PDA

Volledige versie bekijken : speeding tickets in de usa

forke
19 mei 2007, 01:15
Weet er hier iemand wat er gebeurt als je een speeding ticket niet betaald in de usa en je komt een paar maand later terug naar de USA? Is it time for anal inspection from border control then? Of zijn er alleen problemen als je in dezelfde staat opnieuw aan de kant wordt gezet?

a242050
19 mei 2007, 01:36
Ik weet niet wat er gebeurt, maar toen wij nr Amerika zijn geweest, hadden wij 5 boetes ofzo en wij hebben die toch ook niet betaald, niets meer van gehoord...

virtualdude
19 mei 2007, 08:49
Is it time for anal inspection from border control then?
:offtopic: t'is 't hopen :rofl:.
Toch grappig dat sommigen direct aan anal control denken alsof hun geheugen er constant aan denkt.

ontopic:
Normaal gezien heeft België geen juridiche overeenkomst met de VS voor het overnemen van overtredingen (alla boetes).
Maar natuurlijk stipuleer je wel wat er kan gebeuren indien je terug gaat. Dan zal het afhangen hoe koest je je houdt.

Skoebiedoe
19 mei 2007, 09:40
Pas maar op of de CIA komt u uit uw bed halen. ;)
Gewoon zorgen dat ge nietmeer tegengehouden word in die staat en anders gaat het gevang worden.

SMa
19 mei 2007, 10:11
Pas maar op of de CIA komt u uit uw bed halen. ;)
Gewoon zorgen dat ge nietmeer tegengehouden word in die staat en anders gaat het gevang worden.
en dan is het wel tijd voor de anal inspections!

Santa
19 mei 2007, 10:12
Sjebiet een internationaal aanhoudingsbevel voor threadstarter :p

Bose
19 mei 2007, 10:59
en dan is het wel tijd voor de anal inspections!

zie maar dat ge uw zeepke niet laat vallen :)

User_BELGIUM
19 mei 2007, 11:09
Jack Bauer is al onderweg :o Ruuuuuuuuuuunnn!

GhO$T
19 mei 2007, 11:11
Zal wel dat laatste zijn, pas als je in die staat nog eens gecontrolleerd wordt door de politie gaan ze iets merken. Denk dat uitstaande verkeersboetes nu niet direct bevoegdheid van de douane zijn.

Btw vraagje uit interesse, hoe weet je dat je nog uitstaande tickets hebt van daar? Hebben ze die dingen helemaal tot in België gestuurd? Of moet je daar niet onmiddelijk betalen als ze u aan de kant zetten?

/edit: zijn dat trouwens hoge boetes voor buitenlanders daar in den USA?

roslar
19 mei 2007, 11:24
Strx steken ze je nog in dat kamp voor de Irakezen daar :D

chosen1
19 mei 2007, 13:31
niks van aantrekken! ge hebt daar waarschijnlijk een auto gehuurd? dan hebben die da waarschijnlijk betaald!

tis wel leuk als ge geflitst wordt in amerika :p dan staat ge op de foto langs alle mogelijke kanten :p

SMa
19 mei 2007, 13:50
Strx steken ze je nog in dat kamp voor de Irakezen daar :D
guantanamo bay? :unsure:
dan wordt hij zeker in zijn poep gepakt, door de bewakers da nog

@chosen1
hoe bedoel je? langs alle mogelijke kanten?
staat er meer dan 1 camera per punt fzo?

Oldskooler
19 mei 2007, 14:31
oe, de heropening van de x-files

t'zou leuk zijn :(

chosen1
19 mei 2007, 15:00
guantanamo bay? :unsure:
dan wordt hij zeker in zijn poep gepakt, door de bewakers da nog

@chosen1
hoe bedoel je? langs alle mogelijke kanten?
staat er meer dan 1 camera per punt fzo?

jep, soms wordt ge zelfs geflitst met 9 camera's! :p

dus als ge over een kruispunt vliegt dan zult ge meestal met minimum 4 camera's geflitst worden (waarschijnlijk om mensen die zonder nummerplaat rijden toch te kunnen identificeren)

forke
19 mei 2007, 20:16
Nee ben gisteren aan de kant gezet geweest door de flikken hier, heb eentje van 260 dollar ontvangen...

snake880
19 mei 2007, 20:51
Nee ben gisteren aan de kant gezet geweest door de flikken hier, heb eentje van 260 dollar ontvangen...
wacht nog even met betalen. Misschien zakt de dollar nog.

