PDA

Volledige versie bekijken : Betaalkaarten in het buitenland

gravendelver
18 juni 2007, 19:11
Hey
Zijn er mensen die mij wat meer kunnen vertellen over betaalkaarten in het buitenland. Ik heb zelf geen kredietkaarten, enkel de kaart van mijn KBC rekening. Er staat op die kaart een Maestro logo, ik dacht dat dit iets te maken had met betalen in het buitenland. Als ik zo'n kaart heb, wil dit dan zeggen dat ik zonder iets extra te regelen kan betalen in het buitenland (Italie in dit geval)? En is dit dan met krediet, of gaat het rechtstreeks van mijn rekening.
thx

Gentille
18 juni 2007, 19:14
Ik denk als je geld wil afhalen in het buitenland dat er alvast genoeg geld op je lopende rekening moet staan. Geld overzetten van je spaarrekening naar je lopende rekening zal niet lukken.

gravendelver
18 juni 2007, 19:16
Ik denk als je geld wil afhalen in het buitenland dat er alvast genoeg geld op je lopende rekening moet staan. Geld overzetten van je spaarrekening naar je lopende rekening zal niet lukken.

Jep, uiteraard wel van de zichtrekening, maar dat zou dus moeten gaan?

Gentille
18 juni 2007, 19:19

Normaal gezien zou het dan wel moeten lukken om geld af te halen van een bankcontact in het buitenland.

gravendelver
18 juni 2007, 19:22
Normaal gezien zou het dan wel moeten lukken om geld af te halen van een bankcontact in het buitenland.

Ah perfect, was al bang dat ik veel te veel cash zou moeten meenemen. Je weet toevallig ook niets over extra kosten? Eventuele percentages die worden aagerekend wanneer je afhaalt.

Gentille
18 juni 2007, 19:26
Ah perfect, was al bang dat ik veel te veel cash zou moeten meenemen. Je weet toevallig ook niets over extra kosten? Eventuele percentages die worden aagerekend wanneer je afhaalt.

Daar weet ik niets van. Ik ben wel niet 100% zeker van mijn stuk, misschien dat iemand anders het kan bevestigen en dan specifiek voor Italië.

balbe
18 juni 2007, 19:40
in buitenland zijn er denk ik geen extra kosten.
pas op, verlies uw kaart niet in het buitenland omdat je in het buitenland geen code moet gebruiken (alleszins niet in frankrijk) en een handtekening moet plaatsen waar ze niet eens naar kijken

gravendelver
18 juni 2007, 19:44
in buitenland zijn er denk ik geen extra kosten.
pas op, verlies uw kaart niet in het buitenland omdat je in het buitenland geen code moet gebruiken (alleszins niet in frankrijk) en een handtekening moet plaatsen waar ze niet eens naar kijken

Ben je zeker dat je geen code moet ingeven? En een handtekening? Dat moet je toch zeker niet doen bij een automaat? :s

balbe
18 juni 2007, 19:48
Ben je zeker dat je geen code moet ingeven? En een handtekening? Dat moet je toch zeker niet doen bij een automaat? :s

neen aan een automaat heb je je code nodig, maar in winkels, restaurants,... is het met handtekening te doen

NeFerMeTu
18 juni 2007, 19:54
neen aan een automaat heb je je code nodig, maar in winkels, restaurants,... is het met handtekening te doen

Met een Visa was het vroeger zo ja. Met een gewone bankkaart lijkt me dit sterk. En tegenwoordig zijn die Visa's ook al met code uitgerust zodat je er toch wel meer controle op kan uitoefenen.

bludgeoned
18 juni 2007, 20:03
Er zijn zeker kosten (maar is denk ik rond de 10 cent ofzo).
Geld overzetten van spaar naar zicht lukt niet.
Weet niet als je daarmee kunt betalen in restaurants (betwijfel het ten zeerste, maar nog niet geprobeerd).
Enigste dat je moet hebben is kaart met maestro logo.

Wover
18 juni 2007, 20:21
Met een Visa was het vroeger zo ja. Met een gewone bankkaart lijkt me dit sterk. En tegenwoordig zijn die Visa's ook al met code uitgerust zodat je er toch wel meer controle op kan uitoefenen.

Bij Maestro is het wel degelijk met een gewone handtekening en zonder code, ook meegemaakt in Frankrijk.

En geld afhalen binnen de Europese Unie zal wss niks kosten, maar daarbuiten waarschijnlijk wel hoor, omdat je dan al met wisselkoersen gaat moeten werken.

Dakantochnie
18 juni 2007, 20:26
Maak u geen illusies hoor, in driekwart van de gevallen werkt het systeem niet.
Het lastige is dat je er geen lijn in kan trekken. We hebben al gehad dat onze kaarten perfect werkten in Amerika, maar dat er in Holland problemen waren.
En nee, dat ligt niet aan onze kaart, dat is gewoon omdat de uitbater geen bijdrage betaalt om Maestro te activeren.

bludgeoned
18 juni 2007, 20:38
Bij Maestro is het wel degelijk met een gewone handtekening en zonder code, ook meegemaakt in Frankrijk.

