PDA

Volledige versie bekijken : Mac Mini Duo Core

Huey
23 juli 2007, 13:08
Ik heb nu al 1 maand een mac mini maar besef dat het eigenlijk niets voor mij is.
Het is een prachtig toestel om als media center te gebruiken (films foto's muziek webbrowsing en nog veel meer) maar ik moet films & websites bewerken met hoogstaande applicaties, wat hij aankan, maar ik kan er gewoonweg niet aan wennen.

Ik heb hem dus 1 maand in huis, alles perfect in orde, nog steeds onder garantie van de Mac winkel..
Als je gewoon de mac koopt vraag ik er 500 EUR voor en als je er een
prachtig 17 inch Dell scherm bijwil, vraag ik er 650 EUR voor.

Specificaties
1.66Ghz Intel Core Duo met ComboDrive
512MB memory
60GB hard drive1
Frontrow met afstandsbediening (zalige feature, absoluut pluspunt)

(indien opleg)
17 inch Dell Scherm

ALLES IS PERFECT IN ORDE EN DE MAC NOG STEEDS ONDER GARANTIE!

Happy bidding

Belgianbonzai
23 juli 2007, 13:55
locatie?

en rechtstreeks bij apple store of via Switch of zo? welke Mac winkel dus...

PsYmon
23 juli 2007, 13:58
Interesse in ruil + opleg van uw kant met een windows pc?
Ik heb mijn pc in mijn sig en een 3500+ pc met x1950xt graka, 1gb ram en 160gb hdd.
Ook graag een fotootje, wat meer info over waar je hem gekocht hebt en zo.
En nog iets: kan je daar geheugen bijsteken zonder garantie te verliezen? Want 512mb lijkt mij wel erg weinig...

Huey
23 juli 2007, 14:10
Antwerpen-centrum, maar dichterbij afspreken is zeker mogelijk.

@ Psymon, daar heb ik zeker interesse in, maar dan wel een ruil zonder mijn scherm (die zal ik nodig hebben he..)

Foto zal ik vanmiddag maken, reken dat hij er tegen vanavond opstaat, ik heb hem bij de Apple Switchshop in Antwerpen gekocht, maar je kan hem volgens mij overal laten updaten/herstellen etc..
Ik heb het nagetrokken en zelf je geheugen upgraden doet je je garantie NIET verliezen, op de switchshopsite zelf verkopen ze zelfs ram geheugen..

Psymon, kan er goed gegamed worden op je pc (counter-strike 1.6) en zou ik daar wat zwaardere applicaties op kunnen draaien?

PsYmon
23 juli 2007, 14:15
Mja, als ik een geheugenupgrade doe, dan doe ik het wel liever zelf. Kan je dat anders eens navragen hoe dat zit?
Het scherm moet ik niet hebben, ik heb zelf een mooi schermpje staan :)

Just for the record, in welk systeem heb je interesse?:
Het eerste systeem is om het lichtjes uit te drukken een moderne pc, daar zal je geen enkel probleem mee hebben als je huidige en zeker toekomstige games wil draaien. De tweede pc is ook nog goed om te gamen, maar zware (dualcore) applicaties zullen iets minder snel draaien aangezien die 3500+ een single core is. Ook zit er 'maar' 1gb ram in. Nuja, ik weet niet wat je zwaar noemt natuurlijk. Photoshop en dergelijke draaien zeker vlot genoeg.

Sys1:
Antec P182
Corsair 520 watt
e6600 + scythe infinity
Gigabyte DS3 mobo
ATI HD2900XT
2*1Gb DDR2 800mhz geheugen
320 Gb hdd
DVD-RW
Alle fans zijn vervangen door regelbare exemplaren, + zalman fancontroller

Sys2:
Coolermaster Centurion case (wel een miniscuul deukje aan de achterkant + hdd rack is eruit gehaald om grote videokaarten te kunnen plaatsen. Hdd zit in een 5,25" bay)
400 Watt Seasonic voeding
DVD-RW
Asus A8N sli premium
A64 3500+
2*512mb DDR400 geheugen
160gb sata2 disk
X1950XT grafische kaart

Huey
23 juli 2007, 14:20
Ik lees op het net dat de garantie verloren is als je hem zelf upgrade (blijkbaar ken jij er WEL iets van + er staan gigantisch veel tutorials op het net over hoe je je mac mini kan upgraden, en blijkbaar is het een redelijk simpel proces)

Dus kortom: als je het zelf doet, wat simpel is, verloopt de garantie WEL
als je het door mac laat doen, verloopt die garantie NIET..

Omtrent die systemen, ik heb geen idee wat het beste systeem is, ik zou liefst voor het goedkoopste gaan, tenminste als ik er
CS 1.6 aan 100fps kan spelen
Adobe Photoshop & Dreamweaver zonder problemen op kan draaien

denk je dat ze dat allebei goed aankunnen?

PsYmon
23 juli 2007, 14:26
Is 512mb eigenlijk genoeg om vlot te werken op die pc? Ik draai geen zware programma's of games op mijn 2de pc. Het enige wat ik weet is dat xp met 512mb na een tijd erg traag wordt. Bij macs weet ik het niet eigenlijk.

Dan is het tweede systeem meer dan snel genoeg voor jou :)
Moest je het zien zitten om tot hier te komen, kan ik altijd eens wat programma's installeren en kan je eens kijken of je tevreden bent met de prestaties.
Maar de pc is zeker snel genoeg voor jouw eisen hoor. Het eerste systeem zou dan veel te zwaar zijn :)

Huey
23 juli 2007, 14:31
de Mac Mini is infeite gewoon een prachtig media center, het perfecte toestel voor films, muziek etc.. en omtrent die 512 mb:
ik draai nu Firefox, MSN Messenger, iTunes, Safari, Dashboard en Quicktime en hij gaat nog altijd heel vlot vooruit dus ik denk dat dat wel voor jou bestemd is als je geen zware apps draait :)

Huey
23 juli 2007, 20:44
Zoals iedereen wss doorheeft heb ik hoogstwaarschijnlijk een deal met PsYmon.