PDA

Volledige versie bekijken : last minute reispartner gezocht

Xyllus
15 juli 2007, 01:04
Hey ik ben een jongen van 18 jaar en aangezien mijn trip met een vriendin naar nyc niet doorgaat zoek ik nu een persoon/personen van mijn leeftijd die in augustus/september nog weg willen gaan. Maakt niet zo veel uit naar waar (al is de usa wel mijn lievelingsland: hint hint) :P
Of als iemand iemand kent die nog weg wil gaan: laat me iets weten!
Bedankt.

Stancke
15 juli 2007, 12:31
Vertel keer meer over jou als persoon en over de reis

Raukaris
15 juli 2007, 15:41
uh oh (http://img167.imageshack.us/img167/9532/yougonnagetrapedpv4.jpg
)

maliq
15 juli 2007, 16:54
Gij komt op een forum een reispartner zoeken?
Euh ni persoonlijk ofzo, maar hebt gij real life vrienden?

MetalG
15 juli 2007, 18:19
mja, meeste van mijn echte kameraden die moeten werken als ik thuis ben en omgekeerd =(

in augustus ga ik ook wel weg, al dan niet met een partner !

^MystiQ
15 juli 2007, 18:22
maar hebt gij real life vrienden?

No offense, maar ik weet uit ervaring dat de plezantse reisjes en dergelijke meer de reizen zijn waarbij je vertrekt met iemand die ja langs geen kanten kent.

Ge moet natuurlijk wel ewa sociaal aangelegd zijn daarvoor, kheb zelfs ooit eens ne reis gemaakt zonder dat ik ook maar 1 persoon kende van heel die bende jonge mensen.

En eerlijk gezegd hebbek mij nog nooit zo goe geamuseerd ;)

Xyllus
15 juli 2007, 19:55
Gij komt op een forum een reispartner zoeken?
Euh ni persoonlijk ofzo, maar hebt gij real life vrienden?

Zoals ik dus heb gezegd: het gaat niet door met een vriendin en omdat ik zo laat ben, hebben de meeste vrienden geen zin meer of gaan ze al met hun ouders weg.

@Math'ke: daar heb je gelijk in, en ik heb op internet enzo gezocht voor jongeren die nog een reispartner zochten, maar geen geluk. En wie ik hier leer kennen, ken ik toch ook nog niet zo goed eh ;)

@Lian-Li: naar waar ga je?

mja wie ben ik :P vind ik altijd moeilijk: ik hou van reizen en nieuwe culturen en mensen leren kennen. vraag maar als je iets wil weten.
Voor de reis is er dus nog niets vastgelegd... het liefst backpack ik door een streek ofzo en verblijf ik in jeugdherbergen.

Avondland
16 juli 2007, 00:05
Ik heb ongeveer hetzelfde "probleem", maar er zijn een paar verschillende personen waar ik mogelijk met mee kan gaan. Gaat dat niet door ben ik wellicht alleen op trot in Stockholm. Lijkt me een uiterst aangename stad.

Stancke
16 juli 2007, 01:13
Klinkt héél aanlokkelijk bij mij om op reis te gaan... Mja, het zal bij een 'droom' blijven :sad:

democracy02
16 juli 2007, 01:14
alleen op reis is superfun.
je moet met niemand rekening houden en zoiezo leer je daar wel mensen kennen.
kzou het alleen nie doen in colombia of waar is het dat al die mensen verdwijnen :p

Xyllus
16 juli 2007, 15:06
Lol, ja maar het is de eerste keer dat ik echt alleen weg zou gaan en vandaar zou ik toch niet alleen willen gaan eh ;)

Pol
16 juli 2007, 15:16
welk budget moet uw reispartner voorzien?

Xyllus
16 juli 2007, 16:38
geen idee eigenlijk, hangt er vanaf waar de reis naartoe gaat natuurlijk ;) Maar ik ben ook niet stinkend rijk dus zal dat wel meevallen.

Avondland
16 juli 2007, 18:47
Moest ge een roadtrip doorheen de US in gedachten hebben zou ik het wel overwegen, maar de kostprijs kan wat nadeliger zijn natuurlijk ... Zoiets doe je beter met 4-5 mensen.

ironhorn
16 juli 2007, 19:42
ikzelf ben eigenlijk wel geïntrigeerd, ik was van plan om deze vakantie op reis te gaan (effe tussenuit), maar het is niet gemakkelijk om iemand te vinden die mee wilt gaan
de gedachte van alleen te reizen is dan ook al opgekomen

het probleem is dat ik geen ervaren reiziger etc ben en dat het mij dus sterk kan tegensteken :x

switchblade
16 juli 2007, 19:51
zelfde als ironhorn (behalve het tegensteken dan :p)

kvind het wel redelijk onduidelijk (kan ook aan mij liggen ^^) ivm bestemming & al geregelde zaken (als die er zijn?)
ook de financiële kant van de santeboetiek is niet onbelangrijk ;)

+ van waar ben je? uit nieuwsgierigheid

Avondland
16 juli 2007, 19:56
Vwala, al enkele geïnteresseerden.:D

rechtervoet
16 juli 2007, 20:05
ben ook wel geintresseerd voor soort roadtrip in the US, Als het een beetje redelijk blijft qua kosten enz natuurlijk

Avondland
16 juli 2007, 20:14
Een 'RV' huren met een paar mensen gaat nog wel, mits je de kosten deelt. Alleen is terugvliegen vanuit LA richting moedertje Europa wel een kostelijke zaak vrees ik.

rechtervoet
16 juli 2007, 20:25
laten we eerst eens zien wat we zouden gaan doen en waar in amerika. dan kunnen we er ongeveer een prijs opplakken.

