PDA

Volledige versie bekijken : KRETA, hoelang vliegen ??

*Argos*
8 juni 2007, 15:12
hoi everybody :)

we zouden graag eens een reisje maken naar kreta, richting Heraklion, heeft iemand daar een idee van hoelang het vliegen is ??

thx in advance :)

AdrianMutu
8 juni 2007, 15:13
3 à 4 uur dacht ek
mijn ouders komen vanavond terug van Kreta :p

*Argos*
8 juni 2007, 15:41
3 à 4 uur dacht ek
mijn ouders komen vanavond terug van Kreta :p
kan je dan eens vragen naar welk vliegveld ze gevlogen zijn, en hoelang het dan exact duurde aub ? :)

Santa
8 juni 2007, 15:44
3u30 ofzo inderdaad. Alleszins geen 2u en ook geen 5u. Tenzij je eerst half de wereld rondvliegt lek die Russen die met een hollandse reisorganisatie mee gingen skiën in Val Thorens :')

Rusland -> Nederland -> Zuid-Frankrijk :')

SoliD
8 juni 2007, 15:47
Exact is moeilijk te zeggen, maar de vluchtduur ligt rond de 3h naar Heraklion

Cash
8 juni 2007, 15:51
Dat is Heraklion airport, 3u10 min vliegen.
Vanuit Brussel raak je er met Olympic airlines denk ik.

Zorba
8 juni 2007, 16:03
Dat is Heraklion airport, 3u10 min vliegen.
Vanuit Brussel raak je er met Olympic airlines denk ik.

Of Jetairfly en Thomas Cook :)

*Argos*
8 juni 2007, 16:06
ok merci he manne voor de snelle response ;)

poemelnoepel
9 juni 2007, 15:13
Ik ben vorige zomer naar Chania geweest in Kreta, dit is wel minder ver dan Heraklion. Mijn vlucht duurde ongeveer 2u45min, maar we hadden wind mee.

TitaTovenaartje
17 juni 2007, 22:35
ik vertrek zondag

papier heb ik gekregen

24/06/07 vertrek brussel 6h45 aankomst Heraklion 11h10
Reken zelf maar

05/07/07 terug vertrek is 23h00 en aankomst 01h30
volgens de papieren

is ook een uur later daar dan hier
daar ook even rekening mee houden

Wover
18 juni 2007, 20:24
Waarom gebruiken die vliegtuigmaatschappijen eigenlijk altijd zo'n belachelijke uren. De twee keer dat ik al gevlogen heb was het ook heenreis zo vroeg en terugreis zo laat. Als uw vliegtuig rond 7u 's morgens opstijgt moede meestal al van 4u wakker zijn om dan een uur op voorhand op de vlieghaven te zijn, en dan hebde al helemaal niks meer aan uwe dag als ge ginder aankomt.

Tweak37
18 juni 2007, 21:03
liever een vroege vlucht dan een late ze, anders betaalt ge een nacht voor niks... aankomen voor de middag is ideaal.

Decay
20 juni 2007, 00:22
Vorig jaar ben ik nog met mijn vriending naar Kreta geweest en dat was 4 uurtjes naar heraklion. Maar pas op eh, reken de tijd die ge nodig hebt om naar uw hotel te geraken daar ook maar bij, want dat maakt uiteindelijk ook deel uit van uwen trip. Ik denk altijd, ah das maar zoveel uurkes vliegen maar dan ist opeens nog evenveel uurkes rijden :p
Naar waar in Kreta ga je ergens? Noordkust, Zuidkust? En welke stad, dorp?
Als je aan de Zuidkust zit moet je (ik verplicht het u :p) zeker eens de Samaria kloof doen. 14 km lange afdaling met adembenemende uitzichten en locaties. Erna zijn je bene zo goed als lam maar je kan wel direct in zee springen als je beneden bent + ze hebben daar zalige pittas aan da haventje :p

TitaTovenaartje
20 juni 2007, 15:27
ik wil die samaria kloof ook gaan doen. Is niet ver van waar wij gaan.
Maar denk dat mijn vriendin niet echt happig gaat zijn naar 14km wandelen in de hits :p
We hebben wel ergens een boottocht gevonden.
Zou ook fantastisch moeten zijn

poemelnoepel
21 juni 2007, 00:36
Ik heb zo'n boottocht gedaan. De blauwe lagune hebben we bezocht. Met een grote boot ( 100 man) zijn we eerst naar een oud piratenfort gevaren, daar kon je wat in het fort rondwandelen en wat genieten van het mooie uitzicht. Na het bezoek vaar je naar de blauwe lagune, ondertussen was er een barbeque aan boord van de boot. (was in de prijs inbegrepen, zo'n 55 € voor heel de dag als ik mij goed herinner). Die laguna was echt wel de moeite waard om eens te zien, het water is er bijna zo helder als kraantjeswater en de omgeving is prachtig. Het enige storende was de toch wel hevige wind op die dag. De samaria kloof heb ik niet bezocht omwille van dezelfde reden als die van jou tita :) (vrouwen é). Het was mijn eerste maal in Kreta, maar zeker niet de laatste. Zowiezo ga ik er ooit nog terug !

sh0s
21 juni 2007, 08:52
Samaria kloof is echt wel een aanrader, en niet bang zijn van hitte, is veel schaduw en op de X meter zijn er waterkraantjes. Neem dus zeker lege/volle Halve liter fleskes mee.

edit: idd pittas waren daar zalig in die haven :)

Arifiene
21 juni 2007, 13:06
Mja, toen wij Samaria hebben gedaan was het daar 53 graden, dusseh => nooit meer :p