PDA

Volledige versie bekijken : Interculturele relaties? yes or no?

Kakarot
22 mei 2007, 19:32
Kvroeg mij af hoe jullie erover stonden, zouden jullie er eentje kunnen aangaan, of liever niet?
Ben zelf aziatisch, dus héhé ben wel is benieuwd!

ps, kzen geadopteerd, dus vollenbak belgisch opgevoed! leve de frit ent bier en euhm de meisjes!

-Helld0g-
22 mei 2007, 19:35
geen punt voor mij, als ge de persoon graag ziet.

Dat er soms complicaties zijn door anderen die zich ermee bemoeien (en dan voornamelijk familie/vrienden?) dat kan er bijkomen. maar das ni echt eigen aan interculturele relaties niet?

heb zelf geen ervaring, maar moestik zo iemand leren kennen zou dat voor mij zeker geen grens vormen.

Tha_nOn
22 mei 2007, 19:35
valt te zien, met iemand die geadopteerd is en al gans zijn leven hier woont, waarom niet
met iemand uit een ander land waar ongeveer dezelfde waarden als hier zijn, waarom niet
iemand met een totaal andere godsdienst/cultuur, op zich heb ik daar zeker niets tegen, alleen is dat vaak te moeilijk, dus zie ik mezelf dat ook niet doen

+ valt ook enorm te zien aan de persoon natuurlijk \o/

ComputerVISTA
22 mei 2007, 19:36
Wat zou dat er nu toe doen... ja dus.

Grim
22 mei 2007, 19:38
+ valt ook enorm te zien aan de persoon natuurlijk \o/

Daarmee is alles gezegd. Thread close, kthx

Kakarot
Wa me wel opvalt is da der weinig aziaten (mannelijke) mé gewoon blanke meisjes rondlopen, snif snif, aren't we lovable enough?

Nooby007
Geen probleem, maar hangt er eig wel vanaf ze. Zoals Non zegt, als er nu een totaal andere godsdienst is en die wilt da ik dan ook die bepaalde godsdienst volg dan zeg ik toch wel neen aan die relatie enzo.

Grim
22 mei 2007, 19:39
Wa me wel opvalt is da der weinig aziaten (mannelijke) mé gewoon blanke meisjes rondlopen, snif snif, aren't we lovable enough?

Te klein meestal?

deyoeri
22 mei 2007, 19:40
Ik vind het kunnen, maar zelf zal je me niet met bv. iemand met een andere huidskleur zien, gwn omdat ik er mij niet tot aangetrokken voel en dat heeft niets met vooroordelen of weet ik veel wat te zien. :)

Arifiene
22 mei 2007, 19:42
Geen probleem, zelfs al gehad :). Maar niet met een moslim (jaja let the flaming begin enzo, het is gwn niet het soort cultuur dat bij mij zou passen om verschillende redenen, en imo, als de cultuur je niet past, zal het uiteindelijk zowieso botsen)

Voor t zelfde geld botst het btw bvb met een hindoe om dezelfde redenen hoor, maar ik ken geen hindoes, en wel moslims persoonlijk, daarom dak het voorbeeld aanhaal :).

edit: aziatische jongens vind ik dikwijls wel knap, maar ze zijn dikwijls niet zo groot eh :p
en met men 1.73m valt da soms nogal raar uit :p

Ali_
22 mei 2007, 19:42
hehehehehehehe :sop:

Heel interessante topic, zeker omdat ik er zoveel te maken mee heb gehad.

Ik vind het kunnen, mss omdat mijn gedrag en denken niet zoveel verschilt van de meeste westerse meisjes.
Momenteel ben ik samen met een 100% vlaams meisje en ons rasverschil en opgroeiverschil heeft voor geen enkel probleem gezorgd en dat het heeft het ook nooit in voorgaande relaties gedaan (wel in mijn relaties met moslima's, die nota bene van dezelfde cultuur zouden zijn:lol:).

Het enige probleem is vaak van de buitenwereld en familie...
Mijn ouders accepteren het niet en al meermaals een vriendin gehad wiens ouders ''gene makkak als schoonzoon'' willen.

Net als vrienden van mijn lief die dan bij het horen dat ze een vriend heeft vragen '' en, en... hoe is'm, hoe heet'm..?'' => en dan als ze zegt ''Ali'' zij antwoorden: ''wa zijde gij met ne mak*ak samen :s? :wtf:''

Dusja er zijn blijkbaar veel mensen die er iets tegen hebben, maar ik niet.
Tuurlijk zijn er bij mij ook culturele verschillen, vooraleer er mensen afkomen met ''bij u is da anders,...''.
Maar die kunnen makkelijk ''overwonnen'' worden. Enkel wanneer uw gedachtengoed te hard verschilt op heel cruciale zaken en dan meestal voor later ''de kinderen'', sjah dan is er wel een probleem...

Tha_nOn
22 mei 2007, 19:48
hehehehehehehe :sop:

Heel interessante topic, zeker omdat ik er zoveel te maken mee heb gehad.

Ik vind het kunnen, mss omdat mijn gedrag en denken niet zoveel verschilt van de meeste westerse meisjes.
Momenteel ben ik samen met een 100% vlaams meisje en ons rasverschil en opgroeiverschil heeft voor geen enkel probleem gezorgd en dat het heeft het ook nooit in voorgaande relaties gedaan (wel in mijn relaties met moslima's, die nota bene van dezelfde cultuur zouden zijn:lol:).

Het enige probleem is vaak van de buitenwereld en familie...
Mijn ouders accepteren het niet en al meermaals een vriendin gehad wiens ouders ''gene makkak als schoonzoon'' willen.

Net als vrienden van mijn lief die dan bij het horen dat ze een vriend heeft vragen '' en, en... hoe is'm, hoe heet'm..?'' => en dan als ze zegt ''Ali'' zij antwoorden: ''wa zijde gij met ne mak*ak samen :s? :wtf:''

Dusja er zijn blijkbaar veel mensen die er iets tegen hebben, maar ik niet.
Tuurlijk zijn er bij mij ook culturele verschillen, vooraleer er mensen afkomen met ''bij u is da anders,...''.
Maar die kunnen makkelijk ''overwonnen'' worden. Enkel wanneer uw gedachtengoed te hard verschilt op heel cruciale zaken en dan meestal voor later ''de kinderen'', sjah dan is er wel een probleem...

maar Ali, gij zijt wel een specialer geval:p gij zijt nu enen met wie ik nog een relatie zou durven aan te gaan:p maar dan vooral omdat ge uzelf uitdrukt als niet gelovig (en u daartegen afzet)
niet dat ik iets heb tegen de islam als godsdienst, of de waarden die ze daar hebben, maar tzou niet de eerste keer zijn dat ne gematigde moslim opeens fanatiek word \o/ (jaja vooroordelen:p zal ook wel niet zo vaak gebeuren maar de druk van de familie is er bij die cultuur toch altijd, en ik blijf liefst bij mijn godsdienst\o\)

en tuurlijk zijn er verschillen in hoe ge opgroeide en dergelijke maar die zijn er bij elk koppel in meer of mindere mate, tenzij ze uit hetzelfde gezin komen\o/

anyway:p uiteindelijk valt het gewoon te zien of ge aangetrokken zijt tot exotische types of niet (engelsen of iets dergelijk ziet ge toch niet op het uiterlijk dus daar gaat het ook niet echt over vermoed ik:p) ik heb er zeker niets tegen, maar ik voel mij over het algemeen niet aangetrokken tot mensen uit andere culturen, misschien ooit ^^

Ali_
22 mei 2007, 19:50

Te klein meestal?

hahaha :D

Maar uiteindelijk valt da ergens wel te begrijpen, no offence maar gewoon puur qua uiterlijk zijn veel aziatische mannen niet echt aantrekkelijk te noemen...

Kakarot
22 mei 2007, 19:51
I'm attractive, een uitzondering natuurlijk!

Arifiene
22 mei 2007, 20:02
I'm attractive, een uitzondering natuurlijk!

foto:p

Andromeda_
22 mei 2007, 20:03
Ik zie ni in wat het probleem zou zijn. ^^
Als ge die persoon graag ziet, mag da niet in de weg staan.

Mijn zus verkeert trouwens met ne Marokkaan/Italiaan (papa is Marokkaan, mama is Italiaanse). En ik heb daar totaal geen problemen mee. Diene gast is ook hier geboren enal. Heel verstandige jongen, ge kunt daar goe mee praten etc. Soms komt diene godsdienst daar wel eens tussen, want (unlike Ali) is hij wel gelovig. Enjah, soms botst wel eens en komt daar wel eens een discussie van. Maja, da's ook normaal denk ik.

Voor met mijn zus te slapen is em wel gene moslim ze. :sop: ^^

L@TrO
22 mei 2007, 20:16
Altijd al gedroomd van meisjes met wat exotisch bloed, mss omdat ik zelf vroeger 8j in't oosten gewoond em. Voor mij ist zeker geen probleem, hangt gewoon van de persoon af.

