PDA

Volledige versie bekijken : Salou

davyken
4 juni 2007, 02:08
Hallo iedereen!

Ik vertrek binnen 4 weken met enkele vrienden richting salou.
Maar ik heb een paar vraagjes voor de mensen op dit forum die er al geweest zijn:

1) wat zijn zoal de prijzen voor discotheken (inkom en drankjes)?
2) zijn er veel restaurants waar ze nederlands praten (niet dat engels een probleem is maar in eigen taal iets bestellen is leuker dan vraag je zeker niks verkeerd :) )?
3) kun je er ook scootertjes huren om omgeving eens te verkennen?
4) heeft er al iemand van jullie verbleven in appartementen "zahara", zo ja: wat is jullie ervaring ?
5) onze vlieger land in barcelona en we zoude daar taxi nemen naar salou, nu heb ik een website gevonden om een taxi te boeken maar weten jullie nog sites waar je dit kunt?

Ik hoop alvast op jullie juiste informatie!

groetjes

foo-pah
4 juni 2007, 03:31
Hallo iedereen!

Maar ik heb een paar vraagjes voor de mensen op dit forum die er al geweest zijn:

2) zijn er veel restaurants waar ze nederlands praten (niet dat engels een probleem is maar in eigen taal iets bestellen is leuker dan vraag je zeker niks verkeerd :) )?
4) heeft er al iemand van jullie verbleven in appartementen "zahara", zo ja: wat is jullie ervaring ?
5) onze vlieger land in barcelona en we zoude daar taxi nemen naar salou, nu heb ik een website gevonden om een taxi te boeken maar weten jullie nog sites waar je dit kunt?

groetjes

1) Discotheken zijn rond de €10 inkom, drankskes redelijk duur, pinten al vlot €3 geloof ik
2) Hier hebt ge pech denk ik
3) Scooters huren gaat zeker, maar moet ge ne zekere leeftijd voor hebben, 18 zeker nie genoeg
4) Niet geweest
5) Ik zou aanraden om de trein van barcelona luchthaven naar salou te nemen, is toch een 1,5u met de auto geloof ik en ge gaat u blauw betalen aan ne taxi.

davyken
4 juni 2007, 10:10
thx, valt nog mee de prijs van discotheek dan. da restaurant is dan ook geen probleem int engels gaat et ook ehn :). voor dienne trein, we waren dat ook eerst van zin om te doen. maar sommigen hebben beetje bang de verkeerde trein enzo te nemen. en op diene site waar ik het gekeken voor een taxi kwam het op 30 € per persoon (heen en trug).

DBK
4 juni 2007, 13:11
in heel veel restaurants hebben ze nederlandse menukaarten en de obers spreken vaak ook een woordje nederlands, ze worden tenslotte al jaren overspoeld door nederlanders. er loopt ook een spoorweg langs de spaanse kust, dus van vliegveld van barcelona kun je volgens mij op de trein zonder of ten hoogste 1 overstap, is misschien een goedkoper alternatief ( dacht ik toch, kan ook dat ik mijn vakantie in salou verwar met die in loret, salou is toch met Pacha daar een dorpje naast? )

davyken
4 juni 2007, 13:49
hey dbk,

bedankt voor de info over de restaurants. en ja pacha is in salou :) maar euh, het ding is nu dat ik wel al eens op de website gekeken heb van die spaanse spoorwegen, maar dat is daar niet simpel, ik vind er zelfs salou niet op. ik weet wel dat we 1 overstap ofzo zouden moeten maken, maar dan ist probleem dat we niet weten in welk station en ik weet niet zeker of die mensen van het station (op luchthaven?) engels gaan praten alhoewel dat wel zou moeten :).

Ik heb nog een vraagje:

omdat het de eerste keer is dat ik vlieg had ik graag wat tips ivm dat je oren kunne pijn doen als je opstijgt en land.

