PDA

Volledige versie bekijken : Rookt u ?

Pagina's : [1] 2 3 4

Rbn001
19 juli 2007, 21:22
Rookt u ? :)

Rivers
19 juli 2007, 21:25
Nooit geprobeerd en dat zal er ook nooit van komen!

Anoniem04
19 juli 2007, 21:25
Nope...

De SkeEvN
19 juli 2007, 21:27
nee, never did never will

-stinkt, kost geld en verpest voor mij een sociale gelegenheid

sjans dak nog genen kleinen heb want kdenk nie da hij/zij veel bij mennen tuis zal zitte (cafe)

Nooby007
19 juli 2007, 21:27
Neen, vroeger wel gedaan maar ben het is gewoon te duur geworden (en sommige mensen trokken altijd hun moraalpak aan :unsure: )

?therapy?
19 juli 2007, 21:28
Ja :) niet voor een verslaving of omdat ik er mij "goed" door zou voelen :)
Puur voor de gelegenheid en dan valt het financieel aspect ook wel mee ze :D

Gentille
19 juli 2007, 21:30
Een joint heb ik wel al gerookt maar gewone sigaretten rook ik niet. Gewoonweg veel te duur.

ChunWai.
19 juli 2007, 21:33
Nee, maar al wel is één keer geprobeerd, niks speciaals/lekker aan.

ClayDavis
19 juli 2007, 21:34
neen, te duur, te mottig, ik drink liever

Karre
19 juli 2007, 21:35
Nope :). Het is gewoon te duur en ik vind er niets aan. Heb wel al in heel men leven toch al zeker 10 sigaretten opgerookt dusja :p.

p0rkiej
19 juli 2007, 21:40
geprobeerd toen ik 9 jaar was met als gevolg datk zo ziek was als een hond -> nooit mee begonnen ... ben er wel trots op :)

Kid_C
19 juli 2007, 21:43
Nog nooit trek genomen van sigaret/joint/.. En het zal ook niet gebeuren.

omfg
19 juli 2007, 21:47
Nee, maar al wel is één keer geprobeerd, niks speciaals/lekker aan.
² ..
'k zie eigenlijk geen enkele reden om te roken, je stinkt ervan, je vingers/tanden worden er geel van, 't is op lange termijn zeer schadelijk, ...
Jammer genoeg beseffen vele rokers dit niet.

Dirty_Col
19 juli 2007, 21:47
neen, te duur, te mottig, ik drink liever

Lol te duur... een pakske is ongeveer even duur als 3 pinten :') ik rook af en toe (soms eentje op een dag, meestal niks..)

Nooby007
19 juli 2007, 21:52
² ..
'k zie eigenlijk geen enkele reden om te roken, je stinkt ervan, je vingers/tanden worden er geel van, 't is op lange termijn zeer schadelijk, ...
Jammer genoeg beseffen vele rokers dit niet.
Als ge u tanden ni poetst, dan worden ze geel ja..
schadelijk op lange termij, we gaan allemaal dood eh, voor die paar jaartjes dat het vroeger gedaan is. Ik zou liever op nen deftige leeftijd dood gaan door te veel sigaretten gepaft te hebben dan nog een paar jaar seniel door het leven te moeten gaan.

veel rokers beseffen het en delen meestal diezelfde mening.

HighWire
19 juli 2007, 21:55
Waar is de optie: Heb gerookt maar ben gestopt?

Ben 7 maand geleden gestopt met roken na 5j hard te hebben gerookt (+-2 pakjes per dag) van de ene dag op de andere...

En idd, u tanden worden er enkel geel van als ge ze ni poetst :) (en u vingers... af en toe nekeer goe schrobben en das ook weg :p)

-Helld0g-
19 juli 2007, 21:57
gerookt en gesmoord, van juni 2006 gestopt met roken. (rookte ongeveer 3-4 pakskes per week) rookte toen al een stuk of 3 jaar soms wel wa minder gedurende bepaalde periodes...

Met het actief gebruiken van weed al een half jaar eerder (eindejaar 2005 zeg maar).

ChunWai.
19 juli 2007, 21:57
schadelijk op lange termij, we gaan allemaal dood eh, voor die paar jaartjes dat het vroeger gedaan is. Ik zou liever op nen deftige leeftijd dood gaan door te veel sigaretten gepaft te hebben dan nog een paar jaar seniel door het leven te moeten gaan.

En wat is er zo lekker aan een sigaret? Want ik weet niet wat rokers ervan vinden..

Spineless
19 juli 2007, 21:58
nooit gedaan en zal er nooit mee beginnen. ;)

Wover
Lol te duur... een pakske is ongeveer even duur als 3 pinten :') ik rook af en toe (soms eentje op een dag, meestal niks..)

1 pakje winfield = 19 sigaretten = €3.50 = €0.18 per sigaret, en aan een sigaret zit ge 4-5 minuten, dus €0.04 per minuut genot.

Film, bier, muziek,... kost allemaal veel meer per minuut genot :unsure:

Persoonlijk rook ik max 10 sigaretten per dag, maar meestal hangt dat rond de 6-7.

Ik heb mij wel voorgenomen dat vanaf dat ik een lief heb, ik ga stoppen :p.

ChfZ | Hanky

2nd... enkel passieve roker als'k bij mijn vriendin thuis zit :/

cool_boy_ke
19 juli 2007, 22:00
Nee, ik ben geen vaste roker, maar ja als je af een toe eentje meetelt.

Ik ben een gelegenheidsroker, vaak is het maar eentje in maanden.

omfg
19 juli 2007, 22:00

Als rokers het echt beseften zouden ze wel stoppen (IMO)... Mijn opa is op zijn 75 gestorven, grotendeels doordat hij meer dan 20 jaar gerookt had, en hij heeft de laatste 10 jaar echt gesukkeld met zijn longen en ademhaling...

Dakantochnie
19 juli 2007, 22:04

Je bedoelt: veel rokes geloven die onzin.
Sterf jij maar aan longkanker, ik zal wel iets anders verzinnen waar je minder van afziet.

Nooby007
19 juli 2007, 22:10
Das ni vriendelijk eh. En ik rook ni, ik erger mij gewoon aan mensen die allemaal hetzelfde zeggen en meestal zeggen ze het omdat ze er zelfs niks van kennen.

whatever9
19 juli 2007, 22:13
nope ik rook ook niet, onlangs wel mijn sigaretten ontmaagding gehad en dan eens 2 keer getrokken van een sigaret. Ik snap nie waarom rokers dat doen... da suckt toch :s

omfg
19 juli 2007, 22:16
nope ik rook ook niet, onlangs wel mijn sigaretten ontmaagding gehad en dan eens 2 keer getrokken van een sigaret. Ik snap nie waarom rokers dat doen... da suckt toch :s
nicotine ;)

Yorn!
19 juli 2007, 22:17
Nee.

Toch geen gewone sigaretten.

Psykee
19 juli 2007, 22:20

same

enja ... neXt kost maar 3.5 euro xD

Bubba
19 juli 2007, 22:21

Ja...te duur dus.

nTFs
19 juli 2007, 22:54
Nee en ik heb totaal geen behoefte om eraan te beginnen.
Daarbij probeer ik altijd uit de buurt van rokers te blijven

ULTRAnumb
19 juli 2007, 22:56
vandaag 2 safkes gerookt
m'n eerste safkes dan nog ook o.O
ni echt iet da ne goeie smaak achterlaat in u mond
mr af en toe kan geen kwaad denkek
bij mij zalt wrs zo 5 sigaretten per.... maand zijn

Timooo
19 juli 2007, 22:58
Nah, is goor.

Tremium
19 juli 2007, 22:59
ja, ik rook
geen idee waarom...verslaving neem ik aan.

Dakantochnie
19 juli 2007, 23:05
vandaag 2 safkes gerookt
m'n eerste safkes dan nog ook o.O
ni echt iet da ne goeie smaak achterlaat in u mond
mr af en toe kan geen kwaad denkek
bij mij zalt wrs zo 5 sigaretten per.... maand zijn
Kan je eens uitleggen waarom je er mee begint?
Nooit gesnapt eigenlijk.

ULTRAnumb
19 juli 2007, 23:06
Kan je eens uitleggen waarom je er mee begint?
Nooit gesnapt eigenlijk.

kreeg een aangeboden :p

[deleted]
19 juli 2007, 23:14
[deleted]

Razzia
19 juli 2007, 23:15
Ik rook, ongeveer 2 pakskes per week.

Winfield, zijn lekker en niet te duur.

Verslaving.

Xylitol
19 juli 2007, 23:17
2nd... enkel passieve roker als'k bij mijn vriendin thuis zit :/

Same here...

[deleted]
19 juli 2007, 23:18
[deleted]

ULTRAnumb
19 juli 2007, 23:19
Volgende maand worden het er 10, nadien 20 en nadien 1 pakse per week en dan 2 pakskes per week ..

Kzou zeggen, plan dat niet zo en koop gewoon geen sigaretten. Ongezond spul ;)

Btw, der zijn al heel wat minder rokers dan vorig jaar hier in België. Er was toch ongeveer een daling van 5 procent op sigaretten en een daling van 10 procent op roltabak.

ofzoiets. Kan best iets meer zijn, maar dan nog, goed nieuws!

ik koop die ni
geen geld ervoor
mr alsk een aangeboden krijg
oh what the hell just go for it

Razzia
19 juli 2007, 23:20
Idd osi

@omnistalker: zo is da hier ook begonnen, met die gedachte. Zolang ik maar aangeboden kreeg, tot ik ze uiteindelijk begon te kopen...

Fré_
19 juli 2007, 23:21
Nee, nog nooit gedaan en ook niet van plan.
Wel al eens waterpijp :p

ChunWai.
19 juli 2007, 23:23
ik koop die ni
geen geld ervoor

Toch nie aangeboden van je vriendin?:lol:

@lilpunk: Yo! Hoe gaat het nu met u vlam?:p

[deleted]
19 juli 2007, 23:23
[deleted]

Fré_
19 juli 2007, 23:24
Toch nie aangeboden van je vriendin?:lol:

@lilpunk: Yo! Hoe gaat het nu met u vlam?:p

Nie goed :p
Maar er is al iemand anders ;)
Dit geheel off-topic zijnde :p

ULTRAnumb
19 juli 2007, 23:27
Maakt niet uit. Ge zult later wel al uw centjes aan sigaretten besteden hoor. Ge zult daar werk voor zoeken enzo.
Gewoon weigeren dat spul. Maakt dat u minder stoer bij uw vrienden? :ironic:
Want het lijkt wel zo precies ..

neuh
was er ene die zat ni te roke
en das ook ne goeie maat van mij

Lord Kveldulv
19 juli 2007, 23:33

Seniel wordt ge pas tegen dat ge bejaard zijt. Rookt genoeg en ge zijt er tegen uw 40 aan. Dan zijt ge ongeveer half weg. Paar jaartjes?
Ge zijt er ook nie aan van de ene dag op de andere. Het is een zeer trage en pijnlijke dood. Langs de ene kant hoopt ge snel uw kop te kunnen neerleggen. Langs de andere kunt ge bleiten gelijk een klein kind uit spijt dat ge uzelf zoiets hebt kunnen aandoen en dat ge nog zo veel dingen zult missen. Kheb zo een paar gevallen in de familie gehad. Geen schoon zicht zo'n zielig hoopje miserie.

Ge stinkt. Sorry maar ge stinkt. Ik moet u daar nie eens voor ontmoet hebben om da te weten. Ge riekt het zelf nie maar weet maar zeker dat ge sommige mensen zelfs spontaan braakneigingen doet krijgen. Degoutant.

Ge denkt misschien stoer te zijn, maar moest ge 28 zijn ipv 18 zou ik ernstige bedenkingen hebben bij uw intellect. Maar omdat ge 18 zijt geef ik u het voordeel van de twijfel aangezien de kans vrij groot is dat ge binnen 5 jaar niet meer rookt. Uw argumenten, laten we het zo maar noemen, zijn even schaars als dom.

ps. Ik heb zelf ook 5 jaar gerookt. Johnson zonder filter en opt einde roltabak. Ik weet wat het is maar ben blij dat de wijsheid toch met de jaren komt.

HighWire
20 juli 2007, 00:24
Seniel wordt ge pas tegen dat ge bejaard zijt. Rookt genoeg en ge zijt er tegen uw 40 aan. Dan zijt ge ongeveer half weg. Paar jaartjes?
Ge zijt er ook nie aan van de ene dag op de andere. Het is een zeer trage en pijnlijke dood. Langs de ene kant hoopt ge snel uw kop te kunnen neerleggen. Langs de andere kunt ge bleiten gelijk een klein kind uit spijt dat ge uzelf zoiets hebt kunnen aandoen en dat ge nog zo veel dingen zult missen. Kheb zo een paar gevallen in de familie gehad. Geen schoon zicht zo'n zielig hoopje miserie.

Ge stinkt. Sorry maar ge stinkt. Ik moet u daar nie eens voor ontmoet hebben om da te weten. Ge riekt het zelf nie maar weet maar zeker dat ge sommige mensen zelfs spontaan braakneigingen doet krijgen. Degoutant.

Ge denkt misschien stoer te zijn, maar moest ge 28 zijn ipv 18 zou ik ernstige bedenkingen hebben bij uw intellect. Maar omdat ge 18 zijt geef ik u het voordeel van de twijfel aangezien de kans vrij groot is dat ge binnen 5 jaar niet meer rookt. Uw argumenten, laten we het zo maar noemen, zijn even schaars als dom.

ps. Ik heb zelf ook 5 jaar gerookt. Johnson zonder filter en opt einde roltabak. Ik weet wat het is maar ben blij dat de wijsheid toch met de jaren komt.