Kakarot
22 mei 2007, 20:49
foto:p

Héhéhé, fear me now, yes, fear me! Ikke dus (http://us3.pixagogo.com/S5IEYyQk2x03TUTcXfCrhkK!8vaYrLPPeEoDnZstQpeRMxSfad V2LUDR52wqw5TA0WcCuIzOmeXeUIUUP1-yOXII2lPHeMkUOPqMfE57c35zc_/Afbeelding251.jpg)

Ok, kzen lelijk héhé! :-)

boozeke
22 mei 2007, 21:03
ik zie ni in waarom ni,ik ken ook een koppel vlaamse-marrokkaan en dacht ook van oeioei,ma die kerel valt goe mee..Khoor zo wel vn een paar problemen, ma uiteindelijk nx noemenswaardig

Grim
22 mei 2007, 21:19
Héhéhé, fear me now, yes, fear me! Ikke dus (http://us3.pixagogo.com/S5IEYyQk2x03TUTcXfCrhkK!8vaYrLPPeEoDnZstQpeRMxSfad V2LUDR52wqw5TA0WcCuIzOmeXeUIUUP1-yOXII2lPHeMkUOPqMfE57c35zc_/Afbeelding251.jpg)

Je bent niet lelijk maar je pet staat scheef.
(en een foto van jezelf trekken in een drukke bar is vreemd)

Ali_
22 mei 2007, 21:43
maar Ali, gij zijt wel een specialer geval:p gij zijt nu enen met wie ik nog een relatie zou durven aan te gaan:p maar dan vooral omdat ge uzelf uitdrukt als niet gelovig (en u daartegen afzet)
niet dat ik iets heb tegen de islam als godsdienst, of de waarden die ze daar hebben, maar tzou niet de eerste keer zijn dat ne gematigde moslim opeens fanatiek word \o/ (jaja vooroordelen:p zal ook wel niet zo vaak gebeuren maar de druk van de familie is er bij die cultuur toch altijd, en ik blijf liefst bij mijn godsdienst\o\)

en tuurlijk zijn er verschillen in hoe ge opgroeide en dergelijke maar die zijn er bij elk koppel in meer of mindere mate, tenzij ze uit hetzelfde gezin komen\o/

anyway:p uiteindelijk valt het gewoon te zien of ge aangetrokken zijt tot exotische types of niet (engelsen of iets dergelijk ziet ge toch niet op het uiterlijk dus daar gaat het ook niet echt over vermoed ik:p) ik heb er zeker niets tegen, maar ik voel mij over het algemeen niet aangetrokken tot mensen uit andere culturen, misschien ooit ^^

Is dat een hint ofzo :unsure:

:p haha :D

Cyrano.ak
22 mei 2007, 21:49
waarom zou het niet mogen/kunnen?
Vind het maar rare en nutteloze thread IMO (copyright Ali_) ;)

Ali_
22 mei 2007, 21:58
Maar jongen toch :p

ik zeg toch niet dat ge geen imo moogt zeggen, wat is dees allemaal :D
wie ben ik nu om daarover te oordelen, het enige dat mij stoorde was ''request''.
NUJA, genoeg daarover.

Ik denk trouwens dat de ts eerder bedoelt of het zou kunnen werken dan dat het mag of niet...

Grim
22 mei 2007, 22:03
Ali, je bent een tiran :angry:

Lemme
22 mei 2007, 22:11
waarom zou het niet mogen/kunnen?
Vind het maar rare en nutteloze thread IMO (copyright Ali_) ;)

Volledig ².

Ali_
22 mei 2007, 22:12
Blijkbaar kan het volgens velen toch niet, dusja...

ElBramo
22 mei 2007, 22:15
Nee.

Why? Omdat het op lange termijn extreeeeem moeilijk is. Vooral zo de kloof tussen bepaalde culturen die te groot is. Westerse landen onderling: geen bezwaar. Maar aziatische landen, moslimlanden, afrikaanse landen gecombineerd met de westerse cultuur draait uit op een mislukt huwelijk in de meeste gevallen. Tenzij de integratie perfect verloopt, maar dat is zelden ze :/

Nuja, geen zin om een groten uitleg te doen, kzou wat research moeten doen ook, maar uit ervaring kan ik zeggen dat de kans op scheiding en zelfs probs daarna vrij groot is.

Tha_nOn
22 mei 2007, 22:17
Is dat een hint ofzo :unsure:

:p haha :D

tuurlijk ^^ ik wil geschaakt worden door een arabische prins op zijn kameel \o/ wel eentje die niet te moeilijk doet ivm religie en cultuur, ik draag de broek ^^

Ali_
22 mei 2007, 22:28
tuurlijk ^^ ik wil geschaakt worden door een arabische prins op zijn kameel \o/ wel eentje die niet te moeilijk doet ivm religie en cultuur, ik draag de broek ^^

en ik ben de sloef! das dan perfect

:unsure:

(een vrouw met broek => oké, maar ikke sloef => nog liever dood :unsure:)

Lemme
22 mei 2007, 22:30
Blijkbaar kan het volgens velen toch niet, dusja...

Mja, eigenlijk is de vraag zwak gesteld eh.
Bedoelt de TS 'Vind je dat interculturele relaties kunnen?' of 'Zou je zelf ooit een interculturele relatie kunnen hebben?'

ComputerVISTA
22 mei 2007, 22:31

Der is werk aan uw smoelwerk-haar!

Ali_
22 mei 2007, 22:31
Mja, eigenlijk is de vraag zwak gesteld eh.
Bedoelt de TS zelf een interculturele relatie of 1 waar je zelf niks mee te maken hebt?

Ahwel, bij deze; TS breng ons verlichting!

ElBramo
22 mei 2007, 22:32
Der is werk aan uw smoelwerk-haar!
Rofl :p

Mijn mama beweerde een paar dagen geleden dat aziaten ver geen baardgroei hebben. Het tegendeel is weer bewezen! Of ge zijt genen echten!

L@TrO
22 mei 2007, 22:36

Mijn mama beweerde een paar dagen geleden dat aziaten ver geen baardgroei hebben. Het tegendeel is weer bewezen! Of ge zijt genen echten!

http://voyage.typepad.com/lfc_images/Old_Marcher.jpg , haar ? :)

Kakarot
22 mei 2007, 22:38
Ok, mss was de vraag wa onduidelijk, ma de vraag was dus, of je zelf een interculturele relatie zou kunne hebben?

ps, baardgroei is door een tijdje ni te scheren, wegens luiheid! ma dan zienk er wel ouder uit! En aziaten hebben soms wel baardgroei ja, kijk maar na Bruce Lee vroeger!

Bubba
22 mei 2007, 22:43
Neen.

Dat heeft allerlei redenen maar de voornaamste is dat zulke vrouwen mijn type niet zijn. Ik val eerder op echte vlaamse "boerendochters". En moest het gebeuren dat ik er wél op zou vallen, ik zou er nog niet op ingaan.

Terror Factor
22 mei 2007, 22:44
Kan imo wel, hoewel het in sommige gevalle wel moeilijk gaat zijn. Moslims(yeah, sry:p) bvb, allez, de meeste zijn nogal strict in hun geloof enz, en ja, da botst dan natuurlijk wel.

@Ali_: da van makkak enz, nja, da zijn vooroordele, eens da die u beter lere kenne loopt da wel los. eerlijk, kzou da wss ook zegge, door die vooroordele, hoewel ik weet da ge ni moogt veralgemene. nuja, da komt ook omda ge ier in de omstreke(st-truide-hasselt) vooral johnny"makkakken"(vergeef mij het woord) hebt. You know, petjes, witte schoentjes, veel lawaai make, grote mond opzette. en ja, de combinatie van die 2 same gaat me ni zo af, hoewel da vooral komt door het johnnygedeelte.

Anyway, kvin zelf raar da k daar zo over denk, want kzie mezelf ni als racist ofzo. Vooroordele die er ingepompt worde zeker :unsure:

ANYWAY, ik weet van mezelf wel da ik snel zou bijdraaie moest k die andere persoon beter lere kenne(als em natuurlijk ewa meevalt van karakter:p), ma ja :p

@threadstarter: uiterlijk valt imo goe mee. persoonlijk vin ik de meeste aziatische manne nu ni schoon(lol, begin n beetje gay over te kome:p), ma de vrouwe daarintege :love:

EDIT: how, veel smileys, k lijk tha_non wel :p

Grim
22 mei 2007, 22:55
ps, baardgroei is door een tijdje ni te scheren,

:eek: Meen je dat echt?

Cyrano.ak
23 mei 2007, 01:10
freaky ppl those Azns ;)

Arifiene
23 mei 2007, 09:03

dat haar moet af :p
dan ist ok :p

hoe groot zijt ge?
want daar hebde niet op geantwoord ;)

GMotha
23 mei 2007, 09:38
Moet lukken, ik zie daar geen probleem mee.

Cyclone
23 mei 2007, 10:19
ik zou het niet doen en kheb van mijn vriendin ook al horen zeggen dat ze nooit met een turk of marrokaan zou willen verkeren.

