PDA

Volledige versie bekijken : ~ Konijn de volle vrijheid geven ~

Timmos
25 mei 2007, 13:55
Ju :)

We hebben hier thuis een konijn maar we vinden het wat zielig om dat altijd in zijn kot te laten zitten. Daarom hebben we vroeger een 'konijnmobiel' gemaakt zijnde twee fietswielen parallel aan elkaar met gaas rond. Zo kon het konijn door gans de tuin lopen (in één richting :p).

We hebben ook al een ondergronds, met gaas afgebakend gebied gegraven zodat hij kon pijpen ( :unsure: ) graven ( :naughty: ) enzovoort.

Nu hebben we hem een soort van riemen omgedaan zodat we daaraan een lichte ketting kunnen hangen zodat hij niet kan ontsnappen als we hem vastbinden aan een boom. Dus hij kan in een straal van 10 meter vrij rondlopen.

Het probleem is dat hij direct begint te graven :p Nu hebben we hem op dicht gras gezet ipv zand en hij heeft nog niets verkeerd gedaan, maar we zijn niet zeker of hij niets zal doen... We willen dus niet dat hij onze tuin vol gaten graaft.

Gaat een konijn graven in gras :confused: Of kunnen we verhinderen dat hij graaft, door bvb zijn nagels te laten knippen bij de dierenarts?

cura
25 mei 2007, 13:58
konijn de volle vrijheid geven door te zorgen dat ie niet graaft?
tis een konijn, konijnen graven nu eenmaal :P

de onze graven allesinds ook in gras, soit, veel gras isser nu niemeer over tho..

Timmos
25 mei 2007, 14:00
konijn de volle vrijheid geven door te zorgen dat ie niet graaft?
tis een konijn, konijnen graven nu eenmaal :P99% vrijheid dan :p hij mag gewoon niet graven. De bedoeling is dat hij wel vrij kan rondlopen :)

En laat gij uw konijn gewoon los in de tuin :eek:

Wa vinden jullie trouwens van het concept van zo'n konijnmobiel :D Patentje waard :cool:

cura
25 mei 2007, 14:04
wij hebbe zo stuk van onze tuin afgezet (5 op 10m ofzo) waar ze mogen graven en doen wa ze willen, veel gras is daar niemeer te bespeuren :P

verdacht genoeg graven ze nooit diep genoeg om in het niet-afgezette deel van de tuin te geraken, tis wel riskant om daar door te lopen, je zou er wel es door de grond durve zakken met al die tunnels :P

kvin uw konijnmobiel eigenlijk ookwel een zware beperking van de vrijheid :P ma tis toch al beter dan een kotje van 1m²

sneax
25 mei 2007, 14:12
'konijnmobiel' :lol: - het zou nog beter zijn moest ge er een bol van maken! dan kannem overal naartoe dattem wilt!

ChfZ | Hanky
25 mei 2007, 15:27
Vinnet wel schoon da ge me bepaalde ideeën da konijn iets meer vrijheid wilt geven :)

N`Kr1pt
25 mei 2007, 15:47
ons konijn kan in de pot overal naartoe (drijven) waardat em wilt, em heeft zelfs pruimen om mee te spelen! :evil:
neenee mijn vriendin haar zus heeft wel een konijn en als het goed weer is spannen we zo eens tuk af me draad en dan kan dat beest ook vrij rondlopen in het gras.
en die doet ook nix anders dan putten graven...

soms ontsnpt dat konijn en dan ligt die ALTIJD bij de buren 2 huizen verder, langs die hun kat in het gras te liggen/slapen.
echt grappig

H_ans
25 mei 2007, 15:52
'konijnmobiel' :lol: - het zou nog beter zijn moest ge er een bol van maken! dan kannem overal naartoe dattem wilt!

Mijn chinchilla had zo een bol, liet hem soms een uur of 2 door de hof rondgaan. Bleef wel vast zitten tegen elke plant en vloog constant tegen bomen aan. Denk ook niet dat ie het zo leuk vond :).

