PDA

Volledige versie bekijken : Staking De Post 25 mei

schep
24 mei 2007, 20:07
Bij deze een boodschap van algemeen nut voor diegenen die de actualiteit niet zo goed volgen, morgen dus nationale staking De Post...

Maandag is 't een feestdag dus reken maar op eventueel een paar dagen extra vooraleer uw zendingen arriveren. Ik heb immers vernomen dat eerst de normale zendingen verwerkt werden, en dan pas de achterstand ingehaald werd. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

Tijd voor privatisering imho...

Frado2005
24 mei 2007, 20:22
Een kilopostpakketje van vorige week vrijdag verzonden , is vandaag toegekomen. Toch een 2 à 3 dagen vertraging gehad

De SkeEvN
24 mei 2007, 20:58
tnt post
die werken 6dagen in de week

maar op feestdagen werken die ook? zou wel handig zijn want men peeceeke zouek zaterdag of maandag moeten toekrijge

bludgeoned
24 mei 2007, 21:03
Bij deze een boodschap van algemeen nut voor diegenen die de actualiteit niet zo goed volgen, morgen dus nationale staking De Post...

Maandag is 't een feestdag dus reken maar op eventueel een paar dagen extra vooraleer uw zendingen arriveren. Ik heb immers vernomen dat eerst de normale zendingen verwerkt werden, en dan pas de achterstand ingehaald werd. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

Merk ik hier in Gent toch. Eerst doen ze aangetekende zendingen, overlijdensbrieven en aangetekende zendingen, verkiezingsdrukwerk,.... Ze gaan er langzaam aan de oude stukken tussenstoppen. Wat dus wilt zeggen dat mijn pakjes nog niet voor meteen zullen zijn. Mijn postbode zei dat het nog 2! weken kon duren tegen dat alles terug normaal verloopt.

Gelukkig is mijn postbode nog een toffe kerel. Terwijl de meerderheid woensdag thuis zat, was hij al weer aan het werkn waarvoor dank.

Bosman1972
24 mei 2007, 22:06
here the same , postbode werkt morgen ook
( maar zei , dat als hij niks had om rond te delen , ze natuurlijk ook nie kunnen uitrijden ).

Staking in Gent heeft me parten gespeeld ,
bij een paar pakjes die naar Gent en de gemeentes erond moesten.
Was er 1 pakje dat bijna 8 dagen onderweg is geweest :doh:

Netrem
24 mei 2007, 22:30
tis me eigenlijk een beetje beu aant worden met al die stakingen in ons land...

^MystiQ
24 mei 2007, 22:34
tis me eigenlijk een beetje beu aant worden met al die stakingen in ons land...

Dikke ²nd, inrijden op die stakersposten dan maar !

RaGeR
24 mei 2007, 22:36
Zijt blij dat ge nie in Frankrijk woont, daar staken ze nog meer.

Ma vind ook dat ze voor het minste al staken. Dat ze blij zijn dat ze kunnen werken. En terwijl ze staken ook nog maar volle bak doorbetaald willen blijven.

sven99
24 mei 2007, 23:14
Iemand ervaring met postkantoren? Vandaag zat er namelijk een kaartje in de bus om wat te gaan afhalen.

Staken die kantoren traditioneel mee? Want kzie de vakbond nog niet meteen een pikket voor elk kantoor neerpoten :-)

stijn87
25 mei 2007, 00:37
Kunnen ze niet beter zo eenmaal paar jaar als wijze van feestdag, "de dag van de staking" organiseren

Python[BE]
25 mei 2007, 01:41
een spel dat van Gent moet komen ligt daar al dagen te wachen op mij, echt vervelend pft

^MystiQ
25 mei 2007, 17:23

Da ga nie lang meer duren, europa ga binnenkort de markt op da gebied gaan opengooien, kben al benieuwd naar wa er dan gaat gebeuren :D

bludgeoned
25 mei 2007, 17:47
Dat zal een soep worden.
Gaan er dan 10 verschillende facteurs rondlopen per straat ofzo :D

De SkeEvN
25 mei 2007, 18:35
kzalkik wel werken jaja

tis nooit nie goe bij dedie...
ze moetn mor beter werkn eh ajjjajajaj

RaGeR
25 mei 2007, 18:56
Dat zal een soep worden.
Gaan er dan 10 verschillende facteurs rondlopen per straat ofzo :D

eerder a la DHL/TNT/... denk'k

SeppaR
25 mei 2007, 21:05
Als ge der over nadenkt, ge kunt die multinationals alleen maar gelijk geven om naar China te trekken.

