PDA

Volledige versie bekijken : vista 64 bit ultimate OEM

devil
9 juni 2007, 10:54
yo

mijne neef verkoopt een nooit gebruikte wildows vista 64 bit OEM.
omdat hij toch bij xp blijft.

hij zou er een 170 EURO voor willen hebben.

DicE
9 juni 2007, 11:35
is dat'n 'Home Premium' of...? (Ultimate bv? geef'k je direct de vraagprijs :-))

greetz
D.

devil
9 juni 2007, 11:37
staat in de titel de ultimate

KoeKaTsJoE
9 juni 2007, 11:41
Als het werkelijk de Ultimate is:

bod van 175€ dan :)

devil
9 juni 2007, 12:09
mooi , dit staat open tot 18.00 U VANDAAG

KoeKaTsJoE
9 juni 2007, 12:10
Toch een legale versie hoop ik ;)

devil
9 juni 2007, 12:21
ja wat zou dat anders zijn ? ik kan u een kopie geven he als ge da liever hebt lol

KoeKaTsJoE
9 juni 2007, 13:24
Net gemerkt dat ik hem nieuw als OEM goedkoper kan kopen kopen (belgische site)

bij deze bod ingetrokken

devil
9 juni 2007, 13:47
waar dat

devil
9 juni 2007, 13:56
Dice is voorlopige winnaar met bod van 170

vanic
9 juni 2007, 14:03
waar dat

http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=331436

devil
9 juni 2007, 14:20
ja ma das nog eens 9 euo verzending

FEW
9 juni 2007, 14:32
Net gemerkt dat ik hem nieuw als OEM goedkoper kan kopen kopen (belgische site)

bij deze bod ingetrokken
OEM kunt ge normaal gezien toch alleen kopen als ge u ook een pc koopt?

devil
9 juni 2007, 14:39
nee mag je ook zo kopen

vanic
9 juni 2007, 14:42
ja ma das nog eens 9 euo verzending

ach bij jou zit de verzending al in de prijs ;)
is ook via koerier...

devil
9 juni 2007, 14:45
idd zit er in ja

LXDoom
9 juni 2007, 14:54
nee mag je ook zo kopen

Dat is dus niet waar.
info (http://www.microsoft.com/netherlands/partner/licenties/correctsoftwaregebruik/faq.aspx)

devil
9 juni 2007, 15:12
dat mag wel MS heeft dat zelf bevestigt , je moet dan een papier tekenen dat je systeem bouwer bent

Krulle
9 juni 2007, 17:18
je kan dat perfect gewoon zo kopen.
je moet zelfs geen papier tekenen hoor.

bij het openen van de verpakking verbreek je een zegel. door het verbreken van die zegel ga je automatisch akkoord met een hoop regels en voorwaarden. thats it.

LXDoom
9 juni 2007, 18:24
je kan dat perfect gewoon zo kopen.
je moet zelfs geen papier tekenen hoor.

bij het openen van de verpakking verbreek je een zegel. door het verbreken van die zegel ga je automatisch akkoord met een hoop regels en voorwaarden. thats it.
Er zijn idd een hoop computerwinkels die dat zo verkopen omdat ze genoeg pc (en losse onderdelen) verkopen om het aantal verkochte OEM licenties te verkopen.
Als je de link in mijn vorige post even nagaat kan je lezen wat er wel en niet mag met een OEM licentie volgens Microsoft.
De eula waar jij over spreekt handelt niet over het verkopen maar over het gebruik (copiëren, aantal pc's, ....) van het product.
Dat er OEM's los verkocht worden enzo maakt mij niet uit. Ik zou die honderden euro's prijsverschil met een upgrade of volledige versie ook uitsparen als ik Vista zou willen aanschaffen. Maar het is redelijk hypocriet om te zeggen dat Microsoft dit toelaat. Als er geen verschil in zou zijn moest er geen (goedkopere) OEM versie bestaan. Dan waren (de erg dure) upgrade en retail edities voldoende.

