PDA

Volledige versie bekijken : Hulp bij afstellen elektrische helikopter Honey Bee CP2 ?

Highlander
2 augustus 2007, 15:26
hallo,

Ik heb net een Honey Bee CP2 aangeschaft om het vliegen met een electro heli eens uit te proberen.

Nu heb ik dat ding al eens 1x laten draaien en die vloog al onmiddelijk tegen de poot van de stoel met als gevolg heel klein stukje van de hoofdschroef

In de handleiding en vanop fora heb ik gelezen dat het best is om hulp te vragen bij het afstellen van de heli voor de eerste maal.
Is er iemand die in de buurt van Merksem (Antwerpen) woont om eventueel wat assistentie kan leveren?

Alvast bedankt

Mr Syphon
2 augustus 2007, 15:34
best in een open ruimte die afstellen ;)

en afstellen moet ge met uw afstandsbediening doen, daar staan normaal van die pinnekes op die ge kunt verschuiven ?

stijg stillekes op en kijk naar wa kant uw heli beweegt en stel da bij op uw afstandsbediening, zo doen totdat ge ongeveer loodrecht kunt opstijgen

en wees gerust tis ni simpel, kheb hier thuis ook zo een heli staan, kheb er miss ooit 10 meter mee gevlogen en opgegeven want tis moeilijk
+ in stapkes leren vliegen -> halve meter opstijgen, nen meter vooruit vliegen en landen en zo verder

Highlander
2 augustus 2007, 15:48
bedankt maar ik zoek eigenlijk iemand die dat volledig even kan afstellen :)

BCS
2 augustus 2007, 15:53
Ik denk dat je er veel meer aan gaat hebben als je dat zelf probeert. Zeker als je dat op een open ruimte doet, kan dat niet zoveel kwaad volgens mij.
En anders contacteer je de dichtsbijzijnde hobbyclub die ook met heli's vliegt hé.

Highlander
2 augustus 2007, 16:03
Je moet ff lezen hij moet gewoon voor de eerste keer agesteld worden..Niet trimmen met de schuifregelaars. :)

Maeglin
2 augustus 2007, 19:13
vraag het eens aan de verkoper die u die verkocht heeft, normaal kan hij dat wel voor een zacht prijske natuurlijk maar dan is het meestal wel goed gedaan.
als hij dat niet kan dan moet ik zeggen dat je hem gekocht hebt in een brol zaak :)
kan ook zijn dat die verkoper iemand weet die het kan, of miss heeft die werk gasten die het doen. toen ik mijn racer kochte hebben die dat afgesteld voor de eerste keer, ok ok t'was geen helikopter maar er stonden er wel op die toonbank om afgesteld te worden.

nickskeeuh
13 augustus 2007, 22:56
Ik heb zelf ook een Walkera Dragonfly 36, en die staat hier ook stof te happen, na 2 chrashes die mij in het totaal 75€ hebben gekost heb ik het een beetje opgegeven, wat ik kan zeggen uit mijn (korte) ervaring is dat je de swashplate recht moet zetten(het plaatje waar 2 servo's aan verbonden zijn om je hoofdrotor te laten bewegen), Daarna moet je opstijgen (ja ik weet het, opstijgen met een niet afgestelde heli...), en op +- 10M hoogte moet je langzaam met de schuifregelaars spelen, tot hij mooi stabiel hangt

En Btw, vlieg NOOIT met een kapotte rotor, ook geen klein stukje, een klein verschilletje kan heel je heli uit balans brengen!

bloodoo
13 augustus 2007, 23:48
mss een beetje offtopic maar dit is wel echt vetjes
http://www.youtube.com/watch?v=gi7G-VzU2r4

Atrox
14 augustus 2007, 00:13

Das een RC helikopter, niet zoiets wat de TS heeft.
Die piloot kan er alleszins iets van, zoiets duurt jaaaaren om dat onder de knie te krijgen.
Bij ons in de club kunnen sommigen met zulke praktische "onnatuurlijk" bewegingen vliegen, ma die mannen doen dan ook wedstrijden :)

nickskeeuh
14 augustus 2007, 00:21
Ja dat is op benzine, die motor heeft zoveel kracht dat je echt alles met je heli kan doen, maar als je per ongeluk tegen je kop vliegt... :D

EagleEye
14 augustus 2007, 11:34
Das een RC helikopter, niet zoiets wat de TS heeft.

? Waar denkte gij dat RC voor staat?

hybrid
14 augustus 2007, 17:28
:D doet me eraan denken da ik gisteren buiten was aant wandelen en er zone gast op een weide ging vliegen me zon elektrisch helikopterke, den enigste boom in heel da veld raakt em toch wel ni, bleef ni veel van over :p

Atrox
14 augustus 2007, 21:44
? Waar denkte gij dat RC voor staat?

Radio Control(led)
Maar ik maak een verschil tss echte RC helikopters en zo'n elektrisch prulleke uit ne speelgoedwinkel ;)