Voor het minste prulleke staken ze hier, als ze 0,01 euro minder uurloon krijgen staakt heel de fabriek mee.

Zielig :)

Psychodweep
25 mei 2007, 22:48
Voor het minste prulleke staken ze hier, als ze 0,01 euro minder uurloon krijgen staakt heel de fabriek mee.

Zielig :)

Hoe weet jij nou waarom zij staken ... je werkt er niet eens of je hebt nooit gewerkt als postbode.
Ik kan best begrijpen dat er een hoge werkdruk heerst bij die postbodes.
De post die verhoogt hun prijzen ... en verhoogt dan ook nog es de werkdruk.

stijn87
25 mei 2007, 23:17
Het lijkt me wel redelijk onwaarschijnlijk dat de Belgische post naar China gaat trekken :p

t071943
26 mei 2007, 11:45
Ik wacht al 1,5 weken op mijn pakje nog steeds niets gehad door die staking...

piotke
26 mei 2007, 12:13
Dit kost de post trouwens massa's geld :)

Pipo's beseffen niet dat nu staken een miljoenen kost is die ze zelf zullen mogen terugbetalen.... Zowat elke multinational / redelijk bedrijf heeft klachten tegen de post geplaatst... omdat zij facturen niet kunnen afleveren, ...

^MystiQ
26 mei 2007, 12:15
Hoe weet jij nou waarom zij staken ... je werkt er niet eens of je hebt nooit gewerkt als postbode.
Ik kan best begrijpen dat er een hoge werkdruk heerst bij die postbodes.
De post die verhoogt hun prijzen ... en verhoogt dan ook nog es de werkdruk.

Wa maakt het nog uit, al die droopy's é, die daar nu den boel op stelten aan het zetten zijn é zullen de eersten zijn die hun job kwijt zijn als de postmarkt open gegooid wordt want de post zal MOETEN knippen in hun werknemers :)

En tzal godverdorie eens tijd worden ook da ze de postmarkt opengooien. Ons pakjes gaan dan misschien eens met wa meer zorg behandeld worden !

t071943
26 mei 2007, 12:15
En waar halen ze die miljoenen... Door de prijs te verhogen... en wie zit er dan met de gebakken peren... wij:p

I YannicK I
26 mei 2007, 16:51
dinsdag wordt er iets verzonden, komt dat dan toch op de normale tijd toe?

Xtala
26 mei 2007, 18:47
en dan te peinzen dat da dienen onnozelaar van mijne postbode da opgezt eeft,
debiele zuipschuit dat em is...

^MystiQ
26 mei 2007, 19:16
En waar halen ze die miljoenen... Door de prijs te verhogen... en wie zit er dan met de gebakken peren... wij:p

Ze gaan concureren met elkaar door prijsverlagingen ja en nie door prijsverhogingen -_-'

t071943
26 mei 2007, 19:38
Daarom dat iedere februari de prijzen naar boven gaan

^MystiQ
26 mei 2007, 20:39
Daarom dat iedere februari de prijzen naar boven gaan

Hey EINSTEIN, de postmarkt is nog steeds niet open gegooid hé voor mocht ge da nu nog steeds niet door hebben ..

stijn87
26 mei 2007, 22:01
Ze gaan concureren met elkaar door prijsverlagingen ja en nie door prijsverhogingen -_-'

Euh, met wie met de post dan concureren? Er zijn juist geen echte concurenten...

bludgeoned
26 mei 2007, 22:05
Euh, met wie met de post dan concureren? Er zijn juist geen echte concurenten...

