PDA

Volledige versie bekijken : Cocktails

dries_v
5 augustus 2007, 22:42
Nog iemand die graag cocktails maakt?
Ben er nu al een tijdje mee bezig met verschillende te maken en proberen.
Welke cocktails vindt je het lekkerste? Welke bereidingen,... ?

Mijn beste cocktails zijn: Mojito, Pina Colada

Mojito:
-5 cl witte rum
-1/2 limoenen
-3 theelepels rietsuiker
-3 takjes munt
-ijsblokjes
-sodawater
Beiding:
Gekoeld longdrink glas, doe er rietsuiker bij en knijp halve limoen erbij, dan effe wa fijnstampen. roeren en muntblaadjes bijdoen, maar hierna nie te hevig stampen, anders zijn uw blaadjes kapot en trekt het op niks meer qua looks:p.
Daarna de witte rum toevoegen en rest vullen met sodawater (bruiswater dus eh ;))

Pina Colada:
-30 ml Bacardi - wit
-20 ml Malibu
-60 ml ananassap
-40 ml kokosroom
-ijsblokjes
Bereiding: "simpele" bereiding, gewoon alles samen in een shaker doen en kort maar hevig schudden, en dan door de zeef in een glas gieten. Of om het helemaal "af" te maken, giet het in een opengemaakte kokosnoot :p

Greetz

weirdo
5 augustus 2007, 22:53
hmm, ik was vandaag toevallig het recept van een mojito aan het opzoeken, en er was me een ding niet heel duidelijk. Er staat altijd bij benodigdheden : 1/2 limoen. En in de beschrijving dan, knijp de helft van je limoen uit, en stamp de andere helft plat. Bedoelen ze dan 1/4 limoen knijpen en 1/4 limoen stampen?

Dr_pimpie
5 augustus 2007, 23:08
hmm, ik was vandaag toevallig het recept van een mojito aan het opzoeken, en er was me een ding niet heel duidelijk. Er staat altijd bij benodigdheden : 1/2 limoen. En in de beschrijving dan, knijp de helft van je limoen uit, en stamp de andere helft plat. Bedoelen ze dan 1/4 limoen knijpen en 1/4 limoen stampen?

normaal wel ja, je kan dus met 1 limoen 2 mojito's maken.

bludgeoned
5 augustus 2007, 23:08
Nog iemand die graag cocktails maakt?
Ben er nu al een tijdje mee bezig met verschillende te maken en proberen.
Welke cocktails vindt je het lekkerste? Welke bereidingen,... ?

Mijn beste cocktails zijn: Mojito, Pina Colada

Mojito:
-5 cl witte rum
-1/2 limoenen
-3 theelepels rietsuiker
-3 takjes munt
-ijsblokjes
-sodawater
Beiding:
Gekoeld longdrink glas, doe er rietsuiker bij en knijp halve limoen erbij, dan effe wa fijnstampen. roeren en muntblaadjes bijdoen, maar hierna nie te hevig stampen, anders zijn uw blaadjes kapot en trekt het op niks meer qua looks:p.
Daarna de witte rum toevoegen en rest vullen met sodawater (bruiswater dus eh ;))

Pina Colada:
-30 ml Bacardi - wit
-20 ml Malibu
-60 ml ananassap
-40 ml kokosroom
-ijsblokjes
Bereiding: "simpele" bereiding, gewoon alles samen in een shaker doen en kort maar hevig schudden, en dan door de zeef in een glas gieten. Of om het helemaal "af" te maken, giet het in een opengemaakte kokosnoot :p

Greetz
Mojito in een longdrink:confused:

bludgeoned
5 augustus 2007, 23:09
Wat er veel gedaan wordt is de uitgeperst limoen in stukjes snijden en er dan bij dan.
Beter voor de mojito is ook te werken met suikersiroop in plaats van suiker.
In "jouw" recept mis ik ook het gecrushte ijs.

Rimpel
6 augustus 2007, 00:01
over mojito en alle andere klassieke cocktails kun je uren discussiëren over het juiste recept...iedere gekende cocktail site-of boek wijkt wel een beetje af. (Vergelijk maar het recept op de site van havana club en op die van bacardi) Je drinkt hem zoals je 'm graag drinkt...gewoon beetje experimenteren.

