PDA

Volledige versie bekijken : aankopen in de US?

cura
18 juni 2007, 15:16
ik ga dus binnen een maandje naar amerika en doe daar de steden los angeles, las vegas en san fransisco.. nu vroeg ik me af of er in die steden (vnl san fransisco) bepaalde dingen zijn die ik ginter kan kopen die in europa/belgië moeilijk te krijgen zijn (behalve via ebay enzo ofc) en toch wel de moeite waard zijn?

want ik ken dat al, ik ga dan ginter nieks speciaals kopen en alsek dan terug kom ga ek iets zien dat in belgië niet te vinden is natuurlijk :/

kweet enkel de iPhone, wa ek betwijfel dat ik ooit ga kopen plus dat ik er in belgië toch nog nieks mee ga zijn tot ze het hier deftig ondersteunen

khebbet op dit subforum gezet omdat mensen die bepaalde dingen op het oog hebben voor te kopen eerder op dit forum zullen zitten dan op "cultuur & reizen"

Sphinkx
18 juni 2007, 16:03
Wat je er ook koopt het zal goedkoper zijn dan het in Belgie te kopen... Vele komen met kledij naar huis omdat het daar stukken goedkoper is. Vooral in de grote outlets kan je koopjes doen.

Met electronica wel opletten dat het ook geschikt is om in Belgie te gebruiken! Ipone zeker niet kopen want die werkt niet in de Europa! Is nl geen quadband en werkt niet op de Europese frequenties.

PapaGanz
18 juni 2007, 16:43
Vanwaar ben je?

cura
18 juni 2007, 18:04
brugge
maar is niet echt een probleem om naar antwerpen/gent etc te rijden dus zoek eerder iets dat moeilijk/niet te vinden is in heel belgië

had al gehoord dat gsm's niet gingen werken hier, zijn er andere dingen van electronica waar ek beter niet naar kijk/wel de moeite zijn in amerika? dingen die ook niet werken buiten gsm's?

mythe
18 juni 2007, 18:12
Geen electronica kopen. En zoja, doos goed wegmoffelen.

Want als de douane de doos checkt en ze zien dat het van hun land is vragen ze u taxen en blablabla. Dan komde ongeveer op dezelfde prijs als in België uit. Dus heeft amper zijn voordelen dan.

Nuja, echt exclusives in Amerika? Kweet niet ze, denkt de meeste dingen die Amerika uitkomen ook wel later in Europa (België) uitkomen.

schep
18 juni 2007, 18:53
bepaalde sneakers kan je enkel in de states krijgen

ik zou gewoon kledij meenemen, en voldoende. Als je daar bent telt da allemaal wel op, maar je spaart er enorm mee uit. Vorig jaar geweest, en heb spijt da ik nie meer meegebracht heb.

Ik heb ook daar in de supermarkt wa typische stuff gaan halen, altijd leuk om hier in huis te hebben. Phillies heb ik ook meegebracht voor iemand, een soort sigaren met smaak.

Als je electronica koopt, gooi dan de doos enz weg, of stuur ze met de post nr hier. 't is het risico niet waard imo

Xoliul
18 juni 2007, 19:07
Games zijn veel goedkoper daar, ik heb er 3 jaar geleden een stuk of 5 gekocht toen ik in Canada was, anders koop ik dat bijna nooit.

cura
18 juni 2007, 19:20
da zijn dan geen merkwinkels waar je die kleren koopt maar zo'n "outlets" zoals sphinx zei?
vind je die int stad zelf in de winkelstraten of liggen die er wat buiten?

games boeien me niet zozeer :P

Atrox
18 juni 2007, 19:27
Als ge voedsel moogt meenemen (wss niet)

Dit: http://www.egyptian.net/~mrch/FrostedOriginalMinis.gif

ZALIG gewoon. Ik keek elke dag uit naar het ontbijt :love:
Jammer genoeg verkopen ze da hier niet ...

russian
18 juni 2007, 19:47
Geen electronica kopen. En zoja, doos goed wegmoffelen.

Want als de douane de doos checkt en ze zien dat het van hun land is vragen ze u taxen en blablabla. Dan komde ongeveer op dezelfde prijs als in België uit. Dus heeft amper zijn voordelen dan.

Nuja, echt exclusives in Amerika? Kweet niet ze, denkt de meeste dingen die Amerika uitkomen ook wel later in Europa (België) uitkomen.

Ooh een iPod gaf hier geen probleem. En hier uitkomen maar wel voor een andere prijs: de eurodol koers is historisch: 1,36 ergens en dan nog sowieso goedkoper daar.

Xoliul
18 juni 2007, 19:49

Vermoedde ik al ;) Nu ja, zoals gezegd is zowat alles daar goedkoper. En douane is nu niet zo'n big deal, zolang je maar niet met dingen duidelijk in de verpakking terugkomt. Vriend van mij heeft zelfs een Fender gitaar van daar meegenomen, 300€ uitgespaard en ze zeiden er niks van toen hij daarmee langs de douane liep.

Tah_b00nz0r
18 juni 2007, 20:40
idd gewoon uit de verpakking hale toch? lijk bv ne digtale camera, steekt da toch in uwe zak en die doos in uw koffer en ze merke nix :)

juist lijk me ipods

Proto
18 juni 2007, 21:07
tickle me elmo !