Grof maar bij heel veel meisjes van toepassing denk ik? (toch mijn vriendinnen :p)

BlaDe
23 mei 2007, 10:27
lijkt me niet echt een probleem =)

KN-StrideR
23 mei 2007, 11:28
moet kunnen als het compatibel is.
Ik zie mezelf niet echt samen zijn met een moslima, hoe mooi ze soms ook mogen wezen aangezien (en dit is puur uit "gezien op straat" ... ) de vrijgevochten types een veel te groot "bitch" en "grote mond" gehalte hebben en de niet vrijgevochten types veel te timide zijn. + niets anders dan botsingen zou opleveren met de familie.

En Ali als mijn zussen met een "marrokaan" zouden thuiskomen geef ik eerlijk toe dat mijn eerste reactie ook zou zijn "toch ni me ne makak?" maar ik zal me wel gedragen als hij op bezoek komt en als dan blijkt da het ne lieve jongen is en echt om mijn zus geeft dan is er voor mij geen wolkje meer aan de hemel.

Dank uw luidere en vervelendere in het oog springende "kleurgenoten" (aangezien uw mentaliteit & religie niet echt overeenkomt met hen gebruik ik dit woord) voor deze zeer vervelende vooroordelen.

Soit, voor mij doet kleur er echt niet toe, ik val zoiezo al meer op het donkere type (en ntrlk de cliché "asians" japanse,chinese,thaise, ... vrouwen) en vind in het algemeen dat de gemiddelde Vlaamse dochter een volledig gebrek aan "subtiliteit" heeft. (manier van doen, instelling, uiterlijk, ... )

Gromme
23 mei 2007, 12:01

Mijn chinese broer loopt toch genoeg rond met de mooiste, blanke meisjes. Niet mijn types maar in het uitgaansmilieu zijn ze meer dan gewild, (de meisjes). En hij valt ook niet zo voor aziatische meisjes.

Maikel.v
23 mei 2007, 13:01
Ben samen met een indisch meisje, en iemand uit mijn vriendenkring is met een aziatisch meisje.
Geen enkele problemen zolang er wederzijds respect is.

Thalia
23 mei 2007, 13:05
Ok, op elk forum dat ik zit is er nu net zo'n topic geopend. Wtf :p

Ja culturele verschillen kunnen interessant zijn. Maar ik zou NOOIT met iemand kunnen samen zijn die streng religieus is, een beetje religieus zou ook al moeilijk zijn denk ik. Behalve bepaalde filosofieën zoals boeddhisme en shintoïsme enzo vind ik nog verdraagbaar.

Enkel op basis van ras zou nogal van de pot gerukt om te zeggen of een relatie zou lukken of niet.

Trouwens van die mensen die hier vb geven die samen zijn met een ander "ras" uit België. Dat telt niet he, als die hier opgegroeid zijn, zijn die bijna volledig verwesterd. Dus echt multicultureel kunt ge die relatie niet noemen behalve dan dat ze er wat bruiner uitzien. Of bleker :p

Dozzeh
23 mei 2007, 13:08
Helemaal geen probleem, zolang er maar idd wederzijds respect is. Helft van de familie bij ons zijn maar islamtisch (vaderskant) en andere helft Christenen (beetje aangepast maarja :D) moet dus wel lukken

JackM
23 mei 2007, 13:30
tgaat in deerste plek om de persoon graag zien é, of die nu uit turkije, rusland, china, zweden of west-vlaanderen komt, da speelt allemaal geen rol imo.

EternalSilence
23 mei 2007, 13:34
Jaja

DUH
als ik moet kiezen tss een vlaams uitzient meiske of een aziatische
dan neem ik toch wel die aziatische

veel mooier :love:

ma goed, kan mij nie schelen van welk land mijn toekomstige zou komen, desnoods van atlantis :p, als ge ze graag ziet kan de rest de pot op.

tenzij ze moslim is, dan zou ik toch wel eventjes eerst zien hoe die familie er tegenover staat mocht ze met een niet-moslim trouwen.
want zo'n miserie vermijdt ik liever

niet dat ik iets heb tegen moslims
maar die familie eer en die gearangeerde huwelijken, en die inmenging dan miss van de schoonouders die dan zouden willen hebben dan de kleinkinderen als moslim worden opgevoed
dit zou voor mij toch ietske te ver gaan

|) ][ |V| ][
23 mei 2007, 13:47
Ik hou het liever bij een echte Vlaamse.

Inspector Monkfish
23 mei 2007, 13:54
Een grote YES! Ik zou zelfs liever een buitenlandse als lief hebben dan een Vlaamse :p

Maar, zoals al eerder werd gezegd, hangt het vooral af van het meisje. Bijna elk meisje dat de moed kan opbrengen om mij graag te zien, is voor mij een winnaar. ;)

Arifiene
23 mei 2007, 14:36
Ok, op elk forum dat ik zit is er nu net zo'n topic geopend. Wtf :p

Ja culturele verschillen kunnen interessant zijn. Maar ik zou NOOIT met iemand kunnen samen zijn die streng religieus is, een beetje religieus zou ook al moeilijk zijn denk ik. Behalve bepaalde filosofieën zoals boeddhisme en shintoïsme enzo vind ik nog verdraagbaar.

Enkel op basis van ras zou nogal van de pot gerukt om te zeggen of een relatie zou lukken of niet.

Trouwens van die mensen die hier vb geven die samen zijn met een ander "ras" uit België. Dat telt niet he, als die hier opgegroeid zijn, zijn die bijna volledig verwesterd. Dus echt multicultureel kunt ge die relatie niet noemen behalve dan dat ze er wat bruiner uitzien. Of bleker :p

Open uw ogen :wtf:
Ge hebt hier genoeg ghetto's in belgie met bvb turken of marokkanen, allemaal hoofddoekje aan, geen nederlands (of niet deftig) kunnen, enkel kopen bij de lokale winkels van hun 'eigen' mensen, enkel omgaan met hun eigen mensen, etc etc

Ze zijn zeker niet allemaal verwesterd

cocksucker
23 mei 2007, 14:46
Zolang ze geen kinderen maken is er geen probleem.

rechtervoet
23 mei 2007, 15:06
ik ben tesamen met een Angolese( afrikaanse dus). is al een jaar of 8-9 ofzo in belgie. ik ben niet gelovig en zij protestants. ben nu al 2 jaar samen met haar en da lukt zeker en vast. we hebben toch een zeer goede relatie. 1 ding is wel lastig soms als ik met haar over straat loop, kijken sommige blanke mensen raar naar ons en om nog eens een schepje erboven op te doen kijken sommige zwarte mensen ook nog eens raar naar ons.
maar het is het waard. vlaamse vrouwen vind ik iets minder maar toch oke

cocksucker
23 mei 2007, 15:08
maar het is het waard. vlaamse vrouwen qua mentaliteit enzo vind ik maar niets sry vlamingen

ze zijn niet slaafs genoeg?

Toeriest
23 mei 2007, 15:16
Momenteel me een portugees meiske samen die ik ontmoet heb in mijn 3maand stage periode in Helsinki.
't is natuurlijk moeilijk om zo'n relatie tot stand te houden(afstand) maarja na mijn examens ga ik naar haar in Portugal.
'k merk wel grote verschillen qua mentaliteit. Zij is daar bovenop ook nog eens redelijk gelovig. mja der zijn nog zaken ze

GhO$T
23 mei 2007, 15:32
Met iemand die volledig geïntegreerd is, lijkt mij dat geen probleem, over huidskleur ga ik alleszinds niet vallen.

Maar als het echt iemand is met een volledig andere culturele achtergrond... denk dat het niet lang zou blijven duren, zoals dat in de meeste van die gevallen gaat.

Vlees
23 mei 2007, 15:33
wie stemt daar nu neen op

annemieke6780
23 mei 2007, 15:37
Interculturele relaties zijn zeker mogelijk. Zo lang ge elkaar maar graag genoeg ziet. Ik kan mij wel voorstellen dat ouders wel eens roet in het eten gooien, maar dat gebeurt bij relaties binnen dezelfde cultuur ook.

Toch lijken interreligieuze relaties soms wel voor problemen te zorgen. Maar dan alleen wanneer mensen heel erg veel waarde hechten aan hun religie en daarmee dingen opdringen aan hun partner. Of wanneer de ouders er heel erg veel waarden aan hechten en dat dan opdringen aan hun kinderen. Dat geldt voor alle religies.

