PDA

Volledige versie bekijken : agressiviteit van allochtonen normaal en geaccepteerd?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Racemaniac
3 juni 2007, 11:07
recent zien we weer mooie voorbeelden van hoe men (moet?) omgaan met agressiviteit van allochtonen...

da ongeval met die peuter die werd omgereden: dader (die wss ni eens echt in fout is) mag ni meer in gent komen uit angst voor aanvallen (wat de familie ook in interviews bevestigden, ze waren ffs aan't twijfelen tss da kind helpen en de dader te gaan aanvallen...)

Da zwembad dat nu, zoals vele anderen, zwemshorts verbied om de allochtonen die ruzie komen maken weg te houden. wa nog erger is, is dat ze daarvoor al een halte van de lijn hebben verlegd, omdat dazelfde krapul een spoor van vernieling tss de halte en het zwembad achterliet...

't zijn nu twee voorbeelden die de voorbije 24 uur in de pers zijn geweest, en ge zult er wss met het grootste gemak véél meer vinden...

de hamvraag is: hoelang kunnen wij nog zoiets tolereren?? hoelang kunnen wij die mensen gewoon laten doen, en alle mogelijke maatregelen nemen om da te vermijden, ipv die mensen ne keer aan te pakken...

a242050
3 juni 2007, 11:15
Wij kunnen dat niet meer toleren, maar wie gaat er iets aan doen? Belgen zijn maar pussies imo. Als er in Spanje bv. een groepje allochtonen begint uit te pakken tegen een Spanjaard, komt elke Spanjaard direct helpen, hier lopen de Belgen gewoon weg :x

deathsythe
3 juni 2007, 11:20
wij 'accepteren' dat, omdat wij anders als pure rascist worden beschouwd...
wat belachelijk is mja...

Laurens100
3 juni 2007, 11:24
Wat je vooral niet moet gaan doen, is veralgemenen.
Je hebt bij elke etnische groep krapuul, en in de media tonen ze graag de voorbeelden van een andere etnische groep. Daardoor ga je denken dat het alleen maar zij zijn die voor problemen zorgen.

Maar dat voorbeeld van het zwembad is natuurlijk erg, we moeten aan zo'n dingen niet toegeven!

freeza
3 juni 2007, 11:29
Ik vind dat je hier maar al te snel wordt gezien als rascist...

Wat ik ook redelijk irritant vind is dat er enorm veel mensen zijn die gewoon ontkennen dat er problemen zijn of de problemen gewoon negeren. :s

a242050
3 juni 2007, 11:50
Wat je vooral niet moet gaan doen, is veralgemenen.
Je hebt bij elke etnische groep krapuul, en in de media tonen ze graag de voorbeelden van een andere etnische groep. Daardoor ga je denken dat het alleen maar zij zijn die voor problemen zorgen.

Maar dat voorbeeld van het zwembad is natuurlijk erg, we moeten aan zo'n dingen niet toegeven!

Veralgemenen ? Lees die thread hieronder eens: Marokkanen tussen de 18 en 24 ofzoiets plegen 4 keer zoveel misdrijven dan Belgen... Is dat dan veralgemenen? Neen, dat is gewoon dat er iets scheelt met hun mentaliteit...

Japser
3 juni 2007, 11:50
Da zwembad dat nu, zoals vele anderen, zwemshorts verbied om de allochtonen die ruzie komen maken weg te houden. wa nog erger is, is dat ze daarvoor al een halte van de lijn hebben verlegd, omdat dazelfde krapul een spoor van vernieling tss de halte en het zwembad achterliet...

tis nen MIVB bus die verder rijdt als tijdens het jaar, die betaald wordt door Beersel om die mannekes een plezierke te gunnen

noreeeee
3 juni 2007, 11:52
Ik heb dat interview ook gezien van die familie van die peuter dat omver was gereden. Zij wouden gwn achter de dader te gaan om die nummerplaat op te schrijven. Ge zou voor minder als de auto die aan kwam gereden gewoon weg rijdt. Trouwens de dader was wel in fout hij had zjin rijbewijs nog niet en mocht niet alleen rijden.

Maar bon, Idd er zijn problemen met allochtonen (ik ben zelf half marrokaan, dit is wel nog iets anders als de meeste). Ik doe zelf niks verkeerd en ben een heel brave jongeman. Dus ik vind het fout om het op alle mensen te steken met een andere huidskleur.

Gewoon de deliquente jongeren aanpakken zonder een hele groep te gaan discrimineren is dat nu zo moeilijk. Je moet ook niet zoals bij de Spanjaarden alle allochtonen afslagen. Bel gwn ffs de politie. Ik weet dat mensen dat al bijna niet meer durven. Maarja ..

n0sTRa
3 juni 2007, 11:53
Belgen zouden beter eens op straat komen en tonen wie er nog altijd de baas is !

noreeeee
3 juni 2007, 11:54
Veralgemenen ? Lees die thread hieronder eens: Marokkanen tussen de 18 en 24 ofzoiets plegen 4 keer zoveel misdrijven dan Belgen... Is dat dan veralgemenen? Neen, dat is gewoon dat er iets scheelt met hun mentaliteit...

Het blijft nog altijd veralgemen. Kijk naar Ali en kijk naar mij. We doen niks fout. En toch zou je ons in den bak willen steken.

jormund
Laten we erop kloppen op het ritme van de makakkendans...
Ja er is teveel politieke correctheid, possitieve discriminatie, verzwijging van probleemgevallen bij allochtonen, etc etc.
Daar moet iets aan gedaan worden ,beleidsmatig en cordaat, geformuleerd beleid maw.
Maar wat in godsnaam wil je bereiken met een titel als
"agressiviteit van allochtonen normaal en geaccepteerd?"
en zinnen als:
't zijn nu twee voorbeelden die de voorbije 24 uur in de pers zijn geweest, en ge zult er wss met het grootste gemak véél meer vinden...

"de hamvraag is: hoelang kunnen wij nog zoiets tolereren?? hoelang kunnen wij die mensen gewoon laten doen, en alle mogelijke maatregelen nemen om da te vermijden, ipv die mensen ne keer aan te pakken..."

Je doet niet eens moeite om je onderliggende haatdragende motieven(wat trouwens ook nog eens overduidelijk afdruipt van reacties in andere topics) te verbergen en nog minder om een poging te doen tot nuancering of enige vorm van gefundeerde opinievoering eigenlijk.
Maar ja als gij een zoveelste allochtonendebat wilt voeren met zo'n uitgangspunten, be my guest, het zou het 10.000ste fluttopic erover zijn.
Heb je er ooit al eens aan gedacht dat de reden dat de discussie erover zo moeilijk ook van twee kanten komt, zoals dit uitganspunt?
Er kan geen discussie mogelijk zijn tussen "wij zijn tegen de multiculturele maatschappij, smijt ze allemaal buiten" en "wij als allochtonen eisen het recht op volledig te leven naar waarden, normen en rechten van herkomst, ook i.v.m taal en godsdienst en deze poneren boven alle andere".

noreeeee
Belgen zouden beter eens op straat komen en tonen wie er nog altijd de baas is !

Foute mentaliteit. Gewoon de politie bellen als er iets is. Zou al veel helpen. Zowel bij Marokkanen als bij Joegoeslaven als bij autochtonen..

Crabtree
3 juni 2007, 11:55
Wij kunnen dat niet meer toleren, maar wie gaat er iets aan doen? Belgen zijn maar pussies imo. Als er in Spanje bv. een groepje allochtonen begint uit te pakken tegen een Spanjaard, komt elke Spanjaard direct helpen, hier lopen de Belgen gewoon weg :x

Idd, mentaliteit moet hier eens veranderen

noreeeee
3 juni 2007, 11:57
Dit is weer een thread waarvan de Vlaams Blokkers hun vingers aflikken. Alleen is de grap dat zij ook geen oplossing weten buiten iedereen afslagen.

Bubbling Zombie
3 juni 2007, 12:07

Dat is puur omdat wij die mensen alle kansen geven. Als ze die kansen niet aannemen, geven we onszelf dan ook nog de schuld. Wij cijferen ons altijd veel te hard weg. Eeuwig schuldgevoel enzo zeker. Jormund zijn post is daar een schoolvoorbeeld van. 't ligt nooit aan hen, altijd aan onszelf

n0sTRa
oog om oog, tand om tand zeker ...

Genious
Goh ja, de mensen die ontkennen dat er duidelijk een groter criminaliteitsprobleem is bij allochtonen helpen eigenlijk niemand vooruit.

Als we eens die stomme racismezever laten vallen en ook bepaalde tolerantie en softe maatregelen (tegen eender welk crapuul!), dan wordt iedereen daar beter van.
Zowel de autochtone bevolking die niet meer te klagen heeft over onrechtvaardigheid en de allochtone bevolking kan niet meer veralgemeend worden met de klootzakskes die ertussen zitten, want die worden niet meer ongestraft gelaten.

Maar ja, als ge wilt weten hoe erg het is met iedereen die klaagt van racisme te beschuldigen, dan moet ge enkel maar eens de echte zuivere definitie van racisme opzoeken en eens denken wat die definitie vandaag eigenlijk geworden is.

LaCucaracha
3 juni 2007, 12:15
Dit is weer een thread waarvan de Vlaams Blokkers hun vingers aflikken. Alleen is de grap dat zij ook geen oplossing weten buiten iedereen afslagen.

toch wel hoor, maak je geen zorgen;)

bvb structurele hervorming van justitie: strafbare leeftijd verlagen naar 16 jaar, leeftijd waarop een minderjarige uit handen kan gegeven worden verlagen naar 14 jaar
verder: zogenaamde "overlast" duidelijk strafbaar omschrijven en recidivisten veel strenger straffen
dit is de theorie, in praktijk: soort tuchkampen bouwen zoals in vs voor onverbeterlijke jongeren, nultolerantie---> bij amok aan een zwembad bvb direct meepakken in combi en voor paar dagen den bak in ( iemand moet (indien nodig) minstens 72u van zijn vrijheid kunnen beroofd worden zonder aanhoudingsbevel)
verder: meer gevangenissen bouwen en de wet Lejeune afschaffen
en politie pepperspray geven want hun pistool kunnen ze niet gebruiken zonder aangeklaagd te worden en met hun matrakske ist oko maar zielig:p
voila;)

jormund
3 juni 2007, 12:19
gezever
;)

das eigenlijk hetzelfde zeggen als klop er maar op, maar dan het uit handen geven aan de politie en er een politiestaat van maken, ja dat gaat echt de gehele problematie i.v.m multiculturisme oplossen:oink:

LaCucaracha
3 juni 2007, 12:45
das eigenlijk hetzelfde zeggen als klop er maar op, maar dan het uit handen geven aan de politie en er een politiestaat van maken, ja dat gaat echt de gehele problematie i.v.m multiculturisme oplossen:oink:

hmm, leer eerst eens spellen;)
problematie bestaat niet, tis problematiek
multiculturisme bestaat al evenmin...
en idd, goed gezien, ik ben voor een politiestaat: wie nix misdoet, moet niet vrezen;)

russian
3 juni 2007, 12:52
Er is reeds lang een vervlakking van de maatschappij waar waarden en normen weinig of niet meer worden gerespecteerd en waar enige vorm van discipline niet meer aan de orde is. Ik denk wel dat er ooit een kentering komt. Dat is een gewone cyclus.

Afslagen :doh:.

Op het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland heeft men de eerste dagen de zachte aanpak proberen hanteren. Gevolg: miserie. Naar het einde toe nultolerantie en de problemen verdwenen dan ook. En dat gaat dan niet over afslaan. Iemand die iets mispeutert effectief berechten zou al veel zijn. En blijkbaar lukt dat hiet zelfs niet.

PapaGanz
3 juni 2007, 12:53
Sja, in Spanje hebben ze een fascistische geschiedenis, hier daarentegen :p

Gavin
3 juni 2007, 12:57
Dat is puur omdat wij die mensen alle kansen geven. Als ze die kansen niet aannemen, geven we onszelf dan ook nog de schuld.
Hier komt het op neer.

Santa
3 juni 2007, 13:02
Ik zal NOOIT Vlaams Blok stemmen omdat ik die partij verafschuw voor hun gruwelijke ideeen en non-politiek. Alleen over allochtonen en angst spreken ze zich uit en over de andere, belangrijke, thema's hebben ze geen mening of een onuitgesproken mening.

Maar wat ik wil vind dat is dat ze dat allochtone krapuul eens ZWAAR mogen beginnen aanpakken. In een uitmesting van die krapuulbuurten in Molenbeek en Schaarbeek en in een terugdroppen in hun land van oorsprong zie ik geen graten als bepaalde van hen totaal geen moeite doen zich te integreren en op de koop toe ons land nog eens komen verzuren ook door in de criminaliteit te leven op de bijstand.

Japser
3 juni 2007, 13:31
Ik zal NOOIT Vlaams Blok stemmen omdat ik die partij verafschuw voor hun gruwelijke ideeen en non-politiek. Alleen over allochtonen en angst spreken ze zich uit en over de andere, belangrijke, thema's hebben ze geen mening of een onuitgesproken mening.

Maar wat ik wil vind dat is dat ze dat allochtone krapuul eens ZWAAR mogen beginnen aanpakken. In een uitmesting van die krapuulbuurten in Molenbeek en Schaarbeek en in een terugdroppen in hun land van oorsprong zie ik geen graten als bepaalde van hen totaal geen moeite doen zich te integreren en op de koop toe ons land nog eens komen verzuren ook door in de criminaliteit te leven op de bijstand.

welke andere partij ziede gij die krapuulbuurten uitmesten dan ?

Ik dacht da ook nooit, ik stem nooit VB...
Maar als ik nu int stemkotje sta ga ik toch al eens beginnen twijfelen(wss nog altijd NVA ma kom)

noreeeee
3 juni 2007, 13:33

bvb structurele hervorming van justitie: strafbare leeftijd verlagen naar 16 jaar, leeftijd waarop een minderjarige uit handen kan gegeven worden verlagen naar 14 jaar
verder: zogenaamde "overlast" duidelijk strafbaar omschrijven en recidivisten veel strenger straffen
dit is de theorie, in praktijk: soort tuchkampen bouwen zoals in vs voor onverbeterlijke jongeren, nultolerantie---> bij amok aan een zwembad bvb direct meepakken in combi en voor paar dagen den bak in ( iemand moet (indien nodig) minstens 72u van zijn vrijheid kunnen beroofd worden zonder aanhoudingsbevel)
en politie pepperspray geven want hun pistool kunnen ze niet gebruiken zonder aangeklaagd te worden en met hun matrakske ist oko maar zielig:p
voila;)

Een gevangen kost 100€ per dag aan de maatschappij.

noreeeee
3 juni 2007, 13:35
Laten we anders zo doen als in de cafés vroeger. Een plakaatje waar op staat interdit au nord africain. En dan laten we elke avond voorpost en VMO patrouilleren door de wijken. HeuJJJ

Racemaniac
3 juni 2007, 13:42
Laten we erop kloppen op het ritme van de makakkendans...
Ja er is teveel politieke correctheid, possitieve discriminatie, verzwijging van probleemgevallen bij allochtonen, etc etc.
Daar moet iets aan gedaan worden ,beleidsmatig en cordaat, geformuleerd beleid maw.
Maar wat in godsnaam wil je bereiken met een titel als
"agressiviteit van allochtonen normaal en geaccepteerd?"
en zinnen als:

"de hamvraag is: hoelang kunnen wij nog zoiets tolereren?? hoelang kunnen wij die mensen gewoon laten doen, en alle mogelijke maatregelen nemen om da te vermijden, ipv die mensen ne keer aan te pakken..."

Je doet niet eens moeite om je onderliggende haatdragende motieven(wat trouwens ook nog eens overduidelijk afdruipt van reacties in andere topics) te verbergen en nog minder om een poging te doen tot nuancering of enige vorm van gefundeerde opinievoering eigenlijk.
Maar ja als gij een zoveelste allochtonendebat wilt voeren met zo'n uitgangspunten, be my guest, het zou het 10.000ste fluttopic erover zijn.
Heb je er ooit al eens aan gedacht dat de reden dat de discussie erover zo moeilijk ook van twee kanten komt, zoals dit uitganspunt?
Er kan geen discussie mogelijk zijn tussen "wij zijn tegen de multiculturele maatschappij, smijt ze allemaal buiten" en "wij als allochtonen eisen het recht op volledig te leven naar waarden, normen en rechten van herkomst, ook i.v.m taal en godsdienst en deze poneren boven alle andere".
en gij kunt even goed elk zo'n topic proberen stilleggen met te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn (wa'k zeker ni ontken), mijn haat te verkondigen (die er zeker ni is, 'k heb nix tegen allochtonen), ons allemaal als VB aanhangers te verklaren, wa zeker ni is, enz...

het probleem is gewoon dat de mensen in de straat dit meer en meer zien, en dit niet meer tolereren. dat 'racisme' toeneemt is niet verwonderlijk als mensen zich machteloos beginnen voelen tegenover een bevolkingsgroep die duidelijk veel meer misdrijven pleegt (is nog maar net gepost dat een studie dit bewijst), maar als ge da durft zeggen zijt ge racist... waar men ook niet specifiek tegen mag optreden, want dan zijt ge weer racist (alhoewel het bij de zwembaden héél goed geweten is wie de problemen veroorzaakt, enkel moeten ze dus iets omslachtigs als zwemshorts uit hun mouw schudden omdat ze niet directer mogen zijn...)

ik geef toe dat mijn topic erover is, mijn taal wa sterk enz... maar het is iets waar veel mensen echt over inzitten, en da onze multiculturele samenleving zwaar ondermijnt. het is gewoon een bom die op ontploffen staat, en hoe langer dit doorgaat, hoe feller de autochtone en allochtone gemeenschappen uit elkaar gedreven worden...

stel nu dat da zwembad zegt: geen allochtonen meer in dit zwembad. uiteraard zijn er dan een heleboel onschuldigen die ook toegang ontzegd worden. dit zou dan meteen als extreem racistisch beschouwd worden en god weet wa ze allemaal tegen zich zouden krijgen. Echter, de huidige maatregel treft wss evenveel onschuldigen (ni iedereen met een zwemshort is krapul), maar stel dat allochtonen geweerd zouden worden, zouden de allochtone maatschappij een duidelijk signaal krijgen, en aangemoedigd worden om die problemen proberen aan te pakken (want moesten wij het proberen, zijn we racist...).
en ja, ik weet ook wel da ni enkel allochtonen problemen geven in zwembaden enz... maar het is toch weer een van die vele publieke geheimen (iedereen weet het, maar als ge het zegt zijt ge racist) dat het vooral de marokkanen zijn die daar amok maken, zo fel mogelijk lastig doen, wss nog net binnen de regels en het er voor iedereen verpesten....

LaCucaracha
3 juni 2007, 13:45

voor mijn part mogen ze ze ook tegen de muur zetten hoor:ironic:

LOBO0901
3 juni 2007, 13:45
Een mogelijke oplossing zou zijn in iedere provincie een nieuwe gevangenis bouwen met een capaciteit van 1000 man. Iedere straf die wordt uitgesproken ook effectief laten uitzitten, genen zever meer met enkelbandjes en al dienen shit. Tevens de volledige straf laten uitzitten, vaarwel wet lejeune. Resultaat serieuze werkgelegenheid en geen gezeik meer over cellen tekort.
En nu hoe gaan we dat betalen, zie hier het verkeersboetefonds. Zoals jullie wel of niet weten krijgt momenteel een politiezone een deel van de uitgeschreven boetes 2 jaar late cash terug. Nu weet ge direct waarom er zoveel geflitst wordt he. Een gemiddelde zone ontvangt +/- 350000 euro en er zijn 196 zones, rekent maar eens door.
De eerste partij die dit voorstel naar voor brengt krijgt mijn stem.
Verder de politie terug laten crimefighten en minder sociaal assistent laten spelen zoals nu de trend is, tot groot ongenoegen van veel politiemensen.

Savage
3 juni 2007, 13:46
om op het autoongeval terug te komen:

De 18-jarige man heeft zichzelf anderhalf uur na het ongeval aangegeven bij de politie. Rond 19.30 uur reed hij met zijn Audi A3 een peuter van twee aan in de Violierstraat. De jongeman van Turkse komaf, had een voorlopig rijbewijs en vluchtte van de plaats van het ongeval

bron: de Standaard

Ik wil verder niet in discussie treden, maar hoe moet ik dit interpreteren? Laat de Marokkanen de Turken maar wa gaan "afslagen", dan is't ons probleem ni?

_DM_
3 juni 2007, 13:47
Is het 'open-een-anti-allochtonen-thread' week ofzo ?

Racemaniac
3 juni 2007, 13:48

helaas wel eigenlijk, 'k vind het ook spijtig da'k zo'n thread kan starten, maar het is iets wat bij héél veel mensen zwaar op de maag ligt, en het verzwijgen maakt het helaas alleen maar erger...
wss is goed samenwerken met de allochtone gemeenschap, en er tegelijk streng tegen optreden de enige oplossing. als allochtonen ergens overlast geven, eerst proberen helpen de problemen op te lossen samen met hen, faalt dit, gewoon alle allochtonen de toegang ontzeggen tot er een oplossing is (en ze daar natuurlijk bij helpen). tenzij die maatschappij verantwoordelijk kan worden gesteld voor de problemen die door een kleine groep van hen wordt veroorzaakt, blijven we wss in de huidige situatie steken, gezien alles wa wij autochtonen zouden kunnen proberen als racistisch beschouwd wordt...

Racemaniac
3 juni 2007, 13:49
Is het 'open-een-anti-allochtonen-thread' week ofzo ?nope, 't is vlak voor de verkiezingen, en 't is iets wat vele mensen bezig houdt, dus 'k denk dat het beter is dat we erover discussieren dan dat teveel mensen uit frustratie blindelings VB gaan stemmen. maar ge moogt er ook gewoon over zwijgen als ge u daar beter bij zou voelen...

Santa
3 juni 2007, 13:52
welke andere partij ziede gij die krapuulbuurten uitmesten dan ?

Ik dacht da ook nooit, ik stem nooit VB...
Maar als ik nu int stemkotje sta ga ik toch al eens beginnen twijfelen(wss nog altijd NVA ma kom)

Geen enkele. Maar ik weiger te stemmen voor een partij die ZO zwaar in de hoek kan komen op één punt en niets te zeggen heeft op al de rest. Ik hecht nog iets meer belang aan al de rest.

LaCucaracha
3 juni 2007, 13:53

kunnen wij ni aandoen he, da ze zoveel negatief in het nieuws komen;)

Santa
3 juni 2007, 13:55
Maar wat mij nog het meest irriteert is dat je door de vuile wietrokende hippies als een racist wordt bestempeld gewoon omdat je zegt dat er veel marokkaans krapuul rondloopt in Molenbeek >_<

Als ge zou zeggen dat het allemaal belgisch krapuul is zouden ze keer applaudiseren. Maarja ik lieg niet graag :<

_DM_
3 juni 2007, 13:55
nope, 't is vlak voor de verkiezingen, en 't is iets wat vele mensen bezig houdt, dus 'k denk dat het beter is dat we erover discussieren dan dat teveel mensen uit frustratie blindelings VB gaan stemmen. maar ge moogt er ook gewoon over zwijgen als ge u daar beter bij zou voelen...

Er is een verschil tussen wat ik doe, namelijk af en toe in discussie gaan over allochtonen, en wat de rest hier doet, namelijk elke FUCKING DAG zagen op allochtonen.
Waarom zie ik hier geen thread over Opel Antwerpen ?

Racemaniac
3 juni 2007, 13:56
om op het autoongeval terug te komen:

De 18-jarige man heeft zichzelf anderhalf uur na het ongeval aangegeven bij de politie. Rond 19.30 uur reed hij met zijn Audi A3 een peuter van twee aan in de Violierstraat. De jongeman van Turkse komaf, had een voorlopig rijbewijs en vluchtte van de plaats van het ongeval

bron: de Standaard

Ik wil verder niet in discussie treden, maar hoe moet ik dit interpreteren? Laat de Marokkanen de Turken maar wa gaan "afslagen", dan is't ons probleem ni?
het punt is gewoon dat we iets moeten doen aan de agressie bij die mensen...elk verkeerd woord da wij naar een marokkaan/turk doen is zwaar racisme, maar zij mogen elkaar haten zonder enige gevolgen... uit da bericht is't blijkbaar al normaal dat we die groepen moeten beschermen van elkaar, terwijl moesten bijvoorbeeld belgen achter die turk aan zitten, wss die belgen zwaar zouden worden aangepakt...
de allochtonen hebben teveel vrij spel, de mensen zien dit, en accepteren dit niet meer, zaken zoals dit bevestigen dit weer eens, en als dit zo verder gaat komen er nog serieuze problemen van... mensen worden steeds "racistischer", omdat niemand er iets tegen kan doen, mag doen, of zelfs over zeggen omdat dat allemaal racisme is en politiek niet correct...
over een week is't verkiezingen, en raad eens wat de gevolgen zijn van zo'n zaken, dat mensen zich gefrustreerd voelen tov allochtonen, problemen zien maar er nix over mogen zeggen, en zien dat er nix aan gaat gedaan worden (buiten een partij die zegt da ze da wel wil doen), ...
het is gewoon een bom, en tenzij we erin slagen duidelijk te maken aan de andere partijen dat er echt iets moet gebeuren, zal het VB steeds sterker worden... ook denk ik dat dit wel een goed moment is om daar open voor te discussieren, mss nog wa mensen afhouden van toch ni blindelings VB te gaan stemmen...