SweetEmmaRose
18 juni 2007, 21:18
elektronica is sowieso geen goed idee, wij hebben andere stekkers.

snake880
18 juni 2007, 21:21
Wat je er ook koopt het zal goedkoper zijn dan het in Belgie te kopen... Vele komen met kledij naar huis omdat het daar stukken goedkoper is. Vooral in de grote outlets kan je koopjes doen.

Met electronica wel opletten dat het ook geschikt is om in Belgie te gebruiken! Ipone zeker niet kopen want die werkt niet in de Europa! Is nl geen quadband en werkt niet op de Europese frequenties.
Dat bericht dat de iphone niet werkt in europa was niet waar.
Je kan hem wel degelijk gebruiken in europa.
Je zit wel vast met een 2 jarig contract met at&t dus eigenlijk kan je hem hier niet altijd gebruiken want dan betaal je je blauw aan telefoonkosten.

Sphinkx
18 juni 2007, 21:30
da zijn dan geen merkwinkels waar je die kleren koopt maar zo'n "outlets" zoals sphinx zei?

Outlets zijn merkwinkels... Dat is gewoon een mega outdoor shoppingcenter met een verschillende winkels van merkkledij. Levi's, Diesel, Nike, Reebok, Hilfinger, ... You name it, they have it. Is niet enkel kledij trouwens. Boekenwinkels, DVD's, GSM's vind je daarook...

Die outlets zijn meestel net buiten een grote stad. In de buurt van LA zijn er een stuk of 2. Wanneer ik er was waren ze de grootste ooit aan het bouwen in Las Vegas. Dit is nu inmiddels 3 jaar geleden en die zal nu dus zeker afgewerkt zijn.

Sphinkx
18 juni 2007, 21:50
elektronica is sowieso geen goed idee, wij hebben andere stekkers.

Stekkers is het minste probleem. Wij werken op 220V daar 110. Maar de meeste apparatuur werkt nu wel op beide maar dit is niet altijd het geval.

Dat bericht dat de iphone niet werkt in europa was niet waar.
Je kan hem wel degelijk gebruiken in europa.
Je zit wel vast met een 2 jarig contract met at&t dus eigenlijk kan je hem hier niet altijd gebruiken want dan betaal je je blauw aan telefoonkosten.

Oef... Ik vreesde al het ergste voor de Iphone indien die enkel op het netwerk van de VS zou kunnen... Quadband is tegenwoordig de standaard.

zweebee
18 juni 2007, 22:15
Als ge voedsel moogt meenemen (wss niet)

Dit: http://www.egyptian.net/~mrch/FrostedOriginalMinis.gif

ZALIG gewoon. Ik keek elke dag uit naar het ontbijt :love:
Jammer genoeg verkopen ze da hier niet ...

ei gast das zoooo vies :D
had da es gekocht in Montreal, direct ander pak cornflakes gekocht, kvond da echt ni lekker :p

wel goe en exclusief: oreo (ik lust het ni maar veel mensen wel) & Christie's Chunks Ahoy (chocolate chip cookies, berelekker)

wat echt goedkoop is, is dat je de tax kan terugvorderen aan de luchthaven. Nu, voor Canada geldde dat alleen voor aankopen van meer dan $60, en het geldde niet voor eten of drinken. Je kan dan met je ticketjes naar de speciale post op het vliegveld en daar kan je uw taxen terugkrijgen (krijgt ze ni direct terug, pas na een bepaalde tijd)

h0pje
18 juni 2007, 22:45
wel goe en exclusief: oreo

Die kunt ge normaal ook in de gemiddelde Delhaize al vinden :)
Sjeez, die koekjes zijn heerlijk :woohoo:

zweebee
19 juni 2007, 00:01
och serieus?
mijn zus zal blij zijn dan :)

Arifiene
19 juni 2007, 10:36

de outlets liggen meestal op speciale terreinen, zoals ge hier soms van die terreinen hebt met carrefour, jbc en brico bvb (stomme vergelijking :p)

Daar hebde dat allerlei winkels samen :)

Niet in de stad dus :p

Avenger 2.0
19 juni 2007, 11:48
Veel elektronica heeft tegenwoordig adapters die al geschikt zijn voor 110V tot 220V aan 50 of 60 Hz. Dus het enigste wat je nog nodig hebt, is een passend kopje voor op de plug te doen. Kost maar een euro ofzo. En anders kan je nog altijd een transformer kopen.

Oppassen met GSM's en de IPhone. In amerika gebruiken ze een ander netwerk.
Ge hebt het gsm-netwerk (zoals hier) en het oudere cdma-netwerk.
Als ik goed herinner bestaat de IPhone enkel voor het cdma netwerk (en is dus waardeloos hier).

jan1978
19 juni 2007, 12:51
Ge hebt in SanFran van die hierbovengenoemde outlets. Ik weet niemeer precies waar het was maar in de financial district had ge ne mega winkel van Nike. Een stuk of 4 verdiepen met alleen maar Nike spullen. Daarnaast was dan ne zo ne Levi's outlet.

En tis inderdaad oppassen geblazen met electronica stuff, ge moet zo een formulier invullen in het vliegtuig waar ge op aangeeft of ge iets wilt gaan exporteren als ik me het goed herinner. Prijzen zijn drastisch lager dan in Europa, kan wel 20-30% schelen.