Wat voor konijn is het eigenlijk?
Ik heb een paar dwergkonijnen gehad en die konden niet eens graven. Liepen los rond in een afgezet stuk.

cura
25 mei 2007, 16:01
bij ons zennet ook allemaal dwergkonijnen en die kunnen wel graven

chosen1
25 mei 2007, 16:06
wij hadden een centrale put gemaakt in steen en daar met buizen een netwerk naar! zo konden ons konijnen in een hol leven! en zoveel hebben ze bij ons dus niet gegraven!

Virz
25 mei 2007, 16:07
Kunt ge gene gaas over de grond spannen? en dan klein beetje stro over?

Timmos
25 mei 2007, 16:13
Vroeger was het een wit dwergkonijntje maar dat is gestorven. Nu is het een zwarte pluizenbol, en hij heeft dreadlocks :D

Ondertussen zit hij toch al 2 uurtjes in de tuin vastgemaakt aan de tafel. Hij heeft nog geen putten gegraven... Toen hij op de berg zat vastgebonden aan de kastanjeboom, waar minder gras groeit, begon hij na 5 minuten al de grond om te woelen :p

Shyheim
25 mei 2007, 16:14
filmke van da konijnmobiel plzthx

Timmos
25 mei 2007, 16:17
'konijnmobiel' - het zou nog beter zijn moest ge er een bol van maken! dan kannem overal naartoe dattem wilt!Inderdaad, een bol zou echt de perfecte oplossing zijn, maar dan moet ge een geraamte vinden daarvoor. Misschien kan het als ge wat last met 3 fietswielen zodat ge 3 cirkels in 3 dimensies hebt :)

filmke van da konijnmobiel plzthxHij zit niet in zijn konijnmobiel, want het gaas is wat stuk. Kzal misschien eens een foto pakken ;)

systech
25 mei 2007, 16:24
nja mijn lief heeft ook 4 konijnen thuis, en die laat die wekelijks lopen in de tuin ...

3 dervan hebben al door da ze ni mogen graven nr de buren (wat vroeger wel meer gebeurde), door ze telkens dan lastig te vallen als ze aant graven zijn of zo, ma den derde blijft ma tunnels graven en zo :p

vastmaken vinnik nu ook wel wa zielig :p

Stimpy
25 mei 2007, 16:42
konijnen :bow:

pamperke
25 mei 2007, 16:43
Ik zou beginnen om eens goed na te denken waarmee ge eigenlijk bezig zijt!
Konijnen dienen namelijk om op te eten, niet om in uwen hof rond te laten lopen. Alhoewel iets of wat beweging wel goed is, dan is er niet te veel vet aan....

:unsure:

/edit: Koopt u een hondje, mss zo een Césarke. Dat graaft geen putten ge kunt het nog wa trucskes leren ook! WIN!

N`Kr1pt
25 mei 2007, 16:44
Konijnen dienen namelijk om op te eten, niet om in uwen hof rond te laten lopen. Alhoewel iets of wat beweging wel goed is, dan is er niet te veel vet aan....

da vind ik er eigenlijk ook van

Virz
25 mei 2007, 16:47

We zullen u is opeten :evil:

pamperke
25 mei 2007, 16:48
We zullen u is opeten :evil:
k...

raren! :wtf:

MarG
25 mei 2007, 16:57
Geef jouw konijn de extra bescherming die het verdient door een hond als bewaker ernaast te zetten.

hybrid
25 mei 2007, 17:04
Geef jouw konijn de extra bescherming die het verdient door een hond als bewaker ernaast te zetten.

Geweldig idee, onze golden retriever had ook door het kot geraakt van ons konijn en had er dus een toerke door den tuin me gelopen in zen bek, twas dus nix aan da konijn mr paar uur later ist gestorven van de schrik.