Alola
4 juni 2007, 14:22
Gewoon een kauwgom in je mond doen helpt genoeg bij mij (en zit met zware oorproblemen dus).

http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp?ID=s&page=hjhir160.jsp&NO=Salou&image.x=23&image.y=8
Ofte: trein kost 6.45. Ik zou weten wat kiezen (is rechtstreeks). En ik spreek nu wel Spaans, maar zo moeilijk is het nu toch ook weer niet, neem zo'n zakwoordenboekje mee.

davyken
4 juni 2007, 14:30
het station dat op de luchthaven van barcelona is, hoe heet dat?

Alola
4 juni 2007, 14:40
Aeroport :-) (ook wel de Sants zie ik net op de website van de luchthaven)

En Tren – De Barcelona a Salou (Met de trein - van Barcelona naar Salou)

La compañía de trenes Renfe cubre el servicio entre la estación de Barcelona Sants y Salou.
De treinmaatschappij Renfe verzorgt de dienst tussen de stations Barcelona Sants en Salou.

Los trenes comienzan a funcionar a las 5.49 y el último es a las 20.46. La frecuencia es de 25 minutos a una hora y media.
De treinen rijden vanaf 5u49 tot 20u46. Ze rijden om de 25 à 90 minuten.

Haz clic aquí para ver los horarios RENFE para viajar entre Barcelona y Salou en Tren
Klik hier om de uurregelingen van RENFE te zien als je van Barcelona tot Salou reist met de trein. (http://horarios.renfe.es/hir/hjhir030.jsp?&O=BARCE&D=65410&MON=EURO&AF=2001&MF=MM&DF=DD&SF=99&ID=i&PGM=hir2)

El viaje dura aproximadamente un hora y media y los precios de los billetes van desde 5,20 a 6 euros.
De reis duurt ongeveer anderhalf uur en kost 5,20 tot 6 euro.
Los precios y los horarios son sobre los trenes regulares. Encontrarás que hay trenes interurbanos entre Salou y Barcelona. Puedes tomar uno de estos si quieres, pero los billetes pueden costar hasta 15 euros.
De prijzen en uurregelingen zijn die van de gewone treinen. Je zult ook zien dat er intercitytreinen zijn tussen Salou en Barcelona. Je kunt ook een van deze nemen als je wilt, maar de tickets kunnen tot 15 euro kosten.

Haz clic aquí para ver información sobre los horarios y los billetes en el sitio web de RENFE.
Voor meer informatie over de uurregelingen en tickets op de website van de RENFE, klik hier. (http://www.renfe.es/)

davyken
4 juni 2007, 14:48
ok bedankt voor de informatie

davyken
4 juni 2007, 15:40
ik ben hier nog eens :)

ik heb nu ook eens rondgekeken op de internationale reisplanner van nmbs en daar kan ik ook zien dus dat ik van in barcelona sants naar salou reizen.
Nu weet ik niet zeker of barcelona sants zich ook daadwerkelijk in de luchthaven bevindt of ernaast zoals het hier in brussel het geval is. weet iemand dit?

atmoS.
4 juni 2007, 16:38
Trouwens als je echt met de taxi wil gaan staan er sowieso enkele tientallen aan de uitgang van de luchthaven, dag en nacht.

PS: Geeuwen helpt ook tegen de oorpijn :p

Tah_b00nz0r
4 juni 2007, 16:53
idd met vliegen en u oren zijn de oplossingen

kauwgom
geeuwen
en u neus dichtknijpe en lucht door u neus blazen dan (alee probere :p ) en dan ne keer erna geeuwke doen :p dan zijn uw oren meestal ook terug open :D

Tits
11 juni 2007, 12:11
Hallo iedereen!

groetjes

Ik ben vorig jaar daar geweest en ga dit jaar opnieuw (9-19 juli)