Avondland
16 juli 2007, 21:15
Ik ken absoluut niets in de VS. Maar er zijn natuurlijk een paar dingetjes die ik graag zou willen bezoeken zoals de Alamo en de Grand Canyon. Erg typische toeristische trekpleisters maar volgens mij wel de moeite waard. En natuurlijk het volk dat er woont ... dat is al een attractie op zich.

spray-bunny
16 juli 2007, 21:39
Ik ben ook altijd te vinden voor een roadtrip of gelijk welke andere reis. Vooral met mensen die ik niet ken.

Xyllus
16 juli 2007, 23:53
ten eerste ben ik nog altijd maar 18 eh, en voor je in de usa een auto ofzo wil huren moet je minstens 25 ofzo dacht ik?
ten tweede: roadtrips zijn idd erg prijsig en dat ligt niet in mijn budget :P Tenzij de kosten kunnen gedrukt worden...

@swithblade: is nog onduidelijk omdat ik mensen zoek om op reis te gaan en er is dus nog niets geboekt ofzo en een bestemming is ook nog niet vastgelegd. Ik ben uit Jette, Brussel

@Ironhorn: ik heb dezelfde problemen, vandaar dit topic ;)

rechtervoet
16 juli 2007, 23:55
kweet niet of dat mogelijk gaat zijn. maar van LA naar las vegas zie ik wel zitten. alhoewel denk ik dat dit dan zeer kostelijk zal worden voor de vliegtickets alleen al

edit: mss een ideetje. laten we zeggen we doen LA-->LV. we verblijven gwn in jeugdherbergen en voor vervoer: die bussen die door heel amerika rijden. Greyhound ofzoiets en om de X km blijven we een dag of 2 dagen in een stad om wat sightseeing te doen en zo. zoiets in die aard heb ik in gedachte

ironhorn
17 juli 2007, 00:16
vs is voor mij ook een beetje ver/prijzig/overweldigend, maar lijkt me wel de moeite waard

rechtervoet
17 juli 2007, 00:29
snel opzoekwerk :

Vliegticket : 520 euro
Bus ticket direct van La naar Lv : 41.50 Dollar
jeugdherberg €/nacht : +- 20 Euro
eten: 150 euro ?
gewoon geld voor allerlei dingen : 200euro

ligt al boven de 1000euro...:x

Avondland
17 juli 2007, 00:29
Ik word nog gedeeltelijk gesponsord door m'n ouders. :p

NeoGeo
17 juli 2007, 00:48
Ik ga eind augustus met m'n beste vriend, twee mij tot dusver onbekende meisjes en een jongen die ik slechts eenmaal zag twee jaar geleden, op reis naar Toscane, alwaar we zullen verblijven in een pittoresk huisje. Dat vind ik ok omdat ik weet dat het aangename mensen zijn, dat vertelde m'n beste vriend me namelijk. Ik zou het echter wel wat raar vinden om met een of meer mensen te vertrekken die ik in het geheel niet ken, wie weet zit je met een paar bedeesde filistijnen opgescheept die je niet kan luchten omdat ze zich liever wenden tot de knapste ober van het hotel in plaats van met je mee te gaan naar de stripteasebar. Een foto van mijn eventuele reispartner lijkt me toch het minimum, alvorens ik eventueel zou kunnen overgaan tot het boeken van een trip. Dus, threadstarter, heeft u geen leuke blog alwaar we onthullende foto's en geschriften over uw persoon kunnen vinden? Kwestie van de foute mensen af te schrikken en gelijkgezinde kerels aan te trekken...

Xyllus
17 juli 2007, 13:31
Inderdaad, de vs is wel duur maar ik word ook nog gesponsord door mijn ouders en ik heb mss de mogelijkheid om gratis vluchten te krijgen (sry alleen voor mij van toepassing :P). Maar uhm, idd ik zou toch ook graag jullie leeftijd enzo weten voor ik ergens vertrek :D.
ik heb geen blog ofzo, maar op deze site staat toch een heel klein beetje info... Er staat wel da ik nog 17 ben, ma ik verjaar in augustus ;) http://interpals.net/penpals/xyllus

rechtervoet
17 juli 2007, 16:57
kga vanavond mn info hier neer zetten.

