PDA

Volledige versie bekijken : Studenten in Brussel?

t038682
10 mei 2007, 23:40
Hey!

Kzit sinds vant jaar op kot in Anderlecht, en ik vroeg mij af of er hier ni wa volk is da ook in brussel op kot zit?

Zo rond de 18-23 jaar ofzo...

Jonges/Meisjes?

Laat van je horen :) mss kunne we allemaal same is gaan feeste voor de exames é
!!!

TiBasco
11 mei 2007, 11:19
Yup, ik woon in Brussel.

In de buurt van Madou, en ga naar Sint Lukas Hogeschool in Schaarbeek...

EternalSilence
11 mei 2007, 11:26
een neef van mij zit op kot in brussel.

voornaam: Dieter
(achternaam zal ik achterwege houden :p)

TiBasco
11 mei 2007, 11:31
LOL, toch niet Dieter uit Leuven hé?

t038682
11 mei 2007, 12:42
@Weasel, ik zit op het Narafi ;) ge kent toevallig geen Jochen Maes?

TiBasco
11 mei 2007, 12:50
Jochen Maes? Hoeveelste jaar? In welke richting? Ik doe audiovisuele kunsten... Jij kent toevallig geen Robin Degelder? :p

t038682
11 mei 2007, 23:11
Degelder ken ik van ziens :) ma die is ni zo vaak op school denkek...

Ik doe audiovisuele technieken. Jochen Maes ZAT op Sint lukas maar is ook overgestapt naar Narafi :)

Geen weet van meisjes van onze leeftijd toevalleg? :)

Zaph0d
12 mei 2007, 00:20
Degelder ken ik van ziens :) ma die is ni zo vaak op school denkek...

Ik doe audiovisuele technieken. Jochen Maes ZAT op Sint lukas maar is ook overgestapt naar Narafi :)

Geen weet van meisjes van onze leeftijd toevalleg? :)

Haha subtiel ;)

PS: moet eens kijken op het forum van de EHSAL ofzo

Kr|stof
12 mei 2007, 10:07
op EHB gade der ni veel vinden in ieder geval

TiBasco
12 mei 2007, 13:57
Hmm, ik ken toch geen Jochen Maes hoor. Meisjes ken ik er genoeg, op Sint Lukas loopt het vol met (lekkere) grieten...

En EHSAL, blijf daar maar weg tenzij je houdt van arrogante snobs (niet allemaal nee...) die persé West-Vlaams willen blijven praten...

Slayerbe
12 mei 2007, 16:18
op EHB gade der ni veel vinden in ieder geval

en al zeker ni op departement iwt :sop:

t038682
12 mei 2007, 20:15
héhé :p en op het narafi Filmtechnieken moet ge ook ni afkomen voor lekkere wijven :) Foto das wa anders ;) habba habba, waarom doe ik toch film!!!

Killer Queen
14 mei 2007, 11:26
Studente @ Vlekho hiero, niet op kot maar woon niet al te ver.

TiBasco
14 mei 2007, 11:39
Vlekho, vlakbij Sint Lukas Hogeschool zeker? Wat volg je daar?

Messias.
14 mei 2007, 11:41
Gokje: handelswetenschappen.

Killer Queen
14 mei 2007, 11:45
Vertaler-tolk.
Allez, nu 'Toegepaste Taalkunde'.

Vlakbij Sint Lukas en Sint Lucas :)

onsmozes
17 mei 2007, 13:54
EHB hierzo

boostah
17 mei 2007, 13:57
en al zeker ni op departement iwt :sop:

ehb departement IWT hier, ha !

das daar wel dooien boel als ge springuren hebt, abatoir is nu ni zo intressant

kjansen
18 mei 2007, 18:47
ik op kot in brussel...elsene...

als gelle is e feestje bouwt, altijd paraat

trouwens, als er iemand cantussen bezoekt, invite me

:crazy:

t038682
20 mei 2007, 21:07
Nja da missek ier echt wel in brussel (behalve dan VUB) das zo een echte studentenbuurt! Of bennek zo mis? Kzit ier nog maar een jaartje...