LaCucaracha
Er is een verschil tussen wat ik doe, namelijk af en toe in discussie gaan over allochtonen, en wat de rest hier doet, namelijk elke FUCKING DAG zagen op allochtonen.

omdat da ver van ons bed is tiens, een minderheid hier op dit forum werkt, en wss een nog veel grotere minderheid bij Opel... met allochtoons crapuul worden de meesten dagelijks/wekelijks geconfronteerd...

Racemaniac
eigenlijk goe idee, net nog iets interessants over gehoord ^^

russian
3 juni 2007, 13:57

Ik zou zeggen ga je gang :p.

PapaGanz
3 juni 2007, 13:57
Waarom start JIJ geen thread over Opel Antwerpen?

Santa
3 juni 2007, 13:58

Omdat er hier veel meer mensen zitten die het kapitalisme accepteren en er iets positiefs inzien. Die praten dus liever over allochtonen, iets wat hun zorgen baart en aanbelangt.
En logischerwijze zitten er hier dus minder linksen die vinden dat iedereen recht heeft op een job tegen alle kost enzo >_>

LOBO0901

Opent er een en zaagt nie he ;)

NeFerMeTu

En de overlast, het vandalisme, de materiële en morele schade, de lopende politie-onderzoeken, de lopende rechtszaken (die slechts weinig tot een effectieve bestraffing leiden), etcetera dan? Die kosten niets? Door middel van een strenger beleid zou men die probleemgevallen kunnen aanpakken en ze de door hen aangerichte schade kunnen laten terugbetalen. Nu gebeurt er veel te weinig en blijven er veel te veel gedupeerden zitten met schade die ze zelf mogen vergoeden, terwijl de dader rustig verderdoet.

ironhorn
3 juni 2007, 14:01
het punt is gewoon dat we iets moeten doen aan de agressie bij die mensen...elk verkeerd woord da wij naar een marokkaan/turk doen is zwaar racisme, maar zij mogen elkaar haten zonder enige gevolgen... uit da bericht is't blijkbaar al normaal dat we die groepen moeten beschermen van elkaar, terwijl moesten bijvoorbeeld belgen achter die turk aan zitten, wss die belgen zwaar zouden worden aangepakt...
de allochtonen hebben teveel vrij spel, de mensen zien dit, en accepteren dit niet meer, zaken zoals dit bevestigen dit weer eens, en als dit zo verder gaat komen er nog serieuze problemen van... mensen worden steeds "racistischer", omdat niemand er iets tegen kan doen, mag doen, of zelfs over zeggen omdat dat allemaal racisme is en politiek niet correct...
over een week is't verkiezingen, en raad eens wat de gevolgen zijn van zo'n zaken, dat mensen zich gefrustreerd voelen tov allochtonen, problemen zien maar er nix over mogen zeggen, en zien dat er nix aan gaat gedaan worden (buiten een partij die zegt da ze da wel wil doen), ...
het is gewoon een bom, en tenzij we erin slagen duidelijk te maken aan de andere partijen dat er echt iets moet gebeuren, zal het VB steeds sterker worden... ook denk ik dat dit wel een goed moment is om daar open voor te discussieren, mss nog wa mensen afhouden van toch ni blindelings VB te gaan stemmen...

idd, het niet meer stilzwijgen, maar eens naar voren brengen om een oplossing te zoeken (in samenspraak met hun gemeenschap de harde kern aanpakken, zodat het andere ook ontmoedigt om gelijkaardig gedrag te stellen). Dit betekent ook dat de "racisme-kaart" beperkt moet worden, zodat ze niet steeds moord en brand kunnen schreeuwen als we iets aan het probleem moeten doen.

Natuurlijk moet er ook iets gedaan worden aan het krapuul van autochtoonse afkomst, maar dat is een probleem dat meer in het open ligt...

?therapy?
3 juni 2007, 14:01
Depressieve schutter verwondt jonge Marokkaan in Lokeren
De schutter die in de nacht van zaterdag op zondag in Lokeren op een man van Marokkaanse komaf heeft geschoten, wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Dat zegt het parket van Dendermonde. Hij wordt verdacht van poging tot moord. De 36-jarige man uit de Voermanstraat opende om een nog onbekende reden het vuur op een van zijn buren.

Slachtoffer is een 18-jarige man van Marokkaanse komaf. Die vluchtte uiteindelijk een Marokkaans café in aan het Vrijheidsplein en kon naar het ziekenhuis worden gebracht. Hij ligt nu in het Universitair Ziekenhuis in Gent en verkeert in levensgevaar.

De schutter had volgens CD&V-raadslid Meki Ahaddour van Lokeren "racistische" motieven. Commissaris Etienne Godderie van de Lokerse politie ontkent noch bevestigt. "We zijn de dader aan het verhoren en het is voorbarig om nu al te spreken van een racistische schietpartij. De man is onder medische behandeling en is depressief. Mogelijk is hij beginnen flippen".

De dader is lid van een schietclub en was in het bezit van een vuurwapen, zegt Godderie. Hij had eerder die dag klacht neergelegd bij de politie, maar tegen wie en waarom is niet duidelijk. "De klacht is in ieder geval niet gericht tegen het slachtoffer van de schietpartij", aldus commissaris Godderie. "Andere mensen beweren dat er ook op hen geschoten is. Het is onduidelijk of de schutter iemand viseerde dan wel of hij in het wilde weg is beginnen schieten".

Volgens de politie raakte niemand anders gewond. Het incident speelde zich af tussen 22.00 en 22.30 uur zaterdagavond. Volgens Ahaddour lijdt het geen twijfel dat het voorval een racistische inslag heeft. "Het slachtoffer is kunnen vluchten in een café. Een geluk, want anders was hij er zeker aan geweest. De schutter heeft dan nog op een tweede persoon geschoten, omdat het in zijn ogen ook een 'makak' was", aldus het gemeenteraadslid. Het parket onderzoekt de zaak. (belga/hln)
En een paar uur daarvoor zat ik nog in een discussie omtrend vreemdelingen waarbij ik nog vermelde dat er nog iets ergs ging gebeuren in Lokeren omdat de mensen het stillaan beu zijn om o.a. uitgescholden te worden als men passeert (waarbij men nog eens te laf is om het in het Nederlands te zeggen & laat staan in u gezicht) :ironic: en dan krijg je zoiets waarbij een toevallige(?) vreemdeling het slachtoffer van kan worden

dr.salt
3 juni 2007, 14:06
en idd, goed gezien, ik ben voor een politiestaat: wie nix misdoet, moet niet vrezen;)

zucht,

ik denk dat we het budget voor geschiedenislessen vooreerst eens moeten optrekken om zulke uitspraken in de kiem te smoren, denk liever eerst eventjes na welk een beleid gij hier verdedigt en kom dan nog eens terug.

@ threadstarter ; een van de meest kinderachtige topics die ik hier ondertss gezien heb; schrijf liever gewoon : "ik wil alle makakken op hun bakkes kloppen want da zijn apen!" , ipv uzelf voor te doen als iemand die over zulks een onderwerp een discussie wil ( kan ??? ) voeren, er zit hier namelijk niemand ( of toch bijna ) die in staat is een genuanceerd antwoord te geven op de hamvraag ; hoe bestrijden we jongerencriminaliteit.

Stel u liever eens de vraag waarom die gasten allemaal zo fucked up zijn; een van de hoofdredenen zal wrschnlk zijn omdat ze door mensen zoals u als stront bekeken worden, ik zou der ook pissed van worden. ( pas op ik praat hier NIKS goed )

Ontwijken van de problemen is geen oplossing ; ze veralgemen al evenmin.

Ik zou toch graag willen denken dat de moderne mens ondertss begrijpt dat er geen zwart-wit bestaat , enkel grijswaarden, als ik sommige posts hier zie heb ik daar echter toch serieus mijn twijfels over en dat is spijtig... ZEER spijtig

Racemaniac
3 juni 2007, 14:13
zucht,

ik denk dat we het budget voor geschiedenislessen vooreerst eens moeten optrekken om zulke uitspraken in de kiem te smoren, denk liever eerst eventjes na welk een beleid gij hier verdedigt en kom dan nog eens terug.

@ threadstarter ; een van de meest kinderachtige topics die ik hier ondertss gezien heb; schrijf liever gewoon : "ik wil alle makakken op hun bakkes kloppen want da zijn apen!" , ipv uzelf voor te doen als iemand die over zulks een onderwerp een discussie wil ( kan ??? ) voeren, er zit hier namelijk niemand ( of toch bijna ) die in staat is een genuanceerd antwoord te geven op de hamvraag ; hoe bestrijden we jongerencriminaliteit.

Ik zou toch graag willen denken dat de moderne mens ondertss begrijpt dat er geen zwart-wit bestaat , enkel grijswaarden, als ik sommige posts hier zie heb ik daar echter toch serieus mijn twijfels over en dat is spijtig... ZEER spijtig

zegt gij anders ineens da iedereen die z'n mond erover opent moet zwijgen want hij is een vuile racist...

en idd, het probleem is deels hoe lossen we jeugdcriminaliteit op, maar zoals de studie die hier net stond blijken die allochtonen 4 keer crimineler te zijn als onze jeugd, dus er is toch precies iets meer aan de hand...

en 'k denk dat een goede eerste stap zou zijn dat de politiek eens ne keer uit haar ontekkingsfase komt en echt erkent da we mss toch eens wa strenger moeten optreden naar de allochtone gemeenschap toe, en da racisme een pak zwakker gedefinieerd moet worden ipv iedereen die ee nverkeerd woord zegt tegen een allochtoon als racist wordt beschouwt...

trouwens, gij maakt u er ook wel makkelijk van af: jullie zijn allemaal racisten, ik heb een goede kijk op het probleem, het is jeugdcriminaliteit, en er is geen oplossing.
zaak gesloten!
thanx voor de mensen hun frustraties op te lossen, de opkomst van het VB stop te zetten, en de allochtone maatschappij nix verantwoordelijkheid ervoor te geven :)

Japser
3 juni 2007, 14:15
wordt he. Een gemiddelde zone ontvangt +/- 350000 euro en er zijn 196 zones, rekent maar eens door.

waar gebruiken die da geld voor ? (het jaarlijkse politiebal ?)

|) ][ |V| ][
3 juni 2007, 14:21
....

Stel u liever eens de vraag waarom die gasten allemaal zo fucked up zijn; een van de hoofdredenen zal wrschnlk zijn omdat ze door mensen zoals u als stront bekeken worden, ik zou der ook pissed van worden. ( pas op ik praat hier NIKS goed )
....

Nu je het zegt, het is allemaal onze schuld :ironic:. En altijd zo klagen erover dat er geen oplossing gegeven wordt, maar wat is jouw oplossing ?

Racemaniac
3 juni 2007, 14:26
[ |V| ][;8712872']Nu je het zegt, het is allemaal onze schuld :ironic:. En altijd zo klagen erover dat er geen oplossing gegeven wordt, maar wat is jouw oplossing ?
en ik die dacht dat het ook deels was omdat sommigen hier gewoon zijn om van't sociale systeem te profiteren, en ons westerlingen gewoon haten, en omdat sommigen gewoon hun kinderen niet opvoeden, en hun jeugdcriminaliteit dus 4 keer hoger ligt.
maar bij nader inzien is't dus gewoon allemaal onze schuld, wij zijn zo dom ons te laten frustreren door het krapul waar we nix tegen mogen doen of over mogen zeggen, en onze reactie daarop veroorzaakt alles :)

soms kan alles toch zo simpel zijn hé :) (btw, voor ik weer van god weet wa allemaal beschuldigd wordt, merk het woord sommigen op, het is maar een klein deel van de allochtone bevolking, en 't zijn die waar we iets tegen moeten doen... somehow....)

dr.salt
3 juni 2007, 14:27
zegt gij anders ineens da iedereen die z'n mond erover opent moet zwijgen want hij is een vuile racist...

en idd, het probleem is deels hoe lossen we jeugdcriminaliteit op, maar zoals de studie die hier net stond blijken die allochtonen 4 keer crimineler te zijn als onze jeugd, dus er is toch precies iets meer aan de hand...

en 'k denk dat een goede eerste stap zou zijn dat de politiek eens ne keer uit haar ontekkingsfase komt en echt erkent da we mss toch eens wa strenger moeten optreden naar de allochtone gemeenschap toe, en da racisme een pak zwakker gedefinieerd moet worden ipv iedereen die ee nverkeerd woord zegt tegen een allochtoon als racist wordt beschouwt...

trouwens, gij maakt u er ook wel makkelijk van af: jullie zijn allemaal racisten, ik heb een goede kijk op het probleem, het is jeugdcriminaliteit, en er is geen oplossing.
zaak gesloten!
thanx voor de mensen hun frustraties op te lossen, de opkomst van het VB stop te zetten, en de allochtone maatschappij nix verantwoordelijkheid ervoor te geven :)

Arré, poging 2 :

Ik zeg niet dat iedereen zijn mond erover moet houden, noch noem ik heir iemand een racist; ik zeg wel dat indien je over zo'n zwaar onderwerp wil debatteren je maar beter een beetje inzicht in de zaak kan hebben ipv gewoon ff uw gal te spuien en " doe der maar wa mee".

Wat gij dus doet is dit :

Hallo - Ik vin al die marrokanen criminelen - WE moeten der iets aan doen - als we iets erover zeggen zijn we wel racisten, maar hoe sneller ze weg zijn hoe liever , pas op das nie racistisch bedoeld he - ok , laten we erover discussieren !

waarover discussieren ? over uw haat jegens allochtone jongeren ? denkte da wij niks anders te doen hebben ? wa intresseerd het mij dat gij die mensen niet kunt uitstaan ?

Vervolgens ; ' iedereen die een slecht woord zegt als racist bestempeld wordt'

Dat tijdperk is al LANG vervlogen ze ; Of hebben de partijleden van NVA en CD&V opeens een bordje met racist erop rond hun nek hangen ? nee he ? tiens , de politiek doet zijn mond dus TOCH open ...
Wilt ge dat ze ook nog effectief iets kunne doen vergooi uw stem dan niet op het VB maar stem dan centrum rechts, hadden de VB'ers dit een paar jaar geleden al gedaan zouden er nu al veel problemen opgelost zijn , maar nee , hopen dat de extreem rechtse partij zal doorbreken in een land waar ondertss elk jaar duizenden stemgerechtigde allochtonen bijkomen ... DE grap van de voorbije 20 jaar gewoon datte .

En ten slotte, het summum dat gij een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen ; ik heb het woord "jeugd" in jeugdcriminaliteit zo vet gezet om ff duidelijk te maken dat de tendens zich niet enkel bij de allochtone gemeenschap huishoudt.
Ik kan in 1 avond met gemak evenveel blank krapuul aanduiden als "bruin" krapuul.

ng
3 juni 2007, 14:31

Ja, tuurlijk wel.

Wij bezien ze scheef omdat ze hun, zacht uitgedrukt, niet weten te gedragen.
En omdat wij hun scheef bezien beginnen zij natuurlijk met zulke stoten.

Dan is de vraag, hoe kunnen wij hen scheef bezien om redenen die er nog niet waren.

Aja, want wij lokken het uit é.

Racemaniac
3 juni 2007, 14:39
Arré, poging 2 :

Ik zeg niet dat iedereen zijn mond erover moet houden, noch noem ik heir iemand een racist; ik zeg wel dat indien je over zo'n zwaar onderwerp wil debatteren je maar beter een beetje inzicht in de zaak kan hebben ipv gewoon ff uw gal te spuien en " doe der maar wa mee".

Wat gij dus doet is dit :

Hallo - Ik vin al die marrokanen criminelen - WE moeten der iets aan doen - als we iets erover zeggen zijn we wel racisten, maar hoe sneller ze weg zijn hoe liever , pas op das nie racistisch bedoeld he - ok , laten we erover discussieren !

waarover discussieren ? over uw haat jegens allochtone jongeren ? denkte da wij niks anders te doen hebben ? wa intresseerd het mij dat gij die mensen niet kunt uitstaan ?

Vervolgens ; ' iedereen die een slecht woord zegt als racist bestempeld wordt'

Dat tijdperk is al LANG vervlogen ze ; Of hebben de partijleden van NVA en CD&V opeens een bordje met racist erop rond hun nek hangen ? nee he ? tiens , de politiek doet zijn mond dus TOCH open ...
Wilt ge dat ze ook nog effectief iets kunne doen vergooi uw stem dan niet op het VB maar stem dan centrum rechts, hadden de VB'ers dit een paar jaar geleden al gedaan zouden er nu al veel problemen opgelost zijn , maar nee , hopen dat de extreem rechtse partij zal doorbreken in een land waar ondertss elk jaar duizenden stemgerechtigde allochtonen bijkomen ... DE grap van de voorbije 20 jaar gewoon datte .

En ten slotte, het summum dat gij een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen ; ik heb het woord "jeugd" in jeugdcriminaliteit zo vet gezet om ff duidelijk te maken dat de tendens zich niet enkel bij de allochtone gemeenschap huishoudt.
Ik kan in 1 avond met gemak evenveel blank krapuul aanduiden als "bruin" krapuul.
over jeugdcriminaliteit: da had'k ook al wel door, 'k ontken da nergens, 'k merg gewoon op dat die bij de allochtone gemeenschap 4 keer hoger ligt, dus er is toch net iets meer aan de hand dan een probleem da we allemaal al wel kennen...

tijdperk van voor het minste racist te worden genoemt is idd aan't verdwijnen, maar al lang vervlogen zijn is't toch ook niet... het blijft nog steeds iets erg delicaats, en niemand durft echt concrete dingen te doen, er is nog steeds een enorme barriere...

btw, wrom denkt gij da ik allochtone jongeren haat? 'k heb daar absoluut nix tegen. toegegeven, m'n openingspost is heel provocerend en zo, maar 't is u mss ni opgevallen dat (zelfs tot mijn verbazing eigenlijk, 'k dacht nadien dat hij met de grond gelijkgemaakt ging worden) de meeste mensen er gewoon met meegaan... als ik dus allochtonen haat, dan haat blijkbaar driekwart van't forum allochtonen, en gaat het VB nog een aangename verrassing krijgen bij de verkiezingen gezien blijkbaar net de jeugd al minder rechts extremistisch wordt.... ofwel is uw diagnose mss niet 100% correct....

en over "Wat gij dus doet is dit :

Hallo - Ik vin al die marrokanen criminelen - WE moeten der iets aan doen - als we iets erover zeggen zijn we wel racisten, maar hoe sneller ze weg zijn hoe liever , pas op das nie racistisch bedoeld he - ok , laten we erover discussieren !"

ik zeg niet we, ik zeg MEN, de politiek, men moet dit probleem echt erkennen, en niet langer aarzelen zeer concrete dingen ertegen te doen... het is en blijft een taboe (alhoewel dat mindert), en mensen zijn het duidelijk erg beu aan't worden....
ipv van een trage stoomtrein die de politiek nu is, die op haar dooooooie gemakske toch eens begint te veranderen en stilaan begint dingen te doen, denk ik dat ze mss beter eens echt rond de tafel gaan zitten en de mensen tonen dat ze ermee bezig zijn en dat ze er vaart achter willen zetten... of moeten we echt wachten tot er echt ernstige dingen gebeuren om dan paniekreacties te doen??

LaCucaracha
3 juni 2007, 14:51
zucht,

als ik (stelselmatig) scheef bezien word, zou ik mij in eerste instantie afvragen WAAROM dat zo is...
trouwens, waarom kunnen die gastjes gewoon niet naar school gaan? ik ken een Marokkaan, goeie vriend van mij die eveneens aan de KUL studeert en die wordt (bijna) nooit scheef bezien net omdat hij respect toont...
waarom hebben mensen hier voornamelijk iets tegen 1 welbepaalde groep van allochtonen? waarom wordt een Belg van Chinese/Engelse/Amerikaanse origine niet scheef bekeken? Omdat het merendeel van hen zich gedraagt, terwijl het merendeel van de jonge Marokkanen dat helaas niet doet...

dr.salt
3 juni 2007, 14:58
als ik (stelselmatig) scheef bezien word, zou ik mij in eerste instantie afvragen WAAROM dat zo is...
trouwens, waarom kunnen die gastjes gewoon niet naar school gaan? ik ken een Marokkaan, goeie vriend van mij die eveneens aan de KUL studeert en die wordt (bijna) nooit scheef bezien net omdat hij respect toont...
waarom hebben mensen hier voornamelijk iets tegen 1 welbepaalde groep van allochtonen? waarom wordt een Belg van Chinese/Engelse/Amerikaanse origine niet scheef bekeken? Omdat het merendeel van hen zich gedraagt, terwijl het merendeel van de jonge Marokkanen dat helaas niet doet...

Vreemd dan dat we nooit iets horen over de Albanese & Joegoslavische jeugd, die staan namelijk procentueel hoger op vlak van criminaliteit.

maar hey, we viseren niemand he ;-)

Racemaniac
3 juni 2007, 15:06
Vreemd dan dat we nooit iets horen over de Albanese & Joegoslavische jeugd, die staan namelijk procentueel hoger op vlak van criminaliteit.

maar hey, we viseren niemand he ;-)
hij zegt gedragen, in opzicht van hoe ze zich in't openbaar gedragen tov andere mensen. die oosteuropeanen zijn meer echt crimineel bezig (wat ook automatisch wordt aangepakt), die marokkanen zetten gewoon de boel op stelten, en zijn in't openbaar gewoon zeer moeilijk tov mensen, wat ze dus dubbel zo fel in de kijker doet lopen.
maar dan nog, bekijk de thread over de resultaten van de studie daarover eens. in 12-17 jaar waren het idd nog de oosteuropeanen, maar 18-24 zijn't da marokkanen die blijkbaar het ergst zijn...

is't trouwens nu echt zo moeilijk voor u om ook maar het allerkleinste beetje verantwoordelijkheid bij de allochtonen zelf te leggen? ge blijft op alles feiten zoeken die net ontsnappen aan wat we gezegd hebben, en waarmee ge weer probeert alle verantwoordelijkheid bij ons te leggen. plus ge antwoord dan nog nooit op dingen die wij zeggen, ge vind gewoon steeds nieuwe details die wij mogen proberen uitleggen.
zoals ik al zei, als ik marokkanen haat, en een pure racist ben, is 75% van de mensen die hier antwoorden dat. en ik, en vele anderen die volgens u zwaar racist zijn stemmen dan ni eens op't VB, dus er moet een immens racisme zijn onder deze forumbevolking... ge beseft toch even goed dat da ni klopt....

EternalSilence
3 juni 2007, 15:18
recent zien we weer mooie voorbeelden van hoe men (moet?) omgaan met agressiviteit van allochtonen...

da ongeval met die peuter die werd omgereden: dader (die wss ni eens echt in fout is) mag ni meer in gent komen uit angst voor aanvallen (wat de familie ook in interviews bevestigden, ze waren ffs aan't twijfelen tss da kind helpen en de dader te gaan aanvallen...)

de hamvraag is: hoelang kunnen wij nog zoiets tolereren?? hoelang kunnen wij die mensen gewoon laten doen, en alle mogelijke maatregelen nemen om da te vermijden, ipv die mensen ne keer aan te pakken...

kan u daar wel in volgen.
dat heet dan: positieve discrinatie

vind dat het een beetje 'te' worden.

vooral omdat als we iets ondernemen, dan linken sommige mensen het aan :: racisme

:ironic:

Avondland
3 juni 2007, 15:36
Positieve discriminatie is walgelijk. Quota's opleggen aan bedrijven is schadelijk en belachelijk.

dr.salt
3 juni 2007, 15:41
hij zegt gedragen, in opzicht van hoe ze zich in't openbaar gedragen tov andere mensen. die oosteuropeanen zijn meer echt crimineel bezig (wat ook automatisch wordt aangepakt), die marokkanen zetten gewoon de boel op stelten, en zijn in't openbaar gewoon zeer moeilijk tov mensen, wat ze dus dubbel zo fel in de kijker doet lopen.
maar dan nog, bekijk de thread over de resultaten van de studie daarover eens. in 12-17 jaar waren het idd nog de oosteuropeanen, maar 18-24 zijn't da marokkanen die blijkbaar het ergst zijn...

is't trouwens nu echt zo moeilijk voor u om ook maar het allerkleinste beetje verantwoordelijkheid bij de allochtonen zelf te leggen? ge blijft op alles feiten zoeken die net ontsnappen aan wat we gezegd hebben, en waarmee ge weer probeert alle verantwoordelijkheid bij ons te leggen. plus ge antwoord dan nog nooit op dingen die wij zeggen, ge vind gewoon steeds nieuwe details die wij mogen proberen uitleggen.
zoals ik al zei, als ik marokkanen haat, en een pure racist ben, is 75% van de mensen die hier antwoorden dat. en ik, en vele anderen die volgens u zwaar racist zijn stemmen dan ni eens op't VB, dus er moet een immens racisme zijn onder deze forumbevolking... ge beseft toch even goed dat da ni klopt....