128MB
19 mei 2007, 22:39
wacht nog even met betalen. Misschien zakt de dollar nog.
:rofl:

pamperke
21 mei 2007, 11:40
Hoeveel mph was je aan't rijden? En wat was de limit? Ik ben vorig jaar ook eens aan de kant gezet geweest voor speeding op de highway, maar die flik trok nogal grote ogen toen ik mijn internationaal rijbewijs afgaf en 't is bij een verbale waarschuwing gebleven :p... Hij zal geen zin in papierwerk gehad hebben.

Nu kunnen we er mee lachen, maar die komen daar zo echt met hun hand op hun pistool naar u gewandeld, handen op uw stuur houden als ze nie vragen om iets te nemen ofzo, en als ge iets moet nemen dan gaat hun hand direct weer op hun pistool... 'k was em wel wa aan't nijpen :unsure:. Iedereen zei we geluk hadden gehad, normaal zou'k een fikse boete moeten gekregen hebben :$

jan1978
21 mei 2007, 14:44
Hmm das een zeer goeie vraag eigenlijk. Kan iemand van de forumbezoekers die in de USA verblijven hier niet op inpikken?

Ik veronderstel dat de staten en counties toch serieuze bevoegdheden hebben, maar ik weet niet op welk niveau dit federaal gecontroleerd en geint wordt..

SabakuNoGaara
21 mei 2007, 15:13
Misschien win je wel een mooie reis naar het zonnige guantanamo bay, reiskosten en verblijf betaalt door de amerikaanse regering.

|) ][ |V| ][
21 mei 2007, 16:21
Hoeveel mph was je aan't rijden? En wat was de limit? Ik ben vorig jaar ook eens aan de kant gezet geweest voor speeding op de highway, maar die flik trok nogal grote ogen toen ik mijn internationaal rijbewijs afgaf en 't is bij een verbale waarschuwing gebleven :p... Hij zal geen zin in papierwerk gehad hebben.

Nu kunnen we er mee lachen, maar die komen daar zo echt met hun hand op hun pistool naar u gewandeld, handen op uw stuur houden als ze nie vragen om iets te nemen ofzo, en als ge iets moet nemen dan gaat hun hand direct weer op hun pistool... 'k was em wel wa aan't nijpen :unsure:. Iedereen zei we geluk hadden gehad, normaal zou'k een fikse boete moeten gekregen hebben :$

Mag je daar eigenlijk rijden met een gewoon Europees rijbewijs en Belgische nrplaat ?

pamperke
21 mei 2007, 16:33
Ik heb hier in België eerst een internationaal rijbewijs aangevraagd (da ding is A3-formaat, daarmee dat die agent zo'n ogen trok, een rijbewijs is daar normaal zo groot als een bankkaart). En ik reed met de wagen van het gezin waar we op vakantie waren.
Ik veronderstel dat je wel met Belgische nummerplaten mag rijden daar... Zolang je een internationaal rijbewijs hebt is het goed denk ik, het onze is enkel geldig in de EU, misschien dat dat voor nummerplaten ook geldt, dat weet ik niet

|) ][ |V| ][
21 mei 2007, 16:47
En moetje dat dan ook bij de politie of stadhuis gewoon gaan aanvragen en hoeveel kost dat ?

pamperke
21 mei 2007, 22:25
[ |V| ][;8648384']En moetje dat dan ook bij de politie of stadhuis gewoon gaan aanvragen en hoeveel kost dat ? Gewoon aanvragen op het stadhuis ja... kostte mij 16 euro

|) ][ |V| ][
21 mei 2007, 22:28
Valt goe mee, kzal da eens aanvragen, en dan mij + auto laten overzetten :p. Kwil geen huurauto, men denkt dan dat ik ook amerikaan ben, en ik val graag op door iedereen te laten denken : "vanwaar komt die gast ?" :p

Xo0
22 mei 2007, 13:49
Ik zou mij liever volledig laten integreren en gaan voor de nationaliteit van het land. Ik vind dat ge trots moet zijn op het land waarin ge leeft :)

GhO$T
22 mei 2007, 14:41
Ik zou mij liever volledig laten integreren en gaan voor de nationaliteit van het land. Ik vind dat ge trots moet zijn op het land waarin ge leeft :)
Als je er gaat leven wel ja, maar als toerist moet dat wel cool zijn zo met een echte europese wagen en Belgische nummerplaat, je zal waarschijnlijk dikwijls spontaan aangesproken worden door nieuwschierige mensen, altijd leuk :p.
Alleen u eigen wagen meepakken op vakantie naar the USA... da kan nie goeikoop zijn :p.

