PDA

Volledige versie bekijken : Fiets schilderen

Luniq
22 juli 2007, 23:32
ik ben binnenkort van plan om de oude fiets van m'n tante te herschilderen in een fris kleurtje. ik veronderstel dat je eerst de fiets moet schuren,ontvetten.
maar dan :crazy:.
is er een grondlaag/lagen nodig?
hoeveel verflagen zijn er dan nodig?
is het aan te raden om dat ook te vernissen?
heb geen ervaring met schilderen,dusja.
ohja,ik heb zo'n verfpistool,dus ik zou alles spuiten.

smg_phoenix
22 juli 2007, 23:36
Volledig schuren tot metaal

grondlaag (primer)
Lak
Vernis

Die lagen zijn zeker nodig

Aantal lagen : gwn ervoor zorgen da alles gedekt is 3 lagen me 15 min pauze ertussen zou goe moeten zijn

Eigenlijk moet je wel autolak vinden want verf uit gamma enzo is nie zo krasvast
Veel geluk met het vinden , mij is het iig nie gelukt , toch nie aan redelijke prijs

Luniq
22 juli 2007, 23:45
zou gewone metaalverf met deftig vernis nie krasbestendig genoeg zijn? ik wil toch nieveel meer dan 50€ betalen.

smg_phoenix
23 juli 2007, 00:03
Tjah , normaal gezien wel
Best wel metallic vinden want gewone ga nie zo'n mooi resultaat geven

Luniq
23 juli 2007, 00:19
ik ga dinsdag eens naar de winkel zien,eens kijken wat die mensen daar zeggen.

distinct
23 juli 2007, 01:18
je moet dat niet schuren tot volledig metaal. mooi mat schuren is ook voldoende. (dus tot dat uw vorige lak volledig mat staat). dan uw primer/grondlak erover.

moest je alles blank schuren zou je wel enorm veel werk hebben smg_phoenix. denk je dat ze de auto's ook volledig blank metaal zetten in carrosserieën?

Luniq
23 juli 2007, 02:04
dankje voor de tip.
hoeveel verf zou ik eigenlijk nodig hebben?
en hoeveel zou ik betalen? primer/kleurverf/lak samen.

Stancke
23 juli 2007, 02:32
Wat ik gedaan heb is gewoon velgenlak over het originele kleur gespoten en dat werkt ook :unsure:

S.8 D.8
23 juli 2007, 15:06
Hamerite.. Cool effect en geen ellende met schuren en ontvetten :D

smg_phoenix
23 juli 2007, 17:49
je moet dat niet schuren tot volledig metaal. mooi mat schuren is ook voldoende. (dus tot dat uw vorige lak volledig mat staat). dan uw primer/grondlak erover.

moest je alles blank schuren zou je wel enorm veel werk hebben smg_phoenix. denk je dat ze de auto's ook volledig blank metaal zetten in carrosserieën?

kheb men brommer tot op metaal geschuurd , ik weet hoeveel werk het is .
Het is gwn het beste resultaat

en auto's zandstralen ze wss wel hoor

Luniq
25 juli 2007, 17:50
Wanneer je het niet tot op het metaal schuur,pakt die grondlaag dan zeker op die lak? ook als er op bepaalde plaatsen geen lak meer is(afgebladerd)? want volgens mij zie je nog altijd waar die plaatsen zonder lak waren eens het herverfd is,niet?

smg_phoenix
25 juli 2007, 19:36
Het moe gwn enorm vlak zijn
anders gade et verschil in die plekken zien (reliëf)

of ge kunt "filler" gebruiken , da vult meer ma kweet nie of da een even goe resultaat is .

Luniq
25 juli 2007, 22:05
zonet m'n 2 spatborden gedaan,felgroen/zwart-gestreept. valt goe mee. morgen de rest.

zjatkop
25 juli 2007, 23:40
jom, ne fiets van uw tante, als da zo'n gammel standaard vrouwefietske is, kwak daar wa verf me een schoon kleurke op en das goe, moet daar zoveel werk of geld nie insteke :p

Luniq
26 juli 2007, 01:41
das idd zo'n oud vrouwefietske :p . aleja,oud.. tante is er 30.
maar ik had 'm paar maand geleden al int blauw geverfd,maar da bladerde af. geen zicht. daarom wou ik 't nu opnieuw en deftig doen. en qua prijs valt da goe mee ;)

p0rkiej
26 juli 2007, 19:35
de fiets van een tante ... jaja :D

distinct
26 juli 2007, 20:27
kheb men brommer tot op metaal geschuurd , ik weet hoeveel werk het is .
Het is gwn het beste resultaat

en auto's zandstralen ze wss wel hoor

neen. auto's zandstralen ze bijna alleen indien ze koeieroest zijn. anders de originele lak mat schuren en primer + nieuwe lak erover. heb het wel over carrosserieën hé. niet industriele fabrieken.

en om putjes te vullen. polyplamuur bij grotere builen. spuitplamuur bij kleine putjes.
als je spuitplamuur gebruikt moet je geen primer meer gebruiken.

Luniq
27 juli 2007, 23:22
de fiets van een tante ... jaja :D

dat dacht ik,ik vroeg het daarnet en 't blijkt de oude fiets van m'n oma te zijn die ik kreeg. ter verduidelijking : ik kreeg de fiets om er mee te rijden. niet om 'm te schilderen voor oma of tante of whatever. :p

ZoidBerg
27 juli 2007, 23:48
kdenk da hij insinueerde dat ge hem mss onrechtmatig in u bezig gekregen zou hebben, as in fiets van iemand anders meenemen :p

^MystiQ
28 juli 2007, 11:14
kdenk da hij insinueerde dat ge hem mss onrechtmatig in u bezig gekregen zou hebben, as in fiets van iemand anders meenemen :p

Dat is wel een reeële kans ja :D

Vordesh
29 juli 2007, 16:55
kzou dan wa beter/langer schuren over dien nummer da daar opstaat ^^

Luniq
30 juli 2007, 13:30
neen! :p die fiets is tegen de 20 jaar oud,en zij was daar niets meer mee,dus kreeg ik 'm om te schilderen en zelf wa mee rond te rijden(lees : naar school en terug).