Een vriendin van mij is katholiek opgevoed maar heeft een tijd geleden een moslim jongen leren kennen. Zijn ouders zijn heel erg traditioneel en het was not done dat hij met een niet-moslima iets begon. Dus heeft zij zich bekeerd en draagt een hoofddoek. In het begin had ik zoiets van 'waarom moet zij toegeven en hij niet?', maar ik heb ondervonden dat ge over dat soort dingen niet kunt discussiëren want dat zorgt voor ruzie. Als ik haar ga bezoeken (ze wonen in Barcelona) dan kunnen we ook nooit eens iets gaan drinken of uitgaan want dat mag ze niet. Maar er zijn daar natuurlijk genoeg dingen om te doen. Plus, ze is gelukkig en hij is goed voor haar en dan is het voor mij prima. Ze is er ook geen ander mens door geworden, iets waar ik in het begin wel schrik voor had (reactie op het onbekende). Soit, het gaat goed tussen die twee. Ze zijn nu een jaar getrouwd en nog steeds happy met elkaar. Denk ik. Hoop ik. Alleen wil zij graag terug naar Canada (haar vaderland) en hij naar Marokko (naar zijn familie) dus misschien kan dat op langere termijn voor problemen zorgen.

Zelf heb ik al wel een heleboel vriendjes uit verschillende landen gehad, maar wel nog nooit van een andere religie. Dus ik weet het niet uit eerste hand natuurlijk.

En aziaten vind ik heel erg leuk :niceone:

|) ][ |V| ][
23 mei 2007, 15:40

Mensen die het niet willen denk ik ... zoals ik zelf

Vlees
23 mei 2007, 15:47
[ |V| ][;8657603']Mensen die het niet willen denk ik ... zoals ik zelf

dus als ge iemand van alder cultuur tegenkomt gade u direct afschermen zodat je hem/haar niet beter kan leren kennen en mss iets meer? Die visie vind ik nogal ouderwets. Nuja, da's mijn nederige mening.

rechtervoet
23 mei 2007, 15:47
ze zijn niet slaafs genoeg?
haha, typische reactie. had ik wel kunnen verwachten maar toch niet.
ik had mss niet zo moeten veralgemenen. er zijn veel goede en mooie vlaamse vrouwen die de moeite waard zijn. Maar hier de vrouwen in mijn omgeving heb ik niet zo graag.
heb eveneens mn eerste post een beetje aangepast. hij was een beetje te veralgemenend dan dat ik eigelijk bedoelde. mijn excusses

|) ][ |V| ][
23 mei 2007, 15:54
dus als ge iemand van alder cultuur tegenkomt gade u direct afschermen zodat je hem/haar niet beter kan leren kennen en mss iets meer? Die visie vind ik nogal ouderwets. Nuja, da's mijn nederige mening.

Ik denk niet dat ik iemand ben die zou kunnen samenleven met iemand uit een andere cultuur, als jij dat wel kan, prima, maar mij moet je niet ouderwets noemen omdat ik liever binnen mijn eigen cultuur of ras zoek.

TeOtWaWkI
23 mei 2007, 16:00
[ |V| ][;8657666']Ik denk niet dat ik iemand ben die zou kunnen samenleven met iemand uit een andere cultuur, als jij dat wel kan, prima, maar mij moet je niet ouderwets noemen omdat ik liever binnen mijn eigen cultuur of ras zoek.

Stel je komt een (voor jou) zeer aantrekkelijk meisje tegen,ze is ''van een ander ras'',dus jij zal er geen beter kennis willen mee maken gewoon omdat ze 'van een ander ras' is?
Heb Ja gestemd,afkomst(welke aard dan ook) zou nooit iets moeten uitmaken als het om liefde en relaties aankomt

|) ][ |V| ][
23 mei 2007, 16:06
Stel je komt een (voor jou) zeer aantrekkelijk meisje tegen,ze is ''van een ander ras'',dus jij zal er geen beter kennis willen mee maken gewoon omdat ze 'van een ander ras' is?
Heb Ja gestemd,afkomst(welke aard dan ook) zou nooit iets moeten uitmaken als het om liefde en relaties aankomt

Persoonlijk vind ik iemand van een ander ras om het zo te zeggen, bijna nooit aantrekkelijk, ik vind een zwarte vrouw vb absoluut niet aantrekkelijk, dus ik denk niet dat ik ooit met zo'n probleem kom te zitten. Maar stel nu, dat het wel voorvalt, dan zou ze toch zeker compleet geïntegreerd moeten zijn. Maar topic gaat hier vooral over de cultuur en niet over huidskleur, dus een andere cultuur moet ik al zeker niet.

Feignasse
23 mei 2007, 16:07
Ik geloof er wel in, maar niet voor mezelf, of enkel in beperkte mate.

spray-bunny
23 mei 2007, 16:07
Ja, zeker!
Da's al redelijk ingeburgerd in m'n vriendenkring. Veel mensen die met een Fransman of Francaise/Nederlander (se) zijn. Maar die cultuurverschillen zijn natuurlijk wel beperkt.

Ik vind dat de perfecte manier om het typische Vlaamse kleinburgerlijk denken tegen te gaan. Ik merk bij mezelf dat ik altijd buitenlanders opzoek op feestjes, school... omdat die meestal veel interessanter zijn dan Vlamingen.

De SkeEvN
23 mei 2007, 16:18
never.... ze mogen zelf nog geld geven gvd dan nog nie

Feignasse
23 mei 2007, 16:19

En ik vind dat dan weer een vrij naïeve opvatting over liefde. Als je ziet dat kleine dingen al roet in het eten kunnen gooien, wat moeten grote meningsverschillen dan wel niet geven. Dat iemand er anders uitziet, doet inderdaad helemaal niet ter zake. Maar de achtegrond wel. Religie kan zeker een probleem zijn, persoonlijk zou ik niet van een al te religieuze vrouw moeten hebben. En dat is nog maar één van vele factoren als je 't mij vraagt.

rechtervoet
23 mei 2007, 17:00
never.... ze mogen zelf nog geld geven gvd dan nog nie

Waarom ?

TeOtWaWkI
23 mei 2007, 17:10
En ik vind dat dan weer een vrij naïeve opvatting over liefde. Als je ziet dat kleine dingen al roet in het eten kunnen gooien, wat moeten grote meningsverschillen dan wel niet geven. Dat iemand er anders uitziet, doet inderdaad helemaal niet ter zake. Maar de achtegrond wel. Religie kan zeker een probleem zijn, persoonlijk zou ik niet van een al te religieuze vrouw moeten hebben. En dat is nog maar één van vele factoren als je 't mij vraagt.

Het kan mss wel zijn mijn opvatting naief is,ik heb meermaal te horen gekregen dat ik een naief mens ben...'Cultuur' is natuurlijk wel een breed begrip...Ik wou gewoon zeggen dat als ik iemand tegenkom,die 'ik wel zie zitten',mij niet ga laten tegenhouden door de achtergrond van die persoon(of dat nu huidskleur,klederdracht is)

Gentille
23 mei 2007, 17:15
Heb daar absoluut geen problemen mee. Ben zelf ooit eens verliefd geweest op zo een meisje. Mij maakt het niet uit welk kleur ze hebben.

BlaDe
23 mei 2007, 17:22
Waarom ?

moet ge die vraag echt nog stellen? ik bedoel, kijk naar zijn nickname, zegt dat niet genoeg? :/

zen vorige nickname was Jumpstyle... nuffsaid :)

Arifiene
23 mei 2007, 17:24
Interculturele relaties zijn zeker mogelijk. Zo lang ge elkaar maar graag genoeg ziet. Ik kan mij wel voorstellen dat ouders wel eens roet in het eten gooien, maar dat gebeurt bij relaties binnen dezelfde cultuur ook.

Een vriendin van mij is katholiek opgevoed maar heeft een tijd geleden een moslim jongen leren kennen. Zijn ouders zijn heel erg traditioneel en het was not done dat hij met een niet-moslima iets begon. Dus heeft zij zich bekeerd en draagt een hoofddoek. In het begin had ik zoiets van 'waarom moet zij toegeven en hij niet?', maar ik heb ondervonden dat ge over dat soort dingen niet kunt discussiëren want dat zorgt voor ruzie. Als ik haar ga bezoeken (ze wonen in Barcelona) dan kunnen we ook nooit eens iets gaan drinken of uitgaan want dat mag ze niet. Maar er zijn daar natuurlijk genoeg dingen om te doen. Plus, ze is gelukkig en hij is goed voor haar en dan is het voor mij prima. Ze is er ook geen ander mens door geworden, iets waar ik in het begin wel schrik voor had (reactie op het onbekende). Soit, het gaat goed tussen die twee. Ze zijn nu een jaar getrouwd en nog steeds happy met elkaar. Denk ik. Hoop ik. Alleen wil zij graag terug naar Canada (haar vaderland) en hij naar Marokko (naar zijn familie) dus misschien kan dat op langere termijn voor problemen zorgen.

Aan uw voorbeeld te zien is het enkel mogelijk als de een zich volledig onderwerpt aan de ander (maw: vrouw onderwerpt zich aan islam/man)
Der niet over discussieren wil nog niet zeggen dat het ok is.
PERSOONLIJK zou ik met zo'n 'vriendin' geen vrienden meer willen zijn omdat het IMO betuigt van geen karakter hebben... Ze moet ineens een hoofddoek dragen, ze mag niet meer drinken, ze mag niet meer uit. 'Niet mogen' is voor mij gelijk aan = niet juist.
En geen ander mens, tja, nog niet...
Hij wil terug naar marokko, het begint al.
Ik heb een paar vriendinnen (moslima's) die ook zo'n vodje dragen enzo, en het stoort me persoonlijk énorm dat ze me altijd willen overtuigen van de fantastische voordelen van de islam. Totaal gebrainwashed imo. Ik moet van geen enkele religie iets weten, en al zeker van die niet.

edit: no offense aan al diegene die wel het goede van de islam inzien, ik vrees dat een heleboel slechte persoonlijke ervaringen mijn oordeel ten zeerste beinvloeden.

