PDA

Volledige versie bekijken : vliegtuig

Ellen_1810
7 juli 2007, 15:00
Ik ga dus met mijn zus en nichtje (dan 8 jaar) naar turkye.
Het is mijn nichtje haar 1ste keer in het vliegtuig. En heeft er iemand ideeën, tips, spelletjes, ... om te doen in het vliegtuig dat de 4 uur zo omgaan. We vliegen naar daar in het midden van de dag, dus slapen zal ze wel nie doen, want het is een actieve meid. Misschien in het terugkomen 's nachts dat ze dan wel slaapt.

Dus al je iets weet, laat het weten, je zou er mij mij helpen.

EternalSilence
7 juli 2007, 15:21
spelletjes spelen?
naar muziek luisteren?

alleszins niet spreken van hoe een vliegtuig kan neerstorten en ontploffen.

als ze echt vliegangst heeft ,kun je het geluk hebben dat je zo'n sympathieke piloot heeft dat het kleine meisje dan eens alle kanten van de cockpit ziet :unsure:
zodat ze niet 'ongerust' moet zijn

Tah_b00nz0r
7 juli 2007, 15:24
reisspelletjes mss?

wij lazen ook altijd strips maar daar is ze mss wa te jong voor nog?

Ellen_1810
7 juli 2007, 15:45
ze kan wel lezen, maar ze leest niet graag.

Conqie
7 juli 2007, 15:52
zou me verbazen dat een kind niet graag een strip 'leest' met veel prentjes :)

MarG
7 juli 2007, 22:19
zou me verbazen dat een kind niet graag een strip 'leest' met veel prentjes :)

Dat heeft mij nochtans nooit echt kunnen bekoren.

EternalSilence
7 juli 2007, 22:21
Dat heeft mij nochtans nooit echt kunnen bekoren.

jij was dan ook nooit een kind :evil:

zipke
7 juli 2007, 22:51
Ooohh ik heb de tip voor u. Ik keek gewoon altijd uit naar de vluchten omdat ik op de luchthaven altijd een plakboekje mocht kiezen !!!

Ik zou het nu nog gaan halen als ik mij belachelijk zou willen maken. :p
Zo een boekje van op de boerderij ofzo waar je dan een lege wei hebt en jij dan de dieren moet plaatsen, je kent dat wel.

Daar was ik echt uuuren zoet mee, zeker als het herplakbaar was (zo een blinkende ondergrond) en dan telkens andere verhaaltjes spelen...

Haaah wat een nostalgie... :love:

Sk8erMatty
7 juli 2007, 23:24
slapen lukt meestal niet op die stoelen in economic class .. in premium wel nog ..
anders ehm .. ja, spelletjes is altijd wel leuk om te doen, ofwel filmpje kijken, ofwel muziek luisteren ..

R-evolution™'
11 juli 2007, 19:30
de cockpit zien... yeah right. tot een aantal jaren terug mocht ik altijd met papa eens naar de cockpit gaan zien.vond ik altijd fantastisch. nu is daar geen denken meer aan hoor.

ik luister altijd muziek. film kijke ofzo lukt me om de een of andere reden niet in een vliegtuig.

russian
11 juli 2007, 20:01
Je kan misschien een paar barbies meenemen ofzo en zelf met haar een verhaaltje spelen. Ik weet het niet; ben daar niet zo goed in.

joriske18
11 juli 2007, 20:38
Strips, muziek, nitendo ds of iets dergelijks, film, kleurboek.
Je hebt ook van die reisboeken (van bijvoorbeeld jommeke) waarin strips, mopkes, kruiswoordraadsels enzo instaan.

Timmos
11 juli 2007, 21:25
sudoku's :unsure:

[EZ]
11 juli 2007, 21:42
'k Doe m'n MP3 mee de vrijdag (eerste keer me vliegtuig, ook naar Turkije), hopelijk overleeft de harde schijf erin da :x

('k heb gehoord da hoogtes+HD redelijk schadelijk is voor de HD!? :()

. . .
als ze echt vliegangst heeft ,kun je het geluk hebben dat je zo'n sympathieke piloot heeft dat het kleine meisje dan eens alle kanten van de cockpit ziet :unsure:
. . .
:rofl:

joriske18
12 juli 2007, 13:14
En al die mensen hun laptop meenemen op het vliegtuig.
Als alles goed ismerk je amper dat je op grote hoogte zit omdat de druk geregeld wordt.

