PDA

Volledige versie bekijken : Hoe ga jij om met stress ?

Maikel.v
18 mei 2007, 11:56
Zoals de titel zegt : hoe ga jij om met stress ?

Ik zet meestal wat muziek op , en ga wat internetten of een boek lezen.
3x per week ga ik ook sporten (willekeurig: fietsen,fitness,joggen,taekwondo,...)
Wat ook wel eens durft helpen is naar een vriend/vriendin bellen en een beetje ranten :D

[TFT]Poky
18 mei 2007, 12:01
ik denk gewoon aan dingen die erger zijn, en dan gaat stress weg :)

EazY
18 mei 2007, 12:02
Doorwerken.

Kid_C
18 mei 2007, 12:14
Echte stress heb ik nog niet gehad, beetje spanning, maar stress, not really..

Thales
18 mei 2007, 12:19
van erge stress krijg je schizofrenie
dus beware ^^

stimpy13
18 mei 2007, 12:22
De enige manier voor mij om te ontstressen is, me de brommer rijden ( wel meer dan 45 )

Asyrian
18 mei 2007, 12:23
ik heb nooit stress :)

Anaranathon
18 mei 2007, 12:34
idem dito hier, ik heb nooit stress, niet op examens nergens!

deyoeri
18 mei 2007, 12:50
Nooit stress gehad, ik snap het ook niet echt, voornamelijk omdat ik onder veel zaken zeer kalm kan blijven.
Zoals nu bv. sta ik wel wat achter met schoolwerk en de examens naderen, k ken er veel van mijn leeftijd (16-17) die nu al onder de pillen zitten terwijl ik het allemaal rustig overschouw en besef dat ik er wel raak zonder er mij druk in te maken.

Darius Craven
18 mei 2007, 12:53
Alles relativeren... Kheb al vaak voorgehad dat in een job iedereen kapot aan't gaan is van de stress en tijdsdruk... Ma ik ken da gevoel gewoon nie...

JackM
18 mei 2007, 12:57
kweet nie eens hoe stress voelt.
volgens mij is da zo een modewoord da iedereen moet hebben om te doen alsof ze veel werk hebben en een druk leven lei/ijden. >_>

De SkeEvN
18 mei 2007, 12:57
Doorwerken.idd of tis nie af en dan jagen ze u nog meer op :p

J-man
18 mei 2007, 13:12
Iets doen wat mij moe maakt, als da nie gaat bv op school... Op alles en iedereen schelden.

LaCucaracha
18 mei 2007, 13:14
Nooit stress gehad, ik snap het ook niet echt, voornamelijk omdat ik onder veel zaken zeer kalm kan blijven.
Zoals nu bv. sta ik wel wat achter met schoolwerk en de examens naderen, k ken er veel van mijn leeftijd (16-17) die nu al onder de pillen zitten terwijl ik het allemaal rustig overschouw en besef dat ik er wel raak zonder er mij druk in te maken.

kerel, ge zijt 16, ni moeilijk da ge nu nog geen stress hebt:p

Bose
18 mei 2007, 13:18
sporten

Bjorn
18 mei 2007, 13:18
@deyoeri: mensen van 16-17 die onder de pillen zitten voor stress :omg: ?

ontopic: karate, bokszak, attempted tricking ( :p ) , airsoft, en muziek :)

Flipkikker
18 mei 2007, 13:20
Als ik vlak voor een deadline sta, dan werk ik gewoon door tot het af is...
Zonder te eten of te slapen tussendoor meestal :x

Daarna mezelf verwennen met varkenshaasje in pepersaus met kroketten :love:
(zo doe ik het meestal ^^)

Ohja, en bij andere stress -> anbetante begeleiders, teveel werk, saaie vooruitzichten,... reageer ik mij af dmv vechtsport :)

Boukreev
18 mei 2007, 13:21
gaan lopen, fitnesse, muziek, seks...

(niet in die volgorde)

cuda
18 mei 2007, 13:24
beetje battlefield spelen helpt
gaan trainen
eten

nTFs
18 mei 2007, 13:25
Er eens goed mee lachen en weten dat het leven véél meer voorstelt dan wat stressy momenten.

TheFallen
18 mei 2007, 13:26
@deyoeri: mensen van 16-17 die onder de pillen zitten voor stress :omg: ?

gebeurt dezer dagen meer dan je denkt...

Je kent het wel, de middelbare school, examenperiodes.. ze weten nog niet beter.. (ben zelf ook maar 17 hoor)
Zie je sommige al 3weken op voorhand beginnen met leren (oké, sommigen hebben dit misschien echt nodig omdat ze zeer goede punten willen halen maar goed..) en dan nog stressen ze gelijk ne zot. Ik ga derni geraken, ooh, kga der ni door zijn.. gaan ze aan de pillen..

