PDA

Volledige versie bekijken : Yoga?

Homer`
31 mei 2007, 20:44
(Ja, sorry as dit verkeerd staat...)
-----
Kheb vaak last van plotse stress aanvallen (en hoge bloeddruk) en zo het gevoel dat ik me heel hard moet afreageren (boksbal e.d. is geen optie) en de dokter zegt dat yoga iets is, maar weet iemand een site of tenminste HOE je yoga doet??

(Algemene discussie& ervaringen medelen mag ook e :))
Thanks

MetalG
31 mei 2007, 21:53
google wist het!

Yoga lessons (http://www.treeoffitness.com/Yoga/Yoga%20Pose%20of%20the%20Month/Pose_of_the_Month_Club.htm)

Simonn
31 mei 2007, 22:10
(Ja, sorry as dit verkeerd staat...)
-----
Kheb vaak last van plotse stress aanvallen (en hoge bloeddruk) en zo het gevoel dat ik me heel hard moet afreageren (boksbal e.d. is geen optie) en de dokter zegt dat yoga iets is, maar weet iemand een site of tenminste HOE je yoga doet??

(Algemene discussie& ervaringen medelen mag ook e :))
Thanks

Homeopathie kan (ja ik weet het, nx bewezen blablalba) misschien helpen als je last hebt van die zogenaamde stress-aanvallen..

democracy02
31 mei 2007, 23:02
yoga is eigelijk gewoon meditatie.

de fysieke bewegingen zijn slechts 2% van alles da in de yoga-geschriften staat.
ze hebben het er in gestoken omdat, als je altijd in meditatiehouding zit & nooit je lichaam stretcht enzo... dan komt alles vastzitten.

als je elke dag 20 tot 30 minuutjes mediteert zal de stress zeker een pak draaglijker worden of volledig verdwijnen.
http://users.telenet.be/psy/muziek/learnmeditation/

probeer anders eens deze mp3 file af te spelen in je stereo op je kamer terwijl je in kleermakers zit op een mat.
onder je gat plaats je best een kussen zodat je wat verhoogt zit, en makkelijker kan volledig rechtopzitten.
je kan deze mp3 een keer of 3 of zoveel je maar wil gebruiken als begeleiding. eens je er een beetje voeling voor krijgt,
wordt die begeleiding onnodig... en kan je mediteren "in stilte." (als er achtergrondgeluiden zijn is dat meestal nie zo erg)

hoe vaker en hoe langer je mediteert, hoe sterker de invloed het zal hebben op je "zijn".
zo kan het na een tijd enorm makkelijk zijn om in meditatietoestand te verkeren.

in plaats van een 20 tot 40tal minuten te moeten worstelen om je gedachten te kalmeren,
kan je dan vanaf de eerste minuut de meditatie sterk voelen en laat je al uw problemen verdwijnen in het niets....
en het enige dat overblijft is voldaanheid :)

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~ *~.~*~.

alz je yoga wil doen in z'n fysieke vorm, is het best dat je zo'n cursus volgt denk ik.
ik heb zo'n boek liggen over yoga, maar omdat op een foto te zien met wat tekst erbij...

is dat veel moeilijker & minder aangenaam aan te leren,
vgl met als er iemand is die kan zeggen hoe je het precies doet.