Avondland
17 juli 2007, 20:32
M'n Myspace kan wellicht meer info aanbieden: KLIK (http://www.myspace.com/pjotr_the_great)

Misschien een vreemde eend in de bijt, maar swat ... ;)

rechtervoet
17 juli 2007, 21:45
kheb wel geen blog of myspace ofzo maarja here i go
naam: Blommaert timothy
leeftijd 17 ( 18 op 05 sept )
intresses: Pc gaming , koken, muziek
Favo muziek : zowat alles maar vooral old skool hiphop, drum and bass en ambient
opleiding : Hotel
+ aan mezelf : vriendelijk, sociaal enzo kben geen ambetant mens laten we het zo zeggen
- aan mezelf : roker, ?
Foto : Ik op een trouwfeest, slechte foto maar het is de enige dat ik voort moment terug vind (http://www.imagehosting.com/show.php/917436_S5000931.JPG.html)

Avondland
17 juli 2007, 22:13
Het West-Vlaams kan soms wat moeite vergen ... :D

rechtervoet
17 juli 2007, 22:33
bwa dat valt nog mee bij mij. kheb nog 8 jaar in gent gewoond. dus zo zwaar heb ik dat accent niet:p

ironhorn
17 juli 2007, 23:27
kheb wel een myspace, maar ze is niet zo behulpzaam :unsure: hierzo (http://www.myspace.com/ironacus)
naam: Nelissen Michael
leeftijd: 20
interesse/hobby: internet, warhammer, lezen (fantasy, humor, geschiedkundig, het 'onbekende'), tv
Favo muziek : bijna alles, wat ik goed vind :) (favo song: clubbed to death door rob dougan, muziek van the matrix)
opleiding : Maatschappelijk assistent
+ aan mezelf : luisterend oor, vriendelijk, behulpzaam, etc
- aan mezelf : onzeker met sommige dingen, kieskeurige eter
Foto : zal eens moeten zoeken hiervoor

Xyllus
17 juli 2007, 23:51
kieskeurig eter dat kan geen probleem zijn, want dat ben ik, ook ;). Ik heb geen echt dialect (behalve dan tussentaal)
En inderdaad Avondland, ge zijt nen rare ^^ al is dat niet beledigend bedoeld ;)

Xyllus
18 juli 2007, 00:47
Amerika heeft ook mijn voorkeur maar kan erg duur uitvallen eh. Zeker als we in hotels gaan slapen, ik denk daarom dat kamperen (voor mij) de enige oplossing is...

rechtervoet
18 juli 2007, 02:06
hostels ? jeugdherbergen? ge hebt daar een bed voor 20 dollar
in los angeles kan ik mss iets regelen. kheb daar familie wonen en ik mocht daar verblijven als ik wou. mss eens vragen hoeveel mensen ze binnen willen laten

Xyllus
18 juli 2007, 12:47
hostels zijn niet zo duur, hotels (of motels), waar Switchblad het over had zijn wel erg duur hoor ;)

switchblade
18 juli 2007, 15:30
hostels zijn niet zo duur, hotels (of motels), waar Switchblad het over had zijn wel erg duur hoor ;)

moest ik mogen kiezen tussen kamperen en hotel in amerika, dan zou ik toch wel voor kamperen gaan hoor :p
het is voor eerst al goedkoper, je staat nauwer in contact met amerikanen (vooral als je een belgische vlag voor je tent zet komen ze geïnteresseerd op je af naar het schijnt), je bent vrijer (geen maaltijden op dat en dat uur...), ...

Avondland
18 juli 2007, 17:50
Belgische vlag? Dan neem ik mijn Vlaamse mee om ernaast te zetten hoor. :D

Dan zijn ze wellicht nóg geïnteresseerder.

kieskeurig eter dat kan geen probleem zijn, want dat ben ik, ook ;). Ik heb geen echt dialect (behalve dan tussentaal)
En inderdaad Avondland, ge zijt nen rare ^^ al is dat niet beledigend bedoeld ;)

Begrijp ik goed! Maar ik heb nog van niemand gehoord dat ik een arrogante klootzak ben, integendeel. Ik weet wel nog niet 100% of ik meekan, aangezien ik nog moet te weten komen van een vriendin of ze met mij mee wil gaan naar Griekenland.

Trouwens nog een ideetje: misschien gewoon de Westkust eens bezoeken? Of toch een bepaald deel? Ik zou ook graag eens een stuk van die cheerleadercultuur willen opsnuiven, als we bij de start van het Amerikaanse schooljaar zouden gaan. Kwestie van hetgeen we hier voorgeschoteld krijgen in ELKE Amerikaanse serie te kunnen vergelijken met de realiteit. :D

Xyllus
18 juli 2007, 21:59
Westkust is het meest interessante deel van de usa denk ik (behalve dan nyc). En ik ben er zelf al twee keer geweest.
En ik vrees dat de realiteit wat minder is ze ;) Zeker als ik naar 'Made' kijk op Mtv... altijd redelijk lelijk :P
Trouwens wanneer zouden we gaan?

rechtervoet
18 juli 2007, 22:59
begin september zou het beste voor mij passen

Avondland
19 juli 2007, 21:14
Hmm, ik begin toch langzamerhand te twijfelen. Uiteindelijk zal de reis vrij duur uitvallen (met alles inbegrepen, dus ook reispas en alles: toch een dikke 1000-1200 euro) en aangezien ik met mijn vakantiegeld moet toekomen tot wanneer ik terug mag beginnen werken (januari dus) ... Ik heb een budget van een 500-600 euro en wil daar maximum nog 200 euro meer aan uitgeven, wat mij dus 'diskwalificeert' voor deze reis. Excuses!

Xyllus
20 juli 2007, 20:05
Das jammer...