Achja:) Als ze maar content zijn

Zelf nog nooit echt last gehad van stress, ben dan ook nog maar 17..:)

puni
18 mei 2007, 13:48
kweet nie eens hoe stress voelt.
volgens mij is da zo een modewoord da iedereen moet hebben om te doen alsof ze veel werk hebben en een druk leven lei/ijden. >_>

Geloof mij, ge moet geen enorm druk leven hebben om stress te hebben, bestaat nog zoiets als emotionele stress ook. Kheb daar jaren last van gehad door bepaalde dingen die in mijn leven zijn gebeurd (nu nog soms) en als gans uw rug blokkeert en ge ligt te kermen van de pijn daardoor zou ge anders klappen.

Goeiemorgen trouwes :p

Starrk
18 mei 2007, 13:49
Ik ben geen stressbeest maar als het zover komt doet (zelf)humor wel het nodige :)

deyoeri
18 mei 2007, 13:55
gebeurt dezer dagen meer dan je denkt...

Je kent het wel, de middelbare school, examenperiodes.. ze weten nog niet beter.. (ben zelf ook maar 17 hoor)
Zie je sommige al 3weken op voorhand beginnen met leren (oké, sommigen hebben dit misschien echt nodig omdat ze zeer goede punten willen halen maar goed..) en dan nog stressen ze gelijk ne zot. Ik ga derni geraken, ooh, kga der ni door zijn.. gaan ze aan de pillen..

Achja:) Als ze maar content zijn

Zelf nog nooit echt last gehad van stress, ben dan ook nog maar 17..:)

Mja idd, gebeurt ook vooral omdat deze mensen nogal onder druk gezet worden van thuis uit. Er zijn'r meer dan genoeg bij ons op school die onder de pillen zitten tijdens de examens en dan nog rondlopen als kippen zonder kop.

Najade
18 mei 2007, 14:21
Ik heb over het algemeen geen last van stress. Uw probleem opdelen in kleine stukken helpt redelijk goed, ook naar deadlines toe - alles één voor één.

Maar vorige week heb ik het toevallig zelf meegemaakt dat ik het even allemaal niet meer zag zitten en dat is best raar. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik altijd zo beinvloedbaar zou zijn door een beetje stress... In mijn geval was het nu wel redelijk snel voorbij, omdat ik me mentaal sterk kan maken en me erover zetten, maar voorlopig was het de eerste keer dat ik me een hele week lang liet leiden door -jah, wat... faalangst?

Oorzaak: Ik kwam thuis na mijn stage en reis door Zuid-Afrika en besefte dat ik echt nog nergens stond met mijn eindwerk. Ik moest dringend een externe promotor gaan vinden (deadline twee dagen later) daarvoor en er waren verschillende andere deadlines heel dichtbij ivm de stage en dat eindwerk. En ipv dan alles een voor een op te lossen, begon ik te panikeren - natuurlijk nogal onnozel want dat lost dus niks op..

Om dat te laten gaan helpt het dus wel alles op een rijtje te zetten en gewoon het lijstje af te werken. Alles één voor één, zoals mijn oma vroeger ook al altijd wist :)

Tha_nOn
18 mei 2007, 14:54
ik weet niet echt hoe stress zich uit bij mij, mss heb ik er dus gewoon geen last van ^^

anyway kheb maar een ingesteldheid van we zien wel, en gezien ik mijn intelligentie zo hoog inschat panikeer ik ook neit rap als ik achter sta \o\
anyway ksta nu ook achter en kbent allemaal beu \o/ mijn fenomenaal geheugen zal mij wel helpen op mijn examens \o/

edit: achja, net voor een examen ofzo hebk wel last van stress, doen mijn darmen raar:p zonder gevolg dan wel, maar tic niet leuk te denken van shit sebiet moetk naart wc en ik heb geen tijd meer \o/

ComputerVISTA
18 mei 2007, 14:59
Ik maak me kwaad, windt me op en krijg het op m'n darmen... NICE! *not*

SimonL
18 mei 2007, 14:59
kauwgum, cola...

sneax
18 mei 2007, 15:00
pinten pakken op café :D

ZoidBerg
18 mei 2007, 15:20
tijdens de examenperiodes af en toe is nen avond vrijmaken om met wat kameraden op café te gaan.

En anders een oud spelleke spelen op pc, beetje voetballen in den tuin, tv series/films bekijken waar ge verstand op nul kunt zetten (oude afleveringen van de kampioenen, het eiland,...)

