PDA

Volledige versie bekijken : Brugge

Pagina's : [1] 2

skelly_king
2 juli 2007, 12:35
Just het spijtige nieuws vernomen dat ik bij m'n pa verhuis nr brugge... Ik ken NIEMAND in brugge en ken de stad totaal niet! :d Ik zelf kom uit oost-vlaanderen, streek van Deinze. Kunnen jullie me zeggen wat er zoal te doen is in Brugge en wat toch wel leuk is om te doen ? 'k zie het eerljik gezegt niet echt zitten... verhuis nr daar binnen 2 weken, maar dan gaak nr de zee en ben daar dan pas voor de eerste keer in september ofzo. Als er iemand is die mij daar wa dingen wil leren kennen, ik sta er voor open! :)

Stancke
2 juli 2007, 12:39
Naar ga je naar school gaan? In Brugge zelf?

Goh, op gebied van uitgaan is Brugge niet al te fameus. 't Zand zijn er cafés, dan heb je nog in de buurt van de Markt de Republiek, de Charlies, Irish Pub. Op de Eiermarkt zijn er ook nog veel cafés. Je gaat (als je gaat;)) naar hetgeen wat je het meest aanspreekt.

skelly_king
2 juli 2007, 12:40
Naar ga je naar school gaan? In Brugge zelf?

'k woon bij m'n ma in oudenaarde, ben maar om de 2 weken in het weekend bij m'n pa. Ik ga dus in deinze nr school

Stancke
2 juli 2007, 12:42
'k woon bij m'n ma in oudenaarde, ben maar om de 2 weken in het weekend bij m'n pa. Ik ga dus in deinze nr school

Ah, ok;) Gohja, wat intreseert u zoal? Waar precies zal je wonen in Brugge? Brugge Centrum of meer de rand van Brugge?

skelly_king
2 juli 2007, 12:53
bwa nie teveel kunst ofzo, zo wa de leuke plaatsen :D m'n pa zei dat zo op de baan naar oostende ofzo zou zijn, in aan appartement. Vlak bij het centrum

Stancke
2 juli 2007, 12:55
bwa nie teveel kunst ofzo, zo wa de leuke plaatsen :D m'n pa zei dat zo op de baan naar oostende ofzo zou zijn, in aan appartement. Vlak bij het centrum

Sint-Pieters ongeveer, ergens aan de Oostendsesteenweg:p Ligt niet ver van het Centrum met de fiets, iets van 5min ofzo. Mja, geen kunst? Wat wel? Zeg eerder dat want het spectrum is nu nog wat groot om dingen te zoeken die je aanspreken.

Arifiene
2 juli 2007, 13:07
Brugge is de max. Waar ga je? Waar ik ga natuurlijk, dat zijn de coolste plaatsen, miihihi.
Op St-Pieters is nie veel, wel ne lekkere meeneemchinees :p.
Leuke plaatsen? Astridpark, fun gegarandeerd :p.

Stancke
2 juli 2007, 13:09
Leuke plaatsen? Astridpark, fun gegarandeerd :p.

's Avonds toch niet? :unsure:

DeViL-M4N
2 juli 2007, 13:18
advies : breng ook een vertaler-tolk mee ;)

Stancke
2 juli 2007, 13:19
advies : breng ook een vertaler-tolk mee ;)

Naar Brugge? Why?

Terror Factor
2 juli 2007, 13:24
Naar Brugge? Why?

gokje: ofwel voor het West-Vlaams, ofwel voor alle Chinezen/Japanners/whatever die er daar rondlopen :p

Stancke
2 juli 2007, 13:29
gokje: ofwel voor het West-Vlaams, ofwel voor alle Chinezen/Japanners/whatever die er daar rondlopen :p

Gebt gy daar geen last van, van al die Chinese shizzle:p West-Vlaams is héél goed te begrijpen (:p). De niet-marginale mensen spreken best wel verstaanbaar.

onsmozes
2 juli 2007, 14:05
Het uitgaansleven in Brugge is niet erg vet. In het centrum is er geen fuifzaal. Net er buiten aan de haven heb je het entrepot met twee zalen, daar is redelijk wat te doen en meestal aan een democratische prijs, alle genres komen er aan bod. In St-Kruis heb je de Studio Hall, mij zal je er in ieder geval niet zien, vooral jumpfeestjes daar en heel erg veel jonge johnny's en marinas. Niet ver van het station is er de Magdalenazaal, de heimat van cactus. Hebben wel nog een redelijk nice aanbod.

Qua danscafé's in Brugge moet je het vooral gaan zoeken op 't Zand, de Eiermarkt, de Coulissen en de Vuurmolen. De muziek hier is nogal commercieel, dus again, voor mij slechts zelden het bezoeken waard. Dan ga ik liever naar de l'Amaral ofzo, alleen jammer dat dat veel te klein is. Andere café's die iedere bruggeling wel kent:

- Snuffel: Jeugdherberg met bruine kroeg waar je altijd de - vriendelijke - toeristen van advies kan voorzien over de Belgische bieren :D. Vriendelijk personeel trouwens.
- Charley's: terug jeugdherberg, wel groter, met pool en kicker. Veel minder interactie met toeristen. Ook jonger publiek en ietsje commerciëler qua muziek.
- Celtic Ireland (aka "den irish"): s' Avonds bijna altijd live muziek (singer-songwriters, maar vooral covers). Dit jaar stijging van de prijzen: 1 pint kost er €2 en nog eens 20 cent extra als er live muziek is. Sindsdien kom ik er minder maar de sfeer zit er wel altijd goed in!
- Joey's: Relax cafeetje, ideaal voor een date ;). Vriendelijke cafébaas!
- De Republiek: staat beetje bekend als een yuppie café maar eigenlijk is iedereen er te vinden. Groot binnenterras voor in de zomer.
- The Top: Klein cafeetje aan de St-Salvatorkerk waar het meestal erg druk is. Zuiders sfeertje en veel ambiance.
- The Crash: Het enige rock café in Brugge. Iets verder buiten het centrum maar het stamcafé van menig metalhead, punk, rocker, ... Zeer vriendelijke cafébaas en regelmatig thema avonden etc.
- De Kelk: Rechttegenover de Crash waarop het ook allemaal rock is op de playlist, maar dan wel minder hard en vooral de oldies/klassiekers. De gemiddelde leeftijd ligt hier dan ook iets hoger.
- De Barabass: Donkere kroeg, lekker bier, fijne muziek. Goed om de avond te beginnen of om af te sluiten.
- Bauhaus: Jeugdherberg, muziek staat er niet te hard, tof praatcafeetje met leuk interieur.
- Doowop: Het hip hop café van Brugge. Ik kom er wel niet veel maar wel steeds live DJ en vriendelijke bierman.

Daarnaast zijn er nog HEEL VEEL toffe cafeetjes in Brugge die je zelf maar moet ontdekken door er en passant eens binnen te spingen.

Arifiene
2 juli 2007, 17:57
Het uitgaansleven in Brugge is niet erg vet. In het centrum is er geen fuifzaal. Net er buiten aan de haven heb je het entrepot met twee zalen, daar is redelijk wat te doen en meestal aan een democratische prijs, alle genres komen er aan bod. In St-Kruis heb je de Studio Hall, mij zal je er in ieder geval niet zien, vooral jumpfeestjes daar en heel erg veel jonge johnny's en marinas. Niet ver van het station is er de Magdalenazaal, de heimat van cactus. Hebben wel nog een redelijk nice aanbod.

Qua danscafé's in Brugge moet je het vooral gaan zoeken op 't Zand, de Eiermarkt, de Coulissen en de Vuurmolen. De muziek hier is nogal commercieel, dus again, voor mij slechts zelden het bezoeken waard. Dan ga ik liever naar de l'Amaral ofzo, alleen jammer dat dat veel te klein is. Andere café's die iedere bruggeling wel kent:

- Snuffel: Jeugdherberg met bruine kroeg waar je altijd de - vriendelijke - toeristen van advies kan voorzien over de Belgische bieren :D. Vriendelijk personeel trouwens.
- Charley's: terug jeugdherberg, wel groter, met pool en kicker. Veel minder interactie met toeristen. Ook jonger publiek en ietsje commerciëler qua muziek.
- Celtic Ireland (aka "den irish"): s' Avonds bijna altijd live muziek (singer-songwriters, maar vooral covers). Dit jaar stijging van de prijzen: 1 pint kost er €2 en nog eens 20 cent extra als er live muziek is. Sindsdien kom ik er minder maar de sfeer zit er wel altijd goed in!
- Joey's: Relax cafeetje, ideaal voor een date ;). Vriendelijke cafébaas!
- De Republiek: staat beetje bekend als een yuppie café maar eigenlijk is iedereen er te vinden. Groot binnenterras voor in de zomer.
- The Top: Klein cafeetje aan de St-Salvatorkerk waar het meestal erg druk is. Zuiders sfeertje en veel ambiance.
- The Crash: Het enige rock café in Brugge. Iets verder buiten het centrum maar het stamcafé van menig metalhead, punk, rocker, ... Zeer vriendelijke cafébaas en regelmatig thema avonden etc.
- De Kelk: Rechttegenover de Crash waarop het ook allemaal rock is op de playlist, maar dan wel minder hard en vooral de oldies/klassiekers. De gemiddelde leeftijd ligt hier dan ook iets hoger.
- De Barabass: Donkere kroeg, lekker bier, fijne muziek. Goed om de avond te beginnen of om af te sluiten.
- Bauhaus: Jeugdherberg, muziek staat er niet te hard, tof praatcafeetje met leuk interieur.
- Doowop: Het hip hop café van Brugge. Ik kom er wel niet veel maar wel steeds live DJ en vriendelijke bierman.

Daarnaast zijn er nog HEEL VEEL toffe cafeetjes in Brugge die je zelf maar moet ontdekken door er en passant eens binnen te spingen.

Kuch, subjectief, heel uw lijst zijn van die alternatieve cafés waar de doorsnee Bruggeling 1 keer per jaar een voet binnenzet.

SilentSpring
2 juli 2007, 18:09
Kuch, subjectief, heel uw lijst zijn van die alternatieve cafés waar de doorsnee Bruggeling 1 keer per jaar een voet binnenzet.

².
De helft ervan ken ik niet eens:p.
Nu, alle café's op 't Zand ken ik wel, de Joey's ook (nog nooit binnengeweest).
De rest ken ik die Piek, Republiek enzo wel, maar vraag me niet waar dat die ergens zijn:p.

Firestyler
2 juli 2007, 18:19

³nd

- coulissen, t'zand (break, bras,...), ...
- ne Cinéma
- overdag veel winkels

in brugge is der toch wel altijd iet te doen?

bLz
2 juli 2007, 18:47
Eind geleden dat ik er nog geweest ben, maar ...

Aan 't zand zijn er een deel cafes waar er wel veel jong volk komt.
Is nogal in kliekjes, en je moet zo bij de groep horen etc, ook nogal veel arrogante gasten daar.

Voor deftige fuiven, dancings, dno.
Er zijn wel een paar kleine dancings net buiten het centrum.
Eentje op het verlengde van de Baron Ruzette laan (naam van de club vergeten), eentje op de baan naar oedelem, etc etc. :)
Persoonlijk ging ik altijd naar gent, antwerpen, in brugge is er niet zo veel te doen qua uitgaan tbh. :)

cura
2 juli 2007, 18:49
volgens wat ik lees van u (skelly_king) ga je perfect passen tussen 90% van de gasten die weg gaan naar 't zand

bLz
2 juli 2007, 18:51
volgens wat ik lees van u (skelly_king) ga je perfect passen tussen 90% van de gasten die weg gaan naar 't zand

:lol:

Marsmillo
2 juli 2007, 18:54
Ah, Brugge...
Zoals vele zeggen is het kwa uitgaansleven geen 'vetten' hier. Maar we kunnen onze plan trekken, ik kan wel altijd iets vinden om te doen. Dus we mogen niet al te veel klagen.

Eerst en vooral hebben we hier het Regionaal Cultuur en Jongeren Centrum Het Entrepot (http://www.het-entrepot.be/) aan de rand van het stad. Meestal zijn er daar wel leuke zaken te doen. Bekijk hun site dus regelmatig.

Als 2de grote speler in Brugge hebben we Cactus Muziekcentrum (http://www.cactusmusic.be/). Zij organiseren het hele jaar door concerten en natuurlijk ook Het Cactusfestival en andere kleine festivalletjes. Zeker ook de moeite waard om in het oog te houden!

Verder hebben we nog:
Cultuur Centrum Brugge (http://www.cultuurcentrumbrugge.be/)
De Werf
Het Concertgebouw Brugge (http://www.concertgebouw.be/)
Die ook soms leuke zaken programeren, maar dat is meer uitzondering dan regel volgens mij.
Tenzei je natuurlijk in opera, toneel en andere wilt verdiepen.

Om goeide cafés te vinden zou ik aanraden de 'Cafegids : Op stap in bruisend Brugge’ (http://www.brugge.be/internet/nl/content/files/preventiedienst/cafegids2007.pdf) (PDF) eens te doorlezen. In deze gids zijn maar liefst 68 cafés opgenomen met telkens een korte beschrijving van de zaak, de specialiteiten en het muziekgenre. Dit is voor bruggelingen ook trouwens handig om nieuwe zaken te ontdeken.

