PDA

Volledige versie bekijken : Naar de kapper!

Keintje
22 juli 2007, 11:31
Wat haat je en wat vind je het leukst als je naar de kapper gaat?

Ik ben kapster van beroep en ben echt eens beniewd naar de horrorverhalen en de leukste dingen die jullie meemaken bij de kapper.

3 2 1 Goooooo !

DesorteD
22 juli 2007, 11:37
de jeuk in mijn nek nadat mijn nek haren geschoren zijn.

Huasheng
22 juli 2007, 11:39
Niet leuk: wanneer ze te hard trekken bij het haar wassen. Er zijn er genoeg die dat doen. Kan toch niet zo moeilijk zijn om iemands hoofd en haar met zachtheid te behandelen.

Leuk: je haar voelt achteraf enorm zacht aan en ruikt heerlijk :D

kakature
22 juli 2007, 11:41
Ik haat gewoon alles wat met het kapsalon te maken heeft, bah. Jammergenoeg resulteert dat altijd in veel te lang, onverzorgd haar maja, ik kan het nooit opbrengen om naar de kapper te gaan.

gizmo666
22 juli 2007, 11:43
ik haat het als er te veel volk voor mij is.

Kid_C
22 juli 2007, 11:45
Dat ze altijd te kort knippen als je vraagt om niet teveel af te doen.

Kemblin
22 juli 2007, 11:56
Dat ze altijd te lang laten als je vraagt om niet teveel af te doen.

^MystiQ
22 juli 2007, 12:08
ik haat het als er te veel volk voor mij is.

²nd, dan werkt mijne kapper zelfs onverzorgd omdat gehaast is, meestal gaak dan op dagen waarvan dak weet da er nie veel volk zit of het trekt weer op nie tevele :p

spectrious
22 juli 2007, 12:12
ik haat het dat kappers mijn haar altijd te kort snijden.

?therapy?
22 juli 2007, 12:21
slecht:
Die roddeltantes miljaarde!
Leuk:
u haar zal er wel goe uitzien :D

blackman
22 juli 2007, 13:01
Dat ze altijd te kort knippen als je vraagt om niet teveel af te doen.

², een 2-tal jaar geleden ging ik dus naar de kapper,en ik vroeg om er niet veel af te doen.Je moet weten dat ik toen ongeveer 10 cm lang haar had,en ineens zat die met een scheermachien mijn achterhoofd te scheren :wtf: .Ik zwaar van WTF,ik heb toen echt lang me een raar kapsel rondgelopen :p .

Ik ga NOOIT meer naar die kapper,als er iets aan men haar moet veranderen...
Dan is mijn zus er om zich met mijn kapsel bezig te houden.

MorGo7h
22 juli 2007, 13:02
Leuk: Dat iemand anders mijn haar wast, is ontspanned.

Niet leuk: Haartjes in mn kleren => da irriteert.

Proto
22 juli 2007, 13:31
niet leuk:
- ze knippen mijn haar altij te kort
- de kappers hier in de buurt kunnen absoluut niet met gel werken :p

SweetEmmaRose
22 juli 2007, 13:39
goede kappers vragen altijd wel of het goed is of ni, zo kan het ni te lang of te kort zijn :p
en als er dan meer af mag moet ge maar eerlijk zijn :)

Jond3
22 juli 2007, 13:43
ik haat het als ik een afspraak maak en ik nog een halfuur moet wachten. ik haat het ook als ze het te kort doen of niet in mijn stijl, een keer wouk t zowa met ne froe naar opzij, zowa langer, en die deed het kort en stak men haar omhoog, just gelijk ne johnny, kwas der nie content van. heb nu wel gelukkig de kapper van men leven gevonde, en juist om de hoek! als ze t te lang laten zegt ge gewoon da der nog wa af moet he. dan doen die wel hoor, geen probleem, ge hebt ne mond, use it! alst te kort is, ja dan hebde een probleem natuurlijk :)

WolCoM
22 juli 2007, 13:48
Leukst : die bj achteraf.

Gentille
22 juli 2007, 14:32
Ik voel me altijd onwennig bij de kapper. Waarschijnlijk omdat ik me niet echt kan bewegen zoals ik wil en constant in die grote spiegel moet kijken :p.