TiBasco
21 mei 2007, 11:10
Leuke aan Brussel is net dat je zo geen studentenbuurt hebt imo...:)

t038682
21 mei 2007, 16:29
mmm, die mening delek ni voor de volle 100% eigelek ze...

Het moet geen Leuven of Gent zijn, ma toch IETS van Vlaamse uitgangsbuurt zou leuk zijn vintek, gewoon wa vlaamse cafétjes die tot goe laat open zijn en waar ge wa kunt dansen enzo... Pas op, tis ni dak mij ier ni amuseer é in brussel, ik ga vaak naar de Celtica enzo, en ook is naar de Fuse of naar de VUB, ma das allemaal ok zo ver é :s

Ik mis wel een beetje da "studentenleven" gevoel hier in brussel. Kga dan maar noodgedwongen vaak naar Leuven enzo, ma das toch ook ni alles ze ...

Dodgey
21 mei 2007, 16:40
En EHSAL, blijf daar maar weg tenzij je houdt van arrogante snobs (niet allemaal nee...) die persé West-Vlaams willen blijven praten...

Chance dat je die afzwakking er nog bij zegt! :p

Ik ben echter geen West-Vlaming, zit op kot in Leuven en kom bijna alleen in Brussel om mijn examens te gaan afleggen... :$

Gamedude
21 mei 2007, 16:48
tja.. brussel is dan oko geen studentenstad

dJeez
21 mei 2007, 21:11
Het moet geen Leuven of Gent zijn, ma toch IETS van Vlaamse uitgangsbuurt zou leuk zijn vintek, gewoon wa vlaamse cafétjes die tot goe laat open zijn en waar ge wa kunt dansen enzo...
Niet Vlaams maar wel goed (allez, eerder grappig) is een Chevalier gaan drinken in Le Corbeau (http://www.lecorbeau.be/) (1L in kwakglas, amuzement verzekerd dus voor niet ervaren drinkers :p). Nu ja, goedkoop was die ook wel niet, maar het is wel uniek bij mijn weten.

Slipsnot
21 mei 2007, 21:17
mm.. blijkbaar is het niet zo plezant in Brussel? Als (studenten)stad dan? Ik twijfel nog tussen kub & kul . Maar de voorkeur leunt uit naar KUL

Shyheim
21 mei 2007, 21:44
Yup, ik woon in Brussel.

In de buurt van Madou, en ga naar Sint Lukas Hogeschool in Schaarbeek...

hehe, kheb nog in schaerbeek gewoond. kwerk nu ni echt ver van de madou, op de leuvensesteenweg (chaussée de louvain). saint-josse door. :)

kzit in koekelberg op school, HONIM

t038682
22 mei 2007, 01:04
@Slipsnot: voor de cultuur en de gemengde gemeenschap enzo, en de toch wel intressante sfeer, kom naar brussel

voor lekker uitgaan met veel nederlandstaligen, ga naar leuven... In brussel kan je ook zwaar uitgaan! DAG VAN DE STUDENT is echt wel de max! Ma das dan tot mijn wete toch wel een vand e weinige leuke, nederldanstalige events! Maar zeker de moeite ook al zit je niet in brussel!

Shyheim
22 mei 2007, 01:22
ik vind Brussel kwa studentengedoe enzo eigelijk best kutsaai.
pardon my french.

t038682
22 mei 2007, 01:26
Ja, idd! nix op aan te merken! Enkel op VUB zijn er wel toffe TD's! zeker een aanrader en iedereen is daar altij welkom (ze hebbe me der toch nog nooit buitengesmeten dus..) en als ge ne voetbalfan zijnt, CELTICA in hartje brussel (dicht bij de beurs) zeker is proberen! Van 12 tot 12 happy hour ;)

Rimpel
22 mei 2007, 11:51
Student EHSAL hier! Zit op kot aan Schuman. (aan 't ambiorixplein)
't toffe aan Brussel is idd dat het niet echt 'n studentenstad is maar 'n grootstad. Er is dus wel meer dan genoeg te doen (Celtica, You, Fuse, Coasters,...) maar het is niet zo gegroepeerd (en geforceerd) zoals ze dat in Gent hebben.