K'hoop dat dit je op weg helpt om leuke tijden in Brugge te beleven.

exploder
2 juli 2007, 19:08
Post keer je interesses

skelly_king
2 juli 2007, 19:43
Allemaal goed en wel om te horen zo :D maar ik weet dus NIETS zijn in Brugge e :D Gent ken ik nog een beetje maar Brugge niet :p

En qua interesses. gewoon leuke cafés om naar toe te gaan, alst mooi weer is parken enzo. Gewoon cultuur interesseert mij nog nie echt :D

Arifiene
2 juli 2007, 19:47
Allemaal goed en wel om te horen zo :D maar ik weet dus NIETS zijn in Brugge e :D Gent ken ik nog een beetje maar Brugge niet :p

En qua interesses. gewoon leuke cafés om naar toe te gaan, alst mooi weer is parken enzo. Gewoon cultuur interesseert mij nog nie echt :D

maak gwn vriendjes, die sleuren u wel overal naartoe

en @hierboven: omg, cultuurcentrum, de werf, once again nogal vrééééé alternatief, en zoals cura reeds zei: ik denk dat em met het zand wel zal content zijn (overigens heb ik ook niet echt behoefte aan entrepot en consoorten, maar om andere redenen dan)

skelly_king
2 juli 2007, 19:53
Liefst geen alternative dingen :D

Thales
2 juli 2007, 19:56
's Avonds toch niet? :unsure:

das de place to be voor weed
daar onder da paviljoentje.
de echten zitten daar.
ik ni dus ^^

Thales
2 juli 2007, 20:06
Liefst geen alternative dingen :D

Brugge verschilt ni veel van andere steden. je hebt cafés : tzand = voor de wat verwende elite, republiek = voor de iets wat normalere, ook wat alternatieve, eiermarkt = voor wat marginalere mensen. doowop = hip hop.
dan heb je nog entrepot en schuttershof en magdalenazaal = voor feesten en optredens. alhoewel tzand en eiermarkt ook mensen zitten die gewoon es ambiance willen ( voor ik op men dak krijg omwille wta ik ier zei ^^ )

buiten cafes heb je in brugge ook veel archeologie en kunst : halletoren, sint salvators, olv-kerk met standbeeld gemaakt door davinci, veel musea, gruuthuse, groeningen, .... heilige bloedkapel waar het heilig bloed ligt.

sport : een groot sportcomplex: bloso, ook veel zwembaden : interbad, olympia, ...

eten & drank : goh ja, veel kleine restaurantjes : pasta presto ( was op jim geweest met city hoppin' ), dreupelkotje & brugs beertje voor verschillende soorten dreupels en bieren,...

Brugge centrum is ook eigenlijk compact en gezellig, niet groot, paar winkelstraten en alle toeristische pleisters liggen op wandelafstand, ook ne ritje met de bootjes heb je...

natuur : de brugse ommelanden, ook richting damme en stuff...

speciale dingen: in de zomer, cactusfestival, klinkers, benenwerk, brugse trippel dagen... allemaal kleine festivallen " of iets in dien aard

cura
2 juli 2007, 20:10
buiten cafes heb je in brugge ook veel archeologie en kunst : halletoren, sint salvators, olv-kerk met standbeeld gemaakt door davinci, veel musea, gruuthuse, groeningen, .... heilige bloedkapel waar het heilig bloed ligt.

haha, waarschijnlijk niet je bedoeling maar zalig droog :P

skelly_king
2 juli 2007, 20:11
'k denk dak zo snel mogelijk ga maken dak daar iemand ken en dan zou zijn maten leer kennen :d en dak dan geen probleem meer ga hebben om daar iets te doen. Want 'k ben er nog altijd tegen omda ik nu niemeer kan uitgaan in m'n normale buurt enzo.+ dak daar niemand ken :D

zaligste zou zijn dat er een hete chick naast m'n deur woont :) Droomk al lang van, heb al veel verhuisd, nog nooit tegengekomen :D

Arifiene
2 juli 2007, 20:13
Brugge verschilt ni veel van andere steden. je hebt cafés : tzand = voor de wat verwende elite, republiek = voor de iets wat normalere, ook wat alternatieve, eiermarkt = voor wat marginalere mensen. doowop = hip hop.
dan heb je nog entrepot en schuttershof en magdalenazaal = voor feesten en optredens. alhoewel tzand en eiermarkt ook mensen zitten die gewoon es ambiance willen ( voor ik op men dak krijg omwille wta ik ier zei ^^ )

sport : een groot sportcomplex: bloso, ook veel zwembaden : interbad, olympia, ...

eten & drank : goh ja, veel kleine restaurantjes : pasta presto ( was op jim geweest met city hoppin' ), dreupelkotje & brugs beertje voor verschillende soorten dreupels en bieren,...

Brugge centrum is ook eigenlijk compact en gezellig, niet groot, paar winkelstraten en alle toeristische pleisters liggen op wandelafstand, ook ne ritje met de bootjes heb je...

natuur : de brugse ommelanden, ook richting damme en stuff...

speciale dingen: in de zomer, cactusfestival, klinkers, benenwerk, brugse trippel dagen... allemaal kleine festivallen " of iets in dien aard

allé, kzal dan maar zwijgen

bLz
2 juli 2007, 20:14
cafés tzand = voor de wat verwende elite, republiek = voor de iets wat normalere, ook wat alternatieve, eiermarkt = voor wat marginalere mensen. doowop = hip hop.

LoL, QFT. :applause:

Charlie's valt eigenlijk nog mee. :)
Aan 't zand is er altijd ambras, en aan de eiermarkt, tjah :oink:

Thales
2 juli 2007, 20:16
allé, kzal dan maar zwijgen

rara tot welke groep behoor jij :p

Thales
2 juli 2007, 20:17
LoL, QFT. :applause:

Charlie's valt eigenlijk nog mee. :)
Aan 't zand is er altijd ambras, en aan de eiermarkt, tjah :oink:

charlies is nog cool. kom daar veel om te bakken en te poolen. maar veel meer valt er ook ni te beleven, soms es ne optreden.

skelly_king
2 juli 2007, 20:19
Is er nergens een Johny-cafe, kan ik lekker gaan jumpen ? :D

( that's a joke)

cura
2 juli 2007, 20:19
no it isn't.

SilentSpring
2 juli 2007, 20:21
bwa 't Zand voor elite, nog nie echt gemerkt eigenlijk.
Beetje mss, ook veel van die pipo's die achter uw gat bezig zijn vindek.
Zitten mss wel 'snobs', maar 't is nie da'k er last van heb, en zeker niet voor de ekren da'k daar maar ga.

Soit, we vergeten die café's aan't station btw:p.
Niet dat ge daar ook maar in de buurt wil komen, als ge ziet welk soort volk daar in de buurt rondhangt:eek:.

Owja, als'k eens naar't Zand ga is't de rika of de bras.
Enige grote nadeel aan de bras is't feit dat smal is, maar wel nog lang.
Ge kunt daar ook nie echt zitten vindek.

Owja, 'k zou wel nog eens L'Estaminet willen doen, dien café van in Aspe:D

skelly_king
2 juli 2007, 20:21
Zwaar wel :) Mensen die mij kennen weten dak tegen de jumpers ben :$

Thales
2 juli 2007, 20:25
ahja anders moest je aan het station zijn.. santa fé ofzo.
soms liggen de drugspillen daar gewoont int wc..
ni da ik er zelf ooit een stap binnenzet. als ik de trein na gent pak en daar passeer, zie ik al genoeg.

ah ! ik zou nog de B-one ( B1 ? ) vergeten.
een loungebar met wat ouder volk ... boven de 20. ook wel iets duurder. paa rkeer binnengeweest. maar het is pas echt gezellig als de zetels vrij zijn en je vant langste op je gat kan liggen.

cura
2 juli 2007, 20:26
bwa 't Zand voor elite, nog nie echt gemerkt eigenlijk.
Beetje mss, ook veel van die pipo's die achter uw gat bezig zijn vindek.
Zitten mss wel 'snobs', maar 't is nie da'k er last van heb, en zeker niet voor de ekren da'k daar maar ga.
elite misschien niet, grotendeels mensen die denken dat ze elite zijn en zich zo proberen te gedragen, da wel. behalve de ravage, das gewoon marginaal en zou beter op de eiermarkt gelegen zijn, bij de rest van dat soort volk.

(edit: grotendeels dus eh, niet iedereen die naar 'tzand gaat zijn zo'n mensen natuurlijk, zelf ook al redelijk veel geweest)

Enige grote nadeel aan de bras is't feit dat smal is, maar wel nog lang.
Ge kunt daar ook nie echt zitten vindek.
ja, de geur voorbij de eerste helft van de bras is echt fantastisch, zeker geen extra nadeel.

Owja, 'k zou wel nog eens L'Estaminet willen doen, dien café van in Aspe:D
kunde "deftig" eten, bij de vorige eigenaar beter tho. dien heeft nu ergens anders iets, vergeten oe het noemt.

ahja anders moest je aan het station zijn.. santa fé ofzo.
soms liggen de drugspillen daar gewoont int wc..
ni da ik er zelf ooit een stap binnenzet. als ik de trein na gent pak en daar passeer, zie ik al genoeg.
bwa, toen ek int simon stevin zat daar vaak iets gaan drinken tijdens en na de middagpauze, toen viel da daar wel mee. wel nooit voorbij 19u ginter gezeten.

ah ! ik zou nog de B-one ( B1 ? ) vergeten.
een loungebar met wat ouder volk ... boven de 20. ook wel iets duurder. paa rkeer binnengeweest. maar het is pas echt gezellig als de zetels vrij zijn en je vant langste op je gat kan liggen.

B-IN :P

SilentSpring
2 juli 2007, 20:33
@ cura: welke geur bedoelt ge?

ivm santa fé enzo:
Als ik dus 's morgens naar de les ging die om 8u15 begon, dan zag je daar al mannekes binnengaan van't vhsi en kta enzo die dus al van 's morges op café gaan.
In de dag valt het wss nog mee, maar 's avonds blijft ge daar beter weg.

De ravage en eiermarkt nog nooit gedaan, gelukkig maar:p.

cura
2 juli 2007, 20:39
da da daar ongeloofelijk stinkt naar de wc's daar beneden eenmaal je voorbij de eerste helft bent, de ene keer wat meer dan de andere keer (en die wc madam moet toch wel de lastigste wc madam zen van brugge, alhoewel da da jonger wc wijf van coulissen goed in de buurt komt qua lastigheid)

ben ook paar keer na afgesproken te hebben int simon stevin afgezakt naar santa fé vanaf smorgens, maar da was dan maar tussenstop op weg naart stad
meestal was da gewoon een verlenging van de eetpauze aangezien je daar binnen mocht(/mag?) eten smiddags

SilentSpring
2 juli 2007, 20:41
aja, ze zijn aan't kijken voor die wc's te vernieuwen.
M'n nonkel mag die werken uitvoeren geloofk, overlaatst heeft hij daar al gewerkt, en hij heeft daar eens een nieuw raam ofzo moeten zetten.

Tweak37
2 juli 2007, 20:43
Maar gij zijt dus van Deinze, ik kan me maar moeilijk voor stellen dat daar meer te doen is dan in Brugge... :unsure: Kortom, eindelijk eens een relatief echte stad!

De volgende stap is dan Gent, Antwerpen, Leuven of Brussel, daar ga je pas echt u ogen opentrekken! :D

Thales
2 juli 2007, 20:48
M'n nonkel mag die werken uitvoeren geloofk, overlaatst heeft hij daar al gewerkt, en hij heeft daar eens een nieuw raam ofzo moeten zetten.

hah idd, die geur is echt opmerkend. vroeger paar keer in die kelder geweest, waar al die drank staat, daar hangt ook ma ne rare geur.
ik kon vooral die barmannen ni af in de tijd, alsan denken dat ze het van het zijn. en duurt da nu zo lang voe je geld terug te geven, alsan da vitten op ne fooi..

Nightmar3
2 juli 2007, 20:49
@cura, santa sluit nrml gezien rond 19u-20u dacht ik, toch de keren dat ik er geweest ben...
santa fe is wel een jump cafe, ging er vorig jaar elke middag eten en zat dan wel vol, zeker op vrijdag avond (happy hour 16-18)

Je hebt wel keuze genoeg aan cafes, zoek wat vrienden, ga eens cafe binnen, staat het je aan, gaje er meer, staat het je niet aan => op naar het volgende ;)
Vroeger ging ik ook regelmatig naar de bras, maar kvind het er soms te druk en ik blijf nu bij m'n vaste stek => charlies.
Barmannen/vrouwen zijn daar tof, soms komje wel wat buitenlanders tegen waarmee je kan socializen.
Kicker :applause: + pool, en boven kun je op je gemak op de banken zitten (als je de kans hebt )
is wel beetje duurder dan aan het tzand => 1.80 / pint, en tzand 1.60-1.70 dachtek.
Je zal zeker wel wat vinden, gewoon wat cafetjes binnestappe enzo, komt allemaal zeker goed!

en over de eiermarkt, mja, 2x geweest, ga er niet meer, niet mijn ding daar

Thales
2 juli 2007, 20:49

edit : en idd B-IN ^^
en overal ist nu betalend toilet. in de b-in staat nu een kistje en ook en wc madam, 2 zelfs.
in republiek moet je nu ook al 30 cent dokken, terwijl da vroeger ni was..

cura
2 juli 2007, 21:04
ik kon vooral die barmannen ni af in de tijd, alsan denken dat ze het van het zijn. en duurt da nu zo lang voe je geld terug te geven, alsan da vitten op ne fooi..
hmm nooit echt last gehad van die barmannen, zat zelf enen tussen da redelijk toffe gast was (tijdje al niemeer geweest)
nooit gezaagd over een fooi tho tegen ons

