PDA

Volledige versie bekijken : Word: paginanummering

dev!lke
10 juni 2007, 10:33
io, ik ben bezig met mijn eindwerk te maken in word. En ik heb problemen met paginanummering. Het zit zo: de eerste 3 pagina's zouden geen paginanummering mogen hebben en dan het 4de blad zou moeten beginnen met paginanummer 1.

Ook moeten er nog tussenbladeren komen die ook geen paginanummering mogen hebben en dan het volgende blad zou gewoon moeten verder gaan met het nummer. (bv tussen pagina 15 en 16 komt een tussenblad en de pagina erna moet als paginanummer "16" hebben.)

Kan iemand helpen? met een duidelijke uitleg aub.

MetalG
10 juni 2007, 10:45
eum ik dacht ni da da mogelijk was :p

dus wij hebben het als volgt gedaan :D

witten box over de pagina nummer gedaan waar geen mocht..

ik dacht dat dat in een normaal lees boek ook zo is hoor..

geen pagina nummer op de eerste maar dan begint de effectieve boek ook met nummer 3 of 4....

tzou kunnen dat het gaat maja, dno mss ben je hier iets mee

TiZon
10 juni 2007, 11:05
Werken met sectieeindes, daarna Invoegen > Paginanummer beginnen bij...

sh0s
10 juni 2007, 11:28
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=504713

beetje prutsen maar eens je het door hebt gaat dat wel vlot.
't komt erop neer dat je al je deelkes in secties moet onderverdelen (pagina einde invoegen -> type: sectie einde) en dan zeker de koppelingen naar de vorige sectie in de voetnoot uitzet (symbool ergens in venster van eigenschappen bij voetnoot). Dan bij elke sectie nummering toevoegen, start bij: X.
Maar tussen-bladen moeten normaal ook genummerd worden, wat niet genummerd moet worden is voorbladen en eventueel het voorwoord, samenvatting, inhoudstabel met Romeinse cijfers.

Pieke
10 juni 2007, 12:08
man man ik ga nikeer iets oprichten dat studenten voor 5 euro hunne lay-out door mij kunnen laten maken van hun eindwerk :D

zoals dus vermeld:
ga net achter je nummerloze pagina's staan
doe invoegen ==> eindemarkeringen en neem volgende pagina ofzo.
Daarna doe je beeld ==> kop en voettekst en voeg je via da balkje daarvan paginanummering in bij blad dat je wilt beginnen. Zet de koppeling naar vorige ook in dat balkje uit.

Wanneer je nu een tussenblad wilt dan moet je net daarvoor ook sectie einde invoegen, en alles hetzelfde doen (dus link uit als je daar geen op wilt) en voeg je weer paginanummering in. Het kan wel zijn dat die aan verkeerde pagina begint dan pas je gewoon beginwaarde aan. (weer in dat balkske :p)

dev!lke
11 juni 2007, 17:48
merci voor et antwoorden allemaal, tis gelukt :) nu is er wel een dom probleem da'k ni kan oplossen. mijne printer print ni alles af (ik bedoel dus: ik had kader over een gans blad in word getrokken, opgevuld met iets en als hij het afprint zijn er witte randen :()

nog is merci he!! :)

Implar
11 juni 2007, 18:02
bij bestand => afdrukinstellingen moet je je marges veranderen

Pieke
11 juni 2007, 18:54
krijgde geen melding voor uw printen dat er zich dingen buiten afprintbereik bevinden? want wss is uwe kader buiten bereik.
Ne zelf getrokken kader ga je niet kunnen aanpassen denk ik met marges aanpassen, gewoon verkleinen en uwe tekst dan mss door marges wat ander schikken

dev!lke
11 juni 2007, 19:55
krijgde geen melding voor uw printen dat er zich dingen buiten afprintbereik bevinden? want wss is uwe kader buiten bereik.
Ne zelf getrokken kader ga je niet kunnen aanpassen denk ik met marges aanpassen, gewoon verkleinen en uwe tekst dan mss door marges wat ander schikken

ja ik krijg da soms.

TiZon
11 juni 2007, 23:28

hebk ook soms, mijn printer kan dat allemaal aan ;)