Ble$$ed^
18 mei 2007, 16:33
chillen (lees: muziek, tv, game, café)

Gentille
18 mei 2007, 19:02
Ik weet niet echt hoe ik omga met stress. Ik denk dat ik mezelf dan gewoon probeer te kalmeren door mezelf eff moed in te spreken en diep ademhalen en gewoon door doen met mijn werk.

De SkeEvN
18 mei 2007, 19:10
tijdens games meestel nen helen diepen zucht om tot mezelf te komen en handen keer afkuisen voort zweet

Arifiene
18 mei 2007, 19:46
shoppen

PolletPoulet
18 mei 2007, 21:07
ik steek een sigaret op

AnthonyBoone
18 mei 2007, 21:15
Stress? nog niet gehad maar ik vindt alles normaal en als er iets gebeurt vindt ik dat niet erg :) dus ik jaag me nooit op :p
en als wereld morgen vergaat Big Deal :D

Huasheng
18 mei 2007, 22:56
'k Denk niet dat ik al echte stress heb ervaren. Wel soms een gejaagd gevoel, of wat zenuwen. Ik heb ook, zoals Tha Non, geen idee hoe zich dat bij mij zou uiten. Misschien heb ik het dan wel al meegemaakt.
Wat mij dan vooral kalmeert, is wat TV kijken.

blackman
18 mei 2007, 22:58
héél slecht, ik begin helemaal te zweten en te stotteren en alles wat je echt NIET wilt hebben tijdens een mondelinge presentatie.Maar eenmaal ik me goed in mijn vel voel dan gaat alles wel vlotter.Maar raar genoeg presteer ik veel beter als er wat stress aan te pas komt, zeker bij de examens :) .

morph123
18 mei 2007, 23:20
och ik leef op stress.;)

blackman
18 mei 2007, 23:41
och ik leef op stress.;)

leven op die ultieme kick, een constant gevoel van opgejaagdheid.Je word contant bespioneerd om vervolgens je totaal de grond in te boren wanneer je het kleinste foutje maakt.

jaja, leven op stress...wat een leven seg !

ik haat stress,ik ken al genoeg mensen die er ten onder zijn aan gegaan :( .

Duc
18 mei 2007, 23:52
SEX !!!:applause:

Niks beter dan wat rampetampen om u te ontspannen;)

Spineless
18 mei 2007, 23:55
nagelbijten :$

blackman
19 mei 2007, 00:01
nagelbijten :$

heb ik al gelukkig afgeleerd,mijn vingers waren helemaal ontstoken enzo...
Als je die pijn voelt dag in dag uit zul je het wel afleren uit jezelf,ook de vrouwtjes reageren daar positief op(ow blackman, wat heb jij sexy handen :love: ! En van het een komt het ander zoals u weet :cool: ).
Niets dan positieve gevolgen dus als je ermee stopt!

aXl_
19 mei 2007, 01:12
héél slecht, ik begin helemaal te zweten en te stotteren en alles wat je echt NIET wilt hebben tijdens een mondelinge presentatie.Maar eenmaal ik me goed in mijn vel voel dan gaat alles wel vlotter.Maar raar genoeg presteer ik veel beter als er wat stress aan te pas komt, zeker bij de examens :) .

onder een beetje druk presteer ik ook wel beter maar van echte stress word ik bijzonder onproductief. Dan ben ik ongelofelijk nerveus, opgejaagd, drink ik veel te veel koffie heb ik een vies gevoel in mijn buik en heb ik absoluut geen honger (das zo al voor bna elk examen aan de unief geweest dak 's morgens gwn nx binnen kreeg :)). Het enige wat daar tegen helpt is es tegen uzelf zeggen "kom, niet teveel zelf medelijden. Pull yourself together en hup met de geit".
Nene, de dag voor het examen zie ik best dak ni teveel meer "nieuws" in mijn kop te stampen heb.