260$ is niet weinig, hoeveel te snel reed je dan?

|) ][ |V| ][
22 mei 2007, 14:57

Kzou er dan ook maar gaan op reis ...

|) ][ |V| ][
22 mei 2007, 14:58
Als je er gaat leven wel ja, maar als toerist moet dat wel cool zijn zo met een echte europese wagen en Belgische nummerplaat, je zal waarschijnlijk dikwijls spontaan aangesproken worden door nieuwschierige mensen, altijd leuk :p.
Alleen u eigen wagen meepakken op vakantie naar the USA... da kan nie goeikoop zijn :p.

260$ is niet weinig, hoeveel te snel reed je dan?

Zal idd nie goedkoop zijn, maar alsje daar een huurt betaal je er ook voor + dat die dingen ginder 15-20L naft zuipen tegenover 8L diesel van mij. Je moet dan eens de totaalprijs vergelijken, tzal waarschijnlijk nog iets duurder uitvallen met de eigen auto, maar volgens mij zal dat niet zo enorm veel meer schelen.

BongZrGooD
23 mei 2007, 15:10
[ |V| ][;8652491']Zal idd nie goedkoop zijn, maar alsje daar een huurt betaal je er ook voor + dat die dingen ginder 15-20L naft zuipen tegenover 8L diesel van mij. Je moet dan eens de totaalprijs vergelijken, tzal waarschijnlijk nog iets duurder uitvallen met de eigen auto, maar volgens mij zal dat niet zo enorm veel meer schelen.

De naft kost daar dan ook een pak minder dan hier de diesel... Check thoroughly before acting...
En je kan ginder ook een Honda Civic huren hoor...
Ik denk dat je een pak meer kwijt bent in the long run als je je eigen wagen laat overbrengen voor een vakantie... Hoe lang zal die vakantie zijn?

Groetjes,
BongZ

|) ][ |V| ][
23 mei 2007, 15:16
De naft kost daar dan ook een pak minder dan hier de diesel... Check thoroughly before acting...
En je kan ginder ook een Honda Civic huren hoor...
Ik denk dat je een pak meer kwijt bent in the long run als je je eigen wagen laat overbrengen voor een vakantie... Hoe lang zal die vakantie zijn?

Groetjes,
BongZ

Vakantie zou toch voor 6-8 weken zijn (rondreis), maar idd, ik zal eens berekenen hoeveel het zou uitkomen in beide gevallen, als dat niet extreem veel verschil is ga ik dan liever met eigen auto.

Hiapoe
23 mei 2007, 22:35
Ik weet niet wat er gebeurt, maar toen wij nr Amerika zijn geweest, hadden wij 5 boetes ofzo en wij hebben die toch ook niet betaald, niets meer van gehoord...

Wees maar gerust dat ge in hun database zit! En als ge ooit nog es in Amerika zijt op vakantie, in diezelfde staat zeker, dan zou ik maar oppassen. Want als ze u tegenhouden voor een routinecontrole, en ze zien dat ge nog boetes openstaan hebt, dan gade geen leuke vakantie hebben :)

amdr
23 mei 2007, 22:55
Ik heb hier in België eerst een internationaal rijbewijs aangevraagd (da ding is A3-formaat, daarmee dat die agent zo'n ogen trok, een rijbewijs is daar normaal zo groot als een bankkaart). En ik reed met de wagen van het gezin waar we op vakantie waren.
Ik veronderstel dat je wel met Belgische nummerplaten mag rijden daar... Zolang je een internationaal rijbewijs hebt is het goed denk ik, het onze is enkel geldig in de EU, misschien dat dat voor nummerplaten ook geldt, dat weet ik niet
Wtf A3 formaat :O Blijft zoiets altijd geldig ?
Ik denk wel da ik zoiets ga aanvrage gewoon om het te hebben :D

jan1978
24 mei 2007, 09:16
[ |V| ][;8657485']Vakantie zou toch voor 6-8 weken zijn (rondreis), maar idd, ik zal eens berekenen hoeveel het zou uitkomen in beide gevallen, als dat niet extreem veel verschil is ga ik dan liever met eigen auto.

Waarom zoude voor amper 2 maanden uwen auto laten overschepen? Der zijn perfect goedkope oplossingen te vinden voor zo een korte termijn die veel minder moeite en papierwerk kosten. Voor de naft moette het ook nie laten aangezien veel formules gratis tankbeurten inclusief zijn.

