PDA

Volledige versie bekijken : Series volgen = risico's nemen?

Kapoen
28 juli 2007, 16:36
Met de topic titel wil ik een gevoel aangeven dat ik al een tijdje heb bij het kijken van (nieuwe) tv series.

Steeds vaker heb ik het gevoel dat het de moeite niet meer is om een nieuwe serie op te pikken vanwege het reële gevaar dat de verhaallijn nooit (fatsoenlijk) wordt afgewerkt omdat de serie in de prullenmand verdwijnt na enkele seizoenen. Waar ik ook schrik voor heb bij sommige series is dat ze heel sterk beginnen, maar uiteindelijk zo sterk afzwakken dat je zou willen dat ze geannuleerd worden :doh:

Een mooi voorbeeld hiervan is Stargate SG-1 waarbij seizoen 10 zelfs niet afgemaakt werd. Eigenlijk had men deze serie waardig kunnen/moeten afsluiten na seizoen 8 ipv nog 2 seizoenen uitmelkerij er bij te plakken :doh:
Een ander voorbeeld is Enterprise (Star Trek) dat men stopte na seizoen 4 vanwege te weinig kijkcijfers :wtf:
En een recent voorbeeld is natuurlijk Jericho waar men na 1 seizoen er al de brui aangaf en men onder massale dwang dan toch nog maar wat afleveringen bijmaakt.
Nog een plezante is Veronica Mars, na seizoen 3 afgelast. De kijker wordt verzocht om de DVD box te kopen aangezien daarop nog een speciale 'afsluit' aflevering zal te zien zijn :oink:

En gedaan met zagen nu, ik wou het gewoon ff van mij afschrijven :D

tomh
28 juli 2007, 16:59
tis zoals scheiden een paar jaar terug een rage was :p

PapaGanz
28 juli 2007, 17:02
Het is nu zo eenmaal

killgore
28 juli 2007, 17:13
dan heb je invasion nog niet vermeld :p.

En tja, van de series die jij vermeldt vind ik het van sg & st totaal niet spijtig dat ze zijn afgevoerd, veronica mars kende ik niet. Enkel jericho vond ik stom.

Alleszins heb je ergens een punt, maar dat is nu eenmaal iets waar je rekening mee moet houden.

Blanco
28 juli 2007, 17:22
Ik heb al gelezen dat ze bijvoorbeeld bij Lost wel al weten hoe het eindigt, maar dat ze het zo lang kunnen trekken als ze willen, het hangt er alleen van af hoelang het succes blijft hebben. Als het succes mindert werken ze naar het einde toe. Blijft het succes... mja dan hebben ze daar een paar mensen met nen dikken duim :p

Daarom dat ik liever Britse series zie, die weten tenminste wanneer ze er mee moeten stoppen.
Ik ken geen enkele Britse serie, die tientallen seizoenen loopt.

Gentille
28 juli 2007, 18:53
De tol van de roem waarschijnlijk.

vloet
28 juli 2007, 20:48
dan heb je invasion nog niet vermeld :p.

En tja, van de series die jij vermeldt vind ik het van sg & st totaal niet spijtig dat ze zijn afgevoerd, veronica mars kende ik niet. Enkel jericho vond ik stom.

Alleszins heb je ergens een punt, maar dat is nu eenmaal iets waar je rekening mee moet houden.

Mai, invasion. Dat was even balen toen ik merkte dat dat ineens gedaan was. Serieuze cliffhanger toen.

SG-1 is in feite nog niet helemaal gedaan aangezien er 2 films van zouden moeten uitkomen. Hopelijk zit daar dan een deftige afsluiter in.

MetalG
28 juli 2007, 21:10
echt spijtig da drive ook gestopt was door te weinig kijkcijfers :s

Frado2005
28 juli 2007, 22:29
idd, heb dan nog moeten kijken via website streams(5 en 6). EN ik was dan nog gemist: had 6 beginnen te bekijken ipv 5. Heb dan ma geen moeite gedaan om 5 te zien(afgaande op kwaliteit, en wetende dat er geen einde is)

RaZoR be
29 juli 2007, 09:39
Ik heb al gelezen dat ze bijvoorbeeld bij Lost wel al weten hoe het eindigt, maar dat ze het zo lang kunnen trekken als ze willen, het hangt er alleen van af hoelang het succes blijft hebben. Als het succes mindert werken ze naar het einde toe. Blijft het succes... mja dan hebben ze daar een paar mensen met nen dikken duim :p

Daarom dat ik liever Britse series zie, die weten tenminste wanneer ze er mee moeten stoppen.

Lost weten ze ondertussen wel al, nog 3 seizoenen, en dan ist gedaan

Kapoen
29 juli 2007, 10:12

Dat is nu net mijn probleem, als ik een serie kijk wil ik zeker zijn dat het ook eindigt op een fatsoenlijke manier. Het is belachelijk dat je als 'klant' er van uit moet gaan dat je geen volledig product krijgt.

