PDA

Volledige versie bekijken : Again netwerk

m1dnight
20 mei 2007, 03:59
Ik heb mn netwerkje op en top gekregen, works fine, en die file share van windows werkt ook goe genoeg, maar...

om op een gedeelde map te geraken hebbek ne login nodig. dus stel

ik wil bestand A van dekstop naar laptop overzetten, in een gedeelde map van de laptop.
Ik ben op de laptop ingelogd als "gebruiker" en dan als ik op dekstop, de map wil openen op laptop, dan vraagt em ne login, ik geef "gebruiker" in, en als wachtwoord niets, want die account heeft geen wachtwoord. dat gaat dus niet. als ik dan een account aanmaak op de laptop, met een wachtwoord, en ik geef die inlog gegevens in, dan werkt het WEL. dus ik zou een wachtwoord op mn "gebruiker" account moeten zetten, om die fileshare te enabelen, maar daar heb ik geen zin in. hoe los ik dit op?

Exit
20 mei 2007, 13:59
gast account op de pc's aanzetten en/of rechten op de share aanpassen naar iedereen

m1dnight
20 mei 2007, 21:31
mja, alle rechten staan al aan op de share, op iedereen, ma kwil ni da er zo een stoem login scherm komt ask pc opzet, voor zo ne stomme share :)

maar ik had vroeger 2 gebruikers, en ask de pc opzette, ging hij ni naar da login scherm, maar gwn direct naar den oudste gebruiker (langst bestaande account)

alsk da zo kan instellen, dan ebk er geen probleem mee

m1dnight
21 mei 2007, 18:10
bump it :(