Mensen die Brussel hier kutsaai noemen weten blijkbaar niet waar zoeken. Je moet gewoon weten waar je heen wil. (in tegenstelling tot Gent en Leuven waar je gewoon naar 1 centrale plaats moet gaan).

En mijn persoonlijke mening is dat in Brussel de studentenclubs beter georganiseerd zijn net om dat te compenseren. Zo worden er regelmatig pendelbussen in gezet als er 'n grote fuif is ofzo. (jaja, om de 20 minuten een bus, tot 6u smorgens, kwil niet weten wat dat kost)

t038682
22 mei 2007, 17:21
Ja de Fuse en de Celtica, daar zittek al is geregeld, en de You, me den dag vd student zattek daar is....

Ma kem ok zo et gevoel da da ier allemaal franstalig is, en da vintek echt wel jammer :p zeker as ge wilt "playen" :p

TiBasco
22 mei 2007, 18:59
Enneuh, als je toch persé een Vlaamstalig milieu zoekt: Dansaertstraat, Vlaamse steenweg...zo Vlaams als iets! Denk maar aan de Monk, de Roskam, Daringman e.a...

kjansen
23 mei 2007, 10:43
Het feit is wel da brussel sterk frans is, maar à la fin vind ik dat niet zo erg.
Er zijn immers genoeg nederlagstalige aangelegenheden. Als men vergelijkt met Gent of Leuven...tjah...logisch dat daar alles quasi "vlaams" is. Genoeg nederlandstalige cafés rond de VUB: luigi's, zap, confrator, parenthèse, veel frans hoor ik er niet en het 'playen' gaat er int nederlands, als dat uw hoofddoel is op den avond :lol: Als ge daar op kot zit is da natuurlijk heel makkelijk, het uitgaan, want het playen hoort tot het verleden:x :p

Anderzijds praat ik gewoon overal nederlands: op café, restaurant, winkels...kunnen ze mij niet verstaan ben ik gewoon weg naar een ander of moeten ze maar iemand gaan halen die wel nederlands spreekt:evil:

Om wel eens coole plaatsen te vinden kunde u altijd bij een studenteclub laten dopen/informeren, cantussen steevast int nederlands alhoewel we aan de VUB heel wat leuke franse liedjes hebben. Dat heeft echter met de band tussen VUB en ULB te maken...

Voor de rest, als ge op de metro, tram, bus zit, of door de nieuwstraat loopt, is het "ik voel mij belg"- of "ik voel mij vlaming" gevoel ver te zoeken. Dat is dan wel weer spijt, zonder daarbij anderen onderuit te halen. Daarom vind ik Gent persoonlijk abso-zeker-luut een leuke stad, ook wat betreft het studentenleven

Mais on est bon :evil:

Durin
23 mei 2007, 21:27
Ik heb mij toch geamuseerd op de vub ze ^^

En gewoon naar de beurs trekken alser op de vub niks te doen is, daar amuseert ge u zeker.

t038682
24 mei 2007, 11:27
Kzen gistere naar de Finale van de voetbal geweest (MILAAAAAAN :)) en twas daar echt enorme dikke sfeer aan de beurs :) kweet ni of er nog volk is geweest? Kem me echt eel goe geamuseerd :)

t038682
27 mei 2007, 18:02
Niemand?

angelke83
30 mei 2007, 01:14
Geen kotstudente, maar altijd wel bereid om te gaan feesten... Momenteel ga ik nog weinig uit, vriendinnen allemaal relatie ... Dus ik zie een party wel zitten :D

Ik ga naar EHB...