Spineless
19 mei 2007, 01:46
heb ik al gelukkig afgeleerd,mijn vingers waren helemaal ontstoken enzo...
Als je die pijn voelt dag in dag uit zul je het wel afleren uit jezelf,ook de vrouwtjes reageren daar positief op(ow blackman, wat heb jij sexy handen :love: ! En van het een komt het ander zoals u weet :cool: ).
Niets dan positieve gevolgen dus als je ermee stopt!

bwa, tis alle sjans nog ni zo erg dat mijn vingers ervan gaan ontsteken. ;)
vroeger was het erger en bovendien zien mijn handen er vrij normaal uit. :p
maar 't is nu eenmaal iets wat ik doe als ik stress heb, in de grote vakantie doe ik 't nauwelijks.. ik probeer er wel mee te stoppen hoor want het is al veel geminderd :p

Thalia
19 mei 2007, 10:28
Ik heb nooit stress ^^

irritant hoor

DGEN
19 mei 2007, 10:31
muziek via koptelefoon + languit op bed liggen...ogen dicht en wegdrome van deze aardkloot
na een paar nummers alles weer gerelativeerd :)

Killstick
19 mei 2007, 12:10
Muziekske op wa trainen, nekeer gamen

lttuvix
19 mei 2007, 12:15
tijdens het stress moment doorbijten en als je thuisbent naar een kameraad gaan en wa pintjes openen

WolCoM
19 mei 2007, 12:20
Muziekske op en gaan lopen, works fine to me.

Plut0r
19 mei 2007, 15:33
Sigaret roken
Is mss wel cliché maar het helpt wel :)

VinceFeet
19 mei 2007, 15:45
Als ik écht in de shit zit (één dag voor het examen, altijd prijs! :lol: ) begin ik meestal gewoon met mezelf, de situatie en de confrontatie (met de prof) te lachen... :rofl:

xDama
19 mei 2007, 16:00
Dankzij stress doe ik tenminste nog iets. Vanaf ik onder druk sta begin ik te werken gelijk zot en moet alles wijken. Bv. met de vorige blok. Ik begon te flippen dat ik niet genoeg had gedaan tijdens het jaar, gewoon 1 maand non stop geleerd en ik ben er geraakt :)

Nu tegen dinsdag een hoop werk af te leveren, ik ben ook al 3 dagen non stop bezig. Super gwn stress =)

Kid_C
19 mei 2007, 16:15
Als ik écht in de shit zit (één dag voor het examen, altijd prijs! :lol: ) begin ik meestal gewoon met mezelf, de situatie en de confrontatie (met de prof) te lachen... :rofl:

Maat van me heeft de grootste droge docent van onze richting in de lach doen schieten op een mondeling examen. Het was simpelweg rampzalig :')

exploder
19 mei 2007, 16:25
De laatste maanden heb ik weinig weerstand (klierkoorts gehad).
Vanaf ik stress (bewust/onbewust) ervaar word ik misselijk.
Vroeger had'k nooit last van stress, ik kon zelfs goed presteren onder als ik 'stress' heb (bv zoals Damarus), maar dan ervaarde ik da niet echt als stress

Nuja

nigel555
19 mei 2007, 16:58
stres hmmm, velen in mijn groep zitten met stres voor het eindwerk lol.
Ze zijn bang dat het niet afgeraakt, dat ze gaan falen tijdens de verdediging. Nu ik moet zeggen dat ik daar gewoon geen problemen mé heb. enja ik merk wel wanneer ik zenuachtig, stressy kom. Maar dan zever ik es goet tegen mijn maten als dit kan ^^. Kan het niet dan is het muziek vollen bak en mijn oogjes sluiten en efkes op adem komen. Meestal onder de zoete stemmen van After Forever, Epica, Iron Maiden enzo :)
Nu natuurlijk is dit niet hetzelfde als stres op het werk ^^.

nonkel wulle
19 mei 2007, 19:58
Nagelbijten.

enZiiime
19 mei 2007, 19:59
De enige manier voor mij om te ontstressen is, me de brommer rijden ( wel meer dan 45 )

Vrienden enzo verklare mij zot.

Kdurf dan gewoon naar den haveweg te gaan, en die af te rijden van merksem luchtbal tot stabroek ^^

chill ritje, nergens moet je vertragen, gewoon vollebak scheuren :)

En ksnap ni hoe da mij tot rust brengt, gewoon omda ge daar amper iemand zie, de lucht, blabla dno :D

(Of men vuist kapot slage tege ne muur, plaat, paal, ...)

(Ik reageer me nooit op iemand af, ze hebbe het wel door daze me best ff merust laten wnr ik tege ne paal of muur slaag) :D

Lonewolf_69
19 mei 2007, 20:28
de grootste cliché's horen bij mij :p

- sigaret opsteken
- nagelbijten (als het eerste geen optie is)
- met den brommer gaan rijden, gelijk hierboven vermeld.
- muziek opzetten
- fysiek afreageren op een voorwerp, meestal hetgene waaraan ik mij erger :p nooit op mensen.