Zeg anders gewoon gelijk dat ge mijn posts niet leest ; ik heb ochot elke keer letterlijk gezegd da ik NIETS goedspreek; meer nog, ik heb hiervoor reeds in een andere thread mijn ongenoegen over sommige marrokanen geuit.

Of denkt ge dat ge den enige zijt die al eens een akkefietje met die gasten gehad heeft ( de kans is groot dat ge er nog nooit een int echt gezien hebt ma soit ), ik kom 4/5 dagen van de week in stad Antwerpen, das ondertss Little Marokko he ;).
Aan mij moete dus nie vertellen dat ze voor een deel verantwoordelijk zijn ze, as stated before, ik weet dat niks zwart-wit is.( wel spijtig dat ik dit NOG eens moet zeggen ; een beetje duidelijker nakijken voor je ergens op reageert aub )

oh en btw, er is wel immens racisme op dit forum; maar ik verwacht daar niet meer van aangezien het dan meestal om wereldvreemde mensen gaat die vanachter hun pc hun mening vormen over maatschappelijke issues en die dan hier de case-experts komen uithangen ...

dr.salt
3 juni 2007, 15:42
Quota's opleggen aan bedrijven is schadelijk en belachelijk.

waar de f*ck begint gij nu weer over ? dit is helemaal geen onderwerp hier ...

puni
3 juni 2007, 15:50
Misschien moet ge een beetje nuanceren en ook zien in welke milieus allochtonen terecht komen hier in België.. Als gij ergens terecht komt, ge vindt geen job omdat ge meer wel dan niet wordt afgewezen op basis van uw uiterlijk en uw etniciteit, ge hebt een gezin da ge moet onderhouden, ge wilt brood op de plank.. voila.

Ik spreek zeker niet goed wat deze mensen doen, maar ge moet de dingen leren in perspectief te kijken i.p.v. zo zwart-wit te kijken. NEE het is ni enkel de schuld van de allochtone gemeenschap en NEE het is ook ni enkel onze schuld, dat is iets dat van beide kanten komt.

a242050
3 juni 2007, 16:54
Misschien moet ge een beetje nuanceren en ook zien in welke milieus allochtonen terecht komen hier in België.. Als gij ergens terecht komt, ge vindt geen job omdat ge meer wel dan niet wordt afgewezen op basis van uw uiterlijk en uw etniciteit, ge hebt een gezin da ge moet onderhouden, ge wilt brood op de plank.. voila.

Ik spreek zeker niet goed wat deze mensen doen, maar ge moet de dingen leren in perspectief te kijken i.p.v. zo zwart-wit te kijken. NEE het is ni enkel de schuld van de allochtone gemeenschap en NEE het is ook ni enkel onze schuld, dat is iets dat van beide kanten komt.

Ze komen (/zijn gekomen) wel op vrijwillige basis naar hier. Als wij massaal naar daar vertrekken en de boel op stelten zetten, nee dat zou niet pakken, maar zij mogen dat hier wel? Als ze dan toch niet genoeg kansen krijgen, dat ze dan teruggaan naar waar ze vandaag komen ? Ja, dit kan hard klinken en nee, ik ben geen racist, maar 't is nu eenmaal zo.

[TFT]Poky
3 juni 2007, 17:19
ben niet rechts gezind helemaal niet eigelijk :)

Maar idd er moet iets gebeuren, Belgen zijn idd meestal dikke Pussy's.

We laten die mannen teveel hun zin doen en komen te weinig voor elkaar op.

Raak is één van die mannen aan, en ge hebt er bij wijze van spreke 10 anderen aan u been. Terwijl het omgekeerd meestal zo niet is.

Oldskooler
3 juni 2007, 17:21
it's raining migrantentopics :p

freeza
3 juni 2007, 17:44
Poky;8714097']ben niet rechts gezind helemaal niet eigelijk :)

Maar idd er moet iets gebeuren, Belgen zijn idd meestal dikke Pussy's.

We laten die mannen teveel hun zin doen en komen te weinig voor elkaar op.

Raak is één van die mannen aan, en ge hebt er bij wijze van spreke 10 anderen aan u been. Terwijl het omgekeerd meestal zo niet is.

bij allochtonen noemt dat uw medemens helpen, bij belgen noemt da bendevorming (of erger)... en da mag nie hé :unsure:

LaCucaracha
3 juni 2007, 17:51
bij allochtonen noemt dat uw medemens helpen, bij belgen noemt da bendevorming (of erger)... en da mag nie hé :unsure:

ze helpen meestal nochtans enkel hun bruine medemens:p

[TFT]Poky
3 juni 2007, 18:01
ze helpen meestal nochtans enkel hun bruine medemens:p

Ik heb al allochtone belgen zien verdedigen :p

Maar dat was 1 van de weinige keren

puni
3 juni 2007, 18:59
Ze komen (/zijn gekomen) wel op vrijwillige basis naar hier. Als wij massaal naar daar vertrekken en de boel op stelten zetten, nee dat zou niet pakken, maar zij mogen dat hier wel? Als ze dan toch niet genoeg kansen krijgen, dat ze dan teruggaan naar waar ze vandaag komen ? Ja, dit kan hard klinken en nee, ik ben geen racist, maar 't is nu eenmaal zo.

Als gij u ergens niet aanvaard voelt gaat ge u ook verzetten en een afkeer krijgen van de niet-tolerante groep. Ik praat zeker hun gedrag niet goed, en er moet inderdaad iets aan zo'n zaken gedaan worden, maar stop met dan enkel over allochtonen te praten, en spreek over criminaliteit in zijn geheel.

Gentille
3 juni 2007, 19:55
Ik vind dat het voorval met de peuter een beetje teveel wordt opgeblazen. Wat zou je eerste reactie zijn als je je kind ziet omvergereden worden? Paniek, angst en woede tegenover de chauffeur, en zeker wanneer je hem dan ook nog ziet wegrijden. Er zullen ook genoeg autochtonen rondlopen die de dader, als hun kind wordt aangereden, ook een goed pak rammel willen verkopen.

a242050
3 juni 2007, 20:05
Als gij u ergens niet aanvaard voelt gaat ge u ook verzetten en een afkeer krijgen van de niet-tolerante groep. Ik praat zeker hun gedrag niet goed, en er moet inderdaad iets aan zo'n zaken gedaan worden, maar stop met dan enkel over allochtonen te praten, en spreek over criminaliteit in zijn geheel.

Het gaat hier ook over criminaliteit in zijn geheel en allochtonen plegen meer misdrijven in het geheel. Het gaat erover dat in het algemeen allochtonen 4X zoveel meer misdrijven plegen. Ze voelen zich niet aanvaard, maar voel jij je soms wel aanvaard tussen hen? Zij zoeken ruzie met onbekende autochtonen, zoek jij daarom ruzie met onbekende allochtonen? Ik dacht het niet... En toch reageren zij zo... Daarom is het tijd dat wij ook reageren!

Toeriest
3 juni 2007, 20:06
juist op het nieuws
haha reporter staat zo voor zo'n pizzeria komen der zo nen gansen hoop allochtonen uit :) bekan al rellen

Gentille
3 juni 2007, 20:08
juist op het nieuws
haha reporter staat zo voor zo'n pizzeria komen der zo nen gansen hoop allochtonen uit :) bekan al rellen

Omdat er allochtonen uit een pizzaria komen zijn er rellen? Verklaar eens? Over wat ging het? Heb het niet gezien.

Toeriest
3 juni 2007, 21:20
ge moet da nu ook niet al te letterlijk opnemen hé
da ging dus over die kerel die op een voorbijlopende allochtoon had geschoten
en reporter stond in die buurt op de hoek van kruispunt en achter hem op andere hoek was pizzeria, hij was aant uitleggen en opeens kwamen der allemaal allochtonen uit precies alsof ze rel ginge schoppen, nie dant zo was ma 't was wel nogal een vertrouwd gezicht :lol: :rofl:

Avondland
3 juni 2007, 21:39
waar de f*ck begint gij nu weer over ? dit is helemaal geen onderwerp hier ...

DoomDragon begon erover. ;)

SDX
3 juni 2007, 21:52
Hier wordt altijd maar gepraat over de criminaliteit van de allochtone jongeren, en hoe ze zich niet kunnen gedragen en zo... Maar niemand staat er blijkbaar bij stil dat het probleem veel verder reikt dan die criminaliteit alleen.

Ik ben echt bang aan het worden voor de moslimgemeenschap in dit land. Onze regering laat deze gemeenschap mee regeren en geeft hen soms meer rechten dan ons belgen (o.a. bij het ocmw). Als je weet dat een 'goede' moslim geacht wordt om elke niet-moslim die geen moslim wil worden om te brengen (zie koran), dat er almaar meer moslims naar ons land komen, dat de moslims het doel hebben om 'het westen te veroveren', ben je dan ook niet bevreesd voor de toekomst van dit land?

Wat is nog het ergste vind is dat je door dergelijke uitspraken te doen als rascist wordt beschouwd en dat je per definitie dus een misdaad begaat! Komaan zeg! Als iemand zich geroepen voelt om te bellen naar het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding, be my guest!

Wat ik in deze post geschreven heb is dus mijn persoonlijke opvatting, laat dat duidelijk zijn. Ik wou het gewoon eens kwijt.

_DM_
3 juni 2007, 21:53
Weer ene die denkt dat hij weet wat de Koran inhoudt...

knight-k
3 juni 2007, 21:54
Hier wordt altijd maar gepraat over de criminaliteit van de allochtone jongeren, en hoe ze zich niet kunnen gedragen en zo... Maar niemand staat er blijkbaar bij stil dat het probleem veel verder reikt dan die criminaliteit alleen.

Ik ben echt bang aan het worden voor de moslimgemeenschap in dit land. Onze regering laat deze gemeenschap mee regeren en geeft hen soms meer rechten dan ons belgen (o.a. bij het ocmw). Als je weet dat een 'goede' moslim geacht wordt om elke niet-moslim die geen moslim wil worden om te brengen (zie koran), dat er almaar meer moslims naar ons land komen, dat de moslims het doel hebben om 'het westen te veroveren', ben je dan ook niet bevreesd voor de toekomst van dit land?

Wat is nog het ergste vind is dat je door dergelijke uitspraken te doen als rascist wordt beschouwd en dat je per definitie dus een misdaad begaat! Komaan zeg! Als iemand zich geroepen voelt om te bellen naar het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding, be my guest!

Wat ik in deze post geschreven heb is dus mijn persoonlijke opvatting, laat dat duidelijk zijn. Ik wou het gewoon eens kwijt.

Niet alleen van jouw maar van de meeste Belgen hoor.

En idd wie wil zijn kinderen in zoeen omgeving laten opgroeien?

SDX
3 juni 2007, 21:55
Weer ene die denkt dat hij weet wat de Koran inhoudt...

Ik heb de Koran hier voor m'n neus liggen ...

Moet nu weg, maar ik kom er later zeker nog op terug.

_DM_
3 juni 2007, 21:58
Dan zou je moeten weten dat veel moslims de Koran vrij interpreteren ipv hem letterlijk te volgen, net zoals elk geloof dat doet.

Preske
3 juni 2007, 22:02

kan ni anders. als ge dat hier durfft krijgt ge direct verwijten van racist, en krijgt ge imbecielen als die De Wit en politiekers die rap nog wat stemmen willen verzamelen achter uw gat.

Pilatus
3 juni 2007, 22:03
Dan zou je moeten weten dat veel moslims de Koran vrij interpreteren ipv hem letterlijk te volgen, net zoals elk geloof dat doet.

en daarom mag je het goedpraten?

Gentille
3 juni 2007, 22:05

In de bijbel staan ook heel wat passages die niet koosjer zijn en die je heel gemakkelijk verkeerd kan interpreteren. Jammer genoeg gaan er altijd extremisten zijn die dit doen maar dat is geen reden om een hele gemeenschap of religie als gevaarlijk of als extremisten te aanzien.

EternalSilence
3 juni 2007, 22:08
Positieve discriminatie is walgelijk. Quota's opleggen aan bedrijven is schadelijk en belachelijk.

ook al zoiets waar ik me mateloos in erger.
geen wonder dat sommige bedrijven meer en meer klagen.
nu zijn ze al verplicht allochtone mensen in dienst te nemen.
om iets te krijgen ofzo

ikzelf vind, ongeacht van welke afkomst, je diegen moet nemen die er het meest voor geschikt is, ipv van integratie te forceren zoals ze nu doen bij die bedrijven
tis toch nog altijd den directeur/baas die baas is over zijn eigen bedrijf, en niet de regering?

kan ni anders. als ge dat hier durfft krijgt ge direct verwijten van racist, en krijgt ge imbecielen als die De Wit en politiekers die rap nog wat stemmen willen verzamelen achter uw gat.

ook al zoiets :sop:
die politiek :ironic:

a242050
3 juni 2007, 22:10
In de bijbel staan ook heel wat passages die niet koosjer zijn en die je heel gemakkelijk verkeerd kan interpreteren. Jammer genoeg gaan er altijd extremisten zijn die dit doen maar dat is geen reden om een hele gemeenschap of religie als gevaarlijk of als extremisten te aanzien.

Ik denk dat er nog altijd veel meer Moslims zijn die vandaag de dag hun geloofsboek letterlijk interpreteren dan Christenen.

Gentille
3 juni 2007, 22:12
Ik denk dat er nog altijd veel meer Moslims zijn die vandaag de dag hun geloofsboek letterlijk interpreteren dan Christenen.

Hebben de Christen het ook ooit niet letterlijk geïnterpreteerd? En de extremisten zijn nog altijd in de minderheid. Er zijn 1 miljard moslims op deze aardbol, moesten het allemaal extremisten en terroristen geweest zijn waren we er al lang niet meer.

NSA.Rhinox
3 juni 2007, 22:13
Schaf om te beginnen da kluchtcentrum voor racisme en gelijke kansenbestrijding is af. Der zal veel meer volk zijnen bek durven open trekken. En lol deze discussie. De zoveelste links vs rechts thread. Rechts schreeuwt moord en brand, links ontkent alles. Zo gaat het altijd.

Soit, om toch een nuttige bijdrage te leveren..
-Momenteel is er voor dees probleem geen oplossing. Om te beginnen moet rechts is naar hun verstand luisteren en links naar hun hart.
Rechts: Remember 40-45? De joden hadden het gedaan! Ge weet allemaal hoe da is afgelopen. Doe uw ogen open en herhaal die geschiedenis ni.
Links: Hoe lang blijft gelle nog de hoeren van het land? Liever zelf verdrongen worden dan een niet-belg op hun fouten te wijzen. Nice.

Give it a fcking rest en begin met uzelf onder de loep te nemen.

Pilatus
3 juni 2007, 22:16
Schaf om te beginnen da kluchtcentrum voor racisme en gelijke kansenbestrijding is af. Der zal veel meer volk zijnen bek durven open trekken. En lol deze discussie. De zoveelste links vs rechts thread. Rechts schreeuwt moord en brand, links ontkent alles. Zo gaat het altijd.

-Momenteel is er voor dees probleem geen oplossing. Om te beginnen moet rechts is naar hun verstand luisteren en links naar hun hart.
Rechts: Remember 40-45? De joden hadden het gedaan! Ge weet allemaal hoe da is afgelopen. Doe uw ogen open en herhaal die geschiedenis ni.
Links: Hoe lang blijft gelle nog de hoeren van het land? Liever zelf verdrongen worden dan een niet-belg op hun fouten te wijzen. Nice.

ja sure, de joden, hitler was tegen de joden omdat zij rijk waren enzo niet omwille van hun geloof of uiterlijk

_DM_
3 juni 2007, 22:19

Praat ik het dan goed ?

Gentille
3 juni 2007, 22:19
ja sure, de joden, hitler was tegen de joden omdat zij rijk waren enzo niet omwille van hun geloof of uiterlijk

Doet dat er toe? Als de haat er is tegenover een bepaald volk, zie je hoe het kan aflopen.

NSA.Rhinox
3 juni 2007, 22:20
Doet dat er toe? Als de haat er is tegenover een bepaald volk, zie je hoe het kan aflopen.

My point exactly.

Pilatus
3 juni 2007, 22:22

Precies alsof dit nog kan plaatsvinden in de wereld van vandaag?
Het is onmogelijk dat zo iemand aan de macht kan komen en zo iets wil uitvoeren.

NSA.Rhinox
3 juni 2007, 22:23
Het is onmogelijk dat zo iemand aan de macht kan komen en zo iets wil uitvoeren.

Het was ook onmogelijk dat de Titanic zou zinken, dat de 1e WO zou uitbreken, dat Caesar kweetniwelke rivier zou oversteken, en guess what. Het is TOCH gebeurd!

Pilatus
3 juni 2007, 22:24
Het was ook onmogelijk dat de Titanic zou zinken, dat de 1e WO zou uitbreken, dat Caesar kweetniwelke rivier zou oversteken, en guess what. Het is TOCH gebeurd!

Laten we lekker de toestand in het verleden vergelijken met die van vandaag :roll:

ng
3 juni 2007, 22:27
Laten we lekker de toestand in het verleden vergelijken met die van vandaag :roll:

Het verleden is er wel om uit te leren.

Gentille
3 juni 2007, 22:27

Er is zoveel mogelijk gebleken dat onmogelijk was.

Je moet de geschiedenis begrijpen om niet dezelfde fouten te maken in de toekomst. En de fouten die gemaakt zijn in het verleden, kun je best uit leren.

dr.lee
3 juni 2007, 22:29

En het bewijs dat een politiestaat zo goed werkt is de VS :ironic:
Dat land is goed bezig om zichzelf vanbinnen uit kapot te maken.

a242050
3 juni 2007, 22:29
Hebben de Christen het ook ooit niet letterlijk geïnterpreteerd? En de extremisten zijn nog altijd in de minderheid. Er zijn 1 miljard moslims op deze aardbol, moesten het allemaal extremisten en terroristen geweest zijn waren we er al lang niet meer.

Zie quote hieronder

freeza
3 juni 2007, 22:30

Dat ook maar ook omdat zij de Jezus vermoord hebben en Jodenhaat was redelijk normaal voor de Tweede Wereldoorlog. Pas na de Tweede Wereldoorlog is die jodenhaat bijna volledig verdwenen in europa denk ik.

De mensen hadden er medelijden mee omdat zij de grote slachtoffers waren van de oorlog. Het ging zelfs zover dat ze een stukske land kregen. (met alle gevolgen van dien)

a242050
3 juni 2007, 22:31
Er is zoveel mogelijk geblijken dat onmogelijk was.

...

:confused: Die zin snap ik niet zo goed: geblijken??

a242050
3 juni 2007, 22:34
Dat ook maar ook omdat zij de Jezus vermoord hebben en Jodenhaat was redelijk normaal voor de Tweede Wereldoorlog. Pas na de Tweede Wereldoorlog is die jodenhaat bijna volledig verdwenen in europa denk ik.

De mensen hadden er medelijden mee omdat zij de grote slachtoffers waren van de oorlog. Het ging zelfs zover dat ze een stukske land kregen. (met alle gevolgen van dien)

Ja, leuke anekdote, maar wat heeft dat nog te maken met de allochtonen in België? 't Zijn niet de Joden die 4X zoveel misdrijven plegen waar dringend iets aan gedaan moet worden...

Conradus
3 juni 2007, 22:35

Jodenhaat in Europa voor WOII had meer te maken met nationalistische redenen, dan godsdienstige hoor. Het argument jezusmoordenaars was al redelijk 'uit de mode'. In het nationalistische kraam had je natuurlijk wel nog argumenten genoeg. Die mix is dodelijk geworden jammer genoeg.

Gentille
3 juni 2007, 22:35

gebleken :lol: :p

NSA.Rhinox
3 juni 2007, 22:36

Grappig. Weten dat ge fout zit dus begint ge maar te bitchen op spelling. :ironic:

a242050
3 juni 2007, 22:40
Grappig. Weten dat ge fout zit dus begint ge maar te bitchen op spelling. :ironic:

Neen, gij begint te bitchen.
Ik snapte die zin echt niet...
En waar zit mijn fout?

freeza
3 juni 2007, 22:41
Ja, leuke anekdote, maar wat heeft dat nog te maken met de allochtonen in België? 't Zijn niet de Joden die 4X zoveel misdrijven plegen waar dringend iets aan gedaan moet worden...

idd nie heel veel :D
maar er begon hier iemand over hitler en dat we het niet zo ver mogen laten komen etc...

nuja back on topic :unsure:

a242050
3 juni 2007, 22:44
...
...

We remember 40-45 en weten hoe dat is afgelopen. Daarom dat er nu een andere oplossing moet gevonden, een meer humane, we willen de geschiedenis net niet herhalen... Als de problemen blijven duren, zal de bom barsten en wie weet heeft dat wel een nieuwe oorlog tot gevolg, dus moet er -voor dat gebeurt- iets aan gedaan worden!

TheCrow7
3 juni 2007, 23:09
dat is gewoon dat er iets scheelt met hun mentaliteit...

En met die van ons. Belangrijk detail.

Altijd makkelijk om de schuld op iemand anders te steken.

a242050
3 juni 2007, 23:21
Wat is er dan mis met onze mentaliteit? We proberen de problemen met hun criminaliteit op te lossen...

TheCrow7
3 juni 2007, 23:28
Heel geestig.

a242050
3 juni 2007, 23:32
Heel geestig.

Oké, bedankt voor jouw bijdrage :niceone:

Gentille
3 juni 2007, 23:34
Wat is er dan mis met onze mentaliteit? We proberen de problemen met hun criminaliteit op te lossen...

onverdraagzaamheid soms. Maar het grootste probleem zijn de veralgemeningen.

|) ][ |V| ][
3 juni 2007, 23:35

Nu nie om te zagen, ma 40-45 had maar weinig met rechts te zien ook al begrijp ik wat je wil zeggen.

Hiapoe
3 juni 2007, 23:37

voila;)

ik ben voor een politiestaat: wie nix misdoet, moet niet vrezen

Het grote probleem met uw voorgestelde aanpak (politiestaat) ligt hem net in het feit 'wie niks misdoet, moet niks vrezen'.
Eerst zeg je dat mensen indien nodig minstens 72u zouden moeten in de bak kunnen gestoken worden, en je zegt erbij dat wie niks misdoet niks moet vrezen.
De geschiedenis heeft geleerd dat dit idee altijd uitmondt in mensen die opgepakt worden, omdat ze andere ideëen hebben, zonder geldige reden! Als je niet meer hoeft voor een rechtbank te bewijzen dat iemand schuldig is aan iets om hem op te sluiten, dan kunnen de machtshebbers alles en iedereen die er een ander idee op nahoudt gewoon laten oppakken onder het mom dat ze wel iets misdoen... en wie gaat dat controleren of ze gelijk hebben? jij?

Absoluut fundament van de democratie is: iemand is ONschuldig tot het tegendeel bewezen is. Niet omgekeerd!
Dus politie mogelijkheid geven tot oppakken van mensen en opsluiten zonder enige nodige verantwoording is absoluut tegen de rechten van de mens. Dus ook absoluut onredelijk, internationaal onwettig,... Als je zo'n ideëen hebt dan verlaag je je eigenlijk tot het zelfde niveau als regimes in de landen die je zelf waarschijnlijk (en meestal zelfs terecht) verafschuwt!

TheCrow7
3 juni 2007, 23:37
Oké, bedankt voor jouw bijdrage :niceone:

Je kan dus niets afleiden uit mijn reactie op jouw post ? Verdiep je dan maar eens in de materie. En met materie bedoel ik niet de VB propaganda.

Gentille
3 juni 2007, 23:38
[ |V| ][;8716989']Nu nie om te zagen, ma 40-45 had maar weinig met rechts te zien ook al begrijp ik wat je wil zeggen.

nazisme staat toch naast extreem-rechts op het politiek spectrum zoals ik het destijds heb gezien in de les geschiedenis.

Avondland
3 juni 2007, 23:43
nazisme staat toch naast extreem-rechts op het politiek spectrum zoals ik het destijds heb gezien in de les geschiedenis.

Hitler was niet 'rechts', noch 'links'. Sociaal-economisch kan je hem zelfs dichtbij het marxisme plaatsen, zonder internationalisme en gelijkheidsnihilisme natuurlijk. 'Extreemrechts' is volgens mij reaktionair en ultraconservatief. Hitler was dat absoluut niet. Hij was wel in het radicale spectrum te vinden, maar dan in het centrum.

En ja, dit riekt weer flink naar de Wet van Godwin. :D

|) ][ |V| ][
3 juni 2007, 23:46
Hitler was niet 'rechts', noch 'links'. Sociaal-economisch kan je hem zelfs dichtbij het marxisme plaatsen, zonder internationalisme en gelijkheidsnihilisme natuurlijk. 'Extreemrechts' is volgens mij reaktionair en ultraconservatief. Hitler was dat absoluut niet. Hij was wel in het radicale spectrum te vinden, maar dan in het centrum.

Daarom dus dat ik zei dat hij de Holocaust niet in de schoenen van (extreem)-rechts moet schuiven. Door zijn ideeën over economie e.d. kanje hem zelfs eerder centrum-links noemen dan rechts.