Avondland
20 juli 2007, 22:07
Om daar comfortabel te kunnen rondreizen voor ongeveer twee weken ga je toch al snel 1200+ euro moeten uitgeven, wat ik niet kan aangezien ik nog een half jaar moet rondkomen met mijn werkgeld. Zeker als je vanalles begint te plannen want spotgoedkoop is de VS nu ook weer niet. Universal Studio's geven bijvoorbeeld een rondleiding maar dat is al snel een 60-tal euro. Dan doe ik de VS liever over een 4-tal jaar wanneer ik wat geld heb opgespaard. Moest ik een rijke stinkerd zijn ging ik uiteraard wel mee! ;)

jan1978
20 juli 2007, 22:23
Kzou het niet echt aanraden om impulsief de VS te bezoeken. Er is zoveel te zien en te doen dat ge wa opzoekwerk (boeken/fora/sites/...) moet verrichten om het kaf van het koren te scheiden zodat ge uw (korte) tijd optimaal benut.

Een degelijke planning bespaart u ook nen hoop teleurstellingen en onvoorziene kosten.

Kdenk ook da ge voor 2 weken met minder dan 1500€ niet veel gaat moeten doen. Een intern. paspoort + rijbewijs en ge zijt al bijna 100€ kwijt (maar gaat dan ook een aantal jaar mee).

ironhorn
20 juli 2007, 22:41
en de tickets :x

mja, vs is ook niets voor mij

een eurotrip daarentegen...

Avondland
20 juli 2007, 22:45
en de tickets :x

mja, vs is ook niets voor mij

een eurotrip daarentegen...

Wellicht ook een pak goedkoper, zeker als je het in 1 bepaalde regio houd (bijvoorbeeld Scandinavische landen). Ook een van mijn droomreizen overigens. :p

moehaa!
20 juli 2007, 23:13
Scandinavie is duur:p

Xyllus
20 juli 2007, 23:26
mij kan het niet veel schelen naar waar we gaan, ik heb altijd al eens met een interrail pas door zuid-europa willen reizen

spray-bunny
21 juli 2007, 20:33
naam: ******
leeftijd 19
intresses: mensen, politiek, boeken, cultuur, zeilen, uitgaan...
Favo muziek : dnb, ambient, dub, '60s, goa, reggae
opleiding : 2e bach rechten Ugent (even benadrukken dat ik geen snob/nerd ben)
+ aan mezelf (moeilijk te zeggen imo) : Ik ben flexibel (kan me goed aan andere omgevingen & mensen aanpassen en ben niet veeleisend), nieuwsgierig, planner
- aan mezelf : roker en naar't schijnt soms een betweter^^
Foto : heb'k nog niet online.

Liefst zo verschillend mogelijke karakters, dat zorgt voor wat meer avontuur^^.

Voor een eurotrip ben'k zeker te vinden. Voor de states minder, omdat ik vind dat je dan echt een onbeperkt budget moet hebben. Op vakantie wil ik niet op m'n budget hoeven te letten, en dat lijkt me in de VS nogal onmogelijk. interrail door Z-Europa lijkt me heerlijk ( Noord-Europa of Oost-Europa ook...:p)

Als ik meega zou'k wel vooral te vinden zijn om bezienswaardigheden te bezoeken. Niet dat er geen tijd kan zijn om te luieren, maar dat kan je thuis ook... catch my drift?

Ben wel pas beschikbaar vanaf 2 september wegens 2e zit. Als dit een probleem zou zijn voor de threadstarter dan val ik uiteraard al af.:)

Xyllus
21 juli 2007, 20:54
naam: Hilgert Thomas

Als ik meega zou'k wel vooral te vinden zijn om bezienswaardigheden te bezoeken. Niet dat er geen tijd kan zijn om te luieren, maar dat kan je thuis ook... catch my drift?

Ben wel pas beschikbaar vanaf 2 september wegens 2e zit. Als dit een probleem zou zijn voor de threadstarter dan val ik uiteraard al af.:)

Daar heb je gelijk in, als we steden etc bezoek, dan wil ik ook toch wel iets hebben gezien...

En voor mij is vanaf 2 sept ofzo ook geen probleem.

Noord-Europe is zeker ook leuk, maar wel duur, misschien is Oost-Europa wel ideaal, zo eens is anders dat normaal.

Avondland
21 juli 2007, 21:53
Daar heb je gelijk in, als we steden etc bezoek, dan wil ik ook toch wel iets hebben gezien...

En voor mij is vanaf 2 sept ofzo ook geen probleem.

Noord-Europe is zeker ook leuk, maar wel duur, misschien is Oost-Europa wel ideaal, zo eens is anders dat normaal.

De Baltische staten zijn naar verluid wel prachtig.
Een 'Eurotrip' zie ik zeker wel zitten. Voor Oost-Europa is een budget van 500-700 euro wel genoeg vermoed ik, voor een tweetal weken.

ironhorn
21 juli 2007, 21:58
voor mij is elke regio goed en kan tot de 24ste september :)

edit: ben alleen nog maar in slovenië (en ook wat kroatië) geweest en het was er idd prachtig, maar gaat het ook goed doenbaar zijn met de trein?