Grim
19 mei 2007, 20:45
Boefen

TeOtWaWkI
19 mei 2007, 20:47
Op iets slaan...Niet op mensen voor alle duidelijkheid
(zakken cement doen meestal the trick)

Sephiroth
19 mei 2007, 20:48
op stresserende momenten begin krijg ik altijd een lachbui, kweet nie waarom o_O

@p0c
19 mei 2007, 21:14
pc door het raam kieperen, als de zoveelste lucker men straight beat door runner runner flush aaarrrghhhhhh

Raukaris
19 mei 2007, 21:14
Onderdrukken, n slechtere gevallen mezelf op iets afreageren. (niet op iemand)

stoomboot
19 mei 2007, 22:04
Slapen

stelly
20 mei 2007, 13:41
Vanuit mezelf heb ik geleerd niet te stressen omdat ik anders zware aanval van migraine krijg. Als iemand anders rond mij zit te stressen zeg ik gewoon salut.
Ik ben verplicht het leven aan de trage zijde te leven maar ik vind het een leuke manier :)

M1tch
20 mei 2007, 13:50
uitgaan

GMotha
20 mei 2007, 15:44
Sigaretje, profiteren van de stress om even fanatiek door te werken of een toerke wandelen (mits't schoon droog weer is).

Maar gezien ik nogal kalm van nature ben gebeurt het zelden dat ik stress pak.

Djeck
20 mei 2007, 15:54
Niets eigenlijk. Ook nog nie echt veel stress meegemaakt. (de periode voor een examen is nie echt stress imo ;))

russian
20 mei 2007, 15:57
Niets eigenlijk. Ook nog nie echt veel stress meegemaakt. (de periode voor een examen is nie echt stress imo ;))

Uhu. Ik heb slechts stress sinds m'n werk. School is een lachertje.

Grimmy
20 mei 2007, 16:25
Kdenk dat velen stress zien als faalangst. Stress is toch net iets anders ookal kunnen ze alletwee even lastig zijn.

Ik heb absoluut geen stress maar wel last van faalangst. Samen met wat sociale problemen als ik faal ed geeft da nie zo'n leuke combinatie. Stress voor wat erna komt? neen absoluut niet, heb zoiets van 'meh, kannet nimmer veranderen'.

Om van mijn faalangst af te raken ga ik meestal wat gamen, probleem is dat ik mij dan schuldig voel door te gamen ipv te leren en tspelleke begint trug =(

Grim
20 mei 2007, 16:39
Waaom werd het nu weer verwijderd, tis waar wat ik zei :s

Deetje
20 mei 2007, 16:56
mijn hart luchten

Unilever
20 mei 2007, 20:08
Op mijn nagels bijten. En als daar niks meer van overschiet: op mijn vingers bijten.

cocksucker
20 mei 2007, 20:10
Ik sla emo's in elkaar.

-Helld0g-
22 mei 2007, 19:31
nagelbijten ftw! ma das eerder uit verveling

en anders krijg ik koppijn :(

maja echte stress komt zelden voor, zelfs ni op nen toets of examen. In't geval van schoolwerk: alsek het ni kan leg ik me er bij neer!!

stress op het werk: tjah, hulp vragen. proberen de situatie rustig op te lossen

stimpy13
22 mei 2007, 19:43
Ik moet nog maar goed vertrokken zijn met de brommer en alle stress valt gewoon van mij af. Daarom dat ik doodgraag een moto wil kopen, is voormij de enige manier om te ontstressen.

XPlosiv
22 mei 2007, 20:08
Ik sla emo's in elkaar.

:lol:

democracy02
22 mei 2007, 22:27
-Ik vermijd stressvolle situaties zoveel mogelijk (bvb. geen stressvolle jobs werken)
-Ik creëer geen stress voor mezelf... alles is zoals het is, 't heeft geen zin om erover te piekeren.

Tapijt
23 mei 2007, 00:24
ik ken weinig of geen stress :/
alleja kwenie komt toch allesins nie heel bewust tot uiting mss dak er onbewust wel wa de gevolgen van ondervind

weet wel dak soms ies wa meer stress zou willen hebben :o

EternalSilence
23 mei 2007, 11:29
als ik stress, ja dan stress is he ..

nooit echt geprobeerd het onder controle te houden ofzo
als ik stress, dan merk ik dat maar als ik pijn krijg in buik en het niet van de honger is.

maar eenmaal ik er ben is alles weer in orde

whatever9
23 mei 2007, 12:27
scooterrace en met de auto een toer(ke) gaan doen

^MystiQ
23 mei 2007, 12:29
Ik heb ietwat van stress nodig als ik wil vooruitgang boeken, das op school zo, das op vakantiejobs zo, alsek gene stress heb dan gaat het niet vooruit.