Flamingant
3 juni 2007, 23:50

Maar hij deelde wel het gewone nihilsme van links.

dr.salt
4 juni 2007, 00:51

Kent u dit fenomeen; het heet ::: nieuws

Darfur - Joegoslavië - Kosovo - Palestina ( en neen, het heet niet Israël, het IS en BLIJFT palestina van de Palestijnen ) - ...

take your pick

Btw, een heel groot deel van het probleem begint bij de opvoeding van die probleemjeugd

Ouders die hunne kleine als god op aarde behandelen en hem zo ook noemen, dan wanneer de kleine koter, die opgegroeid is met het idee dat hij alles mag en kan doen, dingens begint mis te doen en me nde ouders erop aanspreekt gaat het van ; ja ma meneer wij kunne die nie controlere he, staat moet da maar doen, is uw probleem nie da van ons ...

Die gasten missen dus heel vaak ouders die weten waar ze mee bezig zijn, ouders die hun verantwoordelijkheid durven opnemen, ouders die niet profiteren van de staat als ware het een lekker grote suikerpot, ouders die goed geïntegreerd zijn in de maatschappij, ouders die de taal beheersen, ouders die open staan voor het Westerse gedachtengoed, en ga zo maar voort.

die gasten weten waarschijnlijk nie beter, het probleem valt enkel op te lossen wanneer men naar de wortel gaat, de ouders dus.

Oldskooler
4 juni 2007, 02:07
Darfur - Joegoslavië - Kosovo - Palestina

Wat een voorbeelden toch, met de wereld van vandaag bedoelen we landen die iets of wat evolutie hebben meegemaakt sinds 40-45.

Ik zie het al voor me, belgië dat in een kosovo verandert.

Veel tanks en geweren zullen ze deze keer in ieder geval niet hebben. Wij wel :$ :evil:

dr.salt
4 juni 2007, 07:51
Darfur - Joegoslavië - Kosovo - Palestina

Wat een voorbeelden toch, met de wereld van vandaag bedoelen we landen die iets of wat evolutie hebben meegemaakt sinds 40-45.

Ik zie het al voor me, belgië dat in een kosovo verandert.

Veel tanks en geweren zullen ze deze keer in ieder geval niet hebben. Wij wel :$ :evil:

das compleet triviaal, of denkt gij misschien da die conflicten niet hadden ontstaan hadden die menskes ammol nen HDTV in hunne living gehad soms ...

de mens is heel gemakkelijk manipuleerbaar, tis van alle tijden

k995
4 juni 2007, 09:00
Kent u dit fenomeen; het heet ::: nieuws

Darfur - Joegoslavië - Kosovo - Palestina ( en neen, het heet niet Israël, het IS en BLIJFT palestina van de Palestijnen ) - ...[/quote
Dictaturen, behalve israel (ja wel degelijk israel een onafhankelijke staat er is nooit een palestina geweest, en ziende hoe de arabieren daar doorgaan zal er nooit 1 komen)

[quote]
Btw, een heel groot deel van het probleem begint bij de opvoeding van die probleemjeugd

Ouders die hunne kleine als god op aarde behandelen en hem zo ook noemen, dan wanneer de kleine koter, die opgegroeid is met het idee dat hij alles mag en kan doen, dingens begint mis te doen en me nde ouders erop aanspreekt gaat het van ; ja ma meneer wij kunne die nie controlere he, staat moet da maar doen, is uw probleem nie da van ons ...
Ten dele, maar de meeste van die gasten hebben wel schrik van hun ouders hoor.

Die gasten missen dus heel vaak ouders die weten waar ze mee bezig zijn, ouders die hun verantwoordelijkheid durven opnemen, ouders die niet profiteren van de staat als ware het een lekker grote suikerpot, ouders die goed geïntegreerd zijn in de maatschappij, ouders die de taal beheersen, ouders die open staan voor het Westerse gedachtengoed, en ga zo maar voort.

die gasten weten waarschijnlijk nie beter, het probleem valt enkel op te lossen wanneer men naar de wortel gaat, de ouders dus.Ten dele : de autochtonen, de maatschappij, bedrijfsleven, scholen,... heel wat groepen die inspanningen moeten doen om dit probleem op te lossen. Het enkel bij de ouders van alochtonen leggen is veel te simplistisch.

Avondland
4 juni 2007, 10:43
Het begint nochtans allemaal bij de opvoeding. Volgens mij het belangrijkste om hun leven een wending te geven. Alle andere omgevingsfactoren hebben uiteraard ook hun invloed maar toch blijft de opvoeding iets waar zeker meer aandacht aan geschonken dient te worden.

dr.salt
4 juni 2007, 13:33
Het begint nochtans allemaal bij de opvoeding. Volgens mij het belangrijkste om hun leven een wending te geven. Alle andere omgevingsfactoren hebben uiteraard ook hun invloed maar toch blijft de opvoeding iets waar zeker meer aandacht aan geschonken dient te worden.

maakt da mee, u concur with my opinion :)

@k995

het dient niet gezegd te worden dat wanneer Europa een stuk land niet officieel aanduid als staat dat nog geen staat is, het blijft grondroof eerste klasse en zolang de kolonisten daar blijven en de autochtonen van water en land beroven zal er geen week voorbij gaan zonder slachtoffers, uiteindelijk zal het wel tot een regelrechte oorlog uitdraaien in die regio en ik kan u verzekeren dat de Palestijnen aan het langste eind zullen trekken !

ptah
4 juni 2007, 13:47
maakt da mee, u concur with my opinion :)

@k995

het dient niet gezegd te worden dat wanneer Europa een stuk land niet officieel aanduid als staat dat nog geen staat is, het blijft grondroof eerste klasse en zolang de kolonisten daar blijven en de autochtonen van water en land beroven zal er geen week voorbij gaan zonder slachtoffers, uiteindelijk zal het wel tot een regelrechte oorlog uitdraaien in die regio en ik kan u verzekeren dat de Palestijnen aan het langste eind zullen trekken !

Don't get me wrong, maar als de Isra.. weg trekt en alles moet meenemen wat ze daar in die gebieden hebben verwezelijkt, dan blijft er alleen maar zand over... Qua verwezelijking hebben de Pal... er 0,0 van terecht gebracht.... Ofwel jah dingen kapot geschoten en vernield zoals een landbouw installatie die miljoenen waard was ( en die ze GEKREGEN hadden van Israel)

En waarom zouden den Pal.. hier aan het langste eind trekken?
Als de Pal.. een regelrechte aanval doen (als ze dit wel kunnen, kunnen ze nogwel samenwerken of zijn ze niet te druk bezig met elkaar uit te dunnen met hun inwendige strijd?) zal Isra.. hun grondgebied met alle mogelijke wapens verdedigen...Wat ook terecht brengt dat ELKE bondgenoot van Israel de steun aan Palistina zal opzeggen, U dunkt toch niet dat Palestina een jaar zonder buitenlandse hulp kan overleven?

Sorry maar ik heb het niet mee met een regering dat onschuldige burgers OPZETTELIJK het leven afneemt... En laten we het dan maar niet hebben over de indoctrinatie dat ze toepassen...

Oja ik weet zo dat ik negatieve commentaar ga krijgen hierop, But it's the truth...

k995
4 juni 2007, 14:05

Je mag nog zo goed opgevoed worden, als je leeft in een maatschappij die je niet aanvaard zal je het heel moeilijk hebben.

Over je concrete problemen :

Ouders die niet straffen? Je hebt altijd al incompetente ouders gehad, niet iets van nu, je hoeft ook niet echt te straffen, alhoewel dat heel moeilijk is en de meeste gewoon, idd te lui zijn, maar niks nieuw tov 50 jaar geleden.

Ouders die niet profiteren van de staat? Tja als je werkloos bent, de kleine groep die geen meoite doet idd, maar hoeveel zijn dat er?

Geintegreerd, wanneer ben je geintegreerd, en als niemand je dat ooit zij dat dit moest en je de kans gaf,... Neem nu taallessen, die zitten al jaren overvol , en dan maar sakkeren dat ze de taal niet kunnen.

Moet er meer meoite gedaan worden door die allochtonen? Ja maar net zo goed door de staat en de maatschappij, als ze nederlands kunnen moeten ze ook werk kunnen vinden ed, als dat niet het geval is ben je er weinig mee he?

Westerse gedachtengoed? Ik ken geen enkele allochtoon die dat niet doet, dat is dus onzin.

ec8or
4 juni 2007, 14:07

wet lejeune afschaffen (zonder meer) is wat dwaas vind ik - deze regel heeft als doel dat mensen die in de gevangenis belanden zich daar tijdens hun verblijf 'goed gedragen' en als dusdanig zichzelf een soort van amnestie kunnen bewerkstelligen.
nu zou ik de wet lejeune wel veel minder met de natte vinger toepassen en bepaalde misdrijven helemaal niet in aanmerking laten komen voor deze regel, maar ze gewoon afschaffen brengt ook geen oplossing.

k995
4 juni 2007, 14:11
het dient niet gezegd te worden dat wanneer Europa een stuk land niet officieel aanduid als staat dat nog geen staat is, het blijft grondroof eerste klasse en zolang de kolonisten daar blijven en de autochtonen van water en land beroven zal er geen week voorbij gaan zonder slachtoffers,
Ik geef je gelijk voor de west bank en gaza, israel moet daar direct volledig uit terugtrekken, de rest is israel en dat blijft zo.

je kan net zo goed over belgie beginnen en hoe dat eigenlijk bij nederland hoort (het was immers een burgeroorlog net zoals in het mandaat gebied in 48 belgie deed ontstaan) . De meeste landen ontstaan zo, maar enkel in het geval van israel is dat blijkbaar een probleem.

uiteindelijk zal het wel tot een regelrechte oorlog uitdraaien in die regio en ik kan u verzekeren dat de Palestijnen aan het langste eind zullen trekken !

Elk groot conflict is al door israel gewonnen, de arabieren zijn niet zo gek nog eens te proberen.

k995
4 juni 2007, 14:13
Don't get me wrong, maar als de Isra.. weg trekt en alles moet meenemen wat ze daar in die gebieden hebben verwezelijkt, dan blijft er alleen maar zand over...

Oja ik weet zo dat ik negatieve commentaar ga krijgen hierop, But it's the truth...idd

het hele idee is trouwens te belachelijk voor woorden, waarom zouden mensen die daar al tientallen/honderden of duizenden jaren leven moeten wegtrekken? Omdat anderen die daar al tientallen of honderden jaren meer claim zoudne hebben: onzin.

fromalk
4 juni 2007, 14:21
[QUOTE=dr.salt;
Ten dele, maar de meeste van die gasten hebben wel schrik van hun ouders hoor.

meeste van die mannekes hebben alles behalve schrik van hun ouders, ik neem dagelijks de bus, een ware plaag is het met die Marokkanen en Turken geworden, en alleen zij 2, Polen en Russen doen niks verkeerd. Zei gaan voortdurend aan de noodhendel trekken waardoor die bussen abrupt stoppen, er mensen vallen en er gevaarlijke situaties gemaakt worden in het verkeer...

Een tijdje geleden was er een marokkaan waar k vorig jaar bij op school heb gezeten, op school stelt hij niks voor maar op onze bus is hij de man. Die week had ik 4 dagen achter elkaar vertraging
1 de remmen waren kappot door voortdurend aan de noodstop te komen > ma
2 de deur werd eruit gebroken > di
3 zetels worden vernield > woe
4 ook weer pannen door de noodstops > do

vrijdag > ik zie een van die marokkanen de noodhendeltjes proberen los te maken, die hamertjes voor ramen te breken, wellicht om zodra zij konden af stappen ee ruit kappot te kloppen, die conclusie trek k nu wel zelf ma swoit. En k keek hem aan, dit viel hem op en hij is mij beginnen te verwijten. Geen probleem ben gewoon blijven kijken. Ondertussen was de hele gemeenschap op mn kap komen zitten. Hij bleef echter gewoon door doen. Op een bepaald moment gooit er een van die sntobellekes pennen door de bus waarbij mn broerke er een in het gezicht krijgt. De maat is vol en ik en een kameraad hebben de pennengooier en de marok die het hamertje wou losmaken ff uit hun stoel getrokken en ons gedacht getoond. En niet 1 van hun die is komen helpen. Zodra ze uit de bus waren wel veel roepen enz. En de week erop is het ineens heel rustig geweest op die bus.

Helaas is het inmiddels wel weer hetzelfde liedje :p :d

Merk hierbij op dat die bus ook vol zit met vershillende ouders, en het is algemeen geweten dat in die gemeenschappen mensen elkaar goed kennen en vlot omgaan, dus de ouders zullen er vaak genoeg WEL van op de hoogte zijn.

Mn vriendin woont in een sociale wijk, vroeger voornamelijk Belgen maar de laatste jaren bijna niets dan allochtonen. Mooiste voorbeeld is haar buurjonge. Zit al een paar jaar aan de drugs, en de moeder was daar toch oh zo fier op. Telkens ze langs komt een verhaal hoe fier ze is op haar zoon, de gangster van allemaal etc. Nu de laatste weken luistert die zoon niet bepaald meer naar zn moeder en ineens is de moeder altijd al tegen drugs geweest en moet de politie dagelijks komen omdat ze zich onveilig voelt in haar eigen huis. Dan betaal ik liever 1 malig om die probleem gezinnen buiten te krijgen ipv te betalen voor hun dagelijks te onderhouden.

Nu ondanks deze comments kan en wil ik niet iedereen over dezelfde kam scheren, k heb een paar jaar op een school vol allochtonen gezeten, en voor een heel deel van die mensen kan k echt wel respect opbrengen, maar dat is ook enkel voor zij die daadwerkelijk moeite doen tot integratie, fansoenlijk studeren of fansoenlijk werken/zoeken

Zover mijn mening :p

Tw33tst3r
4 juni 2007, 14:24

hier komt men kans vr een bad post!
kerel haal uw kop uit uw reet en kijk nr de maatschappelijke ladder en zeg mij dan eens waar die mannen staan..
kga hele thread niet eens meer lezen want dit soort antwoorden begin ik al gewend te raken mr dat wil niet zeggen dat ik er minder pissig van wordt

slaapt gij tijdens geschiedenis ofzo?
kzou zeggen probeer zoveel mogelijk feiten te verdraaien en mensen uit elkaar te drijven en we zullen zien hoe vreedzaam het leven wordt...
ZUCHT!

zijn ook nog mensen da beweren dat anderen de problemen ontkennen maar dat is me hier nog niet opgevallen wat me opvalt is dat er een groep mensen is die verder durft kijken dan de vb-propaganda en daadwerkelijk de achterliggende redenen gaat zoeken

er is jaren geleden al een onderzoek geweest door een europese commisaris uit zwitserland, dat onderzoek stelde inderdaad een verhoogde criminaliteit vast onder de allochtone bevolking maar ze kon wel overduidelijk het verband aan tonen met de sociale klasse

dat onderzoek hebben wij (de klassieke partijen) hier genegeerd als zou het rascistisch zijn, nu dat was het rapport dus niet maar door dat rapport af te schieten liet men wel de weg open vr het VB en andere rascistische eikelkes

en elke keer opnieuw het rijtje beunhazen zien passeren dat prietpraat aanvaard maar wetenschappelijk onderbouwde studies niet simpelweg omdat haten makkelijker is dan begrijpen

bende luie eikels ffs!

ptah
4 juni 2007, 14:26
Nu ondanks deze comments kan en wil ik niet iedereen over dezelfde kam scheren, k heb een paar jaar op een school vol allochtonen gezeten, en voor een heel deel van die mensen kan k echt wel respect opbrengen, maar dat is ook enkel voor zij die daadwerkelijk moeite doen tot integratie, fansoenlijk studeren of fansoenlijk werken/zoeken

Zover mijn mening :p

Mooi!
Ik ben blij dat je het niet generaliseerd!!
Zoals je zei er zitten rotte appels tussen en die verpesten het jammer genoeg voor al de rest...

De vraag alleen is wat kan je er tegen doen? Leerkrachten mogen niets meer, ouders mogen ook niets meer... Van wie moeten probleem jongeren dan nog "schrik" hebben...

Wie toomt deze kinderen(wit,zwart,geel,bruin,appelblauw zeegroen....) dan nog in?

fromalk
4 juni 2007, 14:32
hier komt men kans vr een bad post!
kerel haal uw kop uit uw reet en kijk nr de maatschappelijke ladder en zeg mij dan eens waar die mannen staan..
kga hele thread niet eens meer lezen want dit soort antwoorden begin ik al gewend te raken mr dat wil niet zeggen dat ik er minder pissig van wordt

wat een stereotyp antwoord, wie niets doet zal ook niet hoger op de maatschappelijke ladder komen he!

K werk nu in een informatica project met een Italiaan en een Turk, beide zitten in de zaken wereld en kloppen een hoop uren, daarbij staan ze ook een serieus stukske hoger in de maatschappelijke ladder. Paar andere kameraden werken al paar jaar in de fabrieken, staken niet mee met de rest en hebben dankzij hun inzet promoties zitten maken.

Aan de andere kant zijn er dan weer de gezinnen die het VERTIKKEN te werken, te lui, te goed, don't care. Mja als je 700-1500€ in de maand krijgt zonder maar uit u zetel te komen, schoon meegenomen. Daarbij hebben die mensen hopen voordeel tov iemand die evenveel verdient en wel werkt.

Denk maar aan diensten als;
Budget beheer > werk u eigen diep in de problemen en zij komen u er wel uithelpen
Vaak kortingen op diensten zoals bussen etc want er is altijd wel een ouder gehandicapt > schuld van dokters maar dat gaat echt nemeer lang duren
je maakt meteen kans op een sociale woning, goedkope huur, 'Limburgs' tehuis onderhoud alles
Gemeentes geven die wijken ook tal van voordelen, hier wordt hun stoep bv regelmatig gekuist, bomen en hagen gesnoeid, dingen die een gewone werkende mens in een gewone woning wel zelf hoort te doen.

Sorry ma ik ben het ook beu dat die excuuskes zoals sociale ladder etc steeds naar boven komen. Hoe vaak gaat een % van het inkomen niet naar de families in hun moederland, dat is ook niet de bedoeling he

ptah
4 juni 2007, 14:37
Sorry ma ik ben het ook beu dat die excuuskes zoals sociale ladder etc steeds naar boven komen. Hoe vaak gaat een % van het inkomen niet naar de families in hun moederland, dat is ook niet de bedoeling he

En hierop gaan ze dan zeggen dat deze mensen worden gediscrimineerd op jobs...

Don't get me wrong maar fromalk heeft zo gelijk! De mensen dat WILLEN werken vinden werk (ongeachte huidskleur) maar als je niet wilt werken is de keuze makkelijker te maken...

Ik hoop dat de volgende regering hier eens werk van maakt, en deze stal opkuist!!

Waargebeurd verhaal van de vdab :

Een Marokaan moest op bijscholing komen, anders ging hij zijn uitkering verliezen.
Nu moest hij een vrachtwagen rijbewijs halen met cursus van de vdab.
De heer in kwestie is aan het rijden en passeerd een rood licht en rijd er knal door.
De instructeur : Legt het kalm uit, dat hij zeker voor rood moet stoppen...
Volgend licht rijd hij er weer knal door!
De instructeur : Kijk kerel als je volgend licht rood is en je niet stopt kunde gaan.
Het volgende licht is groen en de heer in kwestie slaagt alles toe......
Getuigd van de motivatie om die cursus af te maken vind ik...

fromalk
4 juni 2007, 14:38
Mooi!
Ik ben blij dat je het niet generaliseerd!!
Zoals je zei er zitten rotte appels tussen en die verpesten het jammer genoeg voor al de rest...

De vraag alleen is wat kan je er tegen doen? Leerkrachten mogen niets meer, ouders mogen ook niets meer... Van wie moeten probleem jongeren dan nog "schrik" hebben...

Wie toomt deze kinderen(wit,zwart,geel,bruin,appelblauw zeegroen....) dan nog in?

Helemaal mee eens, en hier is het dan ook weer deels onze fout hoor.
Ik zag zelf ook hoe het vorig jaar ging. Een leerkracht wijst een allochtoon op het matje, en meteen protest waarbij helaas ook vaak genoeg Belgen aan de kar van de allochtoon trokken, helaas vaak genoeg uit schrik.

Als je iets wilt doen er tegen moet iedereen aan dezelfde kant staan, geen flauw excuuskes, geen schrik hebben, samen sterk en stappen ondernemen.

Hun ouders, tja dat hebben we niet in handen, kunnen we niet in handen hebben maar zoiets groeit ook weg. Ook gemeentes, en huisvestigingsdiensten zouden hieraan mee moeten helpen.

K heb een tijdje een Pool als beste vriend gehad, jong zat redelijk fel aan de drugs helaas. En de gemeente is zelf naar die ouders gegaan en heeft gezegt. U huis staat nu bekend als drugskot, doe er iets aan of we zullen u eruit moeten zetten. Nu die marokkaan die k eerder noemde, woont in dezelfde wijk, 1 straat verder. Zit evenfel aan de drugs, dealt daarbij ook nog en zorgt voor meer last. Ook hier is de gemeente van op de hoogte, toch is er nog nooit een dergelijke commentaar tegen de moeder gezegd geweest.

GMotha
4 juni 2007, 14:45
de hamvraag is: hoelang kunnen wij nog zoiets tolereren?? hoelang kunnen wij die mensen gewoon laten doen, en alle mogelijke maatregelen nemen om da te vermijden, ipv die mensen ne keer aan te pakken...Waarschijnlijk allemaal al vermeld:

- Omdat we toch bestempeld zouden worden als racisten als we iets zouden doen. En Belgjes hebben daar veel schrik van.
- Belgen zijn pussies, we zouden eens voorbeeld moeten nemen aan de allochtonen en mekaar helpen IPV schaapachtig toe te kijken. Ja, uit solidariteit even op een zondagnamiddag (met goed weer) gaan wandelen kunnen we wel :ironic: Ruggegraatloze ezels die altijd wel kunnen uitleggen over naastenliefde, maar hun medemens zonder krimpen zouden laten doodbloeden op hun oprit (en waarschijnlijk zagen dat ze't bloed zelf moeten opkuisen).

Voornamelijkste redenen, en IMO een fout van de Belgen. Het krapuul gaat zich echt niet inhouden als ze weten dat ze vrij spel krijgen.

k995
4 juni 2007, 14:46
meeste van die mannekes hebben alles behalve schrik van hun ouders, ik neem dagelijks de bus, een ware ...

Helaas is het inmiddels wel weer hetzelfde liedje :p :d
Wat natuurlijk niks zegt over hun ouders.

Merk hierbij op dat die bus ook vol zit met vershillende ouders, en het is algemeen geweten dat in die gemeenschappen mensen elkaar goed kennen en vlot omgaan, dus de ouders zullen er vaak genoeg WEL van op de hoogte zijn.

:ironic: Sorry hoor dat is belachelijk, net zoals autochtonen mekaar niet goed kennen is dat voor aloochtonen niet verschillend het is NIET zo dat alle allochtonen elkaar kennen he?

Zullen er ouders op de hoogte zijn? Tuurlijk, niet verschillend van autochtone ouders die op de hoogte zijn en niks doen, maar over het algemeen zijn allochtoonse ouders wel een stuk strenger (niet noodzakelijk beter pas op) en weten ze het niet.

Mn vriendin woont in een sociale wijk, vroeger voornamelijk Belgen maar de laatste jaren bijna niets dan allochtonen. Mooiste voorbeeld is haar buurjonge. Zit al een paar jaar aan de drugs, en de moeder was daar toch oh zo fier op. Telkens ze langs komt een verhaal hoe fier ze is op haar zoon, de gangster van allemaal etc. Nu de laatste weken luistert die zoon niet bepaald meer naar zn moeder en ineens is de moeder altijd al tegen drugs geweest en moet de politie dagelijks komen omdat ze zich onveilig voelt in haar eigen huis.

Aan zo'n straffe verhalen schenk ik weinig of geen aandacht, en moest het gebeuren dan is het echt wel een uitzondering.

Dan betaal ik liever 1 malig om die probleem gezinnen buiten te krijgen ipv te betalen voor hun dagelijks te onderhouden.
Je bedoeldt de mede belgen die daar wonen? Hoe ga je die "buiten krijgen"?Want de meeste allochtonen zijn belgen hoor, het grootste deel (lees 95%)van die gastjes op de bus zijn hier geboren hoor.

En je moet de rest aanzetten om hetzelfde te doen, ze proberen buiten te smijten gaat niks of weining opbrengen.

k995
4 juni 2007, 14:48
En hierop gaan ze dan zeggen dat deze mensen worden gediscrimineerd op jobs...
Normaal, gebeurd ook.

Don't get me wrong maar fromalk heeft zo gelijk! De mensen dat WILLEN werken vinden werk (ongeachte huidskleur) maar als je niet wilt werken is de keuze makkelijker te maken...
De meeste wel, niet allemaal hoor.

Een Marokaan moest op bijscholing komen, anders ging hij zijn uitkering verliezen.
De heer in kwestie is aan het rijden en passeerd een rood licht en rijd er knal door.
De instructeur : Kijk kerel als je volgend licht rood is en je niet stopt kunde gaan.
nogmaals die straffe verhalen ...

ptah
4 juni 2007, 14:54
Normaal, gebeurd ook.