Anywayz...
favo site: http://www.drinksmixer.com/
favo boek: The Bartender's Bible: Harper Torch,1993

edit: receptje toevoegen
* Mai Tai (ja, hiervan zul je ook 'n hoop varianten vinden)(juiste hoeveelheden ken ik niet, ik gooi maar wat samen)
- 1 eenheid wite rum
- 1/3 cointreau
- 2/3 donkere rum

- ananassap
- normaal fruitsap
- half uitgeperste limoen

--> shaken met gecrushed ijs en serveren in 'n longdrink met de partjes limoen

Kaa07
6 augustus 2007, 00:08
Cocktails is niet echt mijn 'ding', maar als ik dan toch moet kiezen ga ik toch wel voor tequila sunrise.

Tequila :D

Pilatus
6 augustus 2007, 15:19
hmm cocktails
gisteren nog een gedronken op lokerse, kweet naam niet meer maar was echt lekker :d

DogFacedGod
6 augustus 2007, 15:33
Long Island Iced Tea rules :D

Genius
6 augustus 2007, 16:49
Heb er paar weken is ne keer ene zelf uitgevonden.

Longdrink glas

- Cointreau
- Malibu
- Martini Blanco
- Ice-Tea

Et voila, u heeft zojuist een Cointrinibu on Ice gemaakt!

shiftyke
6 augustus 2007, 17:01
Manhattan all the way ^^

H3li0s
6 augustus 2007, 18:30
Heb er paar weken is ne keer ene zelf uitgevonden.

Longdrink glas

- Cointreau
- Malibu
- Martini Blanco
- Ice-Tea

Et voila, u heeft zojuist een Cointrinibu on Ice gemaakt!

:rofl: :rofl: cointrinibu

MarG
6 augustus 2007, 19:05
daiquiri - kiwi :love:

dries_v
6 augustus 2007, 22:19
Mojito doet ge in het glas wa ge zelf wilt eh. Ge ziet ze bv ook veel in hoegaarden style glazen geserveerd worden.
Voor geintereseerde: zoek eens achter "KALUA COCKTAILS", is een zeeeer handig programma voor cocktails. Je kunt aanduiden welke dranken je in huis hebt, en prog geeft weer welke cocktails je kan maken met de dranken die je in huis hebt.
grtz

Genius
7 augustus 2007, 09:58
:rofl: :rofl: cointrinibu

wa :p

Mojito doet ge in het glas wa ge zelf wilt eh. Ge ziet ze bv ook veel in hoegaarden style glazen geserveerd worden.
Voor geintereseerde: zoek eens achter "KALUA COCKTAILS", is een zeeeer handig programma voor cocktails. Je kunt aanduiden welke dranken je in huis hebt, en prog geeft weer welke cocktails je kan maken met de dranken die je in huis hebt.
grtz

Aha, ziet er wel iets handigs uit!

bludgeoned
7 augustus 2007, 10:00
grtz
Bier doe je toch ook niet in een wijnglas?
Een hoegaarden glas in in ieder geval duizend keer beter dan in een longdrink.
Brede basis en uitlopend naar boven toe

Wg_Flow
7 augustus 2007, 10:58
Caipirinhaaaa

dries_v
7 augustus 2007, 12:38
Bier doe je toch ook niet in een wijnglas?
Een hoegaarden glas in in ieder geval duizend keer beter dan in een longdrink.
Brede basis en uitlopend naar boven toe

Weet het, maar niet iedereen heeft van die glazen eh. Tot vorige week deed ik het in heel breed, maar dan weer iets lager glas. Heb ondertusse betere glazen gevonden hiervoor. ;)

Arifiene
7 augustus 2007, 13:23
Als je tijd en geld hebt:
cocktailavond met vrienden
benodigdheden :
-meest voorkomende ingredienten zoals fruitsap, tqeuila, grenadine etc (de dingen die je zelf het lekkerste vindt of course)
-afgeprinte recepten van internet met die ingredienten of eventueel een boekje
-rietjes en ijsblokken
-a ride home of slaapplaats

In t begin volgt ge mooi die recepten, na een cocktail of 7 begint ge wat uit te proberen (smaakt ge toch niet meer), et voilà, een perfecte avond.
Als ge iets 'uitvindt' dat echt lekker is : best opschrijven ;) (risico dat ge t derna niemeer weet is groot :p)

SweetEmmaRose
7 augustus 2007, 13:33
wa :p

Da was ik die da postte (vriend zijn account, te lui om uit te logge :))
Die naam is geweldig :D Cointrinibu, zo logisch en toch origineel. Klinkt ook super goe :D