KN-StrideR
12 juli 2007, 13:47
maar tijdens opstijgen en landen niet... soit geen idee of druk & hdd's problemen geeft...

Ik dacht trouwens dat een DS / mp3 speler / gsm verboden was om aan te zetten tijdens vluchten omdat dit signalen uitzendt?

Ik moet binnekort 24u vliegen (23u55 minuten) met een kleine tussenstop van anderhalf uur. En ik weet nog altijd niet hoe ik de tijd ga doden, als DS effectief mag helpt het toch al een beetje en we pakken waarschijnlijk ook nog een beetje valium mee om "knockout" te kunnen liggen voor een tijdje. (a)

R!|)|)L3R
12 juli 2007, 14:21
Ge moogt toch wel uwe NintendoDS opzetten? Zolang ge ni iets mee multiplayer doet, dan is er idd een signaal, anders ni dachtek zenne.
Ik neem de mijne alvast mee over 2 weken naar de Dominicaanse Republiek!

[EZ]
12 juli 2007, 15:03
En al die mensen hun laptop meenemen op het vliegtuig.
Als alles goed ismerk je amper dat je op grote hoogte zit omdat de druk geregeld wordt.
Aja just, had'k nie aan gedacht eiglijk :p

joriske18
12 juli 2007, 15:38
Volgens mij mag je geen elektronische apparaten gebruiken tijdens het landen en opstijgen, tijdens de vlucht zelf wel. Maar als je zeker wilt zijn moet je dat best eens opzoeken.

[EZ]
12 juli 2007, 15:44
Volgens mij mag je geen elektronische apparaten gebruiken tijdens het landen en opstijgen, tijdens de vlucht zelf wel. Maar als je zeker wilt zijn moet je dat best eens opzoeken.
Jep, m'n nonkel en tante zeiden da ook, en die gaan paar keer per jaar me de vlieger op reis dus zal wel zo zijn wrs...

-Helld0g-
12 juli 2007, 18:35
ik stem ook voor strips!

dendaak
12 juli 2007, 18:47

Inderdaad zo ist. Ik kwam zo ooit op zaventem als klein, manneken, met mijn handbagage, wat had ik bij
*Gameboy
*MP3
*GSM
*discman
*Walkie talkie
*Camera
*Fototoestel

Kwam daar zo mee aan gesjowd aan dat ding waar ge u bagage moet laten checken... Kmocht dat al rap gaan open doen als klein manneke :p kerel zie zo is... hmzz, zei dak die walkie talkies wel ni mocht op zette in de vlieger... Oké ikke braaf verder gegaan. En op de vlieger moogde voor de rest alles doen ze... Ik ga soms is rond voor mijn benen te strekken, ik kijk graag buite :) dammen dee ik vroeger, ook nog wel. Tegenwoordig ist alleen mp3 geworden & nen boek kaarten.

sneax
12 juli 2007, 19:19
4h vliegen das 20minuten naar buiten kijken tijdens het opstijgen, ne tekenfilm zien van 1h30, dan weer wa naar buiten kijken, nekeer de benen strekken, iets eten, weer ne film van 1h30 en dan naar buiten kijken voor de landing en tis opgelost!

ga samen 2 films kopen en zie dat ge iets meehebt dat 4h aan een stuk film kan spelen (ne deftige laptop)

joriske18
12 juli 2007, 19:41
Of kijk naar de film die (in de meeste vliegtuigen) wordt afgespeeld.

slash
12 juli 2007, 19:56
Of kijk naar de film die (in de meeste vliegtuigen) wordt afgespeeld.

in vluchten van 4u hebt ge nie zo tvkes voor u.
Heb ik toch nog nooit gezien en heb al genoeg in vliegtuig gezeten met vluchten van 4u.