Dan ga je ook ermee accoord dat er positieve en negatieve discriminatie is?

Ga ik deels mee accoord.

nogmaals die straffe verhalen ...

Je kan het geloven of niet, maar als de instructeur het zelf tegen mij in eigenpersoon heeft gezegd...

fromalk
4 juni 2007, 14:56
Wat natuurlijk niks zegt over hun ouders.

in de volgende alinea kom k terug daarop, k kan niet alles in 1 zin steken.

:ironic: Sorry hoor dat is belachelijk, net zoals autochtonen mekaar niet goed kennen is dat voor aloochtonen niet verschillend het is NIET zo dat alle allochtonen elkaar kennen he?

Zullen er ouders op de hoogte zijn? Tuurlijk, niet verschillend van autochtone ouders die op de hoogte zijn en niks doen, maar over het algemeen zijn allochtoonse ouders wel een stuk strenger (niet noodzakelijk beter pas op) en weten ze het niet.
Tja als k zie dat die mensen praktisch langs elkaar wonen kan het moeilijk anders he. En ja er zijn er een heel deel die wel streng zijn maar de meerderheid NIET. Welke job heb jij, hoe kom jij in contact met deze mensen? Ik zit er dagelijks tussen, mn nonkel en tante zijn beide bij de politie en gaan dagelijks bij deze mensen langs en helaas stellen zij toch maar vast dat het +- is zoals ik zei

Aan zo'n straffe verhalen schenk ik weinig of geen aandacht, en moest het gebeuren dan is het echt wel een uitzondering.
grappig hoe je dan een probleem zal gaan oplossen. Pak een krant, kijk naar het nieuws, ga eens een paar weken tussen die mensen wonen. Als jij je hoofd de andere kant opdraait zal je idd een probleem kunnen gaan oplossen. Ik heb u nog altijd niet met een alternatief zien komen...

Je bedoeldt de mede belgen die daar wonen? Hoe ga je die "buiten krijgen"?Want de meeste allochtonen zijn belgen hoor, het grootste deel (lees 95%)van die gastjes op de bus zijn hier geboren hoor.

Mede Belgen, tja dat zijn ze inderdaad, k vind het vooral namelijk dat de mensen die werkelijk presteren vaak GEEN papieren hebben en dus een druk voelen om te moeten presteren

gisteren op het vtm nieuws dat model, is model, heeft studies voor interieur architecte af, helaas geen papieren. Awel die heeft iets bewezen en zou dat als referenties mogen opleggen wanneer ze haar papieren zouden moeten goedkeuren

En je moet de rest aanzetten om hetzelfde te doen, ze proberen buiten te smijten gaat niks of weining opbrengen.
dat is toch wat ik zeg, samen sterk, probleem makers buiten

Tw33tst3r
4 juni 2007, 14:56
wat een stereotyp antwoord, wie niets doet zal ook niet hoger op de maatschappelijke ladder komen he!

K werk nu in een informatica project met een Italiaan en een Turk, beide zitten in de zaken wereld en kloppen een hoop uren, daarbij staan ze ook een serieus stukske hoger in de maatschappelijke ladder. Paar andere kameraden werken al paar jaar in de fabrieken, staken niet mee met de rest en hebben dankzij hun inzet promoties zitten maken.

Aan de andere kant zijn er dan weer de gezinnen die het VERTIKKEN te werken, te lui, te goed, don't care. Mja als je 700-1500€ in de maand krijgt zonder maar uit u zetel te komen, schoon meegenomen. Daarbij hebben die mensen hopen voordeel tov iemand die evenveel verdient en wel werkt.

Denk maar aan diensten als;
Budget beheer > werk u eigen diep in de problemen en zij komen u er wel uithelpen
Vaak kortingen op diensten zoals bussen etc want er is altijd wel een ouder gehandicapt > schuld van dokters maar dat gaat echt nemeer lang duren
je maakt meteen kans op een sociale woning, goedkope huur, 'Limburgs' tehuis onderhoud alles
Gemeentes geven die wijken ook tal van voordelen, hier wordt hun stoep bv regelmatig gekuist, bomen en hagen gesnoeid, dingen die een gewone werkende mens in een gewone woning wel zelf hoort te doen.

roflmaopimp

ik hoor altijd mr die straffe verhalen over gekleurde mensen dat meer gedaan zouden krijgen als ne blanke
BULLSHIT!
ik woon in limburg, ik val zelf onder de categorie kansarm (eigenlijk arm mr kheb per chance goei ouders) en ik weet dus echt wel hoe het er bij een ocmw aan toe gaat
kben er nie trots op dat ik die hun hulp nodig had mr soit

gelooft gij nu zelf dat er 1 ocmw het gaat riskeren om de ingewikkelde regels die brussel hun oplegt naast zich neer te leggen zodat ze kans lopen op boeten en dergelijk? :unsure:

en als ge nie kunt begrijpen dat het moeilijker is om u op te werken als allochtoon in dit rascistisch kutland dan moet ge es proberen te solliciteren onder een andere naam, laten we zeggen mohammed

dan zult ge mss begrijpen dat het nie zo simpel is, ik wil werken dus kheb werk

mr empathie is ver zoek de dag van vandaag, de realiteit blijkt enkel te bestaan uit wat men zelf ziet met zijn oogkleppen op :s

fromalk
4 juni 2007, 15:01
Normaal, gebeurd ook.

Hier heb je wel gelijk. Niet elk bedrijf zal vlot een marokkaan aannemen. Hangt deels ook af van de taak. Zo zou ik als bedrijfseigenaar van bv een reclame bureau niet graag iemand die gebrekig Nederlands spreekt mijn pr laten doen. Dit kan zowel een blanke, bruine, mokka, rode, gele, eender wat zijn he, maar je hebt wel gelijk dat een allochtoon het iets moeilijker heeft in kleinere bedrijven.

GRote bedrijven darentegen, helemaal niets van waar. Vandaag 10 man nodig > maakt echt niet uit welke kleur je hebt, maar je moet wel AN kunnen zodat de communicatie vlot kan verlopen.

Mn nonkel heeft zelf een groot bedrijf, k meen 10.000-12.000 werknemers waarvan ongeveer 5000 allochtoon is, vreemd genoeg heeft vorige maand een ander bedrijf (zo dat afwezigheden controleerd) vastgesteld dat een allochtoon 3* meer afwezig is als een autochtoon.

Daarbij komt dat 70% van de afwezigheden van de allochtonen semi gewettigd is door een dokter die bij dat soort bedrijven bekend staat als betwijfelbaar.

ptah
4 juni 2007, 15:04
roflmaopimp

ik hoor altijd mr die straffe verhalen over gekleurde mensen dat meer gedaan zouden krijgen als ne blanke
BULLSHIT!

:

en als ge nie kunt begrijpen dat het moeilijker is om u op te werken als allochtoon in dit rascistisch kutland dan moet ge es proberen te solliciteren onder een andere naam, laten we zeggen mohammed

mr empathie is ver zoek de dag van vandaag, de realiteit blijkt enkel te bestaan uit wat men zelf ziet met zijn oogkleppen op :s

Nu veralgemeen jij het, beweer je dat elke "vreemde" het moeilijk heeft om werk te vinden... Dan mag jij uw ogen eens open maken...

Denk eens na volgens een werkgever waarom zou jij een Mohammed niet aannemen als hij het werk beter kan als jan... werkgevers denken aan geld en als Mohammed niet beter is als Jan is het logisch dat Jan gaat worden aangenomen....

Je weet echt niet hoeveel bedrijven je screenen vanaf het eerste moment (een sol brief, een telefoon gesprek, een foto[geschoren niet geschoren, verzorgd niet verzorgd dus NIETS MET KLEUR]) dus als je het verpest vanaf de eerste moment....

Tw33tst3r
4 juni 2007, 15:06
trouwens wat mij ook wel opvalt is dat er hier mensen zijn die beweren dat ze veel allochtonen kennen van op concentratiescholen of in wijken wonen met veel allochtonen

maar het frappante is dat het lijkt alsof jullie niet gwn praten met elkaar, ik heb zelf 5 jaar op sint-lodewijk gezeten en ja kheb dr af en toe probs gehad met allochtone jongeren, mr zeker niet minder dan met autochtone en dat terwijl er veel meer allochtone jongeren op die school zaten

moest ik nu baseren enkel op die schoolervaring dan zou ik moeten concluderen dat de gemiddelde autochtoon een stuk krapuul is en de gemiddelde allochtoon een heilig boontje

ik weet echter dat het nie zo is, maar ik besef ook dat het nie de compleet andere kant is

van alle "krapuul" verhalen over allochtonen hier kan ik u er minstens 2 vergelijkbare geven van kameraden van mij vroeger die net hetzelfde deden
en waarvan jammer genoeg de helft dan nog durft praten over "vuil makakken" terwijl ze zelf elke kans om te vechten aangrepen

tbh ken ik eigenlijk meer autochtoon krapuul dan allochtoon, mr dat zal aan mij liggen aangezien ik "vlakbij" een white-trash-trailerpark woon?

mr dat zien jullie nooit in het nieuws hé, probeer mr es bij u zelf na te gaan hoeveel keer ge vergelijkbare situaties met autochtonen meegemaakt hebt maar waarbij uw aangepaste reactie een heel ander resultaat had...

het probleem is veel complexer dan dat meeste mensen willen aanvaarden, zwart-wit denken is zoveel gemakkelijker dan in grijstinten, zeker in een wereld waar er een overvloed aan informatie en desinformatie aanwezig is, mr het is UW verantwoordelijkheid om grijs te denken want met zwart-wit denken komen er enkel verliezers, geen winnaars en wie wil dat nu?

fromalk
4 juni 2007, 15:10
roflmaopimp

BULLSHIT!
ik woon in limburg, ik val zelf onder de categorie kansarm (eigenlijk arm mr kheb per chance goei ouders) en ik weet dus echt wel hoe het er bij een ocmw aan toe gaat
kben er nie trots op dat ik die hun hulp nodig had mr soit

gelooft gij nu zelf dat er 1 ocmw het gaat riskeren om de ingewikkelde regels die brussel hun oplegt naast zich neer te leggen zodat ze kans lopen op boeten en dergelijk? :unsure:

Mijn vriendin en ik wonen ook in een sociale wijk, zij is kans arm zoals je het zelf wilt noemen. Vreemd genoeg zie k haar toch dingen berijken waarvan k echt wow moet zeggen. En de moeder krijgt meer als genoeg steun, daar kan je niet onder uit, OCMW's helpen al meer als genoeg al is het niet 100% op het juiste gebied.

Wat ik een fout in het systeem vind is de manier waarop het inkomen berekend wordt. Een inkomen bestaat nu uit je loon/uitkering, maar almentaties etc zouden daar in moeten zitten. Mn vriendin haar moeder krijgt zo bv 2000€/maand, puur he!

900€ uitkering en de rest is allmentaties en kindergeld, en wat heeft mijn vriendin, niks, buiten een goed sociaal besef en de spirit om er voor te gaan. K vrij nu 15 maanden, elke dag probeer ik mij uit te sloven voor haar hogerop te helpen, omdat ik het kan mss ja. Ik ben degene die voor haar kleren zorgt, voor haar mogelijkheden om te studeren, voor haar comfort in huis etc, en daar probeer ik elke cent extra voor te verdienen zodat k iemand anders die het verdient kan helpen. Ben nu wel aan het afdwalen maar wat k bedoel is;

Een moeder die 2000€ / maand krijgt, en waarvan de kinderen niets krijgen? Het geld gaat naar drank, kleren, onnodige spullen, riante bovenklasse maaltijden. Waarom gaan OCMW's en al die diensten dan de kinderen niet mee integreren in het proces. Hun prive vragen wat er mis gaat. Hoe hun situatue is wat ze is. En dan de ouders aanpakken, dat zou die kinderen al een stuk meer op weg helpen

mja ben wel fel afgeweken nu

fromalk
4 juni 2007, 15:17
tbh ken ik eigenlijk meer autochtoon krapuul dan allochtoon, mr dat zal aan mij liggen aangezien ik "vlakbij" een white-trash-trailerpark woon?

Denk je dat ik er niet genoeg ken, autochtoon, ja die zijn er zeker ook. Veel te veel en die zorgen elke dag opnieuw voor problemen en ja die moeten ook aangepakt worden, en nee die komen niet oz in de aandacht omdat het geen sensatienieuws meer is, nee die komen niet in de aandacht omdat politiek zich de laatste jaren focust op allochtonen, net zoals dit topic doet.

Ik vind ook dat er in eigen stal gekuist moet worden. Maar ik vind ook dat het belastingsgeld dat nu teveel wordt uitgegeven aan allochtone families dat dat gebruikt had kunnen worden voor onze problemen met eigen volk / volledig geintegreerde gezinnen. Ok dit klinkt wss een beetje erover ma daar komt het allemaal op neer.

K zie vaak genoeg families zoals;
vader > 800€
moeder > 800€
kind 18+ > 650€

zitten allemaal op uitkering en die staat er ook bij, dat die familes 1800€ houden en de rest naar het moederland sturen, dat geld is voor hulp hier, hier in belgie, niet voor ook nog eens een ander land mee te gaan helpen.

En nu een vraag specifiek aan jou, en dit is echt no offense.
Je woont ook in een kansarme wijk, wat doen je ouders en waarom doen ze dat? Ik stel deze vraag nu aan jou maar k wil hier niet verder in prive op ingaan maar hoop er een algemeen antwoord op te kunnen vormen

k995
4 juni 2007, 15:19
Dan ga je ook ermee accoord dat er positieve en negatieve discriminatie is?

Ja, en ik ben tegen alle discriminatie positieve dus ook, alhoewel die heel beperkt is in belgie.

Je kan het geloven of niet, maar als de instructeur het zelf tegen mij in eigenpersoon heeft gezegd...

Zoals ik al zei, neem dat maar met een vat zout.

Tw33tst3r
4 juni 2007, 15:20
Nu veralgemeen jij het, beweer je dat elke "vreemde" het moeilijk heeft om werk te vinden... Dan mag jij uw ogen eens open maken...

Denk eens na volgens een werkgever waarom zou jij een Mohammed niet aannemen als hij het werk beter kan als jan... werkgevers denken aan geld en als Mohammed niet beter is als Jan is het logisch dat Jan gaat worden aangenomen....

Je weet echt niet hoeveel bedrijven je screenen vanaf het eerste moment (een sol brief, een telefoon gesprek, een foto[geschoren niet geschoren, verzorgd niet verzorgd dus NIETS MET KLEUR]) dus als je het verpest vanaf de eerste moment....

nu ga jij zomaar even een onderzoek uitgevoerd door professoren onderuit halen gebaseerd op....
erm
wat was uw basis ook alweer op een bewezen feit te ontkrachten?

mohammed stuurt IDENTIEK dezelfde brief, enkel zijn naam verschilt als jan

jan wordt uitgenodigd vr een gesprek en jan niet

dit gedrag heeft men dus vastgesteld bij een representatief aantal bedrijven waar men de proef op de som genomen heeft

dus als gij wilt dat ik es nadenk over werkgevers en hun redenen om iemand niet aan te nemen dan denk zelf mr eens na hoe het kan dat een onafhankelijk statistisch verantwoord onderzoek het tegendeel beweert als uw stelling

ik vraag me echt af hoe dat mensen iets wat zo fel in het nieuws is geweest kan vergeten, en waarvan iedereen zelfs het VB had moeten zeggen: GVD DAT KAN NIET MEER zo geraken we nooit van de problemen af

maar nee we steken onze kop in het zand en we blijven slechts aan 1 groep verwijten maken, mr zelf gaan we toch geen schuld hebben aan het feit dat ondernemers gn marokkaan willen inhuren omdat wij dan geen diensten of producten meer willen van die ondernemer
wij hebben toch geen schuld eraan dat verhuurders weigeren te verhuren aan gekleurde medemensen uit schrik vr de reactie van de buren?

sry hé

wij als maatschappij zijn even schuldig aan de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren als de allochtone jongeren die weigeren van zich te schikken

we zitten in een cirkel en we kunnen nu blijven janken en roepen wiens schuld is

maar de grote vraag is niet wie er schuld aan heeft mr die de oplossing aanbiedt!

de enigste oplossing die ik zie is dat de ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid eens opnemen en niet meer naar afkomst kijken, eens dat allochtonen merken dat ze daadwerkelijk een slaagkans hebben gaan de problemen uitdoven

achja met de hoop mensen die nog altijd te lui zijn om verder te kijken dan datgene wat hun recht in het gezicht staart zal het wel nooit zo ver komen

de ironie is dat mensen eigenlijk gwn selectief doof zijn geworden, als er dingen in het nieuws komen die absoluut onmogelijk zijn dan geloven we dat maar als iemand een genuanceerd bericht ziet dan kan dat niet waar zijn want dat zou alles te complex maken

eindelijk ben ik er dus achter dat rascisme niks met een gebrek aan intellect te maken heeft, het is gwn een extreme vorm van luiheid, te lui om te begrijpen, te lui om uit te zoomen naar het grotere plaatje, te lui om te helpen donderen dus :(

fromalk
4 juni 2007, 15:22
Ja, en ik ben tegen alle discriminatie positieve dus ook, alhoewel die heel beperkt is in belgie.

Zoals ik al zei, neem dat maar met een vat zout.
wat ik u nu al 1 uur zie doen is elke comment ontkennen of ontkrachtten die tegen een allochtoon lijkt te zij

moehaa!
4 juni 2007, 15:23
Mijn vriendin en ik wonen ook in een sociale wijk, zij is kans arm zoals je het zelf wilt noemen. Vreemd genoeg zie k haar toch dingen berijken waarvan k echt wow moet zeggen. En de moeder krijgt meer als genoeg steun, daar kan je niet onder uit, OCMW's helpen al meer als genoeg al is het niet 100% op het juiste gebied.

Wat ik een fout in het systeem vind is de manier waarop het inkomen berekend wordt. Een inkomen bestaat nu uit je loon/uitkering, maar almentaties etc zouden daar in moeten zitten. Mn vriendin haar moeder krijgt zo bv 2000€/maand, puur he!

900€ uitkering en de rest is allmentaties en kindergeld, en wat heeft mijn vriendin, niks, buiten een goed sociaal besef en de spirit om er voor te gaan. K vrij nu 15 maanden, elke dag probeer ik mij uit te sloven voor haar hogerop te helpen, omdat ik het kan mss ja. Ik ben degene die voor haar kleren zorgt, voor haar mogelijkheden om te studeren, voor haar comfort in huis etc, en daar probeer ik elke cent extra voor te verdienen zodat k iemand anders die het verdient kan helpen. Ben nu wel aan het afdwalen maar wat k bedoel is;

Een moeder die 2000€ / maand krijgt, en waarvan de kinderen niets krijgen? Het geld gaat naar drank, kleren, onnodige spullen, riante bovenklasse maaltijden. Waarom gaan OCMW's en al die diensten dan de kinderen niet mee integreren in het proces. Hun prive vragen wat er mis gaat. Hoe hun situatue is wat ze is. En dan de ouders aanpakken, dat zou die kinderen al een stuk meer op weg helpen

mja ben wel fel afgeweken nu

Je hebt wel een punt vind ik.
Sociale steun zou er meer moeten komen in bijvoorbeeld gratis schoollopen voor kinderen, gratis huisvesting en betere begeleiding.
Niet in geldbedragen die fout beheerd kunnen worden. Natuurlijk moet er altijd een deel in geld blijven, maar niet op dit niveau waarbij je bijna evenveel binnenhaalt als een werkende mens.
Ik weet zeker dat er gaten in dit systeem zitten:p , ik ben ook geen kenner.

ptah
4 juni 2007, 15:24
nu ga jij zomaar even een onderzoek uitgevoerd door professoren onderuit halen gebaseerd op....
erm
wat was uw basis ook alweer op een bewezen feit te ontkrachten?

mohammed stuurt IDENTIEK dezelfde brief, enkel zijn naam verschilt als jan

jan wordt uitgenodigd vr een gesprek en jan niet

dit gedrag heeft men dus vastgesteld bij een representatief aantal bedrijven waar men de proef op de som genomen heeft

dus als gij wilt dat ik es nadenk over werkgevers en hun redenen om iemand niet aan te nemen dan denk zelf mr eens na hoe het kan dat een onafhankelijk statistisch verantwoord onderzoek het tegendeel beweert als uw stelling

Mijn basis is dat bedrijven hierop worden gecontroleerd, hier zijn instanties voor dat dit in het oog houden!

Believe me tegenwoordige gaat het niet zo aan in grote bedrijven!!
Maar in kleine bedrijven waar de controle kleiner is kan dit wel degelijk gebeuren!!

Op al de rest van uw punten geef ik u gelijk!

fromalk
4 juni 2007, 15:27
wij als maatschappij zijn even schuldig aan de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren als de allochtone jongeren die weigeren van zich te schikken

we zitten in een cirkel en we kunnen nu blijven janken en roepen wiens schuld is

maar de grote vraag is niet wie er schuld aan heeft mr die de oplossing aanbiedt!

helemaal mee eens

de enigste oplossing die ik zie is dat de ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid eens opnemen en niet meer naar afkomst kijken, eens dat allochtonen merken dat ze daadwerkelijk een slaagkans hebben gaan de problemen uitdoven

mja nu stel je dat elk bedrijf tegen allochtonen is, jaar geleden in de media dat kaas bedrijf met die man die is opgekomen voor die vrouw met haar hoofddoek

ik ben van alken en k ga ff een lijsjte maken;
cristal alken > zitten ook veel allochtonen
waterzuiveringsstation > eerder belgen
wafelfabriek > eerder allochtonen
kleinere winkels etc > eerder belgen

nu ff verder;
ford genk > ook veel allochtonen, italianen enz
fabriek van nonkel > ook schone verhouding

dus k denk dat k nu een eerlijke verhouding toon, maar zoals eerder is gezgd door mij

als allochtoon heb je meer kans in de grote ondernemingen als in de kleine

k995
4 juni 2007, 15:28
Tja als k zie dat die mensen praktisch langs elkaar wonen kan het moeilijk anders he. En ja er zijn er een heel deel die wel streng zijn maar de meerderheid NIET. Welke job heb jij, hoe kom jij in contact met deze mensen? Ik zit er dagelijks tussen, mn nonkel en tante zijn beide bij de politie en gaan dagelijks bij deze mensen langs en helaas stellen zij toch maar vast dat het +- is zoals ik zei
Mijn vrouw is "allochtoonse" en ik heb altijd in buurten gewoond of naar school gegaan waar veel allochtonen woonden, dus ja ik ken er wel wat . En de meeste waren wel degelijk bang dat hun ouders het uitvonden wat ze allemaal uitspookten.

Als over de politie : die komen enkel in contact met de rotte appels en ik kan me idd voorstellen dat er daar een pak ouders tussenzitten die het weten en niks doen, net zoals dat bij autochtonen het geval is trouwens. Daarom moet je niet veralgemenen naar ALLE allochtonen(en zelfs niet " de meest").

grappig hoe je dan een probleem zal gaan oplossen. Pak een krant, kijk naar het nieuws, ga eens een paar weken tussen die mensen wonen. Als jij je hoofd de andere kant opdraait zal je idd een probleem kunnen gaan oplossen. Ik heb u nog altijd niet met een alternatief zien komen...
Heb hier op dit forum al veel over gesproken (en op andere nog meer) het komt erop neer om die mensen meer te betrekken in de samenleving, betere opleiding , betere integratie, tesamen met een vermindering van gezinsherenigingen, strenger migratie beleid, stranger optreden tegen "de profiteurs",...

Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn, maar de meeste van die indianenverhalen zijn langs geen kanten waar en moesten ze al ooit gebeurd zijn dan zijn het uitzonderingen .

quote]
Mede Belgen, tja dat zijn ze inderdaad, k vind het vooral namelijk dat de mensen die werkelijk presteren vaak GEEN papieren hebben en dus een druk voelen om te moeten presteren[/quote]
Zonder papieren kan je weinig presteren hoor, geen werk bijvoorbeeld. Wat niks veranderd dat de overgrote meerderheid van migranten de belgische natialiteit heeft, een heel deel van die "allochtonen" zijn belgen die hier geboren en getogen zijn en dus evenveel belg als jou en ik.

dat is toch wat ik zeg, samen sterk, probleem makers buiten
Die probleem makers zijn meestal belgen, die kan je niet buitenzetten, of ga je autochtoonse criminelen in vlaanderen naar duitsland deporteren omdat wij afstammen van de germanen?

fromalk
4 juni 2007, 15:29
Mijn basis is dat bedrijven hierop worden gecontroleerd, hier zijn instanties voor dat dit in het oog houden!

Believe me tegenwoordige gaat het niet zo aan in grote bedrijven!!
Maar in kleine bedrijven waar de controle kleiner is kan dit wel degelijk gebeuren!!

