjet willen weten :eek:

volgens mij bedoeld hij sporten & eetgewoontes

Chickenlal
12 augustus 2007, 19:42
Ik werk ook in ploegen, en het is inderdaad zo dat je nooit een vast bioritme hebt. De ene week lig je tot smiddags in je bed, de andere week om 5 uur eruit, dan weer snachts werken, etc..

freeza
12 augustus 2007, 20:52
Koude douce nemen smorgens, daar worde pas wakker van :p

deathsythe
12 augustus 2007, 21:00
zalfkes? :p

SweetEmmaRose
12 augustus 2007, 21:03
make-up :p rond de ogen, works miracles.

Memphis
12 augustus 2007, 22:03
De beste remedie blijft simpelweg op tijd gaan slapen. Ik zie der ook niet uit als ik te weinig slaap. Ik zorg dus altijd dat ik rond de 9u slaap heb.

En wat ge zegt van uw kleine zus... ik heb thuis ook jongere zussen zitten en die moeten gewoon stil zijn als der iemand gaat slapen zenne, lijkt me logisch.

128MB
12 augustus 2007, 23:58
Niet te laat tv kijken of op de pc zitten of muziek luisteren :p leg u op u bed me een strip, boek of magazine en leest wa op u gemak. Dan slaapte zo al beter in.
En 's morgens douchen lekker warm, en dan ineens vollebak koud water ^^

Goed ontbijten, veel drinken en meer kan'k nie zeggen.

_DKsissor_
13 augustus 2007, 00:05
wat is er zo gezond om uw bloedvaten eerst rijkelijk te late uitzetten om dan plots met koud water alles dicht te pitsen. Dat kan toch nie gezond zijn :p

ComputerVISTA
13 augustus 2007, 00:05
Nog minder doen? :unsure:

Babs
13 augustus 2007, 01:12
wat is er zo gezond om uw bloedvaten eerst rijkelijk te late uitzetten om dan plots met koud water alles dicht te pitsen. Dat kan toch nie gezond zijn :p

Sgoed tegen cellulitis :unsure:

[MJ]
13 augustus 2007, 10:32
en ik doe geen hard drugs,

De softdrugs ook ff laten? :unsure:

Hellrabbit
13 augustus 2007, 10:34
Sgoed tegen cellulitis :unsure:

Ook goed voor een hartaanval ^^

Margeitje
13 augustus 2007, 10:44
het sauna-principe , nijnerij ? :unsure:

Hellrabbit
13 augustus 2007, 11:00
Nu even niet, ik moet studeren :unsure:

Zibro
13 augustus 2007, 11:43
bwaja that's life denk ik. Ik werk ook in ploegen en moet om de week om 4:30 opstaan terwijl ik de andere week tot 10 uur in mn bed lig. Veel valt daar niet aan te doen hoor, ik zie der ook niet uit als ik morgenpost heb. De laatste tijd heb ik het precies ook moeilijker ermee. Op tijd uw bed in (ik lig er ook nooit voor 23u in), gezond eten, genoeg beweging, dat is zowat het enige wat ge echt kunt doen. Of ander werk zoeken natuurlijk waar ge geen wisselende posten hebt ;)

GroovyBeatsss
14 augustus 2007, 16:46
Als ik de vroege heb, hebk precies 2 blauw ogen :p

Da zijn men "wallen" Dus als iedereen denkt datk kletsen heb gekregen, benk gewoon extreem moe :p

Edit: aja, wat ik ook doe. Ik kan nooit slapen voor 12uur, half 1. En sta om half 5 op alsk de vroege heb!

Roodkapje
14 augustus 2007, 17:07
Ik heb ook een eindje bij daikin gewerkt (u wel gekend waarschijnlijk, topicstarter) ;-) en toen ik eraan begon dacht ik ook van: oh, we gaan wel vroeg gaan slapen, dan kan ik er gemakkelijk vroeg uit. Vergeet het, na een paar avonden had ik al door dat ik gewoon -net als anders- zeker tot middernacht wakker lag. En je weet dat je er om 4u uitmoet en dan is't zo van: tja, nog maar vier uur, drie uur, twee uur en dan kon ik ff slapen.
Uiteindelijk sliep ik s'nacht een paar uur en toen ik van 't werk thuiskwam kroop ik ook nog ff in mijn bed voor een paar uur.