Nooby007
23 mei 2007, 17:25
Aan uw voorbeeld te zien is het enkel mogelijk als de een zich volledig onderwerpt aan de ander (maw: vrouw onderwerpt zich aan islam/man)

Ik heb een paar vriendinnen (moslima's) die ook zo'n vodje dragen enzo, en het stoort me persoonlijk énorm dat ze me altijd willen overtuigen van de fantastische voordelen van de islam. Totaal gebrainwashed imo. Ik moet van geen enkele religie iets weten, en al zeker van die niet.
100% gelijk!

VinceFeet
23 mei 2007, 17:33
Op zich heb ik totaal geen probleem met andere culturen maar het probleem is dat andere culturen vaak wel problemen hebben met de onze. De 'wil' kan dus wel aanwezig zijn maar of het in de praktijk haalbaar is?

Praktisch voorbeelde misschien. Ik heb zelf een tijdje gevoelens gehad voor een moslima (die sinds dit jaar bij me in de les zit). Echt een bloedmooie dame (:love:) en ook erg lief en sympathiek. Ik was eerst nog zo naïef om te geloven dat zij geen moslima was (het stond niet op haar gezicht te lezen) maar navraag bewees het tegendeel. En zij was daar ook eerlijk in, een niet-moslim zou voor de familie gewoon onaanvaardbaar zijn. Dus ook al is de wil wel aanwezig, het gaat gewoon niet! Maar om op de TS zijn vraag te beantwoorden: Ik sta open voor zo'n dames, ongeacht hun cultuur. Maar willen is in sommige gevallen niet voldoende om het daadwerkelijk tot een relatie te laten komen.

Mijn voorbeeldje betrof nu 'toevallig' de moslim-cultuur. Laat het aub vanzelfsprekend zijn dat een relatie met iemand van Frankrijk, Spanje, de VS, whatever etc. perfect mogelijk moet zijn. Ik zie niet in hoe zo'n culturen in een relatie kunnen botsen met de onze. Mijn oudste zus bijvoorbeeld is getrouwd met een Fransman en dat is, volgens de laatste briefing, nog steeds een erg goed huwelijk.

systech
23 mei 2007, 17:37
yes for meh

ik ben zelf (ook) aziaat (ma wel nen 'echten' :p) en val eigenlijk vooral op 'westerse' vrouwen ... mijn lief is nu wel aziatisch, ma zij is een uitzondering :p

uiteindelijk komt het allemaal gewoon neer op of ge overeenkomt ... en culturele verschillen kunnen wel bemoeilijkend werken, vooral vr de minder ruimdenkenden onder ons :p

ma ge ziet wel veel aziatische meisjes met blank mannen (en hiermee doel ik niet op de hoertjes ...) :sop: ... der is zelfs een youtube-filmpke waarin ze hetzelfde aanklagen :unsure:

VinceFeet
23 mei 2007, 17:40
Waarom westerse vrouwen niet kicken op aziatische mannen? Veel westerse vrouwen fantaseren over een zwarte man en niemand die fantaseert over een aziatische man... Komaan gasten, we weten allemaal waarom! :lol:

Ik heb trouwens een zwak voor donkere dames (graad van donkerheid speelt niet zo'n rol :p). Aziatische dames vind ik meestal drie keer niets. Er zijn er mooie (internet bewijst dat toch) maar de exemplaren die ik altijd in A'pen zie lopen komen precies recht van de Lord of the Rings set gelopen!

spray-bunny
23 mei 2007, 17:50
Azië is dan ook errug groot.:D Aziatische vrouwen met een smal gezicht (Japans denk ik?) vind ik mooi, maar je hebt er ook met zo'n breed, plat gezicht (eerder Chinees en Mongolen?). Die vind ik persoonlijk minder.
Voor de rest ben ik al verliefd geweest op negerinnen, vietnamese en ijslandse.

Eigenlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit, als het totaalbeeld (incl karakter) maar klopt.

djbramz
23 mei 2007, 17:54
om niet te zeggen dat het zielig overkomt en de indruk wekt dat je daar schijtelam rondloopt :p

Terror Factor
23 mei 2007, 18:00
'k heb nog iets over t hoofd gezien bij mijn opvatting van interculturele relaties:
theoretisch zou t wel mogelijk zijn, ma in de praktijk minder,omda ge eerst en vooral al minder snel contact gaat hebbe/zoeke, dus is er minder kans da er iets groeit.

EN ik val blijkbaar op blond (wel natuurlijk e, ni geverfd):p

djbramz
23 mei 2007, 18:05
'k heb nog iets over t hoofd gezien bij mijn opvatting van interculturele relaties:
theoretisch zou t wel mogelijk zijn, ma in de praktijk minder,omda ge eerst en vooral al minder snel contact gaat hebbe/zoeke, dus is er minder kans da er iets groeit.

EN ik val blijkbaar op blond (wel natuurlijk e, ni geverfd):p

Zweedse vrouwen? Alhoewel het cultuurverschil dan natuurlijk zal meevallen.

De SkeEvN
23 mei 2007, 18:15
moet ge die vraag echt nog stellen? ik bedoel, kijk naar zijn nickname, zegt dat niet genoeg? :/

zen vorige nickname was Jumpstyle... nuffsaid :)toen klakskes nog nie bestonden :') en jump nie uit de hand gelopen commerciele shit werd

nuffsaid niep :niceone:

Bubba
23 mei 2007, 18:17

Ongeveer een derde. (waaronder ikzelf) :p

Dus zo uitzonderlijk zal het ni zijn hé. :)

VinceFeet
23 mei 2007, 18:21
En hou er ook rekening mee dat er gewoon veel mensen zijn die niet moeten thuiskomen met buitenlanders... Bij ons thuis hebben ze daar nooit een probleem van gemaakt. Ik heb al is een negerin mee naar huis genomen voor een nacht en mijn zus heeft een tijdje te doen gehad met een jongen van Turkske origine... Als het maar fatsoenlijke mensen zijn, dan zijn mijn ouders tevreden.

Maar ik ken andere gevallen... :doh:

rechtervoet
23 mei 2007, 18:35
wat een geluk dat ik troffen had. mn vriendin haar vader is protestants EN een dominee. ook nog eens afrikaans... maar da valt eigelijk nog mee

skelly_king
23 mei 2007, 18:59
Het is te zien hoe de ouders zijn, als da egt orthodoxe joden ofzo zijn of moslims die enorm in hun geloof geloven en ook zo leven, liever niet... Hun geloof staat me gewoon niet aan, heb niks tegen de mensen zelf maar liever niet.

Grim
23 mei 2007, 19:55
"internationaall" kan zolang het maar binnen dezelfde klasse blijft. Marginale Vlaamse foorwijven moet ik niet hebben, maar een goed opgevoed Tunesisch bibliothecareske mag het altijd eens komen proberen. Dus ikh eb "neen" gestemd aangezien ik intercultureel op een juiste manier interpreteer in tegenstelling tot jullie (domme kloten dat jullie zijn)

Bontus
23 mei 2007, 19:59
Jaja gevote.
Sommige 'andere' types vind ik zeer aantrekkelijk.
Vooral de mentaliteit van sommige Belgische vrouwen kan ik mij aan ergeren.

@grim: cultuur is wel heel moeilijk te definiëren.

GMotha
23 mei 2007, 20:10
Dus ikh eb "neen" gestemd aangezien ik intercultureel op een juiste manier interpreteer in tegenstelling tot jullie (domme kloten dat jullie zijn)Ge zijt zelf een juist geinterpreteerde intercultureel!

Doch dat terzijde. Er zijn culturen waarmee wij westerlingen gerust kunnen leven. Niet alle "vreemde" culturen zijn extreme tegenstellingen (Gezien velen hier enkel aan moslims denken als er over cultuur gememd wordt, er zijn er ook anderen).

Geloof moet niet zonodig cultuur zijn. Velen vergeten dat precies.

Daedie
23 mei 2007, 21:35
moet kunnen, zolang de een de andere geen cultuur gaat opdringen enzo.

edit:

zoiets vind ik dus ENORM ergerlijk.
1) die gast zou dat niet doen voor dat meisje (dus katholiek worden)
2) vind het jammer dat als ge over zo'n geval hoort dat het bijna altijd over moslims gaat. Niet om racistisch te zijn, ma tzijn altijd dezelfde die hun cultuur moeten opdringen en daarbij ook nog eens vrouwen gaan onderwerpen (en nog erger, de vrouwen die dat allemaal slikken voor een vent :p). (sry aan de moslims die het wel goed bedoelen en "normaal" doen, ik weet dat jullie er ook zijn /hug :unsure: )

Re@V0r
23 mei 2007, 21:50
persoonlijk zou k daar ni echt een probleem van maken imo...

als ze wa normaal doet tenminste :p

xDama
23 mei 2007, 23:18
Ik heb er niets op tegen en vind dat maar normaal, maar bij mezelf persoonlijk zie ik dat niet zo snel gebeuren... Ik weet niet waarom maar ik voel me niet meteen aangetrokken tot meisjes met een andere etnische achtergrond. Nuja, you never know natuurlijk.