SimonL
22 juli 2007, 14:49
Ik voel me altijd onwennig bij de kapper. Waarschijnlijk omdat ik me niet echt kan bewegen zoals ik wil en constant in die grote spiegel moet kijken :p.

zegt meer over uzelf eigenlijk :lol:

n/o hé

Spectre
22 juli 2007, 14:52
- haar in uw nek/kleren achteraf
- de kostprijs
- "nie teveel af eh :D" *nee nee* --> knip knip oei?

ng
22 juli 2007, 15:07
Dat mijn kapper lang haar niet kon knippen zoals ik het wou.
Deed het totaal verkeerd. Ben dan ook maar gestopt met naar de kapper te gaan.

Daedie
22 juli 2007, 15:08
goede kappers vragen altijd wel of het goed is of ni, zo kan het ni te lang of te kort zijn :p

ma als hij/zij er te veel heeft afgedaan zijt ge natuurlijk evenzeer gescheten.

SpooN_05
22 juli 2007, 16:07
Eigenlijk zijn er niet negatieve punten aan de kapper.
Het leukste vindt ik toch dat ze u haar wassen en lekker masseren ;-)
Alleen is het soms wat te warm in de zomer bij de kapper.

grtz

ULTRAnumb
22 juli 2007, 16:17
niet leuk:
-wassen met te heet water
-ni goed uitspoelen
-jeuk derna
-trekt altijd op niks bij mij

leuk:
-dunno

VinceFeet
22 juli 2007, 16:24
Ga zelf nooit meer naar de kapper aangezien ik mijn haar érg kort hou (gewoon één keer in de week volledig afscheren).

Maar wat ik vroeger vond van de kapper:

+ Mooie dames in het kapsalon waar ik ging.
+ Kapster zocht echt mee naar een geschikt kapsel.
+ Kapster legde nadien uit hoe ik m'n haar het beste terug in model kreeg.

- Jeuk achteraf.
- Zonder afspraak was daar pure horror, soms 3u wachten.
- Goedkoop was het niet, zeker de producten niet die ze daar verkochten.

Pilatus
22 juli 2007, 17:56

ja wat gaan ze doen? als ze het geknipt is en ze vragen "is het goed" en je zegt nee, effe wat haar bijplakken ofwat

EternalSilence
22 juli 2007, 18:00
iemand naar starsky&hutch gekeken

wel mijn haar is net zoals het kapsel van starsky, en geloof me, het zijn hier wel degelijk natuurlijke krullen.

het enige wat de kapper doet is af en toe wat snoeien in mijn krullen zodat ze niet te lang worden en gaan doorhangen.

enige probleem dat ik nu heb is dat ik op 20jarige leeftijd haaruitval begin te krijgen *waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :doh:*
wat wil je, dat is de normale leeftijd en mensen met krulhaar verliezen rapper hun haar dan mensen met 'gewoon' haar.
je zal niet veel natuurlijke grijsaards zien met natuurlijke krullen, dit is zeeeeer zeldzaam.
spijtig :sad:

btw: mijn kapper 'ownt'.
:: hairstudio Dennis
url: http://www.thehairstudio.be/index.asp

tis ne homo, en heeft wel veel verstand van haar knippen.
ongelofelijk, wist zelf nie eens dat er zoveel te leren was over haar.
::>
+ kapper dennis heeft verstand van haar knippen
+ kan een coupe perfect naknippen vanuit een boekske
+ je krijgt, als je dit wenst, gewoon drinken aangeboden tijdens dat de kapper je haar knipt
+ kunt altijd een boekske lezen
+ mooi interieur
+ gezellige sfeer

negatief:
- hij is zodanig gekend dat hij altijd volzet is :D dus op afspraak is wel nodig bij hem
- de kapper ligt op 15min rijden met de auto van mijn deur

ng
22 juli 2007, 18:33
Mensen met krullen worden sneller kaal dan mensen met sluikhaar?
Is dat serieus?

EternalSilence
22 juli 2007, 18:45
Mensen met krullen worden sneller kaal dan mensen met sluikhaar?
Is dat serieus?

yep
is echt bewezen.
vind het redelijk klote

ook verschillende kappers die ik ken hebben dit al bevestigd.
je word sneller kaal.
van rapper grijzen worden weet ik niet.

het heeft iets te maken met de voedingstoffen die krulhaar nodig heeft, ook al om te krullen enzo, extra vitaminnen enzo.

beemer
22 juli 2007, 18:51
Ik ga al jaren niet meer naar de kapper, mijn tondeuse kost maar evenveel dan 2 bezoekjes aan de kapper, de rekening is dan snel gemaakt.

ng
22 juli 2007, 18:52
Dan is mijn grootvader een uitzondering.
Krullend haar en volle haardos.