Trouwens @GhO$T: Elke staat heeft zijn eigen nummerplaat dus ik denk niet dat mensen u daarvoor gaan aanspreken tenzij ge in hicksville rondrijdt. De gemiddelde europese auto is trouwens klein vergeleken de gemiddelde amerikaanse dus veel beziens gade niet hebben.

pamperke
24 mei 2007, 09:23
Wtf A3 formaat :O Blijft zoiets altijd geldig ?
Ik denk wel da ik zoiets ga aanvrage gewoon om het te hebben :D
oei, euh, dat moet dus A5-formaat zijn :$ LOL, 't zou wa overdreven zijn anders (maar A5 is nog groot :)). En het is ook maar voor een bepaalde tijd geldig

edit: pff ik kan mijn eerste post niemeer aanpassen, nu gaat iedereen denken dat da spel A3 is :(

Asserti
24 mei 2007, 10:36
@ Dimi, kunde eigenlijk wel diesel tanken in de US? Kdacht dat daar bijna alles naft was, diesel voor de treinen.

pamperke
24 mei 2007, 10:48
@ Dimi, kunde eigenlijk wel diesel tanken in de US? Kdacht dat daar bijna alles naft was, diesel voor de treinen.
Ze hebben daar ook gewoon diesel aan de pomp hoor :)

|) ][ |V| ][
24 mei 2007, 20:38
Ze hebben daar ook gewoon diesel aan de pomp hoor :)

Idd, kweet dat Mercedes daar CDI's verkoopt, dus zou maar dom zijn indien er dan geen brandstof beschikbaar is he :p

Blood_Raven
29 mei 2007, 00:44
oei, euh, dat moet dus A5-formaat zijn :$ LOL, 't zou wa overdreven zijn anders (maar A5 is nog groot :)). En het is ook maar voor een bepaalde tijd geldig

edit: pff ik kan mijn eerste post niemeer aanpassen, nu gaat iedereen denken dat da spel A3 is :(
Moet ge daar iets speciaal voor doen?
Of is gewoon uw eigen rijbewijs type B + 16 eurokes genoeg?

Dark_Bf
29 mei 2007, 03:37
Hangt af van de staat, waar ik woon (Pennsylvania) is uw Belgisch rijbewijs genoeg (ik heb zo een roos rijbewijs met een B op ;)).

Over die boete, een vorige poster heeft het volgens mij bij het rechte eind.

Uw boete blijft openstaan en als ze u ooit eens tegenhouden gaat het niet plezierig zijn.

Grappige is wel, als je een boete hebt openstaan in California en ze zetten u aan de kant in Florida is het geen probleem ;)

Het gaat enkel om dezelfde staat.

Edit: Referentie geldigheid per staat :

http://www.diplobel.us/BelgianCitizens/LivingUS/DriverLicense.asp

Ik heb mijn rij examen hier terug mogen doen voor een pennsylvania license, maar das POEPSIMPEL, LOL. test doen, 20 vragen, super ez, volgende week deed ik praktisch...2km en geslaagd (totale kost...$50)
Ik belgie was dat andere kost ! $1000 euro voor lessen enzo.

edit2:

Btw, ik heb een Belgische nummerplaat vanvoor op de auto, in PA moet ge enkel een geldige plaat vanachter hebben.

jan1978
29 mei 2007, 09:05
Das pas nuttige en concrete info, bedankt hiervoor.

a242050
29 mei 2007, 18:23
Wees maar gerust dat ge in hun database zit! En als ge ooit nog es in Amerika zijt op vakantie, in diezelfde staat zeker, dan zou ik maar oppassen. Want als ze u tegenhouden voor een routinecontrole, en ze zien dat ge nog boetes openstaan hebt, dan gade geen leuke vakantie hebben :)

Hmm, het was wel met een huurauto, dus ik weet niet of dat huurbedrijf die boete dan niet moet betalen?

Memphis
29 mei 2007, 18:29
dat huurbedrijf moet die gewoon doorspelen naar u dan.

Wg_Flow
29 mei 2007, 21:03
toen ik naar New York ging met pasen moest ik vingerafdrukken geven en deden ze een retinal scan :o

pamperke
30 mei 2007, 11:01
Da's toch gewoon een foto dat ze nemen? Geen retinal scan hoor :wtf:
Iedereen die de US binnenkomt moet zo een vingerafdruk en een foto laten nemen aan Customs