Kijk, je hebt ex rokers en ex rokers (ik ben er ook een, jij ook) ik vind ni da het stinkt, aangenaam is anders ma bon. Ik ga hier ook ni mensen liggen beledigen omdat ze roken, het is zijn keuze.

Ik heb zelf ook 5 jaar gerookt en weet ook wat het is. Wat het niet is, is jouw een recht geven van die jongen te beledigen. Dat jij vind dat het stinkt? Prima, hou het voor jezelf...

Ik begin zo stilletjes dit zinnetje te geloven op gebied van anti-roken: Ex-rokers zijn erger als niet rokers... (was de burgermeester van Mortsel geen ex roker?)

Buiten dat ben ik met je akkoord ze :p

Homer`
20 juli 2007, 00:33
Nee, mn ouders wel enk moet zeggen: Stinkt+duur+ongezond= voor mij: BIG NONONONO!! ;D

Mee
20 juli 2007, 00:33
neuh
was er ene die zat ni te roke
en das ook ne goeie maat van mij
Waarom dan niet gewoon meedoen met dieje goeie (betekenis is nu dubbelzinnig :p) maat?

Ik rook zelf niet, zal het nooit doen en het stinkt :p.
Die wet dat er niet meer gerookt mag worden in een restaurant vond ik zalig: wij gaan regelmatig eens met het gezin eten in hetzelfde restaurant en daar zit altijd wel iemand ons eten lichtelijk te verpesten door te roken (en die rook komt altijd naar de niet-rokers zoals ge wel weet ;)). De eerste keer dat we daar kwamen toen die wet van kracht werd was dat *snif snif, ik ruik... lekker eten ipv rook! Hurraj!*.

Rokers mogen roken imo maar ze mogen geen enkele niet-roker lastig vallen.

Iets waar ik trouwens bijna van moet walgen is een rokende moeder met de baby in de arm. Echt waar, ik word daar zó immens kwaad van hè. Mijn nonkel en tante hebben 20 jaar gerookt (ze zijn nu gestopt, thank god), hebben 3 kinderen maar ze rookten altijd buiten, hun kinderen hebben daar nooit last van gehad.

MaDDie
20 juli 2007, 00:44
ik rookte vroeger altyd een pakje of meer als ik uitging. Maar sinds ik met vrindin samenben ben ik daarmee gestopt. dus ik rook niet :)

mobman
20 juli 2007, 00:47
volledi anti-rokers!!

Lord Kveldulv
20 juli 2007, 09:56
Kijk, je hebt ex rokers en ex rokers (ik ben er ook een, jij ook) ik vind ni da het stinkt, aangenaam is anders ma bon. Ik ga hier ook ni mensen liggen beledigen omdat ze roken, het is zijn keuze.

Ik heb zelf ook 5 jaar gerookt en weet ook wat het is. Wat het niet is, is jouw een recht geven van die jongen te beledigen. Dat jij vind dat het stinkt? Prima, hou het voor jezelf...

Ik begin zo stilletjes dit zinnetje te geloven op gebied van anti-roken: Ex-rokers zijn erger als niet rokers... (was de burgermeester van Mortsel geen ex roker?)

Bij een minderheid ruikt ge het in een niet storende manier (ma nog wel op die manier da'k ze zeker niemeer zou kussen, al ist een schoon meiske). Maar bij de meesten hangt daar helaas zo ne zure walm rond. Kunt ge tegen hen dan ook zeggen: "hou uw stank voor uzelf want kheb moeite om mijn lunch binnen te houden als ge naast mij zit?"
En nog iets dat nog niet vermeld geweest is. Wat met mensen die er fysiek niet tegen kunnen? Mensen met astma bijv. Gaat misschien raar klinken maar ik heb er last van. Misschien omdat ik zelf zo lang gerookt heb dat het erger geworden is, maar op de moment dat ik zelf rookte had ik al een tijdje geen aanval meer gehad. Het was pas jaren later toen ik iets had met een meisje die rookte dat ik terug astma aanvallen begon te krijgen. We hadden afgesproken dat ze niet zou roken in mijn bijzijn. Maar haar kleren stonken er naar, haar kamer, haar bed. Na een paar dagen kreeg ik er al last van en dat werd erger met de week.
Nu voel ik dat zelfs al opkomen als ik samen met iemand in de lift sta die net buiten een sigaret gerookt heeft. Op of straat als ik door de wind zo'n rookwolk in mijn gezicht krijg. Ik vrees dat ik het mezelf voor een stuk aangedaan heb, maar ja... toen waren we nog jong :p
Ik ben int algemeen tegen dingen verbieden, maar nu ben ik toch wel pro een totaal rookverbod. En daar doen we de ziekenkas en onszelf een groot plezier mee imho.

metaphore
20 juli 2007, 10:09
Ja, feitelijk nog maar een jaar, stom begonnen. Ik rookte al eens heel af en toe op een gepaste gelegenheid maar da gebeurde echt nie veel. Dan op reis gegaan naar spanje waar een pakske l&m 2,35€ kostte en daar bijna elke dag een pakske gerookt. Sindsdien met het weggaan beginnen roken en later ook gewoon op men kot en op andere momenten.
Kga wel stoppen normaal binnen enkele dagen, met een aantal man hebben we afgesproken niet meer te roken na chirokamp en normaal zou dat dan ook wel moeten lukken. Kost me echt te veel geld anders.

cool_boy_ke
20 juli 2007, 10:17
Ik ben int algemeen tegen dingen verbieden, maar nu ben ik toch wel pro een totaal rookverbod. En daar doen we de ziekenkas en onszelf een groot plezier mee imho.
Totaal rookverbod ? Dus een mens mag nog niet eens een sigaretje opsteken in z'n eigen huis, dat vind ik niet kunnen. Kvind dat je alle (soft) drugs moogt gebruiken, zolang ge anderen niet stoort ermee. Het is nog altijd jouw eigen lichaam en niemand zou mogen vertellen wat je ermee moet doen.

ChfZ | Hanky
20 juli 2007, 10:26

Rokers stinken echt... of ge da nu wilt geloven of ni..

Mijne collega die 2m neffe mij zit is nen roker.. af en toe verdwijnt die naar buiten. Vanaf die 10sec op haren bureaustoel zit begin ik die te rieken..
Laat staan da ze dossiers moet emme die bij mij liggen of iets komt vragen of whatever waardoor die naast mij sta...

xDama
20 juli 2007, 10:31
Occasioneel rook ik. Vnl. na een joint fzo dan rook ik zeker een paar sigaretjes. Anders is dat als ik wat gestresseerd ben. Maar ik heb niet het gevoel dat ik sigaretten nodig heb, bijlange niet zelfs.

EternalSilence
20 juli 2007, 10:44
Nee
en het is wel duidelijk waarom niet, de gezondheid, ik wil niet alle dagen al hoestend wakker komen en weten dat ik de dag niet kan doorgaan zonder koffie/sigaret,...

geen enkele verslaving hier. ^^

het feit dat niemand rookt van de kinderen in onze familie is omdat onze ouders het wel doen (niet mijn ouders, enigste in heel da familie die niets roken), en als je dan je grootvader zwarte gal ziet uithoesten is de goesting om het maar eventjes uit te proberen wel heel rap voorbij.

derbij, zo'n verslaving kost ook handen vol geld .. wa zijt ge daar nu mee?

Lord Kveldulv
20 juli 2007, 11:28
Totaal rookverbod ? Dus een mens mag nog niet eens een sigaretje opsteken in z'n eigen huis, dat vind ik niet kunnen. Kvind dat je alle (soft) drugs moogt gebruiken, zolang ge anderen niet stoort ermee. Het is nog altijd jouw eigen lichaam en niemand zou mogen vertellen wat je ermee moet doen.

Ok, openbare plaatsen dus ook gewoon op straat. En dat is nog maar kwestie van tijd eer het zover is.
Als ge thuis rookt, denk dan ook eens aan uw vrouw en kinderen. Ist nu nie, dan later.

-RaZoR-
20 juli 2007, 11:38
Volgende maand worden het er 10, nadien 20 en nadien 1 pakse per week en dan 2 pakskes per week ..

dikke b/s :p

ik rook al bijna 5 jaar en kheb al altijd 1 pak per week gerookt. niet meer, niet minder...

dus dat je op termijn meer rookt is van mij niet op toepassing :p

deyoeri
20 juli 2007, 11:46
Ja, ik rook. Begint wel al te minderen imo, rook in de week praktisch nooit meer, gewoon omdat ik er al niet echt de gelegenheid toe krijg + het mij niet meer aanstaat in de week te roken.
Rook dus vooral als'k uitga en dan nog is het zoveel niet (roltabak, niet altijd zin om te rollen) vergeleken met pakweg...een halfjaar geleden.
Als'k een lief zou hebben dat zelf niet rookt, zou'k meteen stoppen. Want ik begrijp best dat het storend is/zou zijn, ook al zou ik het bv niet in haar bijzijn doen.

madjuh69
20 juli 2007, 11:51

ik ga (semi-)akkoord dat een totaal rookverbod geen oplossing is, maar uw argument van "thuis doet ge wat ge wilt" houdt geen steek.

Mensen die thuis roken (en daarmee bedoel ik binnen) kunnen het andere mensen ook serieus lastig maken. Onze overburen roken al meer dan 10 jaar in een klein huis en ik kan daar niet binnengaan of ik word misselijk.
Denk eens aan de mensen die na u in dat huis komen wonen of zelfs mensen die bij u wonen of bij u op bezoek komen.
Als roker merk je dat niet erg op dat die stank in het behang en/of muren trekt.

De enige plek waar je (naar mijn menig) zou mogen roken is in open lucht waar er geen niet-rokers in de buurt zijn. in je tuin, op straat, waar dan ook...

[deleted]
20 juli 2007, 12:03
[deleted]

[deleted]
20 juli 2007, 12:05
[deleted]

De SkeEvN
20 juli 2007, 12:15
op gelegenheden roken is da nie zowa meeloperachtig? :')

2s2k
20 juli 2007, 12:19
ja, lucky strike

[deleted]
20 juli 2007, 12:20
[deleted]

Piekatsjoe
20 juli 2007, 12:27
Ge hebt mensen die dat doen om op te vallen en ge hebt mensen die dat doen omdat ze plots behoefte hebben om te roken. Je weet, als ik hier thuis zit, is er ook nie veel activiteit. Dus zie ik ook geen rokende mens in m'n buurt. Tot m'n moeder hier afkomt en die zegt, kga een sigaretje roken dan hebbek plots wel zin.

Da's een heel verschil, 't Is makkelijk om drek te zeggen dat het meeloperij is. :)

², m'n ma rookt ook, en als die nie thuis is heb ik ook geen zin om te roken. Is ze thuis en ik ga naar beneden EN ze rookt, krijg ik ook zin in een sigaret.

En van dat stinken: Kauwgom helpt enorm, heb er altijd bij -> half uurtje zitten kauwen en weg is sigarettengeur uit mond. Geur zit dan wel in kleren maar daar hebde deo voor, mr die hebde nie altijd bij u ^^.

Ik rook ook alleen maar als'k nr fuif ga, wegga met maten, ... wel nooit op familiefeesten, bij m'n lief ben ... omdat'k da ongepast vind :)

Mr. Jack!
20 juli 2007, 12:35

'T zal ne slechten drinker zijn eh :D

Lang gerookt nu gestopt. Ik rook nu enkel nog joints... Ik weet ook wel dat ik de tabak nodig heb en niet de wiet, maarja... Zolang ik mijn geweten zo kan sussen...

webster
20 juli 2007, 12:37
ja belgam 21
begonnen op scoutskamp, bijna 3 jaar geleden
dan jaar niet echt actief, alleen als ik wegging
en vanaf dan elke dag mss 2 of 3 ( voor en na school )
dit jaar wel beetje meer 4/5

De SkeEvN
20 juli 2007, 12:41
², m'n ma rookt ook, en als die nie thuis is heb ik ook geen zin om te roken. Is ze thuis en ik ga naar beneden EN ze rookt, krijg ik ook zin in een sigaret.

En van dat stinken: Kauwgom helpt enorm, heb er altijd bij -> half uurtje zitten kauwen en weg is sigarettengeur uit mond. Geur zit dan wel in kleren maar daar hebde deo voor, mr die hebde nie altijd bij u ^^.

Ik rook ook alleen maar als'k nr fuif ga, wegga met maten, ... wel nooit op familiefeesten, bij m'n lief ben ... omdat'k da ongepast vind :)
parfum deo whatever helpt nie bij rookgeur in de kleren ;) dan ruiket gewoon doorelkaar en stinkt et nog meer en kmerk da veel

/edit en kdenk trouwens ook nie da iedere alledaagse roker zen kleren iedere dag verversd ofzo

toen ik nog tuis woonde (cafe restaurant) zelfs men verse kleren roken al vermuft vers uit de kleerkast met geurzakken derin -_-

ULTRAnumb
20 juli 2007, 12:42
in ope lucht roke
kheb er mr 2 gerookt en da was in open lucht en m'n ma heeft er niks van gemerkt (gelukkig)

Blanco
20 juli 2007, 12:45
Mensen die thuis roken (en daarmee bedoel ik binnen) kunnen het andere mensen ook serieus lastig maken. Onze overburen roken al meer dan 10 jaar in een klein huis en ik kan daar niet binnengaan of ik word misselijk.
Denk eens aan de mensen die na u in dat huis komen wonen of zelfs mensen die bij u wonen of bij u op bezoek komen.
Als roker merk je dat niet erg op dat die stank in het behang en/of muren trekt.

Jeeses man, blijf daar dan buiten he of koop dat huis niet. Als in uw egen huis al niet meer mocht doen wat ge wilt, zijn we al ver gekomen. Wie gaat mij dat trouwens verhinderen? Ga je in elk huis camerabewaking zetten ofzo?
Mensen kunnen toch een stukje zagen tegenwoordig.
Ze zouden beter straatbordjes maken met "geen gezeik in mijn wijk."