@cura, santa sluit nrml gezien rond 19u-20u dacht ik, toch de keren dat ik er geweest ben...
santa fe is wel een jump cafe, ging er vorig jaar elke middag eten en zat dan wel vol, zeker op vrijdag avond (happy hour 16-18)
mja jump bestond (gelukkig) nog nie toen ik daar soms ging ipv naar de les te gaan, vaak was het dan ook nog eens gewoon een tussenstop voor we verder trokken naar tstand

ik blijf nu bij m'n vaste stek => charlies.
Barmannen/vrouwen zijn daar tof, soms komje wel wat buitenlanders tegen waarmee je kan socializen.
die oost-europese of wadist met zo streepje in haar wenkbrauwen en zwart haar (en kiezige bek) vindek nochtans een heel irritant wijf, zit dor psies tegen haar goesting en alster zo gastjes van haar taal langskomen krijgen die voorrang op pooltafels als ge uw bek nie opendoet

Thales
2 juli 2007, 21:06
hmm nooit echt last gehad van die barmannen, zat zelf enen tussen da redelijk toffe gast was (tijdje al niemeer geweest)
nooit gezaagd over een fooi tho tegen ons

neeja ni zagen, ma zo echt scharrelen en scharrelen achter da geld, tot je bijna verplicht bent van tis goe je mag het houden. vroeger keek ik daaar ni om, ma toen ik eens zonder op te letten opeens 5 euro fooi had gegeven, ik zat daar zo achteraf van huh what just happened. ze had me blijkbaar verkeerd verstaan. geef ik geen fooi meer

Firestyler
2 juli 2007, 21:11
da da daar ongeloofelijk stinkt naar de wc's daar beneden eenmaal je voorbij de eerste helft bent, de ene keer wat meer dan de andere keer (en die wc madam moet toch wel de lastigste wc madam zen van brugge, alhoewel da da jonger wc wijf van coulissen goed in de buurt komt qua lastigheid)

ben ook paar keer na afgesproken te hebben int simon stevin afgezakt naar santa fé vanaf smorgens, maar da was dan maar tussenstop op weg naart stad
meestal was da gewoon een verlenging van de eetpauze aangezien je daar binnen mocht(/mag?) eten smiddags

coulissen een jonger wijf? ne man is da wel normaal eh die daar zit...
wat wel ENORM ERGELIJK is dat bijna alle café's opt zand geen coca cola serveren maar pepsi

Nightmar3
2 juli 2007, 21:14
die oost-europese of wadist met zo streepje in haar wenkbrauwen en zwart haar (en kiezige bek) vindek nochtans een heel irritant wijf, zit dor psies tegen haar goesting en alster zo gastjes van haar taal langskomen krijgen die voorrang op pooltafels als ge uw bek nie opendoet
True, maar die werkt daar gelukkig niet teveel. Ze werken meestal wel in vaste shifts en bijna elke avond is het oftewel darren/stijn/nog iemand/lotje.
die 4 zijn wel de tofste, al is lotje niet van de slimste ohja...

En die oost-europeanen die je zegt, das waarschijnlijk hetzelfste groepje altijd, een paar van die gasten werken in dat restaurant daarnaast (dat ook van de charlies is)

Plut0r
2 juli 2007, 21:14
B-IN is wel heel leuk imo
en crea zittek ook wel graag
en ge hebt ook nog t zand maar de laasten tijd probeer ik dat zoveel mogelijk te vermijden jammer genoeg willen men maten alleen maar naar daar gaan :)

bLz
2 juli 2007, 21:15
Et beste cafe is toch wel het Leffe cafe daar op de hoek opt 't zand, vlak naast de Rica.
Niets is beter dan een blonde Leffe, met van die stukskes vis. :bow:

cura
2 juli 2007, 21:20
coulissen een jonger wijf? ne man is da wel normaal eh die daar zit...
wat wel ENORM ERGELIJK is dat bijna alle café's opt zand geen coca cola serveren maar pepsi

zit daar idd meestal een man, maar heel vaak een jonger wijf ook
latino-achtige-type

Elvis P
2 juli 2007, 21:25
De helft misschien.. En dan nog, omdat jij er niet komt betekent niet dat "de doorsnee Bruggeling" er nie komt..

en @hierboven: omg, cultuurcentrum, de werf, once again nogal vrééééé alternatief
Dus iemand die eens naar een toneelstuk in De Werf gaat is alternatief?
Vreemd.

bLz
2 juli 2007, 21:26
Vreemd.

Neent, maar de tooghangers daar wel. :$

Edit: ik zever maar, voor er klachten zijn. :P

cura
2 juli 2007, 21:48
De helft misschien.. En dan nog, omdat jij er niet komt betekent niet dat "de doorsnee Bruggeling" er nie komt..

Vreemd.

Hippe, coole mensen doen niet aan cultuur, Elvis P.

Zuipeuh, zuipeuh, zuipeuh :woohoo:

S.conceiçao7
2 juli 2007, 21:57
hmm die JOEY's ken ik precies nie... waar is da juist? of is da da dink daar in het zilverpand?

exploder
2 juli 2007, 22:02
Ja . . .

S.conceiçao7
2 juli 2007, 22:04
ok dan. btw santa fé is gesloten voorgoed dacht ik, er komt een fnac of mediamarkt daar.

op 20 juni vorige week dus, was het afscheidsfuif daar, omdat het de laatste keer was dat het daar open was. met het eind vd examens ongeveer dus

bLz
2 juli 2007, 22:09
Wel cool dat er hier zoveel volk van Brugge City zit. :applause:

S.conceiçao7
2 juli 2007, 22:11
brugge meeting anyone? :p

Plut0r
2 juli 2007, 22:14

I'm in :D

skelly_king
2 juli 2007, 22:22
Maar gij zijt dus van Deinze, ik kan me maar moeilijk voor stellen dat daar meer te doen is dan in Brugge... :unsure: Kortom, eindelijk eens een relatief echte stad!

De volgende stap is dan Gent, Antwerpen, Leuven of Brussel, daar ga je pas echt u ogen opentrekken! :D

Deinze is dicht bij Gent é :D ga nog vaak nr overpoort enzo... maar probleem gewoon is dat ik in Deinze al m'n maten heb, waarmee dak kan weggaan enzo in tegenstelling tot Brugge waar ik niemand ken :)

skelly_king
2 juli 2007, 22:26

Dan kom ik ook ze :) Als er iemand is die mij wat wegwijs wil maken in Brugge en waardoor ik wat mensen kan leren kennen :) Atijd welkom. 'k ben gene moeilijke typ ze :D kom me bijna iedereen overeen :)

Plut0r
2 juli 2007, 22:28
Dan kom ik ook ze :) Als er iemand is die mij wat wegwijs wil maken in Brugge en waardoor ik wat mensen kan leren kennen :) Atijd welkom. 'k ben gene moeilijke typ ze :D kom me bijna iedereen overeen :)

Wel ge moet maar eens afkomen als ik en Stancke aanwezig zijn opt zand :p

bLz
2 juli 2007, 22:29
Tegenwoordig is Brugge een beetje ver voor mij, maar als de datum meevalt ... I'm there. :)

Plut0r
2 juli 2007, 22:34
Tegenwoordig is Brugge een beetje ver voor mij, maar als de datum meevalt ... I'm there. :)

Dit moet wel te doen zijn, Iemand die het ziet zitten om het op poten te zetten? :p

S.conceiçao7
2 juli 2007, 22:35
mooi zo :p euhmmm zaterdagmiddag anyone ^^

Nightmar3
2 juli 2007, 22:36

Moet wel tof zijn, kunne we kroegetocht houde en skelly_king wat van de brugse cafes laten zien :woohoo:

Piejie
2 juli 2007, 22:40
tzand = voor de wat verwende elite
Oké, hier volg ik dus niet :unsure:

Zand = elite? :unsure:

AnewSpider
2 juli 2007, 22:52
De meeste Bruggelingen die ier opt forum zitten zijn 't Zand volk ..:( ;p

Nee die bruin caféke's die ier eerder al genoemd zijn, zijn wel bekend onder menige bruggelingen alleen bij een ander publiek...

Ja het is dan mss wel subjectief, maar dit is net zoals jij het Zand aanhaalt(Arifiene)..

De meeste zaken zijn hier nu wel al vernoemd geweest. Het Visioen(waar er soms een showke is, hardcore enzo), net zoals het Bargehuis..
Druids cellar ook nog nie gezien, is een iers caféke ook op het sint amandsstraat (onder diene chinees, trap naar beneden)

Nuja er zijn ook heel wat leuke resto's, je moet ze enkel weten te vinden en u niet enkel blindstaren aan de pasta presto enzo.. Er is zoveel meer..

Btw Thales davinci??? leer uw cultuur man :p

Fré_
2 juli 2007, 23:12
Moet wel tof zijn, kunne we kroegetocht houde en skelly_king wat van de brugse cafes laten zien :woohoo:

! ik doe mee :p

skelly_king
2 juli 2007, 23:36
Zeg het me op tijd en ik neem een dagje vrijaf van m'n werk :D het gemakkelijke van in de horeca te werken :p Als jobstudent mag ik kiezen wnr ik werk :)

skelly_king
2 juli 2007, 23:37
Zeg het me op tijd en ik neem een dagje vrijaf van m'n werk :D het gemakkelijke van in de horeca te werken :p Als jobstudent mag ik kiezen wnr ik werk :)

Plut0r
2 juli 2007, 23:52
! ik doe mee :p

Gij moet opletten van Papa Jacky :rofl:

Fré_
3 juli 2007, 00:02
Gij moet opletten van Papa Jacky :rofl:

wahaha krl :lol:

meulebrouck zeker? :p

Gromme
3 juli 2007, 00:02
Brugge.... Juist gedaan met de vriendin uit Brugge, alé, Oostkamp.

Plut0r
3 juli 2007, 00:05
wahaha krl :lol:

meulebrouck zeker? :p

Hahah jep :D

Stancke
3 juli 2007, 00:13
I'm in allesinds. Vrijdag anyone? Liefst Zaterdag niet, Zaterdagavond mag maar de Zatermiddag zit ik in Gent.

skelly_king
3 juli 2007, 00:17
I'm in allesinds. Vrijdag anyone? Liefst Zaterdag niet, Zaterdagavond mag maar de Zatermiddag zit ik in Gent.

Wa gade gaan doen in Gent? ben vandemiddag nog naar daar geweest en zoals altijd loopt er schoon volk hé :p

Stancke
3 juli 2007, 00:19
Wa gade gaan doen in Gent? ben vandemiddag nog naar daar geweest en zoals altijd loopt er schoon volk hé :p

Bwa, niets dat je zal intresseren^^

Firestyler
3 juli 2007, 00:21
Deinze is dicht bij Gent é :D ga nog vaak nr overpoort enzo... maar probleem gewoon is dat ik in Deinze al m'n maten heb, waarmee dak kan weggaan enzo in tegenstelling tot Brugge waar ik niemand ken :)

ik zit daar ook veel in de overpoort, tevens net als veel andere bruggelingen of knokkenaars

voor de meeting ben ik al terug weg... (Qatar)

skelly_king
3 juli 2007, 00:27
Ja je woont ook in de buurt van gent hé :D Waar zit je dan het vaakst ? Ik ga wel graag naar le bleu en cuba libre, soms deka als het niet te duur is. Vorige keer na de examens was het 5 euro, had ik er niet voor over :)

AnewSpider
3 juli 2007, 00:29

Alléé merci :$

ja wa wilde é, ik trek schoon volk aan.. als ik daar loop aja...

Stancke
3 juli 2007, 00:30
Alléé merci :$

ja wa wilde é, ik trek schoon volk aan.. als ik daar loop aja...

Als Pearl dat hoort.... zijt gy de kloot:p

AnewSpider
3 juli 2007, 00:35
Als Pearl dat hoort.... zijt gy de kloot:p

die liep naast mij é :unsure: , vandaar het schoon volk..:cool:
O al die jaloerse blikken van smachtende meisjes en dan haar killerblik..mm

(te overdreven?:unsure: )

onsmozes
3 juli 2007, 00:37

Kuch, amai gij beschikt over een serieus oplettend vermogen!

Ik maak duidelijk dat ik niet zo voor de "commerciele" café's ben maar heb dan wel nog de beleefdheid ze er hoedanook bij te vermelden (of toch de plaats waarrond ze liggen). Bovendien zei ik dat de gemiddelde Bruggeling deze café's KENT, daarom zet hij/zij zijn/haar voet er nog niet binnen hé. Uw opmerking bewijst dat nog maar eens.

Toch nog even een opmerking over dat "alternatief". Bedoel je alternatief als in "hier wordt geen jump gespeeld" dan geef ik je gelijk. Maar de muziek in de Charley's alternatief noemen? Of in de Republiek? Zever. Hell, geeneen van die café's is alternatief, 't is nog altijd de bedoeling geld te verdienen. Commercie, weet je wel.

$p|Ne
3 juli 2007, 01:08
schoon lijstje onsmozes!
't enigste dat ik nog mis, is de andere irish, onder chinees restaurant de lange muur in de st amandsstraat (i think?).

AnewSpider
3 juli 2007, 01:13
schoon lijstje onsmozes!
't enigste dat ik nog mis, is de andere irish, onder chinees restaurant de lange muur in de st amandsstraat (i think?).

Druids cellar heb ik vernoemd :(

onsmozes
3 juli 2007, 01:13
Er ontbreken er nog heel wat maar mijn lievelingsplekjes ga ik hier niet vermelden om ze wat minder "commercieel" te houden :ironic:.

$p|Ne
3 juli 2007, 02:19

sorry, had nie veel zin in leeswerk :D

en ja kinderen, als alles goed gaat, staat erin 2010 een echte fuifzaal in brugge! (bron: onze lieve schepen van jeugd)

BlaDe
3 juli 2007, 10:23
als brrrram komt, zal ik eens overwegen langs te komen =)

Hmgrwngd
3 juli 2007, 10:29
Gisteren 5 minuten op een standbeeld gezeten op die grote markt in Brugge; en ben waarschijnlijk 100 keer gefotografeerd geweest...