DJ BUZZE retro
23 mei 2007, 23:25
und alle Ausländer 'raus!!! jetzt heute und für immer!! :angry: :angry: :angry:

grapke he :p

ontopic: zolang ze niet fanatiek met godsdienst bezig zijn en voldoende aangepast aan het prototype Belg, waarom niet he...

annemieke6780
23 mei 2007, 23:28
PERSOONLIJK zou ik met zo'n 'vriendin' geen vrienden meer willen zijn omdat het IMO betuigt van geen karakter hebben... Ze moet ineens een hoofddoek dragen, ze mag niet meer drinken, ze mag niet meer uit. 'Niet mogen' is voor mij gelijk aan = niet juist.
En geen ander mens, tja, nog niet...
Hij wil terug naar marokko, het begint al.

edit: no offense aan al diegene die wel het goede van de islam inzien, ik vrees dat een heleboel slechte persoonlijke ervaringen mijn oordeel ten zeerste beinvloeden.

Ik snap niet waarom ge vriendin tussen aanhalingstekens zet. Alsof ze een fake vriendin is. Ik ken haar al een hele tijd en ze is nog steeds hetzelfde meisje als ze was toen ze drie jaar geleden haar huidige man ontmoette. Ze zal dus geen ander mens worden. Of toch niet in de zin waarin gij bedoelt want iedereen verandert doorheen zijn of haar leven.
Ik was het ook niet akkoord met haar bekering en we hebben daar in het begin vaak en veel over gediscussieerd maar het heeft geen zin. Tenslotte is het haar leven en heb ik daar niks aan te beslissen. En in tegenstelling tot die moslima vriendinnen waar gij het over hebt probeert ze me nooit van de voordelen van de Islam te overtuigen. Ze legt zich bij mijn religie neer. En ik mij bij die van haar. Het verandert helemaal niks aan onze vriendschap.
Haar man wil terug naar Marokko, so what? Als ge alles leest ziet ge dat zij ook terug wil naar Canada. Waarom zou het slecht zijn als hij terug naar zijn vaderland wil, maar als zij het wil niet?
En niet mogen = niet juist? Dus als gij vroeger van uw ouders iets niet mocht dat was dat ook niet juist? Ik ben het er wel mee akkoord dat wanneer een godsdienst strenge wetten oplegt en mensen dingen verbiedt, dat niet juist is. Daarin hebt ge gelijk.
Anyway, ik ga haar zeker niet veroordelen omdat ze nu een hoofddoek draagt. Ik heb haar voor haar verjaardag zelfs een speciale sporthoofddoek gekocht. Het is niet omdat ge uiterlijk verandert (en dat kan op veel manieren) dan ge innerlijk een ander mens wordt he...

Grim
23 mei 2007, 23:31
zo 'n vodje

Mens,... :ironic:

Psychodweep
24 mei 2007, 01:18

Als je Oost-Aziatisch bedoelt (wat men meestal bedoelt met Aziatisch, want Azië is heel groot, Afghanen zijn bijv. ook Aziaten....
dan moet je deze parodie over Aziatische mannen en blanke vrouwen zien:

Why Asian Guys don't get the White Chicks (Usually) (http://www.youtube.com/watch?v=F-WQPslOIYk)

Waarom je zelden Oost-Aziaten ziet met een blank meisje:
-Ze zijn meestal klein (groot probleem !!).
-Ze hebben meestal een kleinere penis.
-Alle Oost-Aziaten worden over 1 kam geschoren: iedereen denkt dat ze Chinezen zijn, wat eigenlijk niet waar is.
-Chinezen hebben het imago een lelijk volk te zijn.
-Aziatische mannen zijn te nederig, te beschaamd, hebben het lef niet om een blank meisje aan te spreken.
-Aziatische mannen tonen ook in het algemeen hun gevoelens tegenover hun vriendin niet indien ze een relatie hebben.
-Een Aziatische nederige man kan een vrijgevochten, ge-emancipieerde westerse vrouw niet aan. Als sommige blanke/kaukasische mannen een blanke vrouw niet "aankunnen" waarom zou de Aziatische man, die veel meer vooroordelen heeft, dat wel kunnen ? M.a.w. een blanke vrouw zou te dominant zijn voor een aziatische man.
-Aziatische mannen zijn meestal minder behaard (misschien is dat een voordeel ?). Minder behaard betekent minder mannelijk ??

Tjah, uhm je moet tegen al die vooroordelen of problemen opboksen om met een blank meisje te kunnen verkeren.

Deze poll geeft wel een ander beeld dan een filmpje van op vrtnieuws.net
Hier op youtube.com:

Belgische jongeren die spreken over allochtonen:

http://www.youtube.com/watch?v=D9x8pO4QiKk

De meeste jongeren weten niet eens hoeveel allochtonen er zijn in België.
Dat is 15% en sommige denken 50-60%.

Azië is al zoals ik al zei groot. Oost-Aziaten hebben minder beharing. Maar Iranezen en Afghanen en dergelijke hebben dan weer wel massas beharing.

Thalia
24 mei 2007, 09:02
Ik ben wel al verliefd geworden op een aziaat (koreaan). Maar die was dan wel 1m90 en ik ben zelf aziaat... Dus misschien telt het niet echt :p ? Maar het was wel de eerste aziaat die ik leuk vond. De meeste zijn zo babyface-achtig, and I like manly-men. ^^

Volgens mij is het echt wel weer typisch dat enkel op het game forum zoveel kerels zijn die aziaatjes zien zitten. Al die manga en anime freaks! Maar irl kom je nooit aziaten-lovers tegen :( . Ik toch niet :(

Arifiene
24 mei 2007, 09:32
Ik snap niet waarom ge vriendin tussen aanhalingstekens zet. Alsof ze een fake vriendin is. Ik ken haar al een hele tijd en ze is nog steeds hetzelfde meisje als ze was toen ze drie jaar geleden haar huidige man ontmoette. Ze zal dus geen ander mens worden. Of toch niet in de zin waarin gij bedoelt want iedereen verandert doorheen zijn of haar leven.
Ik was het ook niet akkoord met haar bekering en we hebben daar in het begin vaak en veel over gediscussieerd maar het heeft geen zin. Tenslotte is het haar leven en heb ik daar niks aan te beslissen. En in tegenstelling tot die moslima vriendinnen waar gij het over hebt probeert ze me nooit van de voordelen van de Islam te overtuigen. Ze legt zich bij mijn religie neer. En ik mij bij die van haar. Het verandert helemaal niks aan onze vriendschap.
Haar man wil terug naar Marokko, so what? Als ge alles leest ziet ge dat zij ook terug wil naar Canada. Waarom zou het slecht zijn als hij terug naar zijn vaderland wil, maar als zij het wil niet?
En niet mogen = niet juist? Dus als gij vroeger van uw ouders iets niet mocht dat was dat ook niet juist? Ik ben het er wel mee akkoord dat wanneer een godsdienst strenge wetten oplegt en mensen dingen verbiedt, dat niet juist is. Daarin hebt ge gelijk.
Anyway, ik ga haar zeker niet veroordelen omdat ze nu een hoofddoek draagt. Ik heb haar voor haar verjaardag zelfs een speciale sporthoofddoek gekocht. Het is niet omdat ge uiterlijk verandert (en dat kan op veel manieren) dan ge innerlijk een ander mens wordt he...

omdat ik iemand met een zo'n zwak karakter niet als vriendin zou kunnen/willen hebben, maar hey, dat ben ik.
En niet veranderd, lijkt me dat een religie iemand heel veel veranderd...
Wrm naar marokko, omdat hij daar nog meer zal te zeggen hebben over haar ;), want daar zal zijn familie er ook zijn om haar onder de duim te houden.
Die vergelijking is bullshit, als uw ouders u iets verbieden is da meestal voor uw eigen goed + zijt ge nog een kind, uw vriendin lijkt me geen kind meer, en zonder hoofddoek lopen lijkt me ook niet voor haar eigen goed (ja tuurlijk, voor haar man zal het wel zo zijn).
Voor mij heeft een hoofddoek nix te maken met uiterlijk maar met de filosofie die erachter zit (en dat zal voor haar , haar man en 1000'en andere moslims ook zo zijn).

@Grim: Arifiene voor u ;)
En ik zie dat idd als een vodje. Het heeft totaal geen nut, en ik vind het een symbool van vrouwenonderwerping én religie, twee dingen waar ik nix mee wil te maken hebben.