En geld afhalen binnen de Europese Unie zal wss niks kosten, maar daarbuiten waarschijnlijk wel hoor, omdat je dan al met wisselkoersen gaat moeten werken.
In EU kost het wel degelijk geld, maar is rond de 10 cent bij kleine bedragen (minder dan 100€).

twoen
18 juni 2007, 20:40

Maestro met handtekening? Dat is geen kredietkaart als Visa hoor. Ben je daar zeken van?

gravendelver
18 juni 2007, 20:45
Maak u geen illusies hoor, in driekwart van de gevallen werkt het systeem niet.
Het lastige is dat je er geen lijn in kan trekken. We hebben al gehad dat onze kaarten perfect werkten in Amerika, maar dat er in Holland problemen waren.
En nee, dat ligt niet aan onze kaart, dat is gewoon omdat de uitbater geen bijdrage betaalt om Maestro te activeren.

Wat bedoel je hiermee? Je zegt dus dat ik met mijn kaart geen geld kan afhalen in het buitenland? Dus het omgekeerde van wat iedereen zegt?

En ivm handtekeningen en die maestro kaart, dit is toch gewoon niet mogelijk :s? Als je nu geld uit een automaat wil halen, hoe kan er dan een handtekening bij te pas komen?

Dakantochnie
18 juni 2007, 20:57
Wat bedoel je hiermee? Je zegt dus dat ik met mijn kaart geen geld kan afhalen in het buitenland? Dus het omgekeerde van wat iedereen zegt?
Geloof mij, ik ben de helft van het jaar op reis en kom overal. Dat systeem werkt in theorie, maar verre van altijd in praktijk.
Als je geluk hebt werkt het, als je pech hebt niet.

En ivm handtekeningen en die maestro kaart, dit is toch gewoon niet mogelijk :s? Als je nu geld uit een automaat wil halen, hoe kan er dan een handtekening bij te pas komen?
Een Maestro kaart is gewoon een bankkaart met als extra service Maestro. Dat heeft helemaal niets met handtekeningen te maken.

gravendelver
18 juni 2007, 21:10
Geloof mij, ik ben de helft van het jaar op reis en kom overal. Dat systeem werkt in theorie, maar verre van altijd in praktijk.
Als je geluk hebt werkt het, als je pech hebt niet.

Toch begrijp ik je nog niet helemaal :)
Bedoel je dat het betalen met maestro niet goed werkt of het afhalen? Want het enige wat ik zal doen is geld afhalen, en als dat even niet werkt kan ik het toch gewoon wat later of bij een andere automaat proberen?

Dakantochnie
18 juni 2007, 21:16
Toch begrijp ik je nog niet helemaal :)
Bedoel je dat het betalen met maestro niet goed werkt of het afhalen? Want het enige wat ik zal doen is geld afhalen, en als dat even niet werkt kan ik het toch gewoon wat later of bij een andere automaat proberen?
Het grootste probleem is ermee betalen. Afhalen gaat meestal wel (alhoewel ik daar ook al problemen mee ondervonden heb).

SweetEmmaRose
18 juni 2007, 21:17
Ik ben gaan vragen in de KBC toen ik naar Tsjechie moest, alle landen in Europa hebben geen extra kosten op bankkaart gebruik.
Maestro werkt in winkels + afhaalmuren.

Wat je wel is moet nakijken is uw daglimiet. Ik had dat niet gedaan, en ik zat er schoon zonder geld. (limiet = 120€ per dag, blijkbaar)

a242050
18 juni 2007, 21:23
maestro in het buitenland wordt soms wel degelijk enkel met een handtekening gedaan, hoor. In Spanje is dat meestal zo, maar je moet dan wel ook je pas afgeven voor te verifiëren dat de kaart van jou is.

NeFerMeTu
18 juni 2007, 21:27

Maestro heb ik nog nooit mee gewerkt, dus kan inderdaad zo zijn.
Ik neem meestal voldoende cash mee en de rest is met Visa. Een Visa is toch wel vrij belangrijk als je op reis gaat. Heb (vooral in Nederland) al vaker aan een automaat gestaan die mijn gewone bankkaart weigerde.

slash
18 juni 2007, 21:45
Heb met maestro nog nooit problemen gehad met betalen en geld afhalen in buitenland. Zelfs al aan ne crappy bankautomaat gedaan in spanje.

Wover
19 juni 2007, 12:05
http://www.banksys.be/bkscomwt/NL/Betalen_met_kaarten/Kaarten/Maestro/index.jsp

Het is dus wel degelijk gratis binnen de EU.

Over die handtekeningen vind ik niks, maar het was daar toen wel degelijk het geval hoor. En dat werkte dan als een credit card, want het geld was er pas af bij de nieuwe maand.

EryciusPuteanus
19 juni 2007, 12:31
In China ben ik trouwens ook es gewoon geld uit de muur gaan halen met mijn gewone (maestro) bankkaart. Ge kon - behalve da het in 't Engels was en dat er achter u neig veel spleetogen stonden aan te schuiven - bijna ni merken dat ge aan den andere kant van de wereld geld stond af te halen.