DicE
9 juni 2007, 18:31
FF tussen haken. kan je zo'n OEM versie 'clean' installeren?
of gaat die ook een draaiende XP 64bit versie eisen op de pc voor ie nog maar aan installatie wil beginnen?

ik heb nml ook al een legale 32bit home premium NL liggen, maar die wil enkel installeren vanuit XP :( wat redelijk suckt. (kwam met zo'n coupon bij aanschaf van xp mediacenter... was er wel niet bijgezegd natuurlijk.)

Gaat dat met deze ook zo zijn?
want dan trek'k mijn bod wel in. maakt toch geen verschil met huidige vista...
D.

LXDoom
9 juni 2007, 18:34
FF tussen haken. kan je zo'n OEM versie 'clean' installeren?
of gaat die ook een draaiende XP 64bit versie eisen op de pc voor ie nog maar aan installatie wil beginnen?

ik heb nml ook al een legale 32bit home premium NL liggen, maar die wil enkel installeren vanuit XP :( wat redelijk suckt. (kwam met zo'n coupon bij aanschaf van xp mediacenter... was er wel niet bijgezegd natuurlijk.)

Gaat dat met deze ook zo zijn?
want dan trek'k mijn bod wel in. maakt toch geen verschil met huidige vista...
D.
Neen geen probleem. Gewoon starten van dvd en installeren. Is je home premium een upgrade?

devil
9 juni 2007, 19:14
dice heeft de bieding gewonnen met zijn bod.

en idd dit is gewoon booten van de dvd en je kan installen , dus gewoon clean instal is geen probleem

DicE
9 juni 2007, 19:43
ik veronderstel van wel ja. ze noemden dat toch'n 'upgrade coupon'. Maar bij het registreren van die coupon hadden ze 't altijd over een OEM ook. Aangezien ik een xp media center oem bij m'n laatste pc had gekocht...

@devil: kan er eerst effectief bevestigd worden door de eigenaar dat deze vista echt wel installeert door te starten van DVD? De mijne boot ook direct van DVD, maar 't is pas bij't ingeven van de serial van vista dat hij begint te zeveren dat de licentie een 'upgrade' licentie is en dus enkel geinstalleerd kan worden door de installatie te starten vanuit 'n XP...

Neen geen probleem. Gewoon starten van dvd en installeren. Is je home premium een upgrade?

devil
9 juni 2007, 19:50
dat is zo wat ik zeg ik gebruik die zelf ook dus ik weet het ook .
dat gaat perfect echt hoor .

LXDoom
9 juni 2007, 19:53
ik veronderstel van wel ja. ze noemden dat toch'n 'upgrade coupon'. Maar bij het registreren van die coupon hadden ze 't altijd over een OEM ook. Aangezien ik een xp media center oem bij m'n laatste pc had gekocht...

@devil: kan er eerst effectief bevestigd worden door de eigenaar dat deze vista echt wel installeert door te starten van DVD? De mijne boot ook direct van DVD, maar 't is pas bij't ingeven van de serial van vista dat hij begint te zeveren dat de licentie een 'upgrade' licentie is en dus enkel geinstalleerd kan worden door de installatie te starten vanuit 'n XP...
Bij mijn nieuwe pc zat ook een ultimate OEM. Dat gaat echt zonder problemen hoor.
Als je die upgrade die jij hebt voor een zacht prijsje van de hand doet ben ik er nog wel in geïntresseerd. Al mag die normaal ook niet verkocht worden.

DicE
9 juni 2007, 20:09
Goed, 170€ incl. dan. ik PM je met 't adres. Stuur me je gegevens maar.

@LXDoom: wat zou je voor de Home Premium 32bit NL? 't is dan wel'n upgrade hé!

vanic
10 juni 2007, 01:26
@LXDoom: wat zou je voor de Home Premium 32bit NL? 't is dan wel'n upgrade hé!

dat zal gewoon zo'n versie zijn... die je kreeg ( eventueel voor 20€ "administratie kost) als je een nieuwe pc kocht tss 31 oktober en 31 januari ... waar nog een XP OEM werd op geïnstalleerd... dus als je die XP OEM niet hebt zal dit niet werken...

je "kreeg" zo'n versie adh van de serial van je XP ... en dan ook nog eens via de leverancier van je merkpc.