Like wtf.

Als je een fototoestel-dief bent, is Brugge een paradijs voor je!

S.conceiçao7
3 juli 2007, 10:38
vrijdag lijkt me ook wel oké, maar aangezien het merendeel (waaronder ik) toch moeten werken, lijk het me dan wel best het tegen de avond te doen zeker?

cura
3 juli 2007, 11:32
als brrrram komt, zal ik eens overwegen langs te komen =)
oh
als peterrrrrrrrrr komt kom ik ook! :P

Stancke
3 juli 2007, 12:14

Daar is het nog 'tof' om te zitten. Liefst tijdens de Champions League voetbal dan. Heb daar al x-aantal keer gezeten en we krijgen telkens een paar dingen van het huis:applause:

Firestyler
3 juli 2007, 13:17
Ja je woont ook in de buurt van gent hé :D Waar zit je dan het vaakst ? Ik ga wel graag naar le bleu en cuba libre, soms deka als het niet te duur is. Vorige keer na de examens was het 5 euro, had ik er niet voor over :)

zitten overal ook vnl in de coulissen in gent dan, den apropo probeer ik nieme, die marginale buitensmijter peist dat em het volk in zijn café kan maken...

skelly_king
3 juli 2007, 13:29
JUIST GOED NIEUWS VERNOMEN, VERHUIS TOCH NIET NAAR BRUGGE :) 'k zou wel graag nr die meeting komen om ke de mede 9 livers te leren kennen :)

Thales
3 juli 2007, 13:35
De meeste Bruggelingen die ier opt forum zitten zijn 't Zand volk ..:( ;p

Nee die bruin caféke's die ier eerder al genoemd zijn, zijn wel bekend onder menige bruggelingen alleen bij een ander publiek...

Ja het is dan mss wel subjectief, maar dit is net zoals jij het Zand aanhaalt(Arifiene)..

De meeste zaken zijn hier nu wel al vernoemd geweest. Het Visioen(waar er soms een showke is, hardcore enzo), net zoals het Bargehuis..
Druids cellar ook nog nie gezien, is een iers caféke ook op het sint amandsstraat (onder diene chinees, trap naar beneden)

Nuja er zijn ook heel wat leuke resto's, je moet ze enkel weten te vinden en u niet enkel blindstaren aan de pasta presto enzo.. Er is zoveel meer..

Btw Thales davinci??? leer uw cultuur man :p

ah na wa opzoekingswerk is het madonna en kind van michelangelo ^^
my mistake

http://www.flickr.com/photos/johanvandamme/478301531/

cura
3 juli 2007, 13:50
JUIST GOED NIEUWS VERNOMEN, VERHUIS TOCH NIET NAAR BRUGGE :)

dat is inderdaad goed nieuws!

Thales
3 juli 2007, 13:51
Gisteren 5 minuten op een standbeeld gezeten op die grote markt in Brugge; en ben waarschijnlijk 100 keer gefotografeerd geweest...

Like wtf.

Als je een fototoestel-dief bent, is Brugge een paradijs voor je!

jan breydel en pieter de conick is ook het standbeeld van brugge.
alle toeristen trekken die

BlaDe
3 juli 2007, 13:51
brrram, wees toch niet zo rancuneus ;(

cura
3 juli 2007, 13:52
ik leef gewoon mee met die jongen.. :unsure:

Hmgrwngd
3 juli 2007, 13:53
jan breydel en pieter de conick is ook het standbeeld van brugge.
alle toeristen trekken die

God knows why.

Als je echt geïnteresseerd bent in iets, lees een boek é.

Maar een foto trekken? :p:p

BlaDe
3 juli 2007, 13:54
brrram, stop toch met liegen ;(

Furyan187
3 juli 2007, 14:07

Men mag toch z'n eigen mening zeggen? Hij gaat liever naar deze café's en andere mensen naar andere café's...

Als je alle café's dat hier opgenoemd zijn, bezocht hebt dan kun je je eigen keuze maken. De één gaat al es liever naar de Ambiorix dan naar de Bras (das maar een voorbeeld é - don't think that you know where I go now...)

Arifiene
3 juli 2007, 14:20
rara tot welke groep behoor jij :p

de elite, duh.

edit: Spinnebeest, ik haal nerges t zand aan ;)
@Elvis: yep, daar komt het op neer
@cure: neen, maar die toneelstukken daar zijn meestal van de alternatievere aard

en diegene die zei dat pepsi vreselijk is: I agree, de barmannen in de bras dikke nekken: grotendeels, ma ni allemaal, en vroeger wast veel erger + Christel is de beste wc-madam ooit, dus no picking on her :p

BlaDe
3 juli 2007, 14:28
de elite, duh.

oh! naar 't schijnt zijn die duurder..

AnewSpider
3 juli 2007, 14:33
de elite, duh.

@cure: neen, maar die toneelstukken daar zijn meestal van de alternatievere aard

en diegene die zei dat pepsi vreselijk is: I agree, de barmannen in de bras dikke nekken: grotendeels, ma ni allemaal, en vroeger wast veel erger + Christel is de beste wc-madam ooit, dus no picking on her :p

nie moeilijk doen é:p, als ge over café's bezig zijt, is het meestal wel een café opt zand...;)

btw iemand die de zaterdag naar cactusfestival gaat ?:unsure:

Stancke
3 juli 2007, 14:37
Christel is de beste wc-madam ooit, dus no picking on her :p

Je hebt de groetjes van Christelleke btw;)

Arifiene
3 juli 2007, 14:38
Kuch, amai gij beschikt over een serieus oplettend vermogen!

Ik maak duidelijk dat ik niet zo voor de "commerciele" café's ben maar heb dan wel nog de beleefdheid ze er hoedanook bij te vermelden (of toch de plaats waarrond ze liggen). Bovendien zei ik dat de gemiddelde Bruggeling deze café's KENT, daarom zet hij/zij zijn/haar voet er nog niet binnen hé. Uw opmerking bewijst dat nog maar eens.

Toch nog even een opmerking over dat "alternatief". Bedoel je alternatief als in "hier wordt geen jump gespeeld" dan geef ik je gelijk. Maar de muziek in de Charley's alternatief noemen? Of in de Republiek? Zever. Hell, geeneen van die café's is alternatief, 't is nog altijd de bedoeling geld te verdienen. Commercie, weet je wel.

Nee, ma van die cafés maakte wel een lijstje, en vd andere niet ;) => hence subjectief, leren lezen aub ;).
Alternatief als in... Jah iedereen weet wat alternatief is eh, we gaan toch die discussie niet beginnen. En sleur aub diene verdomde jump er weer niet bij, daar hebbek helemaal men buik van vol (besides, alsof ze in de bras enzo veel jump draaien :ironic:). Alsof ik naar jump luister anyway.

OK, uw lijstje is niet alternatief, de doowop (hiphop gedoe bij uitstek, maar totaal niet alternatief), de crash evenmin (zeker als er een gothic thing to do is, totaal niet alternatief). Denk je soms dat ik alleen opt zand zit ofzo? K heb maten van allerlei soorten en ik doe (soms helaas) ook die andere dingen aan, het is gwn men ding niet. Als ge daar in de doo wop nen wietsmorende high uitziende gast ziet met volop gaten in zen broek en zen dreadlocks tot op zen gat meen ik dat k die alternatief mag noemen.

Nu goed, voor iedere 'alternatieveling' die ik hier beledigd heb doordat iedereen op dit forum ook altijd maar leest wat ze willen lezen: het spijt me, en het zand is niet de elite, dat elite deel sloeg enkel op mezelf.
Amen

edit @Spinnebeest: ik ga naar de bras omdak daar kan dansen ;) (Charlis enzo zittek graag maar niémand danst daar, vinnek nogal saai), overigens ist niet omdak er niet over spreek dak er nooit ga ;). Daar gaat uw kortzichtig gedacht over mij :p.

edit:@motje: thx doe ze zeker terug en zeg dak nog wel es ga langskomen met tine vandemaand ;) (kom dan ook af he!)

Elvis P
3 juli 2007, 14:46
En verder alles in orde?
Het is verkeerd om alles te meten in jouw standaarden.. Tis duidelijk dat theater gewoon niets voor jou is, maar om daarom direct bvb alles wat in De Werf speelt alternatief te noemen, is gewoon.. euh jah.. gewoon verkeerd eigelijk..

"oh noes, ik ken dit niet, alternatief!!!"

Furyan187
3 juli 2007, 14:56
En verder alles in orde?
Het is verkeerd om alles te meten in jouw standaarden.. Tis duidelijk dat theater gewoon niets voor jou is, maar om daarom direct bvb alles wat in De Werf speelt alternatief te noemen, is gewoon.. euh jah.. gewoon verkeerd eigelijk..

²nd that!

Stancke
3 juli 2007, 14:58
Where is the love:music:

AnewSpider
3 juli 2007, 14:59
edit @Spinnebeest: ik ga naar de bras omdak daar kan dansen ;) (Charlis enzo zittek graag maar niémand danst daar, vinnek nogal saai), overigens ist niet omdak er niet over spreek dak er nooit ga ;). Daar gaat uw kortzichtig gedacht over mij :p.

praat er dan wel over en dan krijgen wij mss niet zo'n kortzichtig gedacht van u ;)
trouwens het is dan al even kortzichtig om moses subjectief te noemen, aangezien jij even subjectief bent door enkel over bras te praten..

your turn :p

Firestyler
3 juli 2007, 15:02
de elite, duh.

ik dus :D , jah echt zat in de break die vernieuwd is en wss ook nieuwe uitbaters, kweet het fijne er nie van. vroeg ik een bacardi cola. Gaf ie der mij een met pepsi, kzei nog tegen hem; "heb je geen echte ofzo?" blijkbaar niet... andere café's die ik ken als ze alleen pepsi mogen serveren geven ze er wel een echte coca cola bij je bacardi, kwestie van alleen ECHT te serveren :bow:

Furyan187
3 juli 2007, 15:19
ik dus :D , jah echt zat in de break die vernieuwd is en wss ook nieuwe uitbaters, kweet het fijne er nie van. vroeg ik een bacardi cola. Gaf ie der mij een met pepsi, kzei nog tegen hem; "heb je geen echte ofzo?" blijkbaar niet... andere café's die ik ken als ze alleen pepsi mogen serveren geven ze er wel een echte coca cola bij je bacardi, kwestie van alleen ECHT te serveren :bow:

Zover ik weet, hebben ze in de bras alleen nog maar pepsi geserveerd? Don't shoot me if I'm wrong...

Piejie
3 juli 2007, 15:56
Nu goed, voor iedere 'alternatieveling' die ik hier beledigd heb doordat iedereen op dit forum ook altijd maar leest wat ze willen lezen: het spijt me, en het zand is niet de elite, dat elite deel sloeg enkel op mezelf.
Amen
Dat laatste is een grapje neem ik aan? :unsure:

Stancke
3 juli 2007, 15:59
Zover ik weet, hebben ze in de bras alleen nog maar pepsi geserveerd? Don't shoot me if I'm wrong...

Ja en in de Rikka ook dacht ik? Voor de Ravage zal iemand anders het maar moeten uitproberen :unsure:

Furyan187
3 juli 2007, 16:11
Ja en in de Rikka ook dacht ik? Voor de Ravage zal iemand anders het maar moeten uitproberen :unsure:

Idd, daar zet ik ook geen stap binnen :sop:

Tis wel al 6 jaar geleden dat ik nog in één van de café's van tzand binnen geweest ben...

Thales
3 juli 2007, 16:21
de elite, duh.

ahahaha
wetende wie je bent komt dit massaal grappig over

:')

evy toch :'''''')

exploder
3 juli 2007, 16:22
:offtopic: Gaat jullie telenet hier in Brugge ook maar voor de helft?

Lees: kan je ook maar de helft van de sites openen?

edit: never mind :p

Firestyler
3 juli 2007, 16:40

daar ongeveer alle café's hebben alleen maar pepsi, khad over een paar café's in maldegem die van de brouwer ook pepsi moeten serveren maar bij bacardi toch echte cola geven

MaVaCa
3 juli 2007, 16:55
...<knip>...
en ja kinderen, als alles goed gaat, staat erin 2010 een echte fuifzaal in brugge! (bron: onze lieve schepen van jeugd)

Idd,
Ik heb ook gehoord dat ze er alles blijft aan doen om zeker tegen eind 2010 terug een fuifzaal in (het centrum van) Brugge te hebben. Maar dit wil niet zeggen dat ze niet meer gelooft in RCJC Het Entrepot.

Ze beloofde ook alles te doen om een bus connectie van en naar het centrum te verzekeren s'avonds en s'nachts. En in samenwerking met de dienst openbare werken wil ze ook nog iets doen aan de onveilige verkeerssituatie aan het Entrepot (wat ook zeker nodig is).

Nuja we zullen zien,
Misschien komt de breuk tussen Brugge en Jeugd ooit terug goed…

...<knip>…
btw iemand die de zaterdag naar cactusfestival gaat ?:unsure:

Yip, ik ben ook op het Cactusfestival (sommige zullen dit ook wel een festival voor alternatieven vinden). Zal denk ik jammer genoeg niet veel tijd hebben om babbeltjes te slaan, doordat ik moet werken.

exploder
3 juli 2007, 17:00
Idd,
Ik heb ook gehoord dat ze er alles blijft aan doen om zeker tegen eind 2010 terug een fuifzaal in (het centrum van) Brugge te hebben. Maar dit wil niet zeggen dat ze niet meer gelooft in RCJC Het Entrepot.

Ze beloofde ook alles te doen om een bus connectie van en naar het centrum te verzekeren s'avonds en s'nachts. En in samenwerking met de dienst openbare werken wil ze ook nog iets doen aan de onveilige verkeerssituatie aan het Entrepot (wat ook zeker nodig is).

Nuja we zullen zien,
Misschien komt de breuk tussen Brugge en Jeugd ooit terug goed…

1 fuifzaaltje zal ook niet genoeg zijn.

Er is gewoon nood aan een paar zaaltjes (zeker 3) in Brugge centrum of echt aan de rand van Brugge centrum (dus op wandelafstand) waar er +- 300 tot 400 man binnenkan, nuja, tegen dat er iets gerealiseerd is zal ik wsl er al te oud voor zijn :p

RIOT^
3 juli 2007, 17:06
kom no de platse als clubke speeld kga je ki meetrekken in de...
_________________/

BlaDe
3 juli 2007, 17:09
speeld ja?

Piejie
3 juli 2007, 17:10
:wtf:

MaVaCa
3 juli 2007, 17:16
1 fuifzaaltje zal ook niet genoeg zijn.

Er is gewoon nood aan een paar zaaltjes (zeker 3) in Brugge centrum of echt aan de rand van Brugge centrum (dus op wandelafstand) waar er +- 300 tot 400 man binnenkan, nuja, tegen dat er iets gerealiseerd is zal ik wsl er al te oud voor zijn :p

Nu, 1 bijkomende zaal naast die van de Het Entrepot zal toch in ieder geval al een verbetering zijn. Er zal natuurlijk meer moeten gebeuren om de achterstand op te halen, maar dit zou toch al een stap in de goede richting zijn.

Ik heb trouwens ook plannen opgevangen om de MaZ (Magdalenazaal) meer toegankelijk te maken voor andere organisaties die bvb een fuif willen organiseren. Maar die plannen (geruchten?) zijn nog zo vaag dat we er zeker nog geen bevestiging van mogen verwachten.

Stancke
3 juli 2007, 18:01
Ik heb trouwens ook plannen opgevangen om de MaZ (Magdalenazaal) meer toegankelijk te maken voor andere organisaties die bvb een fuif willen organiseren. Maar die plannen (geruchten?) zijn nog zo vaag dat we er zeker nog geen bevestiging van mogen verwachten.

Heb ik ook al gehoord maar daar blijft het ook bij.:p

Ik stel voor dat ik in mijn tuin een grote parasol zet en dan vraag ik 5€ entree en het is opgelost?

j/k:p

Arifiene
3 juli 2007, 18:04
En verder alles in orde?

lol, ik hou nu en dan wel van theather, het is gwn dat de meeste dingen die ik daar gezien heb, niet mijn ding zijn, nogal een 'alternatieve' stijl, das mijn mening
trouwens, niemand heeft het over niet kennen, enkel jij

@spinnebeest: no offense, ma ik praat nog altijd over wat ik wil zeker :p, kzie niet echt het nut in van over bvb de crash te gaan praten alsek daar maar 2 keer in een jaar ga, ik ken het niet genoeg, bras wel, en ik ga daar nog altijd het liefst, mijn vrienden zitten daar, k ken daar veel mensen, das imo maar normaal. Overigens hoef ik me niet te verdedigen omdat jullie een slechte indruk hebben over de bras.
En wrm zou ik hem niet subjectief mogen noemen als hij dat is?

Ravage serveert laatste jaren ook pepsi btw :). (Ja ik ga daar soms ook binnen, net zoals ik de doo woop binnen ga, ik ben echt niet zo'n moeilijk mens enzo ;))

@Thales: wie the hell zijt gij nu weer
mogen we allen delen in uw geluk? Want blijkbaar vinde iets zo grappig dat ge er enorm moet mee lachen?

Piejie
3 juli 2007, 18:10
@Thales: wie the hell zijt gij nu weer
mogen we allen delen in uw geluk? Want blijkbaar vinde iets zo grappig dat ge er enorm moet mee lachen?
Wie the hell :lol:

Nee, maar nu serieus, meen je dat nu echt dat je jezelf tot "de elite" rekent? Of was dat een grapje zoals ik eerst dacht.

Thales
3 juli 2007, 18:11
stop it u're killing me evy :' )

even iets anders. waar zouden ze die fuifzaal in het centrum moeten plaatsen? das toch bijna onmogelijk? dat ze ipv daarvan de magdalenazaal wat uitbreiden ofzo

Arifiene
3 juli 2007, 18:14
Wie the hell :lol:

Nee, maar nu serieus, meen je dat nu echt dat je jezelf tot "de elite" rekent? Of was dat een grapje zoals ik eerst dacht.

Zijn jullie idioot of doe je gewoon zo?
der staat : 'tzand is voor de 'elite' => andere pipo vraagt tot welke groep behoor jij => ik zeg: tot de elite => dus diegene die t liefst naart zand gaan
moetek het nog tekenen ook?

@Thales: wie ben je?
Toch ni weer de een of andere nerd die me schaduwt opt perron enzo, en dan zegt dat hij me 'kent' terwijl em nog ni eens durft zeggen wie em is? ;)

exploder
3 juli 2007, 18:16
stop it u're killing me evy :' )

even iets anders. waar zouden ze die fuifzaal in het centrum moeten plaatsen? das toch bijna onmogelijk? dat ze ipv daarvan de magdalenazaal wat uitbreiden ofzo

Bv. aan het station, er is ook sprake van iets op 't zand..
Ma/Z is bv max 10minuutjes stappen van het centrum, is wel goed, maar we hebben geen nood aan nog grotere zalen. Kleine zaal op dat terrein kan eventueel dan wel, mja

Elvis P
3 juli 2007, 18:20
lol, ik hou nu en dan wel van theather, het is gwn dat de meeste dingen die ik daar gezien heb, niet mijn ding zijn, nogal een 'alternatieve' stijl, das mijn mening
trouwens, niemand heeft het over niet kennen, enkel jij
Of misschien gooi je iets te rap met de term "alternatief" (beste voorbeeld is wss nog de Republiek, lol..) maar wil je het niet toegeven :p

Arifiene
3 juli 2007, 18:23
Of misschien gooi je iets te rap met de term "alternatief" (beste voorbeeld is wss nog de Republiek, lol..) maar tis blijkbaar niet zo makkelijk om het toe te geven.

Mss wel
Alhoewel republiek voor mij vooral een praatcafé/eetcafé is met een negatieve bijklank (persoonlijke ervaring)
Absoluut niets om uit te gaan, het is er even luidruchtig als een ander café qua muziek/mensen maar dansen kun je er niet en het licht blijft aan :p
Overdag wel leuk om lookbroodjes te gaan eten op het terras, maar imo niets om uit te gaan.

@Thales: Jaron, ge moogt het volgende keer op de bus zeggen alsek u zie, deal? ;)

SilentSpring
3 juli 2007, 18:27
verdomme, fight @ bus 4.
*gaat aan bushalte staan*
:unsure:

btw, ivm die fuifzaal, in de gazet stond dat ze gingen kijken of er nog plek was aan't station ofzo.
De binnenstad leek uitgesloten omdat er daar altijd wel iemand zal bleiten over nachtlawaai.

exploder
3 juli 2007, 18:28
verdomme, fight @ bus 4.

Waren ze aan't vechten op de bus ofzo? :p

Wa heeft chauffeur gedaan?

Piejie
3 juli 2007, 18:30
jaron?
wtf is jaron. het woord jargon ken ik wel.
Jaron is een naam dacht ik :p

Thales
3 juli 2007, 18:31
verdomme, fight @ bus 4.

btw, ivm die fuifzaal, in de gazet stond dat ze gingen kijken of er nog plek was aan't station ofzo.
De binnenstad leek uitgesloten omdat er daar altijd wel iemand zal bleiten over nachtlawaai.

hm da gaat dan de nieuwe hangout worden van heel wat krapuul. winkelcentra trekken meestal al zo wa van da volk aan die daar dan gewoon voor "hangen" maar als daar dan ngo eens een feesttent aan hangt.
zou me ni verbazen dat de helft van die winkels hun glas ingeslaan zal worden tijdens dronken rellen ofzo

SilentSpring
3 juli 2007, 18:31
Waren ze aan't vechten op de bus ofzo? :p

Wa heeft chauffeur gedaan?

euh, ik hoop dat ge dat niet meent?:wtf:

Elvis P
3 juli 2007, 18:33
Absoluut niets om uit te gaan, het is er even luidruchtig als een ander café qua muziek/mensen maar dansen kun je er niet en het licht blijft aan :p
Overdag wel leuk om lookbroodjes te gaan eten op het terras, maar imo niets om uit te gaan.
Das een feit, da gaak nie ontkennen. Tis daar wel gewoon gezellig om iets te drinken, maar das natuurlijk iets totaal anders dan Coulissen en zo :p

exploder
3 juli 2007, 18:35
euh, ik hoop dat ge dat niet meent?:wtf:

:p

Thales
3 juli 2007, 18:36
der staat : 'tzand is voor de 'elite' => andere pipo vraagt tot welke groep behoor jij => ik zeg: tot de elite => dus diegene die t liefst naart zand gaan

aaa azo. en ik maar denken da jij je zelf tot de elite beschouwde.
hoe een misverstand rap in de maak kan zijn.

cura
3 juli 2007, 18:39
en ik maar hopen op confrontaties op een of andere meeting :(

bLz
3 juli 2007, 18:49

@Thales: wie ben je?
Toch ni weer de een of andere nerd die me schaduwt opt perron enzo, en dan zegt dat hij me 'kent' terwijl em nog ni eens durft zeggen wie em is? ;)

Tekening please. :rofl:

onsmozes
3 juli 2007, 19:34
Nee, ma van die cafés maakte wel een lijstje, en vd andere niet ;) => hence subjectief, leren lezen aub ;).

Nu nuanceer je jouw eigen uitspraken gewoon. Ik zei dat de - gemiddelde - Bruggeling deze café's kende en dàt vond jij subjectief. Los daarvan, het zou pas subjectief zijn moest ik die andere, "commerciele", café's keuren zoals ik dat met die andere deed. Aangezien ik er nauwelijks of nooit binnenkom dan zou dat pas subjectief zijn.

Ook nog: 't Zand is niet elitair. Als ik denk elitair dan denk ik eerder B-In ofzo. Over dat junkie gedoe; als dit een discussie 't Zand (ed.) <-> andere café's is... Pot, ketel, zwart. Bovendien voel ik mij veel onveiliger in café's op 't Zand en à la Vuurmolen. Dat heeft niets te maken met hoe ik eruit zie, casual gekleed en heb nog nooit problemen gehad met de bouncer. 'k Heb de indruk dat daar veel meer kerels op de vuist gaan (enerzijds ook wel logisch door grotere en drukkere zalen).

Arifiene
3 juli 2007, 20:05
Nu nuanceer je jouw eigen uitspraken gewoon. Ik zei dat de - gemiddelde - Bruggeling deze café's kende en dàt vond jij subjectief. Los daarvan, het zou pas subjectief zijn moest ik die andere, "commerciele", café's keuren zoals ik dat met die andere deed. Aangezien ik er nauwelijks of nooit binnenkom dan zou dat pas subjectief zijn.

Ook nog: 't Zand is niet elitair. Als ik denk elitair dan denk ik eerder B-In ofzo. Over dat junkie gedoe; als dit een discussie 't Zand (ed.) <-> andere café's is... Pot, ketel, zwart. Bovendien voel ik mij veel onveiliger in café's op 't Zand en à la Vuurmolen. Dat heeft niets te maken met hoe ik eruit zie, casual gekleed en heb nog nooit problemen gehad met de bouncer. 'k Heb de indruk dat daar veel meer kerels op de vuist gaan (enerzijds ook wel logisch door grotere en drukkere zalen).

Nee dàt vond ik niet subjectief, wél dat je de (imo) alternatievere cafés besprak in detail en de rest niet. Tuurlijk kent de gemiddelde bruggeling die, no doubt about it denk ik zo.

En idd: opt zand gaan er meer op de vuist, maar dan wel meestal buiten (+ studio hall, om daar nog maar van te zwijgen). Ik heb me daar nog nooit onveilig gevoeld eigenlijk, mss omdak een meisje ben? Als ik tegen iemand loop dan zeg ik 'sorry' en dan zeggen ze 'geen probleem'. moest een jongen dat doen kunnen er andere reacties komen, besef ik heel goed :).
Overigens was ik niet diegene die het zand elitair noemde eh.

bLz
3 juli 2007, 20:10
Studio hall is zo een beetje :wtf:
Die kleine manne daar die om 1u naar huis moeten en dan overal ambras zoeken op de weg naar buiten... :tongue:

Edit: om die elitair even weg te werken, 't zand is waar voornamelijk de (wannabe) cool kids zitten. :)

Thales
3 juli 2007, 20:13
ik voel me alleen veilig in de republiek en irish pub.
zelfs in de charlies kijk ik soms eens goed rond om me.
stond eens buiten te wachten en er komt ineens een kerel na buiten gelopen en direct erna zon klakske die zen brommerhelm tegen die gast zen gezicht sloeg. en die kerel zo roepen van huh wat heb ik misdaan..
en dan kwam er uit de charlies nog zon 4 klakskes na buiten met hun vriendin.. ( die vriendinnen van zon volk hitsen die mannekes toch ook wel op ) en begonnen ze met hun 5en die kerel te ambeteren.
ik stond daar dan zo mooi aan de ingang van shit.. wa moe ik daar aan gaan doen. moest ik zo superman :p zijn ofzo, dan spring ik daar tussen... maar ik heb me toch wel effe ne meter aan de kant gezet, hoe rot ik me ook voelde...
uiteindelijk heeft die kerel zich kunnen losrukken en weggelopen, waarop da klakskesvolk met hun booster de achtervolging inzetten...

erg erg

SilentSpring
3 juli 2007, 20:19
Studio hall is zo een beetje :wtf:
Die kleine manne daar die om 1u naar huis moeten en dan overal ambras zoeken op de weg naar buiten... :tongue:

Edit: om die elitair even weg te werken, 't zand is waar voornamelijk de (wannabe) cool kids zitten. :)

nog nooit probs gehad in studiohall hier.
't is wel al een ganse tijd geleden da'k er nog geweest ben, laatste keer moet erges oktober geweest zijn peisk.
Nu, sinds vrijdag is't 16+ geworden, geen paspoort bij is ook geen toegang meer:).

onsmozes
3 juli 2007, 20:24
Nee dàt vond ik niet subjectief, wél dat je de (imo) alternatievere cafés besprak in detail en de rest niet.

Dan heb je je niet erg goed uitgedrukt:

En nog eens, mocht ik die (iyo) niet-alternatievere café's (waar ik dus weinig van af weet) bespreken, dat was pas subjectief geweest. Soit, we kunnen hierover voortmekkeren, een bespreking van die andere café's van uwentwege was als antwoord een pak constructiever geweest.

Arifiene
3 juli 2007, 20:25
stond eens buiten te wachten en er komt ineens een kerel na buiten gelopen en direct erna zon klakske die zen brommerhelm tegen die gast zen gezicht sloeg. en die kerel zo roepen van huh wat heb ik misdaan..
en dan kwam er uit de charlies nog zon 4 klakskes na buiten met hun vriendin.. ( die vriendinnen van zon volk hitsen die mannekes toch ook wel op ) en begonnen ze met hun 5en die kerel te ambeteren.
ik stond daar dan zo mooi aan de ingang van shit.. wa moe ik daar aan gaan doen. moest ik zo superman :p zijn ofzo, dan spring ik daar tussen... maar ik heb me toch wel effe ne meter aan de kant gezet, hoe rot ik me ook voelde...
uiteindelijk heeft die kerel zich kunnen losrukken en weggelopen, waarop da klakskesvolk met hun booster de achtervolging inzetten...

erg erg

komt er natuurlijk van als je mensen provoceert eh

edit @mozes: ok fine

bras: leuke muziek, klein, en soms arrogante barmannen
break: sinds vernieuwd niemeer geweest, no jugdement
rica: best leuk, soms veel boel en druk
ravage: jump, veel margi's (kzeg niet allemaal eh), goedkope cocktails
cocktailbar: dure cocktails, ma wel heel lekker
coulissen: veel snobs, en soms is dat echt té, wel leuke muziek, en vooral groot + mooi decor

der zijn er nog zoveel; kga die echt nie allemaal bespreken ze :p

Thales
3 juli 2007, 20:37
komt er natuurlijk van als je mensen provoceert eh

edit @mozes: ok fine

bras: leuke muziek, klein, en soms arrogante barmannen
break: sinds vernieuwd niemeer geweest, no jugdement
rica: best leuk, soms veel boel en druk
ravage: jump, veel margi's (kzeg niet allemaal eh), goedkope cocktails
cocktailbar: dure cocktails, ma wel heel lekker
coulissen: veel snobs, en soms is dat echt té, wel leuke muziek, en vooral groot + mooi decor

der zijn er nog zoveel; kga die echt nie allemaal bespreken ze :p

goh, toen heb ik niemand geprovoceert ze. twas meer van ik stond er bij en ik keek ernaar. die kerel had echt nix misdaan. der was zelf nog gelofek een koppelke bij en die man zei zo tegen zen vrouw van we zijn weg.

en euh. blijkbaar ben ik ni de enige die je misverstaan hebt he. mss ben ik provocerend, maa rmss ben jij ook verwarrend ^^

Piejie
3 juli 2007, 20:38
Zo erg voor jou :x

Als je je in Brugge maar op 2 plaatsen veilig kan voelen tijdens het uitgaan :unsure:

Arifiene
3 juli 2007, 20:43
goh, toen heb ik niemand geprovoceert ze. twas meer van ik stond er bij en ik keek ernaar. die kerel had echt nix misdaan. der was zelf nog gelofek een koppelke bij en die man zei zo tegen zen vrouw van we zijn weg.

en euh. blijkbaar ben ik ni de enige die je misverstaan hebt he. mss ben ik provocerend, maa rmss ben jij ook verwarrend ^^
mss :p
ma k ben toch redelijk zeker nu over t feit dat ge bent wie dak denk dat ge bent :cool:

cura
3 juli 2007, 20:45

erg erg

bwa, je niet veilig voelen in brugge? :wtf:
in brugge ga je geen boel hebben als je niet begint uit te dagen of ergens tussenkomt.. toch al redelijk weggeweest in break en coulissen en nog nooit boel had..
1x enen die wosterig bleef staan in de coulissen toen ik en nen anderen door moesten, dien klein duwtje gegeven dattem uit de weg ging en em mij ff terug geduwd en daar bleef et ook bij.. z'n maten ebben em dan direct tegen gehouden (en ik eb der ook verder geen drama van gemaakt)
voor rest dus nog nooit maar iets van boel gehad ofzo (en da ene voorvalletje kan je moeilijk "boel" noemen)

exploder
3 juli 2007, 21:17

erg erg
Irish pub veilig? Ik kwam daar keer buiten en 'k stond te bellen en begonnen paar mannen me sigarettepeuken te smijten. Mooi negeren dus.
(We gaan op't gemak weg, komt die achter ons gelopen om nog ne peuk te smijten. De as mooi afgeveegd van m'n mouw, keer gelachen naar hem en doorgelopen.
Die ene ging terug naar z'n maten. Als ik na 100 m achter me keek waren ze al me ne ander boel aan't zoeken...

Nuja, da kom je dus overal tegen in Brugge :p

edit:
En ook keer @ biekorf. We hadden onze velo's daar gezet aan de bushokjes, we komen ze als't donker is weer ophalen. Opeens komen daar 4 man van achter 't hoekje, een was aan 't wijzen en die ene wou lik komen maar ze waren nog aan't discussiëren wat ze gingen doen. Waarschijnlijk wouden ze ne velo komen afpakken ofzo. Soit, toen ze zagen dat ik zo goed als op m'n fiets zat kwamen ze af maar 'k ben gewoon op't gemak weggereden. Ze waren wel nog wa aan het roepen mja

Dan nog iets: we stonden aan de markt frieten te bestellen en ongeveer 3 meter achter ons stonden onze fietsen, opeens kwamen d'r twee buitenlanders en pakten die 2 van die fietsen mee en reden er mee weg. Gelukkig "kenden" we een van de 2 (van naam, die kende onze naam ook) en we zijn erachter gelopen. Volgens mij zaten ze wel aan de drugs ofzo, ze zeiden dat we onze fietsen mochten ophalen aan het brugje ter hoogte van St-Leo. Dat wouden we niet, we zijn dan maar overeengekomen van hen te voeren (omdat we toch die richting uitmoesten)...

En in Studio Hall heb'k ook al wa boel gehad. Mja, 't zit daar vol met hersenloze marginalen

Verder heb'k al redelijk wa boel gezien op 't zand of aan de coulissen, en ook in de langestraat. Zo ergens op een hoek, schuin over De Kelk was er boel. We stonden wat te kijken, opeens komt er daar ne auto af, die van't café sluiten de deur. Dan kwam er zo'n kerel uit de auto (op z'n blote voeten :p) met een redelijk groot mes inz'n hand. Met dat mes heeft hij de ruit ingeslaan, dan is die in z'n auto gestapt en is ie weggereden.

Nuja, overal kom je wel zo'n dingen tegen, maar onveilig voel'k me toch niet hoor.

edit²: Op nieuwjaarsfuif 2 jaar geleden in BW-park had een maat van me ook al boel gehad, mja, met z'n zatte kloten zat ie wat 'klakskes' (zoals ze da hier noemen) uit te lachen. M'n maat had een kopstoot gekregen, ik stond nog te pissen. Dan zijn we er achter gelopen na binnen en is die kerel weggelopen. Die maten van hem waren bang van ons, dno waarom want we waren maar met 2 tegen stuk of 5. Dan opeens werd er kerel geduwd ofzo tegen mij (van een ander groepje), en die begon boel te zoeken tegen me. Dan kwam er zo'n ander klakske (die ik niet kende) tussen om mij te beschermen. Was wel grappig, iedereen had dan beetje boel daar. Toen ben'k naar huis vertrokken...

En in het entrepot of buiten aan het entrepot heb'k ook al redelijk wa boel gezien, en op elke KLJ-fuif in de zomer (bv. nacht van sijsele) is er ook wel altijd rond 3u30 boel. Dan is er minder volk en zijn de klakskes zat/hebben al genoeg menten gepakt en beginnen ze boel te zoeken.

onsmozes
3 juli 2007, 21:23
tja, maar da's eerder de uitzondering dan regel i guess, hoewel ik moet opmerken dat dit jaren geleden helemaal niet het geval was.

arbiter
3 juli 2007, 21:26
ik vind brugge nog redelijk kalm qua uitgaansleven.
overal hebde wel zulke onnozelaars die boel zoeken beste is dan gewoon negeren :)

Thales
3 juli 2007, 21:42
mss :p
ma k ben toch redelijk zeker nu over t feit dat ge bent wie dak denk dat ge bent :cool:

ik ben allesinds niet wie je zei da ik ben

Arifiene
3 juli 2007, 21:47
ik ben allesinds niet wie je zei da ik ben

de broer dan?

Thales
3 juli 2007, 21:49
tjing tjing
nu vraag ik me wel af waarom je eerst hem zei. heeft ie je ooit iets misdaan mss?

Re@V0r
3 juli 2007, 21:52
Zo erg voor jou :x

Als je je in Brugge maar op 2 plaatsen veilig kan voelen tijdens het uitgaan :unsure:

true

kvoel me eigenlijk overal veilig in brugge
zelfs temidden de nacht alleen int astridpark of albertpark ofzo :p

bLz
3 juli 2007, 21:52
tjing tjing
nu vraag ik me wel af waarom je eerst hem zei. heeft ie je ooit iets misdaan mss?

Scary stuff. :wtf:

Arifiene
3 juli 2007, 21:53
tjing tjing

Dat is tussen ik en hem
+ Ik wist nog dat 1 van jullie me nog gezegd had dat je opt forum zat (ooit es in de bras), ma kwas vergeten wie, en aangezien k u niet ken leek Jaron me waarschijnlijker

Thales
3 juli 2007, 21:54
Scary stuff. :wtf:

wa is er daar nu scary aan?

hm toch eens vragen aan hem

bLz
3 juli 2007, 22:38
wa is er daar nu scary aan?

hm toch eens vragen aan hem

Door hier te posten weet Arifiene wie uw broer is.
Random! :lol:

+ Ik wist nog dat 1 van jullie me nog gezegd had dat je opt forum zat (ooit es in de bras), ma kwas vergeten wie, en aangezien k u niet ken leek Jaron me waarschijnlijker

Crap. :(

Piejie
3 juli 2007, 22:47
Irish pub veilig? Ik kwam daar keer buiten en 'k stond te bellen en begonnen paar mannen me sigarettepeuken te smijten. Mooi negeren dus.
(We gaan op't gemak weg, komt die achter ons gelopen om nog ne peuk te smijten. De as mooi afgeveegd van m'n mouw, keer gelachen naar hem en doorgelopen.
Die ene ging terug naar z'n maten. Als ik na 100 m achter me keek waren ze al me ne ander boel aan't zoeken...
Is daarom de Irish Pub onveilig ofzo? Omdat je eens 1 maal zoiets meegemaakt hebt? :help:

exploder
3 juli 2007, 22:56
Is daarom de Irish Pub onveilig ofzo? Omdat je eens 1 maal zoiets meegemaakt hebt? :help:

Haha, helemaal nie :p

Zowa overal voel ik me veilig in Brugge, tenzij ik helemaal alleen in Brugge door een donker astridpark zou moeten lopen :unsure:

onsmozes
3 juli 2007, 23:35
tbh, vroeger heb ik 's nachts regelmatig in 't astridpark gezeten en nooit iets onguurs opgemerkt :/. Ook de laatste jaren (en dit jaar opnieuw) met klinkers (de openluchtfilm) altijd héél lang blijven plakken en heb me nog nooit onveilig gevoeld...

onsmozes
3 juli 2007, 23:37
tbh, vroeger heb ik 's nachts regelmatig in 't astridpark gezeten en nooit iets onguurs opgemerkt :/. Ook de laatste jaren (en dit jaar opnieuw) met klinkers (de openluchtfilm) altijd héél lang blijven plakken en heb me nog nooit onveilig gevoeld...

Stancke
3 juli 2007, 23:58
@Arifiene: de Break is ook niet meer wat het geweest is. Das precies nóg kleiner dan in de Bras. Ofwel kom ik op het verkeerde moment maar vorige week 15min staan wachten op 3 pintjes! Zegt de barman 'mja, blijf hier maar staan, ze komen'. Het systeem van bestellen in de Break is precies ook raar....

Unkn0wn
4 juli 2007, 00:58
Brugge.... Juist gedaan met de vriendin uit Brugge, alé, Oostkamp.

Hah hoe oud was ze?
Misschien ken ik haar wel.
(Ben van Oostkamp, juist buiten Brugge dus)

Onlangs es in de Druid's Cellar geweest in Brugge (na de proclamatie), was best wel nog gezellig. Beetje gelijk the irish pub, maar zit wel wa minder volk... is ook minder populair natuurlijk.

Charlie's is ook heerlijk omdaje er op vrijdagavond altij wel met buitenlandse jongeren in contact komt (zeker als die ook al iets gedronken hebben) en dan ist gewoon 100% fun :).

Ga zelf nooit naar't zand behalve 's ochtends bij de 100 dagen bennek ene keer in 1 van die cafeetjes geweest. Is niet echt mijn ding, veel te druk, niet mijn soort mensen en niet mijn soort muziek..

P.S En waar ik me vooral aan erger zijn van die johny's of stoere 14 jarigen (meestal in groepjes) die andere mensen lastig vallen voor geen enkele reden. Gebeurt veel te vaak in Brugge, maar zal wel een fenomeen zijn dat zich voordoet in elke 'grotere' stad in dit land :/

BlaDe
4 juli 2007, 11:29
niet in leuven, want dan worden er kletsen uitgedeeld ;)

cura
4 juli 2007, 12:16
leuven is overrated!

BlaDe
4 juli 2007, 12:56
uw mama is overrated! (and overweight ;()

Piejie
4 juli 2007, 13:06
P.S En waar ik me vooral aan erger zijn van die johny's of stoere 14 jarigen (meestal in groepjes) die andere mensen lastig vallen voor geen enkele reden. Gebeurt veel te vaak in Brugge, maar zal wel een fenomeen zijn dat zich voordoet in elke 'grotere' stad in dit land :/
Nog nooit meegemaakt :s

Stancke
4 juli 2007, 13:54
Nog nooit meegemaakt :s

²nd, wel van die lastigaars mja, dat komde overal tegen

SilentSpring
4 juli 2007, 13:59
1x in Studiohall 1 of andere vetzak die ambetant deed:p.
Hij stond daar in z'n bloot bovenlijf, denkende dat hij cool was enzo omdat hij redelijk breed was (van vettigheid ja).

Ik stond met ne paar maten naast hem in de gang, komt hij naar mij en doet de hitlergroet, zeggende da'k da ook eens moet doen...

Naar zijn gedacht stond ik daar te stil, ge kunt moeilijk gelijk die andere halve garen staan jumpen in de gang he...

Firestyler
4 juli 2007, 14:28
@Arifiene: de Break is ook niet meer wat het geweest is. Das precies nóg kleiner dan in de Bras. Ofwel kom ik op het verkeerde moment maar vorige week 15min staan wachten op 3 pintjes! Zegt de barman 'mja, blijf hier maar staan, ze komen'. Het systeem van bestellen in de Break is precies ook raar....

jah idd, ik vroeg zo iet aan dienen da afwastte iet en dienen direct naar de barman verwijzen op een toontje... 5min later een meske die het aan em vroeg en het kon direct, helaas voor hem stonden wij allemaal in de buurt. Ik terug naar hem en van "awel? nu gaat wel ofzo?", kheb nog nooit enen zo rap zien bestellen

Piejie
4 juli 2007, 14:28
Studiohall, wat wil je :)

cura
4 juli 2007, 14:34
uw mama is overrated! (and overweight ;()

gemene peterrrrrrrrr :'(

Stancke
4 juli 2007, 14:41
jah idd, ik vroeg zo iet aan dienen da afwastte iet en dienen direct naar de barman verwijzen op een toontje... 5min later een meske die het aan em vroeg en het kon direct, helaas voor hem stonden wij allemaal in de buurt. Ik terug naar hem en van "awel? nu gaat wel ofzo?", kheb nog nooit enen zo rap zien bestellen

Ik moet wel zeggen, als je er daar een paar kent van obers (dan heb ik het over Bras, Rikka en Break) dat dan alles kan. Soms krijg ik een gratis pint van een ober omdat ik 'hem ken'.

onsmozes
4 juli 2007, 15:11
goh ja, da zal in ieder café wel zo zijn zeker?

Stancke
4 juli 2007, 15:14
goh ja, da zal in ieder café wel zo zijn zeker?

Nja, meer dan wss wel

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:14

Ik weet dat het van het begin van de thread komt, maar toch een kleine opmerking. Zo alternatief zijn de charlies, irish enzo toch niet te noemen. Laten we zeggen dat alle leeftijdsgenoten die ik ken toch wel af en toe in een van die cafés binnengaan. En laat de threadstarter net mijn leeftijd zijn ;).

Trouwens, er is een nieuwe irish! Op het sint-amands pleintje, heel goed verborgen, zoeken dus :)

De Druids Cellar ofzo.

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:15

In de zomer wel veeel buitenlanders die wiet zoeken :D

Stancke
4 juli 2007, 16:15
Trouwens, er is een nieuwe irish! Op het sint-amands pleintje, heel goed verborgen, zoeken dus :)

De Druids Cellar ofzo.

O RLY?

onsmozes
4 juli 2007, 16:16
die's echt niet nieuw :p
en al paar keer gezegd hier

onsmozes
4 juli 2007, 16:17
In de zomer wel veeel buitenlanders die wiet zoeken :D

- You sell some ganja?
-- No
- Damn
-- Do you?

altijd lachen :D

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:17
Mja, nieuw, een jaar ofzo zeker?

Oja, toch nog eens benadrukken hoe handig de entrepot is. :D
Coulissen zijn ook nog tof, alhoewel het niet mijn type van mensen zijn daar, maar iedereen is vriendelijk, dus geen probleem.

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:29
Is er nergens een Johny-cafe, kan ik lekker gaan jumpen ? :D

( that's a joke)

Weetje wat, misschien vertel je beter eens wat voor persoon je bent. :p

Kijk, arifiene zou je kunnen tzand aanraden, maar no way dat ik daar 1 voet binnenzet. Zij duidelijk ook niet in de cafés als de charlies of snuffel. Wat is je muzieksmaak, probeer je eigen eens te beschrijven (alternatief, snob ...) en dan kunnen we je helpen :D.

Stancke
4 juli 2007, 16:31
Weetje wat, misschien vertel je beter eens wat voor persoon je bent. :p

Kijk, arifiene zou je kunnen tzand aanraden, maar no way dat ik daar 1 voet binnenzet. Zij duidelijk ook niet in de cafés als de charlies of snuffel. Wat is je muzieksmaak, probeer je eigen eens te beschrijven (alternatief, snob ...) en dan kunnen we je helpen :D.

Da pietje verhuist niet meer naar Brugge dus allemaal verloren typwerk:p

onsmozes
4 juli 2007, 16:31
meneer komt toch niet in brugge wonen...

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:40
Ah, niet erg, twas eens leuk de thread te lezen. Nu weet ik ook dat tzand elitair is (nog niet veel van gemerkt na de examens smiddags :D ).

Piejie
4 juli 2007, 16:41
probeer je eigen eens te beschrijven (alternatief, snob ...) en dan kunnen we je helpen :D.
Ik moet nog de eerste tegenkomen die zichzelf als "snob" beschrijft :)

Piejie
4 juli 2007, 16:42
Kijk, arifiene zou je kunnen tzand aanraden, maar no way dat ik daar 1 voet binnenzet.

=

Nu weet ik ook dat tzand elitair is (nog niet veel van gemerkt na de examens smiddags :D ).
:wtf: :unsure:

Dieleman_F
4 juli 2007, 16:52
Je moet er enkel passeren é, je ziet de jonnys daar met horden staan, en als je laat genoeg passeert zie je er kotsen, dolle pret!

Piejie
4 juli 2007, 16:54
Elitaire mensen dus? :p

BlaDe
4 juli 2007, 17:44
ja kotsen is kei-elite

Stancke
4 juli 2007, 18:05
Je moet er enkel passeren é, je ziet de jonnys daar met horden staan, en als je laat genoeg passeert zie je er kotsen, dolle pret!

En gy passeert...hoe laat?

Piejie
4 juli 2007, 18:24
ja kotsen is kei-elite
Duh :unsure:

exploder
4 juli 2007, 18:40
1. Na examens
2. Tijdens meifoor
3. Bij opening kerstmarkt
4. Als er een of andere actie is ofzo

En dan staan de johnnys meestal buiten / zitten in de ravage. En als ravage vol is gaan ze naar rica

Stancke
4 juli 2007, 18:46
1. Na examens
2. Tijdens meifoor
3. Bij opening kerstmarkt
4. Als er een of andere actie is ofzo

En dan staan de johnnys meestal buiten / zitten in de ravage. En als ravage vol is gaan ze naar rica

Nene, kotsen?:p

cura
4 juli 2007, 18:48

na 23u?
misschien ben je dan natuurlijk al naar huis

exploder
4 juli 2007, 18:50
Nene, kotsen?:p

Haha

Ochja, op zelfde momenten zoals ik zei: dan wordt er veel te veel gedronken.

En serieus, overal zijn er wel mensen aan't kotsen, je moet gewoon het (on)geluk hebben om het te zien

na 23u?
misschien ben je dan natuurlijk al naar huis
Na 23u moeje je naar ergens anders begeven, want dan begint 't zand al leeg te lopen

Ether
4 juli 2007, 19:13
:rofl:

Hehe.

Nu ja, on-topic: Ik ga eigenlijk zelden tot nooit weg in Brugge (mss 5x per jaar) maar als ik wegga is het normaal gezien naar de Coulissen, enig deftig 'danscafé' in Brugge vinnek, tzand tjah, das goed voor als je 15 bent ofzo.

Voor de rest soms eens naar de Republiek of naar Joey's, maar das meer om opt gemak wa pintjes te drinken, nie om echt weg te gaan.

SilentSpring
4 juli 2007, 19:24
verdomme, zout ge geloven da'k totaal nie weet waar de Coulissen is:p.
'k weet alleen dat het wss erges rond de buurt van't theater is:p

Stancke
4 juli 2007, 19:27
verdomme, zout ge geloven da'k totaal nie weet waar de Coulissen is:p.
'k weet alleen dat het wss erges rond de buurt van't theater is:p

De straat tegenover de cinema Zwarte Huis (?) aan de rechterkant.

Piejie
4 juli 2007, 19:29
"Liberty" is de officiële naam denk ik...

Parnakra
4 juli 2007, 19:30
Ik heb gehoord dat de Bras the place to be is.

Wel oppassen voor pacifistische BB'ers.

exploder
4 juli 2007, 19:38

Is gesloten nu, die zalen worden conferentiezalen dachtek

en @ Piejie, het café bij de (ex-)cinemazaal noemt het Zwarte Huis

SilentSpring
5 juli 2007, 11:21

ahzo, merci:).
Die cinema noemde idd de Liberty, mmaar wij zeiden altijd 'het zwart huis'

Stancke
5 juli 2007, 12:53
Gisteren naar de Irish geweest gaan poolen en vertrokken wanneer die halfgare zanger begon te zingen, we verstonden elkaar niet meer:p Dan naar de Rikka geweest (happy hour) en daar rotgeamuseerd. Rikka heeft me aangenaam verrast qua muziek en qua volk (het zat nu ook weer niet stampendevol)

exploder
5 juli 2007, 13:04
Gisteren naar de Irish geweest gaan poolen en vertrokken wanneer die halfgare zanger begon te zingen, we verstonden elkaar niet meer:p Dan naar de Rikka geweest (happy hour) en daar rotgeamuseerd. Rikka heeft me aangenaam verrast qua muziek en qua volk (het zat nu ook weer niet stampendevol)

't was dan ook housefeestje, normaal draaien ze dat daar niet

Stancke
5 juli 2007, 13:26
't was dan ook housefeestje, normaal draaien ze dat daar niet

Wist ik, daarom dat ik geweest ben éh:p

onsmozes
6 juli 2007, 12:27
gisteren voor 't zand: kaye styles. Hoe marginaal was dat voorprogramma wel nie, een nummer met enkel en alleen het zinnetje "come on motherfuckers, come on". En hoe onprofessioneel geregeld allemaal... Kaye Styles toen dat z'n intro tune aan 't spelen was zat gewoon aan de zijkant van het podium (bij gebrek aan afgeschermde ruimte) al wat mee te zingen terwijl da het publiek em gewoon passeerde.

Thales
6 juli 2007, 13:58
doet me denken aan midsummernight van 4-5 jaar geleden.

was toen ook met optredens voor het zand. en der was zo ne meisje aant zingen en haar manager was micha marva. masas funny... " ik ga nu men nieuwste nummertje brengen ..." zo massaal playback.. en der kwam gewoon ne pee opt podium bij aar dansen enal en dei wist ni wa te doen ...

gelukkig dat coco junior die erna optrad het toch nog goed maakte
... vooral no women, no cry was goe gezongen

Stancke
6 juli 2007, 15:48
gisteren voor 't zand: kaye styles. Hoe marginaal was dat voorprogramma wel nie, een nummer met enkel en alleen het zinnetje "come on motherfuckers, come on". En hoe onprofessioneel geregeld allemaal... Kaye Styles toen dat z'n intro tune aan 't spelen was zat gewoon aan de zijkant van het podium (bij gebrek aan afgeschermde ruimte) al wat mee te zingen terwijl da het publiek em gewoon passeerde.

Was er eigenlijk veel volk?:s Ben niet geweest (zijn shizzle spreekt me zowieso al niet aan) en blijkbaar was het een goede keuze.

Licargon
10 juli 2007, 01:56
Op kamp gingen we naar Brugge, de kinders (allez ja, mensen van 2-3 jaar jonger uit 't eerste/2de middelbaar, wij gingen mee als leiding, wij moesten er daar voor zorgen dat die nie de foute kant opgingen enzo) moesten zo nen helen tour maken en vragen oplossen enzo, wij gingen daar gewoon op een terras (en later op een bankske toen bleek dat da daar 12€ voor 3 drankskes kostte -_-) zitten, toen haddek eindelijk door waarom men naar daar komt, als ge gehaast uwen tour moet afwerken dan hebt ge geen tijd om op de gezellige drukte en die muzikanten te letten, gewoonweg zalig.

+ Iedereen is daar geinteresserd. Ne maat was me zenne diabolo bezig daar, die buskes van City Tour stopten, mensen trokken er een foto van en die bus reed door, schitterend zicht.

onsmozes
10 juli 2007, 03:39
Brugge is dan ook disneyland
maar dan zonder de toffe dingen, bokrijk van West-Vlaanderen :sad:

soupii
10 juli 2007, 20:28
Op kamp gingen we naar Brugge, de kinders (allez ja, mensen van 2-3 jaar jonger uit 't eerste/2de middelbaar, wij gingen mee als leiding, wij moesten er daar voor zorgen dat die nie de foute kant opgingen enzo) moesten zo nen helen tour maken en vragen oplossen enzo, wij gingen daar gewoon op een terras (en later op een bankske toen bleek dat da daar 12€ voor 3 drankskes kostte -_-) zitten, toen haddek eindelijk door waarom men naar daar komt, als ge gehaast uwen tour moet afwerken dan hebt ge geen tijd om op de gezellige drukte en die muzikanten te letten, gewoonweg zalig.

+ Iedereen is daar geinteresserd. Ne maat was me zenne diabolo bezig daar, die buskes van City Tour stopten, mensen trokken er een foto van en die bus reed door, schitterend zicht.
Zal wel de Irish pub geweest zijn (muzikant & duur :p). 'k Vind het spijtig dat het daar zo duur is want het is daar gezellig om te zitten.

S.conceiçao7
10 juli 2007, 20:34
ik wil geen nieuwe thread starten,
maar aan de bruggelingen hier:

mijn zus is jarig volgende week, en ze heeft al laten vallen dat ze graag zo'n riem wil, met zwart en wit vierkantjesmotief (beetje punkstijl dus :p )
waar kan je zo één kopen ? dus een winkel waar je punk kleren kunt kopen, ik weet enkel dat er vanvoor in de sint jacobs straat één is, ma ben er nog nie binnen geweest.

mvg

Stancke
10 juli 2007, 20:37
Zal wel de Irish pub geweest zijn (muzikant & duur :p). 'k Vind het spijtig dat het daar zo duur is want het is daar gezellig om te zitten.

+ Biljart/Poolen/Snooker (whatever it might be:sleep: )

exploder
10 juli 2007, 20:39

mijn zus is jarig volgende week, en ze heeft al laten vallen dat ze graag zo'n riem wil, met zwart en wit vierkantjesmotief (beetje punkstijl dus :p )
waar kan je zo één kopen ? dus een winkel waar je punk kleren kunt kopen, ik weet enkel dat er vanvoor in de sint jacobs straat één is, ma ben er nog nie binnen geweest.

mvg

"punk" :ironic:

soit, da's de lee-loo dat je bedoelt
als ze het daar niet hebben, check mss keer de 911 of seven of h&m

S.conceiçao7
10 juli 2007, 20:42
"punk" :ironic:

vergeef me alsek nie echt "into the scene" ben, maar tis toch vooral zulke mensjes die zukke dingen dragen, je weet wel, zwarte broeken, all stars, emo kapsels of krulhaar enzo :p

pfff i'm gettin' old :)

soit, da's de lee-loo dat je bedoelt
als ze het daar niet hebben, check mss keer de 911 of seven of h&m

seven?? waar is da, die weetek nie zijn...

Elvis P
10 juli 2007, 20:44
Seven is in 't Zilverpand op da binnenplein. Maar in de H&M hebben ze normaal ook die riemen.

Licargon
10 juli 2007, 22:08

Nope, twas zo een terraske, "Tom Pouce" heette het ofzo O-o

Maar men maten (paar jaar ouder, gaan al jaren mee als leider op da kamp, altij goe mee overeen gekomen ^^) waren wel bezig over nen irish pub in de buurt, maar da was het dus nie.

sick minds
11 juli 2007, 13:56

mvg

Die winkel niet ver van het simon stevin plein, waar die kleine brommerkes buiten staan, is meer van dat genre. Vlug eens in de etalage gekeken, en goedkoop is het allesinds niet.

On topic:

Café's in Brugge:

Ik ben niet echt een caféganger maar ben toch een paar keer uit m'n kot gekomen.
M'n favoriet blijft nog altijd de Republiek: goeie chill muziek, schoon decor vooral da binnenplein, genoeg keuze aan drank. Alleen kan de bediening soms op zich wachten, en goedkoop is het nie echt, maar als je nie veel kroegentochten houdt is dat geen probleem. Maar gelijk heeft de juffrouw wel, Arifiene dacht ik, er zit vooral van dat Pseudo "gesofisticeerde/ intelligente" alternatieve 25-30 jarigen, met de typische kledij.
de coulissen: bwaja, goede muziek, schoon decor, en ge moe nie lang wachten vooraleer iemand komt om je bestelling op te nemen. het snobgehalte daarentegen is toch wel overkill. daar ga je me nie veel meer zien.
Joey's dik in orde, helemaal geen problemen mee.
De pick & en de ambiorix Oh My Fucking God!! M'n kot is meer in de "marginalen buurt" van centrum brugge gelegen (noord oosten) maar wat ik daar zag was ongeloofelijk. En dan te weten dat toen m'n zus in brugge studeerde, de pick haar favoriete café was. de ambi is weliswaar erger dan de pick. in de Pick raakte ik niet verder dan de 1ste deur, zo vol zat het, ambiance verzekert. lekker tegen elkaar schuren simultaan naar adem happen.
Op het 't zand alleen nog maar naar de rica rokk geweest. was nog +- in orde, nie veel volk die avond, het kan wss wel erger. Vooral 15-16 jarigen die daar rondlopen.

Maar gaat er eigenlijk iemand naar de stoepa? nog een tof café/ restaurant, nie te duur, schoon decor, lekker eten...

onsmozes
11 juli 2007, 15:33
stoepa is idd wel eens gezellig! wel jammer van de ligging, kom niet vaak in die buurt.

Stancke
11 juli 2007, 16:00
Die winkel niet ver van het simon stevin plein, waar die kleine brommerkes buiten staan, is meer van dat genre. Vlug eens in de etalage gekeken, en goedkoop is het allesinds niet.

WomMEN@ WORK in de Mariastraat (aan de overkant van m'n uber1337 school^^)

@Coulissen; vorige week Vrijdagnacht binnen geweest. Veel 'oude' mensen daar, tijdens het schooljaar is het toch meer jonger volk dat er zit.

Plut0r
11 juli 2007, 17:55
WomMEN@ WORK in de Mariastraat (aan de overkant van m'n uber1337 school^^)

@Coulissen; vorige week Vrijdagnacht binnen geweest. Veel 'oude' mensen daar, tijdens het schooljaar is het toch meer jonger volk dat er zit.

Het is toch gewoon MEN@Work ? :unsure:

Stancke
11 juli 2007, 19:48

Het is toch woMen@Work?:unsure:

breez
11 juli 2007, 20:21
eerste keer dat'k deze topic lees

samenvatting ? :bow: haha

aja stancke, ik heb u ooit es aangesproken in den bras als je dat nog zou herinneren :p

exploder
11 juli 2007, 20:30

Jup, men at work

http://menatwork.eu/

Redelijk dure winkel.
Merken zoals nudie jeans, gstar, franklin & marshall, ...
Maar, soms kan je daar (tijdens het jaar gewoon) enorme koopjes doen.
Pulls @ 25 euro i.p.v. 80 euro bv...
Da's wel nooit aangekondigd, je moet er toevallig binnenkomen en het zien :p

chalyken
11 juli 2007, 20:40
Paar rustige cafés voor de mensen die graag es converseren (zonder in mekaars oor te moeten roepen).

De cookies (in de garre) : klein, mooi ingericht, rustig, vriendelijke barman die overigens een zeer mooi trappistje kan inschenken.
't Zwart huis (boven de vroegere cinema).
l'estaminet

AnewSpider
11 juli 2007, 21:05
Maar gaat er eigenlijk iemand naar de stoepa? nog een tof café/ restaurant, nie te duur, schoon decor, lekker eten...

Jep Stoepa is een zeer gezellig eetcaféke, nog niet zolang geleden eens daar gaan eten met de vriendin, zeker een aanrader ook voor mensen die ietwat oosterse (dus ook indisch etc..) gerechten willen eten.. (ze hadden zelf een eigen standje op cactusfestival..)

SilentSpring
11 juli 2007, 22:13
dingens is ook goed om te eten, de passage noemt het geloofk.
Als je van't Zand komt, in de Steenstraat, op uw linkerkant in ne smal straatje.
Als je dat straatje helemaal doorloopt komt ge uit aan Tuyttens dachtek.

Wij zijn daar op't eind van't 6de jaar met ons klas gaan eten.
Allemaal ribbekes genomen, ge kreeg ne ferm stuk, en ze waren wel lekker ook:D

AnewSpider
11 juli 2007, 22:26
jep idd passage ook zeer goed! nuja altijd wel reserveren é ;) , maja das wel overal zo..

Stancke
11 juli 2007, 22:31
aja stancke, ik heb u ooit es aangesproken in den bras als je dat nog zou herinneren :p

Jap, zo scheef loop ik daar nu ook weer niet rond:p

Jup, men at work

http://menatwork.eu/

Redelijk dure winkel.
Merken zoals nudie jeans, gstar, franklin & marshall, ...
Maar, soms kan je daar (tijdens het jaar gewoon) enorme koopjes doen.
Pulls @ 25 euro i.p.v. 80 euro bv...
Da's wel nooit aangekondigd, je moet er toevallig binnenkomen en het zien :p

Maar boven die winkel hangt er toch een bord waarop woMEN@WORK staat?:p

De cookies (in de garre) : klein, mooi ingericht, rustig, vriendelijke barman die overigens een zeer mooi trappistje kan inschenken.
't Zwart huis (boven de vroegere cinema).
l'estaminet

Ik geloof dat ik eens naar de Garre moet gaan, iedereen spreekt daarvan de laatste tijd. Ben daar nog nooit geweest.

dingens is ook goed om te eten, de passage noemt het geloofk.
Als je van't Zand komt, in de Steenstraat, op uw linkerkant in ne smal straatje.
Als je dat straatje helemaal doorloopt komt ge uit aan Tuyttens dachtek.

restaurant Oud Brugge is daar ook (tegenover Chinese Muur). Daar zijn de spaghetti's grote aanraders!:love:

onsmozes
12 juli 2007, 01:41
Ik geloof dat ik eens naar de Garre moet gaan, iedereen spreekt daarvan de laatste tijd. Ben daar nog nooit geweest.

de bolero! (en nee ik bedoel niet het homocafe maar wel de bolero van ravel)

Arifiene
12 juli 2007, 08:52

On topic:

Café's in Brugge:

Ik ben niet echt een caféganger maar ben toch een paar keer uit m'n kot gekomen.
M'n favoriet blijft nog altijd de Republiek: goeie chill muziek, schoon decor vooral da binnenplein, genoeg keuze aan drank. Alleen kan de bediening soms op zich wachten, en goedkoop is het nie echt, maar als je nie veel kroegentochten houdt is dat geen probleem. Maar gelijk heeft de juffrouw wel, Arifiene dacht ik, er zit vooral van dat Pseudo "gesofisticeerde/ intelligente" alternatieve 25-30 jarigen, met de typische kledij.
de coulissen: bwaja, goede muziek, schoon decor, en ge moe nie lang wachten vooraleer iemand komt om je bestelling op te nemen. het snobgehalte daarentegen is toch wel overkill. daar ga je me nie veel meer zien.
Joey's dik in orde, helemaal geen problemen mee.
De pick & en de ambiorix Oh My Fucking God!! M'n kot is meer in de "marginalen buurt" van centrum brugge gelegen (noord oosten) maar wat ik daar zag was ongeloofelijk. En dan te weten dat toen m'n zus in brugge studeerde, de pick haar favoriete café was. de ambi is weliswaar erger dan de pick. in de Pick raakte ik niet verder dan de 1ste deur, zo vol zat het, ambiance verzekert. lekker tegen elkaar schuren simultaan naar adem happen.
Op het 't zand alleen nog maar naar de rica rokk geweest. was nog +- in orde, nie veel volk die avond, het kan wss wel erger. Vooral 15-16 jarigen die daar rondlopen.

Pick was vroeger veel deftiger...
Ambi, tja... Das om problemen vragen :p. Sinds de Van Dijk gesloten is zitten al die margi's daar eh. Ambi viel vroeger (héél erg vroeger :p) wel mee, dat was verbonden met de Fame. Fame hebben ze gesloten (drugs etc), en toen is dat volk naar de ambi getrokken.

@Hierboven: Stoepa is meer voor aperetiefje ofzo eh. Veel 30erigers btw.

Stancke
12 juli 2007, 13:48
de bolero! (en nee ik bedoel niet het homocafe maar wel de bolero van ravel)

Ah, oef:p Verschoot al toen ik 'bolero' zag staan:p

matthias
12 juli 2007, 14:06
gebt daar oko zo een meeneem-pasta ding, da vondik wel lekker vo te eten :P
pasta presto ofzoiet ?

soupii
12 juli 2007, 16:49
pasta presto jawel maar sinds dat da bekend is geworden zit het daar boemvol.

matthias
12 juli 2007, 17:50
bwa
zo boemvol zag da der nu nie uit :P
is toch gewoon binnekomen bestelle en na buiten gaan :P
eerlijk gezegt vondik de pesto wel nie zo lekker ma bon :D

Elvis P
12 juli 2007, 19:14
bwa
zo boemvol zag da der nu nie uit :P
is toch gewoon binnekomen bestelle en na buiten gaan :P
eerlijk gezegt vondik de pesto wel nie zo lekker ma bon :D