Nooit meer één gehad, stomme dieren kunnen nog ni tegen een beetje schrik :D

ge geeft precies nogal veel om u konijn :p ipv nen hond ernaast kunde er beter ne pruimenboom naast zette

Arifiene
25 mei 2007, 17:10

/edit: Koopt u een hondje, mss zo een Césarke. Dat graaft geen putten ge kunt het nog wa trucskes leren ook! WIN!

genomineerd voor stomste reply vant jaar

@threadstarter: ge kunt in een dierenspeciaalzaak zo'n bol kopen voor dwergkonijntjes. Voor groter konijnen is het te klein, maar voor dwergkonijnen en cavias gaat dat. Ik heb er zelf een kleiner exemplaar voor men hamsters (aangezien ze niet altijd los kunnen lopen ivm de katten :p)

Virz
25 mei 2007, 18:15
De gedachte van zo'n bol + helling is :D

Grim
25 mei 2007, 18:20
Dient inderdaad om op te eten of vrij rond te laten lopen in het bos en zijne plan te laten trekken, niet iets tussen de twee.

Massis
25 mei 2007, 18:27
héél vroeger, toen ik klein was (15 jaar geleden?) hadden we thuis ook een dwerkonijntje, en die speelde gwn mee in de tuin en liep vrij rond, beesje heeft nooit geprobeerd er vandoor te gaan...

ok gwn rondlopen met zo'n wagentje aan een koord achter u, en de konijn zat daar dan in, en die liep nie weg...

beesje zal zich goed gevoeld hebben?

MaDDie
25 mei 2007, 18:37
héél vroeger, toen ik klein was (15 jaar geleden?) hadden we thuis ook een dwerkonijntje, en die speelde gwn mee in de tuin en liep vrij rond, beesje heeft nooit geprobeerd er vandoor te gaan...

ok gwn rondlopen met zo'n wagentje aan een koord achter u, en de konijn zat daar dan in, en die liep nie weg...

beesje zal zich goed gevoeld hebben?

eerlijk gezegd denk ik niet dak konijnen graag in een bakje zitten en voortgetrokken worden :p

ik heb 2 jaar geleden ook nog een dwergkonijn gehad.het kon altyd buiten lopen als het wou. een groot kot + een groo stuk gras waar het permanent in kon. En als ik thuis was liet ik hem 100% vrij in de tuin lopen.
Vaak lag die midden in de tuin op zijn lui gat. of ging hij wat tuinsla eten.
Elke keer hij me zag, kwam hij afgehuppeld om hem te wrijven en dan gaf hij lekjes.
r.i.p. :sad:

pamperke
25 mei 2007, 18:40
genomineerd voor stomste reply vant jaar

Op domme threads kunt ge domme antwoorden verwachten hé.
Konijnen graven nu eenmaal. Da's gelijk mensen die nen hond hebben maar dan kreften als hij blaft.

Ofwel steekt ge uw konijn in een kot, ofwel laat ge hem pijpen op een stukske gazon ergens vanachter...

L0k1-
25 mei 2007, 18:45
99% vrijheid dan :p hij mag gewoon niet graven. De bedoeling is dat hij wel vrij kan rondlopen :)

En laat gij uw konijn gewoon los in de tuin :eek:

Wa vinden jullie trouwens van het concept van zo'n konijnmobiel :D Patentje waard :cool:

mijn vroegere cavia liep gewoon los in de tuin, 's avonds kwam die mooi naar het terras en stond hij op het matje te wachten voor de deur :lol:

deden we deur open ging hij mooi door de keuken en wachtte hij bij zijn kot om er in gezet te worden. :)
ontsnappen deed hij niet, ook al kon hij gewoon de baan op rennen, we hadden geen vaste afsluiting, hij bleef gewoon mooi tot op een bepaalde plek en verder ging hij niet.

Timmos
25 mei 2007, 19:07
Konijnen graven nu eenmaal. Da's gelijk mensen die nen hond hebben maar dan kreften als hij blaft.

Ofwel steekt ge uw konijn in een kot, ofwel laat ge hem pijpen op een stukske gazon ergens vanachter...
Alsmede aan uw nick te zien zijt ge nog niet bepaald volwassen? Ik weet ook wel dat konijnen graven, maar de oplossing is niet om ze in een kot te steken, noch om ze te laten graven met de kans dat ze ontsnappen. Bovendien hebben wij een 'proper' aangelegde tuin waar geen plaats is even de boel te laten omwoelen. Er gaf iemand het antwoord om gaas te leggen over een gebied van de tuin, wel, dat vind ik een zeer goed idee. Ik heb ook zelf het voorbeeld gegeven van de 'konijnmobiel', maw: het konijn kon nog bladeren en gras eten door het gaas heen.

