PDA

Volledige versie bekijken : Aankoop via DHL = save buying?

MAXXUR
3 juni 2007, 12:01
Hoi,

Ik heb hier een fantastische aanbieding van iemand, zijn quote uit een email van hem vat eigenlijk alles samen:

Hello,

I am glad you want to purchase my laptop. Before we proceed the transaction, I want to let you know that is brand new in original sealed box with all the parts and accessories included. Also, it comes with 1 year full warranty and it is covered by every Center Service from all the world.

So,if you want to buy it, please send me your full name and your full shipping address, and I will send it to you by DHL.I am offering to pay for all shipping & insurance fees,also,a 30 day return policy will be included.

Thank you!

Klinkt natuurlijk een beetje als oplichterij (de aanbieding is heel strak en hij biedt de laptop als luxemburger aan op een belgische site). Maar als ik dit via DHL doe, kan ik dan zeker zijn van een veilige transactie? Voor zover ik weet stelt hij de transactie in, wordt die geactiveerd als ik aan DHL betaal en betaalt DHL aan de transacteur zogauw ik DHL laat weten dat alles dat ik ontvangen heb werkend en gewenst is. Van dit laatste ben ik echter niet heel zeker, wat is jullie mening?

thanks

|XcW|
3 juni 2007, 12:12
Hoi,

Ik heb hier een fantastische aanbieding van iemand, zijn quote uit een email van hem vat eigenlijk alles samen:

Klinkt natuurlijk een beetje als oplichterij (de aanbieding is heel strak en hij biedt de laptop als luxemburger aan op een belgische site). Maar als ik dit via DHL doe, kan ik dan zeker zijn van een veilige transactie? Voor zover ik weet stelt hij de transactie in, wordt die geactiveerd als ik aan DHL betaal en betaalt DHL aan de transacteur zogauw ik DHL laat weten dat alles dat ik ontvangen heb werkend en gewenst is. Van dit laatste ben ik echter niet heel zeker, wat is jullie mening?

thanks

Vraag eens of ge hem moogt gaan halen. Luxemburg is maar een klein 2 uur rijden hé. Als hij je zijn echt adres geeft kunde het misschien vertrouwen.

das_dan_kleer
3 juni 2007, 12:18
DHL werkt zo niet volgens mij, DHL is enkel een vervoersfirma en volgens mij doen ze niet aan Third-party service. Er bestaan wel van die firma's dat jij het geld aan hun eerst betaald vervolgens stuurd de verkoper de laptop naar hun die dan de laptop gaan doorsturen naar u, ben je tevreden dan krijgt de verkoper pas zen geld en anders kan je het pakket gewoon terugsturen en krijg jij je geld terug, volgens mij is deze email ook wel te mooi om waar te zijn en gaat het hier om oplichterij. Voorzichtigheid toch geboden hier

MAXXUR
3 juni 2007, 12:35
Dus wat die verkoper verkondigt klopt helemaal niet? Er valt helemaal niets over te schrijven naar DHL?

Gamer
3 juni 2007, 12:37
Waarom in het Engels ?

Ruben182
3 juni 2007, 12:40
Dat ruikt enorm veel naar spam..

MAXXUR
3 juni 2007, 12:43
Mja, omdat ik de mail heen ook in het engels heb gestuurd (frans/duits liever ni eh :p)
Kheb hem nu gemaild om somehow te bewijzen dat hij de laptop echt bezit, dan zijn we weer een stap dichter bij zekerheid. (zijn foto's bij de advertentie zijn alleszins vrij uniek, lijkt me niet van ergens anders gehaald te zijn)

NoizeSuppressor
3 juni 2007, 12:46
snap niet dat iemand risico zou lopen, als de aanbieding toch al zo fantastisch is ga je niet veel minder aan diesel kwijt zijn dan aan verzending via dhl, ZONDER risico op eventueel niet verzenden van de laptop...

soit, als ge graag roulette speelt be my guest :)

phixiuZ
3 juni 2007, 16:05
Gaat er gewoon om als het toch zo nen mooien deal is?

brechtvm
3 juni 2007, 17:06
vraag tel-n°/adres/naam/... en verifieer die zaken op voorhand allesinds (1207-systeem)...

foto van de laptop met briefje erbij '<verkoper zijn naam>'

dan hebt ge toch al 'iets'

MAXXUR
3 juni 2007, 20:07
Hij stelt nu voor via TNT te sturen. Doen dezen aan zoiets als ik beschreef in de beginpost? Of kunnen dezen enkel puur verzenden ?

hangtetten
3 juni 2007, 22:30
ik vind het redelijk erg dat er blijkbaar zo enorm veel achterlijke, domme kloten zijn (en niet alleen op dit forum) die nog zulke praktijken en "deal of a lifetime" zaakskes geloven

man man man .... loopt es nen dag door de Veldstraat met zo een hangbord op uwe rug en zetter op: i'm stupid and naive, rip me off and take my money

Desert
3 juni 2007, 23:01
laat het hem opsturen via dhl of tnt en als het toekomt kunt ge het direct controleren aan uw deur

brechtvm
3 juni 2007, 23:03
laat het hem opsturen via dhl of tnt en als het toekomt kunt ge het direct controleren aan uw deur

ervaring spreekt ? :naughty:

open doen van het pakket mag niet..
dus 5kilo kasseien erin is al genoeg ;)

Macdude
4 juni 2007, 00:45
Brecht heeft gelijk gij moet eerst aftekenen en dan moogt gij da pakske openmaken. Tegen dat gij tegoei door hebt dat ge int zak zijt gezet zit die koerier al trug in zen camionette.
Als gij direct aan de koerier moet betalen is da vantzelfde he eerst betalen en aftekenen dan krijgt ge u pakketje en als et dan niet juist is dan kan die koerier zeggen ja ge hebt getekend he.

En als ge der zelf om moogt gaan let dan ook maar op da ze u geld nie afpakken en u dan laten staan.
Deals of a lifetime en niet int Nederlands let dan maar goed op.

Desert
4 juni 2007, 10:38
opendoen is geen probleem spreek ui!t ervaring

brechtvm
4 juni 2007, 10:51
opendoen is geen probleem spreek ui!t ervaring

dus een 'beschadigd' pakket terugsturen naar afzender = geen probleem ? :doc:

got my point ?

Desert
4 juni 2007, 10:52
is niet beschadigd ge doet da mooi open als ge da wilt