Mss even kort: Een goede vriendin van mij heeft zich ook zo laten inpalmen door een marokkaan, iedereen happy, zij verliefd, zij na een jaar en half mee naar marokko, en hup, de babymachine wordt aangezet, 3 kinderen op 4 jaar, hoofddoek aan, enkel islam wat de klok slaat, niet meer buiten zonder man, gedaan met make-up, mooie kleren, alles wat ze ooit leuk vond. En nu wil ze daar ook weg. Guess what, het zal haar nooit lukken, en zeker niet met de kinderen erbij.
Moest ik die vent nog zien, ik zou hem allerliefst een klop geven, maarja, wat lost dat op. En zo zijn er genoeg.
Lekker andekdotisch natuurlijk, maar wel realiteit, en ik herken de eerste tekenen al in het verhaal van annemieke. Ge kunt zeggen wat ge wil, maar ik dacht OOK niet dat het zover ging komen, en ondertss is mijn vriendin wel doodongelukkig, terwijl ze ook eerst verliefd en gelukkig was.

Phil
24 mei 2007, 10:00
Mijn vriendin is Aziatisch (Japans). We zijn nu 2.5 jaar samen

Heel interessante belevenis, ik kan het iedereen aanraden tbh, een vrien(in) van een andere cultuur, ge leert er heel veel van bij. Het enige moeilijke is de taalbarriere soms. (maar bon, liefde kent geen taal zeker? ;-) )

Phil
24 mei 2007, 10:03
Ik ben wel al verliefd geworden op een aziaat (koreaan). Maar die was dan wel 1m90 en ik ben zelf aziaat... Dus misschien telt het niet echt :p ? Maar het was wel de eerste aziaat die ik leuk vond. De meeste zijn zo babyface-achtig, and I like manly-men. ^^

Volgens mij is het echt wel weer typisch dat enkel op het game forum zoveel kerels zijn die aziaatjes zien zitten. Al die manga en anime freaks! Maar irl kom je nooit aziaten-lovers tegen :( . Ik toch niet :(

Ben geen vrouw, maar imo zien koreanen er het mannelijkste uit van alle oost-aziaten...

Die hebben een heel brede kaak, wat mannelijk overkomt over het algemeen... (en volgens onderzoek geven brede kaken een mannelijk imago dacht ik ergens gelezen te hebben)

dunno
24 mei 2007, 10:09
Kheb nee gestemd. Kben geïntereseerd in andere cultureren, maar niet op relationeel vlak. Een Europees/Westerse zou wel kunnen, daar lijkt me het cultuurverschil niet zo groot.

k995
24 mei 2007, 10:14
Kvroeg mij af hoe jullie erover stonden, zouden jullie er eentje kunnen aangaan, of liever niet?
Ben zelf aziatisch, dus héhé ben wel is benieuwd!

ps, kzen geadopteerd, dus vollenbak belgisch opgevoed! leve de frit ent bier en euhm de meisjes!

Domme vraag natuurlijk, hoe kan je iets beoordelen dat je niet kent?

Wat is trouwens een andere cultuur? Stad vd platteland, oost vs west vlaanderen,...?

Darius Craven
24 mei 2007, 12:12
Boehoehoe... Kheb perongeluk op nee gedrukt :cry:

Ik vind het dus zeker kunnen, nuja, ik heb momenteel een Belgische vriendin waar ik ook ZEER gelukkig mee ben, zelf ben ik een halve Griek ( Wel nen bleke Griek :p ) en ver in de familie zwerft er ook nog wa Italiaans en Frans bloed rond :)

Ik vind het zeker wel kunnen, zelf zou ik niet kunnen vallen voor een zwart meisje, maar zeker wel voor een Aziatisch meisje of zo... Maar da's meer een kwestie van ras en niet cultuur...

Cultureel kan het enkel een verruiming betekenen...
En ja, geloofs verschil, zelfs een oervlaams Katholiek meisje kan je proberen te bekeren heh :)

Ik ben totaal geen typische Belg door mn afkomst, maar ja, wat is "De typische Belg"... Ik hou niet van bier/frit ma wel van chocolade... En bij het WK supporter ik voor Italië ma voor de rest kan voetbal me niks schelen :p

bv: Meisje uit lagere sociale klasse met rijkere jongen kan onoverkomelijker zijn dan moslim jongen met belgisch katholiek meisje...

Thalia
24 mei 2007, 13:01
Phil idd :p . Koreanen zijn de knapste ^^

Darius: Ik denk dat dat wel het meeste voorkomt hoor. Omgekeerd daarentegen, eigenlijk is het een beetje hetzelfde bij intelligentie.

ElBramo
24 mei 2007, 14:22
Phil idd :p . Koreanen zijn de knapste ^^

Darius: Ik denk dat dat wel het meeste voorkomt hoor. Omgekeerd daarentegen, eigenlijk is het een beetje hetzelfde bij intelligentie.
Bwa, weinig aziatische vrouwen zijn écht knap. Maar als ze dan knap is, dan kan ik er enorm door gefascineerd zijn ^^ Kheb veel liever een knappe aziatische, dan een heel knappe westerse... Waarschijnlijk omdat ge ze niet veel tegenkomt ook niet he :)

Wg_Flow
24 mei 2007, 14:27
Ik ben nog niet samengeweest met meisjes uit andere culturen/ van andere rassen maar ik heb er totaal geen problemen mee, aziatische vrouwen vind ik zeker iets hebben.

If it happens it happens :D

Stichero
24 mei 2007, 16:17
in september benk twee jaar samen met m'n Japanse vriendin
enfin ik zeg Japans omdat ze hier is opgegroeid ma zis 100% chinees
en da merkt ge wel in haar karakter :unsure:
vorige week heeft ze nog glazen flessen naar me gesmeten lol

SweetEmmaRose
24 mei 2007, 16:18
als die cultuur hetzelfde is is het geen probleem, ben zelf ook iers. maar met iemand met islma als godsdienst en die streng is opgevoed liever niet. Ik heb het al vaak gezien, die ouders accepteren het gewoon niet.

De SkeEvN
24 mei 2007, 16:24
vorige week heeft ze nog glazen flessen naar me gesmeten lolgoeikope plastische chirurgie :niceone:

Irfani
24 mei 2007, 16:34
India en China kennen de snelst groeiende bevolking en hebben het grootste bevolkingaantal ter wereld ! Dus je kan nu nog draaien of keren, maar besef goed, "EVENTUALLY you will get humped by an asian" !

Binnen dit en 100 jaar bestaan er geen rasechte belgen of fransen of duitsers meer ! Let the mixing begin ;)

VinceFeet
24 mei 2007, 16:39

LoL, ik hou wel van vrouwen met wat ballen aan hun lijf maar met glazen flessen naar uw hoofd smijten? :rofl:

Ik dacht altijd dat Aziaten bekend stonden omwille van hun rustig karakter. Oh, ik moet is stoppen met veralgemenen...

ben zelf ook iers

Serieus? :love: My mum is also Irish! :cool:

Ontopic: Ik heb echt een zwak voor zwarte vrouwen, soms zie je er zo lopen in 't stad waarvan je denkt... :love: . Echt mijn droom om een knappe zwarte vrouw als vriendin te hebben. Heb ooit één keer de lakens mogen delen met een zwarte vrouw en ik kan maar één ding zeggen: :bow:

Tha_nOn
24 mei 2007, 16:46

gelijk dat er geen belgische meiskes zijn die da doen:p

VinceFeet
24 mei 2007, 16:49
gelijk dat er geen belgische meiskes zijn die da doen:p

Amai, als een vrouw ooit glazen flessen naar mij smijt... Dan smijt ik even vrolijk terug hoor! Of ze moest een héél goede reden hebben... :lol:

Darius Craven
24 mei 2007, 17:56

Wa is ze nu, Chinees of Japans? :)

Of is een Chinees die hier opgroeit Japans?

En mijn vriendin smijt mijne kop naar de glazen flessen... Ze is klein maar dapper :)

VinceFeet
24 mei 2007, 17:58
Of is een Chinees die hier opgroeit Japans? :)

:rofl: :rofl:

moehaa!
24 mei 2007, 18:06
Voor zover ik weet verblijft Stichero momenteel in Japan:p
Al een aantal jaren/maanden.

Stichero
24 mei 2007, 18:06
Wa is ze nu, Chinees of Japans? :)

Of is een Chinees die hier opgroeit Japans?

En mijn vriendin smijt mijne kop naar de glazen flessen... Ze is klein maar dapper :)

sorry for the misunderstanding :p
ik zit 'hier' in Tokyo, dacht dat iedereen da al wist ^^
en zis oorspronkelijk van shanghai maar haar moeder is getrouwd met nen Japanner toen ze 6 was, Chinees kan ze ver nie dus in mijn ogen is ze Japans :unsure:

Darius Craven
24 mei 2007, 18:15
sorry for the misunderstanding :p
ik zit 'hier' in Tokyo, dacht dat iedereen da al wist ^^
en zis oorspronkelijk van shanghai maar haar moeder is getrouwd met nen Japanner toen ze 6 was, Chinees kan ze ver nie dus in mijn ogen is ze Japans :unsure:

Bedankt om het uit te klaren, vond de eerste uitleg wel grappig eigenlijk...
Allee, ben je dan naar Tokyo verhuisd voor haar of zo?