Dus het is niet omdat 'konijnen nu eenmaal graven', dat ge het niet kunt verhinderen op een inventieve manier. Blijkbaar zijt gij niet inventief dus blijf dan weg! :niceone:

Ondertussen is het konijn heel braaf en het heeft nog altijd geen putten gegraven in het gras :)

MetalG
25 mei 2007, 19:12
ons dwergkonijn liep vrij rond buiten zonder iet, ging savonds vanzelf in zn kot enal :p

graafde geen putten ^^

het heette dan ook wel rambo

[TFT]Poky
25 mei 2007, 19:42
geen last van katten die ulle konijnen aanvallen?

PapaGanz
25 mei 2007, 19:45
Wij laten ons konijn vrij rondlopen, een paar uur per dag.
Soms verdwijnt het in de tuin en dan jaagt mijn hond erop en na een paar spurtjes zit dat konijn terug in zijn kot :p.

MetalG
25 mei 2007, 19:46
Poky;8667547']geen last van katten die ulle konijnen aanvallen?

nee die hebben daar schrik van :)

L0k1-
25 mei 2007, 19:57
nee die hebben daar schrik van :)

ahhja, uw konijn met de naam Rambo, kzie het al voor me, gespierde poten, vlijmscherpe nagels en ne rode bandana rond zijn hoofd :cool:

Arifiene
25 mei 2007, 20:38

ja kijk, moest ik een konijn hebben zouk hem ook willen laten graven en doen, maar mijn ouders zijn nogal gesteld op hun mooie gazon, en ik woon hier niet alleen, ik vermoed dat dat bij de threadstarter dito is, dusja, em probeert dat beestje een mooi leven te geven, ik vind dat heel nobel van em.

Mess
25 mei 2007, 20:46
kheb daar nog nooit van gehoord van zonen bol, iemand fottoke? Kbeeld mij da nu zo stom in gelijk

SilentSpring
25 mei 2007, 21:00
kheb daar nog nooit van gehoord van zonen bol, iemand fottoke? Kbeeld mij da nu zo stom in gelijk

die oranje bal:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dhamsterbal%26meta%3D&url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/knaagdieren/94492433-nieuwe-hamsterbal-en-hamsterbuis.html%3Fxref%3D1

'k zou me ook eens 1 moete kopen eigenlijk.
Heb hier nen Russische dwerghamster zitten (:love:), en lijkt me leuk voor dat beestje.

De 1ste keer da'k hem buiten in't gras liet lopen vond hij er niet veel aan, zo'n bal zou wel handig zijn.
Dan kan hij hier vrij in huis rondlopen zonder da'k bang moet zijn dat hij erges wegkruipt of platgestampt wordt door een lompe huisgenoot.

Bij m'n 1ste hamster is m'n pa er ooit eens per ongeluk op gaan staan, je hoorde dat beestje z'n rug echt kraken.
Chance dat hij niet met z'n volle gewicht op dat beest stond, maar uiteindelijk heeft hij er niks aan overgehouden:D.

Dien 1ste was eigenlijk de tamste, die vond vanuit de living zelf de weg naar z'n kooi enzo.
'k liet die rondlopen in de living terwijl we tv keken, en als hij naar z'n kot wou ging die hier naar de keuken, kroop in z'n kooi en wachtte tot het deurtje dichtgedaan werd:)

Virz
25 mei 2007, 21:03
Bah hamsters.. die van mij heeft eerst zen compaan hamster opgegeten en daarna een tunnel door een kalkmuur gebeten.. :wtf:

m-be
25 mei 2007, 21:43
Bah hamsters.. die van mij heeft eerst zen compaan hamster opgegeten en daarna een tunnel door een kalkmuur gebeten.. :wtf:

zijde zeker dat het een hamster was? :wtf:

dircstaut
25 mei 2007, 21:45
mijn konijn hangde aan een leibandje vast in de tuin, toen we eens terug kwamen van bellewaerde vond ik mijn konijn DOOD in den hof, hij luisterde graag naar emo muziek