Avondland
21 juli 2007, 22:00

Ik tot 22 september, maar aangezien de reis misschien begin september zal doorgaan is dat geen probleem.

spray-bunny
21 juli 2007, 22:04
Ik heb een lichte voorkeur voor Noord- & Oost-Europa boven Zuid-Europa omdat ik het laatste al tamelijk veel bezocht heb. Maar ook dan zou ik meegaan.:)

Ik kan tem laatste week van sept (wnnr de les terug start dus).

Avondland
21 juli 2007, 22:05

edit: ben alleen nog maar in slovenië (en ook wat kroatië) geweest en het was er idd prachtig, maar gaat het ook goed doenbaar zijn met de trein?

Zolang we geen Hostel-achtige taferelen tegenkomen ... :D

Zoiets vergt wel veel planning, dus misschien best wel in augustus afspreken. En zo'n interrailpass kost tijd dus ook dat op voorhand zien te regelen.

spray-bunny
21 juli 2007, 22:16
Zoiets vergt wel veel planning, dus misschien best wel in augustus afspreken. En zo'n interrailpass kost tijd dus ook dat op voorhand zien te regelen.
De nmbs-site vertelt me dat een interrailpass (http://www.b-rail.be/int/N/offers/interrail/global/index.php) ook wat geld kost en geen toeslagen op verschillende treinritten uitsluit. Ook hier deftig plannen dus.

Id beter eens irl afspreken, da's pakken makkelijker. En hoe vroeger, hoe beter.

Avondland
21 juli 2007, 22:23
Toch wel wat geld nodig, maar als je jeugdherbergen neemt zal het niet zo duur zijn (20€ per nacht). Oost-Europa is zowiezo goedkoper op vrijwel alle vlakken, dus kan alles wel wat meevallen.

Xyllus
21 juli 2007, 23:21
Ja O-Europa is sowieso goedkoper op alle vlakken...
Om af te spreken is het inderdaad beter vroeger dan later. Zeg het maar

Avondland
21 juli 2007, 23:55
Ik heb nog een vakantiejob tot eind juli, vanaf begin augustus zou ik in principe veel tijd hebben. Als ik kan meegaan, misschien best dan afspreken? Jammer dat de Interrailpass niet de Baltische staten weet te omvatten maar dat zal ik een andere keer wel eens doen. Polen, Hongarije, Tsjechië, ... lijken mij al de moeite waard om te gaan bezoeken.

Xyllus
22 juli 2007, 00:39
Begin augustus afspreken is goed voor mij ;)
idd de baltisch staten zijn ook wel interessant maar in een paar weken hadden we dat toch nooit allemaal in een keer kunnen doen denk ik

Avondland
22 juli 2007, 00:49
Begin augustus afspreken is goed voor mij ;)
idd de baltisch staten zijn ook wel interessant maar in een paar weken hadden we dat toch nooit allemaal in een keer kunnen doen denk ik

Dat wel hoor, zo groot is dat niet. Maar je kan er niet heen met een Interrailpass. Zou natuurlijk wel de moeite waard zijn als je St. Petersburg eraan zou koppelen ...

ironhorn
23 juli 2007, 16:42
heb altijd tijd om af te spreken, dan zal ik al oefenen en met de trein komen ;)

men mag mij ook altijd toevoegen op msn (pm voor email)

Avondland
23 juli 2007, 17:53
Ik kan dus zeker mee, blijkbaar vond de vriend van die vriendin van mij het niet zo fijn dat ze met mij op trot wou gaan. :p

Unilever
23 juli 2007, 20:10
Ik heb m'n email/msn aan iedereen doorgestuurd.

edit: spray hier

Xyllus
24 juli 2007, 00:38
Boy, ik hoop maar dat jullie redelijk normaal zijn :D
Och ja, anders kunnen we elke nog altijd onze eigen weg gaan...

rechtervoet
24 juli 2007, 00:47
mja , sry ma kga nie mee kunnen gaan. heb besloten om in plaats van een grotere reis te doen gwn een ps3 ga kopen en met de vriendin naar disneyland zal gaan. ik wens jullie alvast een goede, veilige reis en niet teveel naar de schone meiskes kijke e

Avondland
24 juli 2007, 18:29
Daarstraks op't werk wat opzoekwerk gedaan omtrent Estland. Lijkt me wel eens de moeite waard om erover na te denken: overnachtingen in diverse jeugdherbergen voor 15 € per persoon; vele verschillende mogelijkheden tot uitgaan maar ook veel bezienswaardigheden; veel mogelijke dagtrips (zowel natuur als cultuur of strand); ...

10 dagen een interrailpass is volgens mij wat te kort om oost-europa te zien, voor zoiets trek je beter 2 of 3 weken uit en heb je ook heel wat meer geld nodig.

En Xyllus: 'normaal' is een relatief begrip maar ik denk niet dat je met mij in affronten gaan vallen. Maar best eerst afspreken. :D

spray-bunny
24 juli 2007, 18:56
Ik kan jullie verzekeren dat ik allesbehalve normaal ben.:)
edit: ff serieus voordat er weer iemand afvalt:p: Ik ben een behoorlijk normale kerel. En als we afspreken zal je wel snel merken welke persoonlijkheid iedereen heeft.