Viggo
12 juli 2007, 21:14
ge moogt dus geen elektronische apparaten gebruiken tijdens het opstijgen en landen (in theorie)!!!
ikzelf zet men ipod aan vanaf de moment dat vliegtuig vertrekkensklaar is.
da kan echt geen kwaad, zelfs 2 weken terug toen we na rhodos gingen hebben ze daar niets op gezegd! (i wish i was still there :( )
tis natuurlijk iets anders als ge met uw gsm of me uwe laptop, psp of ds (WIFI) zou bezig zijn é.
en qua schade aan HDD (ipod) wegens den druk ofzo, niets van aantrekken, in zo'n vliegtuig wordt alles goed onder controle gehouden hoor!!!

ohja, in vluchten van 4u tonen ze soms wel ne filmke ze (nie dat vree vet is).
in et terugkeren van rhodos toonden ze Garfield 2...

epsilon
12 juli 2007, 21:41
In theorie kan de elektronische straling van uw wifi/iPod/.. inwerken op de magnetische deviatie van kompas enz van het toestel. Elk toestel heeft een tabel FOR x STEER y. Dwz, als je koers 270° wil volgen moet je bijvoorbeeld 273° op het kompas volgen. Deze correctie hangt af van de magnetische variatie (aard afhankelijk, afwijking tov magnetische noorden) en de deviatie. Dit laatste is dus afhankelijk van de magnetische straling van alle toestellen in de cockpit. Dit wordt ook gemeten en dan voor elk toestel een unieke tabel opgesteld met correctiewaarden. Als iedereen dan massaal zijn GSM/laptop/whatever zou bovenhalen zou hier dan een afwijking op kunnen ontstaan. In realiteit verwaarloosbaar.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het zou kunnen een invloed hebben op het ILS signaal tijdens de landing. Maar aangezien een vliegtuig ook een kooi van faraday is lijkt mij dat nogal sterk.

Tot zover de theorieles :p

Viggo
12 juli 2007, 22:08
thx voor de uitleg!!! ;)

Breznik
21 juli 2007, 14:01
leuk weetje epsilon,

wat het vliegen betreft, zoon kort vluchtje zal echt wel meevallen je wordt trouwens heel de tijd bezig gehouden( of lastig gevallen) door stewards die rondkomen met drinken/eten/drinken/koffie-thee/tax free materiaal, ik luister meestal mp3's of kijk een filmpje, het is misschien leuk als je naast het raampje zit? (tenzij ze natuurlijk echt veel vliegangst heeft).

Sk8erMatty
22 juli 2007, 23:37
ik mag binnenkort vliegen, whiiii :D. 'k kijk er echt naar uit :D. 'k vin da altijd zalig , zo eerst rijden in een buske van het bedrijf waar ge geboekt hebt (is altijd ne vriendelijke chaufeur, ook al ist in 't midden van de nacht) en dan een keer dat ge Zaventem binnenkomt, amai amai...(l)
al da volk kweenie hoe enthousiast dazze op reis gaan, allemaal super vriendelijk & zo...en dan alle security & zo ... -> super hoe ze da deze dagen doen
en dan vliegen ja, 'k ga mij een filmpke gaan halen voor op mijne PSP te kijken :) en dan wa muziek meepakken ook en een magazineke...:D

en dan daarna komde buiten in een kweenie hoe zotte temperatuur :) in een machtig land :D en moogde me zo ne coole bus naar uw hotel rijden me weeral supervriendelijke mensen

agh ja, 'k vind altijd jammer ak weer thuis ben :'(

Conqie
22 juli 2007, 23:42
ik mag binnenkort vliegen, whiiii :D. 'k kijk er echt naar uit :D. 'k vin da altijd zalig , zo eerst rijden in een buske van het bedrijf waar ge geboekt hebt (is altijd ne vriendelijke chaufeur, ook al ist in 't midden van de nacht) en dan een keer dat ge Zaventem binnenkomt, amai amai...(l)
al da volk kweenie hoe enthousiast dazze op reis gaan, allemaal super vriendelijk & zo...en dan alle security & zo ... -> super hoe ze da deze dagen doen
en dan vliegen ja, 'k ga mij een filmpke gaan halen voor op mijne PSP te kijken :) en dan wa muziek meepakken ook en een magazineke...:D

en dan daarna komde buiten in een kweenie hoe zotte temperatuur :) in een machtig land :D en moogde me zo ne coole bus naar uw hotel rijden me weeral supervriendelijke mensen

supah enz => fun zotte temp! wowowowow :woohoo: vriendelijk enz, rijde na hotel SUPAAH ;)

^^VooDoo^^
22 juli 2007, 23:43

Jaaaa whiiiiiiiii :music: :crazy:
Altij super fun enzo! Iedereen zo happy als ze op reis gaan enzo :niceone:

En dan zeker as je zo in griekenland komt enzow! Zotte temps en mense nog altij vriendelijk whii :applause:

jan1978
23 juli 2007, 12:27
heh shit
laat da braaf manneke doen, hij mocht ook eens buiten

Niet me vreemde meneren meegaan he jongen!