Decay
7 augustus 2007, 17:13
Ik ben een gedreven cocktailmaker, elke kans die ik krijg grijp ik om wat dingen te mixen :) Ik vind dat echt heel plezant om een cocktail te maken en dan daar goede reacties op te krijgen. Enkele favorieten:

Caipirinha:
-halve limoen in kwartjes en dat persen met een perserke (zon stamper)
suiker
-cachaca
-ijsblokjes

Mother's Milk (eigen creatie)
-Creme de peche
-Red Bull
-Havana club donker
-halve limoen

African Twist
-Safari
-Malibu
-appelsap

Alabama Slammer
-Amaretto
-Southern Comfort
-Fruitsap
-Gin (ni zeker meer)

Trip
7 augustus 2007, 17:54
white russian : wodka , gesuikerde room & kalua

[-3nvi-]
7 augustus 2007, 18:17
Mijn all-time favorite tot nu toe is

Long Island Iced Tea:

20 ml Wodka
20 ml Tequila
20 ml Bacardi - wit
20 ml Gin
20 ml Triple Sec
30 ml sweet and sour
cola
ijs

echt lekker!

laatste cocktail die ik gedronken heb is :

Cosmopolitan:

25 ml Wodka
15 ml Cointreau
30 ml cranberrysap
5 ml limoensap
ijs

screaM^
7 augustus 2007, 18:28
2 cocktails die ik wel eens maak in het café waar ik werk ( met eigen namen vanuit het café wel, weet niet of ze al bestaan/ bestonden ):

een "Fruitkorf" ( in een longdrink ):
-witte wodka ( het kan ook met groene wodka (limskaya - limoen), maar dan is hij niet zo sterk meer )
-martini fiero
-veenbessen likeur ( kan ook door bloedappelsien jenever vervangen worden )
-aanvullen met looza passievrucht
-enkele ijsblokjes

een "Benson Special" ( in een longdrink ook ):
-2,5cl tequila
-5cl cachaca
-enkele ijsblokjes
-aanvullen met looza appel-kers

deze heb ik ooit zelf een in een (zatte) bui "gecreëerd", en zijn nadien redelijk aangeslagen.

Genius
7 augustus 2007, 18:50
@ hierboven

Wat is cachaca? Nog nooit van gehoord blijkbaar

Da was ik die da postte (vriend zijn account, te lui om uit te logge :))
Die naam is geweldig :D Cointrinibu, zo logisch en toch origineel. Klinkt ook super goe :D

Echt dan e, da vond ik ook. Zou perfect staan op een drankkaart tussen alle andere cocktails.

Kga da is voorstellen in cafés en discotheken dieje naam. En dan een patent eropnemen en recept verkopen.....show me the money :evil:

SweetEmmaRose
7 augustus 2007, 20:02
@ hierboven

Wat is cachaca? Nog nooit van gehoord blijkbaar

Echt dan e, da vond ik ook. Zou perfect staan op een drankkaart tussen alle andere cocktails.

Kga da is voorstellen in cafés en discotheken dieje naam. En dan een patent eropnemen en recept verkopen.....show me the money :evil:

Lol you read my mind :D

Decay
7 augustus 2007, 20:13
Cachaca is een Braziliaanse sterke drank. Gemaakt van rietsuiker als ik me niet vergis. Wordt gebruikt bij Caipirinha (dus als ge ergens Caipirinha ziet staan met witte rum, is het GEEEEEEEEEN Caipirinha).

BeeLz
8 augustus 2007, 14:08
cachaca is een soort van rum afaik.

favoriete cocktails:
- Caipirosa
- Caipirinha
- Mojito
- cuba libre

Onlangs ook zo de homemade cocktail gedronken in Black pearl ( cocktail bar in antwerpen ). Was met black wodka, verse braambessen & champagne denkik. waanzinnig goed!

Toppie
8 augustus 2007, 22:36
kheb vorige week dinsdag een gardenparty gedaan en ook een stuk of 5 heel simpele cocktialrecepten gemaakt, met maximum 5 ingredienten. Was wel een groot succes :)

cura
9 augustus 2007, 10:01
in amerika (waar bier maar 2$ goedkoper is dan een deftige cocktail :wtf:) vaak rum runner gedronken, best wel zalig drankje imo

Bontus
9 augustus 2007, 10:29
Caiperinha & Irish Coffee zijn men favorieten.

En je hebt wel degelijk plaatsen waar Mojito in longdrink geserveerd wordt.

Plastic
9 augustus 2007, 13:10
Persoonlijk hebbek het mer voor simpele dingen...