Ben zojuist info gaan halen in't station ivm die interrailpas, maar daar weten ze nauwelijks meer als op de site staat. Best eens in St-pieters passeren, daar hebben ze een internationaal loket en gaan ze meer weten.

ironhorn
24 juli 2007, 21:22
heb zelf al wat rondgeneusd op internet en de nederlanders hebben er precies meer ervaring mee :)

forum (http://www.worldonrails.nl/forum/index.php)
bijhorende site (http://worldonrails.nl/)
info landen enzo (http://www.interrailnet.com/)

edit: over mijn persoonlijkheid: mss ne rare, maar kan mij goed schikken naar anderen, misschien wat passief, maar ik bloei open :)

Avondland
24 juli 2007, 21:39
En wat te denken over 7 dagen Estland? Vliegtuig heen en terug via KLM (vanuit Schiphol is goedkoper uiteraard, ongeveer 100 € minder) is ongeveer 275 €(net opgezocht), overnachtingen (15 euro per nacht) om en om de 100 €, ontbijt 2.5 € (lukraak een jeugdherberg, elders kan dit verschillen naargelang de prijsklasse) en de rest vrij te spenderen? Interrail lijkt me fantastisch, maar op 10 dagen vrees ik voor 1. oftewel veel te veel willen zien op veel te korte tijd, 2. vraagt erg nipte voorbereiding, 3. zien terug te geraken op tijd, wat geen sinecure is. Als we in Talinn een jeugdherberg hebben kunnen vinden, hebben we een uitvalsbasis. Het land is niet groot, dus kunnen we via de trein eens Pärnu, het Peipsimeer of Narva bezoeken en voor de rest in de stad nog wat genieten van het uitgaansleven. Het is maar een idee hoor. Maar ik vrees dat de Interrail voor 10 dagen (160 € zonder toelagen) te kort is en een langere reis zou financiëel zwaar worden.

ironhorn
25 juli 2007, 00:08
weet eigenlijk niet zo veel over estland, maar zo'n reis lijkt mij toch wel erg gebonden (hoewel de prijs goed meevalt). je kan mij altijd proberen te overtuigen :)

interrail dichter bij zou mss ook mogelijk zijn? ik sta voor alles open :)

Xyllus
25 juli 2007, 19:52
En waarom dan Estland? We kunnen misschien dan gewoon een vluvht nemen naar Krakau of Praag ofzo (veel goedkoper dan naar estland) en dan kunnen we nog vele dingen doen nee?
btw ik denk niet dat mijn ma mij naar Estland zou laten gaan :P

Avondland
25 juli 2007, 20:36
Goh, Estland is goed bekend voor een erg bloeiende economie (de beste in Oost-Europa dacht ik), de sfeer van de Baltische regio lijkt mij erg speciaal, de natuurpracht is er echt ongerept, er is veel te zien op vlak van cultuur en geschiedenis enzovoorts. Over de kostprijs ben ik nog niet helemaal uit, maar het lijkt me alvast een reis die je niet zo snel zal vergeten.

Neem zelf maar eens een kijkje. (http://www.visitestonia.com/)
Ik heb er eens een paar keer op gezeten en er is precies veel te doen ginder.

Voor mij maakt het niet enorm veel uit waarnaar we toe zullen gaan, zolang het maar niet Frankrijk of een ander buurland is aangezien Oost-Europa me echt wel aantrekt. Polen zal ook heel wat te bieden hebben, maar vergeet niet dat het in tegenstelling tot Estland véél groter is en dat je slechts bepaalde stukken kan zien. In Estland (of andere Baltische staten) heb je het voordeel dat je vanuit Talinn naar andere regio's kan gaan op enkele luttele uren. Vanuit Krakau of Praag moet je véél grotere gebieden en dus ook meer geld neertellen. Maar kom, ik ben voorlopig nog vrij onwetend in hoeveel alles zou kunnen kosten, dus kunnen we best nog wat meer opzoekwerk doen en daarna eventueel afspreken. :D

EDIT: misschien dat we deze week wat ideëen kunnen sprokkelen en volgende week afspreken wanneer iedereen kan? En wie heeft er eigenlijk allemaal interesse om mee te gaan buiten Xyllus, Ironhorn en spray-bunny?

ironhorn
25 juli 2007, 23:00
ideëen: sinds jullie naar oost-europa willen: berlijn, praag, wenen, budapest?

in oostenrijk is er ook een stad (Graz, oude bewaarde stad) waar ze de grootste wapenkamer van europa hebben (deze ligt wel op een redelijke afstand van wenen) (dit trekt mijn interesse, maar is daarom nog niet interessant voor jullie ^^")

zelf sta ik ook open voor andere delen van europa btw :)

Avondland
25 juli 2007, 23:55
Er is veel te veel om te zien ten oosten van ons. :p

Avondland
29 juli 2007, 21:31
Wie gaat er nu in feite nog allemaal mee? Hier is in een paar dagen niet meer gepost, dus vraag ik me dat wel af.

ironhorn
29 juli 2007, 21:32
ik wil nog steeds :unsure:

Avondland
29 juli 2007, 21:37
Spreken we dan binnen nu en twee weken af? Als we pas vanaf midden augustus gaan beginnen afspreken gaat dat allemaal wat te laat zijn. Zeker als er vliegtuigtickets mee gemoeid zijn (hoewel ik niet zeker weet hoe snel dat allemaal geregeld kan worden).