Dj Aero
25 mei 2007, 21:49
mijn konijn hangde

:sop: ik hangde jij hangde wij hangden

Timmos
25 mei 2007, 22:12
die oranje bal:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dhamsterbal%26meta%3D&url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/knaagdieren/94492433-nieuwe-hamsterbal-en-hamsterbuis.html%3Fxref%3D1

oei, zo klein :crazy: En ge hebt ver geen plaats waar uw konijn een klein beetje zijn snuit door kan steken! Echt ik ga eens ons konijnmobiel fotograferen en hier posten :p ge gaat allemaal ferm lachen maar tis gewoon subliem :D

mijn konijn hangde aan een leibandje vast in de tuin, toen we eens terug kwamen van bellewaerde vond ik mijn konijn DOOD in den hof, hij luisterde graag naar emo muziek:wtf:

ElBramo
25 mei 2007, 22:16
Lol een konijn aan een ketting hangen :p Hier leest ge nogal wa ze.

Het is zeker zo nen vlaamse reus, van die berekonijnen! Oppassen van dat soortje ze, dat graaft in uw gras, onder uw huis, totdat het in uwen kelder uitkomt. En dan huppelt dat naar boven, met een sok over zijn hoofd om u op te eten.

Timmos
25 mei 2007, 22:37
Poky;8667547']geen last van katten die ulle konijnen aanvallen?
Euhm nee, onze katten zijn tam. Vroeger hadden we zelfs een rat in huis (als huisdier en nee, geen rioolrat :p ), en die heeft een onzer katten eens zwaar gepwnd :D

Man, grappigste topic in lange tijd :p Op die van elvis na :)
Het moet dan wel extreem grappig zijn als ge Elvis al vernoemt :lol:

Nu op zich is er toch niets mis met een konijn dat aan een ketting hangt :p Veel bewegingsvrijheid + gras + blaadjes :applause:

Tapijt
25 mei 2007, 22:45
ons konijn jaagde katte weg als die op onzen tuin kwame :p
en ge kon die op nen strandbal late lope me wa ete

dwergkonijnen <3

ElBramo
25 mei 2007, 22:50
ons konijn jaagde katte weg als die op onzen tuin kwame :p
en ge kon die op nen strandbal late lope me wa ete

dwergkonijnen <3
Hahaha :D Bijna gelijk da killerkonijn in 'Waterschapsheuvel' ookwel bekend als 'Watership Down'

skelly_king
25 mei 2007, 22:54
Ik weet nog da m'n oma hamsters was gaan halen en 'k was klein en mega blij en ze had ze de eerste nacht buiten laten staan in de winter, volgende dag wouk gaan spelen ermij en ze lagen daar , ik natuurlijk denkend da ze aan het slapen waren en 'k wou ze dan wakker maken en voelde dat ze stijfhard waren :( Sindsdien geen hamster meer voor mij :)

MaDDie
25 mei 2007, 23:13
Ik weet nog da m'n oma hamsters was gaan halen en 'k was klein en mega blij en ze had ze de eerste nacht buiten laten staan in de winter, volgende dag wouk gaan spelen ermij en ze lagen daar , ik natuurlijk denkend da ze aan het slapen waren en 'k wou ze dan wakker maken en voelde dat ze stijfhard waren :( Sindsdien geen hamster meer voor mij :)

hamsterfrisco?

het blijft super grappig maar ook :baard:
http://biboz.net/bunny-suicides/

pamperke
25 mei 2007, 23:22
Alsmede aan uw nick te zien zijt ge nog niet bepaald volwassen?
oeioei, pardon hoor. Mag ik al niet eens lachen... precies of ik weet niet da ge uw konijntje nie wilt opeten. Sorry als ik zo serieus overkwam da ge dacht da ik het meende. Uw konijn ligt u blijkbaar zeer nauw aan het hart. Ik zal het beestje niemeer plagen.