Trouwens net ff gebeld met daikin... in juli zaten ze te zagen of ik terug kon komen werken en nu hebben ze niemand meer nodig... pffffff

S.conceiçao7
14 augustus 2007, 18:44
wie zijt ge dan?

tja, de congé's zijn net gedaan, en nu ist laagseizoen stilletjes aan, das meestal zo da ze er dan minder nodig hebben.

kzit daar al bijna 3 jaar btw ;)

Godlessarto
14 augustus 2007, 19:10
Ik slaap rond de 10 uur per nacht in de vakantie. Tijdens school rond de 8-9 en ik heb altijd wallen. Ik denk dat het meer erfelijk is ze.

dendaak
14 augustus 2007, 22:38
[ot]Ben ik blij dat ik met de late sta, van alf 3 in de namiddag tot 10 s'avonds... wie weet heb ik nog power om na 10 uur douchke te pakken en nog een fuifke te doen... WIEWEET, misschien ook niet.

128MB
18 augustus 2007, 00:38
48 wakker blijven op Lanparty geen probleem.
Maar om 5u opmoeten voor morgenpost da kan ik totaal nie :p

^MystiQ
18 augustus 2007, 10:19
Ik slaap rond de 10 uur per nacht in de vakantie. Tijdens school rond de 8-9 en ik heb altijd wallen. Ik denk dat het meer erfelijk is ze.

Das echt wil dikke zever. 10 uur per nacht slapen is teveel. De enige reden waarom mensen zich vermoeid voelen en dergelijke andere toestanden is omdat ze niet genoeg buitenlucht en licht van buitenaf te zien krijgen.

Leprauchaun, ik zie u daar niets zeggen over soft drug gebruik ? Ge zegt wel dat ge geen hard drugs gebruikt maar ik weet uit ervaring bij anderen enzo dat een soft drug zoals weed wel degelijk werkt op de vermoeidheid en de wallen.

Zoals al eerder gezegd, eet eens wa fruit, ga sporten, en neem s'ochtends een goeie douche. Als ge da allemaal niet kunt opbrengen zoekte misschien beter ander werk in een dagsysteem ?

S.conceiçao7
18 augustus 2007, 10:30
merci voor de tips math'ke. je hebt idd wel gelijk, een douche nemen ipv gewoon aan de lavabo wassen scheelt precies veel (deze week geprobeerd) en van die weed kun je idd ook wel gelijk hebben ;)

Japser
18 augustus 2007, 11:40
Uiteindelijk sliep ik s'nacht een paar uur en toen ik van 't werk thuiskwam kroop ik ook nog ff in mijn bed voor een paar uur.

dan zijde idd wakker savonds
Ik werk nu als vakantiejob op de luchthaven en als ik vroeg moe beginnen ben ik gewoon den eerste dag moe en de volgende lag slaap ik rond 19.00 :)

^MystiQ
18 augustus 2007, 11:48
dan zijde idd wakker savonds
Ik werk nu als vakantiejob op de luchthaven en als ik vroeg moe beginnen ben ik gewoon den eerste dag moe en de volgende lag slaap ik rond 19.00 :)

Niet iedereen zijn lichaam kan even rap zijn bioritme zomaar gaan omgooien. Kmoet wel zeggen, als ge amuseert op uw werk en gebt toffe collega's dan gaat de tijd wel sneller vooruit en heeft da ook nen impact op da zogenaamd moe zijn.

Zibro
18 augustus 2007, 11:51
door de dag gaan slapen is ook slecht dan kunt ge savonds niet meer slapen. Als ge thuiskomt moet ge u gewoon wat bezig houden. Niet in de zetel gaan liggen want dan is uw pijp uit :)
En meestal heb ik het probleem van de slaap niet te kunnen vatten alleen van zondag op maandag. De dagen erna ben ik moe genoeg om wel te kunnen slapen :)

themummy123
18 augustus 2007, 11:52
gezond eten
vroeger slapen(als het mogelijk is, in uw geval) slapen op het werk tijdens pauzes?
Veel water drinken.

Catscratch
18 augustus 2007, 11:59
Minstens 2 liter water drinken is idd wel aangeraden als uw huid eruit ziet als een verrimpelde chimpansee kont.

^MystiQ
18 augustus 2007, 12:20
slapen op het werk tijdens pauzes?

Dat zou ik niet aanraden :D