Unilever
29 juli 2007, 21:43
Ik ga zeker mee. Maar dus best zo snel mogelijk irl afspreken.:)

Fighting Hobbit
30 juli 2007, 01:36
No offense, maar ik weet uit ervaring dat de plezantse reisjes en dergelijke meer de reizen zijn waarbij je vertrekt met iemand die ja langs geen kanten kent.

Ge moet natuurlijk wel ewa sociaal aangelegd zijn daarvoor, kheb zelfs ooit eens ne reis gemaakt zonder dat ik ook maar 1 persoon kende van heel die bende jonge mensen.

En eerlijk gezegd hebbek mij nog nooit zo goe geamuseerd ;)

Misschien reply op een oude post, maar ik ga daar compleet mee akkoord. Heb al enkele korte uitwisselprojectjes gedaan met kleine groepjes, de andere drie van bij ons op school kende in nauwelijks, en dan ginder nog een 20tal nieuwe mensen leren kennen, heel erg mooie momenten meegemaakt. Op zich was dat ook min of meer een soort reisje (af en toe uitstapje en veel vrije momenten dusja), dus ik denk dat ik je wel gelijk kan geven.
Met vrienden van hier gaan is natuurlijk evengoed plezant, maar met onbekenden kan het toch wel net iets "avontuurlijker" zijn.

Avondland
30 juli 2007, 22:48
Ik heb nog een PM gestuurd naar alle geïnteresseerden maar 't kan goed zijn dat ik iemand heb vergeten. Van Xyllus, Ironhorn en spray-bunny weet ik dat ze alvast interesse hebben maar zijn er nog andere 'gegadigden'? Ik wil liefst deze of volgende week afgesproken hebben. Misschien dat iedereen tegen die bepaalde dag voor zichzelf uitmaakt waarheen ze het liefste willen en al wat erover gaat opzoeken (prijzen, hotels, uitstappen, ...).

switchblade
31 juli 2007, 15:35
ik overweeg wel om mee te gaan =)
voorlopig lees ik wat voorstellen enzo, ziet er wel aantrekkelijk uit :)

roslar
8 augustus 2007, 23:34
Hihi, ik heb ook wel zin om mee te gaan.

Maar wanneer is het?

En kunnen we niet met de auto? :unsure:

Artic*
9 augustus 2007, 13:09
Ik heb het topic een beetje gevolgt. Ben zelf al met vrienden in VS geweest en hebben met een busje de westkust afgegaan, zeker de moeite. Onze trip duurde 3 weken en hebben heel veel plaatsen bezocht ( Grand Canyon,Yosemite park, LA, San Fransico, Las Vegas, Miami, San Jose Het land opzich is verschrikkelijk duur, ik zag een prijsberekening van 200 euro voor eten is echt niets. Ook zag ik het plan van het kamperen, moet ik zeggen dat ik niets, maar echt niets kampeerplaatsen heb gezien. En dan mag je ook wel rekening houden met het weer.

Veel van jullie zijn ook nog geen 21 dus dan mag je Las vegas wel vergeten ikzelf was 17 en men broer 19, we kwamen in hotel Bellagio binnen en het eerste dat we moesten doen was identiteitskaart tonen, en dan kregen we te horen dat we op het rode tapijt moesten blijven, we mochten niets van het gokken ervaren wat een grote teleurstelling was.

De aanrader in VS is wel route 66, prachtige route. Onderweg kom je dan ook een restaurant tegen "Twisters" waar ze nog the real stuff van hamburgers maken.

Nog vragen mag je me gerust pm .

william

spray-bunny
9 augustus 2007, 17:19
't Is ondertussen definitief: we hebben't naar Estland, wss de 2e week van september. En 't zou met de vlieger zijn.

De VS was inderdaad niet te doen met beperkt budget.

Avondland
10 augustus 2007, 10:35
VS kan je beter doen wanneer Ryanair dat - hopelijk - goedkoop gaat aandoen. Want de vliegprijzen nemen direct een gigantische hap uit je budget. Naar Estland valt dat nog mee. Hopelijk het weer ook, maar dat kan je niet op voorhand weten natuurlijk.

spray-bunny
10 augustus 2007, 16:37
Atm is't daar 28 graden! Vetjes:cool:

Avondland
10 augustus 2007, 18:29
Ja, maar we zijn er nog niet hé. :p

Avondland
24 augustus 2007, 10:42
Is iemand trouwens al eens in Estland geweest en kan ons wat tips meegeven?

zaratustra
24 augustus 2007, 14:58
Gaat denk ik wel een hele belevenis worden. Zelf zou ik niet kunnen meegaan, omdat ik mijn laatste jaar middelbaar nog moet doen. In september zit ik dus op de schoolbanken ;)

Estland, zeer mooie delen maar je moet wel wat opzoekwerk verrichten voor je vertrekt...
Kweet niet of jullie daar naartoe gaan voor de cultuur en vooral steden gaan bezoeken of ook voor de natuur. Ik weet niet waar jullie zitten, maar mss als je in de buurt zit het Lahemaa Nationaal park eens bezoeken ? Compleet met waterval en al :p http://travelin.cma.ee/pics/main/Jagala_juga_299x231_100335.jpg.

