PDA

Volledige versie bekijken : Verzenden naar het buitenland

Netrem
9 juni 2007, 21:47
Heeft iemand ervaring met paketten verzenden naar het buitenland? Ik zet met enkele vragen.
Wat is de goedkoopste oplossing om buiten de benelux te verzenden (<5kilo)? De post vraagt 26 euro, UPS een goeie 20 en DHL 33. Zijn er nog andere transportfirma's? Zijn deze allemaal even betrouwbaar? Hoe werken DHL en UPS, komen die het pakket bij u thuis ophalen?

Moet er iets geregeld worden qua douane?

hopelijk worden toch enkele antwoorden beantwoord :)

EDIT: wat verder gezocht, TNT vraagt 58euro :wtf:, fedex 50. Hoe komen die aan zo gigantische prijsverschillen?

devilface
10 juni 2007, 12:34
Heeft iemand ervaring met paketten verzenden naar het buitenland? Ik zet met enkele vragen.
Wat is de goedkoopste oplossing om buiten de benelux te verzenden (<5kilo)? De post vraagt 26 euro, UPS een goeie 20 en DHL 33. Zijn er nog andere transportfirma's? Zijn deze allemaal even betrouwbaar? Hoe werken DHL en UPS, komen die het pakket bij u thuis ophalen?

Moet er iets geregeld worden qua douane?

hopelijk worden toch enkele antwoorden beantwoord :)

EDIT: wat verder gezocht, TNT vraagt 58euro :wtf:, fedex 50. Hoe komen die aan zo gigantische prijsverschillen?

Prijzen zijn sterk afhankelijk van de afstand he. Gij zegt nu "buiten de benelux" maar zowel Frankrijk en China zijn buiten de benelux, maar gaan wel een immens verschil in kosten geven he. T valt ook te zien of ge next day, dan wel day +2 , +3, +... kiest. Sneller is altijd duurder.

Ivm douanetoestanden. Ik dacht dat dat allemaal door de koerierdienst zelf in orde gebracht wordt. Alleen als ge speciale vergunningen moet hebben, moet ge die zelf aanvragen.

Netrem
10 juni 2007, 13:18
kheb altijd de goedkoopste formule genomen, naar berlijn

tzou maar stom zijn om prijzen te vergelijken als de bestemming niet hetzelfde is eh :)

das_dan_kleer
10 juni 2007, 23:32
GLS is volgens mij de goedkoopste

Netrem
11 juni 2007, 09:31
hehe die kende ik niet! En zijn inderdaad een pak goedkoper dan alle andere (verzending naar duitsland 12.80 (!!!!) euro).

Heb je ervaring met die firma?

das_dan_kleer
11 juni 2007, 11:25
Ik heb in het verleden veel pakjes ontvangen van GLS en k moet zeggen het is de beste verzendingsdienst die ik ken, vriendelijke manne, als ge zegt da als ge ni thuis bent da ze die maar ergens anders mogen afzetten, die maken daar geen probleem van, altijd supersnelle verzending. DPD is ook nog een verzendingsbedrijf maar niks anders dan problemen mee gehad.
Kan je als particulier verzenden met GLS ? Ik heb er nog nooit niks mee opgestuurd, enkel ontvangen.