PDA

Volledige versie bekijken : combinatie strand + bezienswaardigheden

Pariah
2 augustus 2007, 14:16
ik ben van plan om begin september op vakantie te gaan. maar omdat ik niet echt graag dingen bezoek (vriendin wel) zoeken we iets waar je zowel dicht bij de zee zit en waar er ook intressante dingen zijn om te bezoeken.

suggesties?

dankt u

bludgeoned
2 augustus 2007, 14:33
Budget, Europa/buiten Europa, waar ben je al geweest, voorkeuren van land/taal.
Toeristisch/minder toeristisch?
Vliegtuig (in nabijheid luchthaven dus)
...

Dan vind ik Barcelona (ook al gaat iedereen daar naartoe) een evidente keuze.
Dichtbij luchthaven (ofwel Barcelona zelf ofwel ryainair).
Cultuur: Musee Picasso, Gaudi (parc Guelle,..), La Sagrada Familia,
Zee: Strand van Barcelona zelf, maar je neemt best de trein die langs de kustlijn rijdt en stapt daar ergens uit.
Nachtleven: Fantastisch, leuke bars in rare steegjes ofwel de olympische haven.

Pariah
2 augustus 2007, 15:10
budget 700euro ofzo (is barcelona niet redelijk duur?) en ja met vliegtuig.

uhm ik ben al in Praag, Krakau, Berlijn, Wenen geweest en nog enkele strandvakanties in Kroatiƫ en Z-Frankrijk.

Kheb niet echt een specifieke voorkeur van land. Liefst waar het nog zonnig is in september.

bludgeoned
2 augustus 2007, 15:21
Is niet zo duur hoor, tenzij je natuurlijk op hotel gaat, kijk anders eens in de topic hier over Barcelona.
Marseille vond ik ook wel de moeite alleen heb ik geen idee hoe het daar met het strand zit aangezien ik niet echt een strandganger ben.

Brazuca
2 augustus 2007, 22:58
Parijs (http://www.vakantiereiswijzer.nl/redactie_vrw/artikel_33.html)

Pariah
2 augustus 2007, 23:27
aja parijs hebk al keer gedaan (was maar 1dagske maar niets voor mij :p)

momenteel hebbn we dit in gedacht: dubrovnik of athene. we will see. gaat verzekers wel duurder zijn dan 700euro maar soit :)

Brazuca
3 augustus 2007, 01:47
Hmm athene was verschrikkelijk goedkoop een paar maand geleden, waren aanbiedingen. Dacht dat het thomas cook was.

bLz
3 augustus 2007, 02:38
Griekenland, Kreta, al die dingen daar zo. :)

Arifiene
3 augustus 2007, 10:29
neem een last minute, beter voor je budget ;).

Tweak37
3 augustus 2007, 12:50
aja parijs hebk al keer gedaan (was maar 1dagske maar niets voor mij :p)

:crazy:

Maar goed, ieder zijn ding zeker. Volgens mij moet je gewoon ergens een goedkope strandvakantie boeken, er is altijd wel genoeg cultuur in de buurt, je moet alleen maar willen. Griekenland lijkt idd wel een geschikt land, al zou ik niet in Athene zelf gaan zitten.

Morre1977
3 augustus 2007, 18:03
ik zou zeker niet naar Dubrovnik gaan. Das goed voor 1ne dag ofzo, zeker niet langer. Wel de moeite waard om te zien dat wel, maar ge zijt daar vlug rond en buiten Dubrovnik is er niet veel te beleven of ge moet al een stukske terug naar Split ofzo.