PDA

Volledige versie bekijken : Laptop onderdelen, hdd's, floppy's, dvd-drive

Rimpel
8 augustus 2007, 13:20
1. DVD Rom Drive uit een Dell Desktop van 2003
2. Floppy Station zonder kabel (Merk: Nec)
3. Interne Harde Schijf van 40 GB (uit Dell Desktop van 2003) Merk: Hitachi Deskstar Model IC35L040AVVA07-0
4. Laptop IBM type 2645 (Harde Schijf ontbreekt),getest op opladen en hij laadt nog op.
5. Laptop IBM type 2647 (Harde Schijf ontbreekt),getest op opladen en hij laadt nog op, maar het scherm is kapot (veel grijze strepen als het scherm aan ligt)

Van volgende onderdelen is niet zeker of ze nog werken. Komende dagen zal getest worden wat kan getest worden! :

6. Dell Battery Module Rechargeable Li-Ion battery (11.1 V) Laptopbatterij
7. Floppy Station met seriële kabel nog aangekoppeld
8. Interne Harde Schijf van 40 GB (2003) Merk: Maxtor Diamond Max Plus 8

-------------
BIEDEN EXCLUSIEF VERZENDING!
KAN AFGEHAALD WORDEN IN WEVELGEM!

Ik verkoop dit voor een maat, 't kan dus even duren voor ik antwoord kan geven op mogelijke vragen!

GEEN MINIMUMPRIJZEN :woohoo:

robbeke
8 augustus 2007, 13:42
die ibm laptop 2645 gaat die laptop nog?
hiermee bedoel ik , met een harde chijf erin is die terug in orde

indien ja , bod 50€

Rimpel
8 augustus 2007, 16:23
'k wil deze thread 'n beetje transparant houden, vandaar post ik hier de pm's en mails die ik krijg. Hopelijk vinden de verzenders in kwestie dit niet erg.

2645
heb je wat meer info over dit systeem ?
cpu ram etc ?

Laptop IBM type 2645 is dat:http://sfbay.craigslist.org/eby/sys/389995468.html Laptop IBM type 2647 is dat:http://www.expertcom.com/product/nb/ibmtpt20.asp richtprijs voor beide toestellen?serieuze interesse in de "2647" als mijn info (link) klopt :) Mvg

@Bikkerss: zie de links van AMD_CPU_tuner
@AMD_CPU_tuner: yup, dat zijn in elk geval die modellen, in die 2647 steekt wel geen floppy, in die van uw link wel!
@robbele: Binnen 15 minuten komt die kerel met die laptop, 'k heb geen hdd meer liggen, maar 'k zal kijken of ie boot van cd-rom!

AMD_CPU_tuner
8 augustus 2007, 16:29
je mag altijd ook antwoorden op de vraag natuurlijk :)

doolby
8 augustus 2007, 16:29
Hoeveel voor de dvd-rom ? Zwarte uitvoering ?

Rimpel
8 augustus 2007, 16:42
je mag altijd ook antwoorden op de vraag natuurlijk :)

zoals eerder gezegd zijn die laptops niet van mij en kan het even duren voor ik antwoord weet, ik ben slechts een tussenpersoon.

Ik was trouwens bezig met antwoorden in een edit maarja...:ironic:

Hoeveel voor de dvd-rom ? Zwarte uitvoering ?

Doe een bodje...maat is nu onderweg met alles 'k zal u binnen 15 minuten weten te zeggen welk kleur

stvw
8 augustus 2007, 16:45
Als 6 zeker werkt heb ik interesse. (PM me in dat geval ;))

bikkerss
8 augustus 2007, 16:57
kun je alles dan even nakijken want die 2645 kan ook een 600x zijn en die 2647 een t23
vandaar ook de pm
ps wanneer sluit dit af ?