Ik zit veilig :)

blacky
22 juli 2007, 18:54
hoofd massage :)

[deleted]
22 juli 2007, 18:57
[deleted]

Licargon
22 juli 2007, 18:59
yep
is echt bewezen.
vind het redelijk klote

ook verschillende kappers die ik ken hebben dit al bevestigd.
je word sneller kaal.
van rapper grijzen worden weet ik niet.

het heeft iets te maken met de voedingstoffen die krulhaar nodig heeft, ook al om te krullen enzo, extra vitaminnen enzo.

Menne bompa is iet van 67 jaar oud en die moet nog altij om de maand ofzo naar de kapper om zennen bos bij te laten snoeien ^^ Uitzondering zeker?

Sk8erMatty
22 juli 2007, 22:04
mijn kapster is echt een toffe :). ik kijk er altijd naar uit. Echt een wijze kapster da'k heb. alleen kan ze nie goe om me de gel :p ma dan zegt ze van ja, werket maar een beetje bij ze ajje da wil :)

en ja, as ze mijn haar wast, ooohhh das echt hemel op aarde eh, deugd dat da doet, zo'n massageke :)

Hannibal
22 juli 2007, 22:26
Slecht: Wachten
Goed: Haartjes in uwe nek afscheren met zo'n ouderwets scheermes. Zalig gevoel.

EagleEye
22 juli 2007, 22:30
The uncomfortable silence that lasts 15 minutes, en ik weet nie naar waar ik moet kijken in diene spiegel! :p ge ziet ofwel uzelf (been there!), ofwel de kapster (die u raar aankijkt als ge der naar kijkt), ofwel andere mensen die geknipt worden (die heel boos kijken als ge der naar kijkt) :D

en 15 minuten naar uw voeten kijken doet de mensen ook denken dat er iets mis is met u he :p

ChunWai.
22 juli 2007, 22:33
+ De eerste shampoo die zo zacht aanvoelt
+ De 2de shampoo die een muntgeur in je haar zet die nog een week in je haar blijft
+ De schoudermassage na het wassen van de haartjes, I love it:D
+ Dat ze je haren wassen nadat het geknipt is zodat alle losse haartjes eruit zijn:)

- geen! (toch niet waar ik ga:))

Shyheim
22 juli 2007, 22:35
da knipgeluidje bij de kapper is heerlijk als hem aan uw oor knipt. oeja.

bLz
23 juli 2007, 00:18
Leuk:
-Wassen, en heel dat hoofdmassage gedoe :)
-Met dat mes zo die pluishaartjes wegdoen in je nek.
-Gewoon ontspannend in het geheel imo, zeker als je al effe naar die kapper gaat en die weet wat je wil. Dan moet je er niet mee inzitten dat het te kort/lang is. Gewoon zitten en relaxen. :)

Niet leuk:
-"Niet te kort." ZOOOOEM tondeuze erdoor. :-/
-Als ze in uw oor knippen ...
-Een uur moeten zitten wachten als je op afpsraak komt.
-Als ze met een haardroger al het losse haar uit je nek en shirt hemd blazen. Zo moeilijk is dat nu toch niet om die eerst eens weg te wrijven of daar met zo een borstelke over te gaan, voor je daar met die haardroger alles rond blaast he. Dan moogde thuis heel de boel staan uitschudden.

Als ik ergens anders ga dan waar ik normaal ga zeg ik dat ik het altijd langer wil dan het moet zijn eigenlijk, en als ze dan klaar zijn, en vragen of het goed is, zeg ik dat er nog een klein beetje meer van mag. :)

Equino
23 juli 2007, 11:23
+ Die farse van vroeger int lager met haren fellen bek mag nu altijd m'n haar wassen. wie het laatst lacht, best lacht? :unsure:
+ Drinken
+ Ge hoort soms hilarische anekdotes van andere mensen
+ Keer wijs als uw haar wordt gewassen door een ander

- Duur
- Als ze zo met een mesje uw haar snijden en het is al wat aan de botte kant, kan da verdomd pijn beginnen doen na nen tijd want dan trekken ze uw haar er af ipv snijden :sop:

Phil
23 juli 2007, 11:28
de hoofdmassage die ge op het einde van de kapbeurt krijgt ^^

