PDA

Volledige versie bekijken : Mobiel telefoneren buiten Europa

cura
6 juli 2007, 11:43
ik vertrek dus binnen een 2 tal weken naar amerika, en heb gehoord dat ik daar met m'n prepaid kan bellen maar het zou iets van een euro per minuut kosten (of meer, vergeten, soit, teveel!) en voor een sms ook redelijk wat en als je opgebeld wordt moet je zelf ook een 80 cent ofzo betalen? (kan ook iets anders zijn, weer vergeten)

nu is m'n vraag, als je niet opneemt, en de persoon die je belt krijgt uw voicemail en spreekt daar iets in, moet je dan zoiezo betalen?
of moet je enkel betalen als je je voicemail dan beluisterd?
of moet je dan helemaal niets betalen (als ontvanger)?

*edit* buitenland* in titel :|

DX2
6 juli 2007, 13:01
hey van mij dezelfde vraag, ik vertrek maandag voor 3 weken ook naar amerika, maar wil toch graag ook wat laten weten via gsm naar 't thuisfront
ik heb base prepaid en kan bvb vanuit frankrijk en italiƫ bellen enzo.
Gaat da ook vanuit Amerika en hoe zit da met smskes?

pamperke
6 juli 2007, 14:08
Om in de VS met uw GSM te kunnen bellen heb je een tri-band GSM nodig. In Europe werken GSMs op 900/1800 Mhz. In de VS wordt 1900Mhz gebruikt. Als je telefoon dit niet ondersteunt kan hem daar dus niet gebruiken.

Als het wel zo is dan zoek je best de tarieven eens op op de site van je operator. Van die voicemail weet ik het niet, volgens mij bel je best gewoon eens met de klantendienst van je operator.

DX2
6 juli 2007, 14:11
ik heb ne nokia 6021, ondersteunt die da?
prijs maakt nie uit, ik laad die wel op voor ik vertrek en enkel sms dan vanuit A.

pamperke
6 juli 2007, 14:22

Lol! Da weet ik toch nie, 'k ga't nie voor u opzoeken zenne :wtf:
Ik zou zeggen, consulteer uw handleiding of de site van nokia eens

Conqie
7 juli 2007, 14:53
triband inderdaad, en voor sommige gebieden heb je een quatroband nodig dacht ik, australiƫ ect, of ben ik mis?

^^VooDoo^^
7 juli 2007, 15:40
prijs maakt nie uit, ik laad die wel op voor ik vertrek en enkel sms dan vanuit A.

Ja die ondersteund dat ..
5 secs op google :p

Wilt dit zeggen dat bv. Dualband gsm's vanuit belgie geen berichten kunnen sturen naar triband gsm's in amerika?
En als triband gsm's in europe worden gebruikt, kunnen zij dan naar dualband GSM bellen/sms'en?

joriske18
7 juli 2007, 16:44
Wat de andere gsm is maakt niks uit, die frequentie gebruik je alleen om contact te maken met je operator.

^^VooDoo^^
7 juli 2007, 16:46
Hazo :)
Dus triband kan met dualband bellen en omgekeerd?

Zolang je maar contact hebt met je provider, als ik het goe doorheb

DX2
7 juli 2007, 18:00
merci ^^voodoo^^ voor de info
in mijn boekje van mijn gsm stond da nie duidelijk in

Sk8erMatty
7 juli 2007, 22:27
hoe ik het al ondervonden heb moet je wel degelijk betalen als ze terechtkomen op je voicemail als je in buitenland zit. want het zit zo, dat wnnr je geen geld hebt als je op prepaid zit dat anderen je dan gewoonweg totaal niet kunnen bereiken (ook geen voicemail dus ...)

mauron
8 juli 2007, 03:15
Als ge van plan bent veel te bellen/gebeld te worden, en je blijft lang genoeg in dat land (dus niet voor een weekje ofzo), kan het voordeliger zijn gewoon ter plaatse een gsm te huren (wat in quasi elke internationale luchthaven wel kan) of zelfs kopen.