Valt allemaal goed mee vond ik, inkom is dikwijls gratis als ge vroeg gaat of kaarten krijgt van proppers... In Pacha ben ik steeds met een gratis kaartje binnegeraakt... Snoepy's bv was 10 euro na 12 uur, dan zorgt ge gewoon da ge om 10 voor 12 daar zijt ofzo hé:)... danscafé's is meestal gratis of 5 euro zoals skihut... Pacha ligt niet in Salou zelf, ma in Pineda, je kan een busje pakken naar daar, zeker is doen, want da is niet te vergelijken met discotheken hier in belgica..
2) zijn er veel restaurants waar ze nederlands praten (niet dat engels een probleem is maar in eigen taal iets bestellen is leuker dan vraag je zeker niks verkeerd :) )? Aangezien wij een hotel hadden met all inclusive zijn we niet écht veel gaan eten, maar ze verstaan er op sommige plaatsen wel nederlands... der zijn ook veel hollandse eettenten zoals bruintje beer ofzo iets...
3) kun je er ook scootertjes huren om omgeving eens te verkennen? Ja da zal der wel zijn, maar daar weet ik nix van
4) heeft er al iemand van jullie verbleven in appartementen "zahara", zo ja: wat is jullie ervaring ? Nope
5) onze vlieger land in barcelona en we zoude daar taxi nemen naar salou, nu heb ik een website gevonden om een taxi te boeken maar weten jullie nog sites waar je dit kunt? kweet niets, ik had indertijd gekeke bij aankomst in Reus, ma toen zijn we toch met de bus gegaan...

davyken
11 juni 2007, 15:39
bedankt voor je reactie! we zullen elkaar net missen want wij gaan van 2 tot 9 juli, maar veel plezier daar!

jawadde001
11 juni 2007, 20:46
ik vertrek ook in juni naar salou. Alle, we zijn nog aan het twijfelen tussen dat of ibiza :)
Maar wij gaan met de auto (is wel iets minder comfortabel dan het vliegtuig, maar pakken goedkoper).
iemand een idee of het nog mogelijk is een appartementje of iets dergelijk daar te huren of is het daar al te laat voor...

svendevil
13 juni 2007, 12:55
Ik ga de laatste week van augustus met 2 maten naar Salou om ons eens goe te laten gaan... :doc:
is het daar echt het paradijs zoals ze beweren? Ik heb gehoord dat ze daar allemaal monokini en met stringzwembroekjes loslopen :woohoo:

We gaan er naartoe omdat we hopen dat het daar zo zal zijn zoals in "hete kussen in Salou" (wie het zich nog herinnerd)

PS: ga jij maar met de auto, ik heb maar 50 euro betaald voor vliegtuig

Tits
13 juni 2007, 15:53
ik vertrek ook in juni naar salou. Alle, we zijn nog aan het twijfelen tussen dat of ibiza :)
Maar wij gaan met de auto (is wel iets minder comfortabel dan het vliegtuig, maar pakken goedkoper).
iemand een idee of het nog mogelijk is een appartementje of iets dergelijk daar te huren of is het daar al te laat voor...

http://www.spanjeselect.nl/ , hier kan je appartementen, hotels, etc boeken zonder vervoer... is een deel van solmar.nl... daarmee hebben wij onze reis geboekt... goedekoop en betrouwbaar

Ik ga de laatste week van augustus met 2 maten naar Salou om ons eens goe te laten gaan... :doc:
is het daar echt het paradijs zoals ze beweren? Ik heb gehoord dat ze daar allemaal monokini en met stringzwembroekjes loslopen :woohoo:

We gaan er naartoe omdat we hopen dat het daar zo zal zijn zoals in "hete kussen in Salou" (wie het zich nog herinnerd)

PS: ga jij maar met de auto, ik heb maar 50 euro betaald voor vliegtuig

der vallen idd wel wat tetten te zien op het strand, dikwijls slettentetten, maar ook wel lieve tetjes...

Daar is wel een paradijs als je dat wilt, maarja this tezien ook wat je zelf dervan maakt hé... der lopen toch wel een aantal meiden rond die hun benen vrij snel open doen... De locale meiden zijn dat precies ook wel gewoon daar...en ja die hollandse en engelsen...