Daarom moet de markt open gaan he EINSTEIN (om het met Math zijn woorden te zeggen :D)

t071943
26 mei 2007, 23:10
Jah tegen dat er een goeie concurrent is ben ik al op pesioen:p , neem nu Kiala... Eerst vond ik het handig, het was betrouwbaar maar het duurt oo zo lang tegen dat het verzonden wordt en je moet het dan nog eens gaan ophalen 15km verder... Want ze hebben nog geen residentie hier in Izegem. Moesten die nu eens maken dat ze meer(overal) residenties hebben en beetje minder veilig spelen zodat het rapper kan gebeuren zou de post er een goeie concurent bij hebben;)

En Math bedankt voor het compliment het is me een hele eer om einstein te zijn;):p

de hamster
27 mei 2007, 02:55
en dan te peinzen dat da dienen onnozelaar van mijne postbode da opgezt eeft,
debiele zuipschuit dat em is...

...ik wil een naam, persoonsbeschrijving en de route die hij volgt met zn fietske, danku wel.

ik laat een hitsige chihuahua met scherpe tandjes er op los :-)

^MystiQ
27 mei 2007, 20:33
Daarom moet de markt open gaan he EINSTEIN (om het met Math zijn woorden te zeggen :D)

Moehaha :D

Jah tegen dat er een goeie concurrent is ben ik al op pesioen:p , neem nu Kiala... Eerst vond ik het handig, het was betrouwbaar maar het duurt oo zo lang tegen dat het verzonden wordt en je moet het dan nog eens gaan ophalen 15km verder... Want ze hebben nog geen residentie hier in Izegem. Moesten die nu eens maken dat ze meer(overal) residenties hebben en beetje minder veilig spelen zodat het rapper kan gebeuren zou de post er een goeie concurent bij hebben;)

En Math bedankt voor het compliment het is me een hele eer om einstein te zijn;):p

Hm, daar kannek nie op inspelen, maar kiala is weeral iets anders, kvind da ze nog nie genoeg de vrijheid hebben om degelijk te kunnen werken. Ik denk dat eenmaal ze die markt openzetten dat het heel rap kan gaan hoor. Soms kan iets wat klein begint en goed start vrij vlug tot iets groots uitgroeien.

We zullen moeten afwachten, de post zal in het begin wel het betrouwbaarst blijven maar eens andere bedrijven de kans hebben gehad om zich te bewijzen zou het voor de gewone modiale mens wel eens voordelen kunnen beginnen hebben :)

KO
28 mei 2007, 09:39
Gelle hebt hier allemaal een groot woord voor mensen die er niks van kennen.
Hebt gelle nu echt totaal geen respect voor de mensen die elke dag, dat het nu goed weer, slecht weer, of -15°c is, ulle post komt brengen ?

Hebben jullie zelfs maar enig idee waarom ze staken ?
De Post staakt om de invoering van GeoRoute2, een systeem dat de post verdeelt per postbode. Het probleem is dat dit systeem totaal nog niet op punt staat, en bepaalde postbodes nu immens veel bij hun ronde bijkrijgen, en anderen bijna geen werk meer hebben.

En dan verder: Privatisering ?
De Post is al gedeeltelijk geprivatiseerd. Die privatisering is trouwens de reden van de invoering van GeoRoute, en de oorzaak van de meeste stakingen de laatste 5 jaar. Bij verdere privatisering zullen de stakingen alleen maar toenemen.

PS: Math'ke, ik raad u aan te zwijgen over dingen waar ge 0 kennis van hebt. En uw postbodes eens te leren RESPECTEREN. Die mensen doen dit ook niet voor hun plezier, maar hadden graag nog een beetje draagbare werkdruk gehad.

piotke
28 mei 2007, 09:45
Hm, daar kannek nie op inspelen, maar kiala is weeral iets anders, kvind da ze nog nie genoeg de vrijheid hebben om degelijk te kunnen werken. Ik denk dat eenmaal ze die markt openzetten dat het heel rap kan gaan hoor. Soms kan iets wat klein begint en goed start vrij vlug tot iets groots uitgroeien.

We zullen moeten afwachten, de post zal in het begin wel het betrouwbaarst blijven maar eens andere bedrijven de kans hebben gehad om zich te bewijzen zou het voor de gewone modiale mens wel eens voordelen kunnen beginnen hebben :)

Eum, de markt is open. Enkel de Post is een staatsbedrijf. En dat kan best zo blijven. Eindeloze geldreserve so to speak. Zodra het privaat wordt zullen ze normale prijzen hebben, en zal 4 of 4.3, waaroverover jullie zo whinen, niet mogelijk zijn voor een pakje....