Ice Tea met bier is echt lekker
Wodka met appelsap
Bier met Fiero
Bier met sprite
Euuhh eiglijk bier met alles...

Tesla
9 augustus 2007, 16:51
Onlangs ook zo de homemade cocktail gedronken in Black pearl ( cocktail bar in antwerpen ). Was met black wodka, verse braambessen & champagne denkik. waanzinnig goed!

damn, daar ben ik wel eens benieuwd naar. hoeveel heeft het ongeveer gekost? :)

Genius
9 augustus 2007, 18:20
Persoonlijk hebbek het mer voor simpele dingen...

Ice Tea met bier is echt lekker
Wodka met appelsap
Bier met Fiero
Bier met sprite
Euuhh eiglijk bier met alles...

Verkrachting van uw bier? :cry:

Toppie
9 augustus 2007, 19:51
green frog is ook wel simpel en goed:
pisang + sprite + lime juice

hipStar
9 augustus 2007, 22:59
Mojito, sex on the beach, baileysshake, Amaretto Sunrise Crush

Decay
10 augustus 2007, 02:39
Als je cocktails wel lust, check dan eens de Limonada in Gent. Daar hebben ze pas goeie cocktails (expensive!).

BeeLz
10 augustus 2007, 15:11
damn, daar ben ik wel eens benieuwd naar. hoeveel heeft het ongeveer gekost? :)

8€ geloof ik, niet de goedkoopste maar wel beste cocktails in antwerpen :p

BeeLz
10 augustus 2007, 15:12
Als je cocktails wel lust, check dan eens de Limonada in Gent. Daar hebben ze pas goeie cocktails (expensive!).

ja, ben daar 2j geleden geweest en was best wel goed, ook gezellig en goeie zetels en poefen :p

denkimi
10 augustus 2007, 18:15
safari orange blijft mijn favoriet

|FuRiouS|
11 augustus 2007, 02:34
Limonada is idd vree goe, en echt ni zo duur ze, voor nen euro of 20 hebde daar toch al ne cocktail of 3-4 :)

In Gent zijn er wel meer goei cocktailbars ze. Latin Quartair in overpoortstraat is over't algemeen ook nog cava

dunno
20 augustus 2007, 21:14
Onlangs iets gezien op TV:

Je neemt een watermeloen, snijdt daar de top vanaf. Dan neem je met een voorwerp met een platte onderkant (zo'n beetje een deekrol zonder handvat) en duwt het vruchtvlees van de watermeloen plat zodat er veel sap vrijkomt. Het sap laat je in de watermeloen, maar het vruchtvlees haal je eruit. Dit doe je tot een bepaalde diepte en je veel sap hebt.

Daarna pers je enkele sinaasappels en giet dat vers geperst sinaasappelsap bij het watermeloensap. Daarna giet je er nog een bepaalde hoeveelheid vodka bij dat mengsel.

Je neemt dan wat ijsblokjes, windt die in een handdoek en sla die kapot. Die doe je dan ook bij het mengsel.

Tenslotte neem je het bovenste deel van de watermeloen (dat je ervoor eraf hebt gesneden), je maakt er enkele gaten in bovenaan waar een rietje in past. Je plaatst dat topje weer op de watermeloen. Steekt er rietjes in en drinken maar. (de watermeloen is dus je een über-drinkbeker)

Watermeloen, vodka, sinaasappelsap achtige cocktail. Mmm, zag er heerlijk fris uit. :love:
Jammer dat ze de "hoeveelheden" er niet bij vermeldden.

Tam Tam in de Overpoort hebben ze ook wel lekkere en een ruime keuze. Shots aan 3 EUR geloof.

Den Deze
1 september 2007, 08:24
Ben sinds kort ook begonnen met cocktails in elkaar te flansen, heb da altijd al vrij leuk gevonden :)
Iemand een idee waar ge zo van die cocktail 'attributen' kunt kopen eigenlijk? (zoals bvb shaker, maatbekers, ...)
Shaker heb ik nu wel, ma das blijkbaar ni zo makkelijk te vinden (regio Mechelen).

Gisteren eens een Jaffa gemaakt:
1 schep chocoladeijs
90 ml sinaasappelsap
wat ijs bij toevoegen
alles blenden et voila

smaakt eigenlijk naar die pim's-koekskes :D

bludgeoned
1 september 2007, 08:28
hier eens kijken anders
http://shop.rapbid.nl/