R-evolution™'
13 juni 2007, 16:21
voor discotheek , gewoon gratis inkom fixen bij poppers, als je met wat kameraden bent lukt dat meestal wel.

mijn vlieger naar salou vertrekt trouwens de eerste week van augustus ergens :D

davyken
13 juni 2007, 16:34
:) en ik twijfel nog steeds of we met de trein van barcelona naar salou zouden gaan of met de taxi. het scheelt hem wel in prijs maja, moet gaan beslissen want als we taxi nemen gaak die mss boeken via een website, of rijden de taxi's die aan de luchthaven staan ook naar salou?

davyken
15 juni 2007, 11:59
ik zit nu wel nog met een probleem, dus als we toekomen gaan we gewoon de trein nemen. Het probleem is echter de dag dat we naar huis terugkeren. Onze vlucht vertrekt rond 6u 's morgens en dan rijden er geen treinen dus dan moeten we een taxi boeken. Heeft iemand van jullie tips om dat te doen website van taxibedrijven ofzo, heb me al doodgezocht :)

en ik heb ook al op internet gelezen dat er in salou 2 plaatsen zijn waar altijd taxi's staan. Maar rijden die ook naar Barcelona want dat is toch zo'n 100km hoor. weet iemand dit?

svendevil
24 juli 2007, 16:39
Is al iemand gedurende de afgelopen maand naar salou geweest?
Review? Versiertips? :D

kRa
17 september 2007, 20:14
is er de eerste 2 weken van oktober nog iets te zien daar?
(ga met de ouders dus algemeen bedoeld , niet alleen het uitgangsleven)

CyberOps
17 september 2007, 20:35
Is al iemand gedurende de afgelopen maand naar salou geweest?
Review? Versiertips? :D

vorig jaar hier. Een vakantie in salou met zon en babes, kan gewoon niet stuk! En versiertrucs blijven in ieder land over 't algemeen gelden :p

is er de eerste 2 weken van oktober nog iets te zien daar?

ouw mensen?

@davyken: jammer dat uw vlieger in Barcelona landt. Wij landden in Reus en daarna namen we gewoon de bus (20 min)

davyken
18 september 2007, 11:27
tis nu wel al 2 maand geleden, ma kom. Salou was echt super. we hebben er ons rotgeamusseerd. Omdat we int begin van het verlof gegaan zijn was het er nog niet zo druk. de discotheken flashback en snoepy's waren echt wel goed. de boulevard vond ik trouwens ook prachtig. Ook was er veel keuze om ergens te eten, je had er echt alles. Maar waar het echt lekker eten en gezellig eten was , is in het heiniken hoek. Onze plannen voor volgend jaar zijn alvast om terug te gaan maar dan voor iets langen en midden in de vakantie :).

grtz

chosen1
18 september 2007, 12:54
maat van mij is een aantal jaren geleden naar Salou geweest en die had op 7 dagen met 10 verschillende vrouwen seks gehad :eek:

volgens mij gaan er daar véél mensen naar huis met 1 of andere soa :p

screaM^
18 september 2007, 13:56
frakskes mijn beste... frakskes

Xevven
18 september 2007, 14:00
vorig jaar hier. Een vakantie in salou met zon en babes, kan gewoon niet stuk! En versiertrucs blijven in ieder land over 't algemeen gelden :p

amagawd gij waart daar ook ofwa :hug:

CyberOps
18 september 2007, 21:49
amagawd gij waart daar ook ofwa :hug:

i'm everywhere :cool:

davyken
10 oktober 2007, 02:43
hey,

We zijn dus van plan om deze zomer terug naar Salou te gaan. Nu ben ik al zo'n beetje aan het rondkijken voor een hotel. We kiezen dit jaar voor een hotel omdat het ons goedkoper zal uitkomen doordat we nu langer dan 14 dagen willen blijven. Heeft er iemand tips/voorkeur voor een goed hotel van jullie. We zoeken eigenlijk gewoon iets in de straal van ong. 600m van het strand, mag een beetje luxe aan zijn ;) . We zouden ook gaan voor een all in optie. BTW nog iemand die van plan is deze zomer te gaan? Wij gaan midden in het seizoen (ong. laatste week juli tot eind 1ste of 2de week van augustus)
En als iemand een tip kan geven welk reisbureau we het beste nemen, welcome..

grtjs!