Hellrabbit
20 juli 2007, 12:46

tzelfde hier

madjuh69
20 juli 2007, 12:58
Jeeses man, blijf daar dan buiten he of koop dat huis niet. Als in uw egen huis al niet meer mocht doen wat ge wilt, zijn we al ver gekomen. Wie gaat mij dat trouwens verhinderen? Ga je in elk huis camerabewaking zetten ofzo?
Mensen kunnen toch een stukje zagen tegenwoordig.

gij leest 1 zin van mijn post, krijgt een chemische reactie in uw brein en begint gezaag te typen.
wie "zeikt" er dan ?

das mijn mening en ik heb OOK het recht om mijn mening te uiten, net zoals gij uw recht hebt om in uw huis te roken.

-woont gij daar alleen en krijgt ge ni veel mensen over de vloer ? who cares of gij rookt dan ?
-woont ge daar met andere rokers die het hun niet aantrekken ? who cares dan ?
- woont gij in een groot huis met goede verluchting ? who cares dan ?
- woont gij in een klein huis met familieleden die niet roken en hun storen aan t feit da gij wel rookt ? --> doe het dan buiten

waar refereer ik naar camera's of wetten die moeten verbieden dat er nergens gerookt mag worden. ik zeg gewoon dat er meer rekening gehouden mag worden met de niet-roker in privéwoningen vanuit de roker zijn kant.

Een van mijn beste maten rookt constant op de kamer waar zijn PC staat, dat is een klein kamerke en hij weet dat ik ziek word als ik daar inkom. hij vraagt mij dan ook nooit om daar binnen te gaan.

dat bedoel ik. niet da ge "ni moogt doen wa ge wilt in uw kot".
ik heb het over de hoffelijkheid van de rokers, want het zijn ZIJ die anderen storen en velen snappen dat niet omdat roken zo sociaal aanvaard is (was).
lees eerst voor ge reageert...

ULTRAnumb
20 juli 2007, 13:07
tzelfde hier

kzei da ook vroeger :baard:

Blanco
20 juli 2007, 13:09
ik zeg gewoon dat er meer rekening gehouden mag worden met de niet-roker in privéwoningen vanuit de roker zijn kant.

Geen probleem daarmee, maar dat moet dan maar afgesproken tussen die bewoners onderling, zeker als het over het een privéwoning gaat.
Ik zou niet willen dat zoiets wettelijk geregeld wordt, ik zou begot niet weten hoe.

Hellrabbit
Sommige mensen hun posts hier, over wat ze van de sigaret denken enzo, zijn soms echt te belachelijk voor woorden :') Elke keer weer merk ik op, elke keer weer .. Dat de anti-roker gewoon regels wilt opstellen voor de roker. Al dan niet direct, maar vooral indirect.

Door ongevraagd te roken doen rokers nochtans net hetzelfde

Ik zeg dat nu al bijna 20 jaar lang

En vraag gerust aan de mensen hier opt forum die mij wat kennen : elke keer als ik wegga worden er mij gemiddeld 3 joints ed aangeboden op een avond :)

metaphore
tzelfde hier

ooit zal onze peer pressure u nog wel te pakken krijgen!!

passief hebt gij trouwens ook al massas pakskes gerookt en heel wa toeten :)

ULTRAnumb
20 juli 2007, 13:10

² that

metaphore
20 juli 2007, 13:11
Door ongevraagd te roken doen rokers nochtans net hetzelfde

Ik zeg dat nu al bijna 20 jaar lang

En vraag gerust aan de mensen hier opt forum die mij wat kennen : elke keer als ik wegga worden er mij gemiddeld 3 joints ed aangeboden op een avond :)
kdenk dat er vorig weekend u minstens 50 joints zijn aangeboden :p

Mikkel
20 juli 2007, 13:13
Ja, roltabak, max 5 sigaretten per dag..wel meer alsek uitga
Ik heb het al lang geleden opgegeven te luisteren naar de moraalridders en fanatieke anit-rokers..Mijn keuze,mijn beslissing..
Ik rook altijd buiten, nooit binnen en daarmee stoor ik niemand..
2nd hand smoking kun je dus al nie aanvoeren, alleen dak mezelf schade aandoe ma dat doet alcohol (bij overdaad) ook..same shit, minder taboe deze dagen..

UltimateWeapon
20 juli 2007, 13:17
Sigaretten beginnen roken in 2007 vind ik vrij zielig...
Als ge u echt "light" wil voelen, pak dan iets serieuzere drugs ( minstens een joint) maar toch geen domme sigaretten...
En het stinkt verschrikkelijk.

Hellrabbit
20 juli 2007, 13:27

passief hebt gij trouwens ook al massas pakskes gerookt en heel wa toeten :)

Dat eerste durf ik te betwijfelen :p

En da tweede is mss wel waar, maar ne mens moet er iets voor over hebben om zijn sociaal contact op punt te houden :(

Karakter hebben he :cool:

Kid_C
20 juli 2007, 13:32

Jij bent nog maar 16, ik ben er ondertussen al 20 en heb al die tijd al neen gezegd.
Mijn vrienden weten dat ze het niet moeten aanbieden, ze willen het zelfs niet omdat ze het zelf slecht vinden. Sigarettenrook irriteert trouwens ook mijn ogen, als ik een halfuur op café zit met mensen die roken naast mij staan mijn ogen halfrood.

R-evolution™'
20 juli 2007, 13:38

da vind ik dus zo belachelijk eh , als iemand naar u toe komt die ge kent of niet kent en u een joint aanbied als de weet da ge nie rookt.

ikzelf rook zowat elke keer dat ik op stap ga, en niet gewoon roken. regelmatig ook nog eens puur wiet om zeker te zijn dat ik niet verslaafd raak aan tabak, aangezien mijn kameraad zo verslaafd is geraakt aan sigaretten.

ik doe het altijd met men beste kameraad en we gaan altijd buiten, erges discreet in een hoekje zitten dat niemand het ziet. we zullen ook nooit iemand een joint aanbieden.

ma door die vakantie rook ik eigelijk wel te veel na men zin, 4-5 keer per week

[deleted]
20 juli 2007, 13:47
[deleted]

ULTRAnumb
20 juli 2007, 13:49
Dat eerste durf ik te betwijfelen :p

En da tweede is mss wel waar, maar ne mens moet er iets voor over hebben om zijn sociaal contact op punt te houden :(

Karakter hebben he :cool:

nah
safke kan deugd doen :p

en karakter lol :rofl:

Anoniem04
20 juli 2007, 13:50

Niet iedereen begint te roken omdat ze een sigaret krijgen.

Ik haat het gewoon echt dat wanneer je zoiets zegt je commentaar krijgt : "Dat zei ik vroeger ook"

Guess what, het intereseerd mij niet wat jij vroeger zei.

ULTRAnumb
20 juli 2007, 13:51
Niet iedereen begint te roken omdat ze een sigaret krijgen.

Ik haat het gewoon echt dat wanneer je zoiets zegt je commentaar krijgt : "Dat zei ik vroeger ook"

Guess what, het intereseerd mij niet wat jij vroeger zei.

buh
khad vroeger ook al veel stress
gwn geen kans das al :p

Anoniem04
20 juli 2007, 13:52
buh

Ga dan niet zagen tegen iemand die zegt dat hij het niet doet en het ook niet van plan is eh.

ULTRAnumb
20 juli 2007, 13:53
Ga dan niet zagen tegen iemand die zegt dat hij het niet doet en het ook niet van plan is eh.

bijt mijne neus der ni af he :rofl:
tzijn er veel da zo zegge da ze ni beginne mr later wel doen he

Anoniem04
20 juli 2007, 13:55
bijt mijne neus der ni af he :rofl:
tzijn er veel da zo zegge da ze ni beginne mr later wel doen he

Dan kan je dat tegen iedereen gaan zeggen :sop:

Hellrabbit
20 juli 2007, 13:55
en karakter lol :rofl:

n/o, maar als gij zegt dat ge vroeger ook altijd 'nee' wou zeggen tegen sigaretten tot dat den eerste den beste u der eentje aanbood, dan heb ik wel het recht om het woord karakter in de mond te nemen :p

da vind ik dus zo belachelijk eh , als iemand naar u toe komt die ge kent of niet kent en u een joint aanbied als de weet da ge nie rookt.

Die mensen kennen mij al lang genoeg om te weten dat ik daar geen aanstoot aan neem :)

ComputerVISTA
20 juli 2007, 13:57
Neen, natuurlijk niet!

Kid_C
20 juli 2007, 13:59
Neen, natuurlijk niet!

Zei de kettingroker... :unsure:

CP-RB2H
20 juli 2007, 14:00
buh

lol 16 jaar....

OT: Ik rook ook, maar geen pakske per dag. Met 3-4 pakskes per week kom ik normaal wel toe.

ComputerVISTA
Zei de kettingroker... :unsure:

Dat zijn geruchten!!!!! Geruchten zeg ik u! :angry:

Hellrabbit
Dat zijn geruchten!!!!! Geruchten zeg ik u! :angry:

vista, ik riek het tot hier :angry:

ComputerVISTA
20 juli 2007, 14:01
tendoet tendoet!!!!!

Ge hebt niet eens bewijzen! :angry:

[deleted]
20 juli 2007, 14:06
[deleted]

Hellrabbit
20 juli 2007, 14:08
*kuch* rook *hoest*

(pun not intended)

metaphore
20 juli 2007, 14:26

Als ge u vrienden een beetje kent weet ge wel wa ge moogt aanbieden en wa nie. Ik weet goe genoeg dat ik hellrabbit een sigaret kan aanbieden maar ik weet dan ook goed genoeg het resultaat. Dieje zal toch nooit van een sigaret roken... Zo'n watje :p

ComputerVISTA
20 juli 2007, 14:29
*kuch* rook *hoest*

(pun not intended)

*biedt zakdoek aan*

Hier uw microben zo maar in't rond laten vliegen :sop: en dan op rokers bezig zijn ze :sop:

kil911ler
20 juli 2007, 14:34
Ik rook al heel mijn leven passief...

Rage
20 juli 2007, 14:39
ik rook omdat het cool is

Hollow
20 juli 2007, 14:40
Ja, lucky strike :love:

Homer`
20 juli 2007, 15:59
Ik rook al heel mijn leven passief...

² blabloebliebloo

sneax
20 juli 2007, 16:14
ik vind het irritant, die mensen die rokers beledigen gewoon omdat ze roken - doen alsof ze dom en idioot zijn, of alsof ze naief of onwetend zijn

als ik nu ffs wil roken dan is da toch mijn goesting, als ik daar nu plezier aan heb, en ik heb daar goesting in, dan is da toch zo?

wat ik eigenlijk zo ironisch vind is die mensen die tegen vanalles tegen zijn omdat ge da enkel zou doen 'om stoer te doen', want wete, DIE mensen zijn eigenlijk de meelopers, de moderne tienermeeloperij van de humaniora kindjes met godsdienst, die vanalles NIET doen omdat ze denken dat het stoerdoenerij is en hoho daar doe we niet aan mee want dan zijn we kuddedieren (en tis zo ironisch want al die mensen die zo denken zijn zelf een kudde)

edit: allé sory voor de rant maar da moest eruit :unsure:

Kid_C
20 juli 2007, 16:15
Inderdaad, ik rook niet omdat het stoer is.

metaphore
20 juli 2007, 16:21
wat ik eigenlijk zo ironisch vind is die mensen die tegen vanalles tegen zijn omdat ge da enkel zou doen 'om stoer te doen', want wete, DIE mensen zijn eigenlijk de meelopers, de moderne tienermeeloperij van de humaniora kindjes met godsdienst, die vanalles NIET doen omdat ze denken dat het stoerdoenerij is en hoho daar doe we niet aan mee want dan zijn we kuddedieren (en tis zo ironisch want al die mensen die zo denken zijn zelf een kudde)

Alles is een kudde man.
Ik begrijp perfect wat ge bedoelt. Bij ons opt school waart ge van het type "oeeh jeaah stoer" als ge rookte en echt stoer als ge rokers uitlachte ...
de wereld op zijn kop. Typisch humaniora :)

ChunWai.
20 juli 2007, 16:39
Maar wat is er dan eigelijk zo stoer aan een sigaret?

Kid_C
20 juli 2007, 16:42
Ik denk dat het ligt aan het feit dat roken "voor volwassenen is" en veel jongeren ermee beginnen omdat ze volwassen willen lijken. Roken is ook slecht voor de gezondheid en in de rebellie van de jeugdjaren pak je een sigaret om tegendraads te doen.
Één van mijn beste vrienden komt er ook voor uit dat hij is begonnen om mee te doen met de groep, hij is nu verslaafd en geraakt er maar niet van af.

PinkyNTheBrain
20 juli 2007, 16:44
ik vind het irritant, die mensen die rokers beledigen gewoon omdat ze roken - doen alsof ze dom en idioot zijn, of alsof ze naief of onwetend zijn

als ik nu ffs wil roken dan is da toch mijn goesting, als ik daar nu plezier aan heb, en ik heb daar goesting in, dan is da toch zo?

Wa voor schrale zever is dit... Omda iemand slim genoeg is om ni te roken behoort em tot een kudde oO

Ok, er zijn veel zeikers op rokers, ma het stinkt dan gvd ook...
Ik zelf rook nie, nooit geprobeerd, zal ook nooit probere,

MUUUUH volgt de kudde...