SImpelste voorbeeld, al es de prijs van en lieterke diesel of benzine bekeken ?

^MystiQ
28 mei 2007, 10:38
Eum, de markt is open.

Waarom wordt er op het nieuws op de radio dan gesproken van europese besprekingen om de postmarkten in gans europa overal open te gooien zodat er met staatsbedrijven kan geconcureerd worden ? :)

piotke
28 mei 2007, 10:46
Als je nu een postbedrijf wil openen kan dat toch. Kijk maar naar UPS/TNT/DHL/KIALA en een hoop anderen. Wat heb je PRECIES gehoord ? :)

fromalk
28 mei 2007, 11:56
=;8678973']Gelle hebt hier allemaal een groot woord voor mensen die er niks van kennen.
Hebt gelle nu echt totaal geen respect voor de mensen die elke dag, dat het nu goed weer, slecht weer, of -15°c is, ulle post komt brengen ?

De Post staakt om de invoering van GeoRoute2, een systeem dat de post verdeelt per postbode. Het probleem is dat dit systeem totaal nog niet op punt staat, en bepaalde postbodes nu immens veel bij hun ronde bijkrijgen, en anderen bijna geen werk meer hebben.

PS: Math'ke, ik raad u aan te zwijgen over dingen waar ge 0 kennis van hebt. En uw postbodes eens te leren RESPECTEREN. Die mensen doen dit ook niet voor hun plezier, maar hadden graag nog een beetje draagbare werkdruk gehad.

Er zijn heel wat andere manieren voor de ongemak met een bepaalde methode van werken te uiten, in de eerste plaats dient daar de vkabond voor, zij krijgen de klachten binnen van hun achterban en moeten die voorleggen en trachtten uit te werken met de directie. Ik ben persoonlijk ook niet de grootste fan van georoute, en voornamelijk de postbodes op het platte land hebben hier het meeste last van in mijn ogen. Maar dat systeem is er gekomen omdat er steeds een aantal rotte appels zijn die van het systeem profiteren en dat is nu ten nadele van al hun collegas. Ik ben tegen een afschaffing van georute maar ik pleit voor een update ervan. Factoren zoals weer, ehm files, enz zijn allemaal informatiekanalen die redelijk snel zijn in te geven en te verwerken de dag van vandaag.

Wat mij en wss ook een hoop andere stoort is dat een vakbond vandaag 0,000 meet betekend. Die man die op het vtm nieuws kwam praten over de staking (de vakbondsvertegenwoordiger) had duidelijk geen woord te zeggen aan zijn achterban, die achter hem moet staan, en zijn wil hoort te volgen. En zo gaat het keer op keer tegenwoordig, kijk zaventgem hoe vaak is daar niet opgeroepen geweest om het werk te hervatten maar niets ook niet. In opel antwerpen net hetzelfde liedje, het bedrijf wil de mensen uitbetalen in maaltijdcheques... Oh dan staken we maar weer, of dan gaan we zelfs goederen beschadigen. Dat is echt de manier om je onderhaldelingen te bevorderen.

Mja swoit just my 2 cents

^MystiQ
28 mei 2007, 12:14
Als je nu een postbedrijf wil openen kan dat toch. Kijk maar naar UPS/TNT/DHL/KIALA en een hoop anderen. Wat heb je PRECIES gehoord ? :)

UPS/TNT/DHL/KIALA zijn toch bedrijven die alleen maar goederentransport doen ?

Ik bedoel meer zo iets als de 'post' zelf. Bijvoorbeeld een bedrijf die ook brieven en paksjes levert. Kzal nog eens kijken of dak er iets over kan vinden. :)

piotke
28 mei 2007, 12:44
Pakskes, documenten zulke zaken verstur ik via TNT of UPS als het wat waarde heeft.

Voor gewone brieven is er idd geen alternatief, maar imho hebben we daar niet echt over te klagen me dunkt. Het kon erger :)

Hillie82
28 mei 2007, 14:21
G
elle hebt hier allemaal een groot woord voor mensen die er niks van kennen.