Zaaaaaaaalig

(Ze zijn veel te vriendelijk voor klanten hier ^^ )

HighWire
23 juli 2007, 11:50
Die hoofdmassage tijdens het wassen is te zalig :p

Zo, nadat die met da meske in uwe nek geweest is, omhoog wrijven over die pasgeschoren haartjes, voelt echt leuk :p

Mijne kapper is gieren, is zo nogal ne lange slungel met ne krollenbol van hier tot ginder, echt grappig :p vriendelijke mens ook :)

Wesdude
23 juli 2007, 12:04
Dieje kapper knipt nooit wat ik wil. Dieje heeft 3 standaardmodellekes en dan moogde zegge wa ge wilt maar ge komt altijd met hetzelfde buiten.

protnie
23 juli 2007, 12:29
Enige negatieve bij de mijne: roken terwijl hij bezig is...

Durin
23 juli 2007, 13:42
Leukst = uw nekhaartjes afscheren met zo'n ouderwets scheermesje.
Dat doet echt deugd bij mij ^^

niet leuk = 30 vrouwen voor u die allemaal eeuwen nodig hebben om geknipt te worden terwijl gij klaar zijt op 10 minuten

Lacuna
23 juli 2007, 13:51
Nadeel bij mijne kapper is dat er soms zo ouwe mannen voor mij zitten, en die hebben bijna geen haar meer op hun hoofd staan, en daar zit de kapper dan een halfuur aan te 'knippen'. Elke keer als ik ga, zitten er zo een bompa's voor mij.

J-Style
23 juli 2007, 14:01

Ge zijt zeker ni de enige. Da's ook een van de hoogtepunten van mijn kappersbezoek.

twoen
23 juli 2007, 14:33
ooit zo eens bij een oudeherenkapper binnengestapt, al die bompa's al raar kijken...op het einde vroeg ik of hij er gel wou indoen en ik zag hem zo denken van : "waar staat dat nu weer" uiteindelijk nog een oude grote pot met van die gele gel gevonden...fantastisch :p

ng
23 juli 2007, 15:07

Ik word daar totaal nerveus van. Kan er niet tegen als andere mensen mij willen scheren.

ElPorro
23 juli 2007, 15:10
-Leukst: een mooie dame die zwoel door mijn haar ploegt met haar soft touch
-Niet leuk: een kapper die te veel zeikt over het weer en op de koop toe in je oor knipt...laatste kappersbezoek..ever.

Dus, al 3 jaar niet meer naar de kapper geweest..thank god for philishave!

Stancke
23 juli 2007, 15:37
Hatelijk: al die kleine haartjes na de knipbeurt in je nek :s

Positief: een frisse kop :D

Mr. SLASH
23 juli 2007, 15:42
aangezien ik mijn eigen kapper ben , hoh , vind ik hem gewoon fantastisch :D

Sneakytje
23 juli 2007, 17:04
ik hou er juist niet van dat ze mijn haar wast en vooral dat 'massage' gedoe, der loopt altijd den helft in mijne nek of water in mn ogen vant spatten. mss omdat ik lang haar heb? Mijn nek doet ook altijd pijn van daar zo te hangen in die speciale wasbak. Voordeel is wel dat u haar dan lekker ruikt. bij het knippen is het ook niet plezant dat ze de puntjes in mijn ogen zwiert :( (ze steekt het bovenliggende haar vanboven op mn hoofd vast met een speld als ze de onderste haren knipt, en die punten hangen altijd voor mn gezicht of in mnogen ofzo)

en haarkleuringen duren veel te lang :( heb daar de laatste keer 2,5 uur gezeten in totaal.

als ik dan eindelijk buiten ben, ben ik wel tevreden want het resultaat is dik in orde :p

Wg_Flow
23 juli 2007, 17:08
nekhaartjes met ouderwets scheermes is inderdaad zalig
als ze mijn haar gewassen heeft geeft ze mij ook altijd zo'n hoofdmassage, lekker :D

enige irritante: de verlichting, heel felle lampen en als je dan in de stoel platgelegd wordt om je haar te wassen schijnt die lamp echt recht in u ogen --> netvlies vol met vlekken :d

JackM
23 juli 2007, 18:14
nie leuk: als ze uw haar aant wassen zijn, ik kan dara nie goe tegen van azo met mijne kop in diene wasbak te hangen :s kkan dan bijna nooit slikken of ek krijg kramp in men nek. wslk neem ik een verkeerde houding aan :p

wel geestig: al de rest, die kapper hier is ne vre wijze gast, en ge komt altijd wel iets teweten en em doe altijd een klapke :p