^MystiQ
20 juli 2007, 16:52
ik koop die ni
geen geld ervoor

Lol man man man, waar is den tijd dat ik hier nog rondliep met mijn gezonde longen, 15-16 jaar geen sigaret aangeraakt. Tot op mijn eerste fuif en dan krijg ik er eentje aangeboden, met al wa drank in mijn lijf, mijn eerste sigaret. Kwerd er nog schever van en da beviel mij wel. Af en toe eens een sigaretje. En dan begin ik mijn eerste jaar hoger onderwijs ( 18 - 19 ) jaar. Kging dan nog wa meer uit en ik rookte al wa meer en den tijd dat ik per avond alsk wegging nen pak oprookte was al nie ver meer te zoeken. Kben dan eens een maand gestopt en weer begonnen en nu ben ik al een goede 5-6 maand clean en het bevalt mij steeds meer en meer.

Kben blij dak van die viezigheid vanaf ben eerlijk gezegd. Ik was altijd ne roker die int weekend rookte. Alst examens waren soms in de week ofzo. Maar dan was het nooit echt overdreven. Maar der komt nen dag da ge zegt van, man man man, waar zennek mee bezig, mijzelf zo verklooten. En ik weet niet of iedereen da eeft maar kheb er soms nog spijt van dak in mijn puberjaren eens die eerste sigaret aangeraakt heb. Maar nu is het natuurlijk te laat hé :)

Kzou zeggen, maak een doordachte keuze. Maar op jongere leeftijd denken de meesten gewoonweg niet na. Jammer natuurlijk :)

webster
Ik denk dat het ligt aan het feit dat roken "voor volwassenen is" en veel jongeren ermee beginnen omdat ze volwassen willen lijken. Roken is ook slecht voor de gezondheid en in de rebellie van de jeugdjaren pak je een sigaret om tegendraads te doen.
Één van mijn beste vrienden komt er ook voor uit dat hij is begonnen om mee te doen met de groep, hij is nu verslaafd en geraakt er maar niet van af.

idem voor drank, drugs, ....

KO
Roken is het ultieme voorbeeld dat de mens een kuddedier is.

Ik zelf rook niet. Nooit gedaan, en zal ook nooit gebeuren. Al was het maar uit princiepe.

FEW
20 juli 2007, 16:57

ok... als ge wilt roken is dat uw goesting, akkoord. maar van de moment dat ge in de buurt van niet-rokers staat gaan die zich er aan storen en kan ik zeggen dat ge een egoïst zijt. nu kunt gij dan weer zeggen dat niet-rokers egoïsten zijn omdat die vragen aan u van niet te roken, maar dan ook weer, gij zijt degene die er veel geld tegenaan gooit, uzelf schade toebrengt en andere mensen ;)

mij kan het geen bal schelen dat mensen roken. van mij mogen het 20 pakjes per dag zijn, zolang die maar niet in mijn buurt uitgeblazen worden, boehoe ik ben een egoïst :)

ik heb btw al is getrokken van een sigaret om te proberen wat er zo geweldig aan is... niets dus. een ding aan rokers vind ik opmerkelijk sterk. ze hebben het karakter om te beginnen roken, maar om te stoppen... dat is iets anders ;)

[deleted]
20 juli 2007, 16:59
[deleted]

Holy Paladin
20 juli 2007, 16:59
dunno waar het goed voor is. beter dat ge uw geld spaart en uitgeeft aan heroine als ge toch zoiets wilt doen

coap
20 juli 2007, 17:04
Ik geniet er elke dag van. Met alcohol is een safke gwn super :D
Of zoals nu wa sonic youth aant luisteren+cola light + safke = zalig :D
NU benk 20 ma kga er binne 2-3 jaar wel proberen mee te stoppe denk ik

FEW
20 juli 2007, 17:04
dunno waar het goed voor is. beter dat ge uw geld spaart en uitgeeft aan heroine als ge toch zoiets wilt doen
het geeft u een goed gevoel, een gevoel dat ge niet nodig hebt zolang ge het nooit ervaren hebt :) net zoals alle andere drugs.

Ik geniet er elke dag van. Met alcohol is een safke gwn super :D
Of zoals nu wa sonic youth aant luisteren+cola light + safke = zalig :D
NU benk 20 ma kga er binne 2-3 jaar wel proberen mee te stoppe denk ik
gelukkig dat ge erbij zet dat ge 20 zijt, anders had ik u zeker 15 geschat.
over 2-3jaar stoppen, right. enkele vriendinnen van mij konden ook stoppen met roken als ze zin hadden. tot ze eens stopte met roken, het heeft niet lang geduurd.

Hellrabbit
20 juli 2007, 17:06
het geeft u een goed gevoel, een gevoel dat ge niet nodig hebt zolang ge het nooit ervaren hebt :) net zoals alle andere drugs.

een van de zovele redenen waarom ik van de meeste van die dingen afblijf :)

Hellrabbit
20 juli 2007, 17:09

Ik wil geen longkanker krijgen

bàààààh

FEW
20 juli 2007, 17:09
dat is relatief. ik wil wel proberen om te zien wat er geweldig aan is. tot zover heb ik alleen nog maar weed en sigaretten geprobeerd (alcohol niet mee geteld, ik drink te graag een pintje :)). maar sterkere, verslavendere drugs ga ik niet proberen uit schrik dat het te geweldig zou zijn.

VinceFeet
20 juli 2007, 17:10
Negentien jaar oud en ik rook niet (zelfs nog nooit van een sigaret getrokken eerlijk gezegd). Ik rook niet omdat ik nogal sportief ben en ik vind het echt geen zicht wanneer je na een potje basketbal een sigaret opsteekt. Maar uiteraard is het vooral omwille van m'n conditie dat ik het liever laat.En ik zit nu ook niet echt te wachten op gele tanden, dat vind ik echt ranzig!

Maar iedereen doet uiteraard wat hij of zij wil. Mijn ouders roken allebei en van de drie zussen zijn er ook twee die roken. Daarnaast nog x aantal maten die roken dus ik zal sowieso wel 'passief roken' van tijd tot tijd.

Sigaretten ga ik nooit uitproberen, moet ik echt niets van weten. Misschien dat ik ooit wel is een joint wil smoren maar voorlopig ben ik volledig straight edge (ik drink ook geen alcohol ;)). Nee, nu lieg ik. Want er is één lichamelijke deugd die ik niet kan laten... Maar dat is dan wel een gezonde zeggen ze! ;)

Hail Priest!
20 juli 2007, 17:15

:lol: Nice one.

metaphore
20 juli 2007, 18:57

anders zijt gij binne de korste keren aan alles verslaafd ofwa :)

cuda
20 juli 2007, 19:06
om de zoveel maand rook ik wel eens
soms op een fuif vind ik da is fijn :)
en een paar keer per jaar rook ik ook wel eens een sigaar of waterpijp met fruittabak

Hellrabbit
20 juli 2007, 19:25
anders zijt gij binne de korste keren aan alles verslaafd ofwa :)

Daar wil ik dus niet achter komen :p

koendg
20 juli 2007, 19:26
Ik denk dat je geld nog beter aan de meisjes van plezier kan besteden dan aan sigaretten... Beiden zijn duur maar gezondheid boven alles! :lol:
Ik blijf er alleszinds af, it stinks ^^

eniac
20 juli 2007, 19:26
Bij ons opt school waart ge van het type "oeeh jeaah stoer" als ge rookte en echt stoer als ge rokers uitlachte ...
de wereld op zijn kop.

Als dat op zijn kop is, dan is "juist" de rokers die de anderen uitlachen ofzo? :)

Ik heb jaren gerookt en heb tamelijk veel gerookt ook (piek was een vijftal pakjes per week), maar heb een paar jaar terug toch ingezien dat het feitelijk maar geldverspilling is die mij niets opleverde. En dan maar ineens gestopt.

Messias.
20 juli 2007, 19:32
Sigaretten ga ik nooit uitproberen, moet ik echt niets van weten. Misschien dat ik ooit wel is een joint wil smoren maar voorlopig ben ik volledig straight edge (ik drink ook geen alcohol ;)). Nee, nu lieg ik. Want er is één lichamelijke deugd die ik niet kan laten... Maar dat is dan wel een gezonde zeggen ze! ;)

Zolang 't binnen een relatie is, geen probleem. ;) Hehe, mede "straight edger" hier, al duw ik mezelf niet graag meer in dat hoekje.

-----
20 juli 2007, 19:35
Als ik uitga, rook ik soms es.

Unilever
20 juli 2007, 19:38
Op 14 jaar begonnen. Op 18 jaar gestopt voor bijna een jaar. Nu sinds een maand weer begonnen. Maar een dezer dagen stop ik weer.
Lievelingssigaretten: tigra en next
lievelingstabak: tigra.

Het smaakt me wel maar 't is kosten/baten gezien zo duur dat het beetje belachelijk is te roken.

edit: spray-bunny hier

Arifiene
20 juli 2007, 19:41
Nope, heb een hekel aan die rook, vooral als ge ziet hoe me ma s ochtends de longen uit haar lijf hoest.
Een lief die rookt moet k nooit meer hebben btw, miserie genoeg met de mijne gehad die niet wou stoppen.

Unilever
20 juli 2007, 19:55
Nope, heb een hekel aan die rook, vooral als ge ziet hoe me ma s ochtends de longen uit haar lijf hoest.
Een lief die rookt moet k nooit meer hebben btw, miserie genoeg met de mijne gehad die niet wou stoppen.
Gij dwingt u lief om te stoppen met roken?:p

J-man
20 juli 2007, 19:55
Ja ik rook, maar alleen als ik wat ga drinken (ne pint smaakt dan nog beter! imo), of ik ff een rustige pauze wil van iets.

WolCoM
20 juli 2007, 20:02
Ik rook niet, maar ik smoor af en toe wel eens een jwaintje. Dat is het zowat.
Ben eigenlijk ferm content dat ik niet rook.

Hekje#
20 juli 2007, 21:00
Ik rook niet
Mijn lief rookt wel, maar als ze bij mij is, is het wel minder (toch niet bij mij thuis, int stad wel is af en toe maar toch minder)..
Kheb liever dat ze zou stoppen mjah, wie ben ik om haar te verplichten.

Stimpy
20 juli 2007, 21:23
bwah, roken bij uw partner als die da ni graag heeft vind ik een teken van anti-respect

cassie821
20 juli 2007, 21:41
als ik uitga , rook ik eentje .
op school soms ( mag bij ons )

Avondland
20 juli 2007, 21:59
Ik rook niet en heb het nooit gedaan.

Misschien als ik ergens erg gezellig zit met een goeie malt whisky in mijn handen zou ik het wagen eens een sigaar aan te steken maar zoiets is me nog niet voorgekomen. In gewone sigaretten heb ik helemaal geen interesse omdat ik zoiets blijkbaar altijd associeer met die onnozele johnnies van 15 jaar die zichzelf stoer vinden met een sigaret tussen hun vingers. Uiteraard is dat geheel ongegrond maar dat is mijn eigen ervaring met zoiets. Buiten dat vind ik dat het gewoon ranzig veel stinkt, terwijl alcohol een lekkere geur heeft. Zeker calvados of whisky zijn twee dingen waar ik veel aan kan rieken vooraleer ik begin te drinken.

Arifiene
20 juli 2007, 22:33
Gij dwingt u lief om te stoppen met roken?:p

Ja.
Tis dat of tis gedaan.
Ik ben imo vrij om mijn eigen keuzes te maken en ik was het zat om constant in die damp te zitten. Ik heb al een moeder die haar longen uit haar lijf hoest, nog een lief derbij is teveel.
Hij had ook een keuze, stoppen of niet (maar bij dat laatste dan wel zodner mij ;)).

[deleted]
20 juli 2007, 23:01
[deleted]

MorGo7h
20 juli 2007, 23:04
Ik rookt niet en het ook nooit doen.

Kheb et wel al geprobeerd maar das mottig, krijg er een droge keel van en dorst, et stinkt en tis duur. (+ uw kanker ng, uw lief dat u wegwilt als ge ni stop)

Allemaal voor 0.04euro/minuut!

De SkeEvN
20 juli 2007, 23:05
:rofl: @hierbove van osi

dus als uw lief zou zegge rijd es wa trager met den auto dan stampte ze gewon den auto uit ofzo? :unsure: want ja jij wil sneller rijden eh en zij staat in de weg

heb al deeltelijk in arifiene haar positie gestaan en it worked :')

Hellrabbit
20 juli 2007, 23:06
Dan hoop ik dat die jongen u gewoon dumpt, niet vanwege omdat hij rookt ofzo, maar dat jij hem verplicht dat hij moet stoppen met roken. Vind ik gewoon niet kunnen. Sorry hoor, maar jij zijt toch niet de baas? =) Of ben jij ook zo in het leven, tegen mensen zeggen dat ze dit en dat niet mogen doen, zolang jij maar goed leeft hé. ;)

Moest mijn lief zoiets doen bij mij, dan zeg ik er gewoon tegen dat ze mag oprotten als ze me zulke keuzes oplegt. Dan voel jij totaal niets voor die jongen. Liefde houdt niets tegen.
Ge moet dat bespreken ... er samen mee uitkomen.

Hij heeft toch de keuze zeker?
Als ie zen sigaretten belangrijker vindt dan haar, dan moet ie daar maar voor kiezen he

MorGo7h
20 juli 2007, 23:06
Ja.
Tis dat of tis gedaan.
Ik ben imo vrij om mijn eigen keuzes te maken en ik was het zat om constant in die damp te zitten. Ik heb al een moeder die haar longen uit haar lijf hoest, nog een lief derbij is teveel.
Hij had ook een keuze, stoppen of niet (maar bij dat laatste dan wel zodner mij ;)).