Op al de rest van uw punten geef ik u gelijk!

bwa die controle is er niet echt hoor,

maar ook jij bent het nu met me eens dat een

allochtton gemakkelijker werk vind in een grote fabriek als een kleine, dit zal deels ook komen omdat de grote eerder blind mensen aannemen

Grimmy
4 juni 2007, 15:31
Mja, ze zijn nie allemaal zo ma de meeste zijn ambetanterikke en degene die zeggen van nie, awel die moete is wa meer buite kome.
Pakt de metro en ge kunt er nie naast zien, roepe en tiere, deure blokkere etc.
In den trein, amok make omdazze geen ticket hebbe en dan nog in hun jellaba taaltje.
Op straat stoer staan doen, vuilbakke afbreke etc
In de cinema zijnt altijd allochtone die moete storen
Carnaval, altijd allochtone da erges moete kunne vechte op ne feest dag

zelf vandaag nog op school, kuisploeg was bezig rond 9 uur, iedereen in de gang was stil en nog wa aant blokke of rustig napraten ivm exames. Kuisploeg komt de lift uit en beginne lekker keiluidkeels te prate voor 20 minute en ondertusse hebbe ze gene focking klop gedaan he, gewoon store.
Klinkt mischien heel kleinzerig he ma da was gvd zo enervant he en NIEMAND durfde iet zegge, ah nee, anders zijde racist.

Ik tolereer veel, heel veel, ma tbegint op te gerake mij geduld.

enja ik veralgemeen meschien, ma 95% van zo'n voorvallen he, benkik nog nie tegengekomen me belge.

Dees keer ist nog cdv nva, ma als er weer niks van komt dan ist tot mijn grote spijt toch VB zenne.

k995
4 juni 2007, 15:33
Hier heb je wel gelijk. Niet elk bedrijf zal vlot een marokkaan aannemen. Hangt deels ook af van de taak. Zo zou ik als bedrijfseigenaar van bv een reclame bureau niet graag iemand die gebrekig Nederlands spreekt mijn pr laten doen. Dit kan zowel een blanke, bruine, mokka, rode, gele, eender wat zijn he, maar je hebt wel gelijk dat een allochtoon het iets moeilijker heeft in kleinere bedrijven.
Kleine , grote maakt weinig uit, en de meeste allochtonen kunnen wel degelijk de taal ook, veel van hen hebben ook diploma's maar toch hebben ze moeite om werk te vinden.

Een deel onde rhen spreekt idd nederlands ondermaats en een groot deel heeft geen diploma, en dat is het eerste dat voor mij moet verbeteren.

GRote bedrijven darentegen, helemaal niets van waar. Vandaag 10 man nodig > maakt echt niet uit welke kleur je hebt, maar je moet wel AN kunnen zodat de communicatie vlot kan verlopen.
Niet echt hoor, voor laaggeschoolde arbeid misschien, maar dat is redelijk beperkt in belgie; enkele jaren geleden kwam uit dat de meeste grote bedrijven aan interim bureaus (waar die veel van hun laaggeschoolde werknmers vandaan halen) zei dat ze niet de meoite moesten doen om allochtonen te sturen, en dus hadden ze in hun databank een veldje of dat iemand wel of niet allochtoon was.

Daarbij komt dat 70% van de afwezigheden van de allochtonen semi gewettigd is door een dokter die bij dat soort bedrijven bekend staat als betwijfelbaar.je mag altijd dat controleren.

fromalk
4 juni 2007, 15:33
Mijn vrouw is "allochtoonse" en ik heb altijd in buurten gewoond of naar school gegaan waar veel allochtonen woonden, dus ja ik ken er wel wat . En de meeste waren wel degelijk bang dat hun ouders het uitvonden wat ze allemaal uitspookten.

Als over de politie : die komen enkel in contact met de rotte appels en ik kan me idd voorstellen dat er daar een pak ouders tussenzitten die het weten en niks doen, net zoals dat bij autochtonen het geval is trouwens. Daarom moet je niet veralgemenen naar ALLE allochtonen(en zelfs niet " de meest").

Heb hier op dit forum al veel over gesproken (en op andere nog meer) het komt erop neer om die mensen meer te betrekken in de samenleving, betere opleiding , betere integratie, tesamen met een vermindering van gezinsherenigingen, strenger migratie beleid, stranger optreden tegen "de profiteurs",...

Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn, maar de meeste van die indianenverhalen zijn langs geen kanten waar en moesten ze al ooit gebeurd zijn dan zijn het uitzonderingen .

quote]
Mede Belgen, tja dat zijn ze inderdaad, k vind het vooral namelijk dat de mensen die werkelijk presteren vaak GEEN papieren hebben en dus een druk voelen om te moeten presteren
Zonder papieren kan je weinig presteren hoor, geen werk bijvoorbeeld. Wat niks veranderd dat de overgrote meerderheid van migranten de belgische natialiteit heeft, een heel deel van die "allochtonen" zijn belgen die hier geboren en getogen zijn en dus evenveel belg als jou en ik.

Die probleem makers zijn meestal belgen, die kan je niet buitenzetten, of ga je autochtoonse criminelen in vlaanderen naar duitsland deporteren omdat wij afstammen van de germanen?[/QUOTE]

en nu ben k het wel zo goed als helemaal met je eens

maar wanneer we over betere hulp spreken, ik geloof daar gewoon niet echt in. Ik neem aan dat je vrouw goed geintegreerd is, maar heel vaak zijn de ouders zelf minder geintegreerd, ze begrijpen het school gebeuren niet echt, spreken maar matig AN.

En op dat van politie sla je wel de nagel op de kop, zo had ik het nog niet bekeken.

k995
4 juni 2007, 15:34

Je zou verbaasd zijn hoeveel discriminatie er nog is, zelf tegen vrouwen bijvoorbeeld. En ja voor een bedrijf is dat misschien niet het beste, maar dat valt meestal niet op haar, als die andere 1% beter is, who cares?

ptah
4 juni 2007, 15:34
bwa die controle is er niet echt hoor,

maar ook jij bent het nu met me eens dat een

allochtton gemakkelijker werk vind in een grote fabriek als een kleine, dit zal deels ook komen omdat de grote eerder blind mensen aannemen

Inderdaad maar blind is een te groot woord, ze kijken meer naar de capaciteiten van een persoon!!

En ja kleine winkels/ bedrijven zijn wel geneigd om te discrimineren...

k995
4 juni 2007, 15:38
vader > 800€
moeder > 800€
kind 18+ > 650€

zitten allemaal op uitkering en die staat er ook bij, dat die familes 1800€ houden en de rest naar het moederland sturen, dat geld is voor hulp hier, hier in belgie, niet voor ook nog eens een ander land mee te gaan helpen.

Je woont ook in een kansarme wijk, wat doen je ouders en waarom doen ze dat? Ik stel deze vraag nu aan jou maar k wil hier niet verder in prive op ingaan maar hoop er een algemeen antwoord op te kunnen vormen

Buiten gesjoemel en zwart werk zijn die cijfers echt wel veel te hoog, geen enkel koppel krijgt zoveel, max is voor oudere(50+) met inwoondende/gehadnicapte kinderen en een vrouw die niet werkt en dan zit je amper aan 1000€, laat staan 1600, kind krijgt kindergeld, wat een 100 a 200€ is.

Enkel via gesjoemel :ze zijn gescheiden en "wonen" allemaal apart kan je dat omhoog halen, maar dan nog kom je niet aan 800+€ per persoon .

fromalk
4 juni 2007, 15:39
Kleine , grote maakt weinig uit, en de meeste allochtonen kunnen wel degelijk de taal ook, veel van hen hebben ook diploma's maar toch hebben ze moeite om werk te vinden.[]

Een deel onde rhen spreekt idd nederlands ondermaats en een groot deel heeft geen diploma, en dat is het eerste dat voor mij moet verbeteren.

Niet echt hoor, voor laaggeschoolde arbeid misschien, maar dat is redelijk beperkt in belgie; enkele jaren geleden kwam uit dat de meeste grote bedrijven aan interim bureaus (waar die veel van hun laaggeschoolde werknmers vandaan halen) zei dat ze niet de meoite moesten doen om allochtonen te sturen, en dus hadden ze in hun databank een veldje of dat iemand wel of niet allochtoon was.

dit laatste betwijfel k sterk, hoeveel bedrijven (grote) vragen hoog geschoolden

laaggeschoolden;
DHL
GLS
TNT
FORD GENK
OPEL ANTW (weet niet of er daar veel allochtone werken)
ANDERE autofabrieken
DELHAIZE
ALDI
LIDL > deze hebben ook magazijnen waar mn camions moet laden en op pad sturen

Deze waren gewoon snel uit het hoofd, maar pak dat dat goed is voor 50.000 werkkrachten, hoeveel ervan is allochtoon? 40% gok ik, dus dan is er toch een mooie hoeveelheid werk in de grote laaggeschoolde bedrijven

je mag altijd dat controleren.
ik bedoel toch dat het gecontroleerd is? :s

fromalk
4 juni 2007, 15:42
Buiten gesjoemel en zwart werk zijn die cijfers echt wel veel te hoog, geen enkel koppel krijgt zoveel, max is voor oudere(50+) met inwoondende/gehadnicapte kinderen en een vrouw die niet werkt en dan zit je amper aan 1000€, laat staan 1600, kind krijgt kindergeld, wat een 100 a 200€ is.

Enkel via gesjoemel :ze zijn gescheiden en "wonen" allemaal apart kan je dat omhoog halen, maar dan nog kom je niet aan 800+€ per persoon .

nee sorry maar die cijfers kloppen.

mn vriendin haar buurjongen woont bij zn moeder in een scoiale woning en kreeg vorig jaar 650€ uitkering en nu 780€. De moeder zelf krijgt 1100€, staat als gehandicapt op 30% (vals). Verder heeft ze een schijnhuwelijk lopen met de man die daar dus ook inwoont en hij krijgt 900€ de maand

dus dat is 2780€ / maand voor 3 mensen die geen dag in hun leven gewerkt hebben.

Tw33tst3r
4 juni 2007, 15:44
Denk je dat ik er niet genoeg ken, autochtoon, ja die zijn er zeker ook. Veel te veel en die zorgen elke dag opnieuw voor problemen en ja die moeten ook aangepakt worden, en nee die komen niet oz in de aandacht omdat het geen sensatienieuws meer is, nee die komen niet in de aandacht omdat politiek zich de laatste jaren focust op allochtonen, net zoals dit topic doet.

Ik vind ook dat er in eigen stal gekuist moet worden. Maar ik vind ook dat het belastingsgeld dat nu teveel wordt uitgegeven aan allochtone families dat dat gebruikt had kunnen worden voor onze problemen met eigen volk / volledig geintegreerde gezinnen. Ok dit klinkt wss een beetje erover ma daar komt het allemaal op neer.

vader > 800€
moeder > 800€
kind 18+ > 650€

dat kan niet, dat gezin wat gij schetst
dat kind kan nooit 650€ trekken tenzij die alleen woont en dan spreekt men niet meer van gezin
die vader kan 800€ (nog mr ook denk ik) trekken als em gezinshoofd is
bijgevolg kan die moeder dat dus niet trekken

maw uw vb kan niet kloppen en als ge het uit allochtone bron hebt: ik moet toegeven dat sommige allochtonen nog al es "stoefen" met wat ze krijgen mr dat hier dikwijls niet de helft van waard is

ivm geld opsturen naar buitenland?
hoeveel vlaamse boerkes hebben overleefd met wat ge-emigreerde familieleden opstuurden uit de vs en canada?
kwil mr zeggen eens dat het geld van hun is kunt ge mr moeilijk gaan bepalen wat er mee doen, zeker omdat dit iets van alle tijden en culturen is

ik woon btw niet in een kansarme wijk, tbh liever dat dan gelijk nu, wonen tussen "normale" gezinnen en zelf nooit ne nagel hebben aan uw gat te dabben is pijnlijk :)
mijn ma is altijd huisvrouw geweest, mijne pa heeft x aantal jaren in de mijn gewerkt als loco-technieker en derna als electricien bij fabrieken in de a'werpse haven

tbh vraag ik mij nog altijd af hoe mijne pa met zijn loon in godsnaam ooit is kunnen rondkomen om een huis te kopen (hetzij belachelijk goedkoop, anders wast zeker niet gelukt), 2 kinderen en een vrouw te voeden
en dan komde in ne andere thread iemand tegen da beweert da 2000€ netto /maand een gemiddeld loon is :rofl:

Tw33tst3r
4 juni 2007, 15:47
Je zou verbaasd zijn hoeveel discriminatie er nog is, zelf tegen vrouwen bijvoorbeeld. En ja voor een bedrijf is dat misschien niet het beste, maar dat valt meestal niet op haar, als die andere 1% beter is, who cares?

² that mr andersom ook: ik heb een half jaar geprobeerd om als kledingverkoper aan de slag te geraken, mr kwist al genoeg tbh als ik de vacatures zag: "winkelverkoopSTER M/V gezocht"
komt ge dr aan, en nee twas geen lingerie of vrouwenonly winkel, zeggen ze heel droog: mr ge zijt ne vent!
zeg ik: in uw vacature staat M/V en ik kan echt wel kleren vouwen en kzit atm te wachten vr een opleiding bij vdab als klerenverkoper dus kga alleen nog mr beter worden
antwoord: die M/V is enkel om wettelijk in orde te zijn

langs de andere kant wacht ik ondertussen al 1 jaar en 3 maanden op die opleiding ^^

fromalk
4 juni 2007, 15:50
dat kan niet, dat gezin wat gij schetst
dat kind kan nooit 650€ trekken tenzij die alleen woont en dan spreekt men niet meer van gezin
die vader kan 800€ (nog mr ook denk ik) trekken als em gezinshoofd is
bijgevolg kan die moeder dat dus niet trekken

maw uw vb kan niet kloppen en als ge het uit allochtone bron hebt: ik moet toegeven dat sommige allochtonen nog al es "stoefen" met wat ze krijgen mr dat hier dikwijls niet de helft van waard is

ivm geld opsturen naar buitenland?
hoeveel vlaamse boerkes hebben overleefd met wat ge-emigreerde familieleden opstuurden uit de vs en canada?
kwil mr zeggen eens dat het geld van hun is kunt ge mr moeilijk gaan bepalen wat er mee doen, zeker omdat dit iets van alle tijden en culturen is

ik woon btw niet in een kansarme wijk, tbh liever dat dan gelijk nu, wonen tussen "normale" gezinnen en zelf nooit ne nagel hebben aan uw gat te dabben is pijnlijk :)
mijn ma is altijd huisvrouw geweest, mijne pa heeft x aantal jaren in de mijn gewerkt als loco-technieker en derna als electricien bij fabrieken in de a'werpse haven

tbh vraag ik mij nog altijd af hoe mijne pa met zijn loon in godsnaam ooit is kunnen rondkomen om een huis te kopen (hetzij belachelijk goedkoop, anders wast zeker niet gelukt), 2 kinderen en een vrouw te voeden
en dan komde in ne andere thread iemand tegen da beweert da 2000€ netto /maand een gemiddeld loon is :rofl:

Of de zoon er officieel nog inwoond is mij onbekend, maar de cijfers kloppen heel zeker, k heb een post eerder de exacte gegeven voor dat gezin. Ja in het begin dacht k er ook van dat dit stoef van hen was. Maar de vrouw komt dagelijks op bezoek bij mn vriendin thuis dan, en dan wordt er maar steeds geklaagd dat ze niet kunnen toekomen. Mn vriendin haar moeder vind de 2000€ voor haar en 3 kinderen ook te weinig en voor sommige maanden is dat ook. Maar het is haar keuze om dagelijks 3 pakjes te roken, het is haar keuze geweest voor 5 honden, 4 katten, schilpad, konijn en vissen te houden. Die dinge gaan nog voor op het geld dat mijn vriendin krijgt. Ik moet mijn gat afdraaien in een poging mn vriendin gelukkig te krijgen in haar woonsituatie.

Ik zie diezelfde vrouw praktisch dagelijks winkele in de stad, kopen zonder te passen, waar gaat dat naar toe. Ze zit trouwens wel op budget beheer nu de laatste maanden omdat ze niet meer rondkomen :crazy:

En dan sluit ik me weer volledig bij u aan, want het zijn mensen als u moeder en vader die dit voelen, u vader heeft in mijn ogen zwaar werk gedaan en heeft minder binnen gekregen als veel mensen die niets doen dan profiteren

k995
4 juni 2007, 15:52
en nu ben k het wel zo goed als helemaal met je eens

maar wanneer we over betere hulp spreken, ik geloof daar gewoon niet echt in. Ik neem aan dat je vrouw goed geintegreerd is, maar heel vaak zijn de ouders zelf minder geintegreerd, ze begrijpen het school gebeuren niet echt, spreken maar matig AN.

Wat vooral komt door een scheefgegroeide situatie, er was geen nood voor de ouders om te integreren, ze gingen immers ooit teruggaan, de staat dacht dit ook en deed dus ook niks. Tot die ouders het hier wel leuk vonden en bleven, de kinderen zaten echter tussen de 2, veel van hen grepen terug naar personen van het land van afkomst en met gezinsherenigingen is voor velen deze situatie nooit goed gekomen. Ze zitten nog steeds ergens tussen de 2 en nergens thuis. Tel daarbij discriminatie, land van afkomst waar ze nog een band mee hebben, moeilijkere economische realiteit,...

Wie zijn fout? Niemand, iedereen, wat maakt het uit, oplossingen moeten erkomen, en die zullen niet simpel zijn.

Tw33tst3r

mn vriendin haar buurjongen woont bij zn moeder in een scoiale woning en kreeg vorig jaar 650€ uitkering en nu 780€. De moeder zelf krijgt 1100€, staat als gehandicapt op 30% (vals). Verder heeft ze een schijnhuwelijk lopen met de man die daar dus ook inwoont en hij krijgt 900€ de maand

dus dat is 2780€ / maand voor 3 mensen die geen dag in hun leven gewerkt hebben.

een valse aangifte van handicap en een schijnhuwelijk zijn geen gesjoemel? :rofl:

en ge kunt geen motherfucking 650€ trekken als samenwonende ffs
wr haalt ge het toch?
moest dat zijn dan zat ik niet onder de armoedegrens

maw als het dus wel zo is dan leg mij mr es iemand uit hoe ik da geregeld krijg want kzou ook nog wel es graag een pintje gaan drinken of es iets sociaals doen wat nu niet kan :(

fromalk
antwoord: die M/V is enkel om wettelijk in orde te zijn

tijdje geleden in het nieuws geweest, de flair had een advertentie voor allen V en daar is commotie rond ontstaan, het moet m/v zijn om wettelijke redenen.

Maar dit heeft 0.0000 te maken met allochtoon of autochtoon

k995
4 juni 2007, 15:54
wat ik u nu al 1 uur zie doen is elke comment ontkennen of ontkrachtten die tegen een allochtoon lijkt te zij

Die straffe verhalen? Geloofde jij dan ook de netwerken van kinder pedofielen die kinderen ontvoerden die in belgie actief zouden zijn? Ik niet hoor

fromalk
4 juni 2007, 15:55
een valse aangifte van handicap en een schijnhuwelijk zijn geen gesjoemel? :rofl:

en ge kunt geen motherfucking 650€ trekken als samenwonende ffs
wr haalt ge het toch?
moest dat zijn dan zat ik niet onder de armoedegrens

maw als het dus wel zo is dan leg mij mr es iemand uit hoe ik da geregeld krijg want kzou ook nog wel es graag een pintje gaan drinken of es iets sociaals doen wat nu niet kan :(

mijn kop eraf als het niet zo is.

en dat is inderdaad gesjoemel, en het is dat wat mij het meeste stoord, de mensen die de regels omzeilen om meer voordeel te trekken

dus waar is het begin van het probleem van mensen die vals op de ziekenkas zitten; dokters, psychiaters en tandartsen en whatever. Ma neem van mij aan dat het echt moeilijker gaat worden heel binnenkort.

En ge kunt wel meer als 650€ trekken als de andere een handicap heeft, en boven een bepaalde leeftijd is etc. Daarbij heeft de vrouw nog 3 kinderen waarvan 2 begeleid zelfstandig wonen doen en naar school gaan, dus kan wel zijn dat daar nog iets kindergeld in zit?

fromalk
4 juni 2007, 15:56
Die straffe verhalen? Geloofde jij dan ook de netwerken van kinder pedofielen die kinderen ontvoerden die in belgie actief zouden zijn? Ik niet hoor

nee niet echt, maar k zei die comment omdat je toen tegen elke comment in ging, de aatste pagina ben je nu met wat degelijke comments gekomen

no offense he ;)

k995
4 juni 2007, 15:58
dit laatste betwijfel k sterk, hoeveel bedrijven (grote) vragen hoog geschoolden

laaggeschoolden;
DHL
GLS
TNT
FORD GENK
OPEL ANTW (weet niet of er daar veel allochtone werken)
ANDERE autofabrieken
DELHAIZE
ALDI
LIDL > deze hebben ook magazijnen waar mn camions moet laden en op pad sturen

Deze waren gewoon snel uit het hoofd, maar pak dat dat goed is voor 50.000 werkkrachten, hoeveel ervan is allochtoon? 40% gok ik, dus dan is er toch een mooie hoeveelheid werk in de grote laaggeschoolde bedrijven
Zoals ik al zei, laaggeschoolden zijn de uitzondering omdat er nu eenmaal veel laaggeschoolde allochtonen zijn.
Er zijn een 5miljoen jobs in belgie, dus deze 50 000 is 1% . Er zijn wat een 10-30% allochtonen (te zien wat je als allochtoon meerekend natuurlijk)

ik bedoel toch dat het gecontroleerd is? :s

Nee, wie zou dat controleren denk je? EEn bedrijf kan dat doen, als je twijfelt of je werknemer wel echt ziek is kan je een arts ter controle sturen.

fromalk
4 juni 2007, 16:04
Zoals ik al zei, laaggeschoolden zijn de uitzondering omdat er nu eenmaal veel laaggeschoolde allochtonen zijn.
Er zijn een 5miljoen jobs in belgie, dus deze 50 000 is 1% . Er zijn wat een 10-30% allochtonen (te zien wat je als allochtoon meerekend natuurlijk)

ik noemde ook maar enkele bedrijven, neem de havens er nog bij etc. Mja dan wordt het een warboel, mocht iemand concrete cijfers kunnen oplveren wil k die wel is bekijken

Nee, wie zou dat controleren denk je? EEn bedrijf kan dat doen, als je twijfelt of je werknemer wel echt ziek is kan je een arts ter controle sturen.
Er zijn in Belgie een 20 tal bedrijven, die annalyseren;

wie er ziek is op welke dag
bij welke dokter gaat die persoon
in welke afdeling zit die persoon
is die dokter bekend als iemand die gemakkelijk een attest schrijft?
etc

en dan leggen ze referenties en zo zijn ze bij de eerder benoemde cijfers van mij gekomen

70% van de afwezige allochtonen (op het bedrijf van mn nonkel) gaat bij een dokter die bekend staat omdat hij gemakkelijk een attest bezorgd

k995
4 juni 2007, 16:12

Onzin:leefloon als je samenwoont is 438,25 , en dat zou dus gelden voor alledrie en is het minimum, alleenstaande is 650, gezinshoofd (kinderen dus) 850

Als je nooit gewerkt hebt, heb je geen recht op een werkloosheiduitkering en is het dus dit leefloon,als ze dus zouden sjoemelen en alledrie gescheiden leven in hetzelfde huis, zouden ze 3 keer 650 krijgen of 2000€

http://www.abvv.be/code/nl/c19_0100.htm
http://www.ocmwronse.be/SocDienst/leefloon.htm

Als ze wel ooit gewerkt hebben (want ik denk dat je daar wat overdrijft)

gaan de bedragen van 400 tot 450(kind dat bij ouders woont bijvoorbeeld) van 900 tot 1100(gezinshoofd en +50jaar) €

je verhaal dis dus onmogelijk, de vrouw (alhoewel ik niet weet hoe het zit met handicap)of man kan geen 1100 of 900 krijgen want dan moeten ze kinderen ten laste hebben en die kunnen geen 780extra krijgen.

k995
4 juni 2007, 16:18
nee niet echt, maar k zei die comment omdat je toen tegen elke comment in ging, de aatste pagina ben je nu met wat degelijke comments gekomen

no offense he ;)

nee hoor, maar je moet maar eens opletten de meeste van die verhalen zijn "van horen zeggen"

k995
4 juni 2007, 16:22
ik noemde ook maar enkele bedrijven, neem de havens er nog bij etc. Mja dan wordt het een warboel, mocht iemand concrete cijfers kunnen oplveren wil k die wel is bekijken
De werkloosheid bij allochtonen is tot 5 keer zo hoog als bij autochtonen, dat zegt toch genoeg zou ik denken? En ja daar zitten hoogopgeleiden tussen.

Er zijn in Belgie een 20 tal bedrijven, die annalyseren;

wie er ziek is op welke dag
bij welke dokter gaat die persoon
in welke afdeling zit die persoon
is die dokter bekend als iemand die gemakkelijk een attest schrijft?
etc

en dan leggen ze referenties en zo zijn ze bij de eerder benoemde cijfers van mij gekomen

70% van de afwezige allochtonen (op het bedrijf van mn nonkel) gaat bij een dokter die bekend staat omdat hij gemakkelijk een attest bezorgd
En dan houd het bedrijf van je oom bij, bij welke dokter iemand gaat en word dat onderzocht? Nog nooit van gehoord en ik werk bij een bedrijf dat juist zo een data verzalemt. Ze hebben hier ooit onderzocht en kwamen erop dat een waal meer ziek was dan een brusselaar dan een belg en ambtenaren het meeste van allemaal. Maar dat is nog iets heel anders dan bijhouden welke dokter je gaat, voor zover ik weet gebeurt dat nergens, weet zelfs niet of dat wettelijk is.