Rimpel
8 augustus 2007, 17:07
Laptops staan hier nu bij mij:

- persoonlijke mening: 't is vooral voor de onderdelen of voor gebruik in magazijn...want op de deksels zitten redelijk wat schrammen.
- 2647 is qwerty klavier

@stvw: ok, van zodra ik aan een Dell laptop geraak....
@bikkers en AMD_CPU_tuner: 2647 is T21 en 2645 is 600E
@doolby: dvd-drive is zwarte versie en in nieuwstaat! De groene houdertjes voor in 'n Dell case hangen er ook nog bij!

verder testen kan pas vanavond want 'k heb pas dan 'n IBM lader!

AMD_CPU_tuner
8 augustus 2007, 17:39
dan is 'em dit ("2647"):
http://www.ciao-shopping.nl/ThinkPad_T21_2647__276343 (maar dan zonder floppy en zonder geluidskaart)

ik kijk uit naar de prijzen tg dat uwe vriend daar meer over gezegd heeft :)

bikkerss
8 augustus 2007, 17:48
soundcard is toch altijd onboard bij een laptop ?

Rimpel
8 augustus 2007, 19:38
probleem is dat 'k ook geen zo'n kenner ben.

- die 2645(600E) zonder harde schijf start op, maar ik geraak niet in bios om 'm te laten booten van cd-rom. Ik krijg volgende schermen: scherm1 (http://users.telenet.be/soul_assassin/forum/scherm1.JPG) scherm 2 (http://users.telenet.be/soul_assassin/forum/scherm2.JPG) Scherm 2 maakt dus duidelijk dat ik 'n bootdiskette moet insteken, maarja aangezien de floppy ontbreekt....

Ik denk dat dus duidelijk is dat de laptop enkel nog bruikbaar is voor onderdelen...ik denk dan vooral aan de batterij, scherm, cd-drive,... Volgens mij moet deze nog werken als je er 'n hdd insteekt, maar ik heb er zelf niets aan om daar m'n tijd in te steken en die maat waarvoor ik het dit online plaats ken er nog minder van dan ikzelf :p

- die 2647 (t21) zal ik nu even testen, maar aangezien die geen werkend scherm heeft zal ik dus ff 't mijne moeten gebruiken. Ik denk dat het hier hetzelfde geval zal zijn...vooral voor batterij etc....wat die soundcard betreft, ik weet inderdaad niet waar ie het gehaald heeft. Ik zie die soundcard (http://users.telenet.be/soul_assassin/forum/DSCN3618.JPG) hier duidelijk steken, maar alleen het paneeltje is weg en erboven zit een gat. Ik denk dus dat daar ook de hdd zat en dat dus ook hier de hdd ontbreekt. (lijkt me eigenlijk logisch aangezien deze laptop's van een bedrijf komen en de meeste bedrijven verwijderen wel de hdd's alvorens hun laptop's weg te doen)

AMD_CPU_tuner
8 augustus 2007, 20:01
bij de T21 lijkt idd eerder een HDD dan een soundcard te ontbreken
essentieel is wel dat de HDD-bay er wel nog insteekt, anders kan je geen HDD vervangen
de harde schijf zelf zit in een behuizingkje, specifiek aan elke laptop:
http://articles.techrepublic.com.com/i/tr/cms/contentPics/r00320040303shu01_b.jpg

kan je voor de 600E niet booten op CDROM (aanpassen in BIOS)?
de bootdiskette is normaal al NA het BIOS, aangezien de pc uit het BIOS begrepen zal hebben welk opstartmedium eerst te gebruiken...

ik heb ooit een IBM gehad met een kapot scherm en die bootte rechtstreeks op CDROM, was een PII350 (type en nummer weet ik niet meer)

Rimpel
8 augustus 2007, 20:22
nope....ik geraak niet in bios en kan dus ook niet aanpassen zodat ie cd-rom kiest als boot device.

dus als ik het goed begrijp zijn die laptops niets waard zonder die hdd-behuizing? Want die heb ik namelijk niet.... njah...dan mag deze dicht vrees ik...want die zijn er niet.