² Ik vind roken vuil, stinkt enzo, ook die persoon buiten whatever da zit gwn in uw kleren en ruik je aan de adem. Moest ik een vriendin hebben dat rook zou ik haar ook doen stoppen.
En als uw lief u laat vallen voor een sigaret... Dan wete et ook al eh.

visual-X
20 juli 2007, 23:09
:rofl: @hierbove van osi

dus als uw lief zou zegge rijd es wa trager met den auto dan stampte ze gewon den auto uit ofzo? :unsure: want ja jij wil sneller rijden eh en zij staat in de weg

heb al deeltelijk in arifiene haar positie gestaan en it worked :')

skeevn ge trekt het weer in het belachelijke!

in osi kan ik inkomen , maar in het andere ooke

Flipkikker
20 juli 2007, 23:12
sigaretten spreken me niet bepaald aan,
heb al es een paar jointjes geprobeerd, maar hadk ook nie bepaald iets aan (te weinig aan getrokken voor echt effect te hebben ws)

wat wel af en toe es smaakt is een sigaar bij het drinken van een glaasje wijn,
en dan proberen cirkeltjes te blazen =')

De SkeEvN
20 juli 2007, 23:14
skeevn ge trekt het weer in het belachelijke!

in osi kan ik inkomen , maar in het andere ookewas een vergelijking op zelfde niveau

spray-bunny
20 juli 2007, 23:19
Ja.
Tis dat of tis gedaan.
Hij had ook een keuze, stoppen of niet (maar bij dat laatste dan wel zodner mij ;)).Klinkt begrijpelijk. Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet stoppen voor m'n lief.

viewer
20 juli 2007, 23:23
Klinkt begrijpelijk. Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet stoppen voor m'n lief.

En dan zwijgen we nog over sex...

Karre
20 juli 2007, 23:39
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik die sigarettengeur nooit ruik, ok als er iemand in men buurt aan het roken is wel maar ik ruik dat voor de rest toch niet ze :unsure:.

Feignasse
20 juli 2007, 23:46
Nee, maar vroeger wel al geprobeerd. Sigaretten zeggen me sindsdien maar weinig, een goede sigaar zou ik daarentegen niet afslaan.

eniac
20 juli 2007, 23:46
Dan hoop ik dat die jongen u gewoon dumpt, niet vanwege omdat hij rookt ofzo, maar dat jij hem verplicht dat hij moet stoppen met roken. Vind ik gewoon niet kunnen. Sorry hoor, maar jij zijt toch niet de baas? =) Of ben jij ook zo in het leven, tegen mensen zeggen dat ze dit en dat niet mogen doen, zolang jij maar goed leeft hé. ;)

Een relatie hebben (en zeker een serieuze relatie hebben) betekent vaak ook compromissen maken. Je kan niet zomaar 100% je eigen leven blijven leiden met 100% jouw eigen keuzes want je gaat niet op alle vlakken volledig overeenkomen. Het is dan maar net de vraag welke compromissen jijzelf aanvaardbaar vindt.

Huasheng
20 juli 2007, 23:47
Ik rook niet.

citrofenwick
20 juli 2007, 23:54
ik ben een roker en voor mijn vriendin toen (die net aan het stoppen was) heb ik af en toe wel wat minder gerookt als ik bij haar was uit respect maar stoppen zou ik denk ik niet zomaar doen.
Alleeja, ik kan da nie direct zeggen want ik heb atm geen vaste relatie :p

Ik ben ook begonnen met af en toe es eentje (smoorvervanger soms ^^)

Mee
20 juli 2007, 23:59
Ja.
Tis dat of tis gedaan.
Groot gelijk!

[deleted]
21 juli 2007, 00:25
[deleted]

hybrid
21 juli 2007, 00:51
Een joint heb ik wel al gerookt maar gewone sigaretten rook ik niet. Gewoonweg veel te duur.

En dat als crewmember die het goeie voorbeeld zouden moeten geven :(

hybrid
21 juli 2007, 00:53
En van dat lief,meestal weet je of je lief rookt voor je samenbent.. als hij/zij rookt dan beginder ni aan é..

Jack-in-the-box
21 juli 2007, 04:52
Ik heb al gerookt, maar eigenlijk alleen als ik wegga, zo nutteloos roken na school / thuis vind k maar nix.

Equino
21 juli 2007, 06:48
Vroeger af en toe wel eentje.

Nu is het vechten tegen de drang :D

Arifiene
21 juli 2007, 09:25
En van dat lief,meestal weet je of je lief rookt voor je samenbent.. als hij/zij rookt dan beginder ni aan é..

exact wat ik zeg, alsek ooit een nieuw lief heb, tja, niet-roken is prioriteit.

@hierboven : zannik es niet, ik 'dwing' niemand, hij had een keuze, en no offense, maar als ge uw roken boven uw lief verkiest zouk ik u persoonlijk al niemeer willen
das normaal zeker

[deleted]
21 juli 2007, 12:25
[deleted]

Arifiene
21 juli 2007, 13:53
Zucht, waarom zeik ik nu, nu draai jij de rollen helemaal om.
Ge leest dus niet. Kijk, het gaat erom dat gij hem een keuze geeft ofwel de sigaret ofwel mij. Hou jij dat niet van die jongen? Sorry hoor, maar wat jij met die jongen hebt noem ik echt geen liefde, hem een keuze geven, de sigaret of mij. :ironic:

Ik zou zelf wel bepalen of ik ga stoppen of niet. Niemand moet mij een keuze geven, daar moet je zelf op komen. Blijkbaar snapt ge het nog niet hé.

Als je echt met die jongen wilt, maar dan ook echt supergraag, dan staat die fucking sigaret niet in de weg. Maar als die jongen graag z'n dagelijks sigaretje wilt, dan komt gij af met, nee. Tis uit, ik hoef u niet meer ...
Ja sorry, dan denk ik toch wel dat er meer iets met u scheelt als je het toch zou uitmaken.

Nogmaals, snappen we het nu allemaal?
Nogmaals, ik zou ook UIT MEDERESPECT stoppen voor mijn lief als ze NIET ROOKT.
Maar als die afkomt met de keuzes, mij of sigaret dan weet ik al meer dan genoeg. :)
Dan zeg ik liever, de sigaret, dan zoek ik wel een ander persoon die werkelijk echt van mij houdt en die sigaret niet als iets met liefde vergelijkt.

Ma fuck it .. Ik laat het hierbij, anyway, veel geluk met uw lief ofzo .. Zulk soort types moeten bij mij niet afkomen. ;)

ik zei 'zannik' niet, wie moet er hier leren lezen...

Ik hou van mijn lief, maar ik hou ook van mezelf ;). En ik vind dat ik het recht heb om zelf te kiezen of ik zo'n gewoontes tolereer of niet. Ik walg gewoon van dat rokershoestje s ochtends, mijn moeder stikt er bijna in, en ik wil geen leven met zo iemand. Kom niet af met liefde eh, met liefde alleen ga je er ook niet geraken, er is ook nog zoiets als rationaliteit.
Trouwens, mijn lief was al gestopt en iedere keer herbegonnen, da heeft zo'n jaar geduurd, en toen pas heb ik hem voor de keuze gesteld. We zijn nu 2,5 jaar samen, dusja.

En omg, zulk soort types, let wat op uw woorden eh. Zo'n type zoals gij zouk dan ook niet moeten hebben, net ietwat te naief imo :ironic:

Lord Kveldulv
21 juli 2007, 13:56
Zucht, waarom zeik ik nu, nu draai jij de rollen helemaal om.
Ge leest dus niet. Kijk, het gaat erom dat gij hem een keuze geeft ofwel de sigaret ofwel mij. Hou jij dat niet van die jongen? Sorry hoor, maar wat jij met die jongen hebt noem ik echt geen liefde, hem een keuze geven, de sigaret of mij. :ironic:

Ge stelt ze voor die keuze als ge er pas mee samen zijt, en nie als ge al zoveel jaar verder zijt he. En in dan al spreken van 'houden van'? Straf.
Das een negatief kantje dat enorm storend is, maar het valt op te lossen. Als gij dan niet wilt stoppen dan komt ge pas egoistisch over. Of eerder zwak. Iets waar iedereen met een klein beke verstand over eens is dat het slecht is, dat wilt gij niet opgeven. We hebben het hier over iets dat op lange termijn levensbedreigend is he. En nie alleen voor u. Ook van passief roken kunt ge kanker krijgen. Om nog maar te zwijgen als ge later kinderen hebt. Nu gaat ge misschien zeggen: jama ik stop dan wel.
Bullshit! Dan kunt ge evengoed nu stoppen. Hoe langer ge wacht hoe moeilijker het wordt.
Moest het nu gaan over 'ik verbied u nog naar de voetbal te gaan', of 'gooi die pc buiten' dan ist een heel andere kwestie en da moeten ze bij mij ook niet proberen. Maar het gaat hier over roken, een geval apart.
Ik heb zelf ook een ex verboden nog te roken. Kende da meiske al maanden, en een week nadat we samen waren haalt ze opeen een pakske sigaretten boven. Kwist er niks van, blijkbaar was ze net begonnen. Heb haar op de moment zelf voor de keuze gesteld. Kwou nie verder met iemand waarvan ik walg als ik ze moet kussen. Das het eerste en het laatste dat ik haar op 5 jaar tijd verboden heb. Dus ge moet da ook nie veralgemenen dat de ene de ander z'n wil op legt. Totaal niet, al zullen er zo wel mensen zijn natuurlijk.

Eigenlijk heeft het geen zin om hier te discussieren. Ge hebt gene voet om op te staan. Ge spartelt maar ge kunt nooit winnen. Ooit geeft ge ons nog gelijk aangezien ik niet in geloof dat iemand van onze generatie nog tot zijn pensioen kan blijven roken gezien de wetgeving en taxen die alsmaar zullen verstrengd worden. En dan wil ik nog nie eens zeggen dat er binnen x aantal jaar een totaal verbod zal komen.

Terrorist_Hell
21 juli 2007, 15:24
Ik rook ook niet, nog nooit gedaan. De geur en de walm stoort mij het meest, wat ze voor de rest met hun lichaam uitspoken, maakt me niet uit. In je eigen huis moogt ge dan en laten wat ge wilt, tenzij ge bewoners hebt, 'n paar afspraken maken kan geen kwaad, zeker als ge per se uw 'fix' nodig hebt. Gezelligheid met sigaret kan 'k zeker inkomen, maar da's een big no no als de andere bewoners er tegen zijn. Indien 3/4 bv. rookt, dan hebt gij als niet-roker eveneens het recht om uw eigen rookvrije ruimte te creeëren. Kwestie van wederzijds respect.

Verbod op roken in openbare plaatsen (vervoer, gebouwen, etc.) is ook 'n goede zaak. Vroeger was 't zo dat wanneer alle niet-rokers plaatsen bezet waren, je verplicht werd recht te staan, oftwel in 'n rokerskabine plaats te nemen. Als 't op de horeca aankomt, tja, da's de uitbater z'n zaak vind 'k. Indien er 2 ruimtes worden gecreeërd, zorg dan aub voor tiptop ventilatie, want vroeger lagen die de helft van de tijd niet aan en/of waren ze van slechte kwaliteit en/of was het één grote open ruimte met virtuele afscheidingen.

Persoonlijk mijd ik liever rokers op straat, ik neem graag 'n paar meter afstand en houd m'n adem in. Jammergenoeg is 't zo dat als ge achter 'n roker loopt, op 5-10m afstand, dat ge die ganse tijd een walm rook in uw aangezicht krijgt. Let op, ik ben ook niet te vinden voor uitlaatgassen, maar daar boekt men serieus wat vooruitgang op (tenzij voor vrachtwagens, autobussen, etc.). Even ergerlijk zijn mensen met 'n stinkende adem op de trein, tram of bus. Heel die wagon is meteen gezegend.

Mij gaat het dus echt wel om de geur, maak reukloze sigaretten (of gebruik z'n nicotine-pleister) en iedereen is terug content.

Psykee
21 juli 2007, 15:49

iedereen doet alsof rokers respect moeten hebben voor niet-rokers

maar eigenlijk hebben niet-rokers totaal geen respect voor rokers...

met respect bedoel ik niet "opkijken" naar iemand, ik bedoel er mee de mening respecteren.
Als je wil roken is het je eigen keuze, en niet rokers moeten dat niet afkraken...

Morre1977
21 juli 2007, 15:54

gij weet nie wat ge zegt man. Veel rokers die sterven van longkanker halen de 50 niet !!
Ik heb zelf ook 15 jaar gerookt. pakske per dag. Nu ist veel te duur geworden + het feit dat je niet overal meer mag roken heeft me 6 maand geleden de ogen laten openen. voorgoed er vanaf nu !!

Darks
21 juli 2007, 16:07
Let me think...

- Ongezond
- Stinkt
- Duur

... nope, ik rook niet. :)

Parnakra
21 juli 2007, 16:27
Mij gaat het dus echt wel om de geur, maak reukloze sigaretten (of gebruik z'n nicotine-pleister) en iedereen is terug content.
Ik ben dan nog niet tevreden. Mij gaat het vooral om mijn gezondheid die door anderen ondermijnd wordt, dus een geurloze sigaret die mij nog steeds een verhoogde kans op kanker oplevert mag van mijn part in de rectum-streek van de rokers ingebracht worden. (net zoals de huidige sigaretten/sigaren/pijpen)

vnz`
21 juli 2007, 16:28
Ongeveer voor een periode van 2jaar gestopt, dan terug begonnen. Ik moet wel zeggen, die eerste sigaret na die 2jaar was de beste ooit. :p
Maja ik heb er wel geen problemen mee om het even te laten in het bijzijn van niet rokers.

Morre1977
21 juli 2007, 16:29
sssst

[deleted]
21 juli 2007, 16:36
[deleted]

Hellrabbit
21 juli 2007, 16:40
maar eigenlijk hebben niet-rokers totaal geen respect voor rokers...

met respect bedoel ik niet "opkijken" naar iemand, ik bedoel er mee de mening respecteren.
Als je wil roken is het je eigen keuze, en niet rokers moeten dat niet afkraken...