Hmm, intercultureel... Telt het dat mijn huidige relatie met iemand uit Gent is en ik binnenkort naar daar verhuis? :p

Ma qua cultuur, ras, ... word er veel te snel in hokjes gedacht... Van "meer temperament" "meer teruggetrokken" "groter" "kleiner" "bruiner" ...

Stichero
24 mei 2007, 18:18
Bedankt om het uit te klaren, vond de eerste uitleg wel grappig eigenlijk...
Allee, ben je dan naar Tokyo verhuisd voor haar of zo?

Hmm, intercultureel... Telt het dat mijn huidige relatie met iemand uit Gent is en ik binnenkort naar daar verhuis? :p

bwah ik studeer Japanologie en tis mijn zesde keer in tokyo :p
deze keer ist een jaar aan een Japanse unief daarvoor waren het korte tripjes van 3 weken ofzo om bij haar te zijn ^^
keb wel mijn kot hier en unief gekozen om dicht bij haar in de buurt te zijn :woohoo:

Najade
25 mei 2007, 15:51
Maar irl kom je nooit aziaten-lovers tegen :( . Ik toch niet :(
Is vooral een kwestie van smaak denk ik. Mijn vriend is bijvoorbeeld gek van jullie ^^
Helaas voor hem ben ik zelf zo bleek als maar kan zijn, maar als hij zijn hoofd draait op straat voor een of ander mooi meisje, mag je zeker zijn dat de knappe aziatische meiskes het meeste aandacht krijgen ;)
Helaas is hij dus van MIJ :p

bv: Meisje uit lagere sociale klasse met rijkere jongen kan onoverkomelijker zijn dan moslim jongen met belgisch katholiek meisje...Of middle class agnostisch meisje en protestantse arbeidersfamilie...
Zeer zeker. En ik vind dat ook een cultuurverschil, hoe 'vlaams' je beiden ook mag genoemd worden

moehaa!
26 mei 2007, 13:27
FF op google intyppen en een maand later kunt ge ze al hebben^^.

mcR
26 mei 2007, 13:45
alles kan!

V!$u4L
26 mei 2007, 19:49
Ik denk dat ik voor vanalles een uitzondering ben. Ik ben dus in Hong Kong geboren. HK ligt in het zuiden, aan de kust van China, en meestal vind je daar al wel beter uitziende Chineesjes. China is gigantisch, no wonder you're bound to see more fugly asians!!! China is zo groot dat er meerdere verschillende volkeren met een ander uiterlijk terug te vinden zijn... en idd er zijn altijd meer lelijke dan mooie terug te vinden, maar dat geldt voor de hele wereld he. In Afrika is er nu ook niet overal een Tyra Banks terug te vinden (die is Amerikaans, mr soit, ge begrijpt waar ik heen wil).

Nu, waarom ben ik een uitzondering? Ten eerste ik ben 1m81, ik heb grote voeten (45) en dat is gelinkt met... En ik ben echt niet zo lelijk, denk ik. Ik heb tenslotte Vlaamse vriendinnetjes gehad, en ik ben echt niet doof als ik er ergens uit verwondering hoor 'hee, een niet onknappe chinees'. :unsure:

Iemand zei iets over Aziaatjes die net uit LotR lijken te komen... euh sorry hoor, maar de meeste blanken op straat zijn nu ook geen eye candy. En weet, jullie zijn met meer, en een minderheid valt altijd harder op.

Betreft interculturele relaties? Jazeker, maar wat is er nu leutig aan een 'interculturele relatie' als beide partners in alles hetzelfde zijn, buiten de kleur van de huid? Het is juist spannender en boeiender om vanuit cultuurclashes iets te bouwen.

Kid_C
26 mei 2007, 20:09
Was dat een aanval naar blanke mensen toe of ...

V!$u4L
26 mei 2007, 20:18
Was dat een aanval naar blanke mensen toe of ...

Nee, helemaal niet... ik bedoel het ook niet agressief, ik probeer alleen te vertellen hoe ik het allemaal zie.

Kid_C
26 mei 2007, 20:23
Kwam zo wat over. :)
Interculturele relaties, sta ik voor open. Zou ik vrijgezel zijn maar dat is niet het geval. Het hangt natuurlijk af van persoon tot persoon.

Ali_
26 mei 2007, 20:39
Ik denk dat ik voor vanalles een uitzondering ben. Ik ben dus in Hong Kong geboren. HK ligt in het zuiden, aan de kust van China, en meestal vind je daar al wel beter uitziende Chineesjes. China is gigantisch, no wonder you're bound to see more fugly asians!!! China is zo groot dat er meerdere verschillende volkeren met een ander uiterlijk terug te vinden zijn... en idd er zijn altijd meer lelijke dan mooie terug te vinden, maar dat geldt voor de hele wereld he. In Afrika is er nu ook niet overal een Tyra Banks terug te vinden (die is Amerikaans, mr soit, ge begrijpt waar ik heen wil).

Nu, waarom ben ik een uitzondering? Ten eerste ik ben 1m81, ik heb grote voeten (45) en dat is gelinkt met... En ik ben echt niet zo lelijk, denk ik. Ik heb tenslotte Vlaamse vriendinnetjes gehad, en ik ben echt niet doof als ik er ergens uit verwondering hoor 'hee, een niet onknappe chinees'. :unsure:

Iemand zei iets over Aziaatjes die net uit LotR lijken te komen... euh sorry hoor, maar de meeste blanken op straat zijn nu ook geen eye candy. En weet, jullie zijn met meer, en een minderheid valt altijd harder op.

Betreft interculturele relaties? Jazeker, maar wat is er nu leutig aan een 'interculturele relatie' als beide partners in alles hetzelfde zijn, buiten de kleur van de huid? Het is juist spannender en boeiender om vanuit cultuurclashes iets te bouwen.

ohla iemand is op zijn tenen getrapt :p

maarja knappe en lelijke mensen heb je overal zo simpel is het :)

Psychodweep
26 mei 2007, 23:28
Nu, waarom ben ik een uitzondering? Ten eerste ik ben 1m81, ik heb grote voeten (45) en dat is gelinkt met... .

grote schoenen ! :crazy:

Najade
28 mei 2007, 12:34
True, maar ook moeilijker.
En relaties beginnen is nooit een probleem, maar na verschillende jaren geraak je ofwel op elkaar uitgegeken, ofwel wil je graag verder naar 'the next level' van samenwonen ed.
En dan gaan die verschillen héél veel meespelen.

Moeilijk gaat natuurlijk ook, maar relaties zijn sowieso geen walk in the park. Soms is het dan logisch liever voor 'minder moeilijk' te kiezen.

h0pje
28 mei 2007, 12:50
Mijn ene neef is getrouwd met iemand uit Finland en woont in België.
Mijn andere neef is getrouwd met een Chinees meisje en woont in China.
Interculturele relaties kunnen wel degelijk ;)

[Jup]war-ass
28 mei 2007, 13:44
kweetni
alléja
moet ik u es aan maten voorstellen die aziaatjes \o> WoW <o/ vinden?

ikzelf ben er ook wel voor te vinden
en mijn lief is dan ook zo een schattig, mooi, leuk, tof, ... Chineesje
aja, ze is hier opgegroeid en geboren. Dusja, idd, is ni echt intercultureel ofzo. MAar ze spreekt wel cantonees thuis met ouders. En er zijn in feite zo wat dingen die ge merkt
maar niets speciaals

tis zo een schattie :p

en mijn intresse in aziaatjes is begonnen voordat ik anime begon te kijken mensen

edit:
en ja, een niet aziatisch meisje kan me ook intresseren
voordat jullie zoiets denken :)

vinh
31 mei 2007, 14:56
ik ben voor, ben zelf half-half, mn ma is uit limburg en mn pa uit vietnam.
en ik kan niet klagen wat de vrouwelijke aandacht betreft :-).mn vroegere avontuurtjes waren belgische meisjes, maar mn huidige en eerste deftige relatie is met n cambodiaanse schone. en ook zij kan niet klagen van de (belgische) mannelijke aandacht.
Ik geloof wel dat het verschil in "cultuur" voor wrijvingen kan zorgen, ik zie het regelmatig hier. Maar volgens mij is dat toch relatief, zelf heb ik op dat vlak nog nooit ruzie gehad met mn vrindin (wel al om andere dingen, maar dus niet omdat we niet "100% belg" zijn.). bovendien zijn we beiden hier opgegroeid, dus wat is er dan niet Belg aan ons?
Meestal zit het zo bij mij: bij mensen die uiterlijk niet belg zijn ben ik eerder de belg, dus de blanke, en bij de blanken ben ik de buitenlander. het heeft nog nooit voor probelemen gezorgd, enkel voor interessante discussies.