'k zal da zeggen aan die kerel...vo mijn part mag de eerste die €5 bied vo heel die boel (met uitzondering van die dvd-drive) alles hebben....maar 't is natuurlijk niet van mij. 'k zal kijken wat ik kan doen.

@doolby: €10 voor dvd-drive? perfecte staat!

Rimpel
8 augustus 2007, 21:52
ok net even ander scherm aangesloten...die 2647 t21 geraakt in bios enzo, maar ik kan 'm maar niet laten boten op m'n windows cd! Iemand die er iets van kent zal hier wel in slagen. Volgens mij moet het lukken met een biosflash, momenteel wil ie constant booten over netwerk, alweer een gevolg van 't feit dat de laptop uit een bedrijf komt.

Om maar even orde te scheppen in de chaos:in volgende objecten was er al interesse:

- DVD Rom Drive uit een Dell Desktop van 2003 (zwart) richtprijs €10
- Laptop IBM type 2645 (enkel voor onderdelen)(geen hdd)(€5)
- Laptop IBM type 2647 (enkel voor onderdelen)(geen hdd, scherm kapot)(€5)
(beide laptops zonder lader, werking van de laptops: zie voorgaande posts)

- Dell Battery Module Rechargeable Li-Ion battery (11.1 V) Laptopbatterij
(kan ik niet testen wegens geen Dell laptop/oplader)

EDIT: mogelijks kan die 2647 toch nog werken. Heb net ontdekt dat m'n windows cd naar de **** is! Nuja...prijs blijft...heb geen zin meer om te zoeken ook!

AMD_CPU_tuner
8 augustus 2007, 22:12
hebben alle IBM's dezelfde lader?

ns_ripper
8 augustus 2007, 22:35
ik heb ook zo'n T21.

bootorder kan je in bios instellen. Heb zo'n 2 T21's gehad. bij die andere had ik ook het dekseltje + schuifje van de hdd niet. Je kan die zo insteken als je wat mikt naar die connector vanbinnen. Die schijf blijft dan zelfs nog goed vastzitten ook.

Als ge in Leuven of Aarschot moest passeren wil ik er u anders wel 10 euro voor geven ofzo hoor. Heb hier nog nen T21 liggen waar het scherm van fubar is, dan kan ik die oplappen :)

Rimpel
9 augustus 2007, 09:51
@AMD_CPU_tuner: ja alle IBM's hebben zelfde lader...

@ns_ripper:In Leuven kom ik wel eens maar nu ook niet zoveel. Als je geduld hebt wil ik 'm wel aan de kant houden tot ik eens naar Leuven ga. Brussel is geen optie?

AMD_CPU_tuner
9 augustus 2007, 09:54
tot wanneer loopt het bieden?
meeneemprijs voor de 2 IBM's?

ns_ripper
9 augustus 2007, 10:07
@AMD_CPU_tuner: ja alle IBM's hebben zelfde lader...

@ns_ripper:In Leuven kom ik wel eens maar nu ook niet zoveel. Als je geduld hebt wil ik 'm wel aan de kant houden tot ik eens naar Leuven ga. Brussel is geen optie?

In Brussel krijgen ze mij ni in met den Auto, daar wordt ik zot van het verkeer :$

Rimpel
9 augustus 2007, 10:12
Bieden tot morgenavond 22u! Ikzelf zit op polépolé tot zondagmiddag, maar ik zal wel zien aan de uren...of ik laat iemand anders afsluiten!
Meeneemprijs voor 2 laptops samen €20

@ns_ripper: tjah...ik kom wel eens in Leuven, maar dan moet je wachten tot volgend academiejaar...eind September/begin oktober!

AMD_CPU_tuner
9 augustus 2007, 10:17
€20 voor beide, PM voor afhaling :)

Rimpel
9 augustus 2007, 10:22
ok!
Laptop's zijn verkocht....