En dan verder: Privatisering ?
De Post is al gedeeltelijk geprivatiseerd. Die privatisering is trouwens de reden van de invoering van GeoRoute, en de oorzaak van de meeste stakingen de laatste 5 jaar. Bij verdere privatisering zullen de stakingen alleen maar toenemen.

Ko, woon jij in gent? Dan had ge waarschijnlijk anders gereageerd..
Ik ben al 14 dagen aan het wachten op papieren van de verzekering ivm met mijn sportongeval.. Ben al 2 maanden niet uitbetaald geweest omdat ik moet wachten op die facteurkes...
Als het werk hun niet aanstaat, dat ze ontslag nemen, niemand verplicht hen om daar te werken, de vuilkar zoekt nog volk...
Ik heb begrip voor de problemen die ze meemaken bij de post, maar het is kinderachtig om de gewone mensen daar weer de dupe van te laten worden..
Bedrijven mogen hun post gaan ophalen, wij niet.
Dat ze daar maar keer grote kuis houden in die facteurkes!!

fromalk
28 mei 2007, 15:05
G

Ko, woon jij in gent? Dan had ge waarschijnlijk anders gereageerd..
Dat ze daar maar keer grote kuis houden in die facteurkes!!

dikke ²nd

als ze nog tikklok ofzo gebruiken weten ze precies wie er wel ter plekke was en bereid te werken, naar zo mensen kan je tenminste luisteren en rekening mee gaan houden. Dit gaat de post alvast een hoop geld kosten zoveel is duidelijk :)

Xtala
28 mei 2007, 15:29
Als het werk hun niet aanstaat, dat ze ontslag nemen, niemand verplicht hen om daar te werken, de vuilkar zoekt nog volk...

ej ow, niets tegen ivago, e man :)
voor de rest wel volledig met u eens

fromalk
29 mei 2007, 09:21
ik ben eens benieuws hoeveel van de verwachtte pakjes ik vandaag ga binnenkrijgen :)

t071943
29 mei 2007, 12:44
Ik moet er ook nog enkele ontvangen + een brief van de bank ;)

hangtetten
29 mei 2007, 12:51
Hillie,

Ge hebtt volledig gelijk. Ik heb eens een vakantiejob bij de post gedaan en die facteurs waren zo content als iemand die de lotto gewonnen heeft, en dat is zelfs ook nog zo bij hen met de nieuwe Georoute.

Dus het komt weeral maar eens neer op het feit dat er bepaalde rotte appels zijn die de rest de dieperik willen mee sleuren door hardnekkig hun gelijk proberen te halen. Zij blijven staken, en ondanks dat er toegevingen zijn, blijven ze staken. Zulke mensen hebben dus geen excuus nodig om te staken; zij doen het gewoon en denken enkel aan zichzelf. Het was ook zo bij de staking van Volkswagen Vorst.

Ik heb daar allemaal geen compassie mee met die mannen; problemen oplossen is één ding; den boel verkloten is iets anders. De rotte appels moeten met hun klikken en hun klakken buitengesmeten worden. Mocht ik de leiding hebben over die groep; ge zout ze verdorie nogal zien vliegen!

En inderdaad wij klanten zijn WEERAL maar eens de dupe; zoals we dat met alles zijn. Ik heb ondertussen elk greintje respect verloren voor de post; samen met de nmbs is het zonder twijfel een van de slechtst georganiseerde diensten van het land. Maarja wat wil je ... t'is van de overheid.

Ik wacht ook al bijna drie weken nu op een pakje via Global Priority uit de USA dat veel geld heeft gekost (een 200 euro) en het blijft maar weg. Normaal moet dat hier binnen de week zijn .... maar ik heb er weer het raden naar!

Maar erger is het feit dat ik een aangetekende verzending opgestuurd heb naar de USA ter waarde van 600 euro (geld gekregen via paypal) ..bijna twee weken geleden. Is er ook nog steeds niet en ik mag wel de klachten ontvangen. OIk heb er geen goed oog in! Als die kerel nu een complaint filed ben ik de kaart kwijt als hij ze krijgt en hij zal al het geld nog eens terugkrijgen ook! Dan blijft dit niet meer bij een gewone staking... op deze manier verliezen de klanten van de post nog eens honderden euro's ook door hun dwazekloterij!