gerco
8 juli 2007, 09:50
Of gewoon daar een prepaid kaartje kopen en dit in je gsm steken, maar ik denk niet dat je zelf betaalt als 'r iemand op je voicemail terecht komt. Maar je betaalt wel (en zelfs vrij veel) als je je voicemail in 't buitenland beluistert.

cura
8 juli 2007, 11:34
'kheb van een collega opt werk gehoord dat je dus ook betaald als ze gewoon op je voicemail terecht komen en iets inspreken
zo heeft hij eens een rekening van 8000,- (bef) gekregen toen hij terug kwam :|

russian
8 juli 2007, 13:38
Ook is de kostprijs in de States en elders afhankelijk van het netwerk dat je selecteert. Ik kon in Atlanta verschllende netwerken netmen, bijvoorbeeld AT&T en anderen, en dat scheelt al snel een slok op een borrel.

russian
8 juli 2007, 13:38
Leuke reis overigens, en laat weten hoe het je is bevallen!

cura
8 juli 2007, 13:40
merci voor de titelaanpassing, beter zo :P

en stel nu dat ik gsm mee neem maar hem uit laat staan of de sis kaart er uit haal en enkel insteek voor noodgevallen, komen er dan kosten aan te pas?
kga volgende week eens proberen te bellen naar base om het zo teweten te komen maar misschien weet iemand het hier? :P

jan1978
8 juli 2007, 14:15
Kzou uwe gsm alleen meenemen als het per se nodig is, bv als ge met verschillende personen gaat en elkaar uit het oog kunt verliezen. Als dat niet het geval is doe uzelf een plezier en laat uwe gsm gewoon thuis, ge zijt tenslotte op verlof (veronderstel ik).

Er zijn veel gemakkelijkere oplossingen daar: koop uzelf daar een telefoonkaart van 10$ (ongeveer 7euro) verkrijgbaar in elke luchthaven/benzinestation/... da gaat een 20tal minuten mee.

Ge gaat trouwens gene tijd en geen goesting hebben om elke dag naar huis te bellen + ge moet nog rekening houden met het tijdsverschil.

cura
8 juli 2007, 14:20
welja tzou vnl voor noodgevallen zijn en idd als we elkaar zouden kwijt geraken ginter, kben niet van plan om naar huis te bellen tenzij er een noodgeval is

zo'n telefoonkaart zou wel handig zijn maar dan kan je niet bereikt worden door je maten die mee zijn op reis eh? :/

mss dat een wegwerpgsm handig zou zijn? of is dat een slecht idee?

MoRb3z
8 juli 2007, 15:11
welja tzou vnl voor noodgevallen zijn en idd als we elkaar zouden kwijt geraken ginter, kben niet van plan om naar huis te bellen tenzij er een noodgeval is

zo'n telefoonkaart zou wel handig zijn maar dan kan je niet bereikt worden door je maten die mee zijn op reis eh? :/

mss dat een wegwerpgsm handig zou zijn? of is dat een slecht idee?

Een wegwerpgsm? :)

Sk8erMatty
9 juli 2007, 21:15
ja, heb'k ook nog nooit van gehoord? :D
kunt tegenwoordig veel kopen in de wegwerp versie blijkbaar :D

cura
10 juli 2007, 09:02
nochtans al veel vermeld in films en dergelijke :P

google it!

^^VooDoo^^
11 juli 2007, 17:42
Wou geen nieuw topic aanmaken en de vraagt ligt ongeveer in dezelfde lijn;

Ik zou een sms moeten sturen naar ne gsm in duitsland en dit is de nummer (aangepast :p);

0176/444 44 444

Gewoon de eerste 4 letters zijn echt, hoe zou het nummer er moeten uitzien om van belgie naar daar een sms te sturen? :/

Gewoon +41 dervoorzetten?

Licargon
11 juli 2007, 18:01
0041176/444 44 444 neem ik aan O-o