PDA

Volledige versie bekijken : Das Klote iPod

Kismet
8 juni 2007, 21:03
Ik heb hier een iPod 80GB geleend van mijn zus en ik wou mijn eigen muziek erop zetten. Aangezien ik Linux gebruik, gebruikte ik de programma "gtkpod". Al mijn mp3's waren gesynchroniseerd en ik wou ook enkele filmpkes erop zetten. Bezig met synchroniseren, tis bijna gedaan en wat gebeurt er gtkpod crasht!! :doh:
Ik kan gtkpod niet afsluiten en iPod ook niet ontkoppelen en op het scherm van iPod staat "Koppel niet los." Ik wist niet meer wat te doen en was ten einde raad. Dus besloot ik Linux af te sluiten. BIG MISTAKE!!!
Nu ben ik niet alleen al de mp3's van mijn zus kwijt maar ik kan ook niet meer iets opnieuw op zetten! Ik kan muziek, films enzo toevoegen via een bestand maar ik kan niet synchroniseren!!
En nog iets, als ik de "Info" sectie van de iPod bekijk zie ik bij de HD Capaciteit en Beschikbaarheid 2GB verschil, dus dat betekent dat er iets ter groote van 2GB nog opstaat maar ik kan niet zien wat. Mss staan de bestanden van mijn zus er nog op maar zijn verborgen geraakt omdat ik de PC zomaar afsloot, ik weet het niet!!
Kan iemand mij helpen aub! Een systeemherstel ofzo of int ergste geval een format!?...

successor
8 juni 2007, 21:09
ik zou je aanraden om eerst een format te proberen , en dan mss een firmware reflash (update) proberen als dat niet werkt.

verder ken ik niet veel van ipods, dus ik denk dat er andere mensen mss een beter idee hebben ?

imho sowieso een slecht idee om je mp3's niet te backuppen ....

Davion
8 juni 2007, 21:57
Hoort op Software forum, moved.

Implar
8 juni 2007, 22:07
liedjes op een Ipod staan altijd in een onzichtbare map; dus kijk eens als je die aanzet als ze erbij staan (map heet Ipodcontrol ofzo, en de liedjes zullen 'rare' namen hebben zoals SQSA ed

GoldenEye
8 juni 2007, 23:36
'k vindt dit ook dwaas dat bij een iPod de muziek bestanden rare namen krijgen. :(

grooverider
9 juni 2007, 19:26
'k vindt dit ook dwaas dat bij een iPod de muziek bestanden rare namen krijgen. :(

ligt niet aan uw ipod, maar aan itunes
er zijn alternatieven voor, en die moeten daarom niet slechter zijn. (bvb rhythmbox op ubuntu) Bij de meeste alternatieven is het ook gewoon mogelijk om liedjes van ipod => computer te kopiƫren, wat weeral bij itunes niet het geval is.

ik zou ook eens uw ipod doorzoeken met verborgen mappen zichtbaar, en zoniet zit er niets anders op dan is te flashen en/of firmware up te graden zeker. Als ge nu al die mp3's kwijt zijt, tja ... dan zult ge hieruit hopelijk wel geleerd hebben dat ge altijd backups moet nemen.

Ook moet ge er rekening mee houden dat er standaard al een bepaalde plaats wordt ingenomen voor het 'besturingssysteem' op uwe ipod, en hoe meer plaats op uw ipod en hoe meer functies - zoals video's/foto's - hoe meer plaats dat dat inneemt natuurlijk. Maar 2gb lijkt mij inderdaad wel erg veel. Ik kan ernaast zitten, maar bij mijn ipod van 6gb heb ik +/- 5,7 gb werkelijk tot mijn beschikking.

gerco
12 juni 2007, 18:56
Maar 2gb lijkt mij inderdaad wel erg veel. Ik kan ernaast zitten, maar bij mijn ipod van 6gb heb ik +/- 5,7 gb werkelijk tot mijn beschikking.

Ge moet natuurlijk ook wel bedenken dat een schijf van 80gb geen 80gb is. Valt uit te rekenen hoeveel gb dat 't wel juist is.. Is bij iedere harde schijf zo, zie maar in je pc een schijf van 120gb is eigelijk maar 111gb, schilt wel vrij veel.

m1dnight
13 juni 2007, 16:34
Ik zou uwen ipod terug in ne windows pc me itunes openen :) en dan ipod resetten, wa ge altijd kunt doen is uwen ipod zelf ook is resetten, ik geloof, menuknop en middeste knop tegelijk induwen, ofwel play knop en middeste knop :) maar in itunes kunt ge firmware updaten etc, en idd, eens een format proberen

het is geen ramp relax

edit: resetten doet ge in main scherm van itunes, als ge uwen ipod selecteert links