Sk8erMatty
23 juli 2007, 18:22
die mesjes aan de botte kant dienen gewoon voor het haar uit te dunnen en dat kan heel af en toe es een beetje zeer doen ja ^^

matthias
23 juli 2007, 18:40
ik kan echt pissed of geraken als k vraag van nie veel af
en da ze net het omgekeerde doen

ChunWai.
23 juli 2007, 18:57
nie leuk: als ze uw haar aant wassen zijn, ik kan dara nie goe tegen van azo met mijne kop in diene wasbak te hangen :s kkan dan bijna nooit slikken of ek krijg kramp in men nek. wslk neem ik een verkeerde houding aan :p

wel geestig: al de rest, die kapper hier is ne vre wijze gast, en ge komt altijd wel iets teweten en em doe altijd een klapke :p

Heb ik ook:p ik kan ook nooit slikken terwijl ze wassen..
Btw, schouder/rug-massage ftw!:D

EagleEye
23 juli 2007, 19:01
nie leuk: als ze uw haar aant wassen zijn, ik kan dara nie goe tegen van azo met mijne kop in diene wasbak te hangen :s kkan dan bijna nooit slikken of ek krijg kramp in men nek. wslk neem ik een verkeerde houding aan :pIk had da vroeger ook, ge moet verder naar voor of naar achter gaan zitten (i forgot) en meer relaxen, niet zelf uw hoofd ophouden :p da gaat pijn doen na een tijd

Tha_nOn
23 juli 2007, 19:41
ge moet anders is heel lang haar (en veel en dik) hebben, da doet pas zeer, want dan moogde daarmeestal nog zo paar minuutjes liggen met een productje in uw haar (zodat da niet te veel stropt enzo)
ik krijg mijn hoofd dan niet meer omhoog zonder mijn handen te bezigen ze (nat haar is zwaar :sop: ) pijnlijk\o/

voor de rest geen horrors bij de kapper, alleen datk meer moet betalen omdak langer haar heb en dat ze niet altijd knippen hoe ik het gevraagd heb maarja \o/

Sneakytje
24 juli 2007, 20:33
ge moet anders is heel lang haar (en veel en dik) hebben, da doet pas zeer, want dan moogde daarmeestal nog zo paar minuutjes liggen met een productje in uw haar (zodat da niet te veel stropt enzo)
ik krijg mijn hoofd dan niet meer omhoog zonder mijn handen te bezigen ze (nat haar is zwaar :sop: ) pijnlijk\o/

voor de rest geen horrors bij de kapper, alleen datk meer moet betalen omdak langer haar heb en dat ze niet altijd knippen hoe ik het gevraagd heb maarja \o/

ohja idd, 5€ extra voor lang haar hier :sop:

Huasheng
24 juli 2007, 20:48
mensen met krulhaar verliezen rapper hun haar dan mensen met 'gewoon' haar.
:eek: ... NOOOOOOOOOOOO...OOOO!!!! ... WHY?! :cry:
(ja, ik overdrijf)

Ik zit vaak zo rustig op diene stoel, da'k ter plaatse zou kunnen in slaap vallen. En 't is steeds boeiend te zien hoe ze mijn haar knippen (en hoeveel er soms op de grond valt :D ).

stijn87
25 juli 2007, 19:44
Wat ik ook altijd wel irritant vind is als er van die droge haren in je gezicht komen die dan ontzettend hard beginnen te jeuken. En je kunt moeilijk je handen vanonder die cape halen om te krabben.

omfg
25 juli 2007, 20:38
Krijgt iedereen hier een hoofdmassage + wasbeurt :oink:?!
Bij mij spuit ze gewoon mijn haar nat met water en dan begint ze te knippen, int begin dat ik ging sneed ze het meestal te kort, maar nu zeg ik meestal "doe er maar wat af, maar niet te kort", en dan zeg ik dat er nog een stukske af mag tot het goed is :)

Hollow
25 juli 2007, 20:47
Ik vind het plezant als ze mijn haar wassen, die handen door u haar...mmm :p

ng
25 juli 2007, 23:37
Bij mij was dat een man, moest het nu nog zo een lekker vrouwtje zijn.
Maar dat geluk had ik niet (meer).