Een roker staat dan ook helemaal niet in de positie om respect te eisen aangezien hij degene is die de andere mensen stoort.

Maar blijkbaar snappen jullie me gewoon langs geen kanten dus fuck it.

Niet zo dramatisch doen. Iedereen snapt uw punt wel hoor, we geven u gewoon geen gelijk

EternalSilence
21 juli 2007, 16:42
Een roker staat dan ook helemaal niet in de positie om respect te eisen aangezien hij degene is die de andere mensen stoort.

2nd that

moet je dan respect tonen voor iemand die verslaafd is, aan bijvoorbeeld drugs?

[deleted]
21 juli 2007, 17:16
[deleted]

Hellrabbit
21 juli 2007, 17:18
Het gaat dus weldegelijk over respect binnen een bepaalde situatie of voor 1 specifiek iets (in dit geval de keuze om te roken) en niet over de persoon zelf

Ma bon ja, drek afgeschreven als, dak nie dramatisch moet doen, yeah right ..

Ah, de ironie

[deleted]
21 juli 2007, 17:28
[deleted]

Hellrabbit
21 juli 2007, 17:41
Ik vind het meer egoistischer als iemand tegen mij zegt dat ik niet mag roken. Wie is hij om te bepalen wat ik doe met mijn lichaam? :)
Dan verdient die persoon voor mij al geen respect meer.
Maar idd, stel dat ik op een halte zit op het station. Dan steek ik nooit een sigaret op, alleen als ik daar alleen zit. Als ik zie dat er mensen zijn die niet roken, steek ik zowiezo al geen sigaret op. Als ik zie dat er mensen roken en dat die in mijn buurt bevinden, dan steek ik er wel meestal eentje op.

Hangt gewoon van situatie tot situatie af.

Uiteraard, ik geef u dan ook volledig gelijk in deze post. Een hele hoop van mijn vrienden roken of doen andere dingen waardoor er rook in hun longen komt (:unsure: ) en ik respecteer die algemene beslissing van hun om te roken. Ik ga dan ook helemaal niet neerkijken op mensen die dat doen. Maar als een roker hinderlijk wordt voor een niet-roker, dan heeft die roker effectief geen poot om op te staan en kan die zich zeker niet meer verhalen op dat argument van "respect hebben voor mijn keuze".

Arifiene
21 juli 2007, 17:42
Tja, ik blijf gewoon bij mijn standpunt, maar blijkbaar snappen jullie mij gewoon verkeerd. :) Jullie kijken naar de sigaret, ik keek naar de liefde. Zoals ik ook al zei, als ik een lief heb die niet graag heeft dat ik rook ofzo, dan STOP ik er ook mee. Maar als ze tegen mij zegt van, ge hebt een keuze ofwel dit ofwel dat, sorry (maar alleen OP DAT VLAK) dan zeg ik. NEEN, bol af.

maja, blijkbaar snappen dat niet en ik vind dat gewoon heel raar. Kan zijn dat ik het gewoon helemaal verkeerd verwoord en dat jullie in mijn zinnen iets anders zien. Aan een oplossing werk je samen. Niet vanuit 1 kant met keuzes. Neen, sorry.

Liefde is toch, van elkaar houden (als je met elkaar verkeerd) of zijt ge daar niet verliefd op? Houdt ge niet van die jongen? 't Is de sigaret die het allemaal doet stoppen, hoe belachelijk zou dat wel niet zijn.
Ma bon, kzal't hier nu mee laten. Ik geef jullie wel gelijk wat jullie hier neerpennen. Maar blijkbaar snappen jullie me gewoon langs geen kanten dus fuck it.
Nogmaals, veel plezier met uw LIEF arifiene ..
Jaja, als er dingen zijn die u dag na dag mateloos storen (met recht!) dan heeft dat een serieuze impact op uw relatie ze.
And again: een beetje rationaliteit binnen de verliefdheid mag wel zeker

[deleted]
21 juli 2007, 17:49
[deleted]

sneax
21 juli 2007, 17:53
roken is een artificiele verslaving die ge uzelf express aandoet

wat is het leukste in het leven? uitkijken naar de vakantie, uitkijken naar dat leuke feestje, uitkijken naar het avondeten alst mosselen me frit is, soms is uitkijken naar iets en in verwachting zijn zelfs leuker dan het ding zelf

ne roker heeft één ding meer om naar uit te kijken: zijn saf

het stinkt, tis slecht voor de gezondheid, uw keel gaat er van kapot (allé das tijdelijk) maar tis ook gewoon leuk, het uikijken naar die sigaret, en dan de voldoening als ge één rookt

vind ge er zelf niks aan, so be it, les gouts et les couleurs on ne discute pas

voor de rest ik vind het normaal dat ik op restaurant niet rook om de andere mensen niet te storen allemaal geen problemen mee ik zou gewoon graag hebben dat sommig mensen stoppen me rokers af te breken gewoon omdat ze roken - hebben die mensen dan geen inzicht dat de variabelen bij elke mens anders zijn? dat de voor/nadelen bij andere mensen anders doorwegen?

trouwens deze thread is er nu juist op het moment dat ik ga stoppen me roken, eerst een week naar tignes waar ik zowiezo ni rook en dan stop ik - te veel damage aan de keel na elk weekend (en mijne fysiek die wa beter moet om te basketten)

ULTRAnumb
21 juli 2007, 17:55
van af en toe eentje gak heus ni sterven dus ik ben clear :p

Terrorist_Hell
21 juli 2007, 18:07
Zoals ik ook al zei, als ik een lief heb die niet graag heeft dat ik rook ofzo, dan STOP ik er ook mee. Maar als ze tegen mij zegt van, ge hebt een keuze ofwel dit ofwel dat, sorry (maar alleen OP DAT VLAK) dan zeg ik. NEEN, bol af.
Wat is het verschil? Uw lief vraagt het de ene keer indirect, de andere keer direct, maar 't komt er beide op neer dat ze van die sigaret(stank) afwilt. Hoe kun jij dan het ene zien als liefde en het andere als egoïsme? Ik vrees dat je in 'n serieus bedrieglijke zelfillusie leeft dan. Ik denk niet dat ze 't gwn gaat accepteren dat je blijft roken, als 't puntje bij paaltje komt gaat ze je ook voor de keuze zetten, maar plots zou je 't dan als 'egoïsme' aanzien? Als ik je mening zo zie dan telt enkel de verpakking ofzo.

Ik vind het meer egoistischer als iemand tegen mij zegt dat ik niet mag roken. Wie is hij om te bepalen wat ik doe met mijn lichaam? :)
Dan verdient die persoon voor mij al geen respect meer.
Dus als ik met 'n zak mest rondloop op straat (of me ermee insmeer), en als reden geef dat 't gezond is voor m'n lichaam, dan verdien ik respect, ook al bederf ik de omgeving van anderen? Of als ik constant luide boeren en scheten zou laten op restaurant/café/whatever, omdat 't zo m'n lichaam 'geneest'/een fix geeft/etc., dan ga je niet komen klagen?

Roken is gwn aanvaard in de maatschappij, punt. Maar, rokers dragen toe aan de gezondheid/leefomgeving van anderen, dus het zijn jullie die de gevolgen moeten dragen en respect moeten tonen voor andermans leven. Ik wil zo min mogelijk hokjesmentaliteit creeëren, maar af en toe kan ik echt niet anders, het is één van de meest storende elementen in m'n omgang met mensen.

swuis
21 juli 2007, 18:26
Ja. L&M all the way (wel 5.30€ maarja...)

m1dnight
21 juli 2007, 20:54
Ja. L&M all the way (wel 5.30€ maarja...)

Idd, rook al 7 jaar (ben nu 19..) en heb er nog niks van last van :p buiten wa slijmen id ochtend en overdga zo een beek hier en daar:p ma dont care, sigaret té lekker, ze roken thuis alletwee mijn ouders :) ik heb ooit is gestopt voor paar dagen en da ging, dus weet ik da ik het kan:p rook ik gewoon verder wehehehe :D

^MystiQ
21 juli 2007, 21:08
van af en toe eentje gak heus ni sterven dus ik ben clear :p

Den laatsten die da zei ligt ondertussen ook al in zijn graf

Idd, rook al 7 jaar (ben nu 19..) en heb er nog niks van last van :p buiten wa slijmen id ochtend en overdga zo een beek hier en daar:p ma dont care, sigaret té lekker, ze roken thuis alletwee mijn ouders :) ik heb ooit is gestopt voor paar dagen en da ging, dus weet ik da ik het kan:p rook ik gewoon verder wehehehe :D

LOL, een paar dagen :rofl:

Dokterice
21 juli 2007, 21:13
rokers stinken zo hard
jak vuile beesten

ComputerVISTA
21 juli 2007, 21:14
Hij heeft toch de keuze zeker?
Als ie zen sigaretten belangrijker vindt dan haar, dan moet ie daar maar voor kiezen he

Ze zou bij mij rap den achterkant van de deur zien :)

Kid_C
21 juli 2007, 21:26
Ze zou bij mij rap den achterkant van de deur zien :)

Maar jij bent dan ook een kettingroker, pcvista is een combipak met sigaretten!

ULTRAnumb
21 juli 2007, 21:27
Den laatsten die da zei ligt ondertussen ook al in zijn graf

ge moet aan iet sterven he

rokers stinken zo hard
jak vuile beesten

de meeste van m'n maten roken
en kheb daar geen last van
dus denk na voor ge iet zegt

ComputerVISTA
21 juli 2007, 21:29
Maar jij bent dan ook een kettingroker, pcvista is een combipak met sigaretten!

familiepaket? :unsure:

Dirty_Col
21 juli 2007, 21:58
Pcvista krijgt gewoon groepskorting wanneer hij zijn saffen gaat kopen!

ULTRAnumb
21 juli 2007, 22:14
oh lekkr maggem mij er een paar geve dan

ComputerVISTA
21 juli 2007, 22:19
Pcvista krijgt gewoon groepskorting wanneer hij zijn saffen gaat kopen!

Is da omdak nogal zware botten heb of omdak naar't schijnt veel rook? :unsure:

Dirty_Col
21 juli 2007, 22:20
Is da omdak nogal zware botten heb of omdak naar't schijnt veel rook? :unsure:

That's for me to know and for you to find out :cool:

bLz
22 juli 2007, 02:35
Lucky strike.
Kzou moeten stoppen maarja. :(

Rook wel zelden thuis.
Een pakske (25stuks) gaat 1 1/2 tot 2 weken mee.
Krook nooit als ik ga eten, en eigenlijk ook niet als ik met mensen mee ben die zelf niet roken. Of toch niet in hun buurt. Dan ga ik wel even buiten staan ofzo. Kvind dat dat voor mij mijn keuze is, en kwil dan gelijk ook niet mijne rook zo in hun gezicht zitten blazen. :)

Ben ik verslaafd? Goh hangt er wat van af. Soms ben ik te druk bezig om 10 minuten aan roken te spenderen. Vorige week voor 10dagen op reis geweest, en niet gerookt, andere momenten kan ik niet wachten om effe naar buiten te lopen, en eentje op te steken. :s

Kzou mezelf eerder onder de sociale rokers klasseren. :)

Edit:

Tgaat erom dat iemand de liefde boven sigaretten kiest. Kijk, ik zou ook stoppen met roken als mijn lief daar niet tegen kan. Maar om te zeggen van: Mij of die sigaret vind ik er gewoon enorm overgaan. Als je van die jongen houdt, dan houdt ge van die jongen en een sigaret houdt dat niet tegen.

Snappen we het nu allemaal? :)

Over al dat roken, als uw lief niet rookt.
Mijn ex lief rookte niet, en ik wel.
Als wij samen waren rookte ik nooit.

Kvind dat maar normaal. Ze zei wel dat ze dat niet graag had, en minder aangenaam was voor haar, maar zei nooit zo van tis stoppen met roken, of tis uit, en dan paste ik mijn rookgewoontes daar gewoon op aan. :-/

felixdraait
22 juli 2007, 11:50
Camels en Lucky Strikes. Ongeveer een pakje per twee-drie dagen (19s), dus dat valt nog goed mee eigenlijk. Als'k uitga is er wel een gans pakje of meer door, en da voelek veel te goed de dag derna.

Rook ongeveer drie jaar, heb al gedacht aan stoppen, maar ik rook nog te graag voor de moment.

R-evolution™'
23 juli 2007, 12:48
ik zit met een klein probleem:
ik ga dus achter 2 weken op vakantie, nu op de luchthaven, word je daar gecontroleerd op drugs ? ik ga elk jaar op vakantie met de vlieger, maar voorzover ik weet controleren ze alleen op bomme / metaal enz en niet op drug ofwel ? en wat zou er gebeuren moeste ze nu in mijn tas 4gr wiet vinden ? ik ben minderjarig
*edit* we stijge in holland op, dus daar zijn ze zowiezo minder streng op da gebied zeker ? we lande in spanje... en bij het trug kome heb ik niks bij

Hellrabbit
23 juli 2007, 13:08
sowieso dom als ge da probeert

als ge het echt nie kunt laten, koop dan ter plekke

Stancke
23 juli 2007, 13:08
ik ga dus achter 2 weken op vakantie, nu op de luchthaven, word je daar gecontroleerd op drugs ? ik ga elk jaar op vakantie met de vlieger, maar voorzover ik weet controleren ze alleen op bomme / metaal enz en niet op drug ofwel ? en wat zou er gebeuren moeste ze nu in mijn tas 4gr wiet vinden ? ik ben minderjarig
*edit* we stijge in holland op, dus daar zijn ze zowiezo minder streng op da gebied zeker ? we lande in spanje... en bij het trug kome heb ik niks bij

Maat van mij was dit ook van plan maar had zich op het laatste moment bedacht, kwestie van op zeker te spelen.

