PDA

Volledige versie bekijken : Wat is je avontuurlijkste reis ooit?

atmoS.
10 mei 2007, 19:47
Welke reis zal je nooit meer vergeten? Hoe avontuurlijk zag je reis er uit? Misschien zijn er mensen die tips hebben voor de anderen?

Mijn avontuurlijkste reis ooit:

Over 2 jaar ben ik naar Marokko gegaan. Gedurende 2 weken heb ik het Zuiden doorkruist. Het zuiden van Marokko is helemaal anders dan het noorden van Marokko, zelfs de mensen. Ik haat de toeristische plekjes en die heb ik dan ook vermeden.

Tip:

Wanneer je de kans heb moet je zeker eens naar Ouarzazate gaan, ze noemen deze stad: De poorten van de woestijn. Achter deze stad begint de Sahara woestijn en het is echt indrukwekkend hoor. Hieruit vertrekken regelmatig woestijn expedities. Best wel niet in de zomer doen want toen ik er was in Juli was het er 48 °c.

Lacuna
10 mei 2007, 20:27
Toen ik 12 jaar was ben ik met mijn ouders naar Indonesië geweest voor 3 weken. Fantastische ervaring! We hebben 1 week in Jakarta en de week daarna in Yogjakarta gelogeerd. De 3e week zaten we in Bali. Tis helaas al meer dan 11 jaar geleden die reis, dus ik herinner mij er nie zoveel meer van. Burubudur was wel vrij indrukwekkend. Op Java, hebben we eigelijk alles of toch het meeste bezocht van toeristische zaken. Kben wel de meeste plaatsnamen en monumentennamen vergeten. :$ We zijn ook een vulkaan gaan bezichtigen (de naam ben ik ook al vergeten). Kga nog es mijn fotoboek van onder het stof moeten halen om te weten wat we al bezocht hebben.

atmoS.
10 mei 2007, 20:44
Toen ik 12 jaar was ben ik met mijn ouders naar Indonesië geweest voor 3 weken. Fantastische ervaring! We hebben 1 week in Jakarta en de week daarna in Yogjakarta gelogeerd. De 3e week zaten we in Bali. Tis helaas al meer dan 11 jaar geleden die reis, dus ik herinner mij er nie zoveel meer van. Burubudur was wel vrij indrukwekkend. Op Java, hebben we eigelijk alles of toch het meeste bezocht van toeristische zaken. Kben wel de meeste plaatsnamen en monumentennamen vergeten. :$ We zijn ook een vulkaan gaan bezichtigen (de naam ben ik ook al vergeten). Kga nog es mijn fotoboek van onder het stof moeten halen om te weten wat we al bezocht hebben.

Bromo vulkaan ?

Bose
10 mei 2007, 21:11
- kanoen ( spelling :unsure: ) in Zweden. die pure stilte... zalig en avontuurlijk tegelijkertijd.

- Egypte: eerste keer ever dit jaar naar Afrika geweest en die eerste dagen echt wel geschrokken van de mentaliteit etc, maar opt einde van de vakantie wou ik eerlijk gezegd ( as usual ) weer niet meer mee terug :).

coming up binnen een jaar of 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Appalachian_Trail
dat zal dan toch wel het meest avontuurlijke worden denk ik :)

Arifiene
10 mei 2007, 21:11
Ook Marokko...
Er zat een fucking schorpioen in men bed. Ik kan er nog altijd niet mee lachen. En ik maar zeggen tegen men ma dt daar baby-schorpioentjes liepen, ze lachtte me gwn uit.
Dan die gast van da hotel 'was it pink with thin scissors? Oh yes, those are the very dangerous ones, you are really lucky'. K dacht dak die ging motten...

Thailand en Bali waren leuk, ma echt avontuurlijk noem ik da ni...

ComputerVISTA
10 mei 2007, 21:19
Polen met een Mercedes die elke minuut kon stilvallen ^^ Das pas avontuurlijk :p

|) ][ |V| ][
10 mei 2007, 21:20
Mercedessen kunnen nie stilvallen wnr ge goe rijdt :p.

ComputerVISTA
10 mei 2007, 21:22
Blijkbaar nog niet met dat wrak gereden :rofl:

*FiReStOnE^-*
10 mei 2007, 21:51
mss niet echt zo avontuurlijk, vond het wel zalig met ne maat en de fiets door de dolomieten trekken, het vrije gevoel van echt niet te weten waar ge moe overnachten, tzijn wel campings enzo ma soms ke helemaal in't donker gerede zonder licht, vonk wel zalig ^^

MyDyingBride
10 mei 2007, 22:40
Welke reis zal je nooit meer vergeten? Hoe avontuurlijk zag je reis er uit? Misschien zijn er mensen die tips hebben voor de anderen?