^MystiQ
29 mei 2007, 18:23
Wie kan er nu wel nog respect opbrengen voor al die stakingen, inderdaad, niemand :)

fromalk
29 mei 2007, 18:58
net thuisgekomen, heel de rit dikke smile want ik verwachte een 12 tal pakjes;

verwacht; 12
aangekregen: 0!!!!!

in elk geval ik ga morgen een klachtdossier laten opmaken bij de post, 12 * 4,30€ dat kan al wat tellen en morgen verwacht k nog een lading.

bludgeoned
29 mei 2007, 19:07
Omdat ze eerste alle dringende zendingen afwerken, hier in Gent toch.
Dus eerst al verkiezingsprop., overlijdensberichten (van mensen die wellicht al begraven zijn ondertussen),...

t071943
29 mei 2007, 19:18
Frado hoe werkt zo'n klachtendossier zou ik mss ook kunnen overwegen omdat ik 100€ ontlopen heb omdat zij zo traag zijn :s

fromalk
29 mei 2007, 20:53
gewoon naar de post zelf gaan en vragen een klachtdossier te openen

mss een goed idee dat iedereen hier die zo een dossier laat maken zn referentienummer door geeft dan kunnen we ook naar elkaar laten linken en wordt de schaal groter

bludgeoned
29 mei 2007, 20:59
HEt enige dat het uithaalt is dat het jullie tijd kost.

Hillie82
30 mei 2007, 00:53
Vandaag lang verwachte papieren gekregen van verzekering en natuurlijk de O zo belangrijke kiesbrief :)
Maar 2 pakjes van ebay nog niet, ben eens benieuwd...

fromalk
30 mei 2007, 11:31
vandaag werden er 6 nieuwe pakjes verwacht

18 totaal dus
2 ontvangen :)

Hillie82
30 mei 2007, 17:02
De post begint door te sijpelen, 1 brief per keer..
Ze gaan hun nie haasten blijkbaar :(

Xtala
30 mei 2007, 17:04
Tis de Post, voor zover ik weet haasten die zich nooit (toch nie bij mijn)

t071943
30 mei 2007, 17:05
Ik nog altijd niets aangekregen zoals verwacht, tof hoor zo'n pakjes die al 2weken onderweg zijn mss zelf langer;..

fromalk
30 mei 2007, 18:58
zelfs het oh zo belangrijke scherm dat vandaag binnen moest zijn via courierdienst is er niet geraakt. reden > te druk? :s

hangtetten
30 mei 2007, 19:24
ja mannekes het mijne is toegekomen vandaag
de rest van ulder zal ook wel volgen =-)

|XcW|
30 mei 2007, 19:26
Damn, geduld :D Moet nog 4 pakjes binnenkrijgen :sop:

Psychodweep
2 juni 2007, 16:31
In hun tarievenfolder en op de site staat:
"Wij verbinden ons ertoe om de frankeerkosten terug te betalen voor zendingen die niet uitgereikt worden binnen de termijn, bepaald door onze dienstenovereenkomst"

Dus ik raad iedereen aan om z'n portkosten terug te claimen bij zendingen die te laat toekomen.
Bij mij ist maar 1 keer gelukt om zegels terug te krijgen, bij de rest wordt ik gewoon genegeerd of krijg ik een brief met verontschuldiging.

Yo-Han
4 juni 2007, 15:37
ben blij voor u hangtetten, 200€ is een pak geld om te 'verliezen'

ik wacht nog steeds vol ongeduld op 2cd's van 2 verschillende locaties verzonden..die ik al zeker 10 dagen zou moeten hebben..nog steeds nada...

absoluut geen respect voor die bende rotte appels die de boel verziekt in de post,het zijn zogezegd de tijdelijken die veel verschillende rondes krijgen..tjah 'tijdelijk' ...ik moet toch ook nie klagen bij het interimkantoor dat ik maar bvb tijdelijk ergens een job heb,en ik moet me OOK telkens opnieuw inwerken als invaller,vast werk moet je verdienen vandaag door je te bewijzen,er zijn er genoeg ,zo is het ..

