PDA

Volledige versie bekijken : Gezocht : prgramma om de inhoud van een map op een document te zetten

Sean_John
14 juli 2007, 16:26
dus wat ik bedoel is : ik heb een hele map waar al mijn muziek in staat, mooi per cd gerangschikt enz... maar ik wil dat ik bv een programma open, da die alles analyseerd en dan de naam van alle mappen + inhoud enz, opslaat in een worddocument, zodanig dat ik een mooi overzicht heb van mijn files...

wie kent er zo'n programma

mvg,
ik

cram
14 juli 2007, 17:34
Vijf manieren om de mapinhoud af te drukken, met name voor MP3-bestanden, maar andere doeleinden kan natuurlijk ook. (Overgenomen uit: ComputerTotaal nr.3, 2001, blz 160)

1. Via WinAmp (1)
Het is mogelijk om Playlist-bestanden (m3u-bestanden) van het programma WinAmp in een tekstverwerker zoals Kladblok te openen. Het grote voordeel van deze werkwijze is dat de complete muziektitel van het MP3-bestand wordt getoond, in plaats van de vaak nietszeggende bestandsnaam.

2. Via WinAmp(2)
Met WinAmp is het mogelijk om een HTML-document van de MP3-bestanden te maken en dit vervolgens af te drukken vanuit de browser of te bewerken in een HTML-editor. De optie in WinAmp is te bereiken via de knop MiSC in de Playlist-editor.

3. Via MS-DOS
Start - Programma's - MS-DOS-prompt. Typ de volgende opdracht op de opdrachtregel (zonder aanhalingstekens), gevolgd door een druk op de entertoets: "dir c:\mp3 /o/b/s > dirlist.txt". In dit voorbeeld wordt er van uitgegaan dat je de inhoud van de map mp3 op de c-schijf wilt opslaan in een textbestand. De schakelopties /o/b/s zorgen ervoor dat alleen bestandsnamen, zonder volledig pad, in de lijst worden geplaatst. Bovendien worden alle submappen (indien aanwezig) toegevoegd. Deze tip is vooral handig voor gebruikers die geen batch-bestand willen schrijven of niets in het Windows-register willen veranderen.

4. Met Diskdata
Met het hulpprogramma DISKDATA (±400 kb) kunnen eenvoudig maplijsten worden afgedrukt. Diskdata is te downloaden via www.digallery.com/diskdata (dertig dagen versie). Oudere versies zijn gratis te downloaden vanaf www.pcworld.com.hk/shareware/ddsetup.exe.

5. Met Dirhtml
Het freewareprogramma DIRHTML produceert het HTML-bestand index.html, waarin alle MP3-bestanden in de geselecteerde map worden opgenomen. Wanneer het bestand in een browser wordt geopend is het mogelijk om een MP3-verwijzing aan te klikken, waarna het bestand direct wordt afgespeeld. Houd er rekening mee dat de MP3-bestanden zich wel in dezelfde map als index.html moeten bevinden. Natuurlijk kun je het HTML-document ook vanuit de browser afdrukken. Dirhtml is te downloaden via www.geocities.com/bifurcate/dirhmtl.html

Exit
15 juli 2007, 10:52
en SEARCH FORUM!