PDA

Volledige versie bekijken : Afbeeldingen op muur schilderen

Babs
13 juni 2007, 16:06
Hey

Ik ben mss van plan mijn kamer wat op te beuren door mijn muren een extra dimensie te geven door er een aantal afbeeldingen op schilderen. Die afbeeldingen staan dus op mijne pc.
Maar ik ben niet echt een tekentalent. Mn ma wel ma ik vrees da zij er tijd aan wil spenderen.

Hoe kan ik nu het nauwkeurigst die afbeeldingen op mijn muur zetten, zonder teveel af te wijken van het origineel?

Nu had ik al gehoord van stencils, maar dat is volgens mij maar goed om 1 kleur te doen. Dus ik denk nie dat da een oplossing is.

Merci voor de hulp!

svendevil
13 juni 2007, 16:16
Misschien met een projector werken, afdrukken op doorschijnend papier en met een projector op je muur schijnen...

En inschilderen, goed idee hé ;)

Babs
13 juni 2007, 16:24
Das idd nie zon slecht gedacht :D

En dan nog eens dubbel geluk dat mijn pa nen "digitale" projector heeft dak het zelf nie moe uitprinten maar gewoon dat ding aan mijn pc moet koppelen :p

AnewSpider
13 juni 2007, 16:25
zoals svendevil zegt is idd het eenvoudigst, maarja ge moe natuurlijk aan een projector graken.

En nee stencils zijn niet enkel voor één kleur ;)

Project Zero
13 juni 2007, 21:02
Broer van mijn vriendin heeft echt iets mooi laten doen.

Heeft een vriend van hem gevraagd om zijn muur te schilderen (heeft een heel grote kamer met een volledig lege grote muur).
Die heeft daar dus in zo silhouetvorm een compilatie van allemaal verschillende filmpersonages laten maken bv. scarface, die van trainspottin, die van requiem, fear & loathing, pulp fiction ook dacht'k. Echt mooi gedaan, kzal eens kijken of ik daar geen foto van vind :p

bobzor
13 juni 2007, 22:15
's wel een cool idee :d

vinh
16 juni 2007, 18:26
heb zelf een silhouette van 2pac in mijn kamer gezet zo een 4 jaar geleden (14 jaar toen). en ik ben er trots op, want je herkent het toch hoor. je moet er niet met je neus tegen gaan staan, want dan zie je enkel vlekken natuurlijk.
ik ben alsvolgt te werk gegaan:
je kiest een foto/afbeelding whatever.
je bewerkt die zodanig met een programma zoals photoshop zodanig dat je slechts 3 kleuren krijgt, die afgebakend zijn in vlakken. dus het is zoals een zwart wit foto (geen grijswaarden, zwart en wit) maar dan met drie kleuren. afhankelijk van je toewijding kies je in hoever je details wilt schilderen. je kiest best een donkere, gewone en een lichte kleur lijkt me (zo heb ik het toch gedaan).
dan print je dat af in posterformaat (bij mij was dat dan 9x9 geloof ik) natuurlijk moet dat niet in kleur en niet mooi zijn, gwn dat je de kleuren kan onderscheiden, al is het dat je zwart grijs en wit hebt.
dan neem je 3 kartons (niet te dik,makkelijk te knippen, maar niet te dun, zodat ze niet week worden van verf) van dezelfde grootte als je poster. je legt de poster op de eerste karton, je tekent de lichtste kleur af op je karton. dit kan je doen door met een prikker de lijntjes af te gaan of met een mes of iets scherp. nu zie je de vorm van de lichte kleur op het eerste karton. je knipt de karton die je zou kleuren uit, dus wat er overblijft bedekt de andere 2 kleuren.
idem voor de andere 2 kartons, je werkt van licht naar donker h.
dan zet je de donkerste kleurkarton tegen je muur, je tekent de vorm af. dan de lichtere. je plaatst ze zodanig dat je tekening klopt natuurlijk, dit kan je doen door de hoeken van de 1ste karton af te tekenen, en aan de hand daarvan je 2de en 3de te plaatsen. vergeet niet eerst aan te duiden welke kleur het moet worden he, dus je zet 1 voor donker in je vlak enz. hierna volgt de karton met de lichtste kleur. volgorde maakt nu zoveel niet uit eigenlijk, zolang je zelf maar kan volgen :).
dus nu zie je allemaal lijnen op je muur staan, met een beetje inzicht zie je de figuur.
nu kleur je binnen de lijntjes de juiste vlakken met de juiste kleur.
resultaat is je silhouet!

hopelijk kon je volgen, als het niet duidelijk is, zeg je het maar.
de projector is uiteraard makkelijker!

kzal is kijken of ik geen foto's kan posten hier.

edit:
hier is n gsm foto.
http://img480.imageshack.us/img480/3792/dsc00081pf8.jpg

je ziet rechtsonder n flesje water, dan kan je wat vergelijken hoe groot het werkelijk is.
mss zie je niet direct wie het is, maar als je er in slaagt iets in die aard te doen en je doet dat goed, dan is het wel een leuk effect.