Mijn avontuurlijkste reis ooit:

Over 2 jaar ben ik naar Marokko gegaan. Gedurende 2 weken heb ik het Zuiden doorkruist. Het zuiden van Marokko is helemaal anders dan het noorden van Marokko, zelfs de mensen. Ik haat de toeristische plekjes en die heb ik dan ook vermeden.

Tip:

Wanneer je de kans heb moet je zeker eens naar Ouarzazate gaan, ze noemen deze stad: De poorten van de woestijn. Achter deze stad begint de Sahara woestijn en het is echt indrukwekkend hoor. Hieruit vertrekken regelmatig woestijn expedities. Best wel niet in de zomer doen want toen ik er was in Juli was het er 48 °c.
Ik ben ooit eens in 1 dag in Ouarzazate geweest, op dat moment leek de stad echt totaal verlaten, was wel eng. Je zit daar midden in a god forsaken desert met dan nog eens een stad die ook helemaal dood is. Plus, op weg naar Ouarzazate begon het, midden in de woestijn, te hagelen :unsure:

Maar de stad zelf was inderdaad echt wel de moeite, je voelt gewoon de aanwezigheid van de woestijn en gewoon de hele sfeer die de stad uitstraalt is spooky, serieus de moeite!

boogje
10 mei 2007, 23:44
Dan die gast van da hotel 'was it pink with thin scissors? Oh yes, those are the very dangerous ones, you are really lucky'. K dacht dak die ging motten...

Wat moet ie anders zeggen misschien? :sop:

maxdevis
11 mei 2007, 00:59
3 weken zuid-india op mijnen allene.
ik krijg nog steeds heimwee als ik aan die zalige tijd terugdenk.
het is dan ook nog maar 3 maand geleden

Avilowca
11 mei 2007, 01:05
Gambia en Senegal.

Wij hebben een hotel/ziekenhuis op de Gambia/Senegal grens en zijn daar zomaar eventjes verantwoordelijk voor een grote stroom Senegalezen die soms tot 300km reizen om betaalbare Westerse zorg te krijgen.

Ouders zijn daar praktisch heel de tijd, ik kom er minder.

Fantastische momenten meegemaakt. Landen in Dakar en dan met onze vaste Taxi-chauffeur naar Gambia. 750km naar het zuide om Afrikaanse wegen. Onbeschrijfelijk, ook al heb ik het nu al 4 keer gedaan.

Meest waanzinnige trip was met mijn vader van Banjul naar Matam, een grensstad in Senegal die zowel in Senegal als Mauritanië ligt. Dat alles om de gouverneur van Matam zijn tanden te gaan verzorgen. Toen we daar na 5 dagen reizen aankwamen stond ik voor het huis van de gouverneur, omringd door een bodyguard van het Senegalese leger.

Dat doet wel wat, mensen met kalachnikovs rondom je.

In Matam word je vaak door een groep mensen benaderd die hun eerste 'Toebaab' zien. Ofwel blanke man. Het doet wel wat met jeals een 43 jarige vrouw haar 7 kinderen mee heeft om hun allereerste blanke te zien.

Wietskie
11 mei 2007, 09:14

Die "scissors" zijn het nu net, dude.
Bij schorpioenen is de verhouding scharen/gif omgekeerd evenredig.......grote scharen, slappe kost van gif......kleine schaartjes, straffe toebak van gif :)

Arifiene
11 mei 2007, 09:55
Die "scissors" zijn het nu net, dude.
Bij schorpioenen is de verhouding scharen/gif omgekeerd evenredig.......grote scharen, slappe kost van gif......kleine schaartjes, straffe toebak van gif :)

kben geen dude, k ben een meisje
en dat weet ik ook wel :ironic:
twas gwn de manier waarop

atmoS.
11 mei 2007, 23:35
Gambia en Senegal.

Wij hebben een hotel/ziekenhuis op de Gambia/Senegal grens en zijn daar zomaar eventjes verantwoordelijk voor een grote stroom Senegalezen die soms tot 300km reizen om betaalbare Westerse zorg te krijgen.

Ouders zijn daar praktisch heel de tijd, ik kom er minder.