Mss ook eens een daguitstap naar helsinki ? :)

Avondland
24 augustus 2007, 15:56
Waren we allebei van plan hoor. Maar we zijn van plan in Helsinki nachtje te blijven om dan terug te keren naar Tallinn. Lahemaa is vlak in de buurt, dus dat gaan we zeker wel doen. Voorts: enige aanraders voor restaurants of cafés?

Firestyler
24 augustus 2007, 17:06
heb ook wel eens intresse om ne keer zoiet te doen, maar niet nu, teveel cursussen op moment

MyDyingBride
24 augustus 2007, 17:25
Vergeef mijn nieuwsgierigheid, maar hoeveel rekenen jullie ongeveer dat je pp zal nodig hebben?

Ik was van plan om begin september richting Cordoba af te zakken, maar de lijnvluchten kwamen mij toch iets te duur uit (+500€ en dan ben ek nog maar in Sevillla).

Eurolines is altijd wel een goedkoop alternatief, maar ik heb geen zin om zo lang op ne bus te gaan zitten, dan betaal ek liever iets meer voor een vlucht.

Morre1977
24 augustus 2007, 18:01
Estland, mama mia ... spotgoedkoop en amai ferme vrouwen ...

Avondland
24 augustus 2007, 22:19
Vergeef mijn nieuwsgierigheid, maar hoeveel rekenen jullie ongeveer dat je pp zal nodig hebben?

Ik was van plan om begin september richting Cordoba af te zakken, maar de lijnvluchten kwamen mij toch iets te duur uit (+500€ en dan ben ek nog maar in Sevillla).

Eurolines is altijd wel een goedkoop alternatief, maar ik heb geen zin om zo lang op ne bus te gaan zitten, dan betaal ek liever iets meer voor een vlucht.

212 euro aan vluchten, jeugdherbergen zijn niet te duur ginder (variëren tussen 8.5 en 20 euro in Tallinn. Voorts: eten is redelijk goedkoop daar, maar als je uiteraard elke dag gaat eten in een restaurant aan de 'grote markt' bij wijze van spreken ben je uiteraard wel wat geld kwijt. Ik denk dat we met een goede 700 euro wel gaan toekomen (alles inbegrepen mét trips naar oa. Narva, Tartu, Pärnu, Helsinki, Lahemaa).

annemieke6780
26 augustus 2007, 21:45

Vliegt ge niet beter met Ryanair naar Malaga? En dan vandaaruit met de bus. Een aanrader: blijf niet de hele tijd in Cordoba maar trek rond: Ronda, Nerja, Sevilla, Gibraltar, Granada... Andalucië is prachtig!

MyDyingBride
26 augustus 2007, 23:18
Vliegt ge niet beter met Ryanair naar Malaga? En dan vandaaruit met de bus. Een aanrader: blijf niet de hele tijd in Cordoba maar trek rond: Ronda, Nerja, Sevilla, Gibraltar, Granada... Andalucië is prachtig!
Rondreis Andalusië is nu ook niet meteen zo goedkoop he ;)

Maar de opmerking over vliegen op Malaga is zeker terecht, een optie die ik over het hoofd heb gezien, ongetwijfeld een goedkoper alternatief dan een lijnvlucht richting Sevilla :D

Avondland
20 september 2007, 23:52
Estland was de moeite waard! Miljaar zeg!

spray-bunny
21 september 2007, 18:36
Die vrouwen zijn daar gewoonweg prachtig! Net als de mooie architectuur.
En ben 5 kg aangekomen van het lekkere eten:help:.

Pariah
21 september 2007, 18:41
mooie vrouwen vind je overal behalve in afrika :doc:

Piejie
21 september 2007, 18:55
Wat is dat nu voor zever...

switchblade
21 september 2007, 19:36
mooie vrouwen vind je overal behalve in afrika :doc:

engeland is toch maar... :x

spray-bunny
21 september 2007, 19:40
mooie vrouwen vind je overal behalve in afrika :doc:BS, afrikaanse vrouwen kunnen ook prachtig zijn. Maar het frappante in de Baltische staten, Scandinavie en Rusland is vooral de hoeveelheid mooie vrouwen in verhouding met de lelijke. Je moet echt al zoeken om een lelijk spook te vinden.

Pariah
21 september 2007, 20:03
Wat is dat nu voor zever...

dude, als ik nu ni vo zwarte vrouwen ben...

spray-bunny
21 september 2007, 20:08
dude, als ik nu ni vo zwarte vrouwen ben...
En daarom zijn die vrouwen dan maar lelijk?

Pariah
21 september 2007, 20:13
zwarte vrouwen vind ik niet aantrekkelijk dus mooi vind ik ze in ieder geval niet

Avondland
22 september 2007, 12:34
Lelijkheid is dan ook een enorm subjectieve term. Ik vind zwarte vrouwen ook niet mooi, maar daarom hoeft mijn mening ook niet de Absolute Waarheid te zijn. Maar de vrouwen in de Estland ... amai. 'k Heb mij daar talloze keren vergaapt aan de vele diensterkes die de revue passeerden.

Conqie
22 september 2007, 12:51
zwarte vrouwen vind ik niet aantrekkelijk dus mooi vind ik ze in ieder geval niet

Heb identiek hetzelfde, "beaty is in the eye of the beholder"
Dus langs de andere kant zullen er wel genoeg mensen zijn die ze wel mooi vinden.