PDA

Volledige versie bekijken : Bloggen

*Wicked_Yores*
12 juli 2007, 23:40
Yow !

Ik heb in het verleden al enkele blog-pogingen ondernomen, maar wegens tijdsgebrek heb'k dat nooit volgehouden. Nu ga ik dat wel volhouden. Nah :p

Ik zoek dus handige blogware, ik heb geen eigen site, dus ik moet dus een gratis domein kunnen krijgen, je weet wel wat'k bedoel.

Googlen heb'k al gedaan, maar ik zoek blogware die eenvoudig te bedienen is, redelijk wat ruimte is en ook over een beetje plug-in-ware bezit. Handige extra's enzo. :) Gemakkelijk in gebruik is vereiste nummer 1 !

Wat raden jullie aan?

Bedankt !

Stancke
13 juli 2007, 01:45
9lives-blog :unsure:

zjatkop
13 juli 2007, 01:49
blog.be?

heb uw post nie echt aandachtig gelezen dus kweet ook nie wa ge eig precies zoekt :p

Raukaris
13 juli 2007, 03:26
http://www.blogger.com/home

Heb het zelf tijdje gedaan maar uiteindelijk toch maar een eind aan gemaakt.

gieltjegitaar
13 juli 2007, 15:13
www.wordpress.com

Handiger dan Blogger, meer functies etc.

cura
13 juli 2007, 16:42
maggek toch ff offtopic gaan om te vragen wa u zowa motiveert om te bloggen? kheb da persoonlijk nooit begrepen :unsure:

Tempest
13 juli 2007, 17:19
Uw mening over this shitty world moete toch ergens kwijt kunnen he :D. Ge kleed da wa goed in, en als ge wa boeiend schrijft kunde miss nog een groot publiek bereiken :)

*Wicked_Yores*
13 juli 2007, 21:23
maggek toch ff offtopic gaan om te vragen wa u zowa motiveert om te bloggen? kheb da persoonlijk nooit begrepen :unsure:

Beetje zoals Tempest hierboven zegt. U mening ergens kwijt kunnen en delen met anderen, niemand is gedwongen om het te lezen, maar vaak vind je anderen die deze mening delen en reageren. Bij men vorige blog had ik aardig wat mensen die reageerden ( mensen die ik niet kende ). Altijd tof.
Daarmee.

Ik denk dat ik Wordpress ga gebruiken, Blogger lijkt zo beperkt.
Extra info graag !

Sir.Killalot
14 juli 2007, 01:09
Wordpress ziet er inderdaad knap uit, maar ik heb niet echt zin om mijn blog over te zetten van Blogger naar Wordpress. (Blogspot klinkt leuker als sitenaam :unsure: )

DieselPower
14 juli 2007, 02:03
Wordpress ziet er inderdaad knap uit, maar ik heb niet echt zin om mijn blog over te zetten van Blogger naar Wordpress. (Blogspot klinkt leuker als sitenaam :unsure: )
De mogelijkheid bestaat omdat automatisch over te zetten, maar ls ge de naam beter vindt klinken laat ge het best zo ;)

Sir.Killalot
14 juli 2007, 03:02
Ja ik weet dat het geen moeite is om het over te zetten, maar die wordpress klinkt zo niet echt fantastisch he :)
Blogspot heeft zo iets catchy, wordpress klinkt saai en te zakelijk!

gieltjegitaar
14 juli 2007, 18:12
De handigste functie van Wordpress vind ik de ingebouwde statistieken. Ge ziet direct hoeveel bezoekers ge elke dag hebt, vanwaar ze komen, op welke links in uw blog ze klikken, welke zoektermen ze op Google gebruiken om op uw blog te geraken etc. En dan hebt ge een hele hoop 'widgets' die ge langs uw tekst kunt zetten, uw Flickr foto's of meest populaire berichten of whatever. Afbeeldingen en filmpjes plaatsen is ook véél handiger op Wordpress.

Ik weet wel niet of ge de pagina lay-out zelf echt kunt veranderen zoals bij Blogger (daar kon ge direct de HTML-code editen), blijkbaar kunt ge de CSS aanpassen maar daar ken ik niks van. Ik zou gewoon eens een testbericht zetten op zowel Blogger als Wordpress, en dan kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn om uw keuze te maken.