LOBO113
16 augustus 2007, 22:00
Bij het opstijgen en landen , raad ik u een kauwgom het helpt veel tegn dat drukt in u oren.Dan heb je meestal geen last van .

bludgeoned
16 augustus 2007, 22:41
Bij het opstijgen en landen , raad ik u een kauwgom het helpt veel tegn dat drukt in u oren.Dan heb je meestal geen last van .
Vooral :D
Als je daar echt veel last van hebt zoals ik kan je daar weinig tot niets aan doen.
Het schijnt dat het voor kleine kinderen helpt om iets te drinken.
Vorig jaar is mijn trommelvlies gescheurd (niet al te groot, maar toch 1 maand last van gehad) tijdens het landen.

Netrem
16 augustus 2007, 23:22
offtopic: die 1810, is da uw verjaardag? zelfde dag als mij? :love:

ontopic: als ze aan het raam zit kan ze daar doorkijken. Kon ik gerust een uur zoet mee zijn :)

russian
16 augustus 2007, 23:59
;8885450']Jep, m'n nonkel en tante zeiden da ook, en die gaan paar keer per jaar me de vlieger op reis dus zal wel zo zijn wrs...

In de States is men overigens nog laxer; daar ligt men te bellen bij het opstijgen. Maar idd; de piloot zegt vanaf wanneer je laptop ed aan mogen.

Ik heb ook een gsm met vliegtuigfunctie: bellen is dan onmogelijk maar mp3 enzo wel (omdat dat mag in de States bij opstijgen).

russian
17 augustus 2007, 00:00
:s :angry: :sad: :cry: :sad:
Vooral :D
Als je daar echt veel last van hebt zoals ik kan je daar weinig tot niets aan doen.
Het schijnt dat het voor kleine kinderen helpt om iets te drinken.
Vorig jaar is mijn trommelvlies gescheurd (niet al te groot, maar toch 1 maand last van gehad) tijdens het landen.

Ik heb er ook enorme last van (kauwgom helpt niet)

Piejie
17 augustus 2007, 00:34
In de States is men overigens nog laxer; daar ligt men te bellen bij het opstijgen. Maar idd; de piloot zegt vanaf wanneer je laptop ed aan mogen.
Men vraag toch overal duidelijk om alles af te leggen hoor...

Zelete
17 augustus 2007, 09:18
Ja maar dat wil ie ook zeggen :)

In het begin zullen die stewardessen wel zeggen dat alle elektronische apparatuur uit moet staan. Een kwartiertje later zullen ze ook wel omroepen dat het mag. "Ladies and gentlemen, it is now safe to use your portable electronic devices." Meestal is dat vanaf cruise altitude :)

Zo is dat toch in FS9. Ben mij volledig aan het richten op alle systemen van de 744.

Ben btw net een vlucht bezig :D

http://users.telenet.be/zelete/png/fs2004/probleem.png

russian
17 augustus 2007, 11:17
Men vraag toch overal duidelijk om alles af te leggen hoor...

In elk geval niet bij mijn lokale vlieger in de States geweest! En gezien er geen commentaar kwam op de beller... Was wel een canadair jetje met trapjes op de tarmac, dus mayb omdat het zo'n klein toestelleken was.

mauron
18 augustus 2007, 01:51
In elk geval niet bij mijn lokale vlieger in de States geweest! En gezien er geen commentaar kwam op de beller... Was wel een canadair jetje met trapjes op de tarmac, dus mayb omdat het zo'n klein toestelleken was.

Volgens de FAA mag het nochthans niet. ;)

http://www.faa.gov/passengers/fly_safe/information/