ik denk dat bedrijven zich in de toekomst wettelijk beter zullen beginnen indekken tegen langdurige stakingen als de media etc de zucht naar stakingen zo blijft aanwakkeren..maar best ook..een werknemer heeft rechten, ZEKER... de werkgever en de klant ook verdomme!

ps in Gent zijn er mensen die 3 weken dus niks hebbn ontvangen..3weken! gewoon compleet lam..is erover vind ik(mede ook door vele brugdagen in mei)
..mensen die op de ronde zitten van zo een hardnekkige ? pech gewoon! leuk!

bludgeoned
4 juni 2007, 21:51
Hier in Gent ook nog twee zaken niet aangekregen.
Verstuurd... 12 mei(prior) dan nog.
Op klachtenmails reageren ze zelfs niet eens.

das_dan_kleer
7 juni 2007, 13:02
http://www.gentenaar.be/Article/Detail.aspx?articleID=dma01032006_008
Johnny Thijs van De Post ontvangt een basisloon van 630.000 en een variabel van 200.000 euro

Zouden ze daar ni beter wa meer personeel voor aannemen dan da aan ene gast te geven

Zelfde is met die kilopost vorig jaar, we gaan de prijs verhogen omdat er track & trace is nu, tot op heden werkt het nog altijd niet maar we zijn al wel meer dan een jaar ervoor aant bijbetalen

In België kan je zelfs geen verzekerde verzending nemen en is dan nog eens veel duurder dan TNT in nederland waar op paketten tot 10kg (6,90 euro) standaard verzekering zit, als je hier een pakket van 10kg verstuurd betaal je het dubbele en heb je niets ontvangen heb je dikke pech want ze vinden toch nooit iets terug

Zelfs als een aangetekende verzending kwijt geraakt krijg je enkel de portkosten terugbetaald

Yo-Han
7 juni 2007, 20:26
Over TNT gesproken ... 1 CD gearriveerd gisteren met stikker op van TNT post! (de zeldzaamste gelukkig v/d 2)..de post schakelt dus blijkbaar derden in om achterstand in te halen..zothuis is het..dus mensen die nog wachten op pakje van half mei ..er is nog hoop :x !

bludgeoned
7 juni 2007, 22:35
ik vrees ervoor.
Zit nog altijd te wachten op 2 stuks

ShPonGle
8 juni 2007, 15:28
ja ik ben ook al een tijdje een cpu met koeler verwachtende vanuit A'pen, en een ander pakketje hadden ze neergepoot in een ander kantoor dan dat er op het afhalingsetiket stond - man ze zijn weer goed bezig, ipv een dagje te staken en dan weer verder te brielen zouden ze beter ontslag nemen alst hen toch zo ferm tegensteekt

nOOb 001
8 juni 2007, 15:56
overtlaatst toch weer ff staking, alle kantoren voor de middag een uurtje dicht tegen de opening van de postmarkt

hun reden, de algemene service, en de betrouwbaarheid zou afnemen, en de prijs zou ook duurder worden

kortom volgens de post is dat niet goed voor de gewone burger

ik denk da ze bij de post nog niet van concurrentie gehoord hebben, men probeert beter, en goedkoper te zijn dan de anderen,
en als ze dan toch ze bekommerd zijn om service, da ze dan nie staken, en da uurtje toe voor de eventuele slechte service aan te klagen, das dan geen slechte service ofzo

Dodgey
8 juni 2007, 16:31
Hmmm dit verklaart mss mijn thread hieronder... :)

Thallyos
8 juni 2007, 21:28
Blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Ik wacht op een postpakket dat op 23 mei verstuurd is. Ik begin te denken dat ik best eens ook ergens klacht ga neerleggen ofzo, dat is geen werk zoiets. We zijn ondertussen een 12tal werk(!)dagen verder en nog altijd niets. Het zou me niet verwonderen moest dat toevallig verloren gaan ofzo :(

Dodgey
8 juni 2007, 21:34
Goh, ik neem aan dat die pakjes rond half mei verstuurd niet verloren zijn gegaan maar een immense vertraging hebben opgelopen? :s

Anders is't wel in groep naar Testaankoop, schadevergoeding vragen etc... :angry:

Dennoman
8 juni 2007, 21:36
Heb ook een pakje (enveloppe) aangekregen nadat ik het ongeveer 2 weken als "vermist" had beschouwd. 14 werkdagen duurde het ongeveer.
Paar deals die ik hier via het forum had gedaan kwamen ook nogal laat aan, met het zelf ontvangen van pakjes had ik verder weinig problemen.
Ik moet zeggen: ik heb nooit echt noemenswaardige problemen gehad met de Post, buiten misschien 2 of 3 dagen vertraging, maar nu begint mijn vertrouwen echt te wankelen. Zo veel mogelijk deals trachten af te sluiten met afhaling ofzo is de boodschap.