En het bedrijf houd ook bij of die allochtoon is of niet? Mai .

fromalk
4 juni 2007, 16:23
nee hoor, maar je moet maar eens opletten de meeste van die verhalen zijn "van horen zeggen"

dat is waar, zo ook het verhaal met de truck.

Maar mijn verhaal was dat niet, in mijn ogen toch niet.

Ik vertel over de moeder zelf, die in eigen persoon eerst haar fierheid kwam uitspreken over haar krapuul zoon en een maand later achter mn auto gehurkt zat zodat haar zoon haar niet kon zien :baard:

fromalk
4 juni 2007, 16:25
Onzin:leefloon als je samenwoont is 438,25 , en dat zou dus gelden voor alledrie en is het minimum, alleenstaande is 650, gezinshoofd (kinderen dus) 850

Als je nooit gewerkt hebt, heb je geen recht op een werkloosheiduitkering en is het dus dit leefloon,als ze dus zouden sjoemelen en alledrie gescheiden leven in hetzelfde huis, zouden ze 3 keer 650 krijgen of 2000€

http://www.abvv.be/code/nl/c19_0100.htm
http://www.ocmwronse.be/SocDienst/leefloon.htm

Als ze wel ooit gewerkt hebben (want ik denk dat je daar wat overdrijft)

gaan de bedragen van 400 tot 450(kind dat bij ouders woont bijvoorbeeld) van 900 tot 1100(gezinshoofd en +50jaar) €

je verhaal dis dus onmogelijk, de vrouw (alhoewel ik niet weet hoe het zit met handicap)of man kan geen 1100 of 900 krijgen want dan moeten ze kinderen ten laste hebben en die kunnen geen 780extra krijgen.

Dan klopt mijn verhaal wel :)

650 > voor de zoon, dat had hij ook eerst

deze zomer doet hij een scheinhuwelijk waardoor hij dus op 850€ (ik zei 790€ meen k) zit volgens u cijfers
de vader zit ook op 850€ (ik zei 900€)

die 900€ en 790€ trekt zich dan weer recht in 850 en 850. Voor een gezin dat in werkelijkheid samen onder 1 dak woont

en de moeder zit niet op leefloon maar een zogezegde invaliditeits uitkering, daar kan je gerust meer voor krijgen :)

moehaa!
4 juni 2007, 17:07
De werkloosheid bij allochtonen is tot 5 keer zo hoog als bij autochtonen, dat zegt toch genoeg zou ik denken? En ja daar zitten hoogopgeleiden tussen.

En dan houd het bedrijf van je oom bij, bij welke dokter iemand gaat en word dat onderzocht? Nog nooit van gehoord en ik werk bij een bedrijf dat juist zo een data verzalemt. Ze hebben hier ooit onderzocht en kwamen erop dat een waal meer ziek was dan een brusselaar dan een belg en ambtenaren het meeste van allemaal. Maar dat is nog iets heel anders dan bijhouden welke dokter je gaat, voor zover ik weet gebeurt dat nergens, weet zelfs niet of dat wettelijk is.

Lol niet bijhouden naar welke dokter iemand gaat:lol:
Hoe gade in godsnaam anders controleren of hij wel wetelijk afwezig was?
Ge moe toch het briefke bezien:wtf:

k995
4 juni 2007, 17:18
Dan klopt mijn verhaal wel :)
Ze moeten dan wel gewerkt hebben.

650 > voor de zoon, dat had hij ook eerst

deze zomer doet hij een scheinhuwelijk waardoor hij dus op 850€ (ik zei 790€ meen k) zit volgens u cijfers
Dan moet hij wel tesamen wonen en kan die persoon minder krijgen.

de vader zit ook op 850€ (ik zei 900€)

die 900€ en 790€ trekt zich dan weer recht in 850 en 850. Voor een gezin dat in werkelijkheid samen onder 1 dak woont
Dan zijn ze dus aan het sjoemelen, tijd om naar de RVA/VDAB? te bellen denk ik.

en de moeder zit niet op leefloon maar een zogezegde invaliditeits uitkering, daar kan je gerust meer voor krijgen :)

geen idee, die uitkering is ter compensatie denk nu niet dat die extreem hoog zijn, en 1100 € is echt wel hoog als uitkering, zeker als je niet zo zwaar gehandicapt bent.

k995
4 juni 2007, 17:20
Lol niet bijhouden naar welke dokter iemand gaat:lol:
Hoe gade in godsnaam anders controleren of hij wel wetelijk afwezig was?
Ge moe toch het briefke bezien:wtf:

Omdat hij zo'n dokterbriefje heeft? Denk je nu echt dat alle bedrijven bijhouden naar welke dokter jij gaat als je ziekbent?

Enkel als ze twijfelen gaan ze dat controleren, en dat is een afzonderlijk overheidsorgaan dat hiervoor instaat. Zoals ik al zei, twijfel zelf of zoiets wettelijk, is een bedrijf heeft zich niet te moeien naar welke dokter jij gaat.

moehaa!
4 juni 2007, 17:36
Maar ze moeten toch het dokterbriefje aan de werkgever geven?
Waarom mag die dan niet de naam van de dokter bijhouden?

w00tw00t
4 juni 2007, 17:37
Omdat hij zo'n dokterbriefje heeft? Denk je nu echt dat alle bedrijven bijhouden naar welke dokter jij gaat als je ziekbent?

Enkel als ze twijfelen gaan ze dat controleren, en dat is een afzonderlijk overheidsorgaan dat hiervoor instaat. Zoals ik al zei, twijfel zelf of zoiets wettelijk, is een bedrijf heeft zich niet te moeien naar welke dokter jij gaat.

Ge moet u attest als WN inleveren bij u WG en een bedrijf mag databases van hun eigen WN bijhouden. Waarom zou dat niet mogen. Zeker als het int contract staat. En er zijn heus wel veel bedrijven die allerlei informatie bijhouden van hun WN's

bweh
4 juni 2007, 17:45
Een goede vriendin van mij volgt de studie verzorging en vertelde me onlangs hoe jonge marokkaantjes haar eindwerk hadden vernield. Ze had dus een bord gemaakt waar je de dagen, het weer, .. kunt op aanduiden. Die 3 marokkaantjes hadden dus dat bord (die op een hoge kast stond) naar beneden gehaald en gwn alle touwtjes, pijltjes enzoverder afgetrokken.
Diezelfde marokkaantjes slaan en schoppen vaak op andere kleuters. Ze zegt dat er toch duidelijk een verschil is tussen die marokkanen en de belgische kleuters op vlak van gedrag, agressieviteit, ... .

Gentille
4 juni 2007, 17:49
Een goede vriendin van mij volgt de studie verzorging en vertelde me onlangs hoe jonge marokkaantjes haar eindwerk hadden vernield. Ze had dus een bord gemaakt waar je de dagen, het weer, .. kunt op aanduiden. Die 3 marokkaantjes hadden dus dat bord (die op een hoge kast stond) naar beneden gehaald en gwn alle touwtjes, pijltjes enzoverder afgetrokken.
Diezelfde marokkaantjes slaan en schoppen vaak op andere kleuters. Ze zegt dat er toch duidelijk een verschil is tussen die marokkanen en de belgische kleuters op vlak van gedrag, agressieviteit, ... .

Ras en criminaliteit
Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie.

Ras en criminaliteit of agressiviteit hebben niets met elkaar te maken. En welke kleuters maken geen ruzie? Als ik flarden van mijn kleutertijd herinner zitten daar ook geduwtrek en schoppen tussen hoor. Kinderen kunnen nu éénmaal hard zijn voor elkaar.

BaTTlelorD
4 juni 2007, 18:10

Zoals de spaanse politie die migranten mishandelt zeker... http://www.youtube.com/watch?v=OOirndotHMk

a242050
4 juni 2007, 18:33
Zoals de spaanse politie die migranten mishandelt zeker... http://www.youtube.com/watch?v=OOirndotHMk

Dat gebeurt in elk land, hoor...

fromalk
4 juni 2007, 21:14

wel als jij voor een bedrijf werkt dat afwezigheden controleerd, maar dat niet eens nakijkt door welke dokter het attest is uitgeschreven / die dokter op die datum werkelijk in zn ambtstermijn zat/ of zelfs bestond dan trek ik mij serieuse twijfels bij het nut van de diensten die uw bedrijf aanbied.

Verder wordt er inderdaad gekeken naar nationaliteit en elk ander aspect
nationaliteit
hoe lang werkt hij er
leeftijd
diploma
gedrag
afdeling
eigenlijk gewoon alles

en dat zou dat bedrijf waar jij werkt ook moeten doen :)

fromalk
4 juni 2007, 21:16
geen idee, die uitkering is ter compensatie denk nu niet dat die extreem hoog zijn, en 1100 € is echt wel hoog als uitkering, zeker als je niet zo zwaar gehandicapt bent.

30% gehandicapt niet zwaar?

k zou het eens moeten opzoeken maar denk niet dat er nog veel hogere schijven zijn k meen enkel
10% 20% 30% 50% 70+

30% dat is dezelfde schijf als mensen die een been kwijt zijn etc :)

fromalk
4 juni 2007, 21:20

Niet waar hoor,

bedrijven tegenwoordig proberen ALLES bij te houden, net om afwezigheden in de perke te houden. En het is volledig wettig daar dit om een officieel document gaat, en valsheid hierin ook schriftvervalsing is

Anders zou je zelf even goed in photoshop een attestje kunnen maken en met dokter piet af tekenen :s

SDX
4 juni 2007, 21:55
30% gehandicapt niet zwaar?

k zou het eens moeten opzoeken maar denk niet dat er nog veel hogere schijven zijn k meen enkel
10% 20% 30% 50% 70+

30% dat is dezelfde schijf als mensen die een been kwijt zijn etc :)

Als ik het goed heb, dan heb je maar recht op een uitkering via het RIZIV wanneer je voor 66% 'gehandicapt' bent. Mijn moeder heeft lang zo'n uitkering gekregen omwille van een rugletsel. Ze moest om de zoveel tijd terug op onderzoek, en op een dag was 't afgelopen. Het RIZIV achtte haar terug in staat om te gaan werken, hoewel haar toestand er niet op was voorruit gegaan. Volgens die 'onderzoekscommissie' haalde ze niet langer de drempel van 66%. Het hangt gewoon af van wie er op die dag in die commissie zit en in welke mood ze zijn me dunkt.

Dus als ik mij niet vergis is 30% in feite helemaal niet zwaar (maar ik kan mis zijn natuurlijk ...).

balbe
4 juni 2007, 22:02
Ras en criminaliteit of agressiviteit hebben niets met elkaar te maken. En welke kleuters maken geen ruzie? Als ik flarden van mijn kleutertijd herinner zitten daar ook geduwtrek en schoppen tussen hoor. Kinderen kunnen nu éénmaal hard zijn voor elkaar.

neen ras en criminaliteit gaan niet samen, maar ze zien dat natuurlijk al gebeuren door hun broeren en neven en de vicieuze cirkel is rond.

Blanco
4 juni 2007, 22:19
Wat mij vooral stoort in die problematiek is de toch wel neutrale houding van de allochtone gemeenschap die het wel goed meent.
Ik moet nog altijd het eerste initiatief zien waarin ze uitdrukkelijk oproepen om die rotjongeren eens zwaar onder handen te nemen. Die gastjes voelen zich oppermachtig, omdat hun daden zo goed als niet bestraft worden.
Misschien zijn die er wel, maar ik heb er nog niet van gehoord of gelezen. Ik vind dat het eens tijd word daarvoor, want zwijgen is voor mij nog altijd toestemmen.

fromalk
4 juni 2007, 22:19
Als ik het goed heb, dan heb je maar recht op een uitkering via het RIZIV wanneer je voor 66% 'gehandicapt' bent. Mijn moeder heeft lang zo'n uitkering gekregen omwille van een rugletsel. Ze moest om de zoveel tijd terug op onderzoek, en op een dag was 't afgelopen. Het RIZIV achtte haar terug in staat om te gaan werken, hoewel haar toestand er niet op was voorruit gegaan. Volgens die 'onderzoekscommissie' haalde ze niet langer de drempel van 66%. Het hangt gewoon af van wie er op die dag in die commissie zit en in welke mood ze zijn me dunkt.

Dus als ik mij niet vergis is 30% in feite helemaal niet zwaar (maar ik kan mis zijn natuurlijk ...).

hoi

66% mindervalide valt ook in de categorie 30. Raar systeem. En ja dat van die onderzoekscommissie is waar maar dat systeem is verandert maar tcoh blijven ze streng, en het is helaas door mensen zoals ik ze opnoemde dat mensen die werkelijk een probleem hebben extra gedupeerd worden.

nTFs
4 juni 2007, 23:16
Als er in een straat vol autochtonen iemand aangevallen wordt zal er niet veel volk reageren.
Valt dit voor in een straat waar allemaal allochtonen wonen dan krijg je een situatie waar iedereen samentroept en stijf staat van de agressie.
Allochtonen weten perfect hoe ver ze kunnen gaan in agressie omdat ze toch weten hoe het rechtssysteem hier werkt.
Jan met de pet mag helaas hieraan niet meedoen want dan ben je natuurlijk een racist.

Gentille
4 juni 2007, 23:47
Als er in een straat vol autochtonen iemand aangevallen wordt zal er niet veel volk reageren.
Valt dit voor in een straat waar allemaal allochtonen wonen dan krijg je een situatie waar iedereen samentroept en stijf staat van de agressie.
Allochtonen weten perfect hoe ver ze kunnen gaan in agressie omdat ze toch weten hoe het rechtssysteem hier werkt.
Jan met de pet mag helaas hieraan niet meedoen want dan ben je natuurlijk een racist.

Dat is ook het kenmerk van het Westen: individualisme. Gebeurt er iets, dan kijken ze de andere kant op. Bij allochtonen heb je een veel hechtere gemeenschap. Het heeft zijn voor -en nadelen natuurlijk.

fromalk
5 juni 2007, 00:24
Dat is ook het kenmerk van het Westen: individualisme. Gebeurt er iets, dan kijken ze de andere kant op. Bij allochtonen heb je een veel hechtere gemeenschap. Het heeft zijn voor -en nadelen natuurlijk.

echter ben ikzelf een pagina terug op de vingers getikt dat de allochtone ouders niet vaak andere allochtone ouders kenden. Nu mn zei het niet zo letterlijk maar het is wel in tegenstelling tot die hechte gemeenschap die wij zien en die jij beweerd

Gentille
5 juni 2007, 00:32
echter ben ikzelf een pagina terug op de vingers getikt dat de allochtone ouders niet vaak andere allochtone ouders kenden. Nu mn zei het niet zo letterlijk maar het is wel in tegenstelling tot die hechte gemeenschap die wij zien en die jij beweerd

Mijn ouders kennen ook niet direct al de ouders van mijn vrienden. Dus ik snap het punt niet helemaal.
Ik bedoelde dat allochtonen niet zullen twijfelen om voor elkaar op te komen, of ze elkaar nu kennen of niet.

Eoz
5 juni 2007, 00:50
ah the romantic feeling of unity...

screaM^
5 juni 2007, 01:29
awel, in mijn ogen,

Als een allochtoon/autochtoon/eender wie een misdrijf pleegt; beiden dienen ze gestraft te worden.

MAAR

Bij de allochtoon die een misdrijf pleegde; Laat hem gewoon een inburgeringstest doen? ( indien mogelijk, met verschillende moeilijkheidsgraden ( naargelang de tijd dat deze al in België verblijft )).
Op deze manier kan je aantonen of de allochtoon in kwestie moeite doet om zich te integreren in onze maatschappij en cultuur.
Blijkt dat deze geen moeite doet : uitwijzen.
Leer nu gvd toch eens hard te zijn en niet met je voeten te laten spelen...

En het gedacht van zo'n heropvoedingskampen zoals in de VS lijkt me zelfs nog niet zo slecht. ( voor elke inwoner van ons land, niet enkel allochtonen ofzo ).

fromalk
5 juni 2007, 01:29
Mijn ouders kennen ook niet direct al de ouders van mijn vrienden. Dus ik snap het punt niet helemaal.
Ik bedoelde dat allochtonen niet zullen twijfelen om voor elkaar op te komen, of ze elkaar nu kennen of niet.

Nee niet allemaal, maar allochtone families kennen elkaar doorgaans beter als autochtone, alsook dat ze er meer kennen. Dat was wat k bedoelde, is idd niet helemaal duidelijk maar behoeft ook geen verdere discussie meer :p

puni
5 juni 2007, 05:59
Het gaat hier ook over criminaliteit in zijn geheel en allochtonen plegen meer misdrijven in het geheel. Het gaat erover dat in het algemeen allochtonen 4X zoveel meer misdrijven plegen. Ze voelen zich niet aanvaard, maar voel jij je soms wel aanvaard tussen hen? Zij zoeken ruzie met onbekende autochtonen, zoek jij daarom ruzie met onbekende allochtonen? Ik dacht het niet... En toch reageren zij zo... Daarom is het tijd dat wij ook reageren!

Pardonneer mij, maar ge spreekt veralgemenend over de allochtonen als het op dat ruziemaken aankomt, terwijl ge bij de autochtoon één enkel persoon eruit haalt. Ik heb een aantal allochtonen in mijn vriendenkring, en daar is geen enkele een 'ruziezoeker' van. Maar ik ken genoeg van die zogenaamde 'vlaamsgezinden' die wel ruziemakers zijn, zeker als het op onbekene allochtonen aankomt. Ik voel mij trouwens zeker aanvaard door die mensen.

Stop gewoon met iedereen over dezelfde kam te scheren. En nog eens, voor de mensen die blijkbaar halverwege mijn posts stoppen met lezen: ER MOET WEL DEGELIJK IETS AAN DIE CRIMINELEN GEDAAN WORDEN. Maar straf daarbij ook de goeie, vriendelijke allochtoon niet die zijn best doet om iets bij te dragen aan dit land.

Waargebeurd verhaal van de vdab :

Fantastisch, een verhaal. Ge beseft toch dat er waarschijnlijk zo ook honderden Belgen rondlopen in dit land die evengoed niet willen werken, en dus waarschijnlijk net hetzelfde doen. Helaas is dat dan geen verhaal met een allochtoon in, of is die Belg net iets subtieler waardoor het verhaal niet zo spectaculair is.

k995
5 juni 2007, 10:12
wel als jij voor een bedrijf werkt dat afwezigheden controleerd, maar dat niet eens nakijkt door welke dokter het attest is uitgeschreven / die dokter op die datum werkelijk in zn ambtstermijn zat/ of zelfs bestond dan trek ik mij serieuse twijfels bij het nut van de diensten die uw bedrijf aanbied.

Verder wordt er inderdaad gekeken naar nationaliteit en elk ander aspect
nationaliteit
hoe lang werkt hij er
leeftijd
diploma
gedrag
afdeling
eigenlijk gewoon alles

en dat zou dat bedrijf waar jij werkt ook moeten doen :)

Heb het eens opgezocht :

http://lbc-nvk.acv-online.be/Sociale_wetgeving_prive/Infopakketten/Ziekte/Tov__werkgever/ziekte_tov_wergever.asp?pageid=tcm:21-5156-64

Door de wet op de privacy zal wat jij dus hier zegt niet kunnen. Wat jij dus zegt wat je oom zou doen is illegaal, daarom denk dat het gewoon is zoals in alle bedrijven: enkel als men denkt dat er misbruik is controle arts.

Nationaliteit en gedrag is iets anders dan afkomst he? Het ene word idd bijgehouden het andere niet, daar was een hele rel enkele jaren geleden over toen bleek dat een interim kantoor dit wel bijhield.

DJ BUZZE retro
5 juni 2007, 10:31
ik sta pal!

Iemand durft het hier eens zeggen... ik dacht altijd, als ik zoiets ga openen krijg ik moraalridders op mij --> racist!

Het is inderdaad waar, vooral wij zijn het slachtoffer en volgens politici (die toch sowieso nooit met uitschot te maken krijgen, die wonen alleen in de mooiere wijkjes, ver van alle krapuul) moeten wij voorrang geven aan allochtonen.

Positieve discriminatie = schandalig (met het initiatief zelf is niks mis me dunkt, maar zoals altijd schort het aan het weloverwogen nadenken) , al zou ik mijn goedgeïntegreerde allochtone medeburger zeker een goede job gunnen.

Het wordt elke maand duidelijker, zelfs Nederland (multicultureel land numero uno) begint de goedheid van dat begrip "multiculturaliteit" zwaar in vraag te stellen.

Marokkanen vormen inderdaad het vaakst het probleem. Ik wil geen Marokkanen die dit lezen op hun tenen trappen want VANZELFSPREKEND (ik zeg het maar bij he, ander ist weer tralalala :p) zitten daar genoeg goede mensen tussen die ten onrechte (door het gedrag van vele van hun landgenoten hier) scheef bekeken worden en gediscrimineerd.

Om het eens plat te zeggen: "shot al da uitschot gewoon toch eens buiten" , da zal de goedgeïntegreerde nieuwkomer hier alleen maar ten goede komen hoor.

Waar zijn we mee bezig?

NU KEERT DE OVERHEID AL SUBSIDIES UIT VOOR DIVERSITEIT IN BEDRIJVEN, MAAR VOOR DE REST IS ER GEEN GELD HE? :ironic:

Groot deel vd bevolking is zwaar ontevreden, maar nee, wij zijn allemaal xenofoben he :ironic: :ironic: :ironic: (laat jullie horen, linkse rakkers :eek:)

k995
5 juni 2007, 13:10
ik sta pal!

Iemand durft het hier eens zeggen... ik dacht altijd, als ik zoiets ga openen krijg ik moraalridders op mij --> racist!

Het is inderdaad waar, vooral wij zijn het slachtoffer en volgens politici (die toch sowieso nooit met uitschot te maken krijgen, die wonen alleen in de mooiere wijkjes, ver van alle krapuul) moeten wij voorrang geven aan allochtonen.
Onzin, toon mij eens politici die dit zeggen, buiten een geflipte groene misschien weet ik niemand.

Om het eens plat te zeggen: "shot al da uitschot gewoon toch eens buiten" , da zal de goedgeïntegreerde nieuwkomer hier alleen maar ten goede komen hoor.
Probleempje: dat zijn belgen, hier geboren en getogen.

NU KEERT DE OVERHEID AL SUBSIDIES UIT VOOR DIVERSITEIT IN BEDRIJVEN, MAAR VOOR DE REST IS ER GEEN GELD HE? :ironic:
Waar dan wel die subsidies? En ze willen een verlaging van de lasten van 5 miljard doorvoeren, lijkt me toch niet niks.

Groot deel vd bevolking is zwaar ontevreden, maar nee, wij zijn allemaal xenofoben he :ironic: :ironic: :ironic: (laat jullie horen, linkse rakkers :eek:)
lijkt me wel wat overdreven, sommige klagen, maar die heb je overal :-)

Chizm
5 juni 2007, 14:01
Onzin, toon mij eens politici die dit zeggen, buiten een geflipte groene misschien weet ik niemand.

Toch is het zo. Stel: een bedrijf heeft nog vijf vacatures, de overheid zegt: ah u moet voldoen aan de wettelijke vereiste van x% van de werknemers MOET allochtoon zijn. Nu zijn er vijf allochtonen en vijf autochtonen. Also stellen ze de allochtonen te werk en niet de autochtonen.

Dit is écht wel al in de media geweest...

ja, maar wel met een andere cultuur, waarden en normen. Louter "toevallig" botst dit met onze cultuur, waarden en normen. Waarom zou dit onze schuld zijn? Er zijn totaal geen problemen met oosterlingen, joden etc...

Waar dan wel die subsidies? En ze willen een verlaging van de lasten van 5 miljard doorvoeren, lijkt me toch niet niks.

Geloof jij alles wat politici zeggen?

lijkt me wel wat overdreven, sommige klagen, maar die heb je overal :-)

lol

ec8or
5 juni 2007, 14:07

op papier, moesten ze zich ook nog zo gedragen, hadden we deze discussie niet gehad.

puni
5 juni 2007, 14:11
op papier, moesten ze zich ook nog zo gedragen, hadden we deze discussie niet gehad.

Jep, want tis dat alle Belgen zich zo fantastisch gedragen. :ironic:

k995
5 juni 2007, 14:15
Toch is het zo. Stel: een bedrijf heeft nog vijf vacatures, de overheid zegt: ah u moet voldoen aan de wettelijke vereiste van x% van de werknemers MOET allochtoon zijn. Nu zijn er vijf allochtonen en vijf autochtonen. Also stellen ze de allochtonen te werk en niet de autochtonen.
Wat nu niet zo is, de overheid hefet zelfs al gezegd dit NIET te willen invoeren wegens oneerlijk. Er is voor zover ik weet nog maar 1 bedrijf dat dit ongevoerd heeft.