NinjaTune
30 mei 2007, 08:58
ik studeer in de vlekho, ma kzit op kot in leuven.. schaarbeek is quite shitty om op kot te zitten imo.

Shyheim
30 mei 2007, 09:29
Student EHSAL hier! Zit op kot aan Schuman. (aan 't ambiorixplein)
't toffe aan Brussel is idd dat het niet echt 'n studentenstad is maar 'n grootstad. Er is dus wel meer dan genoeg te doen (Celtica, You, Fuse, Coasters,...) maar het is niet zo gegroepeerd (en geforceerd) zoals ze dat in Gent hebben.

Mensen die Brussel hier kutsaai noemen weten blijkbaar niet waar zoeken. Je moet gewoon weten waar je heen wil. (in tegenstelling tot Gent en Leuven waar je gewoon naar 1 centrale plaats moet gaan).

En mijn persoonlijke mening is dat in Brussel de studentenclubs beter georganiseerd zijn net om dat te compenseren. Zo worden er regelmatig pendelbussen in gezet als er 'n grote fuif is ofzo. (jaja, om de 20 minuten een bus, tot 6u smorgens, kwil niet weten wat dat kost)

als ge op kot zit is da allemaal goe en wel te doen als ge ook ne metro hebt om u te vervoere, maar gewone studenten die in randgemeentes leven die dus met den auto ergens moeten zijn, zijn dik gekloot want die uitgangsplaatsen zijn veel te complex bereikbaar.
pas op, ik vind zo'n uitgangsleven wel veel cooler dan da van gent ze. in gent zoude peizen da da allemaal kadeje zijn, terwijl dage in Brussel een veel volwassener gevoel hebt. mijn gedacht.

TiBasco
30 mei 2007, 13:20
ik studeer in de vlekho, ma kzit op kot in leuven.. schaarbeek is quite shitty om op kot te zitten imo.Je hoeft dan toch ook niet in Schaarbeek op kot zitten?

Mandes
30 mei 2007, 14:31
ehb jette, best wel saai hier, mr wel examens nu en laatste weken op kot

Plastic
30 mei 2007, 16:04
Mense, ENE GOEDE RAAD, ik woon nu al 16 jaar in Bxl en als gfe geen frans kunt zijde gekloot, ge moet et daarom nie spreken, wel kunnen, oké ndl praten moete doen, maar als ge frans praat amuseert ge u 100000000x beter, meer vriende, minder boel (bedoel ik dn vooral op straat :p) en meer vrouwlijk schoon xD...

NinjaTune
30 mei 2007, 16:32
Je hoeft dan toch ook niet in Schaarbeek op kot zitten?

nee idd ma als ge op kot kruipt aan de beurs of whatever kunde evengoe in leuven op kot gaan imo. vind leuven nog altijd veel aangenamer om te vertoeven dan brussel. al m'n maten van't school die in bxl zitten gaan in hun laatste jaar ook na leuven gaan, omdat gewoon zoveel chiller is. bxl is ook wel nice ze, da hoor je mij nie zeggen, ma kben in beide steden al veel weggeweest en geef mij toch maar leuven om op kot te zitten. de goeie feesjes in bxl kan ik nog altijd meepikken.

t038682
31 mei 2007, 01:29
@LeXiC: punt... ma ik bezienet vaak ook omgekeerd. Kzit ier in anderlecht eel rustig (precies een klein dorpke me alles derop en deraan) en ask wil gaan poolen of rustig uitgaan ganen naart centrum of na saint-guidon, en assek is zwaar wil feesten me men vrienden dan ganek wel is naar leuven, soms is da 1 keer in de maand, soms om de 2 maand, en kvin da wel goe zo eigelek... Kzie men eige ok ni elken dag feesten... Da zou me te duur uitkomen vrezek...

En idd, as ge wa frans spreekt komde veel meer lekkere wijve tegen :) "Voulez-vous coucher avec moi" ;)