PDA

Volledige versie bekijken : Toshiba U3 Launchpad

Ether
24 mei 2007, 15:06
Kheb lang getwijfeld of dit nu bij soft- of hardware moest, indien het hier niet op z'n plaats staat, mijn excuses.

Het probleem is het volgende:

Mijn ouders hebben een maand geleden een usb stick gekocht voor mij (danku mama en papa) van Toshiba, van 4gb.
Nu zit daar zo'n programma bij, U3 Launchpad, dat opstart telkens ik die usb stick in m'n laptop plug. Op zich heb ik daar niet zoveel last van, maar als ik die usb stick voor het eerst in een pc steek, dan moet telkens heel da programma geinstalleerd worden, pc opnieuw opgestart,.. Kortom, vrij ambetant, zeker omdat bij de pc's bij ons opt unief da zelfs niet blijkt te lukken.

Kheb dus geprobeerd die usb stick te formatteren, wat gelukt is, maar het probleem niet verholpen heeft.

Bij Deze Computer staat er naast Toshiba (J: ) ook nog U3 System (I: ) met als icoontje een cd-rom. Daar zit hem dus het probleem vermoed ik.
Deze schijf bevat 3 bestanden (allen met als kenmerk alleen lezen, dus het lukt me niet om ze te verwijderen):
autorun.inf
Launchpad.zip
LaunchU3.exe

Hoe kan ik dus ervoor zorgen dat dat programma niet meer opstart als ik die usb stick insteek? Kheb al eens gekeken bij Software, maar dat programma staat niet in die lijst

Thx!

Yank
24 mei 2007, 17:23
Het probleem zit hem bij de partitie die als CD-ROM herkend wordt, met name bij de autorin.inf die ervoor zorgt dat hij vanzelf opstart.

Misschien is het op te lossen door in schijfbeheer (onderdeel van computerbeheer) die tweede partitie te verwijderen/formatteren (zodat die 3 files wel weg geraken), als die partitie tenminste zichtbaar is, waar ik aan twijfel.
Staat er in de handleiding niets over een mogelijk manier om de U3 functies uit te schakelen?

bludgeoned
24 mei 2007, 19:44
Er zijn daar unistall porgjes voor, maar weet wel dat je het er niet zomaar weer opkrijgt.
Er is ook een manier waardoor u3 werkt ookal heb je geen adminrechten, maar daar moet ik even voor zoeken.

Ether
24 mei 2007, 19:45
Hoe noemen die programma's? want ik denk niet dak da ooit nog ga nodig hebben.. Thx

bludgeoned
24 mei 2007, 23:13
http://www.u3.com/uninstall/uninstall.aspx