Dodgey
9 juni 2007, 00:30
Ik zit aan 13 werkdagen... (14 als ge de staking meerekent... :ironic: )

bludgeoned
9 juni 2007, 08:58
Vanmij is het dacht ik verstuurd op 11 mei
Bijna een maand dus.
Wat ik kreeg als antwoord op mijn klacht.

Geachte,

Het is goed mogelijk dat u de zending alsnog ontvangt, er is immers nog heel wat correspondentie te verwerken.
Het staat u eveneens vrij om als u na verloop van tijd nog niets ontvangen hebt, een vraag tot opzoekingen in te dienen.

Met vriendelijke groet,

Inge Quairiaux

PsYmon
9 juni 2007, 10:54
Vanmij is het dacht ik verstuurd op 11 mei
Bijna een maand dus.
Wat ik kreeg als antwoord op mijn klacht.

Geachte,

Het is goed mogelijk dat u de zending alsnog ontvangt, er is immers nog heel wat correspondentie te verwerken.
Het staat u eveneens vrij om als u na verloop van tijd nog niets ontvangen hebt, een vraag tot opzoekingen in te dienen.

Met vriendelijke groet,

Inge Quairiaux

Zelfs geen excuses voor het ongemak. Klantgerichtheid is blijkbaar ook niet prioritair in de correspondentie van de Post :oink:

vanic
9 juni 2007, 11:07
bij TNT zijn ze er wel in geslaagd om een volledige pallet met draagbare HD's ... te laten "verdwijnen"
http://www.ibood.com/site/nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=3254&page=5
zolang er mensen zijn...

wat dat staken betreft... ik ben blij dat ik al 18 jaar ( tijd dat ik werk)...
maar 37H per week moet werken en ook niet de zaterdag...

weet je hoe dit komt... inderdaad omdat men vroeger hiervoor heeft gestaakt... en nog veel vroeger er zelfs letterlijk heeft moeten voor vechten ;)

dus denk hier ook maar eens aan... als jullie na jullie schooltijd moeten gaan werken :D

Dodgey
10 juni 2007, 13:20
Vandaag thuisgekomen en er lag een pak op mijn bureau te wachten... :woohoo:

Blijkbaar is dat vrijdag toegekomen, maar mijn ouders hadden mij niet verwittigd... 13 werkdagen heeft het dus geduurd!

bludgeoned
11 juni 2007, 15:27
Hier is het pakje na meer dan een maand ook toegekomen.
Is het normaal dat het niet afgestempeld is?
Was dus gewoon een bubbelenveloppe.

Dennoman
16 juni 2007, 00:14
Mjah, deze week 2 verzendingen echt bliksemsnel aangekregen (eentje prior op 1 werkdag en eentje gewoon op 2 werkdagen), helemaal perfect dus. Vertrouwen in de Post begint hier weer terug te komen.

bludgeoned
16 juni 2007, 11:01
Pakje van play.com:
12 verstuurd en de 15 had ik het al.
Zoek de logica.
Nationale zendingen doen er hier meestal langer over.
Nog steeds 1 pakje vermist.

Psychodweep
19 juni 2007, 00:23
Post wordt in 2011 geliberaliseerd

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/buitenland/070618_Post

bludgeoned
19 juni 2007, 08:12
met wss stakingen van de gewone post binnen hier en een week :D

Psychodweep
3 juli 2007, 16:30
Na 1 maand klacht ingediend, brief gekregen met 3 priorzegels :).

bludgeoned
3 juli 2007, 16:38
IEdereen in Gent zal zegels krijgen, maar als dat tegenover een verloren zending staat is het maar povertjes hoor.