Dit is écht wel al in de media geweest...
Dan moet er makkelijk bewijs van te vindne zijn he?

ja, maar wel met een andere cultuur, waarden en normen. Louter "toevallig" botst dit met onze cultuur, waarden en normen. Waarom zou dit onze schuld zijn? Er zijn totaal geen problemen met oosterlingen, joden etc...
andere cultuur? Soms, andere waarden en normen? Weeral soms.

Botst dit? Soms, precies alsof er nooit botsingen zijn tussen autochtonen.

Geloof jij alles wat politici zeggen?
We zullen zien, en dat veranderd NIKS dat er nu geen/amper subsidies zijn voor diverse bedrijven

lol

Genoeg statistieken van dat hoor.

k995
5 juni 2007, 14:16

De belg die als 1 vd meest corrupte, zwart werkende en discrimineerende van europa te boek staan? Ze "assimileren" zich dan goed zou ik denken.

Chizm
5 juni 2007, 14:28
Wat nu niet zo is, de overheid hefet zelfs al gezegd dit NIET te willen invoeren wegens oneerlijk. Er is voor zover ik weet nog maar 1 bedrijf dat dit ongevoerd heeft.

Akkoord, maar het geeft toch een idee met wat de regering bezig is...

Dan moet er makkelijk bewijs van te vindne zijn he?
waarom vraag je nog "bewijzen"? Hierboven geef je zelf aan je er op de hoogte van bent..

andere cultuur? Soms, andere waarden en normen? Weeral soms.

Botst dit? Soms, precies alsof er nooit botsingen zijn tussen autochtonen.

Natuurlijk zullen er altijd botsingen zijn. Het valt wel op dat er juist met deze specifieke bevolkingsgroep veel problemen zijn; zoals gezegd: van andere bevolkingsgroepen quasi geen last.[/quote]

De belg die als 1 vd meest corrupte, zwart werkende en discrimineerende van europa te boek staan? Ze "assimileren" zich dan goed zou ik denken.

Jep, want tis dat alle Belgen zich zo fantastisch gedragen.

vooral niet veralgemenen...

puni
5 juni 2007, 14:31
vooral niet veralgemenen...

Zeggen dat niet alle Belgen heilige boontjes zijn =/= veralgemenen aangezien ik spreek over een deel van de bevolking. Sommigen spreken hier echter over allochtonen alsof ze de bron van alle kwaad zijn, en dat zijn ze lang niet allemaal.

screaM^
5 juni 2007, 14:42
Waarom begint ge nu in godsnaam over Belgen?
Het gaat hier over allochtonen, niet over Belgen...

Wa zou ge eraan doen? Belgen terugsturen vanwaar ze komen? :ironic:
En zoals al gezegd, in verhouding zijn de Belgen 'braver' dan de allochtonen, dit owv verschillende redenen/oorzaken.

Avondland
5 juni 2007, 14:44
Men moet gewoon bij een vacature discrimineren op vlak van ervaring, talent, diploma, verdiensten, ... Kortom, dingen die de applicant zélf allemaal gedaan heeft. Als dat nu toevallig een blanke is, is dat zo. Als een allochtoon afgewezen wordt betekent dat niet meteen dat hij afgewezen werd omdat hij een bruin kleurtje heeft. Al moet ik wel zeggen dat sommige bedrijven wel op huidskleur discrimineren omdat de klanten evenwel afgeschrikt kunnen worden. Ergens is dat wel begrijpelijk maar het is irrationeel.

Chizm
5 juni 2007, 14:44
akkoord puni

Maar dat neemt niet weg dat er juist met hen de meeste problemen zijn.

puni
5 juni 2007, 15:04
akkoord puni

Maar dat neemt niet weg dat er juist met hen de meeste problemen zijn.

Ontken ik niet, maar er zijn veel mensen die dit niet in hun context zien. Ik spreek het zeker niet goed, maar ik zou persoonlijk heel graag een studie zien die het percentage van Belgen uit de lagere sociale klasses die criminele feiten plegen vergelijkt met de percentages van allochtonen uit diezelfde klasses. Ik denk dat dit een veel genuanceerder beeld zou geven, omdat er veel meer allochtonen in die lagere klasses zitten, en de kans dat een allochtoon een misdrijf pleegt dus ook groter is hierdoor.

Neemt niet weg dat ik alle criminele feiten veroordeel, en dat hier zeker iets aan gedaan moet worden.. Maar niet alleen aan de criminaliteit door allochtonen, maar aan de criminaliteit in zijn geheel. Afkomst is op dat vlak vrij irrelevant imo.

Piejie
5 juni 2007, 15:23
Men moet gewoon bij een vacature discrimineren op vlak van ervaring, talent, diploma, verdiensten, ... Kortom, dingen die de applicant zélf allemaal gedaan heeft. Als dat nu toevallig een blanke is, is dat zo. Als een allochtoon afgewezen wordt betekent dat niet meteen dat hij afgewezen werd omdat hij een bruin kleurtje heeft. Al moet ik wel zeggen dat sommige bedrijven wel op huidskleur discrimineren omdat de klanten evenwel afgeschrikt kunnen worden. Ergens is dat wel begrijpelijk maar het is irrationeel.
WTF is er begrijpelijk aan "afgeschrikt" worden door iemand zijn huidskleur :doh:

Ali_
5 juni 2007, 15:40
Eindelijk kan ik weer mijn zegje doen, spijtig genoeg staan jullie hier al 12 pagina's verder.

Maar dus "normaal en geaccepteerd"?
NEEN. Naar mijn weten krijgen allochtonen ook een srtraf als ze ietmispeuteren en naar mijn weten is het dan ook altijd een stuk erger voor een groot deel van de bevolking.

Meer valt er hier niet over te vertellen denk ik. Als ik hier bepaalde reacties lees of hoor van mensen dan vraag ik me toch echt af of er niets scheelt in hun kopje. Kortzichtig tot en met.
Ik ga straks toch even reageren op bepaalde dingen, maar volgens mij denken sommige mensen echt niet na voor ze posten OF ze denken dat ze alles weten over islam/allochtonen/... en geven dus naar hun mening een juiste voorstelling.

JA er zijn problemen bij de allochtonen, maar de bron van problemen is armoede en niet het kleurtje.

En in hemelsnaam, het is raCisme, op deze leeftijd moet je je eigen taal toch ietofwat kunnen schrijven.

PS: is er nu geen thread over "criminaliteit bij allochtonen" of iets in die aard verwijderd :confused:

k995
5 juni 2007, 15:42
Akkoord, maar het geeft toch een idee met wat de regering bezig is...
EN? Toch normaal is hun job, zoals ik al zei ze zijn er tegen, integenstelling tot wat jij zegt.

waarom vraag je nog "bewijzen"? Hierboven geef je zelf aan je er op de hoogte van bent..
Dat ze er tegen zijn, niet zoals jij beweerd dat "allochtonen voorrang moeten krijgen op anderen"

Natuurlijk zullen er altijd botsingen zijn. Het valt wel op dat er juist met deze specifieke bevolkingsgroep veel problemen zijn; zoals gezegd: van andere bevolkingsgroepen quasi geen last.

Appels met peren, aziaten en joden zijn enkele tienduizenden, marokanen en turken enkele honderd duizenden, dus gewoon statistisch zal je 10 keer zoveel problemen met de ene als met de andere hebben.

k995
5 juni 2007, 15:44
Waarom begint ge nu in godsnaam over Belgen?
Het gaat hier over allochtonen, niet over Belgen...

Wa zou ge eraan doen? Belgen terugsturen vanwaar ze komen? :ironic:
En zoals al gezegd, in verhouding zijn de Belgen 'braver' dan de allochtonen, dit owv verschillende redenen/oorzaken.

Je kan net zo goed zeggen dat blondjes 'braver' zijn dan zwartharigen, of links braver dan rechtshandigen

Oldskooler
5 juni 2007, 15:46
Ahum, het is wel degelijk zo, dat criminele feiten bij sommige bevolkingsgroepen per hoofd, hoger liggen. Ge moet het statisch per hoofd zien, niet op den hele hoop.

puni
5 juni 2007, 15:51
Ahum, het is wel degelijk zo, dat criminele feiten bij sommige bevolkingsgroepen per hoofd, hoger liggen. Ge moet het statisch per hoofd zien, niet op den hele hoop.

http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=8724112&postcount=220

Dan heeft wa ik daar aanhaal er ook voor een groot stuk mee te maken, en moeten ze daar mss ook rekening mee houden?

Maar ofwel zijn mijn punten zo zinvol dat ze door de klagers subtiel genegeerd worden, ofwel zijn ze zo onlogisch dat niemand erop wilt reageren. Dat laatste lijkt me vrij raar aangezien ze hier mensen met slechte punten altijd af proberen te schieten.

Oldskooler
5 juni 2007, 15:59
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=8724112&postcount=220

Dan heeft wa ik daar aanhaal er ook voor een groot stuk mee te maken, en moeten ze daar mss ook rekening mee houden?

Maar ofwel zijn mijn punten zo zinvol dat ze door de klagers subtiel genegeerd worden, ofwel zijn ze zo onlogisch dat niemand erop wilt reageren. Dat laatste lijkt me vrij raar aangezien ze hier mensen met slechte punten altijd af proberen te schieten.

tuurlijk sociale klasses & co, de eerste vinger wijst dan ook naar de politiek, ze hebben ze veel te gemakkelijk binnengelaten, en nu zitten we er mee. Nu pas zegt verhofstadt, we moeten naar selectieve migratie gaan, zeggen, maar wsl komt er toch niets van in huis. Ze hebben 30 jaar tijd gehad om in te grijpen.

En ook niet te vergeten, dat de allochtonen zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor hun lage sociale klasse. Er zijn wel degelijk culturele verschillen en mentaliteiten, die hen doen falen in onze maatschappij.

Oldskooler
5 juni 2007, 16:28
Een (inter)culturele problematiek?

“Een medestudente kon zich tijdens de examens niet goed concentreren.
Grootmoeder was op bezoek uit Marokko, dus trok ze daar tijd voor uit. Deze vorm van beleefdheid en gastvrijheid is een onderdeel van de Marokkaanse cultuur. Onze leefsituatie is totaal anders dan die van autochtone studenten. Een voorbeeldals dit zegt veel over onze achtergrond.” (Soumia El Majdoub, Student Focus)

Het is duidelijk dat het culturele referentiekader van migranten van de eerste generatie niet het westers-Europese kader is. Hun kinderen kwamen daar uiteraard wél mee in contact, maar kregen van huis uit tegelijk een ander referentiekader mee, dat niet Vlaams/West- Europees maar ook niet langer Turks was. Het gaat dan bijvoorbeeld over traditionele vormen van autoriteit, religieuze gebruiken, zichtbare verschillen (kleding), voeding, momenten van feestdagen, de culturele canon… Er is volgens onderzoek evolutie merkbaar in de houding tegenover onderwijs bij veel allochtone ouders. Dat wordt als steeds belangrijker beschouwd en als een poort naar maatschappelijk succes. Maar er blijft een dualiteit: er zijn ouders die bewust mee kiezen en hoge ambities koesteren, en er zijn ouders die weinig voeling hebben met het onderwijs, hun eigen verleden als maatstaf nemen en het belang van studies onvoldoende onderkennen.
“Alle drie de clusters spelen een rol. De groep van allochtonen verschilt, ook
zichtbaar, cultureel van de anderen. Daarom is het belangrijk die groep als
dusdanig niet te laten verdrinken in de problematiek van de slaagkansen van
kansarmen in het algemeen. De problematiek herleiden tot het sociaaleconomische zou een heel grote vergissing zijn. Het is ook cultureel, religieus, levensbeschouwelijk, en het is ook taal. Dat kleuters al beginnen met een achterstand, heeft te maken met het feit dat de ouders niet geïntegreerd zijn of zich niet laten integreren. Zij vormen een gesloten gemeenschap. Omgaan met diversiteit, daar schort het aan.” (Bea Cantillon)
“Er zijn wel degelijk ook culturele factoren, zoals de andere omgang met onderwijs en met ‘spel’ zoals wij dat kennen (puzzelen, blokken, de jeugdbeweging als ze wat ouder zijn…). De meeste ouders zijn zeer bezorgd om hun kinderen en geven veel liefde, maar door onkennis gebeuren er op een cruciale leeftijd dingen niet, bv. voor de ontwikkeling van de linker- en rechterhersenhelft.” (Karin Heremans)

“Je kunt niet over Scherpenheuvel praten en Mekka niet vernoemen. Of neem eeninvuloefeningetje als ‘de witte van…’ Geen enkele allochtoon kind kan daaropantwoorden. ‘Zo mooi, zo blond en zo…’? Idem. Zij hebben dat referentiekaderniet. Het is een enorme uitdaging voor leraars om te zien door welke bril zo’n kind kijkt.” (Herman Frooninckx)

Er zijn nog zoveel factoren, waaronder de thuistaal, thuis spreken ze een andere taal en zo verzwakken ze hun nederlands.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_358083.html

Lees alles:
http://www.boudewijnstichting.org/files/db/NL/PUB_1662_E&JA_InterviewNl.pdf

puni
5 juni 2007, 16:41
Ik had het danook niet over algemene integratie, maar enkel over criminaliteit. Het artikel dat ge aanhaalt is enorm interessant, maar niet echt relevant in deze discussie. :)

Oldskooler
5 juni 2007, 16:43
Ik had het danook niet over algemene integratie, maar enkel over criminaliteit. Het artikel dat ge aanhaalt is enorm interessant, maar niet echt relevant in deze discussie. :)

ALs ze falen in 'algemene integratie', dan is criminaliteit niet ver af, de link is toch overduidelijk dacht ik :wtf:

Uw 'lagere sociale klassen'.

Avondland
5 juni 2007, 16:47
WTF is er begrijpelijk aan "afgeschrikt" worden door iemand zijn huidskleur :doh:

Allochtonen hebben geen goede naam in dit land en daar hoef ik zelfs geen tekeningetje bij te maken. Daarom is dat begrijpelijk.

Even iets anders. In tegenstelling tot wat die mannen van Spirit denken vind ik de idee van dat een bedrijf of zelfs een overheid 'een afspiegeling van de maatschappij moet zijn' belachelijk tot zelfs walgelijk. Wat denk jij daarvan?

puni
5 juni 2007, 16:50
ALs ze falen in 'algemene integratie', dan is criminaliteit niet ver af, de link is toch overduidelijk dacht ik :wtf:

Uw 'lagere sociale klasses'.

De problematiek herleiden tot het sociaaleconomische zou een heel grote vergissing zijn. Het is ook cultureel, religieus, levensbeschouwelijk, en het is ook taal. Dat kleuters al beginnen met een achterstand, heeft te maken met het feit dat de ouders niet geïntegreerd zijn of zich niet laten integreren. Zij vormen een gesloten gemeenschap.

Die dingen leiden imo niet tot criminaliteit, of wel? Het is wel hierdoor dat allochtonen zich gaan distantiëren van ons.

Allochtonen die naar hier komen zonder hebben of houden en in veel gevallen ook zonder opleiding zullen de slechtste jobs aannemen om toch maar hun gezin te kunnen onderhouden. Omdat deze echter slecht betaald worden, verzeilen zij in die lagere klasses, waar zij en vooral hun kinderen veel makkelijker in aanraking komen met criminaliteit.

Logische redenering, toch?

SDX
5 juni 2007, 16:51

Veel moslims volgen de Koran idd niet letterlijk, maar dan zijn het eigenlijk geen goede moslims, toch?

Neem nu bijvoorbeeld: Sura 9 vers 5 (Nederlandse vertaling):
"Doch wanneer de gewijde maanden zijn verstreken doodt dan de genotengevers (Mushrikun ofwel letterlijk vertaald de afgodendienaars) waar gij hen aantreft en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen. Doch indien zij zich berouwvol bekeren en de salat (het gebed) verrichten en de zakat (aalmoes) opbrengen, laat hen dan vrij hun weegs gaan.

Dus ik maak hieruit op: indien een niet-moslim zich niet bekeert, doodt hem dan. Of je kan ook dhimi worden (tweederangsburger) en de jizya (beschermgeld) betalen (sura 9 vers 29). Maar dat lijkt me ook geen leven...

Je kan nu misschien argumenten aanhalen uit andere suras, maar weet dan dat de laatst geopenbaarde (sura 9 dus) voorrang heeft op alle voorgaande.

themummy123
5 juni 2007, 16:51

Internet is het enige middel waarmee een VB'er kan klagen.
In real life zou men anders tegen hen constant moeten zeggen van "ach mens, zaag toch eens niet":lol:

see? they have no choice.

Avondland
5 juni 2007, 16:53
Monotheïsme is intolerant en messianistisch in de grond van haar hart, maar dat betekent nog niet altijd dat je al die woorden letterlijk moet nemen. Jammer dat de geschiedenis helemaal andere dingen vertoont.

Oldskooler
5 juni 2007, 16:54
Die dingen leiden imo niet tot criminaliteit, of wel? Het is wel hierdoor dat allochtonen zich gaan distantiëren van ons.

Allochtonen die naar hier komen zonder hebben of houden en in veel gevallen ook zonder opleiding zullen de slechtste jobs aannemen om toch maar hun gezin te kunnen onderhouden. Omdat deze echter slecht betaald worden, verzeilen zij in die lagere klasses, waar zij en vooral hun kinderen veel makkelijker in aanraking komen met criminaliteit.

Logische redenering, toch?

Die zaken zorgen er net voor dat ze in een lagere sociale klassen kunnen terechtkomen, het hangt allemaal samen, en dan is wangedrag niet ver meer af.

Uw 2de alinea is ook waar, de werkloosheid is dan ook zeer hoog, men had ze in de eerste plaats niet zomaar moeten laten binnenkomen. Nen hoop achtergestelden binnenlaten is vragen om problemen.

puni
5 juni 2007, 16:56
Die zaken zorgen er net voor dat ze in een lagere sociale klassen kunnen terechtkomen, het hangt allemaal samen, en dan is wangedrag niet ver meer af.

Swaar, maar kdenk da ze een veel minder grote invloed hebben. Maar ge hebt wel gelijk :)

Uw 2de alinea is ook waar, de werkloosheid is dan ook zeer hoog, men had ze in de eerste plaats niet zomaar moeten laten binnenkomen. Nen hoop achtergestelden binnenlaten is vragen om problemen.

Het is daarmee dat ik eens een vergelijkende studie zou willen tussen allochtonen en autochtonen in diezelfde lage sociale klasse in percenten. Zou een veel genuanceerder beeld geven denk ik. :)

Oldskooler
5 juni 2007, 16:59
Swaar, maar kdenk da ze een veel minder grote invloed hebben. Maar ge hebt wel gelijk :)

Het is daarmee dat ik eens een vergelijkende studie zou willen tussen allochtonen en autochtonen in diezelfde lage sociale klasse in percenten. Zou een veel genuanceerder beeld geven denk ik. :)

Minder grote??????? Die factoren zorgen er voor dat ze falen in ons onderwijs, meer dan de helft haalt geen diploma sec onderwijs. Dat is een hogesnelheidstrein richting lage sociale klassen en criminaliteit, moet toch geen tekeningske bijgemaakt worden?

themummy123
5 juni 2007, 17:03
Minder grote??????? Die factoren zorgen er voor dat ze falen in ons onderwijs, meer dan de helft haalt geen diploma sec onderwijs. Dat is een hogesnelheidstrein richting lage sociale klassen en criminaliteit, moet toch geen tekeningske bijgemaakt worden?

"Waarom studeren als uw vader nooit heeft gestudeerd en zich een deftig leven kan leiden?" Ik denk dat die gasten zo denken.

fromalk
5 juni 2007, 17:15
Heb het eens opgezocht :

http://lbc-nvk.acv-online.be/Sociale_wetgeving_prive/Infopakketten/Ziekte/Tov__werkgever/ziekte_tov_wergever.asp?pageid=tcm:21-5156-64

Door de wet op de privacy zal wat jij dus hier zegt niet kunnen. Wat jij dus zegt wat je oom zou doen is illegaal, daarom denk dat het gewoon is zoals in alle bedrijven: enkel als men denkt dat er misbruik is controle arts.

Nationaliteit en gedrag is iets anders dan afkomst he? Het ene word idd bijgehouden het andere niet, daar was een hele rel enkele jaren geleden over toen bleek dat een interim kantoor dit wel bijhield.

Hoi,

k heb de comments achter deze maar vlot gelezen en ga niet op alles commentaar zitten geven :d. Maar k wil dan toch even vragen waar precies staat dat een werkgever niet mag weten bij welke arts de werknemer gaat?
Want het mag dus wel degelijk :). Sorry ma k ben hier 100% zeker van, mn vader staat aan het hoofd van de vlaamse tandartsen vereniging en schrijft zelf ook dagelijks wetsontwerpen uit etc ter goedkeuring van de bevoegde minister en hij heeft me gisteren zelf nog uitgelegd dat het wel perfect legaal is.

ja een tandarts is geen dokter maar de papieren zijn wel gelijk etc :)

Wietskie
5 juni 2007, 23:13
=> http://www.zv-magazine.be/sfw/iemand_nog_nieuws_van_daniel_fountayne

De "commentaren" die op ZV worden gegeven laten we best even buiten beschouwing (ik hou niemand tegen die ze persé wil lezen)....maare....lijkt me andermaal een typisch voorbeeld.
De verkiezingen zijn in aantocht en zulke voorvallen zouden TE goed passen in de campagne van een bepaalde partij .....dus speelt het overgrote deel van de media het "spelletje" mee en wordt dit voorval zoveel mogelijk uit de aandacht gehouden.

Mijn gedacht er van : De kruik gaat net zo lang te water tot ze breekt :sop:

BuffaloKampioen
5 juni 2007, 23:29
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_opgeknipt.php?20070505_194319_metroA

de livestream. Schandalig... Word hier stil van.

Gentille
5 juni 2007, 23:33

Dat waren autochtonen é. (omdat dit in deze thread staat)
Was dat nu op telefacts ofzo? Dus die man is hersendood :sad:

Cazzz
5 juni 2007, 23:34

Je moet er wel stil van worden want je bek opentrekken mag hier in België niet.

Was dat nu op telefacts ofzo? Dus die man is hersendood

Allochtonen bedoel je?

BuffaloKampioen
5 juni 2007, 23:35
Krijg ik echt zin voor op VB te stemmen, als ik dit zie... En dat als rasechte liberaal. Echt triestig dit.
Weet niet of ge autochtonen waren. Zag de naam daniel hier opkomen en dacht ik zal de livestream eens tonen.

Gentille
5 juni 2007, 23:37
Allochtonen bedoel je?

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=497463

Cazzz
5 juni 2007, 23:38
Ok :)

Wietskie
6 juni 2007, 00:31
Allochtonen, Autochtonen, Ionen, Neutronen ...whatever.
Kunnen we geen overeenkomst sluiten met Putin ?
Die zal toch nog wel een aantal barakken leeg hebben staan in Siberie, zeker ?
Dan sturen we dat soort kaffers er meteen voor een jaar of 30 naartoe.

Piejie
6 juni 2007, 00:35
Je moet er wel stil van worden want je bek opentrekken mag hier in België niet.
Waarom zou je over geweld "je bek niet mogen opentrekken"? :wtf:

SDX
6 juni 2007, 00:35
Was dat nu op telefacts ofzo? Dus die man is hersendood :sad:

Die man was hersendood, maar is ondertussen reeds gestorven naar 't schijnt. Triestige zaak hoor. :x

puni
6 juni 2007, 01:01
=> http://www.zv-magazine.be/sfw/iemand_nog_nieuws_van_daniel_fountayne

De "commentaren" die op ZV worden gegeven laten we best even buiten beschouwing (ik hou niemand tegen die ze persé wil lezen)....maare....lijkt me andermaal een typisch voorbeeld.
De verkiezingen zijn in aantocht en zulke voorvallen zouden TE goed passen in de campagne van een bepaalde partij .....dus speelt het overgrote deel van de media het "spelletje" mee en wordt dit voorval zoveel mogelijk uit de aandacht gehouden.

Mijn gedacht er van : De kruik gaat net zo lang te water tot ze breekt :sop:

Grapjas, das GEEN typisch voorbeeld omdat dat wel degelijk 'Vlamingen' waren. Dit is dus het deel van het probleem dat van onze kant komt, nl. het feit dat we geweld zien en dat iedereen zonder enige aanleiding zegt 'oh, het zal wel weer een allochtoon zijn geweest'. En dan verschieten ze ervan dat die mensen zich gaan afzonderen en niet vriendelijk zijn tegen de modale Vlaming. Tsja.

Allochtonen bedoel je?

Voila, zelfs als er iemand letterlijk zegt dat het over autochtonen ging toch maar denken dat hij zich verspreekt en dat het wel allochtonen waren, want die hebben het altijd gedaan.

IMO heeft niemand die denkt zoals bovenstaande heren recht tot klagen, omdat zij deels mee de oorzaak zijn van het probleem. En mss moeten mensen zoals hen eens beginnen met OOK de hand in eigen boezem te steken, dan is de reactie van de gemiddelde allochtoon in België misschien ook veel positiever omdat ze zich op z'n minst aanvaard zullen voelen.