Flow
19 juni 2007, 14:22
Vinh, kun je eventueel eens de stappen in fotoshop uitleggen of gewoon chronologisch noteren?

Thx

Killer Queen
19 juni 2007, 14:23
Huur mij in :p

Rivers
19 juni 2007, 14:40
Mijn broertje heeft spongebob en patrick op de muur van zijn slaapkamer staan :) echt heel erg precies.. Wel met de losse hand gedaan door mijn pa.

[ JO ]
19 juni 2007, 14:41

OK
Zottegem bereikbaar ;)

GMotha
19 juni 2007, 14:46
Nu had ik al gehoord van stencils, maar dat is volgens mij maar goed om 1 kleur te doen. Dus ik denk nie dat da een oplossing is.Ge zou verschieten van het detail en effectjes ge eruit kunt krijgen. Vooral als ge met verscheidene kleuren en spraycans werkt.

vinh
19 juni 2007, 15:01
Vinh, kun je eventueel eens de stappen in fotoshop uitleggen of gewoon chronologisch noteren?

Thx

euhm tis al een tijdje geleden hoor. Maar ge neemt een van die filters, ge hebt er zo een die 3 kleuren weergeeft. heb geen photoshop staan atm dus ik kan het niet echt nakijken. je zal een beetje moeten zoeken.
maar ik geloof dat het een filter was hoor. en dan kies je een level van detail, en ik geloof ook van hoe dicht de vlakken bij de werkelijke kleur intenties moeten liggen. zal is kijken of ik geen pc vind met photoshop op. niet veel zin om te installen atm. mss tegen vanavond!

edit: het is dus bij filter, dan artistic en dan cutout. kies het aantal kleuren, de fijnheid van uw lijnen etc. tis een beetje zoeken, mss is je foto in grijswaarden proberen, brightness/contrast wat aanpassen, .. maar uiteindelijk zou je toch een mooi resultaat moeten bekomen.
Veel succes!

Babs
19 juni 2007, 15:06
Ge zou verschieten van het detail en effectjes ge eruit kunt krijgen. Vooral als ge met verscheidene kleuren en spraycans werkt.

Kzou het niet weten eerlijkgezegd.
De eerste en enigste keer dak een stencil heb zien gebruiken, was voor zwarte bomen op een witte muur te krijgen.
En da stelde echt nie veel voor, gewoon een dikke stam en takken :p Dermee dak dacht da stencils redelijk basis is.

Kga mij achter de examens er mee beginnen bezighouden.

GMotha
19 juni 2007, 15:22
Dermee dak dacht da stencils redelijk basis is.
In principe is't basic. Maar ge kunt met verschillende stencils meerdere lagen over elkaar zetten en met spraycans kunt ge'r degradee's in verwerken. Ge kunt er bijna fotorealistische dingen uit krijgen, mits ge't goed doet.

En als ge't goed onder de knie hebt gaat dat vrij rap vooruit.

Gamedude
19 juni 2007, 16:09
Zalig idee en komt net goed uit: vakantie (lots of free time) + ik beschik al over een projector.

zijn er zo geen websites vol met mooie tekeningen zodat ik eens kan rondzien wat ik graag zou willen tekenen?

Killer Queen
19 juni 2007, 16:25
'k Was daarnet op de site van Coca Cola.
Je kan daar atm zo je eigen 'poster' samenstellen,
met achtergronden, vormen, designs en shades van hen.
'k Kvind wel dat coca cola chique ontwerpen heeft.
Je kan eens gaan kijken :)

Ow, en Deviantart is altijd de origineelste creatieve bron natuurlijk.

;8800571']OK
Zottegem bereikbaar ;)

Serieus.
Ik zou da nog wel graag doen.
't Is niet dat ik slecht teken en ons ma had al gezegd dat dat iets voor mij zou zijn ^^
Vorige week ofzo hier nog een Chinees teken op de muur geschilderd met de losse hand
'k Ga het wel opnieuw moeten doen met verf want houtskool is toch niet zo ideaal :unsure:

pieta
19 juni 2007, 19:48
in de zomer ga i verhizen van ùijn kamer naar die van mn zus, en zoek ook iets voor op de muur, ma meer iets abstract ipv een filmfiguur ofzo...

Xoliul
19 juni 2007, 23:29
Zalig idee en komt net goed uit: vakantie (lots of free time) + ik beschik al over een projector.

zijn er zo geen websites vol met mooie tekeningen zodat ik eens kan rondzien wat ik graag zou willen tekenen?