Nuja het kan nog erger natuurlijk, stel dat je ook de (veel te dure) DVD boxen verzamelt van je favoriete serie en er dan achter komt dat de serie of afgevoerd is of gewoon verwaterd is. (Mijn insziens zijn series zoals Prison Break en Heroes goeie kanshebbers hiervoor imho vanwege het hoge hype gehalte).

DéWé
29 juli 2007, 11:43
Dat is nu net mijn probleem, als ik een serie kijk wil ik zeker zijn dat het ook eindigt op een fatsoenlijke manier. Het is belachelijk dat je als 'klant' er van uit moet gaan dat je geen volledig product krijgt.

Nuja het kan nog erger natuurlijk, stel dat je ook de (veel te dure) DVD boxen verzamelt van je favoriete serie en er dan achter komt dat de serie of afgevoerd is of gewoon verwaterd is. (Mijn insziens zijn series zoals Prison Break en Heroes goeie kanshebbers hiervoor imho vanwege het hoge hype gehalte).

Mja idd.. Maar Heroes valt zo nog te zien imo, het seizoen is min of meer afgesloten maar laat gewoon ruimte voor een volgend seizoen. Series als 24 zijn ook per seizoen te zien dus in zo'n geval maakt het niet veel uit.

PineMangoes
29 juli 2007, 12:59

*kuch* Doctor Who, Eastenders, The Bill,...

Maar snap je punt wel. Ik kijk hoofdzakelijk HBO series. Die zijn niet alleen kwalitatief beter dan de meeste series van ABC, Fox, etc. maar omdat HBO een subscriber channel is ook veel minder kijkcijfergebonden.

hatetn
29 juli 2007, 13:22
Een mooi voorbeeld hiervan is Stargate SG-1 waarbij seizoen 10 zelfs niet afgemaakt werd. Eigenlijk had men deze serie waardig kunnen/moeten afsluiten na seizoen 8 ipv nog 2 seizoenen uitmelkerij er bij te plakken :doh:

s10 is wel afgewerkt en er komen nog twee films om het verhaal af te maken, en we krijgen er nog eens een nieuwe serie bovenop dus klagen kunde nie doen

EternalSilence
29 juli 2007, 13:25
ik moet het ook niet meer hebben van serie's.
ze worden altijd veel te lang uitgerokken en meestal trekt het einde op niets.

net nu met al die nieuwe serie's op tv, tzijn er gewoon veel te veel vind ik.
battlestar galatica, ook al zoiets, hoe ze daar 4 seizoenen van gaan vullen, god knows.

hatetn
29 juli 2007, 14:59

battlestar galatica, ook al zoiets, hoe ze daar 4 seizoenen van gaan vullen, god knows.

s2-3 worden enkel beter dus ze weten het maar al te goed
trouwens nieuw:wtf: ze bestaat al drie jaar en de pilot 4 jaar dus echt nieuw is het niet
deze serie werd trouwens samen met sg en sga getoond(alledrie na elkaar) en daar is zeker een deel van hun succes aan te wijten(van alle drie de serie's)

killgore
29 juli 2007, 16:05

geloof me vrij, bsg is nog een van de series die het het minst rekt van al.

Messias.
29 juli 2007, 21:36
Ik baal nog altijd dat Carnivale een onafgewerkt kunstwerkje gaat blijven. :(

DéWé
30 juli 2007, 00:30

bsg blijft boeien en nieuwe dingen inbrengen :) En het is dan ook een remake van de oude serie, dus het blijft ook niet oneindig duren...

virox
30 juli 2007, 08:35
ik wil rome season 2 zien :/
en alle 24's en sopranos en heroes season 2
Lost en Prisonbreak hebben voor mij afgedaan door altijd zo open te eindigen en nooit et gevoel te hebben nu gaan we naar een slot. 'k haat et als ze mij aan het lijntje houden...

hatetn
30 juli 2007, 10:19
bsg blijft boeien en nieuwe dingen inbrengen :) En het is dan ook een remake van de oude serie, dus het blijft ook niet oneindig duren...

t'is geen remake maar re-imagined
trouwens de oude serie had maar 1 seizoen

Lost en Prisonbreak hebben voor mij afgedaan door altijd zo open te eindigen en nooit et gevoel te hebben nu gaan we naar een slot. 'k haat et als ze mij aan het lijntje houden...

rome s2 komt halverwege aug op dvd

moloko
30 juli 2007, 10:47

Inderdaad.Ik kijk dus via VT4 en in elke aflevering gebeurd bijna niks.En dat is nog maar het eerste seizoen.
Ik hou het voor bekeken met die series en zal die boxen ooit wel eens kopen als ze in de budget bak liggen.
Geef mij maar Britse humor zoals "Carry en Barry" op Canvas.