Stimpy
23 juli 2007, 13:09
seffes gaat ge riskere uw vlucht te missen voor een beetje wiet
kzou da mooi hier laten

Psykee
23 juli 2007, 13:12

koopter gwn daar? :x

dr.luv
23 juli 2007, 13:13
koopter gwn daar? :x

hangt ervan af waar hij naartoe gaat hé
in de badplaatsen zou ik er geen kopen, verkopen ze enkel bucht

R-evolution™'
23 juli 2007, 13:14
daar kopen...
ik ga niet met vrienden naar spanje, met mijn ouders.
ik ga daar om op het strand te liggen en niks te doen en niet om op stap te gaan. dat doe ik onderand met vrienden.

ik zou niet weten waar ik het daar moet halen... tenzij ik uitga.

*edit* de buren gaan ook mee, die gaan "samen" met ons maar die gaan met de auto omdat ze vliegtuig wat duur vinden. hun pakken toch tassen van ons mee, misschien veiliger om daar in te duwe...

*edit2* ik neem men laptop zowiezo mee.. als ik daar 2 of 4 gr in stop, da kunne ze toch bena onmogelijk vinden niet? klein zakje, vol axe spuite, daar zakje wiet in. en zo in laptop steken

Psykee
23 juli 2007, 13:14
Ik rookt niet en het ook nooit doen.

Kheb et wel al geprobeerd maar das mottig, krijg er een droge keel van en dorst, et stinkt en tis duur. (+ uw kanker ng, uw lief dat u wegwilt als ge ni stop)

Allemaal voor 0.04euro/minuut!

i love you :D

Hellrabbit
23 juli 2007, 13:21
daar kopen...
ik ga niet met vrienden naar spanje, met mijn ouders.
ik ga daar om op het strand te liggen en niks te doen en niet om op stap te gaan. dat doe ik onderand met vrienden.

Gij gaat met uw ouders op reis en dan neemt gij nog wiet mee? :/

azkme
23 juli 2007, 13:21
neen, het stinkt, tis duur, en ben sportman dus roken is taboe ..

R-evolution™'
23 juli 2007, 13:22
Gij gaat met uw ouders op reis en dan neemt gij nog wiet mee? :/

ja ... ik ben er vrij zeker van dat men ouders weten dat ik wiet rook :).
en dan nog, ik rook 3-4 keer per week thuis wiet wanneer men ouders thuis zijn. als er kamerade komen...

ULTRAnumb
23 juli 2007, 13:24
ja ... ik ben er vrij zeker van dat men ouders weten dat ik wiet rook :).
en dan nog, ik rook 3-4 keer per week thuis wiet wanneer men ouders thuis zijn. als er kamerade komen...

mijne maat zijn broer zijn ouders weten da ook datem wiet rookt
die moet nu elke week nr de flikke int potteke pisse

toru
23 juli 2007, 13:25
kzou het met de buren meegeven dan :)

R-evolution™'
23 juli 2007, 13:27
@ omnistalker: tjah das dan zijn probleem, moeste mijn ouders het nog niet weten en ik het zou zeggen zoude ze daar niet echt problemen mee hebben... zolang ik maar niet verslaaft ben en zolang er maar geen negatieve gevolgen van komen ofzo.

Stimpy
23 juli 2007, 13:28
en dan de buren in de problemen bij de douane ^^

nuja ex helpt nix zenne, die honden ruiken da maja de kans da ge met den auto zo grondig gecontroleerd wordt is toch redelijk nihil

R-evolution™'
23 juli 2007, 13:33
en dan de buren in de problemen bij de douane ^^

nuja ex helpt nix zenne, die honden ruiken da maja de kans da ge met den auto zo grondig gecontroleerd wordt is toch redelijk nihil

maja ik zit er ook een beetje mee met buren ja.. als die dan betrapt worden. maja wat is 2gr wiet nu...

ma ruike die honde da nou zo goed ?als die wiet al een week luchtdicht is afgesloten enz ? + ik heb nog nooit een drugshond gezien op vlieghaven.

Mee
23 juli 2007, 13:47
zolang ik maar niet verslaaft ben
Als ge wiet echt MOET meepakken op vakantie zit ge toch al serieus op het randje van verslaafd te zijn me dunkt...

puni
23 juli 2007, 14:37
Al een week gestopt, en vorige vrijdag voor de eerste keer sinds lang uitgeweest zonder ook maar een sigaret aan te raken. Kben er behoorlijk trots op trouwens, want op zo'n momenten ging het de vorige keren altijd fout :p

R-evolution™'
23 juli 2007, 14:37
Als ge wiet echt MOET meepakken op vakantie zit ge toch al serieus op het randje van verslaafd te zijn me dunkt...

nee, absoluut niet. daarom zeg ik ook 2 tot 4 gr. gewoon es 1 of 2 dage een namiddagje gaar opt strand rond wandele zegt me wel iets. daarom dak het wou meepakken :p

Lord Kveldulv
23 juli 2007, 14:53
nee, absoluut niet. daarom zeg ik ook 2 tot 4 gr. gewoon es 1 of 2 dage een namiddagje gaar opt strand rond wandele zegt me wel iets. daarom dak het wou meepakken :p

Het lijkt me gewoon dat ge er al een paar te veel geblowed hebt. Dat ge da alleen nog maar overweegt om da mee te pakken. :lol:

R-evolution™'
23 juli 2007, 14:59
Het lijkt me gewoon dat ge er al een paar te veel geblowed hebt. Dat ge da alleen nog maar overweegt om da mee te pakken. :lol:

argumenten aub ?
als gij op vakantie gaat en ge drinkt u zat tjah da mag wel... ma ik drink me nie graag zat, ik rook liever een beetje, daar voel ik me veel beter van als van alcohol + tis goedkoper + tis niet zon ongezond (wel zonder tabak roken) + geen neve effecten

ElPorro
23 juli 2007, 15:00
Ik rook al veel te lang, maar heb geen zin om er mee te stoppen (19 sigaretten op 1 à 2 dagen = te veel)
Ik rook ook hasj en wiet...maar dat kan ik makkelijk laten (geen probleem om dat eens een maand ofzo niet te doen). Mijn ouders weten dat en keuren het niet goed, maar verbieden het ook niet.

@R-evolution: Als je dat ECHT wil meepakken, draag dan de verantwoordelijkheid om dat zelf mee te pakken (zonder dat je buren eventueel in de problemen komen). Neem een fles shampoo (geen doorzichtige fles en geen doorzichtige shampoo), ziet dat je zakje paf goed luchtdicht/waterdicht verpakt is, en steek dat in de shampoo = geen geurlast.

Ik raad het je in ieder geval af om dat mee te nemen...je hebt dat niet nodig als je op vakantie gaat!

-Het blijft ongezond, het fabeltje van "ik rook zonder tabak dus dat is niet ongezond" klopt niet (of denk je dat je "zuivere" lucht in je longen perst?). Enkel zonder verbranding (met een zogenaamde "vaporiser") komt er geen rook in je longen!
-Neven effecten: die zul je wel ondervinden als je al lange tijd jointjes rookt --> je brein zal iets trager werken, je geheugen (korte termijn geheugen) wordt langzaamaan aangetast en concentratiestoornissen (al dan niet in lichte vorm) zijn ook niet zo handig.
-Goedkoper? Dat hangt af van persoon tot persoon en gebruiker tot gebruiker: de ene heeft maar 2 pintjes nodig of 1 glas wijn, de andere moet liters verzetten. De ene heeft genoeg aan een paar trekjes, de andere moet toch al wat gesmoord hebben om in een roes te raken...

Lord Kveldulv
23 juli 2007, 15:20
argumenten aub ?
als gij op vakantie gaat en ge drinkt u zat tjah da mag wel... ma ik drink me nie graag zat, ik rook liever een beetje, daar voel ik me veel beter van als van alcohol + tis goedkoper + tis niet zon ongezond (wel zonder tabak roken) + geen neve effecten

Ik bedoel dat ge overweegt drugs via de luchthaven mee te smokkelen. En desnoods het in de bagage bij uw buren in de auto steken. Argumenten... is dat nog nodig? Ben ik de enige die da retarded vind?
Anyhow, ik hoop dat ge gepakt wordt als ge het zou doen :)

N`Kr1pt
23 juli 2007, 15:49
ik rook niet nee.
waarom niet?
omdat ik niet graag stink en eruit zie alsof ik geelzucht heb dank u

ElPorro
23 juli 2007, 16:01
Geelzucht?

Ik zie er vrij normaal uit hoor ;)

Iconz
23 juli 2007, 16:29
Nop ik rook niet, ben het ook niet van plan.
Ik heb niks tegen rokers zolang ze niet roken in mijn huis ( wat ze normaal gezien niet doen ) en ging rook in mijn gezicht blazen ^^ .

Genius
23 juli 2007, 16:52
Ik heb gerookt van mijn 12 tot 18 jaar. Uiteraard toen ik 12 was, was dit slechts een sigaretje elke week. Toen ik 14 was, was dit al een pakje om de 2, 3 weken.

En toen ik 16 was, pakje elke 2 dagen. In het weekend 2 à 3 pakjes. En ze lachten mij uit omdat ik Marlboro Light rookte. :)

Ben nu 21,5 j en nog steeds rookvrij en zal ook zo blijven allemaal dankzij de vriendin!

Wg_Flow
23 juli 2007, 17:00
Ik rook niet.

Ik blow enkel, neen dat geldt niet als roken :)

En ik neem ook cannabis mee op vakantie, overlaatst naar Italië (4gram maar) nog. Heeft totaal niets met verslaafd zijn te maken, mensen die zich op vakantie dagelijks zatdrinken vinden jullie niets maar als er iemand afkomt met 'oh, ik neem wel cannabis mee op vakantie' is het van 'junk,junk, social outcast'

Hypocriete bende gebrainwashte kindjes, niet alles wat er door die Americaanse conservatieve christelijke,dogmatische eikels gezegd wordt (en spijtig genoeg door Europa overgenomen wordt) is waar hoor.

Er zijn voor- en nadelen verbonden aan cannabis, maar die vallen in het niets als je dit kruid met het vergif genaamd alcohol vergelijkt. (zie de overheidsstudie waar tot mijn verbazing xtc zelfs onder weed stond)

En aan iedereen die zo'n uitgesproken mening durft te hebben over dit leuke plantje (dat trouwens zonder menselijke tussenkomst ontstaan is) terwijl ze er nog nooit van gerookt/gedronken/gegeten hebben : Probeer het zelf eens voor je er met je 'gefundeerde en intelligente afkeer' alles aan probeert te doen om mensen die het gebruiken te stigmatiseren.

Lees misschien het boek ' De Cannabis Connectie' , hierin vind je de volledige geschiedenis van het kruid, alle voor- en nadelen (wetenschappelijk onderbouwt) EN persoonlijke verhalen van de meest uiteenlopende mensen (huismoeder,dokter,minister...).

Het goede aan cannabis is dat het een sociale drug is, die wordt gebruikt om het al toffe sfeertje nog eens te boosten. Iedereen gebruikt het, van de meest 'upclass' snob tot de schooier in de goot. So back off!

P.S.

Wat vinden jullie dan van al die nicotinejunkies die door de overheid gesponsord worden en op vakantie ook hun sigarettes nodig hebben?

R-evolution™'
23 juli 2007, 17:09
=Jackass;8921329']Ik rook niet.

En ik neem ook cannabis mee op vakantie, overlaatst naar Italië (4gram maar) nog. Heeft totaal niets met verslaafd zijn te maken, mensen die zich op vakantie dagelijks zatdrinken vinden jullie niets maar als er iemand afkomt met 'oh, ik neem wel cannabis mee op vakantie' is het van 'junk,junk, social outcast'

Hypocriete bende gebrainwashte kindjes, niet alles wat er door die Americaanse conservatieve christelijke,dogmatische eikels gezegd wordt (en spijtig genoeg door Europa overgenomen wordt) is waar hoor.

Er zijn voor- en nadelen verbonden aan cannabis, maar die vallen in het niets als je dit kruid met het vergif genaamd alcohol vergelijkt. (zie de overheidsstudie waar tot mijn verbazing xtc zelfs onder weed stond)

En aan iedereen die zo'n uitgesproken mening durft te hebben over dit leuke plantje (dat trouwens zonder menselijke tussenkomst ontstaan is) terwijl ze er nog nooit van gerookt/gedronken/gegeten hebben : Probeer het zelf eens voor je er met je 'gefundeerde en intelligente afkeer' alles aan probeert te doen om mensen die het gebruiken te stigmatiseren.

Lees misschien het boek ' De Cannabis Connectie' , hierin vind je de volledige geschiedenis van het kruid, alle voor- en nadelen (wetenschappelijk onderbouwt) EN persoonlijke verhalen van de meest uiteenlopende mensen (huismoeder,dokter,minister...).

Het goede aan cannabis is dat het een sociale drug is, die wordt gebruikt om het al toffe sfeertje nog eens te boosten. Iedereen gebruikt het, van de meest 'upclass' snob tot de schooier in de goot. So back off!

P.S.

Wat vinden jullie dan van al die nicotinejunkies die door de overheid gesponsord worden en op vakantie ook hun sigarettes nodig hebben?

helemaal mee eens, voor de volle 100% .
en hoe had je dat gedaan die cannabis meenemen ?

Decay
23 juli 2007, 17:29
Toen ik naar Spanje ging met de vlieger hebben wij ook wiet meegepakt in de bagage, gewoon in de achterzak van een broek gestopt. Niks last gehad en ons gewoon geamuseerd in spanje :) De douane heeft ons niet opgepakt ofzo (nee ook geen cavity search :unsure:).

ComputerVISTA
23 juli 2007, 17:35
=Jackass;8921329']Ik rook niet.

Voor mijn part wel... Ik zie niet in waarom niet.

Wg_Flow
23 juli 2007, 17:47
Voor mijn part wel... Ik zie niet in waarom niet.