Deviantart.com, conceptart.org, cgsociety.org

Stimpy
26 juni 2007, 17:51

toon dan eens iets da ge gemaakt heb kq? want uw cartoons overtuigen mij toch niet maar mss dat ge al ander wél indrukwekkend werk gemaakt hebt he ;)

annemieke6780
28 juni 2007, 17:02
Sluit een beamer aan op uwe pc en projecteer de tekeningen dan op uwe muur. Dan hoeft ge ze alleen maar over te tekenen en dan in te kleuren.
In bepaalde winkels kunt ge ook hele coole 'stikkers' kopen om op uw muren te plakken.

Belgianbonzai
29 juni 2007, 15:57
Kzou het niet weten eerlijkgezegd.
De eerste en enigste keer dak een stencil heb zien gebruiken, was voor zwarte bomen op een witte muur te krijgen.
En da stelde echt nie veel voor, gewoon een dikke stam en takken :p Dermee dak dacht da stencils redelijk basis is.

Kga mij achter de examens er mee beginnen bezighouden.

kijk hier anders es naar ;)

http://www.youtube.com/watch?v=iGkxSdBzQkQ

Babs
29 juni 2007, 18:27
Kga binnenkort mijn afbeeldingen kiezen en de nodige verf gaan halen. Kben es benieuwd wat het resultaat zal zijn.

dead_stop
30 juni 2007, 23:54
ik wil Max Payne aan mijn muur :cool:

DieselPower
2 juli 2007, 03:00
kijk hier anders es naar ;)

http://www.youtube.com/watch?v=iGkxSdBzQkQ
hoogstwss door een cutplotter uitgesneden ;)

pieta
2 juli 2007, 12:21

wasta?

DieselPower
2 juli 2007, 12:52
euh... ne printer da snijdt ipv print

fuRRe
9 juli 2007, 17:57
print u afbeelding uit, zet daar een raster op bv 2cm op 2cm, teken u raster op de muur in potlood op bv. 8cm op 8cm en teken daarna de afbeelding na op je muur in't vergroot.

Morre1977
9 juli 2007, 18:35
ik heb eens een tekening gemaakt in ne maat zijne cafe. Alle ja een silhouet. eerst fotoke getraced in illustrator, daarna de rasturbator erop en int groot uitgeprint over zo een 30 vellen papier. die aan elkaar geplakt, op de muur gezet en omtrek met potlood nagegaan. Daarna 2 lagen witte verf erover.

simpel maar meer moest da nie zijn.

http://www.colbys.be/album/2105/photos/photo44.jpg

MonkeyPenis
19 juli 2007, 13:41
kent er niemand die zo een bedrijfke kent die da tegen betaling doet, kzou graag zo de vier beatles op men muur krijgen. Moet ni te uitgewerkt zijn gewoon stencils fzo mak vind ni direct iets op het net

Morre1977
21 juli 2007, 16:07
kent er niemand die zo een bedrijfke kent die da tegen betaling doet, kzou graag zo de vier beatles op men muur krijgen. Moet ni te uitgewerkt zijn gewoon stencils fzo mak vind ni direct iets op het net

http://fc03.deviantart.com/fs5/i/2004/309/3/2/Beatles_For_Sale_by_mooniichan.jpg

flameboy
22 juli 2007, 13:30

nee, allemaal met de hand, daar zijn ook talrijke filmkes van...

sommigen doen het nog altijd zonder al die moderne snufjes

SweetEmmaRose
22 juli 2007, 13:52
in de ikea zijn er grote stickers die ge gewooon op uw muur plakt. ok uw thema is al gekozen, en de vormen ook, voor mij was da nu exact wa ik zocht :p

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00120007
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/IkeamsSearch?storeId=13&langId=-23&catalogId=11001&searchType=product&pageNumber=-1&orderBy=score&category=%23%7EProducts&query=SL%C3%84TTHULT
da zijn de drie die ge er kunt kope.

MonkeyPenis
22 juli 2007, 19:53
http://fc03.deviantart.com/fs5/i/2004/309/3/2/Beatles_For_Sale_by_mooniichan.jpg

perfect wat ik bedoel, maar hoe moet je dit nu doen? uitknippen is nogal moeilijk denkik aangezien dees redelijk uitgewerkt is

Morre1977
22 juli 2007, 22:09
perfect wat ik bedoel, maar hoe moet je dit nu doen? uitknippen is nogal moeilijk denkik aangezien dees redelijk uitgewerkt is

hier zitte al redelijk fijne lijnen in ja, goh volgens mij moete dan al goed kunnen schilderen om het identiek te maken. Als het zo nauw nie steekt, dan zou ik em laten projecteren en zelf de grote lijnen natrekken met podlood, daarna inverven hé. kan zo moeilijk nie zijn.

misschien dat ge de grote vlakken met verf kunt doen, de fijnste lijnen met stift ?? of met e fijn penseelke, maar dan moet je wel een vaste hand hebben. Probeer eens hé, mislukt het kunde u nog altijd ne pot witte verf gaan halen.