Fantastische momenten meegemaakt. Landen in Dakar en dan met onze vaste Taxi-chauffeur naar Gambia. 750km naar het zuide om Afrikaanse wegen. Onbeschrijfelijk, ook al heb ik het nu al 4 keer gedaan.

Meest waanzinnige trip was met mijn vader van Banjul naar Matam, een grensstad in Senegal die zowel in Senegal als Mauritanië ligt. Dat alles om de gouverneur van Matam zijn tanden te gaan verzorgen. Toen we daar na 5 dagen reizen aankwamen stond ik voor het huis van de gouverneur, omringd door een bodyguard van het Senegalese leger.

Dat doet wel wat, mensen met kalachnikovs rondom je.

In Matam word je vaak door een groep mensen benaderd die hun eerste 'Toebaab' zien. Ofwel blanke man. Het doet wel wat met jeals een 43 jarige vrouw haar 7 kinderen mee heeft om hun allereerste blanke te zien.

Zo ben ik deze zomer naar Senegal op reis geweest. Daar heb ik zo voedselbedeling gedaan naar dorpjes die enorm afgelegen waren van de grote steden. Ook heb ik daar een kleine Quad-tocht gedaan op een stuk sahara waar de Prijs-Dakar rally passeert.

Als je nog eens afreist naar Senegal wil ik wel eens mee hoor :p Als je nog iemand heb om klusjes ofzo op te knappen ginder :bow:

Dees
12 mei 2007, 16:29
Ook Marokko...
Er zat een fucking schorpioen in men bed. Ik kan er nog altijd niet mee lachen. En ik maar zeggen tegen men ma dt daar baby-schorpioentjes liepen, ze lachtte me gwn uit..

ik ga deze zomer in juli opgraven, en naar het schijnt zitten er ook zo'n smeerlapjes in onze overnachtingsplaats. tja, niet teveel bewegen zeker:)

Ech avontuurlijke dingen heb ik nog niet echt spectaculaire dingen gedaan, maar deze zomer gai k wel rondtrekken in Ijsland. Op z'n minst avontuurlijk te noemen:D

Stichero
12 mei 2007, 17:14
sénégal, lekker door de woestijn en kleine dorpkes met magere paarden :p
een trip door sri-lanka, toen we aankwamen werd het vliegveld bestookt met raketten lol dan lekker door de jungle, olifanten, gigantische liaanbruggen ^^
tof tof :woohoo:

PapaGanz
12 mei 2007, 17:39
2 weken rondreis door de bovenste helft van Namibië.

pilotboy
12 mei 2007, 18:01
Costa Rica, in de tropical canopy rappel naar andere bomen, surfen in de Stille Oceaan, bungy jumping van een brug van paar honderd meter (zoals Steve O)... echt de max, super safe, super goekoop!

Huey
12 mei 2007, 21:25
Canada, met een jeep, road trippin' door de canyons; grootsteden; boerengaten en met tenten in de bossen gaan slapen of een bed&breakfast zoeken in een of ander gat om 2u smorgens: niet echt avontuurlijk maar wel bangelijk om aan trug te denken!

moemi
13 mei 2007, 18:55
marokko :)

Met een groep Landrovers gaan rijden in de woestijn, echt zaaalig. Daar kijkt ge echt de ogen uit u kop, wat ge ziet op tv ziet er al geweldig uit, maar in't echt is dat zo onebschrijfelijk.

(toeristisch marokko maar heel even gezien en dus helemaal niet te vergelijken, het lijkt wel een andere wereld waar je instapt.)

Wel beetje warm, (52°) maar echt een zalige reis.

Elmoi
17 mei 2007, 19:36
Ik haat de toeristische plekjes en die heb ik dan ook vermeden.

Tip:

Wanneer je de kans heb moet je zeker eens naar Ouarzazate gaan, ze noemen deze stad: De poorten van de woestijn. Achter deze stad begint de Sahara woestijn en het is echt indrukwekkend hoor.

Is dat dan niet toeristisch? :unsure:

Avontuurlijkste reis

Het vliegtuig genomen :D

Starrk
17 mei 2007, 20:36
(Water)sportvakantie in Sort, Spaanse Pyreneeën.

Wat hebben we zoal gedaan:

-Raften
-Canyoning
-Hydrospeed
-Downhill MTB (instructies gekregen van een ex-wereldkampioen, was wel intens)
-3daagse in de bergen. Dit was echt een hel. Trektochten van 10-12+ uur.