Wel waar ik woon betekend roken het roken van sigaretten (dus pure geldverspilling/gezondheid naar de vaantjes doen/verslaafd geraken zonder er iets van plezier van te krijgen) dus ik rook niet.

Als er nu 'Smoor' jij stond dan had ik ja geantwoord :)

en @ R-Evolution : aangezien Europa binnen de unie geen grenzen meer heeft be ik niet echt origineel geweest en moest ik het enkel een beetje verstoppen voor de ouders (ze weten er van maar zullen zeker niet lachen als ik het ook op reis meenam :p) dus heb ik het gewoon in mijn pakje tabak in mijn achterzak gestoken :lol:

Ik neem bv zeker niets mee als ik met het vliegtuig reis (en richting amerika/het amerikaanse continent in het geheel is zeker niet aan te raden) dus bij mij kan je al zeker niet van verslaafd zijn spreken.

Wat verstaan jullie trouwens onder verslaafd?

Ik kan nog steeds stoppen wanneer ik dat wil, ik consumeer nu al een jaar of vijf regelmatig cannabis en ben voor de examens van de ene dag op de andere gestopt en dit 7 weken lang(ik neem regelmatig eens een paar weken pauze maar het was nu toch al een jaar geleden dat ik nog een weedbreak genomen had) dus verslaafd is relatief.

Ik heb soms wel zin in een jointje, maar daar blijft het dan ook bij, heb ik geen weed dan is dat zo, dan ga ik me niet bezuipen of andere drugs ter vervanging doen :) ook weeral zo'n punt waarrond vele mensen verkeerd geïnformeerd zijn.

>DE STEPSTONE THEORIE IS BULLSHIT EN UITGEVONDEN DOOR EEN OF ANDER DOM AMERIKAANTJE OM HET AMERIKAANSE VOLK ANGST AAN TE JAGEN EN CANNABIS NOG VERDER ALS CRIMINEEL IETS TE DOEN BESCHOUWEN<

Er zijn mensen die nu aan de coke en erger verslaafd zijn en die ooit met cannabis begonnen zijn, maar dit ligt niet aan het kruid maar aan de omgeving waarin ze opgroeien, het volk waar ze mee omgaan, het sociale milieu waaruit ze komen.

Vijf jaar geleden (eigenlijk ietsje langer) heb ik dus voor de eerste keer cannabis gebruikt, samen met mijn nu nog steeds beste vrienden, en we doen allemaal nog altijd enkel cannabis. Terwijl ik echt wel tientallen vrienden heb die al lang bollen pakken en coke snuiven, ik heb al zoveel keer coke/speed/bollen/alles aangeboden gekregen en heb 1x eens een xtc pil genomen,gewoon om eens te weten wat het is (en na lang onderzoek gedaan te hebben naar de gevolgen, thank you overheidsstudie :) ) en dat was ook meteen de laatste keer, ik vond er nu eenmaal niet veel aan.

Als mensen aan de zwaardere drugs komen ligt dat aan hun eigen zwakzinnigheid, hun omgeving, hun vrienden maar zeker en vast niet aan dat leuke, onschuldige plantje!!

Dan zijn er nog van die mensen die zeggen 'maar als je wiet gesmoord hebt dan ben je helemaal jezelf niet meer'

bullshit, weed is geen drug (als je het al drug mag noemen) die jou persoonlijkheid veranderd. Weed verstevigd gevoelens, dus ben je voor je er eentje opsteekt euforisch zal je tijdens en na het smoren NOG euforischer en blijer zijn, kijk je naar een bangelijke film zal die film NOG bangelijker zijn als je gesmoord hebt, als je naar een optreden/festival/feestje gaat zal alles NOG beter en toffer en gedetailleerder klinken dan wanneer je enkel alcohol drinkt/of nuchter bent.

verder zie je zoveel onderliggende verbanden (in films vooral dan, of dingen met verhalen erin:p), je kan urenlang nadenken over de mening van het leven en dan denken dat je het antwoord gevonden hebt, om dan alleen maar verder te flashen en tegen dat je pen en papier hebt alles kwijt te zijn :lol:

Ik heb samen met en door marijuana de meest gestoorde,fantastische,diepzinnige,uiteenlopende dingen meegemaakt en de beste tijd van m'n leven (tot nu toe) gehad met dit kruid, ik raad aan dat iedereen het ooit wel eens een kans geeft (en daarmee bedoel ik dan als je rond de 17/18 bent, niet als je 14 of jonger bent) en nadien pas beslist of ze nu voor of tegen zijn.

Nu, als je je al slecht voelde zal een joint smoren dit zeker niet verhelpen.
En dan nog maar te zwijgen over hoeveel beter,intenser en langduriger seks wordt als je (allebei) onder invloed van cannabis bent.

~ pIgnmilkr ~
23 juli 2007, 17:50
ik rook

Hellrabbit
23 juli 2007, 17:53
=Jackass;8921565']hoop gezever

Ge rookt dus maw

ComputerVISTA
23 juli 2007, 18:00
=Jackass;8921565']Wel waar ik woon betekend roken het roken van sigaretten (dus pure geldverspilling/gezondheid naar de vaantjes doen/verslaafd geraken zonder er iets van plezier van te krijgen) dus ik rook niet.

Als er nu 'Smoor' jij stond dan had ik ja geantwoord :)

En wat is het verschil tusen blowen en smoren dan wel? En waarom is het uwe geen geldverspilling en gezondheid-naar-de-vaantjes-helpend?

Voor zover ik weet steekt gij geld in vuiligheid dat ge in uw lijf trekt net zoals ik... dus ik zie nog altijd niet waarom.

puni
23 juli 2007, 18:01
=Jackass;8921565']bladiebla

Ik dacht dat er uit wetenschappelijk onderzoek bleek dat weed roken wel degelijk schadelijk en verslavend was?

Alcohol (op een gematigde wijze) is normaliter zelfs gezond, ik denk niet dat dit met weed ook zo is.

Wg_Flow
23 juli 2007, 18:02
Ge rookt dus maw

1. Het is niet omdat jij niet kan lezen dat je mijn post moet herleiden tot 'hoop gezever', dit getuigd van weinig respect.

2. Neen, ik rook niet, ik smoor, get it through your thick skull.

Roken= het roken van gewone sigaretten, je weet wel, tabak. nicotinejunkies ...

ik ben geen nicotinejunkie, ik rook geen tabak dus wil ik niet met het woord 'Roker/ roken' geasocieerd worden.

3. Is het dan zo moeilijk om u ogen eens open te doen en te beseffen dat er wel degelijk mensen zijn die 'roken' een pest vinden, even hard als (niet iedereen maar spijtig genoeg wel de overgrote (ignorante) meerderheid) al die anti-cannabis menskes?

Hellrabbit
23 juli 2007, 18:03
Tiens, dus gij gebruikt telkens ne vaporizer dan?

Wg_Flow
23 juli 2007, 18:06
Ik dacht dat er uit wetenschappelijk onderzoek bleek dat weed roken wel degelijk schadelijk en verslavend was?

Alcohol (op een gematigde wijze) is normaliter zelfs gezond, ik denk niet dat dit met weed ook zo is.

Weed kan, als (als) je het op lange termijn (dus over een periode van een tiental jaren) zwaar gebruikt (dus iets van een 10 joints per dag ofzo) inderdaad schadelijke gevolgen hebben, alzheimer, meer kans op psychoses,geheugenverlies etc etc etc.

Weed is voor asthmapatiënten in sommige gevallen het beste medicijn, oops :)

Aan weed kan je enkel mentaal verslaafd raken, lichamelijk helemaal niet.

Aangezien er verbranding plaatsvind kan na lange tijd inderdaad schade aan de longen komen, maar da's nog altijd vele minder erg dan tabak en alcohol.

Het grappige is dan ook weer dat mensen zoals jij beginnen van

'hah! maar alcohol is gezond als je het gematigd gebruikt en weed niet'

:')

Weed is even onschadelijk als je het gematigd gebruikt...

massief
23 juli 2007, 18:08
=Jackass;8921663']
2. Neen, ik rook niet, ik smoor, get it through your thick skull.

Roken= het roken van gewone sigaretten, je weet wel, tabak. nicotinejunkies ...

ro·ken2 (ov.ww., ook abs.)
1 (een sigaret, sigaar, drug) gebruiken door de rook ervan in te ademen en uit te blazen => paffen

:niceone:

Wg_Flow
23 juli 2007, 18:08
Tiens, dus gij gebruikt telkens ne vaporizer dan?

tenzij ik me op festivals bevind (geen electriciteit), ja :)

Nee, helemaal niet, ik rook meestal gewoon joints.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je in discussie gaat?

Je hebt duidelijk niets zinnigs te zeggen, je kan mensen hun teksten niet lezen en neemt niet echt de tijd om iets anders te formuleren dan 'tiens,dus gij gebruikt telkens ne vaporizer dan?'

Er zijn trouwens wel degelijk mensen die enkel vaporizers /waterpijpen gebruiken, super gezond :)

sigh, jij bent echt wel een slimmerd hé ;)

hier, in Kontich en omstreken is roken sigaretten en smoren joints, ik smoor :p

Hellrabbit
23 juli 2007, 18:10
Ik heb weldegelijk uw posts volledig doorgenomen en het was effectief het meest nutteloze wat ik vandaag al gedaan heb

Niet hypocriet doen jongeman, zeggen dat ge frequent smoort, maar niet rookt is nogal dubbelzinnig: ge jaagt wss even veel rook door uw longen als de gemiddelde gematigde roker

Parnakra
23 juli 2007, 18:11
=Jackass;8921701']sigh, jij bent echt wel een slimmerd hé ;)

hier, in Kontich en omstreken is roken sigaretten en smoren joints, ik smoor :p
En wat in Kontich geldt, geldt overal!

puni
23 juli 2007, 18:14
Weed kan, als (als) je het op lange termijn (dus over een periode van een tiental jaren) zwaar gebruikt (dus iets van een 10 joints per dag ofzo) inderdaad schadelijke gevolgen hebben, alzheimer, meer kans op psychoses,geheugenverlies etc etc etc.

De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

Maw. ge moet het niet zwaar gebruiken (net zoals gewone rokers) om een verhoogd risico op kanker te hebben, wat imo toch wel degelijk SCHADELIJK is.

Weed is voor asthmapatiënten in sommige gevallen het beste medicijn, oops :)

Wauw, voor sommige astmapatiënten. Laten we het daarom direct voor iedereen legaliseren!

Aan weed kan je enkel mentaal verslaafd raken, lichamelijk helemaal niet.

Niet waar.

Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden.

Aangezien er verbranding plaatsvind kan na lange tijd inderdaad schade aan de longen komen, maar da's nog altijd vele minder erg dan tabak en alcohol.

Niet helemaal waar. Waarschijnlijk is het minder schadelijk dan roken, bij alcohol hangt het af van de geconsumeerde hoeveelheid, maar het blijft nog altijd schadelijk. Het feit dat het minder schadelijk is dan de twee bovenstaande betekent nog altijd niet dat het 'gezond' is.

Het grappige is dan ook weer dat mensen zoals jij beginnen van

'hah! maar alcohol is gezond als je het gematigd gebruikt en weed niet'

:')

Is nochtans wetenschappelijk bewezen dat een glas (of 2) per dag gezond is.

Weed is even onschadelijk als je het gematigd gebruikt...

Neen, want weed bevat nog altijd kankerverwekkende stoffen, alcohol niet.

Wg_Flow
23 juli 2007, 18:21
De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

Maw. ge moet het niet zwaar gebruiken (net zoals gewone rokers) om een verhoogd risico op kanker te hebben, wat imo toch wel degelijk SCHADELIJK is.

Wauw, voor sommige astmapatiënten. Laten we het daarom direct voor iedereen legaliseren!

Niet waar.

Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden.

Niet helemaal waar. Waarschijnlijk is het minder schadelijk dan roken, bij alcohol hangt het af van de geconsumeerde hoeveelheid, maar het blijft nog altijd schadelijk. Het feit dat het minder schadelijk is dan de twee bovenstaande betekent nog altijd niet dat het 'gezond' is.

Is nochtans wetenschappelijk bewezen dat een glas (of 2) per dag gezond is.

Neen, want weed bevat nog altijd kankerverwekkende stoffen, alcohol niet.

U.S. study found that the active ingredient in marijuana may turn out to be an excellent treatment for lung cancer.

Harvard researchers used lab and mouse studies to show that the compound, known as THC, cuts lung tumor growth in half and helps prevent the cancer from spreading. Researchers also demonstrated that THC inhibited the growth and spread of cells from two different lung cancer cell lines and from patient lung tumors.

They injected THC into mice that had been implanted with human lung cancer cells. After three weeks, tumors shrank by about 50%, compared with tumors in untreated mice, says Anju Preet, PhD, a Harvard University researcher in Boston who tested the chemical.

volledige artikel: link (http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2007/04/isnt_it_ironic_.html)

Jij copy paste dan ff het tekstje met daarin 'doorgaans wordt ... dieper geïnhaleerd'

--> Veralgemeen jij dan ook eventjes anders :applause: :wtf:

Je kan eindeloos blijven doorgaan over dit onderwerp, maar omdat jullie hier toch zo'n zwart witters zijn :

Oké,ik rook.

Enkel cannabis

ComputerVISTA
23 juli 2007, 18:23

Yup, en voor zover ik weet heeft canabis geen gezonde bijwerkingen, al is het wel pijnverzachtend voor bep. patienten.

(correct me if I'm wrong)

Wg_Flow
23 juli 2007, 18:25
Yup, en voor zover ik weet heeft canabis geen gezonde bijwerkingen, al is het wel pijnverzachtend voor bep. patienten.

(correct me if I'm wrong)

Lees het artikel maar eens volledig door ;)