Freekje
30 juli 2007, 10:56
dexter is een nieuwe serie die me nogaltijd bezig houd na 14 afleveringen :P

Kapoen
30 juli 2007, 11:04

Prison Break gaat richting uitmelkerij als ik afga op het einde van seizoen 2.
In principe ging men het verhaal beperken tot 2 of 3 seizoenen, maar nummer 4 is ondertussen al aangekondigd. Ik ben eens benieuwd hoelang het nut van die tatoeages op zijn lijf nog kan gerokken worden, misschien staat er nog iets op zijn kont of zo dat ze in seizoen 6 kunnen gebruiken :D

killgore
30 juli 2007, 12:56

S04 is het einde, maar het is geen remake. Ze hebben gewoon de setting van het origineel overgenomen en enkele personages overgenomen, voor de rest is het compleet vernieuwd. Ik hoop zeer sterk dat ze het niet laten eindigen zoals het origineel (heb dat eens op wikipedia gelezen), dat was gewoon zwak.
En idd, ze blijven boeien, maar wat mensen niet willen inzien is dat het geen actieserie is zoals lost of prisonbreak, maar zich eerder op drama richt, zoals jericho dat bv. ook doet. Het cliffhanger gevoel is dan ook minder aanwezig & elke episode staat echt op zich, iets dat je in lost e.d. veel minder hebt. Ik besef dat vele mensen dit saai vinden, maar als je graag naar dergelijke series kijkt heb je veel minder snel het gevoel dat het uitgemolken zal worden, zoals je dat bij iets als prisonbreak al zeer snel hebt na 2 seizoenen.
Hetzelfde kwam voor bij series als Rome, Sopranos & in mindere mate Heroes, die bengelt wat tussen de 2 (cliffhanger/actie & drama).
Bij series als Rome, BSG, sopranos kijk je niet echt zozeer uit naar het einde, natuurlijk is er die rode draad, maar elke episode op zich is gewoon een plezier om naar te kijken :).

Prison Break gaat richting uitmelkerij als ik afga op het einde van seizoen 2.
In principe ging men het verhaal beperken tot 2 of 3 seizoenen, maar nummer 4 is ondertussen al aangekondigd. Ik ben eens benieuwd hoelang het nut van die tatoeages op zijn lijf nog kan gerokken worden, misschien staat er nog iets op zijn kont of zo dat ze in seizoen 6 kunnen gebruiken :D

4 aangekondigd :x? :doh:.

Normaal hadden ze stof in gedachten voor 2 seizoenen, hoewel de originele draaitijd bedoeld was voor 1 seizoen. Derde seizoen is er echt zo over, en een 4e, tja, way to go. Nog minder snap ik het dat deze zo blijft geproduced worden, want in Amerika is deze qua kijkcijfers allesbehalve de top :x.

Fatalix
30 juli 2007, 12:57
atm the unit aan't volgen. Opzich niet heel speciaal...maar vind 't aangenaam om te kijken ;P. Heb zoiets met zulk soort series. Zelfde als the shield, heerlijk.

En kzou eigg graag nieuwe seizoen(en) van nip/tuck zien, maarja :'<.

Kvothe
30 juli 2007, 13:45
@Virox: Rome season 2 is dit jaar al op tv gekomen, zondagavond op de BBC dacht ik.

Opticat
30 juli 2007, 15:41
season 2 van Rome is al gedaan op de BBC, ze zenden nu Heroes uit ipv Rome

Reptiel
30 juli 2007, 17:55
firefly, drive, invasion, joey, alias

nuja, wat doe je eraan :s

Ice
30 juli 2007, 18:20
* Als ge eens een niet uitgemolken serie wilt zien: The Kill Point, 8 delige miniserie en verdomd goed. (zitten nu aan aflevering 3).
* Prison break is uitgemolken, dat kon je al zien in seizoen 1, rond afl 13 met die buis ;)
* BSG zijn ze ook aant rekken, se3 waren den helft filler episodes ofzo
* Heroes ging oorspronkelijk ook 1 seizoen worden, maar is zo'n open einde heb ik nog nooit gezien.
* Veronica Mars was tijd dat het stopte, ik keek het nog graag (en mijn vriendin ook) maar se3 was toch maar een samenraapsel.

Ach ja, uiteindelijk is het niet meer dan normaal hé. Als je goed verdiend aan een serie gade niet ineens stoppen omdat het dan 'mooier' zou zijn.

Ah well ,op naar de volgende serie!.