Ik weet ook wel dat konijnen graven, maar de oplossing is niet om ze in een kot te steken, noch om ze te laten graven met de kans dat ze ontsnappen.Ge wilt uw konijntje niet in een kot steken, maar het mag niet ontsnappen? ok :) Uw konijn omringen met kippegaas valt ook onder de noemer 'kot' hoor. Wat voor kot dacht ge da ik bedoelde :wtf:? Leg gewoon ook gaas op het gras en gooi er wat stro bij en hij zal niet graven? Jeez...

Bovendien hebben wij een 'proper' aangelegde tuin waar geen plaats is even de boel te laten omwoelen. Er gaf iemand het antwoord om gaas te leggen over een gebied van de tuin, wel, dat vind ik een zeer goed idee. Nog eens... welk kot dacht ge da ik bedoelde?

Ik heb ook zelf het voorbeeld gegeven van de 'konijnmobiel', maw: het konijn kon nog bladeren en gras eten door het gaas heen.
Dus ge geeft toe da ge het antwoord op uw vraag al zelf in een van uw posts geeft? Wie is er nu niet inventief? :)
Ik versta wel da ge uw konijn vrij wilt laten lopen, maar ge wilt ook uwe schonen hof houden en al de rest. Da gaat nie é, da konijntje is nu eenmaal een konijn. Ofwel beperkt ge dus zijn vrijheid en bakent ge een stuk gras af met gaas (en ook op de grond dan kan hij zeker niet graven), ofwel zet ge hem in zijn pijpcomplex (:wtf:) da ge al hebt gemaakt.
En nagels afknippen is al zeker geen optie, da vind ik pas dieronvriendelijk

Eigenlijk wel grappig, azo een discussie over een konijntje zeg :p

Timmos
25 mei 2007, 23:40
...
Ik had het op uw reactie "domme threads verwachten domme antwoorden". En mijn interpretatie van een kot voor konijnen is zo een cavia-achtig kot, vrij klein dus.

En tuurlijk mag er al eens gelachen worden :)

Rivers
26 mei 2007, 10:58
Ons dwergkonijntje hebben we maar een maand gehad..
We hadden hem in de tuin op het gras gezet en een paar hoge planken omheen gemaakt, zodat hij wat ruimte had om te bewegen. Maar toen we de volgende dag terug thuis kwamen.. was het konijntje weg. Enkel een heleboel donshaartjes van zijn vacht :(..
Hij is dus soep geworden voor één of ander wild dier. Ik vraag me nog altijd af wat hem meegenomen heeft.

tides
26 mei 2007, 11:12
Geweldig idee, onze golden retriever had ook door het kot geraakt van ons konijn en had er dus een toerke door den tuin me gelopen in zen bek, twas dus nix aan da konijn mr paar uur later ist gestorven van de schrik.

Nooit meer één gehad, stomme dieren kunnen nog ni tegen een beetje schrik :D

ge geeft precies nogal veel om u konijn :p ipv nen hond ernaast kunde er beter ne pruimenboom naast zette

Hier ook zoiets meegemaakt. Ik kwam eens thuis en merkte dat mijn albinokonijn niet meer in zijn kot zat en toen ik eens ging kijken zag ik dat zijn kot helemaal was opengebroken en dat daar allemaal witte pluizen rond lagen, mijn pa en mijn broer kwamen ook eens kijken, niemand die door had wat er gebeurt was tot ik opeens wat verder in ons tuin twee honden zag staan, die waren blijkbaar ergens ontsnapt en ja, toen hadden we natuurlijk direct al door wat er was gebeurt met het knijn

Ik was toen wel nog maar 12 of 13 of zo dus dat was wel ff een traumatische ervaring :unsure:

SilentSpring
26 mei 2007, 13:27
oei, zo klein :crazy: En ge hebt ver geen plaats waar uw konijn een klein beetje zijn snuit door kan steken! Echt ik ga eens ons konijnmobiel fotograferen en hier posten :p ge gaat allemaal ferm lachen maar tis gewoon subliem :D

nja, da's wel zo'n hamsterbal zoals Arifiene zei.
Voor cavia's enzo is die bal wel groter natuurlijk.

Maar vb. mijn hamster is maar de grootte van nen muis, dus die kan daar wel in.

Btw, m'n post da'k ier gisteravond gezet heb is precies weg?
Evil mod alert:unsure: