PDA

Volledige versie bekijken : Nederland met de fiets / brommer

Cervantes
19 juni 2007, 17:28
Hi,

Deze zomervakantie, willen wij is met de fiets of brommer wat rondrijden, eventueel naar Nederland. (Duitsland ligt te ver, en Frankrijk zeker). We vertrekken uit Kontich. (ligt tussen Antwerpen en Mechelen) Hoe geraken wij het best in Nederland? En mag je daar zomaar oversteken met de fiets/brommer? IK heb gehoord met brommer wel, maar je mag niet je voorlopig A3 rijbewijs hebben! We willen NIET met de trein gaan, dan is de pret van "onderweg" zijn eraf. We zouden via "Merksem" rijden, en dan Bredabaan op, zei een vriend, maar heeft iemand soms een betere route? Waar we in Nederland eindigen, maakt niet uit, liefst niet Noord-Nederland (Friesland ofzo :p). Ergens meer tegen de grens met Belgïe!

Mvg, Cervantes

zweebee
19 juni 2007, 17:49
merksem > brasschaat > kapellen > putte > holland

EryciusPuteanus
20 juni 2007, 13:11
ik zou zo snel mogelijk westwaarts rijden, 't schelt oversteken en zo naar Zeeland fietsen, da gaat veel aangenamer zijn

no_way2go
20 juni 2007, 16:04
Drugtoerisme ? =)

Bontus
21 juni 2007, 14:24
Het is leuk om te doen, en makkelijk ook.
er zijn fietsroutes voor de benelux die en masse door Antwerpen lopen: deze zijn heel makkelijk te volgen, en perfect voor fietsers.
Je kan ook logisch nadenken en gewoon naar Brasschaat rijden, en noordelijk volgen.

fietslogies
10 november 2007, 12:55
Hopelijk leuk tochtje gedaan. Voor als je d'r nog eens komt en je bent op een soort fietsvakantie, dan kan je heel goedkoop logeren bij de adressen van Vrienden op de Fiets. Het zijn er al meer dan 3000. 17 euro voor 1 nacht voor 1 persoon, inclusief ontbijt. Soms heb je niet zo veel privacy (wel een eigen slaapkamer, maar de badkamer deel je met het gastgezin), maar in andere gevallen krijg je waanzinnig veel comfort voor dat geld.
Alle adressen staan in een boekje voor de leden. 9 euro voor een jaar.
Kijk anders eens bij www.vriendenopdefiets.nl
Ik vind deze formule een stuk interessanter/veiliger dan warmshowers of couchsurfing. Je betaalt een laag bedrag maar alle adressen zijn geregistreerd, en jij ook natuurlijk.
In België zijn er 200 adressen en in Duitsland 50.

Grtz,
Fietslogies