Tits
30 juli 2007, 19:24
* Als ge eens een niet uitgemolken serie wilt zien: The Kill Point, 8 delige miniserie en verdomd goed. (zitten nu aan aflevering 3).
* Prison break is uitgemolken, dat kon je al zien in seizoen 1, rond afl 13 met die buis ;)
* BSG zijn ze ook aant rekken, se3 waren den helft filler episodes ofzo
* Heroes ging oorspronkelijk ook 1 seizoen worden, maar is zo'n open einde heb ik nog nooit gezien.
* Veronica Mars was tijd dat het stopte, ik keek het nog graag (en mijn vriendin ook) maar se3 was toch maar een samenraapsel.

Ach ja, uiteindelijk is het niet meer dan normaal hé. Als je goed verdiend aan een serie gade niet ineens stoppen omdat het dan 'mooier' zou zijn.

Ah well ,op naar de volgende serie!.

Kill Point is nog bezig, hoe weet je dan dat ze het niet gaan uitmelken?

ng
30 juli 2007, 21:32
Iemand die eigenlijk iets meer weet van die Blade serie.
Ze hebben één aflevering getoond op VT4, stond nog één aangekondigd in de krant, maar daar is niets van in huis gekomen.

Nuja, trok precies toch al op weinig.

Krollovic
31 juli 2007, 10:31
Ik baal nog altijd dat Carnivale een onafgewerkt kunstwerkje gaat blijven. :(

Idd, veruit de beste reeks die ik ooit gezien heb. Daar kan Lost en Heroes nog niet aan geraken :D

Deed me ook zo een beetje aan Twin Peaks denken. Daar zullen we ook nooit het vervolg van weten. :sad:

SilentSpring
31 juli 2007, 17:59
atm the unit aan't volgen. Opzich niet heel speciaal...maar vind 't aangenaam om te kijken ;P. Heb zoiets met zulk soort series. Zelfde als the shield, heerlijk.

En kzou eigg graag nieuwe seizoen(en) van nip/tuck zien, maarja :'<.

idd, The Unit vonnek ook wel goed.
Was op vtm dachtek, benieuwd wanneer ze seizoen 2 uitzenden:)

Lost vonnek ook goed, maar zelfsal volgek nogmaar sinds seizoen 2 (ik kijk enkel op tv, gene digitv) wordt het soms nogal langdradig.
Altijd proberen rekken enzo...

deyoeri
31 juli 2007, 18:50
@Virox: Rome season 2 is dit jaar al op tv gekomen, zondagavond op de BBC dacht ik.

Heb het al helemaal gezien, vond het met momenten zelfs sterker dan het eerste seizoen.

En idd, er zijn idd veel series die een nogal jammer einde kennen, maar daar valt helaas weinig aan te doen. Ze redeneren volgens kijkcijfers en het is niet omdat iets weinig kijkcijfers heeft dat het ook slecht is of toch niet altijd.
Dat is het goede aan HBO-series die zoals eerder vermeld niet kijkcijfergebonden zijn omdat je'r voor moet betalen.

Unrealiac
1 augustus 2007, 10:44
Mooi en meedogenloos, dat is pas uitgemolken me dunkt :D

Ice
1 augustus 2007, 11:34
Kill Point is nog bezig, hoe weet je dan dat ze het niet gaan uitmelken?

Omdat The Kill Point is aangekondigd als:
"THE KILL POINT, an eight-hour event focusing on two men as they square off during a bank heist gone horribly wrong and the hostage negotiations that ensue."
Dus normaal is het gedaan na die 8 uur ;)

virox
1 augustus 2007, 14:15
Heb het al helemaal gezien, vond het met momenten zelfs sterker dan het eerste seizoen.

Oeee klinkt goe :) 'k ga eens moeten kijken of'k et nergens op tv ofzo kan volgen. Heeft canvas nog geen plannen om dit uit te zenden? aangezien ik BBC gemist heb.

Gothrix
1 augustus 2007, 17:14
Kvond Drive nog goed, toch spijtig. :s
Khaat het echt dat ze een reeks annuleren. Grrrrrrr!

no_way2go
1 augustus 2007, 17:18

Corrupte flikken :applause:

Tsommy
1 augustus 2007, 17:18
Over there vond ik niet slecht => cancelled
Joey vondi k ook niet echt slecht maarja ook cancelled...
Kvolg zelf Family guy, american dad, simpsons, Lost, the office (US) The war at home , two and a half men en prison break
kijkvoer genoeg :D

DéWé
1 augustus 2007, 17:57
Kvond Drive nog goed, toch spijtig. :s
Khaat het echt dat ze een reeks annuleren. Grrrrrrr!

idd, en dan nie eens deftig afsluiten maar me zone cliffhanger -_-

Gentille
1 augustus 2007, 21:27
Mooi en meedogenloos, dat is pas uitgemolken me dunkt :D

Dat is dan ook een soap :p